Käynti paikan päällä

TyttiTyötön

Nyt olisi vinkit tervetulleita. Olen tullut siihen tulokseen, että paras keino itselleni työllistyä on käymällä paikan päällä opiskellun alani yrityksissä. Olen kyllä laittanut avoimia hakemuksia yritysten nettisivujen kautta, mutta jotenkin on tullut sellainen kuva, että cv:ni pohjalta kuvittelevat minun olevan joku maailmaa kiertänyt kosmopoliitti. Toisekseen puhelimessa puhuminen on vähän töksähtelevää. Parhammillani olen, kun saan puhua ihmisten kanssa kasvotusten. Eikä tässä tilanteessa ole mitään menetettävää...

Suosittelisitteko printtaamaan cv:n mukaan myös erillisen hakemuksen vai riittääkö cv muistoksi?

Kuinka sitten lähestyä palvelutiskin henkilökuntaa? Menen suoraan asiaan ja tiedustelen mahdollisesti rekrytoinnista enemmän tietävän paikalle? Millainen olisi hyvä ensirepliikki tilanteessa?

Tämän jälkeen toivottavasti asiat lähtevätkin rullaamaan omalla painollaan toivottuun suuntaan :)

Ensi kertaa lähden tavoittelemaan paikkaa suorakäynnillä, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita, ja kumarran syvään niistä! Voin käydä ensi viikolla laittamassa feedbackia, kuinka meni...

6

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työantajan edustaja

Yksi vinkki. Jos oikeasti aiot käydä näissä potentiaalisissa työpaikoissa, niin varaa etukäteen palaveriaika. Älä vain tupsahda jo valmiiksi kiireisen ihmisen huoneeseen ja sitten ihmettele, kun hänellä ei ole aikaa istua alas kanssasi tai vaihtaa kahta sanaa enemää, kun hänen pitää jo porhaltaa ennalta sovittuun palaveriin, jos ylipäätään hän edes on paikalla, kun tupsahdat taloon.

Muistathan lisäksi, että kesäloma-aika on nyt Suomessa kuumimmillaan, joten monessa paikassa ei ole moneen viikkoon paikalla sellaista henkilöä, joka oikeasti olisi tekemässä niitä rekrytointipäätöksiä.

• Ei oo helppoo

Kirjoitit, että CV:si pohjalta työnantajat kuvittelevat sinun olevan "joku maailmaa kiertänyt kosmopoliitti". Mistä näin päättelet? Kannattaisiko sinun siinä tapauksessa panostaa enemmän sekä avoimen hakemuksesi sisältöön että CV:hesi.

Vaikka arvostankin aktiivisuutta, olen erittäin skeptinen sen suhteen, että onnistuisit pääsemään rekrytoijien puheille edes palaveriaikaa sopimalla. Jos sinulla olisi (yritykselle tuttu) suosittelija, niin tilanne saattaisi olla aivan toinen.

Onnea matkaan!

• TyttiTyötön

Kiitos avartavista pointeista! Tosiaan ajankohta ei kyllä ole paras mahdollinen ja kun ajattelee, että esim. kesää varten paikat ovat jo kutakuinkin täytetty. Mikä olisi sitten paras tapa lähestyä? Nettisivuilta ei löydy juuri tietylle henkilölle suunnattuja yhteystietoja. Tai sitten täytyy väljentää hakukriteereitä ja yrittää muita toimialoja.

• Nimijamerkki

No mikset korjaa CV:täsi, jos se mielestäsi antaa väärän kuvan? Mulla sekä nykytyöpaikassa että edellisessä otetaan vain nettihakemusten perusteella. Mutta ei kaikkia hakijoita voi edes haastatteluun kutsua, niitä on paljon! Sama juttu pomon paikalla lon suhteen, on ehkä 25 % työajasta paikalla ja silloin on kyllä tekemistä. Itse sain työpaikkani nettihakemuksella.

Ei tässä muuta neuvoa ole, kuin että hae ahkerasti. Sekä korjaa nyt se CV:si, kyllä se pitää osata tehdä, jos töitä osaa tehdä. Niitä voi sitä paitsi tehdä erilaisia, eli painottaa eri asioita eri alan firmoihin. Korosta hakemuksissa mitä osaat ja mitä teet mielelläsi, sillä tavalla minun nettihakemukseni toivat tämän nykyisen ja edellisen määräaikaisen paikkan. Ei ollut mitään suhteita kumpaankaan paikkaan ennestään.

• Se on minustakin vielä parempi, kuin tämä Internet..

• ovesta sisään

Riippuu alasta, pomosta ja työpaikasta kumpi on parempi. Joihinkin paikkoihin saa kontaktia parhaiten netitse, toisissa hommissa paikanpäälle saapuminen on ainoa toimiva keino.
      Vähän savolainen vastaus, mutta kysyjäkään ei kertonut minkälaisiin hommiin olisi pyrkimässä. Itsellä on kokemusta raksalta, varastotöistä, kuorma-auton kuljettamisesta, tutkimuskeskuksesta ja myyntihommista. Paras tapa tosiaan vaihtelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe