jos auton kolaroi ennen kuin on rekisteröinnyt sen omiin nimiin ja ottanut vakuutusta, alle 7 päivää ostohetkestä...siis omalle autolle tullutta vahinkoa?
korvaako vakuutus
12
2111
Vastaukset
- sdc,kckmkm
Autossa on edellisen omistajan vakuutukset voimassa kaupanteon jälkeen, mutta olikohan se 7 vai 5 päivää?
- En ihan
satavarma. Jos autolle on ollut liikennevakuutus niin sehän korvaa molempien henkilövahingot ja vastapuolen ajoneuvon.
Tiedän että vastapuolen Kasko on korvannut myös tuon 7 päivää. Nythän onkin vaan kysymys mikä vakuutus siinä on ollut ?
Soita myyjän vakuutusyhtiöön.- kckckckckc
No niin vastapuolen, mutta ei edellisen omistajan. Eikä kasko korvaa vastapuolen vahinkoja, kun se on oman auton ajoneuvovakuutus.
- Mutuapuskee
Jos itse hölmöilit niin ei. Myyjän liikennevakuutus on voimassa 7 päivää omistajanvaihdoksesta. Mahdollinen kasko ei käsittääkseni seuraa perässä.
- vakuutukseton
auto siis ostettu paripäivää sitten,ed omistajalla liikennevakuutus. ei kaskoa.
ei toista osapuolta.."puu hyppäsi eteen" =)
siis korvaako omaa autoa mikään vakuutus?- The Köle
-mikä tässä tapauksessa on epäselvää? -jos et ole vakuuttanut autoasi, mikään ei korvaa. -ainoastaan edellisen omistajan liikkennevakuutus korvaa 7 päivää aiheuttamasi vahingot muihin autoihin tai henkilövahinkoihin.
-se on omaa tyhmyyttä ajaa autolla kolari. -varsinkaan ennen, kuin on vakuutukset kunnossa, - Arvaaja
The Köle kirjoitti:
-mikä tässä tapauksessa on epäselvää? -jos et ole vakuuttanut autoasi, mikään ei korvaa. -ainoastaan edellisen omistajan liikkennevakuutus korvaa 7 päivää aiheuttamasi vahingot muihin autoihin tai henkilövahinkoihin.
-se on omaa tyhmyyttä ajaa autolla kolari. -varsinkaan ennen, kuin on vakuutukset kunnossa,Luuletko, että joku ajaa kolarin tahallaan?
Mut homma on kumminki se et jos asia ois niinku sä sanot, niin on aika huonost suuniteltu, meinaan kuvitellaanpa nyt tilanne et Herra X ostaa auton ja lähtee ajamaan sillä kotiin/vakuutuskonttoriin ja törmää matkalla vaikkapa betoniporsaaseen? Mikään vakuutus ei siis korvaa? Ei tossa oo vaan yksinkertasest mitään järkeä.
Kyllä luulis, että se 7 päivän liikennevakuutus korvais edes jotain omankin ajoneuvon vahingoista. Soita vakuutusyhtiölles mahd. pian ja ota selvää! :-) - kckckckckc
Arvaaja kirjoitti:
Luuletko, että joku ajaa kolarin tahallaan?
Mut homma on kumminki se et jos asia ois niinku sä sanot, niin on aika huonost suuniteltu, meinaan kuvitellaanpa nyt tilanne et Herra X ostaa auton ja lähtee ajamaan sillä kotiin/vakuutuskonttoriin ja törmää matkalla vaikkapa betoniporsaaseen? Mikään vakuutus ei siis korvaa? Ei tossa oo vaan yksinkertasest mitään järkeä.
Kyllä luulis, että se 7 päivän liikennevakuutus korvais edes jotain omankin ajoneuvon vahingoista. Soita vakuutusyhtiölles mahd. pian ja ota selvää! :-)Pakollinen liikennevakuutus ei korvaa oman auton vahinkoja.
- bonus 70+
kckckckckc kirjoitti:
Pakollinen liikennevakuutus ei korvaa oman auton vahinkoja.
Juuri näin. Pakollinen vakuutus eli se liikennevakuutus korvaa vain kaikkien henkilövahingot ja syyttömän osapuolen omaisuusvahingot.
Liikennevakuutus EI KORVAA KOSKAAN vahingon aiheuttajan omaisuusvahinkoja.
JOs ei ollut voimassaolevaa kaskoa, niin mikään ei korvaa = NO MONEY .
- hbyj
Mutta liikkeestä ostetussa kun ruksit on kohdassa kasko,voi heti vetää mällin
- :-o
Ihan totta? Vakuutus otetaan siis sitä varten että saa heti törttöillä eikä seurauksilla ole väliä... Just joo.
Pakollinen liikennevakuutus ei tosiaan korvaa itselle mitään. Se on olemassa siksi, ettei viaton onnettomuuden uhri jäisi ilman korvauksia henkilövahingoista. Se korvaa siis _vain_ vastapuolen vahinkoja.
- aloittaja/tietämätön
perjantai iltana tehtiin kaupat ja sunnuntaina rysähti :(
konttorit kiinni joten rekisteröinti omiin nimiin ja vakuutuksen teko onnistui vasta maanantaina jollion jo myöhäistä..
huono systeemi kun puhutaan että 7 päivää aikaa.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006