Nyt etsitään kaunista ja osuvaa käännöstä suomesta englanniksi Johanna Kurkelan laulusta: ja haettava teksti kuuluu siis tietysti näin
"Niin katoavaa on voimat ihmisen,
vain tuuli puhaltaa ja kuoren hajottaa,
niin katoavaa on voimat ihmisen,
mutta en, sun särkyä anna mä en."
Jos kauniiksi ja alkuperäistä tarkoitusta vastaavaksi saisi tämän niin olisin enemmän kuin kiitollinen!!!!!
Englanniksi käännös: sun särkyä anna mä en
8
176
Vastaukset
- 435435345
ehdotus vain, tykkäät tai et tykkää, enempään en pysty. muista että suomen sanajärjestys on paljon lepsumpi kuin englannin suomen puhekielisanat (mä, sun) joten se tuo lyriikoihin omaa charmiaan.
'' So vanishing / disappearing / evanescent are the powers of a human being
only blowing wind and the peel shatters
So vanishing / disappearing / evanescent are the powers of a human being
but no, I won't let you break (down)''
Kirjaimellinen käännös:
''Niin häviävää ovat voimat ihmisen
vain puhaltava tuuli ja kuori hajoaa
Niin häviävää ovat voimat ihmisen
mutta ei, en anna sinun särkyä'' - epätietoinen kone
Mitä tarkoittaa "only blowing wind and the peel shatters"?!
Tarkoitatko, että ihminen on vain kesivä olento, joka päästää tyhjää ilmaa, eikä edes kelmu pysy kasassa? - suomesta enkuksi
The strength of a person so easily fades,
the blow of the wind will shatter the shell,
The strength of a person so easily fades,
But no, I will not let you fail.- jgfgjf syuio
Käännettävän tekstin valinta onkin oma taiteenlajinsa.
- ögfgjf öyuio
jgfgjf syuio kirjoitti:
Käännettävän tekstin valinta onkin oma taiteenlajinsa.
Aivan niin. Kannattaa kääntää vain sellaisia, jotka osaa kääntää.
- yritteliäisyys
ögfgjf öyuio kirjoitti:
Aivan niin. Kannattaa kääntää vain sellaisia, jotka osaa kääntää.
nimimerkistä pointsit
- Johan af Crane
sun särkyä anna mä en =
your ache I don't give- 19
Ja tietysti nailla "kaantajilla' oli alkuperaistekstin kirjoittajan lupa ruveta vaantelemaan hanen tekstiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986888- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41929