Mikä on miesten mielestä sopiva paino ihannenaiselle?

Mikä on sopiva paino

Onko se pituus -110/-105?

150cm: 40-45kg
152cm: 42-47kg
155cm: 45-50kg
157cm: 47-52kg
160cm: 50-55kg
162cm: 52-57kg
165cm: 55-60kg
167cm: 57-62kg
170cm: 60-65kg
172cm: 62-67kg
175cm: 65-70kg
177cm: 67-72kg
180cm: 70-75kg

Miksi kovin usein kuulee, että jokaisen naisen ihannepainona pidetään painoa 55kg, vaikka pituus olisi mikä tahansa? Tietävätkö miehet oikeasti paljon hoikka aikuinen nainen painaa missäkin pituudessa?

46

8740

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikisinkku37

Ihan sama mulle. Luonne ratkaisee tälläset jutut. Jos ei tykkää toisesta tule toimeen toisen kanssa niin suhdetta ei edes tule.

• ap

Mielestäni miehen ihannepaino olisi pituus -100/-95

165cm: 65-70kg
      167cm: 67-72kg
      170cm: 70-75kg
      172cm: 72-77kg
      175cm: 75-80kg
      177cm 77-82kg
      180cm: 80-85kg
      182cm: 82-87kg
      185cm: 85-90kg
      187cm: 87-92kg
      190cm: 90-95kg
      192cm: 92-97kg
      195cm: 95-100kg
      197cm: 97-102kg
      2m: 100kg-104kg

Vertailuksi:

mies 165cm: 65-70kg.
      nainen 165cm: 55-60kg

mies 167cm 67-72kg.
      nainen 167cm: 57-62kg

mies 170cm 70-75kg.
      nainen170cm: 60-65kg

mies 172cm 72-77kg.
      nainen 172cm: 62-67kg

mies 175cm 75-80kg.
      nainen 175cm: 65-70kg

mies 177cm 77-82kg.
      nainen 177cm: 67-72kg

mies 180cm 80-85kg.
      nainen 180cm: 70-75kg

• -Kesä-N-

Itse olen 165cm ja painan 65kg. Olen ERITTÄIN tyytyväinen kroppaani. Joka on muodokas ja naisellinen. En kuitenkaan ole pullukka.
      Olkaamme tyytyväisiä siihen mitä ollaan :) Jos ei olla tyytyväisiä, sitten tehdään sille jotain.
      Mutta uskoisin, että kaikki haluaa näyttää hyvälle...

• Usko Pois!

Minä en tiedä naisten painoja, eikä kiinnostakaan. Sen tiedän, että selluliitti ja läski painaa vähemmän kuin lihas joten jos nainen on hyvässä kunnossa ja kiinteä hän painaa enemmän kuin laiska selluliittisiskonsa. Eli painolla ei ole merkitystä vaan sillä, miltä näyttää.

• aivan turhaa

Nää ihanne painot on kyllä niin turhia... kaikilla kun on erillainen kroppa ja muodot. Ja kyllähän se niin on ettei kukaan välitä mitä vaa'an mittarissa lukee niin kauan kun ihminen näyttää livenä laihalta tai ainakin sopivalta. Joku voi "näyttää" sopivalta ollessaan esim 170/70 joku taas noissa mitoissa on auttamattomasti läski tai pyöreä ... esimerkiksi itse olin viime kesänä 169/62 ja itselläni säilyi vatsamakkarat ja ylimääräinen tavara takalistossa. Joku olisi varmasti sanonut että näytän edelleen lihavalta vaikken sitä ollut vaa'an mukaan ...

• miksi sitten

Miksi sitten usein 160cm pitkä nainen mielletään 55kg painoisena ihanteelliseksi, mutta 10cm pidempi kanssasisar 10kg painavampana läskiksi?

t.ap

• laskuri A

Siksi, että pituuden ja painon kehitys suhteessa sopusuhtaisuuteen ei ole lineaarinen. Siksihän BMI:kin lasketaan pituuden neliön avulla, eikä pelkän pituuden.

Esimerkiksi
        a) 55/160 = paino on n. 34,4% pituudesta
        b) 65/170 = paino on n. 38,2% pituudesta

BMI: a) 21,48 b) 22,49

Jotta kymmenen senttiä pidempi nainen olisi yhtä hoikka kuin lyhyempi, hänen pitäisi tässä tapauksessa painaa 62 kiloa.

• tyytyväinen näin

Eikä kaikki ole tehty samalla muotilla!
      Voi olla että suunnilleen samanpainoiset ja pituiset ovat ihan eri vartaloisia!
      Ei nyt tuijoteta lukuihin vaan ollaan kaikki tyytyväisiä itseemme sellaisina kuin olemme! Ja vitut siitä mitä joku vieras minusta ainakaan ajattelee. Minulle ei ole pakko tulla juttelemaan jos ei halua

• ne sentit, ei kilot

Just näin, kaikilla kilot on jakautuneet vähän eri puolelle kehoa. Ja lisäksi ne kilot koostuvat eri asioista, rasvaprosentti on kaikilla vähän erilainen ja sekin joskus kovin eri esimerkiksi alakropassa ja yläkropassa.

Nautitaan terveistä, liikkuvista kehoistamme!

• esimerkki
      • lihasta olla pitää

"kumminkin varmaan miellettäisiin" ... siis kuka mieltäisi? sinä itsekö miellät? kummallakaan kuvan naisista ei ole mitään tekemistä läskin, ei edes tukevan kanssa. moni on jo täällä todennut että ei kaikki ole samalla muotilla tehty. taidat olla aika yksin päähänpinttymäsi kanssa, pakkoko tästä aiheesta on jauhaa?

itse en ainakaan (enkä usko että kovin moni muukaan täysjärkinen) miellä millään tavalla 170 mittaista ja 65 painoista naista läskiksi. mistä hitosta edes tietäisin, mitä joku nainen painaa? miellän läskin näköisen ihmisen läskiksi.

itse olen 164 pitkä, 61 kiloa löytyy painoa. lihasta löytyy joka puolelta kroppaa, mutta kyllä tuota "naisellista pehmeyttäkin" on vielä. olen tyytyväinen, eikä ole miehetkään valittanut, päinvastoin. olen kevyimmilläni aikuisiällä painanut 56 kiloa, silloin olin paljon huonommassa kunnossa kuin nyt.

• ap lisää

En minä itsekään miellä kumpaakaan kuvan naista läskiksi. Kirjoitinhan kommenttini perään, että Älytöntä. Toki kuvan äiti on eri kokoinen, kun vertaa teini tyttäreen, mutta kumpikaan ei ole edes tukevia. Hoikkia ovat. Naisen kroppahan muuttuu kun ikää tulee ihan jo muodoltaankin, vaikka ei olisi lihonnut. Epäilen vain valitettavasti miesten ymmärtävän tätä asiaa, kun painoista puhutaan.

t.ap

• hyvänteitsilti

Alarajaan -1,5kg jokaiseen luokkaan?

• NO EI NE TIIÄ

Miehillä ei ole harmainta hajuakaan siitä mitä naisihminen painaa. Saattavat huudella kyllä että yli 60kiloiset ovat läskejä, mutta arvioivat kysyttäessä yli 60kiloisen reilut 10kg kevyemmäksi. Tämä on niin nähty.

• VOI P-A-A-S-K-A!!!!

No piru vie, pitääkö sitä jokaisen naisen alkaa kantaa kylttiä "Painan 55kg" tai 60 tai 75??
        Ja utarekoko myös tietysti esille "tissit kokoa öxd, tai ppp??
        Siitä saa sitten joka ukko valita mieleisensä!

• Teknologia avuksi
        VOI P-A-A-S-K-A!!!! kirjoitti:

No piru vie, pitääkö sitä jokaisen naisen alkaa kantaa kylttiä "Painan 55kg" tai 60 tai 75??
        Ja utarekoko myös tietysti esille "tissit kokoa öxd, tai ppp??
        Siitä saa sitten joka ukko valita mieleisensä!

Olisihan tuo kätevää, jos jokaisella olisi otsassaan QR-koodi josta älypuhelimella skannaamalla näkisi strategiset mitat, luonteen, perinnölliset sairaudet, harrastukset ym. kiinnostuksen kohteet ja tulotason. Näistä voisi sitten puhelin laskea vielä match-prosentit niin näkisi suoraan kannattaako edes yrittää.

• ap lisää

Eikö laskuri A:n mukaan 170cm pitkän pitäisi painaa ennemminkin 58,4kg, jolloin prosentti ois sama 34,4% ja sitten vasta olisi tuon mukaan yhtä hoikka kuin 160cm pitkä nainen 55kg:ssa? Ymmärsinkö nyt oikein? Toisaalta sitten 170 pitkän painoindeksi olisi 20,2, mutta 160cm pitkän painoindeksi jo 21,5. Et meneeköhän tuo kaavakaan oikein sittenkään.

t.ap

• et joo

BMI:n mukaan kyllä laskuri A:n kaava pitää paikkaansa, painoissa 55/62kg, mutta ei prosentin mukaan pituudesta.

t.ap

• laskuri a

Ensimmäinen esimerkki oli virheellisestä päätelmästä, että kilo per lisäsentti olisi ok (jaettu pituudella, ei pituuden neliöllä). 62 kg on laskettu BMI:n avulla, sillä BMI kertoo paremmin vartalon hoikkuuden.

Meni aivan oikein.

• kysyn lisää

Ihan mielenkiinnosta kumminkin kysyn, miksi laskuri A laskit kumminkin BMi:n lisäksi tuon prosenttijutun suhteessa painoon pituudesta, missä 160cm pitkän tulos oli 34,4 ja 170cm pitkän 38,2? En oikein ihan nyt käsitä. Laskin nimittäin saman vertauksen 160cm pitkälle ja 180cm pitkälle ja jos kummankin tuo prosentti verratessa pituuteen oli 41,7

160cm, 66,5kg: 41,6% paino pituudesta, mutta BMI 26
      180cm, 75kg: 41,6% paino pituudesta, mutta BMI 23

Verratessa tuon mukaan samalla prosentilla lyhyempi tapaus olisi paljon rotevampi ja jopa ylipainoinen, mutta pidempi olisi normaalipainoinen.

t.ap

• korjaan

Korjaan 41,6% eikä 41,7%

t.ap

• peeämiiiiik...

165 cm ja n. 100 kg.

Voit työntää ne BMI:t paikkaan, johon ei aurinko paista.

• Eleni 87

Ma olen salilla kayva nainen ja painan 63 ja joskus 65 en ole mikaan lsdli ja vitut jos jolu mies on niin pinnallinen et valitta naisen painosta enempi ku luonteesta niin ei oo kyllla edes tutustumisen arvonen. Media syottaa meille anorekyisia malleja. Sori van mutta mieluumminen kim kardashian kroppaset eksoottoset ihmise on niita kaunoimpia koska he ovat hyvia niin.

• siis mitä?

Tuskin kukaan naisen painoon ihastuu.

• 5+10=15 eikö?

Ensin perustetaan ketju, jossa kysytään miehiltä, mikä on heidän mielestään ihannepaino naiselle, ja sitten kun tulee vastauksia, niin painavemmat naiset suuttuvat ja tulevat lässyttämään luonteen tärkeyttä ketjuun, jossa ei ole mitään tekemistä luonteen kanssa ja haukkuvat miehiä pinnallisiksi :D. Mitähän naiset sitten ovat, jotka eivät pidä hoikkaa miestä miehekkäänä?? :D En ymmärrä, miksi sellaiset naiset, joita ei kiinnosta miehen mielipide heidän painostaan, tulevat yleensäkään lukemaan tällaista ketjua... :facepalm:. Naiset ovat pinnallisia siinä kuin miehetkin, mitä tulee heidän arvioimiseen koskien vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä.

Itse olen 177cm ja 70kg, ja useimmille naisille turn off laihuuteni takia, joten voisin tuomita kaikki nuo naiset pinnallisiksi paskiaisiksi, mutta parempi vaihtoehto on, että jatkan salilla käymistä ja syömistä ja näin painon lisäämistä. Samoin naiset, joita kiinnostaa ihannenaisen painoasiat, voivat itse tehdä jotain asian eteen, mikäli eivät koe olevansa ihanteessa sen sijaan että keksivät tekosyitä jatkaakseen mukavuudenhaluista elämäntyyliä, tai jos ei ihannepainoasiat kiinnosta, niin ei varmaan tarvii edes tulla tällaiseen ketjuun.

Ihannenaisen painosuhde pituuteen:

155cm: 46-51 kg
      157cm: 47-52 kg
      160cm: 49-54 kg
      162cm: 50-55 kg
      165cm: 52-57 kg
      167cm: 53-58 kg
      170cm: 55-60 kg
      172cm: 56-61 kg
      175cm: 58-63 kg
      177cm: 59-64 kg
      180cm: 61-66k g

Miehen on hyvä olla sellaiset reilut 20 kg painavampi kuin nainen, jotta mies tuntee itsensä isommaksi (maskuliiniseksi) ja nainen tuntee itsensä pienemmäksi (femiiniseksi) jne. ja jos ajatellaan, että mies on parisuhteessa vaikka 10 cm pitempi kuin nainen, niin 180cm/80kg (normisuhde) miehelle tuo 170cm/55-60kg nainen on oikein sopiva.

• joop

Kyllä on pituutta 189 ja painoa 107 ja tuntuu kevyeltä läskiä joutuu etsimään menemällä kurttuun et ei tunnu löytyvän painoapudottamalla kun heikon olon.

• 162/58

Kiitos saatanan NUIJA!!! Te miehet ette tunnu tajuavan, että naisen tissit painaa esim. omat (75D) painaa noin 8kg!! Olen 162,5 kilpaurheilija ja painan 57.5kg olen siis mielestäsi varmaan LÄSKI!!??? Jos mun pitäs sun mielestä painaa 52kg nii ookoo leikkaan tissit pois niinku angelina jolie nii saat 49kg pikkutytön (pikkusesko 13v painaa 45kg ja tissejä ei ole!!)

MIEHET, ETTE TIEDÄ NAISEN PAINOSTA MITÄÄN, ÄLKÄÄ SIIS ESITTÄKÖ, ETTÄ TEILLÄ ON PAINO VAATIMUS!! RINNAT PAINAA, LIHAS PAINAA JA PAINO VAIHTELEE KUUKAUTISKIERRON MUKAAN!!!!!!!!!

• cdksf
        162/58 kirjoitti:

Kiitos saatanan NUIJA!!! Te miehet ette tunnu tajuavan, että naisen tissit painaa esim. omat (75D) painaa noin 8kg!! Olen 162,5 kilpaurheilija ja painan 57.5kg olen siis mielestäsi varmaan LÄSKI!!??? Jos mun pitäs sun mielestä painaa 52kg nii ookoo leikkaan tissit pois niinku angelina jolie nii saat 49kg pikkutytön (pikkusesko 13v painaa 45kg ja tissejä ei ole!!)

MIEHET, ETTE TIEDÄ NAISEN PAINOSTA MITÄÄN, ÄLKÄÄ SIIS ESITTÄKÖ, ETTÄ TEILLÄ ON PAINO VAATIMUS!! RINNAT PAINAA, LIHAS PAINAA JA PAINO VAIHTELEE KUUKAUTISKIERRON MUKAAN!!!!!!!!!

Oikeasti. Sinun tissit ei todellakaan paina kahdeksaa kiloa, mistä ihmeestä olet saanut tuollaista päähän. Ihmisen jalka, siis kokonainen jalka, painaa about 1/6 ihmisen painosta, eli 54kg painoisella n.9kg. Ja mieti se jalka on suurilta osin ihmisillä lihasta, rinta pelkkää rasvaa ja kudosta. Järki käteen hei noissa.

Ja mietippä mulla on DD-kupit ja painan 50kg, ilman rintoja siis painaisin 40kg varmaan? :D

• hoikka on hyvä

kyllä sitä toivois että kukaan nainen ei mailmassa painaisi yli 50 kg, koska ei ne kilot niinkään sitä miestä haittaa vaan niitä naisia itseään. Sitä ei jaksa miehenä kuunnella, kun joku makkaramaha voivottelee kilojaan päivästä toiseen. Parisuhdehan siinä kärsii.

• lifemocker

mikä on tämä ideologia, että on parempi voivotella kuin tehdä asialle mitään? :D

• hoikka on hyvä

kaikki ei vaan voi omille läskeilleen/painolleen mitään. Heikko luonne/itsekuri jne.

• lifemocker

tottakai vois jos
        a) katsoo mitä syö
        b) liikkuu

• hoikka on hyvä

ei ne pysty, koska
      a) heikko luonne
      b) heikko itsekuri
      tätä voi olla vaikea käsittää ihmisen, jolla on vahva luonne ja hyvä tai edes jonkinlainen itsekuri.

• Joku-.-

Olen 172 cm pitkä ja painan noin 59 kiloa ja olen mielestäni liian lihava :(!

• FAQ no: epiq

Nää samat asiat kysytään joka päivä uudelleen ja uudelleen.

Tässä kejussa on päivitetty läskitilasto
      :DDDD

MITÄ MIEHET TYKKÄÄTTE?

• mies5

Omasta puolestani voin sanoa että lukemat tai painoindeksit tai muutkaan vastaavat tekijät naisessa eivät kiinnosta minua yhtään. Koen että naisen pituus ja ennenkaikkea paino ovat sellaisia että ne eivät minulle kuulu, ne olkoot hoitopuolen, mahdollisesti lähimpien ystävättärien, sisarusten ym. tiedossa jos nainen niin haluaa.
      Mutta se EI sano etteikö paino merkkaisi. Paino on yksi osa ulkonäköä ja minulle riittää siltä osin että ammattilainen voisi luonnehtia ihannenaisen fyysisiä mittoja, paino mukaanlukien, terveissä lukemissa oleviksi. Se riittää.

• paino valehtelee

Kilogrammoissa ilmoitettava paino tai BMI ei todellakaan kerro mitään sopusuhtaisuudesta. Sopusuhtainen ihminen on silloin, kun läskiä ei ole paljon, vatsa on timmi, kroppa kiinteä ja sopusuhtainen. Toiset nyt vain ovat luonnostaan tukevia ja pönäköitä ja toiset hoikkia. Kaikille läski ei sovi, mutta toisille se asettuu todella sopusuhtaisesti.

• ei väliä

Painolla tai pituudella ei ole väliä. Tärkeintä on, että näyttää hoikalta ja kauniilta.

• lihasta löytyy

Olen 157cm pitkä/lyhyt nainen. Hartia 101cm, rinta 86cm, vyötärö 65cm, lantio 80cm, peppu 93cm. Painan 55kg ja olen lihaksikas ja treenaan kovaa 4krt vko. 5kg hoikemmat näyttää pyöreimmiltä kun minä, koska heidän painossaan rasvaa. Kaikki luulevat että painolukuni alkaa nelosella, mutta noup! En todellakaan aio pudottaa painoa ja näytän todella hyvältä ja tiedän sen. Pojjaat 20-60 kuolaa sanamukaisesti lihaksikasta perääni. Sanon todellakin piupaut painolle ja indekseille ;)

• ryryryyr

Oma paino -110 menee jo liian laihaksi mun makuun

• ryryryyr

siis pituus :)

• älä usko kaikkea

Huom. Missit valehtelee ihan selkeesti painonsa alaspäin. Vaikka kokoo on.

• Satuzi9999

Itse olen 172cm pitkä ja painan 70kg en koe itseäni yhtään lihavaksi, vaan ihan normaalipainoiseksi, tykkään kehostani enkä laihduttaisi mitään pois. Olen painanut jossain vaiheessa jopa 75, mutta pystyin laiduttamaan sen pois. Ei ihmisessä paino ja pituus ole tärkeintä vaan luonne ja muut asiat. On tyhmää valita naisia esim sen mukaan kuinka pitkiä he ovat tai minkä painoisia.

• läskikö?

Olen 178cm pitkä nainen ja painan 80 kg

Ylipainoinen? En, vaan suhteellisen lihaksikas ja urheilullinen. Urheilua harrastaville tuo BMI ei oikein toimi.. (crossfitt, aerobic, kuntosali)

• egegdfgdgergedfgdfgd

Yks hailee koska olen mies enkä mitään ituhippi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe