Meikkauksen perusteet ?

tyty96

Elikkäs olen 16-vuotias tytteli ja täysi aasi meikkaamisen suhteen.(Myönnän, noloa :D) Useimmat kaverini tuppaavat tunkemaan pakkelia vähän enemmänkin, kajaalia ripsaria meikkivoidetta luomiväriä ja mitä vielä. Itse en juurikaan naamaan muuta tule laittaneeksi kuin meikkivoidetta ja senkin mitä luultavammin huonosti. Itse en vaan kerta kaikkiaan osaa meikata ja/tai tiedä mitä kannattaa naamaan laitella.Kajaalitkin leviää aina päin hel******.Joten kertokaapas nyt mitä ikäiseni kannattaisi ensinnäkään naamaansa tuupata ?

12

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^.^

      ite oon 13. (hah attelet varmaan etten oo hyvä neuvoo)
      mut harrastan maskeerausta,joten voin jopa auttaa!

      1) suosittelen harjoitusta.
      koska harjotus teköö mestarin!
      ja ethän halua mennä julkisille paikoille sotamaalauksissa!
      2) kunnon harjat ja muut vehkeet.
      ei tartte pro-pensselejä,vaan hyvät harjat.
      3) suosittelen luonnollisia värejä (ne on a ja o)
      no riippuu tyylistä............

      kokeile mm.
      -meikkivoide/puuteri (oikea sävy)
      -huulipuna/kiilto (valihe hyvä väri)
      -kajaali voi olla hankalaa (joten harjoittele)
      -luomiväri
      -ripsari
      -kulman piirto (jos haluut)

      huom! luomiväreissä voit käyttää värejä jotka korostaa silmän väriäsi!!!
      sinisille ruskeat
      vihreille violettia
      ruskeille kylmiä värejä

      kun valihet meikkivoiteen/puuterin niin kato paras väri. (lähinnä ihon väriäs)
      kysy neuvoo vaikka myyjältä.
      kirjanoppineestihan pitäs olla kesä ja talvi puuteri erikseen.

      yleensä jos halutaan korostaa voimakasta silmämeikkiä niin luonnolliset huulet.
      taas kun halutaan korostaa huulia niin vaikka punaset huulet ja luonnollinen silmämeikki.

      hmm....kajaalin teko riippuu millasta hommaa tekköö sillä.
      mut rajaus on helpoin. (silmän reunasta menevä viiva on hankalempi.
      suosittelen nestemäistä (mutta kokeile ite mikä on helpoin)

      jos et ole tyytyväinen kulmiin niin piirrä/sheivaa/nypi.
      piirtoon käytä kulmakarvan piirto kynää/kajaalia.
      huom! huomioi kulma karvojen väri. :o
      ja jos sulla on mustat hiukest niin mustia kulma karvoja tehessä kato että tulloo luonnolliset!!!
      näyttää muuten pahalta/feikiltä!
      Jos ajat niin harjottele kulmien piirtoa.
      Jos nypit niin varo ettet nypi keskeltä,koska silloin tulloo aukkoja!
      et varovasti reunoilta.
      kulma karvat voi myös värjätä.
      väriä saa ihan tavara talo kaupoista.

      -loppu-

      • Tyty96

        Kiitoskiitos! Vinkit tulivat perillä ja jätetään korvan taakse muhimaan:) Minulla on siis vaaleat pitkät hiukset ja hyvin hyvin ohuet ja vaaleat ripset. Kulmakarvatkin vaaleat. Ihokin vaalea.: D mitäään hyvää ehdotusta tähän yhdistelmään olisiko?


    • Ei kannata meikata arsenaalia, pilaa ihon, ja antaa kaikille vaikutelman että yrität liikaa, ja kerjäät huomiota. Suosittelen _VAIN_ kajaalia, ripsaria, ja jos sinulla on joskus huono päivä, peitepuikkoa. Pilaat ihos jos vedät pakkelia ja meikkivoidetta, se tukkii huokoset, ja ensinkin jos on pitkä koulupäivä, vaikka yli 6h, niin iho hiostuu, meikki valuu ja rapisee pois, eli sitä pitää korjailla vähän väliä.

      Hanki nestemäinen eyeliner, jos et tykkää joka tunti mennä vessaan korjaileen vaikka vähän "rapissutta" kajaalimeikkejä. Älä pänttää ittees täyteen meikkejä, siinä menee luontainen kauneus. Kysy vaikka äidiltäsi ohjeita, mutta Älä missään nimessä laita meikkivoidetta ja puuteria samaan lärviin, tekee oranssit kasvot. Kannattaa meikata myös hillitysti, eli ihan ;

      Ripsaria
      Eyelineriä
      Vähän peitepuikkoa jos tarve
      Ja huulikiiltoa, mutta osta väri joka ei ole liian räikeä mielestäsi, ja sopii.

      Ja eri kampauksilla voi kohentaa jokapäiväistä ulkonäköä, ja koruilla. :)

      - Toivottavasti tää auttoi! ;3

    • ^.^

      riippuu tapauksesta lukafan 96!

      vähän niinkuin kaikessa,jokaiselle sopii erillainen.
      toisille puuteri,meikkivoide tai peitepuikko.....

      vaaleisiin hiuksiin sopii ruskeat kulmakarvat.
      ripsiin vaan ripsaria.
      ja jos iho on vaalea,niin vaaleaa sävyä.

      itellä on vaalee iho niin käytän vanilijan väristä.

      • Täs yks päivä menin kaupan meikkihyllyille, ja _kaikki_ peitepuikot, meikkivoiteet, sun muut olivat Aivan liian keltasia. sillon tajusin et kuinka kalpee iho mulla oikeesti on :'D vedin niitä käsivarteen, hieroin, ja siihe jäi kunnon keltasia rantuja, vaikka otinkin siinä olevat kaikista vaaleimmat sävyt.....


      • ^.^
        lukafan96 kirjoitti:

        Täs yks päivä menin kaupan meikkihyllyille, ja _kaikki_ peitepuikot, meikkivoiteet, sun muut olivat Aivan liian keltasia. sillon tajusin et kuinka kalpee iho mulla oikeesti on :'D vedin niitä käsivarteen, hieroin, ja siihe jäi kunnon keltasia rantuja, vaikka otinkin siinä olevat kaikista vaaleimmat sävyt.....

        sama ongelma.................mulle ne näyttää ihan liian tummilta.......
        joten käytän vanilijan väristä,koska näyttää muut värit ihan feikeiltä.
        vaikka olisikin pikkusen väriä.


      • Beauty junkie
        lukafan96 kirjoitti:

        Täs yks päivä menin kaupan meikkihyllyille, ja _kaikki_ peitepuikot, meikkivoiteet, sun muut olivat Aivan liian keltasia. sillon tajusin et kuinka kalpee iho mulla oikeesti on :'D vedin niitä käsivarteen, hieroin, ja siihe jäi kunnon keltasia rantuja, vaikka otinkin siinä olevat kaikista vaaleimmat sävyt.....

        Peitepuikkojen pitääkin olla keltapohjaisia koska keltainen neutralisoi esim silmänalusten tummuutta. Ei markettipaskoista voikaan löytää kalpealle iholle matchia, joten suosittelen nettikauppoja ja sampleja. (:


      • ^.^
        Beauty junkie kirjoitti:

        Peitepuikkojen pitääkin olla keltapohjaisia koska keltainen neutralisoi esim silmänalusten tummuutta. Ei markettipaskoista voikaan löytää kalpealle iholle matchia, joten suosittelen nettikauppoja ja sampleja. (:

        hmmmmmmmmm..............kyllä löyty vanilijan värinen....
        ja vaalee on..............


      • ^.^ kirjoitti:

        sama ongelma.................mulle ne näyttää ihan liian tummilta.......
        joten käytän vanilijan väristä,koska näyttää muut värit ihan feikeiltä.
        vaikka olisikin pikkusen väriä.

        Itte löysin just kaupasta sävyn Cookie, se oli tarpeeks vaalee, laitoin todella todella ohuen sipasun sitä lärviin ja puuterii päälle.


        Tuntu niinko joku olis vetäny maalisudilla mun pärstääni maalia .____. tuntu jotenkin liian raskaalta olo :D


    • Tyty96

      Kiitos molemmille vinkeistä, tulee tarpeeseen : )

    • karouskiii

      suosittelen kattelee youtubesta meikkivideoita niit on oikeesti nii paljo ja niistä on varmasti apuu (: http://www.youtube.com/watch?v=8_bJQdOd1hc esim tosta olis apuu kajaali laittamises (:: ja ku oot vaaleeverikkö, nii ei kannata piirtää kulmia, monesti ne jotka on oikeesti vaaleehiuksisii ja joilla on vaaleet kulmat nii omat kulmat sopii paremmi ku piirretyt! tottakai voi vähä muotoilla ja tehä tummemmaks jos haluu :) ite oon jo meikkaillu monta vuotta et mulla on kaikkee mahollista.. :D mut kantsii just ostaa ripsarii, meikkivoidetta,puuterii ja joku kiva huulikiilto (: ite en vois elää ilman meikkivoidetta ja ripsarii et ne on vissii ne tärkeimmät :D tottakai jos sulla on hyvä iho nii sitte ei ehkä tarvii meikkivoidetta, joku tosi ohut,melkeenpä joka vastaa ihorasvaa :D

    • Aloittelia

      Itse olen 12. Laitan pelkää ripsaarii mutta voisi muutanki meikkejä kokeilla. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe