Haluja Norjaan

ReipasReipas

Tere!

Eli olen 21-vuotian nuorimies, kovasti olisi haluja lähteä Norjaan kalatehtaalle töihin, koska käsittääkseni siellä saa ihan oikeasti tehdä töitä(eikä lusmuilla, kuten Suomessa valitettavasti suurimmaksi osin).

Muutama kysymys siis:
*Minkälainen palkkaus kalatehtailla on?
*Onko mikä työllisyystilanne Norjassa?
*Mahdollista lähteä esim. joulun jälkeen noin puoleksi vuodeksi?

Jos jollakin on tietoa antaa hieman minulle valaistusta tästä asiasta, niin olisin erittäin kiitollinen.

Ja jos jollakin olisi "suhteita", jota kautta saisi työpaikkoja/työllisyystilannetta tiedusteltua, niin olisi aivan loistava homma.

Tiedän markkinoida itseäni ilman omaa kehua erittäin ahkerana ja työteliäänä, kovan moraalin työntekijänä.

Kiitos vastauksista ja mahdollisesta avusta jo etukäteen kaikille!

1

387

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norjaan muuttanut

Enpä osaa noista kalatehtaista sen tarkemmin sanoa, mutta sen verran tiedän, että pienimmät palkat täällä Norjassa ovat noin 150 kr eli 20 e/h luokkaa. Eli yli sen palkkasi kalatehtaassa varmasti olisi. Lisäksi ulkomaalaiset saavat veronpalautuksena 10 prosenttiyksikköä maksetuista veroista. Eli jos veroprosenttisi on esim. 36, niin loppupeleissä maksat vain 26%, sillä se 10% tulee palautuksina. Palautukset ovat kuitenkin enintään 40 000 kr/vuosi.

Työpaikkoja voit etsiä finn.no-sivuston kautta. Jos osaat ruotsia, niin sivuston käyttäminen onnistuu ihan hyvin.

Aika monet ruikuttavat Norjan olevan kallis maa - sitähän se onkin alkoholisteilla ja tupakkaa vetäville. Tavallisille ihmisille kuitenkin elintaso täällä on selvästi korkeampi kuin Suomessa.

Onnea työnhakuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1434
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      128
      656
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      34
      572
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      36
      550
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      202
      542
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe