ADHD ja rahankäyttö

miettii vaan

Tunnetteko ketään adhd-tyyppejä? Onko niillä ongelmia rahan käytön kanssa? Eli velkaa, konkursseja ym.?

29

3003

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      hahmotelma

      • alkup.

        Tarkoitin oikeasti, ei palstalta.


    • sanon vaan

      Tunnen yhen perheen jossa 2 aikuista, yks 9 v lapsi ja muija nyt raskaana. Mies juo melkein kaikki perheen rahat ja lapsi näkee nälkää. Syövät vaan jotain ranskalaisia ja makkaraa ja kaali laatikkoa. Mies siis juo joka viikonloppu pari päivää, rahaa ne joutuu lainaa ruokaan koko ajan ja ovat sellases velkakiertees et eivät pysty maksaa lainojaan ikinä ku mies juo. muija tehnyt siivous töitä eikä tienaa paljoo.autonkin ne joutus myymään halvalla pois.

      Se nainen on nyt äitiyslomalla ja synnyttää elokuus tai syyskuus. Luottotiedot mennyt ajat sitten ja sit ne tilaa vaatteita postimyynnistä joita ei maksa joten ulosottoon nekin laskut menee et huh huh. ei mee kauaa kun niiden vauva otetaan huostaan kun ei ne pysty ruokkimaan sitä. Se muija on kunnollinen mut ihan tossun alla ku mies juo sen muijan rahat..

      • alpup.

        Onko niillä molemmilla adhd? Vai miten tämä liittyy aloitukseen? Vai onko sinulla?


      • compus sui

        Tunnen montakin AD/HD ihmistä, ovat humalassa rasittavia juttukavereita ja tekevät velkaa täysin harkitsemattomasti.

        Yhdestä sellaisesta olin hämmästynyt, kun tuli juttelemaan vuoden tauon jälkeen--en heti edes tunnistanut niin hyväkuntoista ja asiallista 30 miestä.
        Ennen hänellä oli aina pää paketissa, kuin picnicpaisti velkojien perinnän jäljiltä.
        Nyt oli päässyt huumekierteestä ja AD/HD oireita tuskin huomasikaan, oli oppinut käyttämään oikein lääkitystään
        metamfetamiinia
        Melkoisen harvinaista, kauankohan jaksaa olla kuivilla työttömänä?


      • kuhan kysyn

        "Luottotiedot mennyt ajat sitten ja sit ne tilaa vaatteita postimyynnistä joita ei maksa joten ulosottoon nekin laskut menee et huh huh."

        Mistä postimyyntifirmasta luottotiedoton saa muka velaksi?


      • puskalisko
        kuhan kysyn kirjoitti:

        "Luottotiedot mennyt ajat sitten ja sit ne tilaa vaatteita postimyynnistä joita ei maksa joten ulosottoon nekin laskut menee et huh huh."

        Mistä postimyyntifirmasta luottotiedoton saa muka velaksi?

        se on hyvä kysymys, pojat tarvitsisivat uudet uimasortsit


      • sanon van
        alpup. kirjoitti:

        Onko niillä molemmilla adhd? Vai miten tämä liittyy aloitukseen? Vai onko sinulla?

        sil miehel on ainaki.


      • sanon vaan
        kuhan kysyn kirjoitti:

        "Luottotiedot mennyt ajat sitten ja sit ne tilaa vaatteita postimyynnistä joita ei maksa joten ulosottoon nekin laskut menee et huh huh."

        Mistä postimyyntifirmasta luottotiedoton saa muka velaksi?

        joku H&M vaatefirma


      • Anonyymi

        Tunnen monia tuollaisia perheitä:(


      • Anonyymi
        compus sui kirjoitti:

        Tunnen montakin AD/HD ihmistä, ovat humalassa rasittavia juttukavereita ja tekevät velkaa täysin harkitsemattomasti.

        Yhdestä sellaisesta olin hämmästynyt, kun tuli juttelemaan vuoden tauon jälkeen--en heti edes tunnistanut niin hyväkuntoista ja asiallista 30 miestä.
        Ennen hänellä oli aina pää paketissa, kuin picnicpaisti velkojien perinnän jäljiltä.
        Nyt oli päässyt huumekierteestä ja AD/HD oireita tuskin huomasikaan, oli oppinut käyttämään oikein lääkitystään
        metamfetamiinia
        Melkoisen harvinaista, kauankohan jaksaa olla kuivilla työttömänä?

        AC/DC


      • Anonyymi
        sanon vaan kirjoitti:

        joku H&M vaatefirma

        Jep.


    • Tunnen joo. Työssä, työkavereina, opiskelijoina ym on aika monta. Saattaa olla joo, rahan kanssa ongelmia. Ja esim. viinaksien. Ovat hyviä usein hankkimaan rahaa ja aloittamaan projekteja ja toimimaan monessa päälekkäisessä hommassa, mutta sitten ne asiat jää jossain tapauksissa kesken (jos työ vaatii asiaan loppuun saattamista, kaikki työt ei vaadi). Kun pääsevät oikeanlaiseen työhön, ovat paljon pätevämpiä kuin minä. Itse olen joihinkin hommiin liian hidas ja tunnollinen, epäimpulsiivinen.

      • VAROITUS "VELKOJISTA

        Netissä on ollut nyt runsaammin arvontoja ja ilmaisnäyte tarjouksia
        Huijausta melkein kaikki!!!111!!!
        Ei kannata edes avata niitä popuppeja ja spammeja
        Ilmaisen näytteen jälkeen tulee omituisen suuri lasku ja perintäuhkauksia ..yleensä Nixdorff tai Instrum Justitia, joissa perintäkulut ovat pääomaa suurempia.
        Niille ei kannata edes soittaa maksulliseen "viihdenumeroon"

        FBI:kin on nyt tutkinut enemmän nettihuijauksia
        Suomessa löytää tietoja huijauksista viestintäviraston saitilta
        www.cert.fi


      • VAROITUS "VELKOJISTA kirjoitti:

        Netissä on ollut nyt runsaammin arvontoja ja ilmaisnäyte tarjouksia
        Huijausta melkein kaikki!!!111!!!
        Ei kannata edes avata niitä popuppeja ja spammeja
        Ilmaisen näytteen jälkeen tulee omituisen suuri lasku ja perintäuhkauksia ..yleensä Nixdorff tai Instrum Justitia, joissa perintäkulut ovat pääomaa suurempia.
        Niille ei kannata edes soittaa maksulliseen "viihdenumeroon"

        FBI:kin on nyt tutkinut enemmän nettihuijauksia
        Suomessa löytää tietoja huijauksista viestintäviraston saitilta
        www.cert.fi

        Ahaa joo kiitos .Jos mulle tämän suuntasit, niin en avaa mitään muuta mainoksia sähköpostista kuin paikoista, joissa olen jo asioinut. En "innostu" koskaan mistään sähköpostimainoksista, vaan olen niihinkin paikkoihin mennyt ostamaan ihan muuta kautta. Vähän sama, kun menen mainoskatkojen aikana jääkaapille. Sikäli sääli, tv-mainosten tekeminen on omalla tavallaan taidetta sekin.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ahaa joo kiitos .Jos mulle tämän suuntasit, niin en avaa mitään muuta mainoksia sähköpostista kuin paikoista, joissa olen jo asioinut. En "innostu" koskaan mistään sähköpostimainoksista, vaan olen niihinkin paikkoihin mennyt ostamaan ihan muuta kautta. Vähän sama, kun menen mainoskatkojen aikana jääkaapille. Sikäli sääli, tv-mainosten tekeminen on omalla tavallaan taidetta sekin.

        Koska ADHD:tä pidetään kai jonkinlaisena mörkönä, niin sanotaan nyt vielä, että ADHD:t on usein hurmaavia, sosiaalisia persoonia. Ystävänä heidän kanssaan on kivaa, vaikkakin hengästyttävää. Yhteiselo saattaisi olla itsellä raskasta. Sukulaisissa (vähän kaukaisempia) on myös ADHD:tä, yksi pariskuntakin, jolla molemmilla on. Se toimii muuten kai hyvin, mutta ne raha-asiat kyllä on vähän solmussa..

        Lisäksi on paljon diagnosoimatonta ADHD:tä. Diagnoosi helpottaisi monen elämää,koska ne lääkkeet todella auttaa, elämään ihan normaalia elämää.


      • --jatkoa
        VAROITUS "VELKOJISTA kirjoitti:

        Netissä on ollut nyt runsaammin arvontoja ja ilmaisnäyte tarjouksia
        Huijausta melkein kaikki!!!111!!!
        Ei kannata edes avata niitä popuppeja ja spammeja
        Ilmaisen näytteen jälkeen tulee omituisen suuri lasku ja perintäuhkauksia ..yleensä Nixdorff tai Instrum Justitia, joissa perintäkulut ovat pääomaa suurempia.
        Niille ei kannata edes soittaa maksulliseen "viihdenumeroon"

        FBI:kin on nyt tutkinut enemmän nettihuijauksia
        Suomessa löytää tietoja huijauksista viestintäviraston saitilta
        www.cert.fi

        cert.fi saitilla oli huomioitu myös IBM Lotus Notes ohjelmisto
        sieltä myytiin myös Suomeen salaisia sodanjohtosvelluksia!!!111!

        Nyt on Suomen puolustusvoimilla uudet ohjelmistot, joiden nimiäkään saa kertoa.

        2. maailmansodan aikana jo IBM= International Busyness Machines:n Toimitusjohtaja mr Watson myi sen ajan tietokoneita ,
        reikäkorttikoneita Hitlerin sodanjohtoon
        RAHA EI HAISE......(lainaus Ratikkakuskilta)

        Lotus Notesin voi jo imuroida vertaisverkoista POLIZAI!!!!!!!
        Mitään kovinkaan kiinnostavaa ei niissä ole
        Lähinnä kirjanpitoa ja nopeasti laskettu, paljonko vessapaperia
        ja hernesoppaa tarvitaan suurhyökkäkseen:)


      • Jaa, mä en tiedä yhtään työtä, missä impulsiivisuudesta olisi oikeasti hyötyä, ellei ne impulsiiviset sitten ole itse määrittäneet sen työn sellaiseksi, että siinä on impulsiivisuudesta hyötyä.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Koska ADHD:tä pidetään kai jonkinlaisena mörkönä, niin sanotaan nyt vielä, että ADHD:t on usein hurmaavia, sosiaalisia persoonia. Ystävänä heidän kanssaan on kivaa, vaikkakin hengästyttävää. Yhteiselo saattaisi olla itsellä raskasta. Sukulaisissa (vähän kaukaisempia) on myös ADHD:tä, yksi pariskuntakin, jolla molemmilla on. Se toimii muuten kai hyvin, mutta ne raha-asiat kyllä on vähän solmussa..

        Lisäksi on paljon diagnosoimatonta ADHD:tä. Diagnoosi helpottaisi monen elämää,koska ne lääkkeet todella auttaa, elämään ihan normaalia elämää.

        Aika monella ADHD-henkilöllä on lisänä antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja tuo on yhdistelmänä yleisin tappajarikollisen persoonallisuus, jopa 70% ihmisen tappaneista, vankiloissa istuvista omaa tällaisen diagnoosin.

        Minä tunnen IRL yhden miehen, jolla on ADHD ilman persoonallisuushäiriötä ja naisen ja miehen, joilla on se persoonallisuushäiriöllä.
        Tuo ilman persoonallisuushäiriötä oleva mies on suorastaan ihana ihminen, mutta persoonallisuushäiriöllä olevat muistuttavat useita tämän palstan kirjoittajia.


    • puskalisko

      tunnen, on

      • .

        omakohtainen tuntemus ei ole hyväksyttävä vastaus väittää adhd ihmisiä rahankäytön suhteen ongelmaisiksi.


      • puskalissko
        . kirjoitti:

        omakohtainen tuntemus ei ole hyväksyttävä vastaus väittää adhd ihmisiä rahankäytön suhteen ongelmaisiksi.

        omakohtaista tässä kysyttiin


    • Lapsia, mutta heidän vanhemmillaan on taloudesta vastuu, joten paha sanoa. Aikuisia ahdh-ihmisiä olen tavannut, mutta en tiedä taloudestaan mitään.

      • Päh adhd..:-)

        Veivaan muusia samalla kun kirjoitan, sorppan.


      • :D :D:D
        teevadit kirjoitti:

        Päh adhd..:-)

        Veivaan muusia samalla kun kirjoitan, sorppan.

        AD/HD potilaat tunnistaa thö Palstallakin jo siitä, kun kälättävät
        harkitsemasti täyttä puppua ja vasta huomattuansa itsekin sen
        , että on seliselittänyt itsensä pussiin valheista,
        poistavat kommenttinsa...
        Puskana ei voi poistaa edes omia hupatuksiansa

        Siinä syy, miksi eräät rekkaavat tukinikkejä....
        Rekattu tukinikki voi poistaa kommenttinsa
        puska ei.....en edes minä tätä kommenttiani
        kuka sitten lienenkin
        arvaakohan edes nokkela Jaana ?


      • ei-jaana
        :D :D:D kirjoitti:

        AD/HD potilaat tunnistaa thö Palstallakin jo siitä, kun kälättävät
        harkitsemasti täyttä puppua ja vasta huomattuansa itsekin sen
        , että on seliselittänyt itsensä pussiin valheista,
        poistavat kommenttinsa...
        Puskana ei voi poistaa edes omia hupatuksiansa

        Siinä syy, miksi eräät rekkaavat tukinikkejä....
        Rekattu tukinikki voi poistaa kommenttinsa
        puska ei.....en edes minä tätä kommenttiani
        kuka sitten lienenkin
        arvaakohan edes nokkela Jaana ?

        Kaikkihan nyt anzzyn tunnistaa..


    • ne on hermostuttavia.

    • Tuntemillani kolmella ADHD-henkilöllä ei ole kenellekään merkittäviä taloudellisia ongelmia.
      Yhdellä miehellä, jolla on ADHD ilman persoonallisuushäiriötä, on ollut ehkä hieman epärealistisia hankintoja, yli oman talouden elämistä, mistä on koitunut hänelle itselleen haittaa, mut hän on saanut aina asiansa itse kuntoon.

      ADHD-persoonallisuushäiriöllä taas tarkoittaa aika usein kovaa alkoholin käyttöä ja rahan kaatamista sen tyyppiseen aktiviteettiin.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta.. Tunnen kymmeniä, ja itselläkin ADHD. Asuntolaina melko monella, kaikki töissä käyviä. Yhdellä oli nuorena kova rahapelien pelaamista, josta pääsi irti (ei pelivelkoja mutta paljon rahaa käytti hedelmäpeliin esim). Tuolla tyypillä nykyään erinomainen taloudellinen tilanne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe