Eli toistan itseäni ja muita: Homoseksuaalisuus on yksi rakkauden ilmenemismuoto ja vastuullisessa parisuhteessa se on ok. Näin siitä opetetaan mm. viimeisissä painoksissa rippikoulu- ja isosmateriaalejakin. Nuo materiaalit ovat piispaiskokouksen hyväksymiä.
Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja
Näinkö nuorille opetetaan rippikoulussa?
78
184
Vastaukset
- Tsöörpi
Ainakin tuon erään papin mukaan näin pakotetaan kirkossa nykyään opettamaan rippikouluissa.
Sinänsä on hyvä juttu, että nuoret viisveisaa mitä heille ripareilla opetetaan. Tiedän kyllä nuorten mielipiteet homoudesta sillä kuulen niitä päivittäin.
Itse pidän rippikoulua vahingollisena nuorille, koska siellä he vaan oppivat tekopyhyyden aakkoset eli miten näytellään kilttiä ja "pyhää" . Tällainen vääristää nuorten suhteen aikuisiin ja aikuisuuteen jolla on turmiolliset vaikutukset koko loppuelämään.
Ja lisäksi tuossa on vielä toinen kauhea vinoutuma, sillä tarkasti ottaen homoseksuaalisuus ei ole rakkauden muoto vaan eräs seksuaalisuuden himon toteutuksen muoto.
Jumalan sanan mukaan mies voi rakastaa toista miestä kuten Daavid Joonatania, isä poikaansa, veli veljeään taikka ystäväänsä. Tämä ei ole vielä homoutta.
Homoudeksi se muuttuu sitten kun aletaan toteuttaa miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolista seksuaalisen himon tyydyttämistä, minkä Jeesus epäsi tosi jyrkin sanoin. Himoitsemista on Jeesuksen mukaan jo pelkkä himoitseva katse ja siis on synti. Himon toteuttamisesta nyt sitten puhumattakaan.- Väsyttävää
Juujuu, ihan kuin heteroseksuaaleillakin. Mies voi rakastaa naista ihan kuten isä tytärtään taikka veli siskoaan taikka ystäväänsä, eikä se vielä ole heteroutta. Sitten vasta kun niitä himoja ruvetaan toteuttamaan, niin sepä siitä heteroutta tekee.
Ja siinähän sitä sitten heterot synnissä pieharoivat katsellen himoiten ja toteuttaen avioliiton ulkopuolista tarpeidensa tyydyttämistä heteroudellaan.
On se mukavaa, että raamatussa on tämä yksi tärkeä asia, yksi synti, joka on ylitse kaiken. Homoseksuaalisuus. Niin paljon ohitetaan täysin surutta ja itsensäkin saa ylentää ihan korkeuksiin, mutta homoseksuaalisuuden vastustaminen on ilmeisesti jumalan keskeisin sanoma. Ei se ole rakkaus, ei se ole armo, ei se ole minkään muun synnin kuten ylpeys, kovasydämisyys, ulkokultaisuus jne, ei vaan se on homoseksuualisuuden vastustaminen.
Tsöörpi. Olet jo osoittanut ajatustesi harhaisuudeen, joten ei sinun kannata pitää enää suurempaa meteliä asiasta, josta et ole oikein kärryillä.
- Näin On !
Tsöörpi on tasan tarkkaan oikeassa ! Toisin kuin sinä helsinkijokkeri.
" sillä tarkasti ottaen homoseksuaalisuus ei ole rakkauden muoto vaan eräs seksuaalisuuden himon toteutuksen muoto. "
Juuri näin on !
" Sinänsä on hyvä juttu, että nuoret viisveisaa mitä heille ripareilla opetetaan."
Tuosta olen eri mieltä, koska monet nuoret ovat kiinostuneita Jumalasta ja etsivät elämän tarkoitusta ja kestävää pohjaa elämälleen, on sääli, että kirkko tässäkin JOHTAA heitä HARHAAN ! Kuten ehtoollisen vietossakin. Näin On ! kirjoitti:
Tsöörpi on tasan tarkkaan oikeassa ! Toisin kuin sinä helsinkijokkeri.
" sillä tarkasti ottaen homoseksuaalisuus ei ole rakkauden muoto vaan eräs seksuaalisuuden himon toteutuksen muoto. "
Juuri näin on !
" Sinänsä on hyvä juttu, että nuoret viisveisaa mitä heille ripareilla opetetaan."
Tuosta olen eri mieltä, koska monet nuoret ovat kiinostuneita Jumalasta ja etsivät elämän tarkoitusta ja kestävää pohjaa elämälleen, on sääli, että kirkko tässäkin JOHTAA heitä HARHAAN ! Kuten ehtoollisen vietossakin.Hmm... vai on homous tarkasti ottaen himon toteutusta? Ja pidätte itseänne homouden asiantuntijoina? No, saaneen olla jyrkästi eri mieltä! Vai elättekö te homoelämää, ja minä en en? Muuten en käsitä miten tiedätte enemmän kuin minä. On niin järjettömiä ajatuksia.
- ed.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Hmm... vai on homous tarkasti ottaen himon toteutusta? Ja pidätte itseänne homouden asiantuntijoina? No, saaneen olla jyrkästi eri mieltä! Vai elättekö te homoelämää, ja minä en en? Muuten en käsitä miten tiedätte enemmän kuin minä. On niin järjettömiä ajatuksia.
Suurin osa heteroseksuaalisuudestakin on himon tyydyttämistä, ei rakkauden.
Siitä kertoo nämä yhdenillanjutut.
Sinä olet omansuhteesi asiantuntija, et muiden. ed. kirjoitti:
Suurin osa heteroseksuaalisuudestakin on himon tyydyttämistä, ei rakkauden.
Siitä kertoo nämä yhdenillanjutut.
Sinä olet omansuhteesi asiantuntija, et muiden.ed. Tiedän kyllä, että heteropiireissäkin harrastetaan yhdenillanjuttuja.
Mutta paras pitää huolta vain omista asioista. Olen niin syvästi parisuhdemies, ettei irtoseksi jaksa innostaa. Ehkä siksi koen henkilökohtaisena loukkauksena jatkuvan puheen homouden himoista.
"Ja lisäksi tuossa on vielä toinen kauhea vinoutuma, sillä tarkasti ottaen homoseksuaalisuus ei ole rakkauden muoto vaan eräs seksuaalisuuden himon toteutuksen muoto."
Olet itseasiassa väärässä. Homoseksuaalisuus on rakkauden muoto. Kyllä omaa sukupuolta edustavaa ihmistä voi rakastaa aivan yhtä paljon kuin vastakkaista sukupuolta olevaa ihmistä.
Homoseksuaalisissa suhteissa seksuaalisella himolla voi olla yhtä vähän merkitystä kuin heteroseksuaalisissakin suhteissa. Kyse on samasta ilmiöstä kuin heterosuhteidenkin kanssa mutta kyseinen rakkaus vain kohdistuu samaa sukupuolta olevaan henkilöön.Hei, näin pitäisi opettaa. Mutta luulen, että tämä on niitä asioita kirkossa, joita rippikouluissa seksuaalikasvatusta opettavat (papit ja nuorisotyöntekijät) opettavat oman viitekehyksensä ja uskonnollisten silmälasiensa kautta. Eli, jos et hyväksy homoutta ja pidät sitä jopa syntinä (kuten jotkut herätysliiketaustaiset ajattelevat) et varmaankaan pysty opettamaan arvostavasti ja toisia kunnioittavasti tästä näin vaan saatat suoltaa omia arvojasi nuorillekin. Rippikoulu on tunnustuksellista opetusta.
Itse opetan homoudesta, etten täysin käsitä homoutta, mutta hyväksyn vastuullisessa parisuhteessa elävien homojen suhteet ja olen sitten valmis siunaamaan homosuhteen, kun kirkko sen hyväksyy. Nyt olen valmis rukoushetkiin. Tosin omassa kunnassamme kukaan ei ole koskaan pyytänyt kumpaakaan, joten hyvin harvinaisia taitavat olla maalaisseurakunnissa. Homoja nuoria meillä kyllä on ollut niin ripareilla kuin isosissakin. Heidät olemme hyväksyneet ehdoitta mukaan toimintaamme.
t. Maarit-pappiMaarit.pappi,,,vakava kysymys,siunaako Jumala vaikka homoparin, jos sinä siunaat, kannattaa miettiä,,tässä ollaan aika vaarallisilla vesillä, sillä homous on synti,luepas Room.1:22-32...Juud.1:1-25..
aksu521 kirjoitti:
Maarit.pappi,,,vakava kysymys,siunaako Jumala vaikka homoparin, jos sinä siunaat, kannattaa miettiä,,tässä ollaan aika vaarallisilla vesillä, sillä homous on synti,luepas Room.1:22-32...Juud.1:1-25..
aksu. Käsittääkseni Juuda ei puhu homoudesta niinkuin Raamattu opettaa. Hän puhuu Sodomasta haureuden ja luonnottomien lihanhimojen paikkana, vaikka Raamattu ei niin kerro. Jumala sanoo kaupungin väen olevan pahaa, ja syntinä ylpeys ja kun eivät auttaneet huono- osaisia. Homous ei ole ollut koskaan syynä mihinkään.
Luepas 1 Moos 13:13 ja 18:20-21 ja Hes 16:49.50. Siellä Jumala puhuu.Perta. Nyt olet käärmeissäsi "väärään osastoon tökkimisestä". No, sitten sinun on syyllistettävä nekin heteromiehet, jotka tökkivät naisiaan "väärään osastoon".
Sitä paitsi aika moni homomies on sanonut, ettei tee sellaista. Mitä sinä siis vastustat?aksu521 kirjoitti:
Maarit.pappi,,,vakava kysymys,siunaako Jumala vaikka homoparin, jos sinä siunaat, kannattaa miettiä,,tässä ollaan aika vaarallisilla vesillä, sillä homous on synti,luepas Room.1:22-32...Juud.1:1-25..
Juudaan kirje on hyvä kuva nykypäivästä.,,,ja varoittava ja kehoittava kirje uskovaisille,,kaikille Jeesuksen omille,
aksu521 kirjoitti:
Juudaan kirje on hyvä kuva nykypäivästä.,,,ja varoittava ja kehoittava kirje uskovaisille,,kaikille Jeesuksen omille,
Juuda kyllä sanoo, että kirjeen vastaaottajien "joukkoon on pujahtanut jumalattomia". Vaikea sitä on ajatella nykyaikaan kirjoitetuksi. Mutta onhan toki irstaus ja haureus asioita, joita pitää välttää nykyäänkin, jos silloinkin. Vai pelkästään Jeesuksen omien?
- juutas.
"Itse opetan homoudesta, etten täysin käsitä homoutta"
Parahin Maarit,
Mikä ihmeen vaikeus siinä homoseksuaalisuuden käsittämisessä on? Sehän nyt on vain sitä, että sukupuolivietti kohdistuu samaan sukupuoleen, eikä vastakkaiseen, jonkinlaisesta kehityspoikkeamasta johtuen.
On vähän sama kuin sanoisit, ettet käsitä vasenkätisyyttä, punatukkaisuutta, epämusikaalisuutta tai lyhytkasvuisuutta. Kirjoittelet lämpimästi esimerkisi down-ihmisistä, mutta homoseksuaalisuus saa sinulta karvat pystyyn. Mikä ihme siinä oikein on?
Kysymys lienee siitä, että tuo poikkeama kohdistuu juuri seksuaalisuuteen, joka on ihmisten vahvimipia viettejä, eikä omista poikkeaviin haluihin pysty suhtautumaan ymmärtävästi. - et näin se menee
" Homoja nuoria meillä kyllä on ollut niin ripareilla kuin isosissakin. Heidät olemme hyväksyneet ehdoitta mukaan toimintaamme. "
Onko pedofiilejäkin.. et näin se menee kirjoitti:
" Homoja nuoria meillä kyllä on ollut niin ripareilla kuin isosissakin. Heidät olemme hyväksyneet ehdoitta mukaan toimintaamme. "
Onko pedofiilejäkin..et näin se menee. Olet kyllä surkuhupaisa tyyppi.
- Yu
Pertsa sanoi:"En ikinä hyväksy sitä , että saatanaa palvelevat papit johtavat harhaan nuorisoamme saati ketään muutakaan , mutta sielunvihollinen on ovela.
Se iskee kansakunnan uuden kasvuston kimppuun ja sitä vielä jotkut
puolustelevat sivustolla vai mitä???? "-------Asia on juuri näin.Kuinka Maarit kehtaat ja uskallat nousta selvääkin selvempää Jumalan Sanaa vastaan?????Yu sanoi :
Pertsa sanoi:"En ikinä hyväksy sitä , että saatanaa palvelevat papit johtavat harhaan nuorisoamme saati ketään muutakaan , mutta sielunvihollinen on ovela.
Se iskee kansakunnan uuden kasvuston kimppuun ja sitä vielä jotkut
puolustelevat sivustolla vai mitä???? "-------Asia on juuri näin.Kuinka Maarit kehtaat ja uskallat nousta selvääkin selvempää Jumalan Sanaa vastaan?????
_________
Allekirjoitan tuon ,mutta poistin kai sen kirjoitukseni koska olin merkinnyt sinut sanomaan jotakin mitä et ollut tehnyt.
Hei, esitän nyt tyhmää Yu, mitä Jumalan sanaa? Homovastaisuuttako? Raamatussa ei kerrota nykyaikaisesta vastuullisesta homoseksualismista sanaakaan, mutta siellä vastustetaan alisteista hoviherrojen harrastamaa homoseksualismia nuoria hovipoikia kohtaan.
t.. Maarit-pappiMaaritille :
________
Eikös nuokin jakeet ole Raamatusta.
Ovatko ne virattomia?????????
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.- hahjk
"Raamatussa ei kerrota nykyaikaisesta vastuullisesta homoseksualismista sanaakaan, mutta siellä vastustetaan alisteista hoviherrojen harrastamaa homoseksualismia nuoria hovipoikia kohtaan. "
Raamatussa puhutaan yleisesti homoseksuaalisuuden harjoittamista vastaan. Nuo on sinun ikiomia keksintöjä - ties mistä saatuja :(( - 7
pertsa2012 kirjoitti:
Maaritille :
________
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Taidatkin olla enemmän niitä Paavalin kuin Jeesuksen seuraajia lainauksista päätellen, koska uskot enemmän Paavalin kuin Jeesuksen sanaan.
Maarit, ei siellä Raamatussa niin sanota :D Siellä käsketään tappamaan homot. Siellä ei puhuta mistään vastuullisesta homosuhteista. Tuo on täysin turhaa vääntämistä. Kerros nyt kohta, missä vastustetaan alisteista hoviherrojen harrastamaa homoseksualismia? Mä voin antaa kohdan, missä kaikenlainen homous antaa tappotuomion...
- näytä ?
missä se hovipoika kohta on Raamatussa ?
- Hmm?
pertsa2012 kirjoitti:
Maaritille :
________
Roomalaiskirje:
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Hmm... eli kun raamattu tuomitsee heteroiden irstailun, niin oikeasti tuomitseekin heterouden kaikkineen? Kuten tämä homoseksuaalisesta irstaudesta puhuva kohta tuomitsee koko homoseksuaalisuuden? Aina oppii uutta ns. asiantuntijalta.
- Yu
En tiedä itkenkö vai nauranko kun luen maarit juttujasi."Älä makaa miehenpuolen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan,se on KAUHISTUS!!!!!" MISSÄ NÄET JONKUN IHMEEN HOVIHERRAN TMS TÄSSÄ HERRAN KÄSKYSSÄ?? SINUN SOKEA RAAMATUNTULKINTASI ON JOTAKIN AIVAN.....niin mitä se on? Se on sitä TOISTA EVANKELIUMIA jonka julistajat ovat Paavalin mukaan kirottuja!
Yu
Miksi aloitat kaksi samanlaista ketjua kolmen minuutin välein? Vastasin omalta osaltani sinulle tuohon toiseen ketjuun.
Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja
Tässä vastaukseni tuolta toisesta aloittamastasi keskustelusta:
Tuo aloitus on hieman irroitettu asiayhteydestään, joten täydennän tekstiäni.
Emme opeta emmekä kannusta ihmisiä muuhun kuin pysyvään parisuhteeseen, jossa seksuaalisuus voi toteutua turvallisesti. Avioliitto on ideaali parisuhde, jossa lapsetkin saavat parhaan mahdollisen kasvualustan.
Nuoret itse kysyvät usein minultakin, että joutuuko automaattisesti helvettiin jos sitä tai tätä. Mielestäni homous ei ole pelastuksen kysymys ja sen takia sanoin, että vastuullisessa parisuhteessa se on ok. Se on yksi seksuaalinen identiteetti, joka toteutuessaan ei satuta muita ihmisiä.
Tuo mielipiteeni ei siis missään nimessä ole suora lainaus mistään rippikoulukirjasta, mutta siellä tuodaan tämä asia esiin informatiivisesti niikuin kaikki muukin ihmissuhteisiin liittyvä. Kerron myös mistä rekisteröidyssä parisuhteessa on kyse ja minkälaisia oikeuksia siitä puuttuu suhteessa avioliittoon jne..
Hnsq - erityisnuorisotyönohjaajaMiksi muuten homojen parisuhde on parempi kuin irtosuhteet? Mihin tuo asia perustuu? Olen lukenut piispojen kannanoton ja siinä todetaan ihmisellä olevan oikeus seksuaalisuuten. Miten homoilla on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttansa, mutta irtosuhteilla ei ole samaa oikeutta? Parisuhdetta ei kannata ottaa mukaan, koska kirkko vihkii muutenkin eronneita ja karanneita....Huolimatta Jeesuksen kiellosta. Mikäli Jeesuksen määrittelemä aviorikos ei sido teitä, niin miksi te kauhistelletta irtosuhteita? EIkö tuo ole kaksinaismoraalia parhaimillaan?
mave kirjoitti:
Miksi muuten homojen parisuhde on parempi kuin irtosuhteet? Mihin tuo asia perustuu? Olen lukenut piispojen kannanoton ja siinä todetaan ihmisellä olevan oikeus seksuaalisuuten. Miten homoilla on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttansa, mutta irtosuhteilla ei ole samaa oikeutta? Parisuhdetta ei kannata ottaa mukaan, koska kirkko vihkii muutenkin eronneita ja karanneita....Huolimatta Jeesuksen kiellosta. Mikäli Jeesuksen määrittelemä aviorikos ei sido teitä, niin miksi te kauhistelletta irtosuhteita? EIkö tuo ole kaksinaismoraalia parhaimillaan?
jep, odotellaan jonkun papin vastausta kellä on oikeus vihkiä. Myös karanneita ja eronneita.
Hnsqkuunteleva_kirkko kirjoitti:
jep, odotellaan jonkun papin vastausta kellä on oikeus vihkiä. Myös karanneita ja eronneita.
HnsqOotellaan vain, mutta heillä ei ole tuohon vastausta.
- sairas mesta
" Nuoret itse kysyvät usein minultakin, että joutuuko automaattisesti helvettiin jos sitä tai tätä. Mielestäni homous ei ole pelastuksen kysymys ja sen takia sanoin, että vastuullisessa parisuhteessa se on ok.
Se on yksi seksuaalinen identiteetti, joka toteutuessaan ei satuta muita ihmisiä."
Ai, miten niin ei satuta ? Sehän kierouttaa koko yhteiskunna, jos homot olisi enemmistönä.
Puhumattakaan niistä, toispuoleisita tai jopa adoptoiduista lapsista ?
Ihan sairasta ! Pukki kaalimaan vartijana ja nuorille moista soopaa jaetaan !
Erotkaa loputkin kirkosta !
- Tsöörpi
"Nuoret itse kysyvät usein minultakin, että joutuuko automaattisesti helvettiin jos sitä tai tätä. Mielestäni homous ei ole pelastuksen kysymys ja sen takia sanoin, että vastuullisessa parisuhteessa se on ok. Se on yksi seksuaalinen identiteetti, joka toteutuessaan ei satuta muita ihmisiä. "
Ehkä et ymmärrä kristinuskosta aidosti mitään.
Ensinnäkin kadotukseen menon ratkaisee Jeesus ja tie taivaaseen on selvä - Jeesus Kristus.
Me ihmiset emme päätä mikä on synti ja mikä ei. Sen päättää Jumala ja uskon että Jumala on ollut riittävän selvä syntiasiassa kun on kirjoituttanut ihmisille Raamatun. Meillä jää sitten vain luetun ymmärtäminen - meidän tehtävä ei ole ihmisjärjen keinoin tulkita mitään.
Homoseksuaalin harjoitus on syntiä eikä tässä suhteessa kellään ihmisellä ole lupaa antaa tahallaan valheellista tietoa homoseksuaaleille. Heidän verensä vaaditaan papilta jos he ovat väärän opetuksen vuoksi kadotukseen menneet. Valehtelu ei ole kristillisyyttä vaan se kumpuaa valheen isän eli saatanan syvyyksistä.
Tässä ei erotella ketään ihmistä vaan pannaan kaikki ihmiset samalla viivalle - niin homot kuin heterotkin. Jokaiselle tulee synti sanoa syntinä ja sitten hän voi ymmärtää että armo Jeesuksessa vastaan.
Näin se nyt vaan on. Jeesuksen nimeen. AmenKerros nyt esimerkkejä Jeesuksen opetuksista, joita luterilainen kirkko EI olisi jo kumonnut? Mitä siinä enää tuntuu pienten syntien anteeksiantaminen. Eikä homous ole yksin kiellettyä. Eronneita ja karanneitakin pitäisi kohdella toisin kuin kirkko kohtelee.
- Näin On !
Hepr. 10:26-27:
”Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.”
Näky helvetistä 11.4.1994, Kolumbiassa
Ne sielut olivat siellä, koska he saarnasivat, paastosivat, lauloivat ja nostivat kätensä seurakunnassa, mutta kaduilla ja kodeissa he olivat avionrikkojia, harjoittivat haureutta, valehtelivat ja varastivat. Me emme voi valehdella Jumalalle. Raamattu sanoo, että hän, joka on asetettu paljon vartijaksi, häneltä myös vaaditaan paljon. (Luukas 12:48) Sitten Jumala salli meidän nähdä kaksi naista, jotka kerran olivat olleet kristittyjä sisaria maan päällä, mutta he eivät eläneet vanhurskaasti Herran edessä. Toinen sanoi toiselle: ”Sinä kirottu roisto! On sinun syytäsi, että minä olen tässä paikassa! Sinä et saarnannut minulle pyhää evankeliumia! Ja koska sinä et kertonut minulle totuutta, minä olen nyt helvetissä!”
Näin he keskustelivat toistensa kanssa liekkien keskellä ja vihasivat toisiaan, sillä helvetissä ei ole rakkautta, armoa tai anteeksiantoa. Siellä oli tuhansia sieluja, jotka olivat tunteneet Jumalan Sanan, mutta heidän elämänsä ei ollut puhdas Herran pyhän läsnäolon edessä.
http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.fi/2012/05/naky-taivaasta-ja-helvetista-114-2009.html
Opettajilta vaaditaan enemmän, kuin taviksilta, siksi ei ole sama mitä suustaan päästää. ! "Homoseksuaalin harjoitus on syntiä eikä tässä suhteessa kellään ihmisellä ole lupaa antaa tahallaan valheellista tietoa homoseksuaaleille."
Tuskin kyse on ainakaan tahallisesti harhaanjohtamisesta. Kukaan ei tiedä pelastumisen tarkkoja kriteereitä joten asiassa jää paljon nimenomaan tulkinnan varaan. Se että homoseksin harrastaminen olisi este pelastumiselle on vain puhdasta spekulaatiota.
"Valehtelu ei ole kristillisyyttä vaan se kumpuaa valheen isän eli saatanan syvyyksistä. "
Itseasissa Jumala on valheen isä koska Jumala on se joka valheen loi. Ja kyseessä on hyvin epätodennäköisesti lisäksi valehtelu. Kyllä minulle ainakin kyseessä näyttäisi olevan pahimmillaankin vilpitön väärässä oleminen.
"Tässä ei erotella ketään ihmistä vaan pannaan kaikki ihmiset samalla viivalle - niin homot kuin heterotkin. Jokaiselle tulee synti sanoa syntinä ja sitten hän voi ymmärtää että armo Jeesuksessa vastaan. "
Mutta voisiko olla kannattavampaa keskittyä synnin julistamisen sijaan sen syntisen ihmisen kuuntelemiseen ja ymmärtämiseen. Meillä kaikilla ihmisillä on varmasti syntisinä olentoina paljon opittavaa toisistamme ja yleisesti ihmisen tavoittaa paremmin anteeksiannon ja myötätunnon kautta, syntien vääryydestä saarnaaminen ei ole toimiva tapa lähestyä ihmisiä.Tsöörpi. Ainako vaan viljelet hölynpölyä? Ei pappi ole syyllinen homouteen. Homo on homo, ei homoksi aleta papin puheiden perusteella. Jos sillä mennään kadotukseen, niin eipä voi mitään. Onneksi on heteroitakin, jotka eivät mene sinne. Pitäsikö olla kateellinen heteroiden paremmasta asemasta? Hah hah, kukaan ei voi kohtalolleen mitään tässä asiassa.
Näin On ! kirjoitti:
Hepr. 10:26-27:
”Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.”
Näky helvetistä 11.4.1994, Kolumbiassa
Ne sielut olivat siellä, koska he saarnasivat, paastosivat, lauloivat ja nostivat kätensä seurakunnassa, mutta kaduilla ja kodeissa he olivat avionrikkojia, harjoittivat haureutta, valehtelivat ja varastivat. Me emme voi valehdella Jumalalle. Raamattu sanoo, että hän, joka on asetettu paljon vartijaksi, häneltä myös vaaditaan paljon. (Luukas 12:48) Sitten Jumala salli meidän nähdä kaksi naista, jotka kerran olivat olleet kristittyjä sisaria maan päällä, mutta he eivät eläneet vanhurskaasti Herran edessä. Toinen sanoi toiselle: ”Sinä kirottu roisto! On sinun syytäsi, että minä olen tässä paikassa! Sinä et saarnannut minulle pyhää evankeliumia! Ja koska sinä et kertonut minulle totuutta, minä olen nyt helvetissä!”
Näin he keskustelivat toistensa kanssa liekkien keskellä ja vihasivat toisiaan, sillä helvetissä ei ole rakkautta, armoa tai anteeksiantoa. Siellä oli tuhansia sieluja, jotka olivat tunteneet Jumalan Sanan, mutta heidän elämänsä ei ollut puhdas Herran pyhän läsnäolon edessä.
http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.fi/2012/05/naky-taivaasta-ja-helvetista-114-2009.html
Opettajilta vaaditaan enemmän, kuin taviksilta, siksi ei ole sama mitä suustaan päästää. !"Näin on!" Muuttuvatko ihmiset helwatassa muka pahemmiksi, kun siellä ei ole rakkautta eikä armoa? Vai onko se uskon asia?
- kummallista ?
shadowself kirjoitti:
"Homoseksuaalin harjoitus on syntiä eikä tässä suhteessa kellään ihmisellä ole lupaa antaa tahallaan valheellista tietoa homoseksuaaleille."
Tuskin kyse on ainakaan tahallisesti harhaanjohtamisesta. Kukaan ei tiedä pelastumisen tarkkoja kriteereitä joten asiassa jää paljon nimenomaan tulkinnan varaan. Se että homoseksin harrastaminen olisi este pelastumiselle on vain puhdasta spekulaatiota.
"Valehtelu ei ole kristillisyyttä vaan se kumpuaa valheen isän eli saatanan syvyyksistä. "
Itseasissa Jumala on valheen isä koska Jumala on se joka valheen loi. Ja kyseessä on hyvin epätodennäköisesti lisäksi valehtelu. Kyllä minulle ainakin kyseessä näyttäisi olevan pahimmillaankin vilpitön väärässä oleminen.
"Tässä ei erotella ketään ihmistä vaan pannaan kaikki ihmiset samalla viivalle - niin homot kuin heterotkin. Jokaiselle tulee synti sanoa syntinä ja sitten hän voi ymmärtää että armo Jeesuksessa vastaan. "
Mutta voisiko olla kannattavampaa keskittyä synnin julistamisen sijaan sen syntisen ihmisen kuuntelemiseen ja ymmärtämiseen. Meillä kaikilla ihmisillä on varmasti syntisinä olentoina paljon opittavaa toisistamme ja yleisesti ihmisen tavoittaa paremmin anteeksiannon ja myötätunnon kautta, syntien vääryydestä saarnaaminen ei ole toimiva tapa lähestyä ihmisiä." koska Jumala on se joka valheen loi."
Miten hän sen loi ?
Evankeliumi Johanneksen mukaan 8 luku
19 ... Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on ... Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta ... - eikö ?
helsinkijokkeri kirjoitti:
Tsöörpi. Ainako vaan viljelet hölynpölyä? Ei pappi ole syyllinen homouteen. Homo on homo, ei homoksi aleta papin puheiden perusteella. Jos sillä mennään kadotukseen, niin eipä voi mitään. Onneksi on heteroitakin, jotka eivät mene sinne. Pitäsikö olla kateellinen heteroiden paremmasta asemasta? Hah hah, kukaan ei voi kohtalolleen mitään tässä asiassa.
" Ei pappi ole syyllinen homouteen. Homo on homo, ei homoksi aleta papin puheiden perusteella. "
Pappi johtaa omalla asenteellaan ja väärällä Raamatun opetuksella nuoria harhaan, tuo nyt sinunkin pitäisi tajuta. kummallista ? kirjoitti:
" koska Jumala on se joka valheen loi."
Miten hän sen loi ?
Evankeliumi Johanneksen mukaan 8 luku
19 ... Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on ... Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta ...Paholainen ei ole läheskään tarpeeksi kykeneväinen luomaan niin suurta konseptia kuin valhe. Valhe kuuluu luomakuntaan, sen suunniteltuihin ominaisuuksiin. Valhetta ei edes muuten olisi olemassa ellei Jumala olisi sitä suunnitelmansa mukaisesti luomakuntaan sisällyttänyt.
Paholainen sai valheen lahjaksi Jumalalta.
Valheen isä tarkoittaa lähinnä vain tietyn yksittäisen valheen tuottamista, eikä koko valheen konseptin luomista ja on myös kielikuva taholle joka käyttää hyvin pitkälti valheita toimintansa pohjana.
Muuten, jos paholainen on ollut murhaaja ja valehtelija alusta asti, eikö tämä tarkoita että hänet nimenomaan luotiin sellaiseksi?eikö ? kirjoitti:
" Ei pappi ole syyllinen homouteen. Homo on homo, ei homoksi aleta papin puheiden perusteella. "
Pappi johtaa omalla asenteellaan ja väärällä Raamatun opetuksella nuoria harhaan, tuo nyt sinunkin pitäisi tajuta.eikö? Siis seksuaalinen suuntaus muodostuu opetuksella ja harhauttamalla?
Uskotko itsekään tuota? Eli vähän samaan tapaan kuin uskonnollinen suuntauskin? Ihmiset tulevat siihen uskoon, mistä heille opetetaan ja puhutaan. No, onko kaikki sitten aivopesun tulosta, voi miettiä?
Itse ainakaan muista, että minulle kukaan koskaan olisi puhunut homoudesta myönteiseen sävyyn, joten itse en ainakaan ole sellaiseksi harhautettu. Mutta ne muut? Kristinuskosta kyllä puhuttiin ja Jumalasta, ja siihen kyllä aloin uskomaan. Eli aivopestiin kunnolla.
Yritän tajuta parhaan kykyni mukaan.
Hei, pappien virkavelvollisuuksiin kuuluu vihkiä niin eronneita kuin karanneitakin. Teemme virkavirheen, jos kieltäydymme vihkimisistä. Itse mietin kyllä kerran, kun kolmikymppinen nainen oli menossa 5 avioliittoonsa... mut mikä minä olen tuomariksi, kun oli kuitenkin eronnut aikaisemmista miehistään.
t. Maarit-pappiMutta sinä teet siinä Jeesuksen opetuksia vastaan. Mikä kirkko on tekevä sallituksi sen, minkä Jumala kieltää...Vai eikö Jeesus olekkaan Jumala, kun voi noin ohittaa?
Maarit sanoi :
Hei, pappien virkavelvollisuuksiin kuuluu vihkiä niin eronneita kuin karanneitakin. Teemme virkavirheen, jos kieltäydymme vihkimisistä. Itse mietin kyllä kerran, kun kolmikymppinen nainen oli menossa 5 avioliittoonsa... mut mikä minä olen tuomariksi, kun oli kuitenkin eronnut aikaisemmista miehistään.
_______
Tuo heijastelee vain kirkkosi rappeutunutta tilaa,mutta itsekin teet synnin
vihkiessäsi vastoin Herran Sanaa eronneita.
Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.
Hyljätyllä tarkoitetaan tässä sellaista, joka on tehnyt huorin.
Huorinteko on pääsääntöisesti ainoa laillinen eron syy.- dgaghn
Ongelmasi kuten muidenkin pappien on se, että virkavelvollisuus menee yli Jumalan sanan. Mitä sinua hyödyttää hekumointi rahalla muutaman kymmenen vuotta kun kuitenkin sitten joudut virumaan kadotuksessa iankaikkisuuden. Jumalan tahdon rikkominenhan on tahallista eli mikään sovitus ei peitä syntiä jonka ihminen tekee tuottamuksellisesti ja toistuvasti hyvin tietäen mitä homoudesta Raamatussa lukee.
- Hmm?
pertsa2012 kirjoitti:
Maarit sanoi :
_______
Tuo heijastelee vain kirkkosi rappeutunutta tilaa,mutta itsekin teet synnin
vihkiessäsi vastoin Herran Sanaa eronneita.
Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.
Hyljätyllä tarkoitetaan tässä sellaista, joka on tehnyt huorin.
Huorinteko on pääsääntöisesti ainoa laillinen eron syy.Jos tässä tarkoitetaan hyljätyllä sellaista, joka on tehnyt huorin, miksi sitä ei tässä sanota? Tässähän nimenomaan ensin kerrotaan hylkäämisestä muun kuin huoruuden tähden ja samassa virkkeessä sitten puhutaan hyljätystä.
Onko syntiä lisätä raamatun sanaan omiaan? - Hmm?
dgaghn kirjoitti:
Ongelmasi kuten muidenkin pappien on se, että virkavelvollisuus menee yli Jumalan sanan. Mitä sinua hyödyttää hekumointi rahalla muutaman kymmenen vuotta kun kuitenkin sitten joudut virumaan kadotuksessa iankaikkisuuden. Jumalan tahdon rikkominenhan on tahallista eli mikään sovitus ei peitä syntiä jonka ihminen tekee tuottamuksellisesti ja toistuvasti hyvin tietäen mitä homoudesta Raamatussa lukee.
Samaten siis jos ihminen tuottamuksellisesti ja toistuvasti esimerkiksi korottaa itsensä muiden yläpuolelle, mikään sovitus ei sitä syntiä peitä?
Mikä on synnin raja, johon vielä sovitus riittää? Että monennenko syntiin sortumisen jälkeen jeesuksen sovitusuhri ei enää riitä kattamaan, vaan ihminen vastaa itse synneistään helvetissä?
Kovasti täällä saarnataan ihan uudenlaista, armottomuuden oppia. Tai no, eipä tuo kai niin uuttakaan ole... Hmm? kirjoitti:
Jos tässä tarkoitetaan hyljätyllä sellaista, joka on tehnyt huorin, miksi sitä ei tässä sanota? Tässähän nimenomaan ensin kerrotaan hylkäämisestä muun kuin huoruuden tähden ja samassa virkkeessä sitten puhutaan hyljätystä.
Onko syntiä lisätä raamatun sanaan omiaan?Hyljätty on tullut hyljätyksi huorinteosta johtuen - muusta syystä ei saa yleensäkään
erota.- Näin On !
mave kirjoitti:
Mutta sinä teet siinä Jeesuksen opetuksia vastaan. Mikä kirkko on tekevä sallituksi sen, minkä Jumala kieltää...Vai eikö Jeesus olekkaan Jumala, kun voi noin ohittaa?
Hyvä mave ! Jeesus on Jumalan poika !
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 6 luku
3 Se, joka opettaa toisin eikä seuraa Herramme Jeesuksen Kristuksen terveellisiä sanoja ja uskomme mukaista oppia,
4 on pöyhkeä eikä ymmärrä mitään. Hänellä vain on kiihkeä halu väitellä ja kiistellä. Sellaisesta syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, ilkeitä epäluuloja 5 ja alituista kinastelua sellaisten ihmisten kesken, jotka ovat menettäneet järkensä ja kadottaneet totuuden
ja pitävät uskontoa vain tulolähteenä.
- stadilainen tsupu.
Pertsa.
Maallisen avioliittosopimuksen (vihkiminen) tehtävä ei ole kirkon vaan valtion. Koko vihkioikeus pois niin annamme sen, joka keisarille kuuluu.stadilainen tsupu. sanoi :
Pertsa.
Maallisen avioliittosopimuksen (vihkiminen) tehtävä ei ole kirkon vaan valtion. Koko vihkioikeus pois niin annamme sen, joka keisarille kuuluu.
_______
Kirkollinen avioliittoon siunaaminen ei onnistu maistraatilta.
Vihkiminen on viranomaistoimi ja siunaaminen kirkollinen.
Hei Pertsa ja muut uskolliset kirjoittelijat,
Avioero ei läheskään aina ole molemman osapuolen syy. Esimerkiksi väkivaltaisesta suhteesta eronnut ei mielestäni ole itse rikkonut avioliittoaan, jos on oman turvallisuutensa takia joutunut eroamaan. Miksei hän voisi kokea onnea uudestaan ja avioitua. Pitäisikö eronneiden asua sitten avoliitossa? Sitähän paheksutaan enemmin kuin eronneita.
Avioerokaan ei ole anteeksiantamaton synti, jos sitä edes siksi voi sanoa tietyissä tilanteissa. Eri asia on tietysti, jos uskoton osapuoli menee välittömästi uudelleen naimisiin. Mutta eihän hänkään ole tehnyt anteeksiantamatonta syntiä.
Kirkko saarnaa armoa ja armo kuuluu kaikille elämänalueille myös avioeroihin. Elämä kun ei ole aina mustavalkoista. Ehkä toinen on helppo tuomita, eikä nähdä hirttä omassa silmässä.
t. Maarit-pappi- Pertsa2012+1
Maarit sanoi :
Hei Pertsa ja muut uskolliset kirjoittelijat,
Yu sanoi :
Näinkö nuorille opetetaan rippikoulussa?
esiin normaaleina seksuaalisuuden muotoina ja varsinkin naispuolisten
kouluttajien taholta.
Ne kirotut syöttävät jälkikasvullemme kadotuksen evankeliumia kirkkain
otsin - ei ole mitään häpyä,mutta pian on te uhrikukkulapapit ,kunhan
tuo talousromahdus etenee ja Putin Makarov saavat suunnitelmat
selviksi.- PP
Oliko tämä asiallisin kommentti mihin asian tiimoilta pystyt?
- Pertsa
PP kirjoitti:
Oliko tämä asiallisin kommentti mihin asian tiimoilta pystyt?
Ei ole.
- Yu
Pertsa tiedotti: "Hän on isoskoulutuksessa ja kertoi että homo lesbosuhteet tuodaan
esiin normaaleina seksuaalisuuden muotoina ja varsinkin naispuolisten
kouluttajien taholta.
Ne kirotut syöttävät jälkikasvullemme kadotuksen evankeliumia kirkkain
otsin - ei ole mitään häpyä,mutta pian on te uhrikukkulapapit ,kunhan
tuo talousromahdus etenee ja Putin Makarov saavat suunnitelmat
selviksi. "-------Juuri tälläisista opettajista Jeesus sanoi myllynkivi-vertauksensa.Miten 15v,joka saattaa olla epävarma seksuaalisuudestaan,kirkon taholta "suvaitaan" kokeilemaan homosuhteita!!! Yu. Miten voit tietää, mitä Jeesus tarkoitti "viettelyksillä". Että papit suvaitsevat 15 v kokeilla homosuhteita? Eikö tuo ole kaukaa haettua?
jokkeri sanoi :
Yu. Miten voit tietää, mitä Jeesus tarkoitti "viettelyksillä". Että papit suvaitsevat 15 v kokeilla homosuhteita? Eikö tuo ole kaukaa haettua?
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947723- 374087
- 483650
- 2493187
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402742Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212674Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as392653- 462623
- 1402588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292539