Koulumeikki n. 11 v

Sweet Cherry

Heippa!
Tarvitsisin ihonhoito ja meikkivinkkejä! Meikkivinkkejä kouluun, juhliin, arkeen...
Tiedän että en tarvitse vielä mitään 'suuria' määriä meikkejä, mutta kun olen hirveän 'ruma' ilman meikkiä. Mitään turhan päiväisiä ripsen taivuttimia en tarvitse!

T: Sweet Cherry

106

3203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orangelollipop

      Voiei älä nyt 11 vuotiaana ala meikkaamaan :S Ihosi menee ihan piloille sillä tavalla ja sitten kun se on pilalla, niin sen päälle laitetaan paksu kerros kaiken maailman tököttejä ja se menee pilalle vielä enemmän..... Odota vaikka yläasteelle saakka, ja olen minäkin mielestäni järkyttävä ilman meikkiä, mutta so what elämä on. Ite alotin 6 luokan lopussa, ja sekin oli liian aikaisin koska nyt kaduttaa että alotin edes naamani töhrimisen. Nyt mulla akne ja ihoni on järkyttävä!! D:
      Tai no, mitä se mua liikuttaa jos meikkaat.. Joku kevyt ripsari tms ?

      • totuus 5

        se on totta ihan oikeest usko puhetta sori jos sanon nyt ilkeesti mut sitten mietit myöhemmin miks teit niin.


      • uskomuksia
        totuus 5 kirjoitti:

        se on totta ihan oikeest usko puhetta sori jos sanon nyt ilkeesti mut sitten mietit myöhemmin miks teit niin.

        Juu, iho menee pilalle meikistä, ihan varmasti...

        Kumma kun mullekin tuli akne tuon ikäisenä, vaikka en meikannutkaan, ja nyt aikuisena se on parantunut, vaikka käytän enemmän meikkiä. Lisäksi nuorempana iho pysyi parempana, kun meikkasin säännöllisesti, sillä ilmeisesti silloin hoidin ihoani paremmin ja se tuli myös suojattua samalla.

        Sanoisin tosin, että tuon ikäiselle meikki on harvemmin kaunistavaa, parempi vain opetella löytämään ne parhaimmat puolet itsestään. Minun hymyäni on usein kehuttu, vaikka omasta mielestäni siinä ei ole mitään erikoista, pikemminkin saa näyttämään loput kasvot oudoilta.


    • Sweet Cherry

      Ymmärrän hyvin, koska jollekkin 16 vuotiaalle sanottiin: Älä ***** ala vielä meikkaan senkin ******!
      Mutta kiitos kommentista!

    • Aliana.

      11- vuotiaalle riittää arkimeikiksi kynsilakka, huulikiilto ja vaikka ripsiväri. Jos kiiltoa jo esiintyy, niin taputtelu puuterilla.

      Meikkausta tärkeämpi on oikeanlainen ihonhoito.
      Teini-iän kynnyksellä iho voi rasvoittua nopeasti ja olla silti esimerkiksi pintakuiva. Siihen voi tulla finnejä ja mustapäitä, jotka johtuvat hormonitoiminnasta. Ei ruuasta, ei meikkaamisesta, ei puhdistusaineista.

      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että vähän on enemmän. Et tarvitse syväpuhdistavia extrahoitavia tököttejä. Miksi iholta pitäisi ensin jynssätä pois omat suojaavat rasvat ja kerrokset ja sitten laittaa purkista uutta päälle? Mikä järki?

      Minulla on ongelmaiho. Pintakuiva. Rasvoittuva. Ennen kuukautisia pari mokkulafinniä.

      Ratkaisu: aamulla pesu lämpimällä vedellä. Kuivaus pyyheliinalla taputtelemalla (ei hinkkaamalla eikä hieromalla!). Sitten laitan sävyttävää kosteusvoidetta, jossa suojakerroin 15 (vai oliko peräti 20). Taputtelen irtopuuteria päälle.

      Illalla pesen kasvot Body Shopista ostetulla puhdistusmaidolla, joka sisältää jotain merimineraaleja jotka vähentävät rasvoittumista. Lopuksi vielä kosteusvoide.

      Meikkivoidetta käytän aika harvoin. En näe mitään syytä, miksi sitä pitäisi käyttää enkä varsinkaan ymmärrä, miksi pitäis näyttää esim. Nicky Minajlta.

      Less is more!

      • totuu 5

        ok mut puuteria ei kannata käytää enne kun on yli12 mä aloitin 13 vuotiaana ja mun iho on ihannan näkönei joten odota


      • jaahas taas
        totuu 5 kirjoitti:

        ok mut puuteria ei kannata käytää enne kun on yli12 mä aloitin 13 vuotiaana ja mun iho on ihannan näkönei joten odota

        Hah, niin kuin puuterin käytön aloittamisella olisi mitään tekemistä ihan kunnon kanssa. Tosin meikkaaminen nyt muutenkin on aika turhaa vielä 12-vuotiaanakin.


    • Sweet Cherry

      Kiitos! Tuosta oli niin paljon apua ( siis kasvojen pesuun ) että en voi muuta kun sanoa KIITOS!!

    • JuhlaMeikki

      Moi!


      Mulla ois juhlameikki joka on luonnollinen mutta myös kaunis. Tässä tarvitaan vähän meikkisientä, luomiväri sivellintä, puuterisivellintä, paljon LUMENEN Natural Code meikkejä ja yksi THE BODY SHOPIN tuote. Eli jos niitä on niin hyvä!


      - The Body SHOP Aloe gentle facial wash x
      - Natural Code Skin Perfector mattameikkivoide x
      - Natural Code 2 in 1 meikkipuuteri x
      - Natural Code Smile Booster huulikiilto Satin Rose x
      - Natural Code Eye Dramatizer trio luomiväri
      - Natural Code Eye Dramatizer katseenkorostaja x
      - Natural Code Eye Dramatizer Dual Booster Tuuheuttava Mascara

      Tässä ohje miten laitetaan:

      1. Kastele kasvot lampimällä vedellä ja hiero THE BODY SHOPIN Aloe kasvojenpuhdistusvaahto. Anna sen olla n. 30 Sekuntia ja huuhtele pois.

      uuheuttava Mascara
      - Natural Code Eye Dramatizer Volumen - viimeistelevä2. Sen jälkeen kuivaa kasvot taputtelemalla, ota meikkisieni ja laita siihen LUMENEN mattameikkivoidetta. Aloita leukaluun alueelta otsaan. Jos haluat kerralla hyvän tuloksen pyydä äitiäsi auttamaan tai jos sinulla isosisko niin hänkin voi auttaa.

      3. Seuraavaksi puuteri! Ota puuterisivellin ja pyöräyäytä sitä LUMENEN 2 in 1 meikkipuuteri rasiassa. Aloita kaulasta hiusrajaan asti pyörivin liikkein.

      4. Huulikiilto tulee laittaa mukana tulevalla applikaattorilla. Laita huuleen pieniä pisteitä ja levitä sormella. Jos haluat kiillosta pysyvämmän laita ensin puuteria.

      5. Seuraavaksi silmämeikki! Eli laita LUMENEN Tuuheuttavaa Mascaraa ja anna kuivua noin 1 min. Sitten Eyeliner. Laita LUMENEN eyelineria aivan ripsien rajaan ja paksunna jos haluat. Ota luomiväri sivellin ja taputtele sitä LUMENEN trio luomiväri pakkausta siihen sävyyn mihin haluat.

      6. Voela! Valmis! Meikin kruunaa vielä hieno kampaus, valkoinen kynsilakka ja mekko.

      Vinkkejä:

      - Aloe kasvojenpuhdistusvaahto sopii kaiklle ihotyypille, myös herkälle

      - Se LUMENEN Mattameikkivoide kannattaa valita ihon värin mukaan:
      vanilla ja cream vaalealle iholle, fudge ja toffee keskivaalealle iholle ja latte tummalle iholle ( Mutta ei kuitenkaan aasialaiselle iholle )

      - Meikkiin sopii musta tai valkoinen mekko, valkoinen kynsilakka ja hiuksiin kireä nuttura tai jos laittaa pampulalle ihan pään päälle

      Meikit maksaa yhteensä n. 30 e, ja aikaa menee n. 45 min.

    • Nakkihiiri

      Kiinostaa tietää, miks sun mielestä ripsientaivuttimet on turhanpäiväiset??

    • Sweet Cherry

      Koska ihmiselle riittää ripsari, mun isosisko joka on 17 ei käytä. Mun serkku, kummi eikä myöskään äiti käytä.

      • Ai turhat vai ?

        Ripsentaivuttimet on turhat, jos omistaa luonnostaan kaarevat ripset. Mulla on ihan suorat ja ilman ripsentaivuttimia on ihan sama, että käytänkö ripsaria vai en.


    • srdtrf

      sun ikäseksi riittää huulikiilto, ripsiväri ja ehkä sipaisu punaa poskelle :)

      • SweetDog:)

        mun äiti ei anna mun käyttää vielä meikkiä koulussa vaikka meen 5 luokalle tänä syksynä..:( ja monet mun luokkalaiset käyttä jo nyt meikkiä?___? mäkin haluaisin mutta en viitsi kysyä äidiltä miksi en saisi...


    • Ripsentaivutinkyllä

      Ripset näyttävät IDIOOTEILTA jos ei ole taivuttanut niitä ripsentaivuttimella. Ripset sojottavat suorana eteenpäin mikä pienentää silmiä ja näyttää todella rumalta..
      Ripsentaivutin on halpa ja sitä kannattaa käyttää.

      • 17+5

        Ja kaikillahan on samanlaiset ripset kuin sinulla?? Itse en todellakaan voi käyttää ripsentaivutinta koska omistan luonnostaan kaarevat ripset ja jos niitä taivuttaa lisää ne menevät aivan järkyttävän näköisiksi. Kaikki eivät todellakaan tarvitse ripsentaivutinta!

        Mutta ketjun aloittajalle. Kuten täällä jotkut ovat jo sanoneetkin, panosta ihonhoitoon, älä meikkaukseen :) Hyvä ihonhoito takaa sen ettet välttämättä tarvitse meikkivoiteita yms koskaan. Mutta jos haluat välttämättä käyttää meikkiä niin ripsiväri ja huulikiilto (tai sävytetty huulivoide) ovat ne, mitä suosittelen :)


      • vetyrotta

        Mä en tarvitse ripsien taivutinta, mulla on luonnostaan todella pitkät ripset ja saan ne ripsivärillä paremmin kuin ripsien taivuttimella!


      • Sweety Leisku
        vetyrotta kirjoitti:

        Mä en tarvitse ripsien taivutinta, mulla on luonnostaan todella pitkät ripset ja saan ne ripsivärillä paremmin kuin ripsien taivuttimella!

        mäkään en tartte taivutinta, enkä myöskään ripsaria; omat ripset hyvin kaarevat, mustat, ja hyvin, hyvin pitkät (älä meikkaa, vaan pidã ihostasi huolta! siinä vastaukseni viestin alottajalle)


      • jassuuu<3
        17+5 kirjoitti:

        Ja kaikillahan on samanlaiset ripset kuin sinulla?? Itse en todellakaan voi käyttää ripsentaivutinta koska omistan luonnostaan kaarevat ripset ja jos niitä taivuttaa lisää ne menevät aivan järkyttävän näköisiksi. Kaikki eivät todellakaan tarvitse ripsentaivutinta!

        Mutta ketjun aloittajalle. Kuten täällä jotkut ovat jo sanoneetkin, panosta ihonhoitoon, älä meikkaukseen :) Hyvä ihonhoito takaa sen ettet välttämättä tarvitse meikkivoiteita yms koskaan. Mutta jos haluat välttämättä käyttää meikkiä niin ripsiväri ja huulikiilto (tai sävytetty huulivoide) ovat ne, mitä suosittelen :)

        mullakin ovat luonnostaan kaarevat ripset joten tiedän tunteen jos ripsentaivuttimella menee säheltämään :)


      • Aikkuu<3

        Joo mutta esim. äidilläni on ripset pilalla ripsien taivuttimen ansiosta. Itse olen 12 ja meikkaan kouluun:) Käytän peitepuikkoa,puuteria vähä,ripsarii,välil helmiäis luomivärii ja si jtn huulikiiltoo:) Ja sit noihi ihon hoito juttuihi et pesen aamuin illoin kasvot apteekist ostetul puhdistus aineel ja sit laitan samaan sarjaan kuuluvaa rasvaa:) Tulee silti finnei mut se o normaalii täs iäs;)


    • Sweet Cherry

      AHA!

    • Sweet Cherry

      Tuli etsimään ihonhoito- ja meikkivinkkejä, en väittelemään ripsentaivuttimesta.

    • 6+10

      Olet todella nuori meikkaaja. Sinuna pitäisin meikin mahdollisimman kevyenä. Minulla on sinun ikäisesi tytär ja annan sinulle samat neuvot kuin hänelle:

      1. Koeta vältellä meikkivoiteita ja puutereita. Sanoivat mainokset mitä tahansa, ne tukkivat aina hiukan ihoa. Teinitytöillä on joskus ihmeellinen halu pitää iho totaalisen mattana. Se on mielestäni turhaa sillä terve iho kiiltää aina hiukan. Sinun iässäsi iho voi alkaa rasvoittua,joten se kannattaa pitää mahdollisimman puhtaana. Myös ihon liiallista pesua kannattaa vältellä.
      2. Käytä mielummin ruskeaa kuin mustaa ripsiväriä. Ruskea on luonnollisempi eikä tee niin meikattua vaikutelmaa kuin musta. Ripsikammalla saa klimpit pois :)
      3. Huulikiilto piisaa. Huulipuna tekee lähes poikkeuksetta vanhemman näköiseksi.
      4. Juhliin riittää että meikissä on hieman kimallusta. Esim. kimaltava huulikiilto tai kimalle ripsissä.

      Ja jos haluat korostaa silmiesi sävyä luomivärillä niin vastavärit korostavat toisiaan,esim. vihreille silmille violetin sävyjä,sinisille oranssin/prossin/ruskean sävyjä, ruskeille silmille sinisen sävyjä...
      Onhan noita kikkoja :)

    • Sweet Cherry

      Mistä saa ripsiharjan?

    • ripsikampa siis

      Kaikista kaupoista, joissa myydään meikkitarvikkeita kuten suteja ja meikkisieniä.

    • Sweet Cherry

      Ok, eli esim. Prisma

    • 11.v tytsy

      itekki oon 11.v (täytän 2012 12.v ) ite teen näin aamusin:

      - pesen naamani finni aineella ja mustapäihin / finneihin lisään erikseen: Garnierin Pure Active (sininen puikko?') ainetta jonka jälkeen lisään maybellinne new york:in ripsaria :) eli aamusin en tarvi mtn muuta paitsi talvisin sit viel huulirasva. mut se on jokasen oma asia koska meikkaa ja sillei

      ite alotan vasta eyeliner, meikkivoiteet & puuterit, ripsentaivutuksen tms vasta 7-8 luokalla :)

    • 12v tyttö

      Mä alotin käyttää hm:än ripsentaivutinta (joka on muuten tosi hyvä ja maksaa vaan neljä euroa!!) kun olin 11v koska se ei oo yhtä huono ripsille kuin ripsari.. Nyt kun oon 12 v ja meen kutoselle käytän arkena ripsentaivutinta ,seppälän hoitavaa proteini maskaraa , huulikiiltoa ja joskus puuteria yms...

      SUOSITTELEN EHDOTTOMAST RIPSENTAIVUTINTA JOS MEIKKAUS KIINNOSTAA KOSKA SILLÄ SAA TOSI HIENOT JA LUONNOLLISET RIPSET (jos ei taivuta liikaa)

    • Hajosin totaallisest

      Nyt hajosin...jotkut 11v teinit jo meikkaa..Ei mitää meikkei tarvita viel nelkillä...saatat näyttää jopa huoralta,ei pahall..Itse olen 16 ja käytän vaa ripsarii..alotin meikkaamisen ku olin jtn 14..että kasvakaa hei!

      • moi ;)

        Kaikki on erillaisia! Kuka toisiä määrää meikin käytöstä!? Ei pahala mutta musta tarttee meikkaamiseen vaa vanhempien luvan! 14 vuotiaana on musta kyllä ihan hyvä alottaa.


      • moi ;)

        Kaikki on erillaisia! Kuka toisiä määrää meikin käytöstä!? Ei pahala mutta musta tarttee meikkaamiseen vaa vanhempien luvan! 14 vuotiaana on musta kyllä ihan hyvä alottaa.


      • kastermus

        Yleensä se 16 v joka meikkaa näyttää enemmä huoralt ku 11v... ihan jo senki takii et näyttää vanhemmalt ja käyttää sellasii horatsu vaattei :D


      • Hihhih...

        Laskupääsi ei toimi. Olen 11 ja menossa kuudennelle. Itse käytän violettia/vihreetä luomiväriä, ripsaria, poskipunaa ja huulikiiltoa. En ole mikään pikkupissis. Päätin vain alkaa meikkaamaan.


    • moi ;)

      11 vuotias ei paljon meikkiä tarttee. Muttakyllä kokeilla pitää! Vähän ripsaria ja huulikiilto niin näyttää ja paljonparemmalta ;) puuteriaei kande käyttää... Se pilaa ihon! Itse olen 12 vuotta ja käytän vaa ripsarii meikkivoidetta ja joskus luomivärii! :D

    • heitäbäkkäri-.-

      hei, meikkaamisessa ei oo mitää väärää. alotin meikkaamisen 10vuotiaana ja ihoni on paljon parempi (ihme kyllä) mutta en todellakaan suosittele että ostatte meikit jostain ihme kaupoista jos eette tiedä onko niitä eläintestattu vai ei... ite ostan oriflamelta ja avonilta koska siellä ei oo työnnetty meikkkii väkisi eläimen naamaa ! ripsentaivutinta käyttää vaa ne joitten ripset sojottaa vaikka mihin, itseni ei tarvitse käyttää. Ja jos sanoo et kasvakaa aikuisiks täs meikkaamis jutus,nii kyllä must on aika aikuismaista jos meikkaa ! ja siinä ei oo todellakaan MITÄÄN väärää , paitsi jos on uskovainen (lesta-.-) oon nyt 13wee ja käytän: ripsivärii, meikkivoidetta,puuterii ja joskus kajaalii, mut en todellakaa huulikiiltoo ku se on pikkulasten juttu :DDd

      • yabbawookeeez

        tavallaan aika typerää puhua siitä että ei ota selvää käyttääkö joku tietty yhtiö jonka tuotteita itse käyttää eläinkokeita vai ei kun itsekkin käyttää sellasen yhtiön tuotteita joka käyttää eläinkokeita, Avon nimittäin KÄYTTÄÄ eläinkokeita. plus se ei todellakaan tee kenestäkään aikuismaista ihmistä jos käyttää meikkiä, jos olisit aikuismainen niin tämä pitäisi olla aika hyvin sisäistetty.


      • raasuu :(

        vähänkö kauheeta...kun niitä testataan eläimillä! ajatelkaa ne voi menettää elämänsä siinä :(


      • kardemummeli

        ei niitä meikkejä eläimie naamaa tungeta... vaa iha ruiskulla kudoksee


      • 11+12
        kardemummeli kirjoitti:

        ei niitä meikkejä eläimie naamaa tungeta... vaa iha ruiskulla kudoksee

        No ei ku iha pokal laittaa pupuille ripsaria ja koirille huulipunaa ja kattoo mitä käy :D


    • Sweet Cherry

      Kiitos kaikista kommenteista! Laittakaa vaan lisää VINKKEJÄ...

    • ok

      öö huulikiilto pikkulasten juttu ? hahahha selvä :DDDddd

    • heitäbäkkäri-.-

      mielipiteeni ! huulikiilto on must pikkulasten juttu

      • moi ;)

        Ööh mun mielestä huulikiille on yleensä lapsen eka meikki mut ei oo pikkulasten juttu! :D


    • söpöliini:)

      mä oon vasta ykstoista mut meikkaan aina kouluu:)musta on kiva näyttää nätiltä.hoidan ihoani hyvin ja hyvillä tuotteilla.ensimmäiset finnit minulle tuli kun olin 10.v vaikka en meikannut paljoa olen kehittynyt muutenkin muita nopeammin se johtuu varmasti siitä.normaali koulu meikki on kosteusvoide, (kympin aamuina on kiva laittaa kasvonaamio ennen meikkiä),kevyt peite voide,puuteri,ripsari,käytän myös ripsen taivutinta,huuliin en laita mitään paitsi joskus huulirasvan :p.ei minusta meikkaamisessa mitään pahaa ole kun vaan hoitaa ihoa.

      • noppis

        Mul on saman lainen arkimeikki:-D oon 11


    • heitäbäkkäri-.-

      nimimerkkkiä käyttävä "söpöliini" on ihan oikeessa ! (: meikkaamisesssa ei oo mitään vääräää(: ps.minusta huulikiille on vain penikoille ! ite oon teini enkä tod mitää lisssupentujen huulikiillettä työnnä MUN huulii

      • 6456456456

        yäääÄÄÄÄH, perus lissupentu olet kyllä ite, et sä oo kukaan sanomaan onko joku hiton huulikiilto joku pikkulasten meikki.


    • pitkät ripset<3

      mun perus meikki, on meikkivoidetta tai peitevoidetta ja puuterii, joskus jotain luonnollisen värisiä luomivärejä(ei kannata laittaa mitään sinistä, koska se tekee sust semmosen pikkulissun),huulirasvaa, ripsentaivutinta, ripsarii, joskus täytän mun olemattomat kulmakarvat,joskus valkoista tai ruskeeta eyelineriii ja siin on kai kaikki, älä käytä sit mitään sinistä luomivärii ja huulikkiiiltooo ja hirveen klumppista ripsariii se antaa täydellisen pikkupissis, joka ei osaa meikkaa-ajatuksen

    • Jessicah:)))

      Itse olen 12 v Teen tälläisen meikin enenn kun lähden kouluun.



      1 Rasvaan naamani
      2 Jos on paljon finnejä niin laitan puuteriaa.
      3. Ripsaria
      4. Laitan vaaleea luomiväriä.
      5 Välillä rajaan silmät
      6.Laitan Vaselinen punaista huulirasvaa Sen jälkeen huulikiilto

    • inkku~

      Olen 10.v tyttö ihan kohta 11:)
      meikkaan kouluun, laitan ripsaria ja pikkuisen vaaleaa huulikiiltoa,joskus meikkivoidetta. Poistan finnit clerasil kasvovedellä(ostin prismasta). Hiuksia tupeeraan ja laitan vähän lakkaa;)en mielestäni ole pissis vaikka kaikki niin sanovat. Onko se matte mousse meikkivoide hyvä?

      • älkäämeikatkonuoret

        Inkku~ älä laita ihollesi meikkivoiteita yms. Pilaat vaan ihanan ihosi, odota yläasteelle ;) ripsari ei oo paha ;)


      • steffy1

        matte mousse meikkivoide on mahtava! itse olen kolmetoista vuotta, käytän sitä ja tekee täydellisen ihon! mutta älä käytä sitä vielä (ihan vinkkiniä vaa:)) koska se voi pilata sun ihos. nii voi munki:( mut käytä vaikka ku oot 13 tai vanhempi, suosittelen!


      • 12~tyttö täällä

        Olen 12.v :) Meikkaan kouluun ja kaikkialle muuallekkin näin:ensin puhdistan kasvoni, laitan ripsarii (isoille paakuille :D), sitten piirrän kulmani (omat ovat kauheet, kasvatan niitä), sitten laitan kajaalia" silmän alle", laitan beigee luomarii, puuterii, meikkivoidetta mut kohtuudella, taitan ripset ja nudetan huulet ;)


    • Sweety Leisku

      oon 13, ja meikkaan yleens scholee näin; 1. pesen naaman 2. laitan neikkipuuterii 3. laitan valovoidet 4. teen sisärajauksen beigel rajauskynäl 5. lisään luonnollista huulipunaa. jos väitätte mua lissuks, niin oon muitten mielest oma itteni,, eli outo, ja friikki. :)

      • Girl99

        Moi!!
        Mä oon 12, täytän 13lokakuussa!! Eli oon seiskalla :)
        Mä laitan kouluun ripsarii, vähän kajaalii yläkulmaan, meikkivoidetta(vähä), ja ehkä puuterii..
        Mun mielestä ei oo järkee meikata sellasta teatterimaskeerausta..

        Alotin meikkaamisen kutosella,maaliskuussa 2012. Eli oon öeikannu jtn 6kk :)


    • Kevyt arkimeikki

      Ite oon 11 & mun arkimeikki on kevyt. Tarttet siihen Cliniquen ripsiväriä/muuta mustaa ripsiväriä, Cliniquen BB-voidetta (sävyttävä kosteusvoide, meikkivoide) ja jtn kosteusvoidetta (esim. Essex)

      1. Kun heräät aamulla, tee niitä aamun pesujuttuja. Kun olet huuhdellut kasvosi, ota Essexiä/muuta kosteusvoidetta ja levitä sitä kasvoillesi & muista hieroa kunnolla. Odota, että kosteusvoide kuivuu, muuten voide näyttää rasvaiselta meikin alla.

      2. Kun kosteusvoide on kuivunut, ota meikkilaukkusi esille. Ota herneen kokoinen määrä BB-voidetta ranteeseesi ja töpötä meikkisienellä pari kertaa. Levitä Cliniquen BB-voidetta kasvoillesi meikkisienen avulla töpöttäen kevyesti. Laita BB-voidetta mustapäihin ja finneihin. Riittää, jos laitat kevyesti yläluomeen, poskipäihin, leukaan ja nenään.

      3. Levitä Cliniquen ripsiväriä/muuta ripsiväriä kevyesti yläripsillesi. Älä laita liikaa, jos haluat välttää paakkuja.

      4. Tee BB-voiteen avulla nudehuulet levittämällä BB-voidetta huuleesi meikkisienellä kevyesti töpöttäen, kunnes huulesi ovat nuden väriset (kasvosi väriset). Ellet halua tehdä nudehuulia, levitä kevyesti huulikiiltoa/huulirasvaa.

      Meikin kesto n. 5 minuuttia.

    • Puhdas iho

      Puhdistus illalla on tärkeää. Decupalin Face wash on ihana. Pumppupullosta tulee pehmeä vaahto ja se putsaa ihon tosi hyvin. Apteekista voi ostaa.

      • Krusty___

        Saat meikata vaikka viisi vuotiaana! Ne, jotka sanoo että meikeistä pilaantuu naama, ei ole totta. :) hyvä meikki olisi ruskeaa ripsiväriä. Se riittää. :)


      • degfrtyjuioyjugtr
        Krusty___ kirjoitti:

        Saat meikata vaikka viisi vuotiaana! Ne, jotka sanoo että meikeistä pilaantuu naama, ei ole totta. :) hyvä meikki olisi ruskeaa ripsiväriä. Se riittää. :)

        Kyllä niistä vaan pilaantuu iho. Jos käyttää kamalasti meikkivoiteita, puutereita sun muita eikä pese kunnolla -> ihohuokoset tukkeutuu muutenki paskanen iho -> epäpuhtauksia -> finnejä, mustapäitä, rasvanen iho. Itselläni on ripsien luonnollinen väri haalistunut kun olen käyttänyt ripsiväriä, ja ripset eivät ole läheskään yhtä tuuheat kuin aikaisemmin. Ja sehän olisi helvetin nättiä jos näkisi 5-vuotiaan meikattuna kuin yökerhoon glitteriä pärställä! Joskus pitää vaan ymmärtää ja kohdata se tosi asia että lapset ovat lapsia. Heidän ei tarvitse olla mitään muuta kuin lapsia. Heitä ei tarvitse patistaa olemaan mitään muuta kuin lapsia. Heidän ei itse tarvitse haluta olla mitään muuta kuin lapsia.
        I rest my case.


      • poisonfrog_
        degfrtyjuioyjugtr kirjoitti:

        Kyllä niistä vaan pilaantuu iho. Jos käyttää kamalasti meikkivoiteita, puutereita sun muita eikä pese kunnolla -> ihohuokoset tukkeutuu muutenki paskanen iho -> epäpuhtauksia -> finnejä, mustapäitä, rasvanen iho. Itselläni on ripsien luonnollinen väri haalistunut kun olen käyttänyt ripsiväriä, ja ripset eivät ole läheskään yhtä tuuheat kuin aikaisemmin. Ja sehän olisi helvetin nättiä jos näkisi 5-vuotiaan meikattuna kuin yökerhoon glitteriä pärställä! Joskus pitää vaan ymmärtää ja kohdata se tosi asia että lapset ovat lapsia. Heidän ei tarvitse olla mitään muuta kuin lapsia. Heitä ei tarvitse patistaa olemaan mitään muuta kuin lapsia. Heidän ei itse tarvitse haluta olla mitään muuta kuin lapsia.
        I rest my case.

        TIesitkö, että 5v. lapsille meikkaaminen on leikkiä? Matkitaan sen oman äidin rutiineja. Itsekin kaverin kanssa hassuteltiin meikeillä joskus ala-asteikäisinä. AInoa juttu että me ei menty ulos sen näköisenä koska ei saatu, mutta hauskaa oli. Mitä ihmettä ihmiset luulee, että pikkulapset meikkaa tosissaan? Ja puhun nyt lähinnä alle 9v. muksuista. Kyse on pelkästä prinsessaleikeistä vielä siinä vaiheessa.

        Se naama ei pilaannu meikeistä jos älyää ne myös pestä pois hyvin ja hoitaa ihoaan muutenkin kunnolla. Itselläni ei ole ripsivärien kanssa onneksi koskaan ollut ongelmia.


    • jokainetavallaa

      ei herranjestas :D eiköhä jokaine ny saa käyttää just niin paljon meikkiä kun haluaa ? Huhhuh ja joku oli vielä kehannut sanoo et 11 vuotias näyttää huoralta jos laittaa ripsaria ja huulikiiltoa :D ei todellakaan. Ripsari ja huulikiilto on todella luonnollisii meikkejä ! mitä te ootte neuvomaan toisten meikin käytöstä ? jokainen laittaa miten haluaa eikä muiden tarvii puuttua siihen eikä mitenkään aliarvioida (:

    • tyreeeeä

      älä välitä ilkeistä kommenteista :) Jokaisella on oikeus meikata siinä iässä kun haluaa. ehdotan,että kysyt äidiltäsi mielipidettä tähän meikkausasiaan,koska olet kuitenkin vielä niin nuori. Voisit kokeilla vaikka ripsiväriä tai huulikiiltoa,mutta älä vielä tuki ihohuokosiasi mm. meikkivoiteella ja puuterilla! :)

    • Sweet Cherry

      NYT SITTE!!! EN TULLUT TÄNNE KINASTELEMAAN HUULIKIILLOSTA;

      RIPSENTAIVUTTIMESTA TAI SIITÄ ETTÄ LAITANKO MEIKKIÄ VAI EN!! NYT SUUT

      KIINNI JA NIITÄ MEIKKIVINKKEJÄ TÄNNE!!!!! :(

      T: MINÄ ( Sweet Cherry)

      • jokujoku :D

        no voisit tehdä esim. jonkun heleän meikin , siihen tarvitaan vaalea luomiväri,huulikiilto tai värillinen huulirasva, kevyt ripsiväri ja vähän vaaleaa poskipunaa :)


    • Muumisi

      Tässä yksi mitä käytän itse, olen kaksitoista.
      Eli ensin suihkuun, tai peset kasvosi vedellä.
      Sitten silmäpusseihin ja punoittaviin kohtiin Lumenen kosteuttavaa meikkivoidetta, älä käytä mitään paakkuuntuvia meikkivoiteita, vaan tämänkaltaisia voidemaisia. Oma värini on 1, inkiväärikerma (:
      Seuraavaksi harjaa ripsesi normaalilla ripsiharjalla, joita saa vaikka Vapaa valinnasta. Ja laitan vielä Lumenen hoitavaa Cloudberry-ripsiväriä, oranssissa putkilossa. Yleensö myös harjaan vielä kulmat, mutta en käytä niissä geeliä. Ohutta kosteusvoidettakin voit käyttää, mutta se kiiltää :(
      Toivottavasti oli apua.

    • pöööööööööööö

      KIITTI KAIKKIII!!!!!!!!!!!!!!

    • 12 wee (:

      Itse meikkaan kouluun kun jaksan yleensä joka päivä, mutta jos en ehdi niin sitten jää multa välistä.
      Laitan kouluun vaan
      - ripsiväriä
      - kajaalia

      Kun saa hyvän kampausen niin sitten ei ehkä edes tartte laittaa meikkiä.
      Melkein kaikki luokani tytöt meikkaavat enemmän kuin minä!

      • apuaaa

        en kinastele mutta mä ymmärrän jos joku ei tarvii/haluu käyttää ripsentaivutinta(olkaa onnellisia) ote omistan ÄLYTTÖMÄN suorat ripset ja vihaan niitä>-< ripsentaivuttimellakaan ei koko päivää ripset pysy kaarevina. vinkkejä bliis!?!?


      • SweetDog
        apuaaa kirjoitti:

        en kinastele mutta mä ymmärrän jos joku ei tarvii/haluu käyttää ripsentaivutinta(olkaa onnellisia) ote omistan ÄLYTTÖMÄN suorat ripset ja vihaan niitä>-< ripsentaivuttimellakaan ei koko päivää ripset pysy kaarevina. vinkkejä bliis!?!?

        itelläni on luonnostaan kaarevat ripset;) mutta jos on suorat ripset niin...hmm.... kannattaa kysyä tuota äidiltäsi koska yleensä äideillä on hyviä vinkkejä kaikkeen meikkiin liittyviin asioihin...(paitsi jos äitisi ei käytä meikkiä niin vaikka isosiskolta/jos on)


      • moooi2
        apuaaa kirjoitti:

        en kinastele mutta mä ymmärrän jos joku ei tarvii/haluu käyttää ripsentaivutinta(olkaa onnellisia) ote omistan ÄLYTTÖMÄN suorat ripset ja vihaan niitä>-< ripsentaivuttimellakaan ei koko päivää ripset pysy kaarevina. vinkkejä bliis!?!?

        Käytä veden kestävää ripksiävriä sitä saa ihan prismoista vaikka maybellineltä


    • heihei3
    • voi laittaa

      mun mielestä 11 vuotiaana voi jo laittaa kouluun ihan vähän meikkiä. mäki 11 vuotiaana ekan kerran meikkiä kouluun. kannattaa laittaa vaan ripsiväriä ja hiukan vaikka huulikiiltoa. ei siis tod mitään hirveesti muuten kaikki pitää sua kauheena pikkulissuna...

      • Yläastelainen.

        Täytän 14 vuotta kuunvaihteessa, ja en käytä meikkiä. Joskus viidennellä luokalla tuli sitä ripsiväriä ja luomiväriä tuputeltua vähän enemmänkin, kunnes onneksi tajusin kuinka tyhmältä näytin niissä meikeissä. Ja en väitä, että te näyttäisitte typeriltä meikeissä, itseäni ne eivät vain pue kun en osaa kunnolla meikata. Eipä ole kyllä tarvettakaan.

        Omistan kyllä suhteellisen paljon meikkejä, ja niitä on kiva kokeilla aina välillä, mutta päivittäisessä käytössä en käytä meikkiä.

        Jos et käytä meikkivoiveita tai puutereita, ja ihollasi ei ole finnejä tai mustapäitä, suosittelen ettet käytä ollenkaan kasvojenpuhdistusaineita. Pelkkä haalealla vedellä huuhtelu riittää, mutta silmämeikit tulee kuitenkin poistaa silmämeikinpoistoaineella. Suihkussa voit hieroa sienellä kasvoillesi hellävaraista suihkusaippuaa.
        Rasvaa kasvojasi kevyellä kasvorasvalla vain jos kasvojesi iho on kuiva, sillä liiallinen rasvaaminen saa ihon rasvoittumaan entistä nopeammin.


    • HimoMeikkaaja

      Tätä ketjua on tullut katseltua jo useaan otteeseen, ja nyt rohkenen kommentoimaankin. Oma päivittåinen (lukuunottamatta päiviä jollonon liikuntaa) meikkaaminen alkoi kuudennella luokalla, ehkä hieman viidennelläkin. Käytän kulmakynää, silmämeikinpohjustajaa, neutraaleja luomivärejä (tai vaihtoehtoisesti liilan sävyjä sillä olen vihreäsilmäinen ja kaikki ovat jo tottuneet meikkaamiseeni), ripsiväriä, poskipunaa, aurinkopuuteria, puuteria ja huulikiiltoa. Meikkivoidetta joskus kokeilen näytteistä. Kaasvot pesen joka ilta ja aamu puhdistusvaahdolla ja kasvovedellä sekä levitän kosteusvoiteen. Iltaisin pesen vielä kuorivalla geelipesulla ja putsaan meikit.

    • Zibudaa

      Hei, Olen itsekin 11v. Ja meikkaan(en kouluun=meidän koulus tapana haukkuu lissuks jos meikkaa) Tässä oma meikkini mitä yleensä käytän:
      1.Joku kosteus voide
      2.maybeline dream matte mousse meikkivoide
      3.pronssin värinen luomiväri
      4.musta ripsiväri (taivutus)
      Huuliin en yleensä laita mitään..

      Mutta näillä pääset jo pitkälle ;-)

    • arkimeikki

      Mun arkimeikki:
      -kosteusvoide
      -meikinpohjustusvoide
      -meikkivoide
      -peitevoide ja korostusväri
      -puuteri
      -aurinkopuuteri ja poskipuna
      -kulmakynä
      -luomivärejä jotain vaaleaa ja varjostan tummalla
      -eyeliner
      -ripsiväri
      -huulikiilto tai -puna ja valmis.

      • 20000000000

        Ikää?


    • minäää

      Olen 6lk ja perusjutut kouluun;

      1. Pesen naaman
      2. Harjaan hiukset, jos ihan vinksallaan, suoristan
      3. Finneihin puikolla kuivattavaa ainetta (dermosilin)
      4. Ripsari Maybelline Volum Express

    • :)))))

      Itse aloitin 5 vitosen puolessa välissä ripsivärin käytön ja kyllä vähän kaduttaa koska iho menee pilalle itse aina poistan huolellisesti kyllä ripsivärin ja laitan jotain rasvaa sitten naamaan voit aloittaa kevyen ripsivärin käytön jos haluat mutta muista aina pestä meikkit pois :)

    • Minä.

      Oon menossa seiskalle, ja en käytä meikkiä.
      Mietin kyllä et jos alkais vähän jotai ripsarii laittaan ja puhdistaan kasvot jollain kosteusemulsoilla tms...
      Mun mielestä huulipuna näyttää ällöltä jollain 10-15 vuotiaalla, tai siis nuoremmallakin ku 10.. varsinkaa joku pinkki tai punane!
      Jos aikoo alkaa meikkaa nii kaikista alin raja siihe on joku 10-11, ja sillonkaa ei tosiaan kantti käyttää mitää kauheita meikkivoiteita ja tämmösii..
      Osaatteko sanoo, ku mullon vasemmassa poskessa semmone inhottava ruskee läntti, joka näkyy kesäsin viä ehkä paremmin ku talvisin, et mikä se on? Siis ei lähe todellakaan pesulla pois.. Eikä millää aineilla, onks jollai kokemuksii tämmösestä?

      • TIETOVIISASSSSS<3

        Syntymämerkki(mulla jalassa


    • tamperelainentytsy

      kuule itse aloitin meikkaamisen ns.päivittäin vasta vajaa vuosi sitten olen neljätoista... jos ei halua sitten huonoa ihoa n.20veenä niin kannattaa ripsivärillä mennä eteenpäin:)

    • Epävarma

      Olen 14-v, jos aloitan nyt käyttämään meikkiä enemmänkin kuin ripsari, niin voiko mullakin mennä iho pilalle? :o Jos sen pesee huolella, niin ei?? Ja käyttäisin muutenkin vain vähän poskille viemään tyhmän näköisen punaisuuden pois, ja ehkä joskus sipaisisin muualle.

      Ja voiko jostain päin nettiä saada tietää FAKTAN? Joku tutkimus vaikkapa kuinka yleistä on että iho menee huonoon kuntoon jos aloittaa meikkaamaan liian aikaisin tai jotain?

      Ihon hyväkuntoisuus on mulle tärkeä juttu, nyt aika hyvä paitsi otsassa muutamia pieniä finnejä, tosin nekään ei vissiin edes punaisia. Ne koitan vielä saada pois. Täs ketjus moni sanonut että 14vee aika hyvä aika aloittaa meikkaaminen, mutta silti hermostuttaa... Ei tää 14-vuotiaisuus ole kuitenkaan niin kovin kaukana 11-vuotiaasta.

    • remminauha

      Mihi tää mailma on menossa ku kakarat kyselee meikki vinkkei

      • SweetSweet94

        Taidat itsekkin olla vielä kakara:3 että äläpäs nyt huutele;3


    • taatelintallaaja2

      taatelintallaajat ei meikkaa (;

      • 20+9

        taatelintallaaja


    • kannattaa lukee

      Ei kannata 11vuotiaana meikata. Oma valintasi se kuitenkin on joten: Ripsentaivutin ei oo mikään turhanpäivänen, vaan tosi hyvä ja kätevä. Ei tartte laittaa ni paljoo ripsarii tai ei ollenkaa. Lisäks se ei tuhoo ihoo tai ripsii niin ku monet muut meikit.
      En suosittele meikkivoidetta tai puuterii. Vasta isompana.
      Ite laitan meikkivoidetta jaan mun haavaan. Puuterii nenään ja otsaan.
      Huulet tummanpunasella punalla siveltimel (mutta haalea sävy) (hankala selittää :D )
      Silmät ripsentaivutin, eye liner, mustaa luomarii kulmaan, ruskeeta kimalleluomarii sisäkulmaan(mul on ruskeet silmät, sinisille ei missään nimessä ruskeeta), ripsarii

    • 23v nainen

      Meikkivoide ja puuteri EI TUHOA IHOA JOS SEN VAAN VITTU HYVIN PESEEE!
      Ja ripsiväri EI REVI RIPSIÄ IRTI TAI VAALENNA NIITÄ VAAN SE PIDETÄÄ TUMMENTAA JA TUUHEUTTAA
      kiitos :3

    • Niin että joo...

      Siis joo mä mä ymmärrän teitä jotka sanoo et oot liian nuori meikkaamaan. mullekki on sanottu niin. Mutta jos ajatellaan, että tuossa iässä nuorta alkaa kiinnostaa meikit, niin se ei ole niin helppoa vaan unohtaa ne. Hyvä esimerkki tähän on, jos on pieni lapsi lintsillä, haluasi johonkin laitteeseen, johon on liian lyhyt ja sitten joku sanoo että sinun pitää kasvaa ja odottaa ainakin kaksi vuotta! Jos 11-vuotiaana alkaa kiinnostaa meikit, sille ei mitään voi. Toiset ovat niistä vasta 14-vuotiaana kiinnostuneita, puberteetit alkaa eri aikaan! Joten on aika turha kiistellä tästä asiasta:)

    • bdjsb

      Olen itse 6lk ja meikkaan kevyesti, koska kärsin lievästä aknesta. Aamulla pesen naaman siihen tarkoitetulla pesuaineella, sekä laitan rasvan. Tässä välissä, kun rasva imeytyy, syön aamupalan. Tässä meikkini: peitepuikko, meikkivoide, huulirasva, kajaali, ripsentaivutin, ripsiharja, kulmaharja, ripsiväri, puuteri, aurinkopuuteri, poskipuna, huulipuna ja hajuvesi.

    • SweetCherry

      Heippa pitkästä aikaa :3 Kiitos kaikille kommenteista, oon nyt kyllä jo 13 ja tiedän kyllä miten meikkaan:

      pesen naaman aamulla neutrogenan pink grapefruit kuorinnalla ja laitan sitä kosteusvoidetta. sitten aamupala, koska tämän aikana kosteusvoide 'neutralisoi' ihon värin. sen jälkeen kun oon syöny, niin cliniquen all about eyes concealer silmien alle ja näppyihin. rimmel stay matte puuteri ja sen jälkeen ripsiväri joka on cliniquer high impact mascara. huulivoide ja huulikiilto (lumene natural code)

      tässä on mitä laitan mun nassuun :)
      Nähään, moikka!!

    • Kultakutri 12v

      Suosittelisin juu käyttämään vaikkapa ripsiväriä ja kulmakarvakynää. Esim. Vaaleille ja vaalean ruskeilla sopii täydellisesti ruskeat kulmakarvat!

      Et ole minusta lainkaan liian nuori käyttämään meikkiä, koskaan ei ole liian varhaista aloittaa omasta kauneudesta huolehtiminen!

      Kunhan et meikkivoiteita ja\tai puuteria ala käyttämään, ihosi pysyy mainiossa kunnossa! Muista aina pestä meikit pois ennen nukkumaan menoa!

    • Tyttö(-98)

      Itse alotin vakituisen meikkaamisen kutos luokan alussa(siis ripsaria, huulirasvaa ja puuteria nenään, koska se kiilsi). Nyt oon yheksännel luokal ja ihoon tulee ehkä yks finni kuukaudessa! Eli ei oo menny iho huonoks. Nyt käytän meikkivoidetta, puuterii, aurinkopuuterii, poskipunaa, kulmakynää ja -geelii, nude luomivärii, ripsarii ja eyelinerii noin 3 kertaa viikos! :-)

    • redhand

      Mun mielestä on ihan hyvä jos kokeilee meikkaamita jo vaikka noin nuorena :) Vaikka yleensä se näyttää aika karseelta kun on ihan alottelija, niin mitenkäs muuten sitä oppii, kuin meikkaamalla. Ne jotka alottaa vasta joskus 16v vaikka saattaa sitten näyttää sillon karseelta, kun esim 13 vuotiaana meikkaamaan alkaneet osaa jo tosi hyvin :D Ite oon 16 ja meikkaan satunnaisesti, en ihan aina viitsi enkä jaksa...
      Suosittelen et ennen yläastetta, jos haluaa, käyttää vaan just jotain puuteria jos on tosi kiiltävä iho ja ripsaria/ripsentaivutinta mutta muuta ei tartte. Yläasteella voi eyelinerejä yms. mutta luomiväri ei mun mielestä oo koskaan tarpeellinen paitsi juhliin... Kulmakynääkin voi muuten käyttää (sopivasti) jo ala-asteella jos on hirveen vaaleat/epätasaiset kulmat :)

    • xdxd

      Hei! Oon kans tommonen 11 tyttönen ja tahtohtosin meikki vinkkejä. Mul on silmälasit mut kun otan nepois esim liikkatunnilla niin näytän kamalalta koska mulla on isot tummat jäljet silmien alla. Nukuin kerran ehkä liian vähän mutta vaikka nukun nyt ihan tarpeeks niin ne ei vaan lähe pois antakaa vinkkejä miten ne sais pois näkyvistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd :):):):):):):O:O:):):):):):O

      • CC-MEIKKIVOIDE

        laita silmies alla ns.meikkivoidetta/vaikka CC-voidetta


    • 13v

      hei olen 13v ja mulla oon nyt oari finniä ja joskin niitä mustapäitä käytän meiki voidetta, joka ei tuki ihohuokosia niin onko mulle liian varhaista käyttää meikkivodetta?

      • mansikkakakku:D

        Eine finnit välttämättä siitä meikkivoiteesta tuu? No ei ainakaan mulle? Vaan murrosikä niitä aiheúttaa! Niille jotka einyt sattunut tietämöön:D


    • juulia3

      mä sain tilaa netistä mun ekat meikit nyt. löysin niin halvalla että vihdoin sain luvan ostaa. oottekste tilannu netistä? oon 12...

    • DonellaBejerano
    • Tieteellistä

      Mä en nyt ymmärrä että miks ei sais käyttää 11v meikkiä? Mitä vit''n ihmeellistä siinä on? Sen elämä olkoon! Ite oon käyttäny jo 3 vuotta meikkiä eikä iho pahaksi pane!

    • Koohonhullu

      Tää on tosi vanha keskustelu mutta kerronpa silti miten mä meikaan ja oon 11 v.
      1. Aamulla pesen naaman dermosilin mousse pesu jutulla ja rasvaan vaan posket koska otsani rasvoittu niin helposti.
      2. Laitan peitepuikkoa finneihin.
      3. Laitan huulikiiltoa ja siiten oon valmis

    • Koohonhullu

      Tää on tosi vanha keskustelu mutta kerronpa silti miten mä meikaan ja oon 11 v.
      1. Aamulla pesen naaman dermosilin mousse pesu jutulla ja rasvaan vaan posket koska otsani rasvoittu niin helposti.
      2. Laitan peitepuikkoa finneihin.
      3. Laitan huulikiiltoa ja siiten oon valmis

    • Koohonhullu

      Tää on tosi vanha keskustelu mutta kerronpa silti miten mä meikaan ja oon 11 v.
      1. Aamulla pesen naaman dermosilin mousse pesu jutulla ja rasvaan vaan posket koska otsani rasvoittu niin helposti.
      2. Laitan peitepuikkoa finneihin.
      3. Laitan huulikiiltoa ja siiten oon valmis

    • Kirsikkainensydän

      Tää on ihan hemmetin vanha keskustelu mut IHS. Mä oon 11v ja mäkeen aamulla näin:

      Favoran pehmeällä puhdistusvaahdolla kevyt pesu.

      Favoran 24h. Päivävoide.

      Joskus teen vähän kulmia.

      Joskus varjostan.

      Laitan AINA värillisen huulirasvaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe