Tere!
Eli olen 21-vuotian nuorimies, kovasti olisi haluja lähteä Norjaan kalatehtaalle töihin, koska käsittääkseni siellä saa ihan oikeasti tehdä töitä(eikä lusmuilla, kuten Suomessa valitettavasti suurimmaksi osin).
Muutama kysymys siis:
*Minkälainen palkkaus kalatehtailla on?
*Onko mikä työllisyystilanne Norjassa?
*Mahdollista lähteä esim. joulun jälkeen noin puoleksi vuodeksi?
Jos jollakin on tietoa antaa hieman minulle valaistusta tästä asiasta, niin olisin erittäin kiitollinen.
Ja jos jollakin olisi "suhteita", jota kautta saisi työpaikkoja/työllisyystilannetta tiedusteltua, niin olisi aivan loistava homma.
Tiedän markkinoida itseäni ilman omaa kehua erittäin ahkerana ja työteliäänä, kovan moraalin työntekijänä.
Kiitos vastauksista ja mahdollisesta avusta jo etukäteen kaikille!
Haluja Norjaan
1
326
Vastaukset
- Norjaan muuttanut
Enpä osaa noista kalatehtaista sen tarkemmin sanoa, mutta sen verran tiedän, että pienimmät palkat täällä Norjassa ovat noin 150 kr eli 20 e/h luokkaa. Eli yli sen palkkasi kalatehtaassa varmasti olisi. Lisäksi ulkomaalaiset saavat veronpalautuksena 10 prosenttiyksikköä maksetuista veroista. Eli jos veroprosenttisi on esim. 36, niin loppupeleissä maksat vain 26%, sillä se 10% tulee palautuksina. Palautukset ovat kuitenkin enintään 40 000 kr/vuosi.
Työpaikkoja voit etsiä finn.no-sivuston kautta. Jos osaat ruotsia, niin sivuston käyttäminen onnistuu ihan hyvin.
Aika monet ruikuttavat Norjan olevan kallis maa - sitähän se onkin alkoholisteilla ja tupakkaa vetäville. Tavallisille ihmisille kuitenkin elintaso täällä on selvästi korkeampi kuin Suomessa.
Onnea työnhakuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431279Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521086Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551058- 51775
- 65754
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44681- 30637