Mitä mieltä hatuista?

varazombi

Naisten hatuista, miesten hatuista. Siis ihan oikeista hatuista ei mistään hiton lippalakeista ja pipoista vaan perinteisistä hatuista.

Kunnon tyylikkäitä miesten hattuja ei vaan meinaa kaupoista löytää. Naisten hattuja en muista ole nähneeni missään myynnissä ensimmäistäkään.

En tiedä näytänkö tyhmältä vai mistä johtuu mutta kyllä hattu päässä kylillä katseet aina kääntää. Ehkäpä se sitten vaatii jotain rohkeutta, tai välinpitämättömyyttä siitä sulautuuko joukkoon, kun harvemmin näkee hattupäitä.

Päivällä haaveilin jopa sombrerosta kun kävelin Aurinkon paisteessa.

5

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti Bonnet.

      Rakastan hattuja. Ne ovat tyylikäitä ja olisi mahtavaa jos ihmiset käyttäisivät niitä muulloinkin kuin vain kesähäissä. Omistan monia hattuja, leveälierisistä aurinkohatuista talveen sopiviin huopahattuhin. Välillä käytän vain baskeria, mikä sekin on mielestäni elegantti.

      Totta, että hattuja ei tunnu liiaksi myynnissä olevan, johtuu varmaankin kysynnän puutteesta. Omat hattuni olen pääasiassa kirpputoreilta ostanut. Olen bongaillut kauniita hattuja usein myös vintage-vaatteita myyvissä liikkeissä. Netistäkin (esim ebay) voi yrittää penkoa. Tietenkin on olemassa hattuliikkeitä, mutta niissä hinnat tuntuvat kohoavan taivaisiin.

      Toivottavasti löydät mieleisesi hatun joskus ja uskallta myös käyttää sitä. =)

    • Porkpiehat

      Tykkään klassisista hatuista ja omistan niitä muutaman kappaleen. Olen ostanut pari Suomesta, pari netistä (Briteistä) ja pari Keski-Euroopan reissuilta. Lyypekista bongasin pari hattuliikettä! Harmi, että olivat juuri tuolloin suljettuina.

      Jos klassiset ja perinteiset hatut kiinnostavat, suosittelen penkomaan etenkin brittiläisiä nettikauppoja! Kirpputoreilta löytyy myös joskus, jos torit vetävät.

      Kyllä tarjontaa toki on ihan suomalaisissa ketjuliikkeissäkin, mutta laatu on usein vähän heikonlaista ja koot pitkälti tuota "onesizeä".

      • Porkpiehat

        Huutonetissä näkee muuten myös joskus hattuja! Mulla on jäänyt yksi aito brittiläinen knalli niin vähälle käytölle, että ajattelin kokeilla, jos siitä joku jotain tarjoisi. Siis jos raaskin vain pistää myyntiin...


      • vinkkinr5

        Kirpparilta ostettua hattua kannattaa pitää pakastimessa pari päivää että mahdolliset täit kuolevat.


    • tuula-neiti

      Lierihatut ovat meidän huonohiuksisten pelastus. Ulkonäkö paranee noin 100 % kun peittää tyylikkäällä hatulla kehnot hiuksensa. Eikä tarvitse stressata sitten kampauksien kanssa. Laitan yleensä vain hiukset ponnarille hatun alle. Hattua käytän kesäisin oikeastaan aina kun lähden ulos. Mekon kanssa erilaisia mustavalkoisia lierihattuja ja sitten lenkille lähtiessä lippis päähän. Minulla on myös yksi itseni suunnittelema huopahattu jonka teetätin oikeassa hattuliikkeessä. Oikeastaan tuntuisi ihan alastomalta lähteä kesäisin ulos jos ei olisi hattua päässä. Päänahkaa on muuten hyvin vaikea suojata auringonpaahteelta koska eihän hiusten sekaan voi mitään aurinkovoiteita tunkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe