Yhtä ketjua lukiessa heräsi mielessä kysymys kuinka yleistä komenteleminen on. Totesin, ettei kukaan ole onnistunut komentelemaan minua lapsuuteni jälkeen. Meillä ei komentele mies eikä vaimo. Ei lapsetkaan vielä.
Ketkä komentelevat?
10
98
Vastaukset
- ...
Tahtoo olla.
Tahtoo olla yleensäkin maailmassa ja elämässä, ne komentelee, joilla ei oikeastaan ole oikeaa auktoriteettia komentelemiseen. Pikkuvirkamiehet. keskustelupalstijen seriffit, putkiasentajat tms rupusakki.
Ne, joilla oikeasti valtaa ja käskytysoikeus, niistä kuulee harvemmin. You see. Joku rivipoallilneinisi komentelee ja möykkää ja pistää "rivit järjestykseen". Mutta se on vain opverati iivinen toimija. Kyllä asiat päättää net henkilöt, joista harvemmin kuulee mitään tavallinen ihminen.
Tää juttu näkyy ihan tavallisessa elämässä päivittäin. Joku siellä rivarin talollla pitääppi jöötä kakaroille. Möykkää ja käskyttää. Mutta sen takana on sitten muut ihmiset, joista kukaan ei oikein edes tiedä mitään. Se on niinkuin se operoiva puoli, sen käyttäytymistä ohjailee ja rajoittaa muut ihmiset. Joita se käskyttäjä ei edes välttämättä tunne,
Mä olen aika paljon miettinyt tätät käskytys ja auktoriteetti- asiaa elämäni aikana. Mun käsitys on, että net pullistelijat ja käkeväväki on vaan käsikassaroita muitten komennossa. Ja net varsinaiset käskyjen määrääjät on hiljaa sivussa.
Hyvä esimerkki ihan viime ajoilta:
Koulujen tuntijaosassa oli pientä lakisääteistä fiilaamista. Joopa pikkasen pois uskonnoista ja lisää muihin aineisiin. Keskustapuolueen kannan otti esiin jokin rivikansanedustaja. >Ja mielipidehän nimenomaan oli se, että- näin ei saisi tehdä.
Joopa. Se oli raahelainen nainen rivikansanedustaja, lestaati. Keskustalla kansanedusajan mm ministerinäkinin toiminut Tölli, sekä puolueen puheenjohtajaksi äsken valittiin lestaatiolainen sipilä. Mutta virallisen kannanoton ei tehneet puolueen kärkinimet, vain yksi naiskansanedustaja.
Ja tätä mun viimeisintä kappaletta kannattaa miettiä monen lukijan melko tarkkaan.
=DW=- -
Niin, Sipilä ei ole vanhoillisia vaan kuuluu Rauhan Sanaan, enkä tajua mitä se tähän kuuluu.
- Tase pappa
- kirjoitti:
Niin, Sipilä ei ole vanhoillisia vaan kuuluu Rauhan Sanaan, enkä tajua mitä se tähän kuuluu.
Sipilä on Lesta, mikä lesta.
Samaa lafkaa mutkan takaa. Ei siinä mitkään rauhan sanat auta.
Sama on oppi-isä ja samat on laulut laulettavanaan.
Samat on takapirut ja peesaajat poliittisissa asioissa ja samat on tavoitteet kaikilla.
Kristinoppia ja veriuhreja kakaroille koulussa nuppiin. Matikka on kaiketi turha aihe ja kielillä puhumisenhan oppii telttaseuroissa saarnaajan sanoista liikuttuessaan.
Ei siinä selittelyt auta. Lestat on vallanneet kepun ja sillä sipuli. - -
Tase pappa kirjoitti:
Sipilä on Lesta, mikä lesta.
Samaa lafkaa mutkan takaa. Ei siinä mitkään rauhan sanat auta.
Sama on oppi-isä ja samat on laulut laulettavanaan.
Samat on takapirut ja peesaajat poliittisissa asioissa ja samat on tavoitteet kaikilla.
Kristinoppia ja veriuhreja kakaroille koulussa nuppiin. Matikka on kaiketi turha aihe ja kielillä puhumisenhan oppii telttaseuroissa saarnaajan sanoista liikuttuessaan.
Ei siinä selittelyt auta. Lestat on vallanneet kepun ja sillä sipuli.Joopa joo, asiahan on niin kuin tietää tai luulee. Siinä on suuri ero.
Itse en ole minkään opin erikoistuntija. Aivan vain elämän amatööri.
- lestoista en tiijä
Eipä minuakaan kukaan komenna, enkä itsekään halua komennella. Parempaan lopputulokseen pääsee, kun saa toisen itse muuttamaan käytöstään oman oivalluksensa kautta, jos on tarpeen. Ja viimepeleissä vain itseään voi muuttaa, eikä toisia, vaikka kuinka komentaisi, on vaikutus yleensä päinvastainen.
- ihmeellis
Totta tuo!
Olemme pohjiltamme aika jääräpäitä,
vaikka emme sitä aina sanokaan.Mut-
ta pitkävihaisina muistamme sen.
Mutta mistä johtuu tuo ihmisen vallan-
halu? Onko se halu alistaa muita?
Onko siinä jotakin alkukantaista?
Onko se halu syödä, ennenkuin
tulee syödyksi? - mars, seis, asento!
Mistä tuntee perheen vallankäyttäjän eli komentelijan?
-vallankäyttäjä hallitsee kaukosäätimiä, auton avaimia, tarkastaa ensimmäisenä postin ja jättää jälkeensä sotkua, tässä yleisimmät tuntomerkit.- L - L
Mainitsemasi merkit sopivat elämäni sulostuttajaan pienin tarkennuksin.
Ei hallitse kaukosäätimiä vaan odottaa minun hoitavan valinnat hänen ehdotuksiensa mukaan. Tosin minullakin on äänivaltaa.
Ei omaa ajokorttia joten tyytyy vain tilaamaan minulta kuljetuspalvelut.
Yleensä minä noudan postin ja suoritan jakelun. Suurin osa tulee vaimolleni.
Ei jätä jälkeensä sotkua mutta mainitsee siitä silloin, tällöin.
Lisäyksenä. Vaimo tarkistaa luottokorttilaskun ja pankkien tiliotteet sekä arkistoi ne.
Vaimo odottaa täydellistä ruokailupalvelua. Itse hän kantaa kotiin vain leipänsä ja banaaninsa.
Vaimoni ei piittaa tulopuolesta mutta on kiinnostunut menorakenteesta.
Edellä olevan perusteella minä olen tossun alla = iltaruskoni lämpö komentaa! - Jani-Petteri.
L - L kirjoitti:
Mainitsemasi merkit sopivat elämäni sulostuttajaan pienin tarkennuksin.
Ei hallitse kaukosäätimiä vaan odottaa minun hoitavan valinnat hänen ehdotuksiensa mukaan. Tosin minullakin on äänivaltaa.
Ei omaa ajokorttia joten tyytyy vain tilaamaan minulta kuljetuspalvelut.
Yleensä minä noudan postin ja suoritan jakelun. Suurin osa tulee vaimolleni.
Ei jätä jälkeensä sotkua mutta mainitsee siitä silloin, tällöin.
Lisäyksenä. Vaimo tarkistaa luottokorttilaskun ja pankkien tiliotteet sekä arkistoi ne.
Vaimo odottaa täydellistä ruokailupalvelua. Itse hän kantaa kotiin vain leipänsä ja banaaninsa.
Vaimoni ei piittaa tulopuolesta mutta on kiinnostunut menorakenteesta.
Edellä olevan perusteella minä olen tossun alla = iltaruskoni lämpö komentaa!Aika asiallinenb tuntuu vaimosi olevan.
Mie se tässä oon ittiäin välillä yrittänyt komennella.
Välillä hyvällä ja toisinaan taas huonolla menestyksellä.
Nytkin hävisin ittelleni kun taas tulin tähän tuoliin istumaan.
Itseasiassa olin menossa pihalta mattoja hakemaan mutta se toinen minä voitti jälleen.
Minkäs tälle mahtaa :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197