Olen jo pitkään miettinyt permanentin ottamista, mutta aina se ajatus vaan iskee, että mitä jos se tuhoaakin hiukset aivan totaalisesti. Hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa, en föönaa, suorista, kiharra tai mitään vastaavaa, en myöskään ole koskaan värjännyt, ja ne ovat hyvin paksut ja luonnostaan piikkisuorat, ja tästä suoruudesta en pidä ollenkaan. Olen alle 20v.
Haluaisin permanentin juuri siksi, että hiukseni ovat aivan suorat ja lättänät vaikka paksuutta riittää. Joka yö joudun laittamaan kaiken maailman käkkyröitä hiuksiini, että ne näyttäisivät vähän muhkeammilta.
Onko kenelläkään kokemusta, että miten pahasti permanentti tuhoaa hiusta? Haluaisin myös tietää, että pysyykö kihara hiuksessa tekemättä mitään? Olen kuullut että pitäisi joka aamu kihartaa hiukset permanentin jälkeen...?
Permanentti, kannattaako?
1
1658
Vastaukset
- :)
En usko että permanentti tuhoaa hiuksia. Etenkin kun sinulla on entuudestaan hyväkuntoiset ja hyvin pidetyt hiukset. Tietenkin jokaisen ihmisen hiukset/päänahka reagoivat eri tavalla joten 100%:sti en voi sanoa tuhoaako permis hiuksiasi vai ei. Minulla ei ainekaan ole tullut mitään oireita permanentista. Hiuksia ehkä lähtee vähän enemmän ku normaalisti mutta muuten ei ole mitään normaalista poikkeavaa tapahtanut.
Itselläni on siis ollut useasti permanentti. Ensimmäisen otin muistaakseni joskus 14-vuotiaana ja tälläkin hetkellä minulla on permis (olen 19-vuotias). Itselläni on myös luonnostaan suorat hiukset (pikkasen latvoista kaartuvat) ja olen aina inhonnut suoria hiuksia kesällä (talvella ovat ihan ok). Aina lättänät ja rasvaset vaikka mitä tekisi. Lakkaa käytin aina liikaa kun ei muuten tupeeraukset pysynyt. Nyt kiharoiden kanssa on ihanan huoleton olo kun hiuksia ei tarvitse olla koko ajan laittamassa ja pysyvät myös hyvin puhtaina.
Itse usein hoidan permanenttia niin että aina suihkun jälkeen puristelen pyyhekuiviin hiuksiin muotovaahtoa tukemaan kiharaa. Muuta en niille tee. Kiharat pysyvät hiuksissa todella pitkään. Ne oikeastaan vähän niin kuin valuvat alas päin hiusten kasvaessa ja lopulta ne pitää sit leikata pois. Toki ne myös ajan kuluessa löystyy eli ihan luonnotonta rajaa ei tule kun hiukset jatkaa kasvamista.
Eli siis suosittelen permanentin ottamista. Etenkin näin kesällä permis on mukavan helppohoitoinen ja eikä vaadi paljoa laittamista. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879