Moi! Ajatus tinapillin soittamisen opettelusta on alkanut viehättää minua rikollisen paljon, mutta valitettavasti tietämykseni niistä ei ole lainkaan yhtä suurta kuin into. Millainen tinapilli olisi hyvä? Tahtoisin soittaa suurimmaksi osaksi irkkumusiikkia. Mistä nuotteja saa, käyvätkö ihan perusnuotit? Onko opetteluun jotakin hyvää opetuskirjaa tai dvdtä vai edetäänkö näppituntumalla? Mitä muuta k.o. soittimesta pitäisi tietää? Suurkiitos!
Tinapilli
4
1843
Vastaukset
- Säkkipillilän Kartanokuoriainen
Infoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tinapilli
Näkyipäs hakusanalla tinapilli löytyvän n.9€ hintaan ihania pillejä myynnissä.
Tuo onkin aevan ihana harrastus mutta miten olisi nokkahuilu tai säkkipilli?- Henkisesti irkku
Kiitti! Luulen kuitenkin ostavani tuon Clarke original D:n, onko kokemuksia? Säkkipilliäkin olen harkinnut mutta olkapäät sen verran huonot etteivät asentoa kestä, nokkahuilu ei viehätä ollenkaan yhtä paljon. Osaisiko kukaan suositella opaskirjaa? Onko niitä suomenkielisiä? Kiitos!
- Säkkipillilän Kartanokuoriainen
Valitettavasti itsellä ei ole tinapilleistä kokemusta, olen tuossa säkkipilliä harkinnut tai sitten yritän löytää itselleni jostakin irlantilaisen harpun, sekin aika mielenkiintoiselta vaikuttaa.
En tiedä mitä naapurini tykkää tuosta harpun äänestä mutta pitää miettiä.
Tuolla jotakin lisää tinapillistä ja muistakin soittimista.
http://www.irmu.fi/soittimet.php?sid=00002&src=db856082576&lang=fi - Irishh
Itse olen soittanut tinapilliä jo useamman vuoden, ja yhtäkään suomenkielistä opaskirjaa ei ole vastaan sattunut. Youtubesta löytyy kyllä tutoriaalivideo, joka on englanniksi. Näkeepähän kummiskin mitä pitää tehdä. :D
Clarke original D on hyvä valinta, mutta kun pääset soitossa pidemmälle, niin suosittelen ostamaan tinapillisetin, jossa on useamman eri vireen pillejä.
Hyvä soitinvalinta, mikäli juuri Irkkumusiikkia haluat soittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351