Olen teini-ikäinen tyttö, mutta olen ikäisekseni aika lyhyt, n. 147-150cm. (En tiedä tarkalleen.) Minulla on ongelmana se, että en enään halua mennä LASTEN-osastolle etsimään itselleni vaatteita. Hupparit ovat nyt nuorten/naisten puolelta XS, se on hieman iso, mutta minusta hyvä. Farkku kokoni on 150-158cm LASTEN-osastolta, mutta haluan jättää jo sen pois. Nuorten/naisten farkuissa on kokoja 32,34,36,38,40,48.. Vastaako mikään koko lasten housujen 150-158cm kokoa, vaikka tuo 32?
Tarvitsen apua, mikä farkku koko?
2
545
Vastaukset
- <3
Naisten vaatteet ovat aivan eri mallisia kuin lasten vaatteet, koska ne on tarkoitettu aikuisille naisille, joilla on rinnat, vyötärö ja lantio. Siksi ei voi suoraan sanoa, mikä aikuisten koko vastaa lasten kokoa (tai vastaako mikään). Mutta otapa mittanauha käteen ja mittaa vyötärösi ja lantiosi. Vyötärö on kapein kohta lantioluun ja alimman kylkiluun välissä, yleensä pari-kolme senttiä navan yläpuolella. Lantio mitataan leveimmältä kohdalta. Sitten voit verrata mittaustuloksiasi vaatekokotaulukoihin.
Jos vyötärösi on noin 60 cm, voit sovittaa kokoa 32 ja jos se on noin 64 cm, sinulle voisi sopia koko 34. Hae netistä lisää tietoa mittataulukoista ja vertaa niitä omiin mittoihisi. Koot vaihtelevat merkin ja vaatteen tyylin mukaan. Lahkeita joudut kuitenkin lyhentämään, niin kuin kaikki sinun pituisesi naiset joutuvat.
Farkuissa voi olla myös niinsanottu tuumakoko, eli silloin vyötärön ympärys mitataan tuumina. Yksi tuuma = 2,54 cm joten esimerkiksi 64 cm vyötärö vastaa tuumakokoa 25. - farkkuja1996
Kiitos :) Löysin nimittäin paljon farkkuja ihan aikuisten koolla, käytin neuvojasi ja sitten tilasin netistä parit farkut kokoa 32 ja 34 :) Ja hyvin asettui päälleni! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389