Minulla ei ole häiritsevän usein hikkaa, mutta kun se kerran tulee, se on on/offina koko päivän, ja lähtee vasta kun olen nukkunut yöunet. Hikka myös sattuu. Pallean kohdalle, mutta välillä myös kurkkuun, ja silloin se on erityisen epämiellyttävä. Yleisin aika jolloin minulle tulee hikka, on kun pyyhin pölyjä, tai muuten siivoan pölyisessä paikassa. Toinen, ajallisesti yhtä usein tapahtuva, on sen jälkeen kun olen vasta tullut suihkusta. Olen kokeillut kaikenlaisia tapoja saada hikka pois, mutta mikään ei ole tähän mennessä auttanut. Se vain lähtee omia aikojaan, ja palaa sitten myöhemmin päivällä. Enhän minä nyt voi siivoamista ja suihkussa käymistä välttää. Miten saan hikan pois? Tai edes sen kipeyden, ettei olisi enää kuin ääni ärsyttämässä. Päiväunia olen testannut, ei auta, tarvitaan pitkät unet. Vinkkejä?
Kipeä hikka pois
4
2829
Vastaukset
- testaa
Vedä keuhkot täyteen ilmaa, laita leuka rintaan pidättele hengitystä
Tappaa tosin paljon aivosoluja, mutta hikan pitäis lähteä. - konitohtoriko
Vanhoja keinoja; juo lasillinen vettä pää alaspäin, nappaa muutama lusikkallinen tujua sitruunamehua, paina molemmilla peukoilla otsaa (kulmakarvojen välistä, noin keskellä otsaa voimakkaasti ja melko pitkään).
- Teri
Aivan varmasti toimiva keino! Musiikin opettajani opetti moisen kikan kun hikka iski kesken harjoitusten. Tästä on siis noin 20 vuotta. =)
Ota siis lasillinen vettä ja siitä pieni kulaus, jonka jälkeen kohotat lasia sen verran, että kurkkaat lasin pohjaan. Ja tämän toistat 10 kertaa. Älä pidä taukoja. Eli hörppää ja kurkkaa 10 kertaa, hikka on poissa! Tähän mennessä toiminut kaikilla jotka on sitä kokeillut. Kerro ihmeessä miten sinun käy! =) Pidän peukkuja! - hikkailija
Toi Teri:n komentin tekniikka toimii. Itse olen koko päivän kärsinyt hikasta, joka ilmenee muutaman tunnin välein. Itselläni auttaa yleensä vain se kun juo lähes hengittämättä lasin kylmää vettä, "Terin" musiikinopettajan tekniikka toimi myös ja niin, että sitä vettä ei mene kuin puolilasillista.
Minulla kun parhaillaan oksennustauti ja kaikki meinaa tulla ulos niin tuossa selvisi vähemmällä vesimäärällä, -eikä tullut ulos.
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171