Sinkkunaiset: Suomalainen mies on vastenmielinen?

Kummastuttaa :/

Lukien näitä keskusteluja ja katsellen miten sekä itsellä että joillakin kavereilla on pariutumisongelmia Suomessa niin tahdon kysyä teiltä naisilta että mikä suomalaisessa miehessä on niin vastenmielistä?

Pliis, älkää hyvät naiset sitten viitatko tämän palstan keskustelijoihin tai lutkittelijoihin koska he takuuvarmasti edustavat pientä vähemmistöä miehistä. Toki suomalaiset miehet joissakin tapauksissa kelpaavat suomalaisille naisille jos kohtaavat sopivassa paikassa mutta selventääkseni asiaa niin kerron omasta tapauksestani.

Olen keskimittainen normaalivartaloinen vaalea mies. Olen etsinyt naista elämääni monilla eri tavoin, mutta Suomessa se tuntuu vaikealta jo ihan se lähestyminen ja tuttavuuden tekeminen. AMK-koulutus ei tee kovaa vaikutusta.
Sitten tässä taannoin laitoin viestiä netissä saksalaiselle naiselle. Hän on minua muutamia vuosia nuorempi, lopettelemassa opiskelujaan. Korkeammin koulutettu kuin minä. Hoikka ja varmasti moni sanoisi nättikin. Kiinnostunut monipuolisesti elämästä, liikkuu, lukee, ei pelkästää tuijota töllöä, osaa kirjoittaa.

Suomessa minun täytyy rukoilla ja anoa (ei pidä sekoittaa epätoivoisuuden näkymiseen käytöksessäni vaan yrityksen määrään) että edes joku nainen kiinnostuisi. Koskee niin nettiä kuin muutakin elämää. Yleensä se on sitten nainen joka on pyöreä, ei kovin nätti, ei opiskellutkaan, yh jne. Ei mitään vikaa heissä, mutta etsin omanlaistani naista ja muihin naisiin vaikuta olevan mitään mahkuja eivätkä he osoita kiinnostusta.

Se mikä eniten asiassa hämmentää ja oikeastaan ärsyttää on se huomion, mielenkiinnon ja kinnostuneisuuden määrä jota tämä saksalainen nainen minuun on osoittanut netissä viestinnän aikana (pitkät viestit, hymiöt jne) kuin kukaan suomalainen nainen koskaan! Joku voi väittää että kyseessä on joku onnenpotku ja sattuma, mutta arvaan että se kertoo yleisesti naisten suhtautumisesta miehiin Suomessa ja pariutumiseen. Vastaavaa kun on tapahtunut ennenkin.

Muutama kaverini on jo hommannut ulkomaisen tyttöystävän. Eräs pitkä ei kovinkaan komea hyvin menestynyt mies löysi Keski-Euroopasta suorastaan kaunottaren itselleen. Vähemmän menestynyt lyhyt miekkonen löysi etelä-euroopasta nätin tyttöystävän jne. on muitakin esimerkkejä.

En tiedä tuleeko tästä sen enempää tämän saksalaisen naisen kanssa, ei välttämättä koska on tullut aika isoja mutkia matkaan yksityiskohtiin menemättä, mutta mietin vain että miksi enää etsin Suomesta naista lainkaan kun saan huomiota 100x verran naiselta jostain muualta?

Mikä suomalaisessa miehessä on vikana kun se suomalaiasta naista ei kiinnosta? Voisiko se johtua toisaalta siitä että en ole tarpeeksi suomalainen mies siltä osin että en vedä änkyräkännejä, juo olutta, sauno lätkän jälkeen, kiroile, röyhtäile ja piereskele yms. ?
Olen miettinyt että joko en suomalaisena vaaleana miehenä kelpaa suomalaisille naisille (kuvasta hän sanoi että olen hänen silmiinsä sopivan komea, komea! ei kukaan ole minua sellaiseksi sanonut ja sama kuva kuin nettideiteissä taannoin josta yhteydenotot loppui siihen) tai sitten en olekaan niin "suomalainen" kuin kuvittelen olevani.

Naiset, mikä mättää?

85

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummastuttaa :/

      Pahoittelen pitkää viestiä, mutta nainen oli vastannut viestiini ja kirjoitteli että tapaamista voisi harkita. Olen ihan äimän käkenä miten tämä voikin olla näin helppoa jonkun muun kuin suomalaisen naisen kanssa, joka kuitenkin asuu moninverroin kauempana kuin ne suomalaiset naiset?

      • luulen mää

        Johtuiko osaksi siitä että suomalainen on erilainen saksalaisen mielestä ja siksi kiinnostava. Itsestäsikin saksalainen poikkeaa suomalaisesta.
        Monesti kiinnostus kestää niin kauan kunnes on kunnolla tutustunut.


      • Kummastuttaa :/
        luulen mää kirjoitti:

        Johtuiko osaksi siitä että suomalainen on erilainen saksalaisen mielestä ja siksi kiinnostava. Itsestäsikin saksalainen poikkeaa suomalaisesta.
        Monesti kiinnostus kestää niin kauan kunnes on kunnolla tutustunut.

        -Johtuiko osaksi siitä että suomalainen on erilainen saksalaisen mielestä ja siksi kiinnostava. Itsestäsikin saksalainen poikkeaa suomalaisesta.-
        Saksalaiset eivät poikkea suuresti suomalaisista. Pelkkä erilaisuus tuskin selittää asiaa ja nimenomaan sitä miksi nainen on niin aktiivinen ja haluaa ottaa selvää ollaanko erilaisia vai samanlaisia.
        Ainakin tälle naiselle nimenomaan se samanlaisuus oli se tärkeä juttu eikä erilaisuus.
        -Monesti kiinnostus kestää niin kauan kunnes on kunnolla tutustunut. -
        Hauska provo.


      • aika näyttää aina
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        -Johtuiko osaksi siitä että suomalainen on erilainen saksalaisen mielestä ja siksi kiinnostava. Itsestäsikin saksalainen poikkeaa suomalaisesta.-
        Saksalaiset eivät poikkea suuresti suomalaisista. Pelkkä erilaisuus tuskin selittää asiaa ja nimenomaan sitä miksi nainen on niin aktiivinen ja haluaa ottaa selvää ollaanko erilaisia vai samanlaisia.
        Ainakin tälle naiselle nimenomaan se samanlaisuus oli se tärkeä juttu eikä erilaisuus.
        -Monesti kiinnostus kestää niin kauan kunnes on kunnolla tutustunut. -
        Hauska provo.

        Minäkin kiinnostun joistakin miehistä ja joistakin en. Samoin jotkut kiinnostuu minusta ja jotkut ei. Ei siinä kansallisuudella ole tekemistä.
        Tuo saksalainen nyt vaan sattui sinusta kiinnostumaan. Varmaan joku suomalainenkin olisi kiinnostunut jossain vaiheessa.
        Ei suhteen alussa voi tietää kestääkö kiinnostus oikeasti enää tutustumisen jälkeen. Tutustuessahan se ratkeaa.


      • Kummastuttaa :/
        aika näyttää aina kirjoitti:

        Minäkin kiinnostun joistakin miehistä ja joistakin en. Samoin jotkut kiinnostuu minusta ja jotkut ei. Ei siinä kansallisuudella ole tekemistä.
        Tuo saksalainen nyt vaan sattui sinusta kiinnostumaan. Varmaan joku suomalainenkin olisi kiinnostunut jossain vaiheessa.
        Ei suhteen alussa voi tietää kestääkö kiinnostus oikeasti enää tutustumisen jälkeen. Tutustuessahan se ratkeaa.

