Työtön tahtomatta ja avomies painostaa

Sofian

Olen siis 20v nuori nainen. Ollaan asuttu avomieheni kanssa 1,5 vuotta yhdessä. Työ on minulle tärkeää niin kuin meille kaikille. Olen ollut osa-aikaisena töissä ja työkokemusta vasta reilu vuosi. Mieheni on keskituloinen ja osti asunnon omiin nimiin tietenkin. Haluaisin maksaa tietysti yhteistä asuntolainaa mutta rahat ei riitä. Olen maksanut alussa meidän molempien huvitukset ja ruoat, ostin avomiehelleni vaihtoauton. Olen ollut työttömänä vajaa puoli vuotta enkä ole saanut minkäänlaisia tukia kun mieheni tienaa liikaa. Se ottaa aivoon että pistän hakemuksua kokoajan ja luen sähköposteja työpaikan toivossa. Mieheni syyttää laiskaksi ja sanoo että olen hänen kanssaan vain rahan takia, tosiasia että alettiin seurustelemaan silloin kun hän oli persaukinen. Rakastan miestäni ihan tolkuttimasti, mutta mies sanoo että ei voida rakentaa yhteistä taloakaan kun ei saada yhteistä lainaa kun en osallistu menoihin. Tosisssaan raha on minulle vain rahaa ja antaisin vaikka kaikki palkastani jos töissä kävisin. Olen niin maassa kun tunnen oloni nuoreksi,laiskaksi ja tyhmäksi pummiksi, minulla on masennuskin todettu niin ei auta yhtään että mies toruu minua. Hän on alkanut jättämään vaatteita lattialle ja minä teen kaikki kotityöt palkaksi siitä että hän maksaa nyt minun ruokani. Se on vähinrä mitä voin tehdä, mutta hän tekee tahallaan sitä että sottaa kämppää ja en ehdi siivoamaan kaikkea ja hän haukkuu laiskaksi vaikka pyykkiä tulee päivässä 3 konetta(mini pesukone). Olen ollut nyt töissä taas vähän aikaa ja sain juuri matkarahaa kasaan ettei mueheni täydy maksaa loma markoja kun hän valittaa ettei voida mennä ikinä mihinkään kun en saa palkkaa. Miten saan mieheni yskomaan että rakastan häntä yli kaiken? En ole hänen kanssaan rahan takia ja minulla ollut parempi tuloisia treffi kumppaneita ennen mutta raha ei ole tärkein adia todellakaan!!! Auttakaa. Olen i phonella täällä joten en saa kappalejakoja.

10

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Oletpa pihin miehen saanut ja jos olette avoliitossa ja asunto ja lainant mihen nimissä niin älä missään nimessä rupea maksamaan mitään asunnosta koksa eron tullessa asunto jää miehelle kun ette ole naimisissa että silleen. Kyllä te olisitte asunotlainan kimppaan saanut mutta miehesi olisi pitänyt taata sinin laina pienien tulojesi takia että silleen.

    • mä vaan

      Jätä se jos se kohtelee sua huonosti. suomes on vaikee saada töitä kun on 300 hakijaa jokaista paikka kohden. Älä siltin anna kohdella sua huonosti jos et sa töitä. ei sillä ole oikeutta pitää sua piikana ja orjana et siivoot sitä mukaa kun se sotkee. Missä on sun ylpeytes ja itsekunnioitukses.? Sanot sille et jos ei kohtelu parane niin otat eron.

    • Vielä paistaa

      Onpa kurja tilanne. Voisitko kuitenkin puhua työkkärissä tilanteestasi, koska kuulut kuitenkin ikäryhmään joka on tehostettujen toimenpiteiden piirissä. Tai voisitko ajatella opiskelua, silloin saisit edes opintorahaa ja mahdollisesti jatkossa töitä koulutemmulta alalta.

      Teet miten tahansa, toivon onnea elämääsi. Muista kuitenkin, että työllistyessäsikään siun ei ole mitään mieltä maksaa toisen omistamaa asuntoa. Juokseviin kuluihin osallistut sitten teietnkin suhteessa tuloihinne, mutta niitä ei ole lainan hoitokulut. Niillä toinen kartuttaa omaisuuttaan.

    • Äiti neuvoo

      Kun olet töissä, niin liity työttömyyskassaan, niin työttömyyden sattuessa miehesi tulot eivät vaikuta.

      Älä anna tunteiden viedä, koeta käyttää järkeäsi.

    • jfjjfk

      Olet niin tyhmä, että ihmekään kun mies pompottelee. Kuka maksaa osan toisen lainanlyhennyksistä? Sinä rakastat miestäsi, mutta tekstisi perusteella hän ei sinua. Pitäisikö sinun muuttaa hetkeksi pois niin mies tajuaa, että olet muutakin kuin toinen maksumies hänen elämässä?

    • tympääntynyt

      Tämä on tuttua juttua minunkin elämässäni, kuin olisin sama tilanne! Mitä mieltä olette pitäisikö sellainen mies vaan jättää? aina kaikessa raha,raha,raha ja minäminä minä?

      • Terve järki

        Ainoa neuvo on - jätä tuollainen mies ja vähän äkkiä!
        Ja ihan oman itsesi ja elämäsi tähden.

        Mieti minkälaisen elämän ja parisuhteen haluat, ja toimi sen mukaan,


    • Mieti, mitä toivot

      "Mieheni on keskituloinen ja osti asunnon omiin nimiin tietenkin. Haluaisin maksaa tietysti yhteistä asuntolainaa mutta rahat ei riitä."

      Laina ja asuntohan ovat miehen nimissä, joten miksi ihmeessä sinä niitä maksaisit?

      Jätä tuollainen mies ja epäterve suhde, jos haluat itsellesi oman näköisesi ja arvokkaan elämän.

    • nainen4

      Yhteinen laina, mutta asunto miehen nimissä, niinkö? Ei mikään hyvä juttu.

    • oppeliini1

      Rakasta miestä vaikka kunnes muutut siniseksi. Se ei kuitenkaan oikeuta sinua olemaan typerä ja käyttäytymään tyhmästi! Aivan ensiksi lopeta vähien pennostesi työntäminen tuolle yksinkertaiselle miehelle. Muuta takaisin vanhempiesi luo ja auta heitä talouden hoidossa kunnes saat työpaikan ja sitten OMAN asunnon. Jossa voit elää ilman loukkaavia ja typeria miehiä. Ota opiksesi ja valitse tulevaisuudessa ystäväsi PALJON korkeammalta tasolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe