Couperosa iholle tuotteita??

one+two moments

Sain juuri lääkäriltä diagnoosin, että kärsin couperosa ihosta mutta eipä muita neuvoja tullutkaan kuin kehoitus vaihtaa kasvovoiteet hajusteettomiin ja alkoholittomiin. Olenkin tässä nettiä tutkaillut, onko kokemuksia Avenen tuotteista?
Entä Lumene ? Vai voiko niitä verrata edes samana päivänä ?

11

7187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bonnnnnnn

Käy apteekissa hakemassa vaikka Avenen ja Louis Widmerin näytteitä. Lumenea en suosittele, tarvitset paremmat kamat.

• Dalida

Apteekeista löytyy useaa merkkiä, joilla on couperosatuotteita: Avene, La Roche Posay, Uriage, yms.

Riippuu ihotyypistä, couperosan vaikeusasteesta ja iästä, yms. mikä käy parhaiten. Lisäksi jos couperosa ei ole kovin paha ja kyseessä on nuori ihminen, voi herkän ihon tuotteistakin olla hyöytyä.

Lumenen Sensitive Touch on tuollainen herkän ihon sarja, ei muistaakseni suoraan couperosalle tarkoitettu.

• Pu-nainen

Minulla kanssa naama punoittaa aina, enemmän tai vähemmän. Olisiko vielä em. sarjojen lisäksi jotain muita hyviä suosituksia?? Itse olen käyttänyt mm. Avenen, Vichyn, La Rochen, Lumenen, Cliniquen, Dermalogican couperosalle/herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Haluaisin kuitenkin vaihtelua ja kokeilla jotain uutta...lähinnä siis voiteita ja/tai seerumeita (kun ne jäävät iholle vaikuttamaan pidemmäksi aikaa). Ja mielellään sellaisia, joita saisi ihan kaupasta/apteekista hakemalla, ei siis ns. kosmetologien käyttämiä sarjoja (yleensä aika hintaviakin) tai pelkästään jostain netin kautta tilattavia. Toki kaikki vinkit otetaan vastaan. :-)

• of_triin..

Muutamia vinkkejä couperosa-ihon hoitoon:
      - Saunaan mennessä aina naamio saunan ajaksi
      - Ei mekaanista kuorintaa vaan kuorinta-aine jossa ei ole raapivia aineita eli entsymaattinen kuorinta-aine
      - Couperosaiholle tarkoitettu yö- ja päivävoide, päivävoide mielellään suojakerroimellinen
      - Kuurina öljykapselit tai muuten tehokkaasti kosteuttavat kapselit

Tässä nyt ainakin muutamia vinkkejä, tuotteita en uskalla kirjoittaa ettei mene mainostamisen puolelle.
      [email protected]

• Vixxen

Aco Cliderm on sopinut minulle. Avene vain lisäsi punoitusta,outoa. Nenänpielien couperosaan olen käyttänyt redness rescue target creamia, käy koko kasvoille,yöksi ja meikin alle. ISIS Pharma Ruporil tinted cream 50 expert auttaa punaiseen nenään meikin alla ja vaikka koko kasvoilla jos on vaalea iho.
      Vastaava Avene Diroseal vain pahensi. Arbutilla on seerumi couperosaan ja ruskeisiin maksalaiskiin ja voiteet. Jopa Avenen lähdevesi sai ihoni helottamaan punaisempana! En ole ainoa. Vihertävä primeri meikin alla voi auttaa, muistaakseni Bootsilla on ja muilla joita saa ulkomailta, esim Smashbox. Eivät ne ihmeitä tee. Lily Lololla on vihertävä Blush Away. Olen kokeillut sitä Iredalen Pure pressed basen allla, joka muutenkin peittää hyvin ja näyttää luonnolliselta. Olen jo 40v, joten käytän EL ANR seerumia joka on ainakin mulle ihmetuote parantamaan ihon kuntoa kokonaisuudessaan. Acon redness päivävoide on hyvä meikin alla muttei suojakerrointa joka musta ehdoton aina koska vain punerrun, en rusketu. Widmerin tuotteista ei ollut apua. Hyvä peitevoide auttaa, esim. Artdeco camouflage, Blasco red neutralizer ja halvempi Lumenen vastaava. Kaikki ei käy kaikille:/

• punanaama

Mikään voide ei auta couperosaan. Tylyä, mutta totta.

Voit saada ihon rauhoittumaan välttämällä mm. aurinkoa, saunaa, kuumaa vettä, lämpötilavaihteluja, tulisia ruokia, kuorintoja ja stressiä.

Ihoöljyt on hyvästä ja vahvistavat ihoa. Itse käytän ihonhoidossa dr Hauschkan kasvovettä, erisanin puhdistusgeeliä ja jojoba- tai avocadoöljyä.

• Pu-nainen

Niin, eihän se punoitus oikein millään tunnu kokonaan pois lähtevän (perinnöllistäkin kun on). Mutta juuri se, ettei ainakaan pahemmaksi menisi tai että saisi ihon niin että useimmiten se olisi jotain muuta kuin tomaatin punainen... Ja toisaalta en ainakaan itse pysty aina sanomaan mikä punoituksen milloinkin tekee. Kun saatan olla vaikka rauhassa kotona ja yht äkkiä on naama ihan punainen ja kuumottaa, siis "normaalia" punaisempi. Itse olen kanssa jo 30v. ja noin 10v. asian kanssa eläneenä tuo meikkaus on ainakin itselläni ratkaisu asiaan, ilman meikkiä en juuri mihinkään voi mennä (sen verran pahasti punoittaa varsinkin posket ja nenä).

Apteekissa silmääni osuivat sattumalta myös mm. eucerinin ja estelle&thild:n rauhoittavat tuotteet, ehkä jotain niistä voisi seuraavaksi koittaa. Ainakin suhteellisen halpoja ovat.

• dmnvlödxm

http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=22454
      Päivävoide punoittavalle ja couperosa-iholle
      Neutralisoiva keltainen pigmentti häivyttää välittömästi ihon punoitusta ja couperosaa. Vaso-Active -tekniikka vahvistaa hiussuonia ja vähentää couperosaa. Sisältää suojakertoimen 15. 30 ml.
      Nyt tarjouksessa 41,50e

http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=22449
      Yövoide punoittavalle ja couperosa-iholle
      Tiivistetty yövoide sisältää eskiiniä, joka vahvistaa hiussuonia sekä lievittää ihon punoitusta ja couperosaa yön aikana. 30 ml.
      Tarjouksessa nyt 33,90e

• Dalida

Couperosa on perinnöllinen ominaisuus, joten sitä ei voi parantaa millään voiteella tai laserilla. Jos on pahoja laajentuneita suonia näkyvillä, voi harkita uusinta laserhoitoa - lämpöneulauksesta on hyvin kirjavaa kokemusta, saattaa pahentaakin tilannetta.

Jos haluaa hoitaa pelkkää punoitusta, voi hoitovoiteilla, ravintolisillä, ruokavaliolla ja pahentavia tekijöitä välttämällä saada hyviä tuloksia. Itse olen melko pahaan couperosaan saanut apua ilman laseria tai sellaisia, mutta vaatii jatkuvaa säännönmukaista huolenpitoa.

Vaikeinta on löytää sopivat tuotteet, jos on sekaiho, useimmat couperosatuotteet on tehty kuivalle ihotyypille.

Jos on myös herkkä iho, voi reagoida tuotteissa oleville kasviuutteille, jotka kuitenkin ovat ne joiden pitäisi vähentää sitä punoitusta. Ei helppo homma siis, mun neuvo on että kun vihdoin löytää sopivat tuotteet, ei kannata lähteä niitä vaihtamaan ilman kunnon syytä.

Itse suosittelen näitä:
      1. Päivävoide, jossa UVB ja UVA-suoja, joko couperosalle tai herkälle iholle, valitaan ihotyypin mukaan (kuiva/seka)
      2. Hoitovoide, jota käytetään kuuriluontoisesti alkusyksystä ja lopputalvesta (tai kun on akuuttia punaisuutta)
      3. Avenen (tai muu) lähdevesi akuuttiin poltteluun ja punoitukseen
      4. Micellar puhdistusvesi (ei pestä pois vedellä, mikä on tärkeää).
      5. Kosteuttava ja rauhoittava naamio.
      6. Kesällä min. SPF30 aurinkovoide.
      7. Voi valita myös meikkipohjan tuotteita, joissa on UV-suoja, jos päivävoiteessa ei ole suojaa - sitten pitää vaan meikata joka päivä.

Mulla juuri eniten hyötyä on ollut Avenen tuotteista, ne ovat laadukkaimmat. Mutta valitetettavasti uusin couperosan päivävoide ärsyttää. Odottelen sitä Dirosealin uusinta versiota, koska vanha Diroseal-voide oli ehdottamasti paras hoitovoide, ja poisti mulla punoitusta. Avenen lähdevesi on myös loistava, sillä olen hoitanut palovammaakin.

La Roche Posayn tuotteet ovat okei, mutteivät yhtä hyviä. Mutta jos Avene ei käy, sitte LRP:tä voi kokeilla.

Avenessa ja LRP:ssä on UV-suojat päivävoiteissa. Acolta ja monelta muulta se puuttuu, joten en voi suositella. Avopurkkituotteita en suosittele koskaan, joten Arbutinin päivä- ja yövoidetta ei voi suositella. Eucerinin voide sisältää alkoholia, joten en ymmärrä miten sopisi couperosaiholle...

Oriflame on ylihinnoiteltu, siis todella päivävoiteesta 52 euroa? Mielestäni myös Cliniquen tuotteet ovat Suomessa yliarvostettuja (ja -hinnoteltuja), sellaista Lumenen tasoa. Avene ja LRP myös liian hintavia Suomessa, kannattaa ostaa ulkomailta.

Nuo ISIS Pharman Ruboril -tuotteet ovat okei, mutta itseasiassa hoitovoide on se C-voide, se sk50 voide on pelkkä päivävoide. Punaisuutta vähentämään he käyttävät aivan samaa ainetta (Ruskuskasvin juuren uutetta) kuin Avene. Mutta ISIS käyttää myös mykerökukkauutetta, joten jos on niille alleginen nämä eivät käy.

Vihertävillä meikkituotteilla ja peiteväreillä saa pahimmat näkyvät punoitukset päivittäin peitettyä - jotain peitevoidetta kannattaa käyttää herkimpiin kohtiin, koska se suojaa ihoa niiltä kohdin myös ennaltaehkäisevästi. Lisäksi kun käyttää jotain hoitovoidetta, ja voi seurata voiteen tehoa siitä miten paljon ja moneenko kohtaan peitevoidetta tarvitsee - silloin jos 4 kk käytön jälkeen ei edistystä tule, kannattaa vaihtaa se hoitovoide toiseen.

• gnnfnf

Tuskinpa kukaan tuota oriflamen tuotetta normaalihintaisena ostaakaan kun on about 3viikon välein tarjouksessa, päivävoide yleensä n. 35-45e purkki.

Kuten nytkin 41,50e tarjouksessa ja jos ottaa oman edustajanumeron niin saa 25% alennusta siitäkin.

• 3+15

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2176
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      100
      1567
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      80
      1285
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1226
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1044
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1024
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      932
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe