Tietäiskö kukaan mitään paikkaa mistä saisi normaaliin vaatekaappiin lukon, kämppikselläni meinaa olla paha tapa varastella vaatteitani poissa ollessani.
Lukko vaatekaappiin
18
3604
Vastaukset
- 7i8oyigbuoh
anna potkut sellaiselle kämppikselle.
- .....
Osta sellainen kaappi jossa on kaksipuolinen ovi, sitten laitat hantaakeihin amppeliketjua ja riippulukon, loppuu varkaudet.
Ainakin Sotkasta löytyy. - kähveltäjän pentu
Myös polkupyörän vaijerilukko on hyvä. Pujotat vaijerin ovenkahvojen läpi ja lukitset. Voit myös uhata kämppistäsi poliisilla, varastaminen on rikos ja jollei hänellä ole lupaasi lainata vaatteitasi, hän varastaa.
- mä22
Ollaan asennettu asuntoloiden kaappeihin ihan perus lukkoja. Kipitä rautakauppaan ja kysy.
- mies vaan
Lukko liikkeissä on monelaisia lukkoja eri tarkotuksiin. Meneppä paikalliseen lukko liikkeeseen ja sanot asiasi et tarviit vaatekaappiin lukon niin ne osaa sua varmanan neuvoa.
- mene rautakauppaan
Sano selvästi kämppiksellesi, että sinun vaatteita ei saa ottaa, käyttää, eikä käsitellä poissaollessasi. Kysy miksi hän sitä tekee. Kysy myös mitä hän tuumisi jos sinä ottaisit hänen vaatteita.
Kimppa-asumisessa on oltava yhteiset pelisäännöt, joiden mukaan eletään. Ellei niitä ole, ne on laadittava.
Vaatekaappiin saat lukon, kun ostat helat, jotka ruuvataan kiinni ja laitat abloy-lukon siihen. Helojen on oltava sellaiset, että ruuvit menevät läpi ovesta ja vastakappale on vaatekaapin puolella. Jos pelkillä ruuveilla päältäpäin laittaa niin varas ruuvailee lukon irti ja vie vaatteita entiseen tapaan.
Siis mars rautakauppaan. Saat varmaan itse kiinitettyä tai kysy osaavaa kaveriasi puuhaan. Porakonehan siinä voi olla hyvä ja vasara. Ihmettelen kyllä jos niitä ei ole sinulla. Ihmisten olisi hyvä opetella hankkimaan rautakaupasta tarvitsemansa tavaraa. Siellä voi käydä muutenkin samoilemassa ja katsomassa mitä on tarjolla. Rautakaupasta löytyy hyviä vinkkejä ja tavaraa, mitä ei edes hoksaisi kaivata, ellei näkisi.
Uskomatonta, että täällä kysytään mistä voisi hankkia lukon!!! - Lukot kaikkiin oviin
Juuri avasin tietokoneen ihan vain purkaakseni kiukkuani ja saadakseni muuta ajateltavaa, sillä meillä on vähän saman kaltainen ongelma. Puolisoni aikuinen tytär varastelee meiltä pieniä juttuja, lähinnä pyyhkeitä ja koriste-esineitä, mutta myös vaatteita ja astioita. Vain merkki käy, joten Finnlaysonit, Marimekot ja muut "tunnetut merkit" täytyy piilottaa, kun tämä pissis meille tulee "vierailulle". Hän pyysi jonkin aikaa sitten omaa avaintakin, jotta voisi käydä meillä mm. kukkia kastelemassa meidän poissa ollessamme. Oli pakko valehdella, ettei ole kuin yksi avain. Mitä kaikkea lähtisikään hänen mukaansa, jos saisi täällä yksin kuuhoilla tuntikausia! Jos kyselen kadonneiden tavaroiden perään, niin tietenkään hän ei ole niitä nähnyt. Kummasti vain katoaa melkein aina jotain, kun hän on meillä käymässä. Kirpparipöydälle tarvii jotain myytävää, mielellään sellaista, mistä saa rahaa. Menee niin hermot!
- nonnnnnn
Tosi raivostuttavaa! Kuitenkin mielestäni tuollaisesta ei tarvitsisi aikuisen kirjoissa olevalle valehdella. Eikö voi sanoa suoraan, että "en halua antaa sinulle avaintamme"? Itse olisin kyllä jo ajat sitten ottanut hävinneet kamat puheeksi. Tuolla tavalla hän vaan jatkaa varastelua ja oppii, ettei kukaan muka mitään tajua jne.
- JOpas jotakin
Ei tilaisuus tee kenestäkään varasta ,varas on jo olemassa.Tästä ajatuksesta kaikki variaatiot!
- ,,,,,
On pakko sanoa, ei puhe kaikkiin tehoa. Kimppa-asumisessa eräs tyttö soitti toisen puhelimella eikä maksanut. Tämä puhelimen haltija antoi luvan jos kirjoittaa
vihkoon mitä on velkaa tai jättää rahan laatikkoon. Varas ei tehnyt kumpaakaan mutta valehteli. Hyväksikäyttö loppui vasta kun hän lukitsi ovensa.
Ystäväni maksoi velkansa, näki mihin laitoin rahat, vessassa käydessäni hän tuli katumapäälle ja otti rahat takaisin.
Että suosittelen jokaista laittamaan puhelimen ja rahat poissa ollessa lukkojen taakse.
Ei pelkästään varstaminen, kävi näinkin kun jätin puhelimen pöydälle, havaitsin sillä oli soitettu ollessani monta tuntia pois kotoa. Puhelun vastaanottaja ei uskonut millään että soittaja en voinut olla minä.
Monilla ihmisillä on hyväuskoinen käsitys, eihän nyt minulla voi olla vihamiehiä eivätkä hanki varmuusketjuja ja turvalukkoja.
Ainakaan kaupungin asunnoissa et voi ikinä olla varma, käykö siellä joku.
- ij
itekkin varastan kämppikseltä vaatteita, ihan kivaa.
- fukcin dumbass
Itselläni on kämppis joka luulee, että varastan häneltä vaatteita.
- truly yours
että eläpä semmose kanssa
- että sillain
varas varasta pelkää ja huora toista luulee
- IRSKANEN
asuin opiskelija asuntolassa muutama vuosi sitten ja minun kämppikseni syytti että olin varastanu häneltä vaatteita. vaikka hänen vaatteensa ei olisi edes sopinut päälleni kun tyttö oli monta kokoa pienempi. ja kuitenkin minulta itseltäni hävisi tavaroita..
- 34
Minulla on aikuinen tytär joka käy säännöllisesti kotona tyhjentämässä jääkaapin.
Myös kempparikamat ja pari kännykkää on vaihtanut osoitetta.
Jäljelle jää likapyykkyä ja likaisia astioita hänen vierailuistaan. Tytärtä itseään tai hänen seuralaisiaan ei aina nähdä.
Tytär on töissä, mutta hänen kaverinsa harrastavat kaikkea muuta.
- chokoholisti
Hanki pieni valvontakamera liiketunnistimella ja tee kämppiksestä rikosilmoitus. Onhan tuo saatava loppumaan. Jos kaikki hyssyttelee, niin homma vaan jatkuu. Ja sama juttu puolison aikuisen tyttären kanssa. Asiasta on pystyttävä puhumaan, vaikka varmaan hankalaa tekee. Menee ehkä välit puolisoon, jos puollustaa sokeasti lastaan.
Joku oletti, että kaikki pystyvät rautakaupoissa kiertämällä oppimaan nikkarointitaidot. Kaikki muuten eivät ole niin näppäriä. Itsekin olen tehnyt koko joukon sopimattomia teknisiä ostoja (jatkojohto, allastulppa, puhumattakaan rempsottavien kaapin ovien korjauksesta).
Eikö teillä ole omia lukollisia huoneita? Helpointa olisi lukita koko huoneen ovi. Ja palkata vaikka lukkoseppä sen tekemään. Varasteleva kämppis tutkii varmasti kaikki muutkin tavarat. Harva tarpeeseen varastaa. Sairaus se on. - i love you
Sano kämmppikselle että rakastat hänätä niin kyllä lähtee ja äkkiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741