Karppauksen aloittaminen

aloitellaan

Voisko joku kertoa vähän vinkkejä. Olen jo melkoisesti noita foorumeita yms lueskellut. Mutta siis, ketokarppaus. Sitä tuo miehekkeeni nyt haluais kokeilla.
Punaista lihaa emme syö, vain kanaa ja kalaa (kalaa harvoin)
onko joku tietty määrä mitä saa syödä päivässä? eli siis onko liikaa jos päivässä menee 400 g kanasuikaletta (yhdelle ihmiselle) tai kaksi kanapihviä päivässä?
Saako salaattia, tomaattia, kurkkua syödä niin paljon kuin haluaa vai onko joku raja? mandariinit yms on kait myös sallittuja?
entäs juusto? Mitä voita kannattaa käyttää (keijua esim) ?

kannattaako tuijottaa vain että paljonko on hiilihydraattia per 100g vai katonko myös paljonko on kaloreita?

Niin ja tuo kerma, mitä kermaa voi ruokaan käyttää (esim flora kuohu) ja miten paljon.

26

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä muutama vinkki:

Hanki perustiedot vaikka jonkin kirjan muodossa ja lue ensin mikä on karppausta ja mikä ei.

Ketokarppaukseen kannattaa hankkia Atkinsin dieetti- kirja jossa asia selvitetään perusteellisesti.

Teillä siis syödään vain kanaa kun punaista lihaa ei ollenkaa ja kalaa harvoin. Jos kana maistuu joka päivä niin syökää vain 400g päivässä.

VHH:lla on tarkoitus syödä vain sen verran että tulee kylläiseksi. Lautasmallissa tulee olla 3/4 salaattia ja 1/4 lihaa kalaa ja kanaa.

Käytä kotimaisia marjoja makeiden tuontihedelmien sijasta. Juustoina voi syödä rasvaisia vaihtoehtoja jotka ovat maukkaampia muin vähärasvaiset kumijuustot.

Keiju ei ole juustoa vaan käytä aitoa voita.

Kaloreita ei tarvitse laskea lainkaan vaan seuraa hiilihydraattien määrää. Kun jätät perunan, pastan, riisin ja viljatuotteet pois olet jo aika pitkällä.

Flora kuohu ei ole kermaa vaan keinotekoista valmistetta, käytä aitoa kuohukermaa ja smetanaa.

• Heh !

>

Jos siis laihdutus on päämäärä, niin kannattaa kokeilla, mikä on pienin määrä, millä pärjää mukavasti.

>

Ei varmasti - ainakaan jos kyse on suhteellisen vähärasvaisesta kanasta.

>

Eiköhän kasvikset ole kohtalaisen rajattomia.

>

Tietenkin. Ne ovat terveellisiä ja vähäkalorisia. Tietenkään niidenkään kanssa ei kannata liioitella.

>

Ei varmasti joka päivä, mutta toki juustoa voi käyttää.

>

Paljon omegarasvoja sisältävät tuotteet ovat terveellisimipiä (margariinit).

>

Kyllä ne kalorit kuitenkin ratkaisee, joten ei ole mitään tolkkua syödä kilotolkulla laardia vain koska siinä ei ole hiilihydraattia.

>

Tietenkin mitä vähemmän kermaa käytät sitä enemmän laihdut. Kuitenkin kannatta muistaa, että ruuan maukkaus ja täyttävyys estävät dieetistä lipsumista, joten käytä niin paljon, että dieetissä on helppo pysyä. Ja tosiaan, tässäkin tyydyttymättömiä rasvoja sisältävät "kerma"laaadut ovat terveellisimpiä.

• terveellistä?

"Ja tosiaan, tässäkin tyydyttymättömiä rasvoja sisältävät "kerma"laaadut ovat terveellisimpiä. "

Millä mittarilla? Tyydyttymättömiä rasvoja -mittarilla?

Nimittäin nämä "kermat", jotka eivät ole oikeasti kermaa lainkaan, ovat täynnä lisäaineita tai muita vaikeasti sulavia aineita. En tiedä tarkkaan mikä, mutta jokin pierettää ja juoksuttaa veskissä, turvottaa suolta. (Muunnettu tärkkelys luultavasti.) Että kukin tyylillään, mutta itse en neuvoisi käyttämään muita kuin luonnollisia raaka-aineita.

(Flora ruoka:
        Ainesosat: Vesi, rasvaton maito, kirnumaito, kasviöljy, kasvirasva, maitoproteiinivalmiste,
        muunnettu tärkkelys (tapiokapohjainen), emulgointiaine (E471), sokeri,
        happamuudensäätöaineet (E331, E330), stabilointiaine (guarkumi), aromi, väri
        (betakaroteeni).
        http://www.flora.fi/Koti/Tuotteet/Kermahyllyn_tuotteet/ruoka/tabid/509/Default.aspx )

Oma neuvoni olisi siis: käytä aitoa kermaa, mutta tarkkaile sitten vaikka määriä. Yleensä kerma on sen verran paksumpaa kuin korvikkeet, että loraus riittää annokseen. Itse kyllä käytän kermaa aivan vapaasti, mutta en laihduta.

• Heh !
        terveellistä? kirjoitti:

"Ja tosiaan, tässäkin tyydyttymättömiä rasvoja sisältävät "kerma"laaadut ovat terveellisimpiä. "

Millä mittarilla? Tyydyttymättömiä rasvoja -mittarilla?

Nimittäin nämä "kermat", jotka eivät ole oikeasti kermaa lainkaan, ovat täynnä lisäaineita tai muita vaikeasti sulavia aineita. En tiedä tarkkaan mikä, mutta jokin pierettää ja juoksuttaa veskissä, turvottaa suolta. (Muunnettu tärkkelys luultavasti.) Että kukin tyylillään, mutta itse en neuvoisi käyttämään muita kuin luonnollisia raaka-aineita.

(Flora ruoka:
        Ainesosat: Vesi, rasvaton maito, kirnumaito, kasviöljy, kasvirasva, maitoproteiinivalmiste,
        muunnettu tärkkelys (tapiokapohjainen), emulgointiaine (E471), sokeri,
        happamuudensäätöaineet (E331, E330), stabilointiaine (guarkumi), aromi, väri
        (betakaroteeni).
        http://www.flora.fi/Koti/Tuotteet/Kermahyllyn_tuotteet/ruoka/tabid/509/Default.aspx )

Oma neuvoni olisi siis: käytä aitoa kermaa, mutta tarkkaile sitten vaikka määriä. Yleensä kerma on sen verran paksumpaa kuin korvikkeet, että loraus riittää annokseen. Itse kyllä käytän kermaa aivan vapaasti, mutta en laihduta.

>

Jep, edelleen tyydyttymättömien rasvojen korvaaminen tyydyttymättömillä on terveydelle edullista.

Ja edelleen tuote, joka sisältää vähemmän kaloreita laihduttaa enemmän.

• aloitellaan.

Kiitos vastauksista! Huomenna se karppaus sitten alkaisi :)
      Toivon mukaan pysyn herkuista erossa, ja mies myös. Ollaan niin persoja makealle. Onko haittaa jos vaikka kerran tai kaksi pitää herkuttelu päivän?

Ja kaksi tai kolme kertaa päivässä jos syö, onkohan ok?
      Itse olen tosi huono syömään, aamulla en yleensä ikinä syö, lämmin ateria kerran päivässä. Joskus ei sitäkään (ja ne olen sitten herkuilla korvannut), mutta nyt jos yrittäisin ainanki aamulla jonkun hedelmän syödä ja sitten päivällä kana salaattia ja illalla salaattia plus hedelmää/marjaa.

• Heh !

>

Riippuu varmasti, että missä ajassa. Kerta tai kaksi viikossa taitaa olla liikaa, mutta pari kertaa kuukaudessa kuulostaa jo ihan hyvältä.

• Suosittelisin jos todella haluat aloittaa VHH-ruokavalion niin kolme kuukautta pidättäytyisit herkuttelupäivistä. Kun elimistösi on täysin tottunut uuteen terveelliseen elämään niin voi käydä niinkuin minulle että ei niitä entisiä herkkuja edes tee mieli. Kaikki maistuu liian makealta.

Nyt uudet herkut löytyvät rasvojen puolelta kun saa käyttää voita, kuohukermaa, smetanaa jne. Jälkruoaksi vadelmia ja kermavaahtoa. Siinä yksi uusi herkku.

• Heh !
        kj.mattila kirjoitti:

Suosittelisin jos todella haluat aloittaa VHH-ruokavalion niin kolme kuukautta pidättäytyisit herkuttelupäivistä. Kun elimistösi on täysin tottunut uuteen terveelliseen elämään niin voi käydä niinkuin minulle että ei niitä entisiä herkkuja edes tee mieli. Kaikki maistuu liian makealta.

Nyt uudet herkut löytyvät rasvojen puolelta kun saa käyttää voita, kuohukermaa, smetanaa jne. Jälkruoaksi vadelmia ja kermavaahtoa. Siinä yksi uusi herkku.

Mattilan tapauksessa kannattaa aina muistaa, että hän on palstan kylähullu, joka on vienyt tuon hiilihydraattikammonsa aivan äärimmäisyyksiin. Hän on juuri sitä ryhmää, josta käytetään vertauksia lahkolaisuuteen: hän joutuu vastustamaan tieteellistä tietoa ja hänen sosiaalinen ympäristönsäkin on muuttunut ruokavalionsa mukana vain tähän omaan hömpötykseensä liittyväksi.

Tuota äärimmäisyyksiin menemistä kannattaa välttää.

• Heh ! kirjoitti:

Mattilan tapauksessa kannattaa aina muistaa, että hän on palstan kylähullu, joka on vienyt tuon hiilihydraattikammonsa aivan äärimmäisyyksiin. Hän on juuri sitä ryhmää, josta käytetään vertauksia lahkolaisuuteen: hän joutuu vastustamaan tieteellistä tietoa ja hänen sosiaalinen ympäristönsäkin on muuttunut ruokavalionsa mukana vain tähän omaan hömpötykseensä liittyväksi.

Tuota äärimmäisyyksiin menemistä kannattaa välttää.

Mattilan tapauksessa kannattaa muistaa että oen jo vuosia kirjoittanut VHH-ruokavaliosta jota olen noudattanut 7,5 vuotta. Olen syönyt itseni terveeksi lääkäri Antti Heikkilän ohjeilla ja minun ei tarvinnut ottaa terveyskeskuslääkärin suosittelemia loppuelämän lääkkeitä vastaa.

VHH-ruokavalion perusperiaatteet ovat hiilihydraattien vähentäminen minimiin ja keinorasvojen ja margariinien vaihtaminen sydänystävällisiin eläin- ja kasvirasvoihin kuten voihin, kookos- ja oliiviöljyyn.

Olen elävä esimerkki siitä että ei kannata uskoa virallisia ravitsemussuosituksia eikä valheellisia tutkimuksia joita lääke- ja margariiniteollisuus rahoittaa. Tutkimushan ei ole mikään totuus vaan yksi keino tarkastella totuutta.

• Heh !
        kj.mattila kirjoitti:

Mattilan tapauksessa kannattaa muistaa että oen jo vuosia kirjoittanut VHH-ruokavaliosta jota olen noudattanut 7,5 vuotta. Olen syönyt itseni terveeksi lääkäri Antti Heikkilän ohjeilla ja minun ei tarvinnut ottaa terveyskeskuslääkärin suosittelemia loppuelämän lääkkeitä vastaa.

VHH-ruokavalion perusperiaatteet ovat hiilihydraattien vähentäminen minimiin ja keinorasvojen ja margariinien vaihtaminen sydänystävällisiin eläin- ja kasvirasvoihin kuten voihin, kookos- ja oliiviöljyyn.

Olen elävä esimerkki siitä että ei kannata uskoa virallisia ravitsemussuosituksia eikä valheellisia tutkimuksia joita lääke- ja margariiniteollisuus rahoittaa. Tutkimushan ei ole mikään totuus vaan yksi keino tarkastella totuutta.

>

Ja aika monta vuotta Sinua on jo pidetty täysin puupäisenä kylähulluna.

>

Olet laihduttanut syömällä vähemmän kaloreita kuin kuluttanut. Sillä on terveysetuja (vaikka sitten laihduttaisi sillä kuuluisalla rotanmyrkyllä).

>

VHH-ruokavaliossa vähennetään hiilihydraattia. Mikään ehto ei ole, että pitäisi mennä äärimmäisyyksiin. Sinun lahkolaisruokavaliosi ei ole ainoa tai juuri se oikea VHH.

>

Margariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta). Tyydyttyneet ovat sydäntautien suhteen kohtalaisen neutraaleja. Ne kannattaa aina vaihtaa tyydyttymättömiin. Tiesit tämän, mutta silti valehtelet. Miksi teet noin ?

>

Olet elävä esimerkki siitä, että olet laihduttanut - ja sen jälkeen vetänyt johtopäätelmiä asioiden välille, joilla sitä ei ole. Laihduttamisen (millä keinolla tahansa) ja terveysetujen välillä on yhteys. Hiilihydraattikammon ja terveyden välillä ei ole yhteyttä - eikä tyydyttyneiden rasvojen ja terveyden välillä. Ne on kuvitelmia, joille Sinulla ei ole mitään todisteita.

>

Aina jos kokee tieteellisen tiedon pahimpana vastustajanaan (esim. pitää keksiä jotain valheita, että se muka olisi vääristeltyä tms.), niin tietää, että on sortunut lahkolaisuuteen: reaalimaailma on väistynyt uskonnollisten kuvitelmien tieltä.

Mikä sitten olisi luotettavampaa kuin tieteellinen tieto ? Rasalas-kustantamon pamfletit vai ?

• Heh ! kirjoitti:

>

Ja aika monta vuotta Sinua on jo pidetty täysin puupäisenä kylähulluna.

>

Olet laihduttanut syömällä vähemmän kaloreita kuin kuluttanut. Sillä on terveysetuja (vaikka sitten laihduttaisi sillä kuuluisalla rotanmyrkyllä).

>

VHH-ruokavaliossa vähennetään hiilihydraattia. Mikään ehto ei ole, että pitäisi mennä äärimmäisyyksiin. Sinun lahkolaisruokavaliosi ei ole ainoa tai juuri se oikea VHH.

>

Margariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta). Tyydyttyneet ovat sydäntautien suhteen kohtalaisen neutraaleja. Ne kannattaa aina vaihtaa tyydyttymättömiin. Tiesit tämän, mutta silti valehtelet. Miksi teet noin ?

>

Olet elävä esimerkki siitä, että olet laihduttanut - ja sen jälkeen vetänyt johtopäätelmiä asioiden välille, joilla sitä ei ole. Laihduttamisen (millä keinolla tahansa) ja terveysetujen välillä on yhteys. Hiilihydraattikammon ja terveyden välillä ei ole yhteyttä - eikä tyydyttyneiden rasvojen ja terveyden välillä. Ne on kuvitelmia, joille Sinulla ei ole mitään todisteita.

>

Aina jos kokee tieteellisen tiedon pahimpana vastustajanaan (esim. pitää keksiä jotain valheita, että se muka olisi vääristeltyä tms.), niin tietää, että on sortunut lahkolaisuuteen: reaalimaailma on väistynyt uskonnollisten kuvitelmien tieltä.

Mikä sitten olisi luotettavampaa kuin tieteellinen tieto ? Rasalas-kustantamon pamfletit vai ?

>

Se sinä olet ja siksi kyykyssä.

• Heh !
        kj.mattila kirjoitti:

>

Se sinä olet ja siksi kyykyssä.

Se sinä olet ja siksi kyykyssä. >>

Miksi minä olisin kyykyssä, kun Sinua pidetään kylähulluna ?

• aloittaja..

Oho, oli unohtanut loppuosan. Siis kaksi kertaa kuussa tuo herkuttelupäivä :D

Noist arasvoista vielä kyselisin, onko totta että ei laihdu jos ei syö rasvaa?
      Tänään ku kanaa paistoin niin laitoin lorauksen oliiviöljyä, ja ihan vähän salaatin sekaan. Mistä minä tiedän kuinka paljon sitä rasvaa pitää käyttää että sitä on tarpeeksi? ja jos yrittää nyt alkuun tuota 20g/pv noita hiilareita niin mistä tiedän esim. paljonko on kolmessa tomaatissa (sen verran meni salaattiin), yhdessä kokonaisessa kurkussa? ja jäävuorisalaatissa, tai no tuossa salaatin pussissa onneksi kyl luki. Finelin sivuilla oon käyny mut en oikee mitää niistä luvuista tajua :D

• Heh !

>

Se on silkkaa paskapuhetta. Aina laihtuu kun kalorisaanti on kulutusta pienempi.

>

Ei sillä kannata lotrata.

Ei se niin tarkkaa ole, mutta ainahan se on, että mitä vähemmän sitä enemmän laihtuu. Muista kuitenkin, että erittäin niukalla voi olla vaikea hallita mielitekoja.

>

Finelissä siis ilmoitetaan grammamäärä sataa grammaa kohti (on siellä myös yksikköä kohti, "ruokamitat"). Siis jos tomaattia menee vaikka 200 grammaa, niin Finelin mukaan 100 grammassa on 3,5 g hiilihydraattia, niin sitten 200 grammassa on 2x3,5 g eli 7g hiilihydraattia.

Mielestäni tuo äärimmäisyyksiin meno hiilihydraatissa on yhtä tyhjän kanssa. Itse en lähtisi rajoittamaan ruokaani noin järjettömästi. Jätä siis ainakin lyhyeksi tuo alkuvaihe.

• Toi "Heh !" ei tiedä mitään. Palkattu toimittaja sotkemaan ihmisten asioita.
        Me käytämme voita ja runsaasti. Tosin emme leivän päälle sivele, koska emme syö leipää, mutta paistamisessa kylläkin. Salaatin sekaan laitamme oliiviöljyä, pekonin paistamisesta jäänyt ylimääräinen rasva sekä sitruunasta puristettua mehua. Se on hyväksi varsinkin jos on prosessoitua lihaa, niin se stimulisoi vähänsen.
        Kavileivän, kakun valmistamme mantelijauhoista, omenoista ja runsaasti voita.
        Mm vatsani on toiminut oikeastaan paremin kuin koskaan.

• Heh !
        peltokenkku kirjoitti:

Toi "Heh !" ei tiedä mitään. Palkattu toimittaja sotkemaan ihmisten asioita.
        Me käytämme voita ja runsaasti. Tosin emme leivän päälle sivele, koska emme syö leipää, mutta paistamisessa kylläkin. Salaatin sekaan laitamme oliiviöljyä, pekonin paistamisesta jäänyt ylimääräinen rasva sekä sitruunasta puristettua mehua. Se on hyväksi varsinkin jos on prosessoitua lihaa, niin se stimulisoi vähänsen.
        Kavileivän, kakun valmistamme mantelijauhoista, omenoista ja runsaasti voita.
        Mm vatsani on toiminut oikeastaan paremin kuin koskaan.

>

Heh, en ole toimittaja ja palkkani saan ihan muualta. Näin tuollaiset ravitsemuksensa uskonnoksi kääntäneet hyökkäävät valehtelemalla muiden kimppuun.

Rasvaa voi käyttää (etupäässä monityydyttymättömiä sisältäviä), mutta ei kannata lotrata. Ei, vaikka nuo lahkolaiset sitä saarnaisivatkin.

• aloittaja..

Tälläinen pieni välikysymys että onko normaalia kun on sellainen vetämätön olo, ei jaksais kävellä tai tehdä mitään? Eilen oli kahvakuula treenit (teen joka toinen pv, n. 25 min) ja en millään olisi jaksanut.
      Vai onko tämä joku ohimenevä vaihe, kun elimistö tottuu tähän erilaiseen ruokavalioon. Hiilareita olen syönyt alle 20g/pv

Aamulla syön kaksi kananmunaa (ja tänään söin myös kalkkuna pihvin)
      päivällä salattia ja kanaa
      illalla myöskin salaattia (tai sitten kaksi pihviä)

• terveellistä?

Kehotan myös ottamaan selvää vähän enemmän! Tällä palstalla voit saada hyviä neuvoja tai sitten aivan päinvastiaisia. Käy vilkaisemassa vaikka hiilaritietoiset tai muilla karppaussivustoilla!

"Margariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta). Tyydyttyneet ovat sydäntautien suhteen kohtalaisen neutraaleja. Ne kannattaa aina vaihtaa tyydyttymättömiin. Tiesit tämän, mutta silti valehtelet. Miksi teet noin ?"

Ihan yleisesti karppaamisessa vältetään margariineja.

Syö hyviä kasviöljyjä eli oliiviöljyä, pellavaöljyä, hamppuöljyä tai kookosöljyä, luonnollisesti kylmäpuristettuna. Voita käytän itse ruuanlaittoon, mutta käytän joka päivä myös kasvirasvoja. Kermaa ja muita maitorasvoja käytän paljon.

Elimistön täytyy tottua. Kaikkeen ja aina. Mutta voit lisätä hieman hiilareita ennen treenejä! Itse syön aina vähän hiilihydraatteja aamiaisella, muuten tulee huono olo, en muutenkaan ole ketoosissa. Mutta huomioi, että en laihduta.

Salaatti on ihan ok, mutta syö höyrytettyjä kasviksia lihan kanssa myös! Erinomaisia ja kastike tekee niistä meheviä. Käytän kermakastikkeita, vettä eli kirkkaita liemiä ja kookosmaidosta tulee myös erinomaista.

• näin on
        terveellistä? kirjoitti:

Kehotan myös ottamaan selvää vähän enemmän! Tällä palstalla voit saada hyviä neuvoja tai sitten aivan päinvastiaisia. Käy vilkaisemassa vaikka hiilaritietoiset tai muilla karppaussivustoilla!

"Margariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta). Tyydyttyneet ovat sydäntautien suhteen kohtalaisen neutraaleja. Ne kannattaa aina vaihtaa tyydyttymättömiin. Tiesit tämän, mutta silti valehtelet. Miksi teet noin ?"

Syö hyviä kasviöljyjä eli oliiviöljyä, pellavaöljyä, hamppuöljyä tai kookosöljyä, luonnollisesti kylmäpuristettuna. Voita käytän itse ruuanlaittoon, mutta käytän joka päivä myös kasvirasvoja. Kermaa ja muita maitorasvoja käytän paljon.

Elimistön täytyy tottua. Kaikkeen ja aina. Mutta voit lisätä hieman hiilareita ennen treenejä! Itse syön aina vähän hiilihydraatteja aamiaisella, muuten tulee huono olo, en muutenkaan ole ketoosissa. Mutta huomioi, että en laihduta.

Salaatti on ihan ok, mutta syö höyrytettyjä kasviksia lihan kanssa myös! Erinomaisia ja kastike tekee niistä meheviä. Käytän kermakastikkeita, vettä eli kirkkaita liemiä ja kookosmaidosta tulee myös erinomaista.

zzzzzMargariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta).
        Tälläista tutkimusta ei kerakaikkiaan ole olemassa. Kirjoituksisia on tuhansia, mutta ei yhtään puolueetonta tutkimusta. (Tai on tutkimuksia margariinin epäterveelisyydestä) Viisikymmentä luvulla lyötiin margariini purkki pöytään ja sanottiin, syö poika se on terveelistä. Nyt on siitä jonkinverran aikaa ja tulokset näkyy sairastilastoissa.
        Samoin ei ole yhtään tutkimusta olemassa missä todistetaan eläinravojen olevan terveydelle pahaksi.
        Voisin lisätä tähän senkin, että mielestäni luonto on kaikinpuolin täydellinen. Tosin ihmiset yrittävät tuhota sitä kaikin konstein. Olisikohan luoja tehnyt virheen VOI / MARGARIININ suhteen. Tuskin. Tässäkin tapauksessa ihminen luulee olevansa viisaanpi kuin luonto tekemällä teollisesti jotain mössöä.

• Heh !
        näin on kirjoitti:

zzzzzMargariinit ja muut monityydyttymättömiä rasvoja sisältävät rasvat ovat sydänterveellisiä (tämä on tieteellisesti todistettu kiistatta).
        Tälläista tutkimusta ei kerakaikkiaan ole olemassa. Kirjoituksisia on tuhansia, mutta ei yhtään puolueetonta tutkimusta. (Tai on tutkimuksia margariinin epäterveelisyydestä) Viisikymmentä luvulla lyötiin margariini purkki pöytään ja sanottiin, syö poika se on terveelistä. Nyt on siitä jonkinverran aikaa ja tulokset näkyy sairastilastoissa.
        Samoin ei ole yhtään tutkimusta olemassa missä todistetaan eläinravojen olevan terveydelle pahaksi.
        Voisin lisätä tähän senkin, että mielestäni luonto on kaikinpuolin täydellinen. Tosin ihmiset yrittävät tuhota sitä kaikin konstein. Olisikohan luoja tehnyt virheen VOI / MARGARIININ suhteen. Tuskin. Tässäkin tapauksessa ihminen luulee olevansa viisaanpi kuin luonto tekemällä teollisesti jotain mössöä.

>

Älä jaksa valehdella. Tietenkin uskontosi määrää, että jos tutkimus on kantaasi vastaan, se pitää nimetä (peruteettomasti) esim. puolueelliseksi. Todellisuudessa et kuitenkaan taida pystyä todistamaan, että esim. seuraavat olisivat jotenkin puolueellisia:
        1. Krauss: "Epidemiologic studies and randomized clinical trials have provided consistent evidence that replacing saturated fat with polyunsaturated fat, but not carbohydrates, is beneficial for coronary heart disease. Therefore, dietary recommendations should emphasize substitution of polyunsaturated fat and minimally processed grains for saturated fat". http://www.springerlink.com/content/f711762755301456/fulltext.html
        2. Jakobsen: "For a 5% lower energy intake from SFAs and a concomitant higher energy intake from PUFAs, there was a significant inverse association between PUFAs and risk of coronary events". Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009.
        3. Skeaff: "PUFA for SFA convincing decrease risk (of CHD)". Ann Nutr Metab 2009;55:173–201.
        4. Mozaffarian: "These findings provide evidence that consuming PUFA in place of SFA reduces CHD events in RCTs.
        In this meta-analysis of RCTs, increasing PUFA consumption as a replacement for SFA reduced the occurrence of CHD events by 19%; each 5%E greater PUFA consumption reduced CHD risk by 10%". http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.1000252

>

Miksi juuri nämä (voisitko antaa esimerkin) sitten olisivat niiden varmaan tuhannen tutkimuksen sijaan ainoa puolueeton ? Kuinka sattui yksi puolueeton koko alalle ? Ja juuri Sinun uskontoasi tukeva sattuu olemaan tuo poikkeus. Ei vittu, miten idiootiksi tuollainen uskonnollinen denialisti itsensä tekeekään.

>

Silloinhan margariini tehtiin (pääosin) naudanrasvasta kirnuamalla sitä maidossa (siis juuri kuten voikin).

>

Paitsi että itse nyt selitit, että eläinrasva on aiheuttanut nuo "sairastilastot".

>

Tuskin on.

Mitä D. Hume sanoisi tähän ?

• Heh !
        terveellistä? kirjoitti:

>

Ehkä Sinun VHH-ruokavaliossasi, mutta sehän ei ole mitenkään VÄHÄhiilihydraattisuuden määritelmä.

>

Miksi ? Osan noista voisi korvata erittäin terveellisellä rypsiöljyllä. Mitään perustettahan rypsiöljyn välttelyyn ei ole.

• näin on
        Heh ! kirjoitti:

>

Älä jaksa valehdella. Tietenkin uskontosi määrää, että jos tutkimus on kantaasi vastaan, se pitää nimetä (peruteettomasti) esim. puolueelliseksi. Todellisuudessa et kuitenkaan taida pystyä todistamaan, että esim. seuraavat olisivat jotenkin puolueellisia:
        1. Krauss: "Epidemiologic studies and randomized clinical trials have provided consistent evidence that replacing saturated fat with polyunsaturated fat, but not carbohydrates, is beneficial for coronary heart disease. Therefore, dietary recommendations should emphasize substitution of polyunsaturated fat and minimally processed grains for saturated fat". http://www.springerlink.com/content/f711762755301456/fulltext.html
        2. Jakobsen: "For a 5% lower energy intake from SFAs and a concomitant higher energy intake from PUFAs, there was a significant inverse association between PUFAs and risk of coronary events". Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009.
        3. Skeaff: "PUFA for SFA convincing decrease risk (of CHD)". Ann Nutr Metab 2009;55:173–201.
        4. Mozaffarian: "These findings provide evidence that consuming PUFA in place of SFA reduces CHD events in RCTs.
        In this meta-analysis of RCTs, increasing PUFA consumption as a replacement for SFA reduced the occurrence of CHD events by 19%; each 5%E greater PUFA consumption reduced CHD risk by 10%". http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.1000252

>

Miksi juuri nämä (voisitko antaa esimerkin) sitten olisivat niiden varmaan tuhannen tutkimuksen sijaan ainoa puolueeton ? Kuinka sattui yksi puolueeton koko alalle ? Ja juuri Sinun uskontoasi tukeva sattuu olemaan tuo poikkeus. Ei vittu, miten idiootiksi tuollainen uskonnollinen denialisti itsensä tekeekään.

>

Silloinhan margariini tehtiin (pääosin) naudanrasvasta kirnuamalla sitä maidossa (siis juuri kuten voikin).

>

Paitsi että itse nyt selitit, että eläinrasva on aiheuttanut nuo "sairastilastot".

>

Tuskin on.

llllllllllllllllllllllllllllSilloinhan margariini tehtiin (pääosin) naudanrasvasta kirnuamalla sitä maidossa (siis juuri kuten voikin).llllllllllllllllllllllllllllll
        Kissan raadoista.

• Heh !
        näin on kirjoitti:

llllllllllllllllllllllllllllSilloinhan margariini tehtiin (pääosin) naudanrasvasta kirnuamalla sitä maidossa (siis juuri kuten voikin).llllllllllllllllllllllllllllll
        Kissan raadoista.

>

Heh, tuo on hauska kaupunkitarina (johon ilmeisesti hulluimmat uskovatkin).

Eikös se silloinkin olisi ollut eläinrasvaa ja hihun mielestä "erittäin terveellistä" ?

Jouduitko tuppisuuksi argumenttieni edessä:

>

>

>

>

>

Tuskin on.

• normaali

Miksi ei kukaan vastaa?
      Käytä omaa järkeäsi.
      Sitäpaitsi, tämä palsta ei ole niitä parhaita neuvojen kysyntään.
      Kun laihduttaa, mielestäni kannattaa tehdä sellainen elämäntaparemontti, jota pystyy ja jaksaa pitää koko elämänsä ajan. Ehkä se ei ole liian tiukalle vedetty dieetti. Rakasta itseäsi.
      En ole kokenut valaistumisen ja uuden elämän alun tavoin mitään dieettiä. En myös usko niihin. Enkä väitä mitään. Luulen, että kohta hyökätään VHH;sta siksi poistun.
      Pärjäile ja ota selvää ITSE ja usko itseesi. Kaikki ei sovi kaikille.

• Artoj

En oikein käsittänyt mitä haet takaa?
        ZZZZSitäpaitsi, tämä palsta ei ole niitä parhaita neuvojen kysyntään.ZZZZ
        Tässä kysymyksessä olet oikeassa. Ihmiset, jotka ovat kiinostuneita VHH:sta ja haluavat neuvoa, niin välittömästi on kymmenen epämilyttävää vastausta henkilöiltä, jotka ei edes ymmärrä mistä on kysymys.
        Kuka puhuu dietista, niin se on eri asia ei sitä kukaan jaksa kauaa noudattaa.
        VHH ei ole mikään laihdutus dietti vaan elämän tapa. Tämä on yksi asia, mitä ei ymmärretä. VHH sopii kaikille, se on ihan varma. Mutta jauhotuotteet eivät sovi kaikille.

• Näin se vaan ON!.

Etkö jo usko, että VHH on AINOA oikea tapa elää, syödä ja uskoa,KAIKILLE !!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe