Tarttis vähä opastusta...

karavaaanari....

Kävi nyt niin että viime kesänä isäukko äkkiä lähti uusille karavaanialueille, ja mulle jäi matkailuauto, mitä en halunnu perinnönjaossa myydä, vaan jättää itelleni. Kävin tänään katsastaan auton, ja yhen palkin hitsauksella sain leiman. Auto on transit vm 90 matkaajan kopalla. Mistään en löydä käyttöohjeita, ja isän lähtö oli niin äkillinen, vaikkakin odotettavissa, että en ehtiny saada opastusta, ja omat muistikuvani karavaanailusta, on yli 15 vuotta vanhoja, joten ei muisti riitä ihan sinne asti.
-Jääkaappi upo mobilife sp604 type C1012: Kaasukäytöllä, niin miten tiedän lähteekö päälle, muuta kun odottamalla, koska en löydä mitään silmää, mistä näkisin liekin?
-Mitä mun pitää ottaa huomioon, mikäli kytken auton esim. leirintäalueella verkkovirtaan? Sammuttaa sitä ennen kaikki kaasulaitteet??
-Muutakin tietoa saisi kertoa, jos jollakin olisi vaikka samanlainen -90 transiitin alla oleva matkaajan koppa, kyllä niitä ainakin näkyy vielä nykypäivänä liikenteessä olevankin, vaikka ei vastaakkaan, ihan uusinta varustelutasoa.... :-)
Mitkä on yleisimmät vuotokohdat, jos pääsee kosteutta, sun muuta tekniikkaan liittyvää....

6

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+5

Jos asiallisia vastauksia haluat ja neuvoja niin kannattaa mennä http://karavaanari.org/index.php ja kysyä siellä.
      Tällä palstalla tulee 10 asiatonta viestiä yhtä asiallista kohden...

• tietoa löydettävissä
      • karavaaanari....

Juu, sinne mä rekisteröidyinkin, mutta menee jonkun aikaa, että ylläpito hyväksyy rekisteröitymisen... Joskus aikasemminkin tänne kirjottaessa, oon huomannu et ei kyl oo ihan parhain paikka, mut toisaalta, kun lomalla on tän viikon nii on aikaa lukeakin... :-)

• teidentukkona
        karavaaanari.... kirjoitti:

Juu, sinne mä rekisteröidyinkin, mutta menee jonkun aikaa, että ylläpito hyväksyy rekisteröitymisen... Joskus aikasemminkin tänne kirjottaessa, oon huomannu et ei kyl oo ihan parhain paikka, mut toisaalta, kun lomalla on tän viikon nii on aikaa lukeakin... :-)

Kandee sit muistaa että infon omistaja on tuomittu äskettäin useista petoksista mitä teki kauppansa kanssa. Et jos tulee caravankaupan linkkejä infossa kantsii olla varuillaan ettei menetä rahojaan kuten monet. Eikä varmaan kande paljoa itsestään tietoa antaa ties minne päätyy.

• tervettä järkeä
        teidentukkona kirjoitti:

Kandee sit muistaa että infon omistaja on tuomittu äskettäin useista petoksista mitä teki kauppansa kanssa. Et jos tulee caravankaupan linkkejä infossa kantsii olla varuillaan ettei menetä rahojaan kuten monet. Eikä varmaan kande paljoa itsestään tietoa antaa ties minne päätyy.

Kysely ja tietojen lukeminen ko. sivuilta on melkoisen turvallista mutta nettiostosten tekemisessä pitää jo käyttää harkintaa. Monilla keskustelupalstoilla on kyllä jo tietoa siitä jos jotkut kauppasivut ovat epäluotettavia ja petollisia. Niin kuin tästäkin tapauksesta.

• 20+13

orgin rekisteröitymisessä ei ole viivettä, vaan pääsee heti kirjoittelemaan. lisäksi orgissa ei ole noita F5 pelleilyjä ja on muutenkin paremmin hoidettu sivusto. ilmeisesti info on noiden ongelmiensa takia hiljentynyt huomattavasti, kävijöitä on vain muutamia kymmeniä päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7199
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5015
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4422
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3513
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2321
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      309
      1836
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1736
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe