"PYHÄN FRANSISKUKSEN RAUHANRUKOUS.
Oi Herra, tee minusta rauhasi välikappale!
Missä viha rehottaa, salli minun kylvää rakkautta.
Missä on vääryyttä, suo minun levittää anteeksiantoa.
Missä on riitoja, suo minun tuoda sopusointua.
Missä on epäuskoa, suo minun tuoda uskoa.
Missä on epätoivoa, suo minun viedä toivoa.
Missä on pimeyttä, suo minun levittää valoa.
Missä on surua, suo minun tuoda iloa.
Oi Taivaallinen Mestari, suo, että en etsisi niin paljon lohdutusta, vaan lohduttaisin itse;
ymmärrystä, vaan ymmärtäisin itse;
rakkautta, vaan rakastaisin itse;
sillä antaessamme me saamme;
anteeksi antaessamme meille annetaan anteeksi;
ja kuollessamme me synnymme Ikuiseen Elämään."
--------------------
Rukoillaanpa mekin näin.
Tämä rauhanrukous sopii tännekin...
24
1435
Vastaukset
- näitä
Ja seuraavaksi tulee sitten varmaan uskontunnustus ja isä meidän. Eikö niin? Uskonto palstalle mars!
- Peace
umpeen tyhmä!
- War
Peace kirjoitti:
umpeen tyhmä!
rakkautta vai anteeksiantoa vai sopusointua vai uskoa vai toivoa vai valoa vai iloa......?
- Peace
War kirjoitti:
rakkautta vai anteeksiantoa vai sopusointua vai uskoa vai toivoa vai valoa vai iloa......?
Oli.
- Shalom1
"RUKOUS MIELENTYYNEYDEN PUOLESTA.
Kirjoittanut Reinhold Niebuhr
Jumala, opeta minua hyväksymään ne asiat, joita en voi muuttaa,
rohkeutta muuttaa ne, jotka voin muuttaa,
ja viisautta erottaa nämä toisistaan."
--------------------
Lienee hyvä rukous tämänkin palstan kirjoittajille.- jne.
Krooh pyyh ZZZZZZZzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!
- Peace
jne. kirjoitti:
Krooh pyyh ZZZZZZZzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!
pöllö!
- Andronikos
"Herra, suo minulle hurskas mieli. Mutta älä ihan vielä."
-- Augustinus- Positroni
Omaansa vai Shalomin?
- hertha
Tiedätkö muuten, kuka on Euroopan suojeluspyhimys?
- että
hertha kirjoitti:
Hitman!
- Karl Marx
hertha kirjoitti:
Moses Mordechai Levi?
- hertha
että kirjoitti:
Hitman!
Eihän nyt sentään mikään -man, vaan ruotsalainen nainen, Pyhä Birgitta, joka eli 1300-luvulla.
- Euroopan.
että kirjoitti:
Hitman!
Hitman on Israelin suojelusenkeli ei euroopan. Varmistelee itselleen taivaspaikkaa luulisin.
- Andronikos
hertha kirjoitti:
En tiedä, mutta vastaus on ihan kielen päällä.
- Shalom1
Andronikos kirjoitti:
En tiedä, mutta vastaus on ihan kielen päällä.
OSOITA MINULLE TIE!
Herra, tule pian ja valaise yöni.
Niin kuin kuolevat ikävöivät, niin minä ikävöin sinua.
Sano sielulleni, ettei mitään tapahdu sallimattasi
ja ettei mikään, minkä sinä sallit, ole toivotonta.
Oi Jeesus, Jumalan Poika, niin kuin sinä vaikenit
niiden edessä, jotka sinut tuomitsivat,
niin pidätä kieleni, kunnes olen saanut miettiä
mitä ja miten minun tulee puhua.
Osoita minulle tie
ja tee minut halukkaaksi sitä vaeltamaan.
Uskallettua on viipyä
ja vaarallista on jatkaa matkaa.
Täytä siis minun ikävöimiseni.
Tulen luoksesi niin kuin sairas tulee lääkärin luo.
Anna, Herra, minun sydämelleni rauha.
Aamen.
Pyhä Birgitta (1303-1373), birgittalaissäätiökunnan perustaja
- LOGI
turhuutta, kaikki rukoilu on turhuutta; kukaan ei sinua kuule! Taivaassa ei ole mitään Jumalaa, Suurmestaria(eikä -mestaajaa), ei Isää, Poikaa eikä Pyhää Henkeä. Rukous on tuuleen huutamista, ketään ei mikään rukous ole koskaan auttanut, vai onko todisteita?
"Itte" ja yhdessä tovereiden kanssa on kaikki tehtävä!- epälogi
kokeillut? Sillähän se selviää.
- LOGI
epälogi kirjoitti:
kokeillut? Sillähän se selviää.
kokeillut, ei auttanut! Rukoilut jäivät siihen. Voi olla, että en rukoillut tarpeeksi tehokkaasti tai anelin omaa etuani tai muuten Jumalallekin mahdottomia! Nyt isona en ole hakeutunut keskusteluyhteyteen henkimaailman edustajiin; pyrin karsimaan kaiken irrationaalisen aineksen ajattelustani. Uskonnoton uskonpuute siis! Ei turhia toiveita! Kyllä maailmassa kelpaisi elää ja asustella tämän pienen aikansa jos ruokoukset olisivat auttaneet; niin paljon on rukoiltu, jopa tuuli ja vesi pyörittävät rukousmyllyja. Turhuuden turhuutta!
- Andronikos
LOGI kirjoitti:
kokeillut, ei auttanut! Rukoilut jäivät siihen. Voi olla, että en rukoillut tarpeeksi tehokkaasti tai anelin omaa etuani tai muuten Jumalallekin mahdottomia! Nyt isona en ole hakeutunut keskusteluyhteyteen henkimaailman edustajiin; pyrin karsimaan kaiken irrationaalisen aineksen ajattelustani. Uskonnoton uskonpuute siis! Ei turhia toiveita! Kyllä maailmassa kelpaisi elää ja asustella tämän pienen aikansa jos ruokoukset olisivat auttaneet; niin paljon on rukoiltu, jopa tuuli ja vesi pyörittävät rukousmyllyja. Turhuuden turhuutta!
Luuletko, että rukoilemalla voit vaikuttaa Jumalaan siinä määrin, että kaikkivaltias kiinnittäisi sinuun jotain huomiota? Melkoisen itseriittoinen ajatus. Mitä muuten uskonpuutteeseen ja turhuuksiin tulee, kannattaa lukea Saarnaajan kirja. Siinä korostetaan elämän mielettömyyttä melkein samassa määrin kuin internet-päiväkirjoissa, tosin vähemmällä teiniangstilla.
- LOGI
Andronikos kirjoitti:
Luuletko, että rukoilemalla voit vaikuttaa Jumalaan siinä määrin, että kaikkivaltias kiinnittäisi sinuun jotain huomiota? Melkoisen itseriittoinen ajatus. Mitä muuten uskonpuutteeseen ja turhuuksiin tulee, kannattaa lukea Saarnaajan kirja. Siinä korostetaan elämän mielettömyyttä melkein samassa määrin kuin internet-päiväkirjoissa, tosin vähemmällä teiniangstilla.
ja maailmantuskaa en tunne, koska en kuulu enää varsinaiseen nuorisoonkaan; teini-iästä on vierähtänyt jo neljäkymmentä vuotta.
En luule pystyväni, eikä kukaan muukaan pysty, eikä ole edes tarvetta vaikuttaa olemattomaan Kaikkivaltiaaseen! Tässä suhteessa olen varsin itseriittoinen. - LOGI
LOGI kirjoitti:
ja maailmantuskaa en tunne, koska en kuulu enää varsinaiseen nuorisoonkaan; teini-iästä on vierähtänyt jo neljäkymmentä vuotta.
En luule pystyväni, eikä kukaan muukaan pysty, eikä ole edes tarvetta vaikuttaa olemattomaan Kaikkivaltiaaseen! Tässä suhteessa olen varsin itseriittoinen.ja hartaita toiveta Setä-Shlalom1:n esittamät säkeet ovat; tietenkin niistä pitää ottaa oppia!
- Shalom1
"Rukoilin sinun puolestasi tänään
ja Jumala varmasti kuuli minua.
Tunsin vastauksen sydämessäni,
vaikka Hän ei puhunut sanaakaan!
En pyytänyt rikkautta enkä kunniaa
(Tiesin, ettet välitä, vaikken pyytänytkään).
Pyysin Häntä lähettämään paljon
parempia ja kestävämpiä aarteita!
Pyysin Häntä olemaan vierelläsi
jokaisen aamun koittaessa;
Suomaan sinulle terveyttä ja siunauksia
ja ystäviä kanssasi matkallesi!
Pyysin sinulle onnellisuutta
kaikessa suuressa ja pienessä.
Mutta Hänen huolehtivaa rakkauttaan
pyysin Häneltä kaikkein eniten!"
----------------------------------
Kaunis rukous ja sopii varmasti meille kaikille, niin anojille kuin anomisen kohteille. - Shalom1
"KELTTILÄINEN SIUNAUS.
Kohotkoon tie kohtaamaan sinua,
puhaltakoon sinulle aina myötätuuli,
paistakoon aurinko lämpimänä kasvojasi vastaan,
sade virratkoon pehmeänä pelloillesi;
ja kunnes me jälleen tapaamme toisemme,
pitäköön Jumala sinua kämmenellään.
Irlannista
------------------------------------
Jospa mekin toivottaisimme lähimmäisillemme ja muille palstan kirjoittajille/lukijoille tätä samaa, niin maailma olisi jälleen himpun verran parempi!
Shalom ja siunauksia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358