Uusi

19+18

Olen uusi laihduttaja ja kaipaan neuvoja, itse olen täysin pihalla näistä asioista. Mitä suosittelette dieettiä/ruokia

Minkälaiset ruuat kannattaa välttää jottai saisi enemmän läskiä/rasvaa kulumaan, että saisi enemmän "luuta" esiin kehossa?

Montako kaloria päivässä kannattaa syödä - mitä ruokia enimmäkseen?

Liikunta? - Olen aloittanut liikkumpaan ryhmäliikunnoissa - minkälaisia tunteja suosittelisitte?

Kiloa tarvis pudottaa noin 30kg - (bmi yli 35)

Kiitos jos joku viitsisi vastailla.

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+18

      Jäi mainitsematta, että lihavana minulle on syntynyt paljon raskausarpia pitkin kehoa ja laihdutuksessa kutistuko iho? Mitä olen painonpudos ohjelmia katellu niin heillä jää nämä "raskausarpi" alueet rumasti roikkumaan - onko keinoa välttää sitä?

    • Teresa

      Olen uusi laihduttaja ja kaipaan neuvoja, itse olen täysin pihalla näistä asioista. Mitä suosittelette dieettiä/ruokia
      Hei!
      Itse olen kokeillut laihduttamisessa varmaan lähes kaikkea maan ja taivaan välillä.

      Kaikkein parhain tapa laihduttaa on hidas laihduttaminen: näin paino myös pysyy poissa. Ei myöskään riitä, että pidät "laihdutuskuurin", jonka jälkeen jatkat vanhoilla tavoillasi. Elämäntavat täytyy muuttaa kokonaisuudessaan.

      Tässä esimerkki ruokavaliosta:

      aamupala: 200-300kcal, esim. puuroa, hedelmää, rahkaa

      välipala: 40-100kcal omena tms hedelmä

      lounas: n.500kcal esim. salaatti, jossa on lihaa kalaa tai kanaa, kastikkeena öljjyä, sekä esim. raejuustoa. Myös tavallinen kotiruoka käy, esim. lasagne. Jokaisen lämpimän ruoan yhteydessä täytyy muistaa että puolet lautaselta tulisi olla salaattia (vältä rasvaisia saalatin kastikkeita!). Ruokajuomaksi vesi tai rasvaton maito.

      välipala: n.200kcal esim. maustamaton rahka, jossa ruokalusikallinen marjoja

      päivällinen: n. 400kcal, samoin kuin lounas

      iltapala: n.200kcal hedelmiä, leipä esim. kalkkunaleikkeellä ja salaatilla, tms.

      Tällä tavoin päivittäinen kalorimäärä on korkeintaan 1700kcal.
      Peruskulutus työssäkäyvällä (istumatyö, muuten kulutus enemmän) naisella on n.2000kcal/pvä, miehellä n.2500kcal/pvä


      Ruoaissa kannattaa suosia proteiinipitoisia ja vähän hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita. Jokainen varmaan jo tietää, ettei lihapiirakka ole hyvä iltapala sen sisältämän piilorasvan takia.
      Em. ruokavalion lisäksi kannattaa joka viikko pitää yksi ns."herkkupäivä" jolloin sallii itselleen 300-500kcal edestä herkkuja. Näin dieettiä pystyy noudattamaan helpommin.


      Liikunta:
      Kerroitkin jo aloittaneesi ryhmäliikuntatunnit. Ne ovat erittäin hyvä liikkumismuoto, sillä ryhmässä saa kannustusta ja ei niin helposti luovuta. Ryhmäliikunnoissa kannattaa suosia tunteja, joissa tehdään sekä aerobista että lihaskuntoa.
      Tuntien lisäksi salilla käyminen kannattaa. Alkuun esim. 1-2kertaa puntille/viikko, ryhmätuntien lisäksi. Optimi liikuntamäärä olisi esim.
      aerobista 3-4 kertaa viikossa
      lihaskuntoa 1-2 kertaa viikossa
      ja sitten kun kunto kohoaa, voi lisätä kumpaakiin yhden. (aerob.4-5, lihask.3-4)
      Aina liikunnan harrastamisen jälkeen on tärkeää venytellä. Lihakset palautuvat nopeammin ja tämä edesauttaa sitä, ettei selluliittiä kerry.

      Tällaisella ohjelmalla painosi tippunee n.1-2kg/vko. Alkuun paino saattaa tippua nopeammin, jonka jälkeen pudotus hidastuu. Sitten kun paino ei enää ko. ohjelmalla tipu, kannattaa alkaa pikkuhiljaa vähentämään ruokamäärää, esim 1500kcal/pvä. Tästä ei kannata enää vähentää, sillä keho saattaa mennä säästöliekille, jolloin paino jumittaa paikallaan.

      Jos jokin asia vielä mietityttää, kysy vain rohkeasti. Toivon että vastauksestani olisi sinulle apua.

    • Teresa

      Kappas, jäi tuohon vastausviestini ensimmäisille riveille viestistäsi osa. Pahoitteluni siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3161
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1652
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1446
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      983
    Aihe