        Onhan se niinkin. Kuulosti vain mun korviin että "tuskin se susta on kiinnostunut" heitolta.
        Tässä vähän tarkkailutilanne on päällä kuitenkin molemmilla koska sitten pitää tapaamista järjestää yms. Mikään ei ole vain ilmaista ja aikaakin tutustumiseen pitäisi olla.
        Siltä pohjalta suomalainen nainen olisi helpompi, mutta kun tähän mennessä ei kukaan ole kunnolla ollut kiinnostunut Suomessa niin mietin että vaikka tästä ei tulisi mitään niin ehkä jatkossakin on vähän vaikeamman kautta noin muuten etsittävä muualta ne kiinnostuneet.
        Mikä osittain on harmillistakin :/


    • suomimies paras

      En pysty nyt mitään lukuja tai tilastoja tähän antamaan, mutta kyllähän iso osa suomalaisista miehistä on naisen löytäneet. En ymmärrä, miksi ne, jotka eivät löydä, tekevät siitä jonkun kansalaisuuskysymyksen, kun enemmänhän se on yksilön oma ongelma. Kaikki nyt ei vaan ole niin haluttuja vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. Myös naisissa on niitä, jotka eivät meinaa kumppania löytää. Mutta sehän on vaan positiivista, jos heillä natsaa sitten Suomen rajojen ulkopuolella.

      Itse en voisi kuvitella itseäni suhteeseen ulkomaalaisen kanssa. Tuttu ja turvallinen suomalainen sen olla pitää. Mutta en nyt luonnollisestikaan jokaista kelpuuta.

      • Kummastuttaa :/

        Kiva tietää että se on yksilön oma ongelma sen perusteella että iso osa suomalaisista miehistä löytää suomalaisen naisen.

        Kiitos tyhjästä vastauksesta. :)


      • Kummastuttaa :/

        Olisit voinut ehkä pohtia miksi minä ja kaverini ovat suosittuja muualla tai naiset suhtautuvat meihin paremmin kuin sitten Suomessa?
        Koska tämähän ei pidä sitten paikkaansa: "Kaikki nyt ei vaan ole niin haluttuja vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. "

        Jos ero on suuri suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten naisten välillä niin jonkinhan täytyy olla syynä. En usko että kyseessä on vain eksotiikkaa joka ulkomaalaisia naisia kiinnostaa.


      • varmaan kai
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Olisit voinut ehkä pohtia miksi minä ja kaverini ovat suosittuja muualla tai naiset suhtautuvat meihin paremmin kuin sitten Suomessa?
        Koska tämähän ei pidä sitten paikkaansa: "Kaikki nyt ei vaan ole niin haluttuja vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. "

        Jos ero on suuri suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten naisten välillä niin jonkinhan täytyy olla syynä. En usko että kyseessä on vain eksotiikkaa joka ulkomaalaisia naisia kiinnostaa.

        Epäilen että kyseessä voi olla tiettyä eksotiikkaa, sillä ulkomaalaisille suomalaismiehet ovat kuitenkin tietyllä tapaa eksoottisempia kun ne "kotimaan" miehet. Samalla tavalla kun suomalaisnaiset löytävät ulkomaalaisia miehiä, niin suomalaiset miehet löytävät sitten naisen jostain muualta Euroopasta tai euroopan ulkopuolelta. En mä oikein muutakaan syytä tähän keksi.


      • Suomimies paras
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Olisit voinut ehkä pohtia miksi minä ja kaverini ovat suosittuja muualla tai naiset suhtautuvat meihin paremmin kuin sitten Suomessa?
        Koska tämähän ei pidä sitten paikkaansa: "Kaikki nyt ei vaan ole niin haluttuja vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. "

        Jos ero on suuri suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten naisten välillä niin jonkinhan täytyy olla syynä. En usko että kyseessä on vain eksotiikkaa joka ulkomaalaisia naisia kiinnostaa.

        Ei minulla ole tarvetta pohtia sitä, miksi joku minulle tuntematon mies on suositumpi ulkomailla kun Suomessa. Mutta sehän nyt on ihan itsestäänselvyys, että jotkut löytää helpommin kumppanin kuin toiset. Ja siis olen iloinen puolestasi, että olet saanut positiivista huomiota joltakin. Olen itse myös nainen, joka ei löydä kumppania helposti, kun taas jotkut kaverini löytävät heti jonkun, kun edellinen suhde on päättynyt. En silti näe sitä omalla kohdalla mitenkään kansallisuuskysymyksenä vaan täysin itsestäni johtuvaksi. Minä nyt vaan en ole monenkaan miehen ihannenainen, ja sen tosiasian kanssa on elettävä. Itse en silti tunne vetoa ulkomaalaisiin miehiin. Haluan miehen, jolla on sama kulttuuritausta ja äidinkieli. Jos en saa, olen ilman.


      • Kummastuttaa :/
        Suomimies paras kirjoitti:

        Ei minulla ole tarvetta pohtia sitä, miksi joku minulle tuntematon mies on suositumpi ulkomailla kun Suomessa. Mutta sehän nyt on ihan itsestäänselvyys, että jotkut löytää helpommin kumppanin kuin toiset. Ja siis olen iloinen puolestasi, että olet saanut positiivista huomiota joltakin. Olen itse myös nainen, joka ei löydä kumppania helposti, kun taas jotkut kaverini löytävät heti jonkun, kun edellinen suhde on päättynyt. En silti näe sitä omalla kohdalla mitenkään kansallisuuskysymyksenä vaan täysin itsestäni johtuvaksi. Minä nyt vaan en ole monenkaan miehen ihannenainen, ja sen tosiasian kanssa on elettävä. Itse en silti tunne vetoa ulkomaalaisiin miehiin. Haluan miehen, jolla on sama kulttuuritausta ja äidinkieli. Jos en saa, olen ilman.

        Ok, sinulle siis kelpaa tai oikeastaan et huoli muuta kuin suomalaista. Kun sinua ei kiinnosta pohtia asiaa joka on tämän keskustelun aihe niin miksi osallistut siihen?


      • Kummastuttaa :/
        varmaan kai kirjoitti:

        Epäilen että kyseessä voi olla tiettyä eksotiikkaa, sillä ulkomaalaisille suomalaismiehet ovat kuitenkin tietyllä tapaa eksoottisempia kun ne "kotimaan" miehet. Samalla tavalla kun suomalaisnaiset löytävät ulkomaalaisia miehiä, niin suomalaiset miehet löytävät sitten naisen jostain muualta Euroopasta tai euroopan ulkopuolelta. En mä oikein muutakaan syytä tähän keksi.

        Jaaha, en oikein usko tuohon. Kun tuo nainen totesi minun vaikuttavan aika saksalaiselta suomalaiseksi mieheksi :/
        Ulkonäöllisesti tuskin poikkeamme rajusti siitä keskiarvosta.


      • sivusta..
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Ok, sinulle siis kelpaa tai oikeastaan et huoli muuta kuin suomalaista. Kun sinua ei kiinnosta pohtia asiaa joka on tämän keskustelun aihe niin miksi osallistut siihen?

        Kai täällä kaikilla on mielipide vapaus.


      • Kummastuttaa :/
        sivusta.. kirjoitti:

        Kai täällä kaikilla on mielipide vapaus.

        On tietysti, mutta se on mielenkiintosita miten ihmiset kiirehtivät kirjoittaman aloitukseen miten epätärkeää on pohtia asiaa kirjoittamalla siihen aloitukseen?
        Miksi kertoa toiselle aloituksessa että ei ole mielipidettä asiaan tai mielipiteen kysely asiasta on turhaa?
        Eikö se nimenomaan kyseenalaista minun mielipiteen vapauttani?


      • Suomimies paras
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Ok, sinulle siis kelpaa tai oikeastaan et huoli muuta kuin suomalaista. Kun sinua ei kiinnosta pohtia asiaa joka on tämän keskustelun aihe niin miksi osallistut siihen?

        Esitit aloituksessasi kysymyksen "Mikä suomalaisessa miehessä on vikana kun se suomalaiasta naista ei kiinnosta?"

        Tuohonhan nimenomaan vastasin, vaikka ilmeisesti vastaukseni ei kelvannut. Pidän silti oikeutenani osallistua keskusteluun, vaikka mielipiteeni ei keskustelun aloittajaa miellyttäisikään.

        Ja mielipiteeni on edelleen, että en näe parisuhteen löytämisen vaikeutta kansallisuuskysymyksenä, mitä perustelin sillä, että suurella osalla suomalaisista miehistä on suomalainen kumppani. Silloin ei mielestäni voi yleistää, etteikö suomalainen mies kelpaisi suomalaiselle naiselle. Sikäli vastaukseni oli kyllä tyhjä, että tuo nyt on ihan itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti se oli aiheellinen näkökulma tuoda esiin, jos oikeasti pidät omaa epäonneasi parisuhdemarkkinoilla kollektiivisesti suomalaisten naisten syynä. Mutta kai se on itselle armollisempaa ulkoistaa oma epäonni parisuhteissa muista johtuvaksi kuin etsiä syitä itsestään. En tarkoita sanoa, että olisit jotenkin viallinen, mutta kun oikeasti vaan on niin, että jotkut on suositumpia parisuhdemarkkinoilla kuin toiset. Tuokin on minusta itsestäänselvyys. Ja esim. minä naisena kuulun siihen joukkoon, joka myöskään ei löydä helposti kumppania, että sikäli ollaan samassa veneessä. Omalla kohdallani se johtuu yksinkertaisesti siitä, että ulkonäköni vaan ei vedä suurinta osaa miehiä puoleensa. Pystyn myöntämään tämän itselleni ja elämään asian kanssa. En koe tarvetta syyllistää kelpaamattomuudestani suomalaisia miehiä.

        Ja mielestäni sekin liittyy aiheeseen, vaikka onkin vain minun oma näkökulmani, että itse haluan suomalaisen miehen, enkä näe siis suomalaisuutta minään ongelmana kumppanin valinnalle. Tarkoitus oli viestittää, että meitäkin naisia on, joille suomalainen mies kelpaa kumppaniks (kelpaisi).

        Ja jos nyt yritän miettiä, miksi sitten kertomasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, niin siihen tulee mieleen sellainen, että usein meille vähemmän suosituillekin on globaalisti ajatellen olemassa joku, joka voi kokea meidätkin potentiaalisena kumppanina, niin ehkä tuo nainen on juuri se nainen sinun elämässäsi täällä maapallolla. Hän nyt sitten sattui löytymään Saksasta. Enkä näe, että se olisi pois keneltäkään suomalaiselta naiselta, jos löydät onnesi Saksasta.

        Tuon yhden aiemman vastaajan kanssa olen samaa mieltä siitä, että ulkomaalainen nainen voi nähdä suomalaisen miehen jotenkin eksoottisena ja siksi kiinnostavana, mutta koen tämän koskevan ennemmin esim. aasialaisia, afrikkalaisia ym. kulttuurien naisia. Niinhän jotkut suomalaiset naisetkin kiinnostuvat tummista ja eksoottisista eteläeurooppalaisista.

        Sitä, miksi mainitsemasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, tietää vain hän itse. Ei täällä keskustelupalstalla siihen kukaan pysty hänen puolestaan vastaamaan.


      • Kummastuttaa :/
        Suomimies paras kirjoitti:

        Esitit aloituksessasi kysymyksen "Mikä suomalaisessa miehessä on vikana kun se suomalaiasta naista ei kiinnosta?"

        Tuohonhan nimenomaan vastasin, vaikka ilmeisesti vastaukseni ei kelvannut. Pidän silti oikeutenani osallistua keskusteluun, vaikka mielipiteeni ei keskustelun aloittajaa miellyttäisikään.

        Ja mielipiteeni on edelleen, että en näe parisuhteen löytämisen vaikeutta kansallisuuskysymyksenä, mitä perustelin sillä, että suurella osalla suomalaisista miehistä on suomalainen kumppani. Silloin ei mielestäni voi yleistää, etteikö suomalainen mies kelpaisi suomalaiselle naiselle. Sikäli vastaukseni oli kyllä tyhjä, että tuo nyt on ihan itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti se oli aiheellinen näkökulma tuoda esiin, jos oikeasti pidät omaa epäonneasi parisuhdemarkkinoilla kollektiivisesti suomalaisten naisten syynä. Mutta kai se on itselle armollisempaa ulkoistaa oma epäonni parisuhteissa muista johtuvaksi kuin etsiä syitä itsestään. En tarkoita sanoa, että olisit jotenkin viallinen, mutta kun oikeasti vaan on niin, että jotkut on suositumpia parisuhdemarkkinoilla kuin toiset. Tuokin on minusta itsestäänselvyys. Ja esim. minä naisena kuulun siihen joukkoon, joka myöskään ei löydä helposti kumppania, että sikäli ollaan samassa veneessä. Omalla kohdallani se johtuu yksinkertaisesti siitä, että ulkonäköni vaan ei vedä suurinta osaa miehiä puoleensa. Pystyn myöntämään tämän itselleni ja elämään asian kanssa. En koe tarvetta syyllistää kelpaamattomuudestani suomalaisia miehiä.

        Ja mielestäni sekin liittyy aiheeseen, vaikka onkin vain minun oma näkökulmani, että itse haluan suomalaisen miehen, enkä näe siis suomalaisuutta minään ongelmana kumppanin valinnalle. Tarkoitus oli viestittää, että meitäkin naisia on, joille suomalainen mies kelpaa kumppaniks (kelpaisi).

        Ja jos nyt yritän miettiä, miksi sitten kertomasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, niin siihen tulee mieleen sellainen, että usein meille vähemmän suosituillekin on globaalisti ajatellen olemassa joku, joka voi kokea meidätkin potentiaalisena kumppanina, niin ehkä tuo nainen on juuri se nainen sinun elämässäsi täällä maapallolla. Hän nyt sitten sattui löytymään Saksasta. Enkä näe, että se olisi pois keneltäkään suomalaiselta naiselta, jos löydät onnesi Saksasta.

        Tuon yhden aiemman vastaajan kanssa olen samaa mieltä siitä, että ulkomaalainen nainen voi nähdä suomalaisen miehen jotenkin eksoottisena ja siksi kiinnostavana, mutta koen tämän koskevan ennemmin esim. aasialaisia, afrikkalaisia ym. kulttuurien naisia. Niinhän jotkut suomalaiset naisetkin kiinnostuvat tummista ja eksoottisista eteläeurooppalaisista.

        Sitä, miksi mainitsemasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, tietää vain hän itse. Ei täällä keskustelupalstalla siihen kukaan pysty hänen puolestaan vastaamaan.

        -Sitä, miksi mainitsemasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, tietää vain hän itse. Ei täällä keskustelupalstalla siihen kukaan pysty hänen puolestaan vastaamaan. -

        Mutta kun minä tiedän sen jo! :D Hän on sen minulle kertonut enkä minä sitä olet kysynyt!
        Hän kun vain ei ole ainut ja ero ulkomaalaisten ja suomalaisten naisten välillä on ollut minulle niin selvä että siksi asiaa kysyin näin "kansalaisuusnäkökulmasta".

        Eikö sinua ihmetyttäisi jos sinulla on nihkeää ettei miehiä kiinnosta sinunkaltaiset naiset ja kun ottaisit yhteyttä ulkomaalaisiin niin Puff! yhtäkkiä olisit kuin kuka tahansa kiinnostava mies ja sen lisäksi ulkomaalainen nainen itse on melkein se aktiviisempi osapuoli.

        Silloin voisi tulla ehkä kyseeseen sekin että sinun tekisi mieli kysyä suomalaisilta miehiltä että mikä mättää, eikös niin?


      • Suomimies paras
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        -Sitä, miksi mainitsemasi saksalainen nainen on kiinnostunut sinusta, tietää vain hän itse. Ei täällä keskustelupalstalla siihen kukaan pysty hänen puolestaan vastaamaan. -

        Mutta kun minä tiedän sen jo! :D Hän on sen minulle kertonut enkä minä sitä olet kysynyt!
        Hän kun vain ei ole ainut ja ero ulkomaalaisten ja suomalaisten naisten välillä on ollut minulle niin selvä että siksi asiaa kysyin näin "kansalaisuusnäkökulmasta".

        Eikö sinua ihmetyttäisi jos sinulla on nihkeää ettei miehiä kiinnosta sinunkaltaiset naiset ja kun ottaisit yhteyttä ulkomaalaisiin niin Puff! yhtäkkiä olisit kuin kuka tahansa kiinnostava mies ja sen lisäksi ulkomaalainen nainen itse on melkein se aktiviisempi osapuoli.

        Silloin voisi tulla ehkä kyseeseen sekin että sinun tekisi mieli kysyä suomalaisilta miehiltä että mikä mättää, eikös niin?

        Kyllä minua on lähestyneet jotkut ulkomaalaiset miehet, lähinnä eteläeurooppalaiset tai tummaihoiset. Mutta ei minulle silti ole herännyt tuollaista kysymystä. Heidän iskuyrityksensä eivät ole imarrelleet minua, ja olen kokenut heidät jotenkin liian päällekäyviksi ja tyrkyiksi. Ja vaikka en meinaa suomalaisille miehille kelvata, niin suomalaisen miehen silti haluaisin. Ei sitä muuta se, että helpommin saisin ulkomaalaisen.


      • raha se ratkasee
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Olisit voinut ehkä pohtia miksi minä ja kaverini ovat suosittuja muualla tai naiset suhtautuvat meihin paremmin kuin sitten Suomessa?
        Koska tämähän ei pidä sitten paikkaansa: "Kaikki nyt ei vaan ole niin haluttuja vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. "

        Jos ero on suuri suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten naisten välillä niin jonkinhan täytyy olla syynä. En usko että kyseessä on vain eksotiikkaa joka ulkomaalaisia naisia kiinnostaa.

        "Olisit voinut ehkä pohtia miksi minä ja kaverini ovat suosittuja muualla tai naiset suhtautuvat meihin paremmin kuin sitten Suomessa?"

        Näkehään tuolla niitä pareja, joissa itäeurooppalainen (tai aasialainen/etelä-amerikkalainen/jne.) kaunotar kulkee varakkaamman (ja vanhemman) suomalaismiehen käsikynkässä. Mitään vääräähän siinä ei ole, molemmat hyötyvät suhteesta - mies saa seuraa ja nainen korkeamman elintason. Ajattelinpa vaan sanoa, että yleisesti jos haluaa selityksen sille, miksi suomalaisella miehellä on enemmän vientiä maailmalla, niin tätä seikkaa ei pidä unohtaa.

        PS. Saksa on rikas maa, joten en usko saksalaisen kiinnostuvan suomalaisesta "vain" paremman elämän toivossa.


    • Nou Borblem

      Mistä syystä naisesi pitäisi olla suomalainen ?

      • Kummastuttaa :/

        Tarkoitukseni tuskin oli tuosta asiasa keskustella?


      • Reikä kun reikä
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Tarkoitukseni tuskin oli tuosta asiasa keskustella?

        Samanlainen reikä niilä on kaikilla. Reunat vaan eriväriset.


      • ja taas..
        Reikä kun reikä kirjoitti:

        Samanlainen reikä niilä on kaikilla. Reunat vaan eriväriset.

        Puhuu taas puutteessa oleva.


    • Nou Broblem

      Miksei suomalainen nainen ole kiinnostunut sinusta ?
      Aika kulmikasta kysyä täältä .
      En kyllä osaa sanoa jos et ole edes suomalaisen naiseen päässyt
      tutustumaankaan ?

      Jos olisin asemassasi ottaisin itselleni kumppanin ulkomailta
      jos yhteys ulkomaiseen naiseen toimii ?


      Jotain häriötä vaikuttaa siihenkin suuntaan löytyvän ?

      Miksi vaivata päätään suomalaisen naisen kiinnostumattomuudella
      kun sinun tulisi keskittyä naisiin jotka ovat sinuun kiinnostuneita ?

      • Kummastuttaa :/

        Onko tämä yleinen keskustelutyyli täällä vai mikä sinua vaivaa?
        Kysyn yhden kysymyksen kun asiaa ihmettelen ja eka vastaus on "se on sun oma ongelma" ja sen jälkeen saan liudan vastakysymyksiä.

        -Miksei suomalainen nainen ole kiinnostunut sinusta ?
        Aika kulmikasta kysyä täältä .-
        "kulmikasta"? missä muualla sitä pitäisi kysyä? kadullako?

        -En kyllä osaa sanoa jos et ole edes suomalaisen naiseen päässyt
        tutustumaankaan ?-
        heikonlaisesti, oikeastaan kaikki liittyy siihen että nämä ulkomaalaiset naiset ovat vaikuttaaneet huomttavan paljon kiinnostuneilta tämä viimeisin malliesimerkkinä.

        -Jos olisin asemassasi ottaisin itselleni kumppanin ulkomailta
        jos yhteys ulkomaiseen naiseen toimii ?-
        Näin ajattelin, ihmettelen vain asiaa miksi näin ja kysyin naisilta kuten ehkä sinulta mikä voisi mättää?

        -Jotain häriötä vaikuttaa siihenkin suuntaan löytyvän ?-
        "Häiriöitä"? Tarkoitatko että minussa on vikaa että en kelpaa edes heille vai? :D
        Olisiko se syy miksi mietin suomalaista vaihtoehtoa koska käytännönongelmat ovat ne häiriöt kuten välimatka, tulevaisuuden suunnitelmat asuinpaikkaa myöten, kulttuurierot, kieliongelmat jne.?

        -Miksi vaivata päätään suomalaisen naisen kiinnostumattomuudella
        kun sinun tulisi keskittyä naisiin jotka ovat sinuun kiinnostuneita ? -

        Miksi osallistua keskusteluun johon ainut anti annettavaksi on se että toteaa keskustelun tai ihmettelyn oelvan turhaa?


    • 4+10

      Mitä kautta löysit saksalaisnaisen?

      • Kummastuttaa :/

        Eräs englanninkielinen foorumi josta täysin sattumalta laitoin viestiä hänelle, aiemmin olen yhteyksissä ollut lähinnä eurooppalaisiin naisiin foorumeiden kautta ja nettitreffeillä.
        Karkea kontrasti siihen nähden miten suomalaisten naisten kanssa on sujunut edes netissä.
        Eniten ihmetyttää suomalaisten naisten passiivisuus suhteessa ulkomaalaisten naisten sosiaalisuuteen ja kiinnostuksen osoittamiseen ja myös en viitsi sanoa, mutta pinnlallisuus liittyen kuvaan. Ulkomailla vaiktutaisi olevan laajempi maku millainen on silmää miellyttävä mies.
        Yleissivistys on myös näillä ulkomaalaisilla naisilla hallussa ollut enemmän, mutta johtuneeko siitä että Suomessa on torpattu heti jos ei ole tarpeeksi korkeasti koulutettu ollut naiselle.


    • kysyisin vaan

      Etkö voisi kuvitella muuttavasi ulkomaille naisen perässä tai hakea naisen ulkomailta asumaan tänne, jos et itse halua muuttaa pois suomesta?

      Kysyisin ihan uteliaisuuttani että miten noi sun kaverit olivat tavanneet ulkomaalaiset tyttöystävänsä ja miten heidän yhteiselo on onnistunut heidän asuessa ulkomailla?

      • Kummastuttaa :/

        -Etkö voisi kuvitella muuttavasi ulkomaille naisen perässä tai hakea naisen ulkomailta asumaan tänne, jos et itse halua muuttaa pois suomesta? -
        Harkitsen juuri asiaa. Siitä nämä "ongelmat" tämän naisen kanssa johtuvat koska hänellä voi olla omat suunnitelmansa.

        -Kysyisin ihan uteliaisuuttani että miten noi sun kaverit olivat tavanneet ulkomaalaiset tyttöystävänsä ja miten heidän yhteiselo on onnistunut heidän asuessa ulkomailla?-
        Useampi on tavannut netissä kumppaninsa. En yksityiskohtia tunne sen tarkemmin. Pitkä menestynyt kaveri taisi olla tavannut omansa tuolla koska kävi välillä siellä tekemässä jotain duunia. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä, uskoisin jomman kumman todennäköisesti naisen muuttaneen tänne.

        Parilla noista ollaan vielä sillä asteella että on oleskeltu noissa maissa pidempään vuorotellen eikä muuttoja ole vielä tehty.
        Nuo kysymykset askarruttaa itseäkin ja sen vuoksi tuli esiin tämä naisnäkökulma suomalaisiin miehiin.


    • Nou Broblem

      Jos kaipaat naiselta kiinnostusta ?
      Olettaisin sinun hakevan sitä sieltä suunnalta missä sitä on tarjolla ?

      Jos taasen kaipaat keskustelua mikset kiinnosta suomalaisia naisia ?

      Voisin yhtä hyvin kysyä sinulta mikset ole kiinnostunut
      kuin tietyn tyyppisistä suomalaisista naisista .


      Yleensä se on sitten nainen joka on pyöreä, ei kovin nätti, ei opiskellutkaan, yh jne. Ei mitään vikaa heissä, mutta etsin omanlaistani naista ja muihin naisiin vaikuta olevan mitään mahkuja eivätkä he osoita kiinnostusta.

      Et saa vastakaikua sinua kiinnostavilta naisilta ihan vain siitä syystä
      kun he eivät ole kiinnostuneita sinusta.

      Jaa että mikseivät ole ?

      Joillain toisilla miehillä on kiinnostvampia ominaisuuksia mitä sinulla
      on haluamillesi suomaliasille naisille tarjota .

      Ihnan typerää hakea huomiota sieltä suunnslst mistä sitä ei saa vai mitä ?

      • Kummastuttaa :/

        -Ihnan typerää hakea huomiota sieltä suunnslst mistä sitä ei saa vai mitä ?-
        Ihan typerää keskustella aivan toisesta asiasta kuin olisi tarkoitus vai mitä?

        En näe keskustelutyyliäsi mitenkään rakentavana jossa kyseenalaista koko aloitukseni ja sen kannattaako asiaa kysellä. Sen lisäksi esität aiheeseen liittymättömiä kysymyksiä liutakaupalla joista osa taitaa olla lähinnä retorisia.

        Yritän vääntää vielä kerran tämän rautalangasta. Miksi on niin että ulkomaalaisista naisista löytyy niitä kiinnostuneita suhteessa enemmän kuin suomalaisista ja he osoittavat olevansa myös aktiivisempia ja yleisesti kiinnostuneempia minusta miehenä kuin suomalaiset naiset.

        Kysyin jo ihan alussa mikä voisi olla syynä ja ymmärrän että minussa suomalaisena miehenä voisi olla jotain vikaa tai sitten suomalaiset naiset ovat vain tottuneet tietynlaiisiin miehiin ja miesten aktiivisuuteen joka passivoi heitä itseään.

        Olen ajatellut että ehkä pariutuminen pohjolassa on raadollisempaa joka aktvioi miehiä ja naiset avoimempia vaihtoehtoisille miehille muualla. Voin olla väärässä mutta se olisi se keskustelun aihe eikä se että tämä on turha aloitus tai että en saisi asiaa kysellä.


    • Mursu2012

      Suomalaisilla miehillä tuntuu olevan ihme fiksaatio naisen koulutukseen.

      • Kummastuttaa :/

        Eiköhän se ole juuri toisin päin jolla se fiksaatio on. Ulkomaiset naiset eivät ole olleet moksiskaan kun olen selittänyt oman koultukseni tason tai mitä teen työkseni kun taas Suoemssa on jotain alempaa kastia jos ei ole opiskellut esimerkiksi yliopistossa.


      • Suomalainen mies

        Vain korkeakoulutettu nainen kelpaa.


      • Maisterismies
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Eiköhän se ole juuri toisin päin jolla se fiksaatio on. Ulkomaiset naiset eivät ole olleet moksiskaan kun olen selittänyt oman koultukseni tason tai mitä teen työkseni kun taas Suoemssa on jotain alempaa kastia jos ei ole opiskellut esimerkiksi yliopistossa.

        No voin lohduttaa kertomalla, että ei yliopistokoulutus riitä tekemään miehestä kiinnostavaa naisille. Ja miksi ihmeessä riittäisikään?


      • oma koulutus?
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Vain korkeakoulutettu nainen kelpaa.

        Entä mies? Sivistys on siinä että rupeaa heti "reiästä" puhumaan.


      • Kummastuttaa :/
        Maisterismies kirjoitti:

        No voin lohduttaa kertomalla, että ei yliopistokoulutus riitä tekemään miehestä kiinnostavaa naisille. Ja miksi ihmeessä riittäisikään?

        Tiedän kyllä sen :( esimerkiksi tuo mainitsemani pitkä menestynyt kaverini ei tahtonyt löytää Suomesta seuraa vaikka oli tietysti korkeastikoulutettu.
        Mutta korkeastikoulutetulle vaikuttaa se "samanarvoinen koulutus" olevan se vähimmäisvaatimus jonka päälle vielä pitää olla kaikenlaista.

        Sinulle sanon että jos Suomesta ei natsaa niin kokeile ulkomailta vaikka netin kautta. Ero on huomattava.


      • Suomalainen mies
        oma koulutus? kirjoitti:

        Entä mies? Sivistys on siinä että rupeaa heti "reiästä" puhumaan.

        Olen korkeakoulutettu, sivistynyt ja kaikin puolin mukava.


    • Niin noh

      Moni suomalainen nainen on yh nuoruuden ajan hairahduksien jälkeen, jolloin baariin mentiin tutustumaan poikiin mutta siellähän pyöriikin vain aivottomat pojat. Fiksuja kun ei nuorena tavoita ja nuorena ujona tyttönä tykkää siitä että rohkeat pojat lähestyy. "Vahinkolapsia" syntyy ja ihmiset viisastuu iän myötä, joskus "liian myöhään."

      Koulutetut naiset löytävät kumppaninsa suoraan opiskelupiireistä tai harrastuksista. Ne joille tulee eroja (ilman avioliittoa ja lapsiakin), eivät enää kepeillä mielin uuteen suhteeseen lähde eikä heitä juuri tavoita mistään.

      Suomessa on vähän populaa. Eurooppalaisia on enemmän siellä mm. yliopistoihin pääsee suoraan ylioppilaspapereilla ilman erillisiä pääsykokeita, joten "menestyminen" on helpompaa kun ihmiset viisastuu iän myötä ja jaksaa opiskellakin!

      Vaikea sanoa sen enempää. Toivottavasti löytyy joku sopiva ja lapseton. Vaikka löytyisi mieleinen ja suhteellisen sivistynyt yh, niin ei kai lapsi mikään este ole jos ei sen biologinen isä roiku kuvioissa "ikävällä tavalla" mukana.

      • Kummastuttaa :/

        Samoja ajatuksia kuin minullakin mitä nousi mieleen.

        -Vaikka löytyisi mieleinen ja suhteellisen sivistynyt yh, niin ei kai lapsi mikään este ole jos ei sen biologinen isä roiku kuvioissa "ikävällä tavalla" mukana. -

        Kyllä se minulle ainakin este on suhteelle. En tahdo kolmasta ratasta siihen suhteeseen. En näe myöskään syytä rakentaa suhdetta siihen lapseen joka olisi vahingollista myös sille lapselle.. Mikä tietysti karsii Suomestakin monta naista pois joukosta sen verran paljon yksin- ja yhteishuoltajia on.


      • ihan niin?
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Samoja ajatuksia kuin minullakin mitä nousi mieleen.

        -Vaikka löytyisi mieleinen ja suhteellisen sivistynyt yh, niin ei kai lapsi mikään este ole jos ei sen biologinen isä roiku kuvioissa "ikävällä tavalla" mukana. -

        Kyllä se minulle ainakin este on suhteelle. En tahdo kolmasta ratasta siihen suhteeseen. En näe myöskään syytä rakentaa suhdetta siihen lapseen joka olisi vahingollista myös sille lapselle.. Mikä tietysti karsii Suomestakin monta naista pois joukosta sen verran paljon yksin- ja yhteishuoltajia on.

        Miehet tietysti pääsee siinäkin helpommalla. Eronneen miehen lapset on äidillään ja isä vapaa solmimaan suhteita.
        Myös niillä nuoruuden hairahdusten hedelmillä on isä joka pääsee pälkähästä. Miehetkin voi pitää perhekalleutensa housuissa jos jälkikasvua ei halua.


      • Kummastuttaa :/
        ihan niin? kirjoitti:

        Miehet tietysti pääsee siinäkin helpommalla. Eronneen miehen lapset on äidillään ja isä vapaa solmimaan suhteita.
        Myös niillä nuoruuden hairahdusten hedelmillä on isä joka pääsee pälkähästä. Miehetkin voi pitää perhekalleutensa housuissa jos jälkikasvua ei halua.

        Näin se valitettavasti taitaa olla. Mutta miehenä en voi lähteä kantamaan vastuuta jonka toisen miehen olisi kuulunut kantaa.
        Lisäksi kyse on ihan siitä haluaako omaan elämäänsä ylimääräistä ihmistä vai ei ja käykö elämäntilanteet yhteen. Oma ratkaisuni on tuo ja se on hyvä tehdä selväksi naisellekin.


      • Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Näin se valitettavasti taitaa olla. Mutta miehenä en voi lähteä kantamaan vastuuta jonka toisen miehen olisi kuulunut kantaa.
        Lisäksi kyse on ihan siitä haluaako omaan elämäänsä ylimääräistä ihmistä vai ei ja käykö elämäntilanteet yhteen. Oma ratkaisuni on tuo ja se on hyvä tehdä selväksi naisellekin.

        Kun olet nuorimies, niin ymmärrän hyvin ettei ne toisen miehen lapset kiinnosta. Ja haluat aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Niinhän suurin osa tuossa iässä haluaa. Neljänkympin jälkeen on sitten vähän eri tilanne kun elämän kokemusta on kertynyt enemmän.


    • Ei tähän varmaan mitään yleispätevää vastausta ole olemassa. Suomalaisia naisia kun on olemassa niin erilaisia. Ja varmasti käytökseen vaikuttaa naisten ikä.
      Kuvailemasi käytös tuntuu tulevan esiin kun puhutaan \- 30 naisista. Heidän ajatuksistaan en osaa sanoa mitään.

      Saksalaiset niin kuin muutkin keski-eurooppalaiset naiset ovat kotimaassaan tottuneet hyvinkin erilaiseen käytöskulttuuriin kuin suomalaiset. Siellä kohteliasta käytöstä pidetään tärkeämpänä kuin Suomessa. Keskusteluissa käytetään huomattavasti enemmän kohteliaisuus fraaseja kuin Suomessa. Muualla euroopassa naiset myös kasvatetaan huomioimaan puolisoitaan erilailla kuin Suomessa. Suomessa on enemmän painotettu tasa-arvoa. Ymmärrän hyvin miksi tälläinen käytös viehättää monien pakkien jälkeen.

      Yleisesti ottaen suomalaisille naisille tuntuu kelpaavan suomalaiset miehet. Jostain syystä vain kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Netissä ei vaivauduta olemaan sitäkään vähää kohteliaita mitä livenä. Netissä myös nirsoillaan enemmän ja kiinnitetään selkeästi enemmän pikkujuttuihin huomiota. Naiset ovat varmaan vähemmän aktiivisia netissä koska joutuvat siellä torjutuiksi enemmän kuin livenä. Siihen taitaa olla totuttelemista.

      Mitään lopullista ja tyhjentävää vastausta en osaa aloittajalle antaa. Asian pohdiskelu saa kaipaamaan enemmän käytöstapoja nettideittailuunkin.

      • Kummastuttaa :/

        Puhuin kyllä 20 naisista lähinnä kun siitä olen hakenut suomalaisista naisista seuraa.
        -Ymmärrän hyvin miksi tälläinen käytös viehättää monien pakkien jälkeen.-

        Nimenomaan, se on kuin raikas kevät tuuli kasvoilla.

        -Mitään lopullista ja tyhjentävää vastausta en osaa aloittajalle antaa. Asian pohdiskelu saa kaipaamaan enemmän käytöstapoja nettideittailuunkin. -

        Hyvin kuitenkin pohdiskelit. Tuosta viimeisestä samaa mieltä. Ennen kaikkea tuli olo nettideitissä että kiinnostus oli aika laihanlaista ja katkesi koulutukseen tai kuvaan. Ero näihin ulkomaalaisiin on noissa suhteissa todella suuri.


      • Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Puhuin kyllä 20 naisista lähinnä kun siitä olen hakenut suomalaisista naisista seuraa.
        -Ymmärrän hyvin miksi tälläinen käytös viehättää monien pakkien jälkeen.-

        Nimenomaan, se on kuin raikas kevät tuuli kasvoilla.

        -Mitään lopullista ja tyhjentävää vastausta en osaa aloittajalle antaa. Asian pohdiskelu saa kaipaamaan enemmän käytöstapoja nettideittailuunkin. -

        Hyvin kuitenkin pohdiskelit. Tuosta viimeisestä samaa mieltä. Ennen kaikkea tuli olo nettideitissä että kiinnostus oli aika laihanlaista ja katkesi koulutukseen tai kuvaan. Ero näihin ulkomaalaisiin on noissa suhteissa todella suuri.

        20 naisista en kyllä osaa sanoa yhtään mitään, sen verran on niistä vuosista jo itellä vierähtänyt. :D En ymmärrä heidän ajatuksen juoksuaan ollenkaan.


    • naisille on

      Suomi on paratiisi naisille. Keskitasoinen nainen voi käytännössä valita puolisonsa. Keskitasoiselle miehelle sen sijaan ei ole juuri mitään tarjolla.

      • Miten ihmeessä näin on? jos olet järkevä, fiksu, osaat käyttäytyä etkä läträä viinan kanssa niin ihmeessä luulis jo pääsevän aika pitkälle.


      • Kummastuttaa :/
        glittergirl kirjoitti:

        Miten ihmeessä näin on? jos olet järkevä, fiksu, osaat käyttäytyä etkä läträä viinan kanssa niin ihmeessä luulis jo pääsevän aika pitkälle.

        En uskalla sanoa olevani järkevä ja fiksu kun eikös se olisi itsekehua ja Suomessahan pitää olla vaatimaton, mutta en läträä viinan kanssa ainakaan sillä tavoin että se ketään häiritsisi.
        Samaa ihmettelen ;) että miksei sillä ole päässyt edes aika pitkälle.


      • 10+20
        glittergirl kirjoitti:

        Miten ihmeessä näin on? jos olet järkevä, fiksu, osaat käyttäytyä etkä läträä viinan kanssa niin ihmeessä luulis jo pääsevän aika pitkälle.

        Ei pääse. On tietysti subjektiivisita mikä tekee ihmisestä järkevän ja fiksun.


    • Nou Broblem

      Samaa ihmettelen ;) että miksei sillä ole päässyt edes aika pitkälle

      Aivan selvästi olet pyrkinyt sellaisiin piireihin, joissa naisilla on yllin kylllin
      tarjontaa fiksuista ja juomatavoiltaan siisteistä miehistä ja heillä on vielä
      koulutustaso sinua paremmassa kuosissa .

      Suomalaiset koulutetut naiset eivät nähtävästi tarvi enempää fiksuja miehiä.
      Yliopistopiireissä on muutama muukin"fiksu tyyppi "sinun lisäksi ))

      • Kummastuttaa :/

        Erityisesti mistään piireistä en ole edes hakenut naista. Koulutettuihin naisiin on tullut vain tutustuttua joskus ja netissä esimerkiksi olen ottanut yhteyttä sen perusteella mitä yhteistä on löytynyt muuten.
        Ehkäpä suomalaiset naiset arvostaa sitten tuon koulutuksen niin korkealle.
        Itselle kyllä kelpaisi ihan kassan hoitaja tai siivooja jos on muuten sivistynyt.
        Yksi vaihtoehto tietysti on että ulkonäköni vaaleuteni vuoksi ei hivele naisia oikealla tavalla. Koska kommentit ulkonäöstä ovat aikalailla plussaa ulkomaisilta ja miinusta suomalaisilta.
        Mietin että onkohan suomalaisessa miehessä siten jotain vikaa ihan syntyperältään suomalaisille naisille että pitäisi olla enemmän "väriä" että kiinnostaisi?


      • Suomimies paras
        Kummastuttaa :/ kirjoitti:

        Erityisesti mistään piireistä en ole edes hakenut naista. Koulutettuihin naisiin on tullut vain tutustuttua joskus ja netissä esimerkiksi olen ottanut yhteyttä sen perusteella mitä yhteistä on löytynyt muuten.
        Ehkäpä suomalaiset naiset arvostaa sitten tuon koulutuksen niin korkealle.
        Itselle kyllä kelpaisi ihan kassan hoitaja tai siivooja jos on muuten sivistynyt.
        Yksi vaihtoehto tietysti on että ulkonäköni vaaleuteni vuoksi ei hivele naisia oikealla tavalla. Koska kommentit ulkonäöstä ovat aikalailla plussaa ulkomaisilta ja miinusta suomalaisilta.
        Mietin että onkohan suomalaisessa miehessä siten jotain vikaa ihan syntyperältään suomalaisille naisille että pitäisi olla enemmän "väriä" että kiinnostaisi?

        Vaikka mielipiteeni ei sinulle kelpaakaan, ja on tosiaan vain yhden naisen mielipide, mutta minua vetää eniten puoleensa nimenomaan vaalea, suomalainen mies. Vaikka olen kyllä ollut ihastunut tummahiuksiseenkin (suomalainen kuitenkin, eikä muutoin "värillinen") joskus, eli oikeasti kun ihastuu, niin ei niillä ulkoisilla tekijöillä juurikaan ole merkitystä silloin. Tai ainakaan minulle ei ole ollut.

        Itse en osaa kuvitella olevani mitenkään harvinainen suomalainen nainen siinä, että viehätyn vaaleista suomalaismiehistä. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että pelkästään vaaleat hiukset saisivat minut kiinnostumaan miehestä. Kokonaisuus ratkaisee.


      • Kummastuttaa :/
        Suomimies paras kirjoitti:

        Vaikka mielipiteeni ei sinulle kelpaakaan, ja on tosiaan vain yhden naisen mielipide, mutta minua vetää eniten puoleensa nimenomaan vaalea, suomalainen mies. Vaikka olen kyllä ollut ihastunut tummahiuksiseenkin (suomalainen kuitenkin, eikä muutoin "värillinen") joskus, eli oikeasti kun ihastuu, niin ei niillä ulkoisilla tekijöillä juurikaan ole merkitystä silloin. Tai ainakaan minulle ei ole ollut.

        Itse en osaa kuvitella olevani mitenkään harvinainen suomalainen nainen siinä, että viehätyn vaaleista suomalaismiehistä. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että pelkästään vaaleat hiukset saisivat minut kiinnostumaan miehestä. Kokonaisuus ratkaisee.

        Pakkohan tässä on arvailla niitä syitä koulutuksesta, hiusten väriin ja ehkä myös kasvojen komeuteen yms. kun naisia ei oikeasti vaikutan kiinnostavan Suomessa. En nyt mene sanomaan että olisin supersuosittu ulkomailla, mutta jotenkin vaikuttaa että naisten suhtautuminen poikkeaa jo lähtökohtaisesti suomalaisista naisista kohdallani. Mikä on hämmentävää.

        Ehkä tässä tapauksessa oma maa mustikka muu maa mansikka.


    • Nou Broblem

      Mietin että onkohan suomalaisessa miehessä siten jotain vikaa ihan syntyperältään suomalaisille naisille että pitäisi olla enemmän "väriä" että kiinnostaisi


      Voi sinun kanssas kovin kummastuttaa noi sinun mietelmät ?

      Ei vika ole kaikissa suomalaisessa miehissä ?
      Silloinhan täällä olisi pelkästään sinunkaltaisia miehiä vailla seuraa ?

      Kummastuttaa ja hämmästyttää pientä kulkijaa monikin asia )))).

      • Kummastuttaa :/

        Kaltaisessani suomalaisessa vaaleassa miehessä. Ehkä vaikutelma on hajuton, mauton, väritön ja tylsä suomalaiseen silmään?

        -Ei vika ole kaikissa suomalaisessa miehissä ?
        Silloinhan täällä olisi pelkästään sinunkaltaisia miehiä vailla seuraa ?-

        Kiitos kun etsit vikaa vain minusta.

        -Kummastuttaa ja hämmästyttää pientä kulkijaa monikin asia )))). -

        Kummastuttaa ja hämmästyttää eritoten se mitä teet tästä kommentoimassa edelleen koska koet aiheen niin huonoksi?


    • Nou Broblem

      Toisaalta keskusteluasi seuranneena en oikeastaan yhtään ihmettele
      mikseivät suomalaiset naiset ole kiinnostuneita sinusta.
      Sori vaan (.

      • Kummastuttaa :/

        Sepäs oli asiallinen viesti "fiksulta" ihmiseltä.


    • 15=nussima

      Hohhoijaa.. naisasialooseri on taas vauhdissa. Kun et saa naista, niin alat esiintyä naisena?

    • muakin kummastuttaa

      älä nyt aisurilooseri leikistä suutu vaan tuu keskustelemaan sun psyykkeestä se on niin kummallinen

    • Nou Broblem

      Käy pian niin, ettei ulkomailla asustava nainen ole enää kiinnostunut
      aloittajasta, jos täällä roikkuu itkemässä suomalaisten naisten perään.

      MiksI sinulle on kiinnostvampaa roikkua netissä jollakin mitättömällä
      sinkkupalstalla kun tarjolla voisi olla elämäsi nainen ?

      Kiinnostuta riittää tasan tarkkaan naisten käyttäytymiseen, muttei rohkeutta
      iskemiseen vai ?

      Mieti sitä ?

    • Eivät suomalaiset miehet ole sen huonompia kuin muunkaan maalaiset ja eksoottisuus on valttia ihan kaikkialla.

    • En lähtisi millään tavoin yleistämään suomalaisia naisia/miehiä. Joskus kohtaamiset voivat olla sattuman kauppaa, ja teidän kahden välille sattui näin. Jatka ihmeessä eteenpäin :)

    • m22v.

      Minä itseasiassa menetin poikuuteni saksalaiselle mamunaiselle vuosi sitten.
      Suominaiset eivät ole koskaan lähestyneet minua. (Paitsi pubiruusut jne.)

    • kostas fortounis

      Tuli mieleen sama kuin Glittergirlillä tuossa ylempänä, tuntuu että Keski-Eurooppalaiset kasvatetaan kai vähän kohteliaampaan meininkiin. Ainakin ne mitä olen tavannut. Sellaista kaipaisi ehkä enemmän Suomeenkin.

      Mutta jos et juo olutta ja kiroile, niin et ehkä vaikuta sellaiselta suomalaiselta perusjäärältä, se kaventaa tsäänssejä.

    • 19+17

      Noin 97% suomalaisista naisista on kiinnostunut maahanmuuttajan näköisistä miehistä. Näkeehän sen kadullakin. Naiset itsekin värjäilevät tukkaansa mustaksi ja paahtavat ihoaan ruskeaksi yrittäen esittää jotain senjoriitaa. Menee vähän överiksi tuo latinoiden ihailu suomalaisnaisilla.

      • Hehhee...

        Heh, katkeroituneen, naisille kelpaamattoman miehen tilastomatematiikkaa... :D :D :D


      • samaa mieltä

        Olen täysin samaa mieltä. Kaikki naiset tuntuvat ihailevan latinoiden näköisiä ihmisiä, mutta suomaliset miehet ovat keskimäärin kiinnostuneita suomalaisen naisen näköisistä vaaleista naisista.


      • nosti päätään
        Hehhee... kirjoitti:

        Heh, katkeroituneen, naisille kelpaamattoman miehen tilastomatematiikkaa... :D :D :D

        Siellä yksi feikkilattari taisi taas nostaa päätään. Luuletko, etteivät miehet näe sadan kilometrin päähän, että olet täysin suomalainen etkä oikeasti latina?


      • mustispeppers
        samaa mieltä kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä. Kaikki naiset tuntuvat ihailevan latinoiden näköisiä ihmisiä, mutta suomaliset miehet ovat keskimäärin kiinnostuneita suomalaisen naisen näköisistä vaaleista naisista.

        "KAIKKI NAISET TUNTUVAT..."

        Haista nyt kukkanen, ehkä ne teinipissikset kuule tuntuvat ihailevat ja ne prinsessat, joiden perässä miehet juoksevat. Me tavikset ollaan sitten yksin.


    • Hevonen666

      Kukaan ei katso vaalean miehen perään tässä maassa.

      • Hercules-mies

        Minä katson!


      • mustispeppers

        Kuin niin? Mä kyllä tykkään enemmän katsoa vaaleita ja sinisilmäisiä kuin tummia ja ruskeasilmäisiä. Mä yleensäkin luotan enemmän sinisilmisiin.


      • Nyt kun heitin tuon provon, niin rupesin pohtimaan asiaa...Olen ainoastaan seurustellut ja ihastunut vaalea hiuksisiin miehiin. Hassua.


    • Tää toimii tasan samoin myös itseni kohdalla, mutta sukupuolet vain toisinpäin vaihtaen. Viimeisin kiinnostusta osoittanut suomalainen viime syksyltä oli todella lihava (lisäksi noin samoihin aikoihin on kaveriksi tullut eräs toinen suomalaismies, mutta myöskin lihava - en kuitenkaan voi puhua hänen kohdallaan vielä kiinnostumisesta koska hän ei ole sellaiseen viitannut). Viimeisin kiinnostusta osoittanut ulkkis (eurooppalainen) uudeltavuodelta oli hoikka ja plussana vielä suht pitkäkin.

      Itellekin on tullut mieleen, että miksi ihmeessä yrittäisin etsiä Suomesta miestä, kun 100 x paremmin onnistuu tutustuminen ulkomaalaisten kanssa?

      • matkaana

        No ei kun sitten muuhu maahan.


    • Huolenpitimiksi

      Pitkä veto piipusta, että vastenmielisestä voi syntyä tosi tosi vastenmielistä. Katsohan suomalaista suuntausta vaan.

    • Ei mun mielestä noin yleisesti ajatellen kokonaisuudessaan ole, makuja monia ja kuinka se vastenmielinen määritellään, aina kait löytyy naisissa, miehissä tai siltä väliltä heitä, jotka ovat jonkun mielestä vastenmielisiä, eihän pelkkä ulkoinen habitus välttämättä vastenmielistä tee.

      se, onko ulkonäköä koskevat ihanteet ja mieltymykset muuttuneet, ja pariutuuko suomalaiset vähemmän kuin ennen tai onko pariutuminen vaikeampaa onkin jo toinen aihe.

    • jokumies83

      Eräänkin kerran kun olen jutellut yhden ulkomaalaisen naisen kanssa niin hän useaan kertaan on sanonut että näytän venäläiseltä mieheltä... ilmeisesti johtuu tästä se miksi suomalaiset naiset ei juuri katso päinkään. Väärässä maassa syntynyt kai olen hmm..

    • turhaaa

      Se on se exotiikka. Ulkkis on aina exoottinen miten päin vaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe