Palkkatuki

muavuan

Oonkohan tajunnu tän palkkatuki jutun oikein :D Työkkäri ikinä ole selittäny mulle miten se toimii yms.

Kysyin työkkäriltä että paljon saisin palkkatukea, vastaus oli 1200-1300e/kk eli 60e/pv.

Saan työstä itsessään palkkaa 800e/kk.

Eli lisäänkö tämän osuuden siihen palkkaan joka on 800e,eli saanko kokonaisuudessa sitä palkkaa n.2tonnia ? (Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta)

Vai miten tämä palkkatuki juttu ny menee, osaako joku kertoa :D

Tiedän että kela(tai joku taho)maksaa työnantajalle sen "loppupalkan" joka si maksaa sen mulle. Eli työnantaja on välikätenä tässä. En ole ikinä ollut palkkatuki työssä joten uus asia/menettely mulle :)

45

14699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Ei lisä palkkasi on 800 joka ei ole edes minimi palkka olit siis ilmainen tyttö tuönsntajslle

        Älkää menkö ilmaistöihin koskaa työnantajat tottuu saamaan liikaa ilmaseksi
        Eivät maksa edes alv


    • muavuan

      Olen lukenut nuo jo moneen kertaa mut en älyy :D

      Saan tuon palkkatuen joka ois 60e/pv. Mutta tuossa ei sanota että lisätäänkö se tuki palkkaan joka on minulla 800e/kk. Tai siellähän sanotaan että kela(tai joku taho) osallistuu työnantajan kanssa palkkauskustannuksiin eli meinaa että saisin tuon 1200-1300e lisäksi? :)

      Eli joku maksaa mun työnantajalle tuon 1200-1300e/kk ja työnanataja sitte antaa sen minulle palkan lisäksi?

      Näistä virastojen lausunnoista/selityksistä koskaan ota selvää :)

      • käsittämätöntä suome

        se on samanlaista kun windows ojeen teksti, ei selviä ongelma mitenkään


      • Ei tule sinulle

        Palkkaa kuuluu maksaa TESsin mukaan. Palkkatuen määrä ei liity palkkaasi.


      • sen taseeseen merkin
        Ei tule sinulle kirjoitti:

        Palkkaa kuuluu maksaa TESsin mukaan. Palkkatuen määrä ei liity palkkaasi.

        suoraa tukea työnantajallesi-(absoluutinen sampo)-suomessa ei ole yritystukeja, koska meillä ei liioin ole koruptiota, siis ongelmia, vain työtä vältteleviä ihmisiä!-


      • minä vain

        Et sinä sitä saa tietenkään lisäksi.se on työnantajan tukemiseksi se raha.Sinun kuukausipalkka on 800 miinus verot.Palkkatuki on nimenomaan työnantajalle annettava tuki,jotta se kiinnostuisi vähän mieluummin sut palkkaamaan.Sä et ole siis hänelle kovin kallis työntekijä,kun hänelle annetaan noin paljon rahaa että se viitsisi palkata sut.Onhan se työnantajalle järkevää,kun saa työntekijän lähes ilmaiseksi.Sinä saat sen palkan mikä siitä työssäoloehtojen mukaisesti ihmiset saa tai yritä neuvotella se ylemmäs etenkin jos olet koulutettu siihen hommaan.Eri aloilla eri suuruiset palkat työntekijälle ja palkkatukeja on eri suuruisia työnantajalle.Ne ovat kaksi eri asiaa.Ei siis kovin mieltä ylentävää,jos ei kelpaa otettavaksi edes tuettuna töihin..


      • Käytä aivojas idari
        sen taseeseen merkin kirjoitti:

        suoraa tukea työnantajallesi-(absoluutinen sampo)-suomessa ei ole yritystukeja, koska meillä ei liioin ole koruptiota, siis ongelmia, vain työtä vältteleviä ihmisiä!-

        haista sinä eun*kki p*sk* täällä ei muka korruptiota no voi huhhuh miten lapsellinen olet.

        Mitä on nää lobbarit sun muut kansanedustajien kaunistelemalla väännetyt termit joille ainoa oikea sana on laillinen korruptio.. ehkä naivia pikkulasta niinkuin sua voi tämmösellä sanalla huijata.

        Työtä vältteleviä ihmisiä? On se niin vit*N hienoa vääntää tessin mukaisella ryssä palkalla kun hommista löytyisi kuitenkin pitkä kokemus.. Työnantajat kuriin prkle!!!


      • Anonyymi
        Käytä aivojas idari kirjoitti:

        haista sinä eun*kki p*sk* täällä ei muka korruptiota no voi huhhuh miten lapsellinen olet.

        Mitä on nää lobbarit sun muut kansanedustajien kaunistelemalla väännetyt termit joille ainoa oikea sana on laillinen korruptio.. ehkä naivia pikkulasta niinkuin sua voi tämmösellä sanalla huijata.

        Työtä vältteleviä ihmisiä? On se niin vit*N hienoa vääntää tessin mukaisella ryssä palkalla kun hommista löytyisi kuitenkin pitkä kokemus.. Työnantajat kuriin prkle!!!

        Suomessa on ennen vanhaan työttömät saaneet normaalin palkan, se on perustunut siihen, että työttömän on ollut pakko lähteä ns. työttömyystöihin vieraalle paikkakunnalle sinne missä töitä on ollut, yhteismajotusksissa asuneet ja tilipussi lähetetty perheelle. Silloin miehenpakka on ollut niin suuri, että vaimo ja viisi-8 lasta ovat eläneet sillä hyvin.
        Viime aikoina on suomeen tullut ulkomaisia yrityksiä, jotka eivät käytä omia rahojaan : työntekijöiden palkkojen-, verojen-, eläkkeiden-, sotue-, maksuun, he vaativat suomen valtion maksama, nämä palkkakulut, kiitokseksi niille jotka nämä edut heille järjestävät saavat muhkeat boonukset keimossaarten tilille. Tälläiset yritykset ovat somalaisen yhteiskunnan riirtäjiä joita olemme saaneet tilalle kun suomi liittyi EU:n ja suomalaiset hyvin menestyneet yritykst meiltä vietiin solkenaan eri EU maihin toiminaan rehellisesti ja maksamaan palkat verot ym. yritukse tuloksesta ja tämä jatkuu....tämä politiikka on jatkunut lähes koko EU:ssa olo ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on ennen vanhaan työttömät saaneet normaalin palkan, se on perustunut siihen, että työttömän on ollut pakko lähteä ns. työttömyystöihin vieraalle paikkakunnalle sinne missä töitä on ollut, yhteismajotusksissa asuneet ja tilipussi lähetetty perheelle. Silloin miehenpakka on ollut niin suuri, että vaimo ja viisi-8 lasta ovat eläneet sillä hyvin.
        Viime aikoina on suomeen tullut ulkomaisia yrityksiä, jotka eivät käytä omia rahojaan : työntekijöiden palkkojen-, verojen-, eläkkeiden-, sotue-, maksuun, he vaativat suomen valtion maksama, nämä palkkakulut, kiitokseksi niille jotka nämä edut heille järjestävät saavat muhkeat boonukset keimossaarten tilille. Tälläiset yritykset ovat somalaisen yhteiskunnan riirtäjiä joita olemme saaneet tilalle kun suomi liittyi EU:n ja suomalaiset hyvin menestyneet yritykst meiltä vietiin solkenaan eri EU maihin toiminaan rehellisesti ja maksamaan palkat verot ym. yritukse tuloksesta ja tämä jatkuu....tämä politiikka on jatkunut lähes koko EU:ssa olo ajan.

        Tämä epäterve toiminta on alkanut ensin yritysten vaihdolla EU:n ja suomen välillä ja sitten nämä Ulkolaiset yritykset, jotka eivä maksa palkkoja sos.kuluja, vaan maksattavat ne suomalaisilla veronmaksajilla, miksi koska sijoittajat vaatii korkeat tuotot sijoittajilleen. Kuinka paljon sijoittajissa on politikkoja ohjaavia tahoja ?? Ja mitä hyötyy politikko joka ajaa näiden riistäjä yritysten etuja. Lisäksi viimevuosien räiken veto on olluta se, että suomalaisia ei kannata työllistää edes suomalaisten verovaraoiila, vaan pitää saada kansan siirto aikaiseksia. Nämä samat yritykset vaatii nyt, että kolmansista maista saadut työntekijöiden tilalle pidää saada joka kolmas vuosi uudet tuöntekijät niin kauan kunnes suomen valtio suosu maksamaan hamaan tulevaisuudeen saakka jatkuvasti näiden palkat, eläkkeet, sotu ym. kulut, eikä vain kolmelta vuodelta.


      • Anonyymi
        Ei tule sinulle kirjoitti:

        Palkkaa kuuluu maksaa TESsin mukaan. Palkkatuen määrä ei liity palkkaasi.

        Minut huijattiin palkkatukityöhön. Mitään ei kerrottu palkasta tai tehtävänimikkeesta etukäteen. En tiennyt, että palkkatuki kunnalle tarkoittaa, että palkka sivukuluineen ei saa olla yli 2400.- En missään nimessä olisi sellaiseen suostunut. Palkkatuki siis luo lisää matalapalkkatöitä ja edistää sitä. Nyt joudun tekee 8 kk ylikoulutettuna asiantuntijana 2100 euron palkalla tehtäviä, joista kunnan pitäisi maksaa tessin mukaan vähintään 2700 euroa kk. Kunta tietenkin hyötyy valtavasti ja työkkäri on omasta mielestä suuri hyväntekijä. Minä en nyt voi enää mitään, koska muuten olisin työstäkieltäytyjä ja karenssia tulisi 3 kk.

        Vielä on mielenkiintoista se, että jos sinut irtisanotaan moitittavan toimintasi takia, niin tulee 2 kk karenssia. Joten laskennallisesti kannattaisi tehdä näin: Pidä luvatonta lomaa kuukauden, ota siitä palkka ja sit kun sut on irtisanottu, se saatu palkka ehkä kattaa sen 2 kk karenssin. Kuitenkin olisi lyhyempi kuin 3 kk karenssi. Joka tapauksessa - en aio enää koskaan ottaa vastaan palkkatukityötä. Se hyödyttää korkeintaan matalapalkka-aloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut huijattiin palkkatukityöhön. Mitään ei kerrottu palkasta tai tehtävänimikkeesta etukäteen. En tiennyt, että palkkatuki kunnalle tarkoittaa, että palkka sivukuluineen ei saa olla yli 2400.- En missään nimessä olisi sellaiseen suostunut. Palkkatuki siis luo lisää matalapalkkatöitä ja edistää sitä. Nyt joudun tekee 8 kk ylikoulutettuna asiantuntijana 2100 euron palkalla tehtäviä, joista kunnan pitäisi maksaa tessin mukaan vähintään 2700 euroa kk. Kunta tietenkin hyötyy valtavasti ja työkkäri on omasta mielestä suuri hyväntekijä. Minä en nyt voi enää mitään, koska muuten olisin työstäkieltäytyjä ja karenssia tulisi 3 kk.

        Vielä on mielenkiintoista se, että jos sinut irtisanotaan moitittavan toimintasi takia, niin tulee 2 kk karenssia. Joten laskennallisesti kannattaisi tehdä näin: Pidä luvatonta lomaa kuukauden, ota siitä palkka ja sit kun sut on irtisanottu, se saatu palkka ehkä kattaa sen 2 kk karenssin. Kuitenkin olisi lyhyempi kuin 3 kk karenssi. Joka tapauksessa - en aio enää koskaan ottaa vastaan palkkatukityötä. Se hyödyttää korkeintaan matalapalkka-aloja.

        Samoin minut. Huijattiin sillä tavalla, että olin itse hankkinut työpaikan. Sitten ”joku” lahjoi sen työnantajan antamaan minulle potkut koeajalla.

        Tämän jälkeen ilmoittauduin uudestaan työttömåksi työnhakijaksi, jonka jälkeen minulle tuli iso nippu haettavia kohteita. Kaikki olivat kaupungil palkkatukipaikkoja. Eihän sitå minulle suoraan sanottu. Otin ensimmäisen päällimmäisen työosoituksen ja hain sinne.

        Työnantaja ei olisi itse halunnut palkata minua, mutta te-toimiston täti painosti heitä palkkaamaan minut.

        Työ ei jatkunut vaan jouduin perehdyttämään seuraavan tekemään minun töitäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minut. Huijattiin sillä tavalla, että olin itse hankkinut työpaikan. Sitten ”joku” lahjoi sen työnantajan antamaan minulle potkut koeajalla.

        Tämän jälkeen ilmoittauduin uudestaan työttömåksi työnhakijaksi, jonka jälkeen minulle tuli iso nippu haettavia kohteita. Kaikki olivat kaupungil palkkatukipaikkoja. Eihän sitå minulle suoraan sanottu. Otin ensimmäisen päällimmäisen työosoituksen ja hain sinne.

        Työnantaja ei olisi itse halunnut palkata minua, mutta te-toimiston täti painosti heitä palkkaamaan minut.

        Työ ei jatkunut vaan jouduin perehdyttämään seuraavan tekemään minun töitäni.

        Tarina jatkuu siten, että huijattiin tämän jälkeen uudestaan. Palkkatukijakson jälkeen ilmoittauduin uudestaan työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon. Siihen aikaan piti vielä fyysisesti käydä siellä te-toimistossa. Huomasin, että minua seurasi jokin korvanappityyppi te-toimiston lähellä.

        Tämän jälkeen sain hämärän soiton kotiin, että tulisitko haastatteluun. Olivat kuulema saaneet puhelinnumeroni te-toimistosta. (Kysyin tätä myöhemmin niin eivät kuulema olleet antaneet puhelinnumeroani eteenpäin.) Esittelivät olevansa valtiolta ja ajattelin suostua haastatteluun kun kuitenkin valtio työnantajana ja palkkakin kuulosti suht koht ookoolta silloin. Mikä hämärää myös kuitenkin, paikka ei ollut missään haussa enkä ollut hakenut tuohon tehtävään tietenkään.

        Missään vaiheessahan ei kerrottu mistä hommassa on oikein kyse. Kyse oli mm. Venäjän kaasuputkihankkeiden käsittelystä (!)

        Tulin toisiin aatoksiin työssäni ja ajattelin kieltäytyä jos jatkoa tarjotaan (olin tässä vaiheessa jo hommannut itse itselleni uuden työpaikan). Asia jäi avoimeksi, mutta kun olin jo lopettanut työskentelyn niin tämä valtiol paikka tuli avoimeksi Mollin sivuille. En hakenut siihen. Sitten alkoikin silloiseen uuteen työhön tulla kaikenlaista ”vikaa” yllättäen mm. nettiliikennettä häirittiin&hakkeroitiin, työntekoa estettiin kaikin mahdollisin tavoin jotta tulisin heille takaisin töihin, valtiolle.

        En aio enää koskaan mennä näihin paikkoihin töihin. Se on minun osaltani täysin loppu.


      • Anonyymi
        sen taseeseen merkin kirjoitti:

        suoraa tukea työnantajallesi-(absoluutinen sampo)-suomessa ei ole yritystukeja, koska meillä ei liioin ole koruptiota, siis ongelmia, vain työtä vältteleviä ihmisiä!-

        Palkka on palkkasi.
        Palkka tuki menee täysin työnantajan voittoihin Sii taskuun


      • Anonyymi

        Työnantaja hajee ja saa palkkatuen. Työntekijä saa työnantajalta palkan.
        Eikun haet töitä. Voit haastattelussa mainita,että kohdallasi työnabtaja voi saada palkkatukea( kriteerien on täytyttävä,siinäkin).


    • muavuan

      Siis työnantaja saa n.1300e/kk josta hän ottaa ja maksaa minulle se 800e? Eli hän jäisi voitolle 500e? Mun mielestä toi systeemi on si perseestä !

      Jos noin on niin yhtä hyvin joku voisi varastaa palkkatuessa ja väärentää jonkun nimellä sen hakemuksen vaikka ei olisi tarvetta. Jonkun sukulaisen nimessä tekee hakemuksen.. Tai miten tuo palkkatuki sitte minua auttaa jos työnantaja jää voitolle siinä asiassa?

      Hän saa 1300e/kk josta tulee minulle 800e. Hänelle jää itelleen 500e käteen. Tuntuu et käytettäisiin hyväksi.

      • ei ole näin

        Se ei ole totta. Palkkatyön saajan on maksettava palkka TESsin mukaan.


      • minä vain

        Tuskin se voitolle jää,koska pitää ottaa huomioon,että työnantajalta menee sun pidosta valtiolle kuluja.kaikensorttisia vakuutusmaksuja. ym pakollista.Nyrkkisääntönä voisin sanoa,että sä kustannat todellisuudessa työnantajalle lähes 2 kertaa palkkasi verran,jos puhutaan alle keskivertoisen suomalaisen palkan.Mieti tätä kautta:Jos sulla ois oma firma.Haluaisitko maksaa työntekijällesi palkkaa mieluummin esim.500e/kuussa vai 1000e/kuussa omasta pussistasi?Kumman palkkaat mieluummin?Jotkut arvotaa hyväksi tuntemaansa työntekijää ja maksaa sitten enemmän ja on vaikka ilman palkkatukea ja joillekin kelpaa tämä raha avustus ja kokeillaan ottaa tämä joku halpa työntekijä.Saattaahan tämä palkkatuetulla toki olla parempi ja ahkerampikin,tottakai!


      • dsfsdfsdf

        Ei kun sulle maksetaan sitä palkkaa sen taulukon mukaan mitä vastaavassa työssä maksetaan muillekin, mutta sun palkkaan osallistuu valtio sillä palkkatuella, eli osa siitä sun taulukonmukaisesta palkasta tulee muualta kuin työnantajan pussista. Sitä palkkatukea ei makseta sinulle, vaan työnantajalle.

        Sun palkka siis olis 800. No, toi 800 jakautuis vaikka niin että työnantaja laittaa siihen 250 ja loput tulee sieltä valtiolta eli 550 ja sulle maksetaan se 800.

        Tosin tämä kysymys on jo viime vuoden kesällä esitetty, että aika vanha.

        Ihan sama kun palkkatukea voi saada ihan ammattitaitoa vaativaan tehtävään palkattava, jonka palkka on taulukkojen ja sopimusten mukaan vaikka 2200 e/kk. No, kun työnantaja (joka siis todennäköisesti on kunta) palkkaa pitkäaikaistyöttömän tähän tehtävään tuolla sopimusten mukaisella palkalla, mutta työnantaja hakee palkkatukea työkkäristä, jota palkkaukseen myönnetään, niin (en nyt muista onko tämä prosenttiluku oikea, mutta) tämä saa 75 % palkkaan tukea työkkäristä. Eli työnantaja laittaa osan ja loput tulee valtiolta, mutta työntekijä saa tes:n mukaisen palkan.

        Ja palkkatuki maksetaan työnantajalle jälkikäteen, hänkään ei sitä saa joka kuukausi, kaiketi...


      • lue sieltä.
        dsfsdfsdf kirjoitti:

        Ei kun sulle maksetaan sitä palkkaa sen taulukon mukaan mitä vastaavassa työssä maksetaan muillekin, mutta sun palkkaan osallistuu valtio sillä palkkatuella, eli osa siitä sun taulukonmukaisesta palkasta tulee muualta kuin työnantajan pussista. Sitä palkkatukea ei makseta sinulle, vaan työnantajalle.

        Sun palkka siis olis 800. No, toi 800 jakautuis vaikka niin että työnantaja laittaa siihen 250 ja loput tulee sieltä valtiolta eli 550 ja sulle maksetaan se 800.

        Tosin tämä kysymys on jo viime vuoden kesällä esitetty, että aika vanha.

        Ihan sama kun palkkatukea voi saada ihan ammattitaitoa vaativaan tehtävään palkattava, jonka palkka on taulukkojen ja sopimusten mukaan vaikka 2200 e/kk. No, kun työnantaja (joka siis todennäköisesti on kunta) palkkaa pitkäaikaistyöttömän tähän tehtävään tuolla sopimusten mukaisella palkalla, mutta työnantaja hakee palkkatukea työkkäristä, jota palkkaukseen myönnetään, niin (en nyt muista onko tämä prosenttiluku oikea, mutta) tämä saa 75 % palkkaan tukea työkkäristä. Eli työnantaja laittaa osan ja loput tulee valtiolta, mutta työntekijä saa tes:n mukaisen palkan.

        Ja palkkatuki maksetaan työnantajalle jälkikäteen, hänkään ei sitä saa joka kuukausi, kaiketi...

        EI KUN: tässä taitaa vielä olla se, että sille tuettavalle palkkasummalle on joku yläraja, että se raja voi olla vaikka 1800 e/kk tai jotain, eli erotus tosta jäis sitte myös työnantajalle. Eli 1800:sta 75 % tukea tai jotain maksimissaan.

        SIELLÄHÄN NE ON AINAKIN ENNEN TYÖKKÄRIN SIVUILLA OLLEET SELITETTY TUEN MAKSAMISEN PERUSTEET JA SÄÄNNÖT. SIIS MOL.FI:SSÄ!


      • työmarkkinaoranki

        Työttömien yhdistyksessä korkein palkkatuli n. 1300 eur kk .tukityölistetty saa 800 eur/ .välilliset sos. ym. työnantaja kulut 50 % tukityölistetyn bruttopalkasta = yht. 1200 eur . jää siis 100 euron ylijäämmä palkkatuesta jolla katetaan muita kuluja esim .sähkö, toimitilat. esimiehen / johdon palkka ..... jne. Tämän vuoksi työttömien yhdistyksessä on niin paljon tukityöntekijöitä , koska pienellä tukityölistyneiden n, 100 ylijäämäällä / tukityölistetty ei makseta johdon palkkoja sekä muita toiminnan kuluja.


    • tönDi

      Valmistuin vuosi sitten DI:ksi ja olen edelleen työttömänä. Minulle työkkäri ilmoitti että minusta maksetaan palkkatukea 31e/pv eli n. 600e/kk työnantajalle, mikäli työnantaja tekee toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen. Määräaikaisista työsuhteista ei työnantaja saa mitään tukea.

      • Kapina 2013

        En halua, että työnantaja saa minusta penniäkään palkkatukea, voinko kieltää sen, vai pitääkö se mennä ulosmittaamaan työnantajalta itse?


    • muavuan

      Minulle tehtiin 5kk:n työsopimus. Ja olen ymmärtänyt että palkkatuki myönnetään minunlaisille maksimissaa 10kk:ta.

      Minulla on siis määräaikainen sopimus ja minulle(tai työnantajalle)myönnettiin palkkatuki,koska olen vaikeasti työllistyvä ja pitkäaikaistyötön.

      Saan sen suurimman palkkatuen, mihin se työnantaja käyttää? Hän saa sen 1300e/kk josta hän ottaa ja antaa minulle sen sovitun palkan joka on 800e? Mihin se loppu menee? Täytyy mennä työkkäriin sanomaan ettei anna sen enempää tukea kuin palkkani on koska tuntuu että nimeäni käytetään hyväksi että työnantaja saisi enemmän avustusta kuin minä palkkaa !

      Minun nimissenä tehty palkkatukihakemus ja en saa siitä mitään,koska työnantaja pitää ne itsellään?

      Miten tämä palkkatuki sitten minua oikeasti auttaa jos työnantaja jää siinä itse voitolle?

      No kyllä ny tuosta saa verojen jälkeen 100e enemmän kuin työttömyydestä ja asumistuki laskee. Eli ei se auta mua taloudellisesti sen enempää kuin näin työttömänä. Huoh. Joten eipä loppunu se stressin aihe laskuista ja vuokranmaksuista, kun sama lopputulos kuin nyttenkin työttömänä. Sossusta saa ku tulot nousi hitusen. Huoh.

      • Työnantajamaksut

        palkkatuki raha ptiää käyttää sun palkkaamiseen. ko palkkarahat pitää erikseen anoa ja selvitykset lähettää joka kuukausi työkkärille. kerran kuukaudessa sitte maksavat sun työnantajalle rahat.

        ei sulla sitten ole tullu mieleen, että työnantajan palkkakuluja on paljon muutakin kuin se raha, joka sun tilille tulee?? työnantaja maksaa sinusta vakuutusmaksuja, kerryttää sulle eläkettä ja sekä maksaa muita pakollisia maksuja. sun hyväkses se niitä maksaa, koska laki määrää. mikäli olis villi työelämä, niin tuskin maksaisi yksikään työnantaja sun puolesta mitänä maksuja.¨

        jotenka sun palkkatukisummasa jää sulle palkkaa 800 euroa. miinus sitten verot, mikä se sun henkiökohtainen veroprosentti sitten onkin.

        eipä tienaa työnantaja sun tukirahoilla. äläpä huoli ollenkaan.

        etsi itsellesi semmoinen työnantaja, joka ottaa sut palkkatuella töihin ja maksaa siihen itse omistaan lisää pari tonnia, niin alkaa päästä palkoille pitkäaikaistyötönkin.


      • Anonyymi

        Saahan se joka sut palkkaa niin sun työn tuoton, kun olet suomaainen niin arvostetaan sun työtä?


    • muavuan

      :D okei, pikkuhiljaa alkaa ymmärrys toimia :D

      Työkkärin täytyisi mennä artikulointi-kurssille. Olen meinaa ymmärtänyt heidän puheensa väärin.
      "SÄ olet oikeutettu saamaan palkkatukea". Heidän pitäisi siis sanoa "Sun tulevan työnantajalla on oikeus saada SINUSTA palkkatukea". Koska minulle on sanottu että MINÄ saan palkkatukea se maksimimäärän ni tottakai mä ymmärsin että MINÄ saan sen. Mutta se onkin työnantaja joka saa sen. Eli pilkkuanussiessaan; en ole oikeuttu saamaa palkkatukea koska ne menee työnantajalle eikä minulle :D

      Mutta voisinko sanoa työkkärille että se työnantaja antaisi vähä ylimääräistä? Tämä on siis kaupungin oma järjestämä työpaja jotka ottavat nimenomaan työttömiä esim palkkatuettuun työhön?

      Kun palkkatuen tarkoitus on siis auttaa työttömiä. Saan työttömänä ollessa verojen jälkeen sen työttömyysturvan joka on 501e. Saan palkkaa verojen jälkeen 666e. Eli saisin 100e enemmän kuin työttömyydestä. Ei siinä mitää mutta mun asumistuki laskee joten vuokranmaksuun menee enemmän rahaa, joten eipähän se mun tilannetta muuta miksikään. Olen samassa talouspisteessä kuin työttömänä. Joten eipä se auta mua tuo palkkatuki :D Ja tosiaan kun olen pitkäaikaistyötön ja tämän takia vaikeasti työllistettävä. :)

      • minä vain

        Sull on muistaakseni oikeus kieltäytyä jos saat vähemmän palkkaa työssäollessas.Kai sulla matkakulujakin tulee eli saatat jäädä tappiolle jopa.Joskus törmää tuohon ettei jollakulla ole oikeasti varaa mennä töihin,jos meinaa leipänsä saada ens kuussa.Jokin raja silläkin minimisummalla millä ihminen elää.Ärsyttäviä etenkin noi jotkin parin tunnin työtarjoukset,joihin on pakko vastata jottei saa karenssia.Eipä sitä voi kun jauhaa purkkaa työhaastattelussa ja näyttää laiskalta ja odottaa parempaa tarjousta että edes pari sataa jäisi käteen enempi, mitä kotona,jos 5pv viikossa pari tuntia meet ja toinen pari työmatkoihin.Teen kyllä vapaaehtoistyötä,mutta sinne menen silloin,kun on sopiva aika ja omasta tahdostani.


    • ......,,,,,........

      Työnantaja voi saada palkkatukea työntekijän palkkaamisesta aiheutuviin palkkakustannuksiin. Palkkatuki ei kuitenkaan voi olla bruttopalkkaa suurempi. Nyt joku voi korjata, mutta ennen oli niin, että kolmannelle sektorille voidaan myöntää palkkatuki (aik. yhdisltemätuki) koko palkkakustannuksiin, sama oli valtiolle. En tiedä onko tämä voimassa. Palkkatukea ei saa missään tilanteissa työntekijä, se on joko väärin sanottu tai väärin ymmärretty. Jos työnantaja maksaa palkkatukea pienempää palkkaa kuluineen, eli saa voittoa palkkatuella, hän syylistyy väärinkäyttöön. Tuolloin tuki voidaan periä kokonaan takaisin.

    • linkin takaa.
    • Poikki ja Pinoon

      Useasti on näin esimerkin omaisesti kun palkkatukea käytetään "väärin" mutta ei laittomasti :

      Työkkärin myöntää 1200 e/kk palkkatukea työntekijän työllistämiseksi. Yritys pidättää 1200 eurosta työnantajamaksut ja maksaa n. 900 euroa bruttuna työntekijälle palkkaa. Työaika määräytyy tuon 900 euron bruton mukaisesti ja palkka on tesin mukainen.

    • ....................

      Työnantajan sulle maksama palkka pitää olla suurempi kuin hänelle maksettava palkkatuki, sun palkka ei siis saa olla yhtä suuri tai pienempi kuin työnantajan saama palkkatukikorvaus. Työnantajan saama palkkatuki saattaa vaihdella kuukausittain, korvauksen määrä riippuu kuukaudessa olevista arkipäivistä, mutt työntekijällä palkka on sama joka kuukausi. Jotkut yhdistykset saavat palkkatukea ja sen lisäksi paikkakuntalisän eli palkkatuella tuleva työntekijä on heille täysin ilmainen, heidän ei tarvitse pistää latin latia omasta pussista. Monet työnantajat viilaavat yhteiskuntaa linssiin palkkatukiasioissa ja tiedän tapauksen ett palkkatuella palkattu työntekijä teki toista työtä palkkatukityönsä lisäksi eli porsaanreikiä löytyy ja käytetään tuossakin asiassa.

    • pikkusenharmistunut

      puhelinmyyntiä palkkatuella, kokeilkaa ihmeessä! siitä vasta riemu repeää....

      • en rupeais

        Puhelinmyynti on provisiopalkkaukseen perustuvaa työtä eli pienen peruspalkan lisäksi saa tietyn summan tehdystä myynnistä. Säilyttääkseen työnsä täytyy myyntiä tulla eli jos et saa tulosta joudut ulos eli pistetään työsuhde poikki. Raakaa peliä tuo puhelinmyyntityö ja saa tosissaan rimpautella ihmisille että saa palkkansa tienattua joka kuukausi. Ei ole mun alaa ja sen olen työkkärissä sanonut suoraan muutamat kerrat.


      • öpöpöpöpö
        en rupeais kirjoitti:

        Puhelinmyynti on provisiopalkkaukseen perustuvaa työtä eli pienen peruspalkan lisäksi saa tietyn summan tehdystä myynnistä. Säilyttääkseen työnsä täytyy myyntiä tulla eli jos et saa tulosta joudut ulos eli pistetään työsuhde poikki. Raakaa peliä tuo puhelinmyyntityö ja saa tosissaan rimpautella ihmisille että saa palkkansa tienattua joka kuukausi. Ei ole mun alaa ja sen olen työkkärissä sanonut suoraan muutamat kerrat.

        Ensimmäisessä linkissä työkkärin sivuille luki näin:

        "Palkkatuki voi olla enintään 50 prosenttia palkkauskustannuksista, jos tuella palkattava on
        1) saanut työttömyysetuutta työttömyyden perusteella vähintään 500 päivältä"

        Siis mitä se sitten vähintään olisi?


    • yrittäkääedes

      palkkatuki euroina pliis,,, ei noilla speden prosenteilla mitään saa eli jos palkka on vaikka 5000e niin onko palkkatuki 2500 e vai onko siinä joku maximi määrä
      ja pitääkö palkan olla vähintään tes mukainen että saa palkkatuen vai voiko pelkällä palkkatuella palkata jonkun eli ei oikeasti maksa mitään?
      Paljon on tarinaa mutta ei anneta vastausta , mikä on vaikeaa voi vttu sentään....

      • eiprosentteja

        Menes nyt lukemaan TE-sivuilta ajantasaiset tiedot äläkä vanhoja pöhköilyjä lue!
        Jos sun TES-palkka on 2000€/kk ja työnantaja maksaa eläke ym. kuluja 400 eli palkkauskustannukst yht. 2400€, työnantajasi saa tukea max 1200€. Tilillesi tipahtaa veronpidästyksen jälkeen alle 2000.
        Tällä hetkellä max tuki työnantajalle on 2000€/kk eli palkka jotai 3000€ ja kulut alta 1000€.
        Vieläkö TE-täti antaa Sanssi-kortteja, josta työnantaja voi sitt tavailla noita juttuja?
        Onko vielä niitä tietämättömiä, jotka ei tiedä mitä kuluja työnantaja maksaa palkan lisäksi?


    • Mielelläänx

      Eli siis kuka on nykyään oikeutettu palkkatukeen?, työkkärissä todella nihkeästi kertoo yhtään mitään palkkatuesta/oikeudesta vaikka kuinka tivais. Aikaisemmin ollut palkkatuella vuoden joka oli 4,5 tuntia/päivä ja palkka oli noin 1000e/kk, eli työnataja ei joutunut siis maksaan itse yhtään palkkaa. Eli voiko työnantaja nyt enää uudistuksen jälkeen ottaa puolipäiväiseksi samalla tuella ja myönnetäänkö tuki ns tavallisen työttömän palkkaamiseen vai onko se vain TYP yms asiakkaille?. Mielelläni menisin uudestaan tuella jos sellainen on enää mahdollista?.

      • pallkatukityollistetty

        Itse hain kesällä 2016 palkkatukityöpaikka ja sain sen. En ollut milää. Typpiläinen tms...
        Olin pitkäaikaistyötön ja sillä perusteella työnantaja sai minusta palkkatukea.
        Oma juttu oli myös 23.5h töitä viikossa joten työnantaja sai minusta 100% palkkatuen. Eli työllistävä taho sai täysin ilmaisen työntekijän!!


    • palkkatukikomyös

      kuinka pitkään pitää olla työttömänä, että oikeutus palkkatukeen? ja onko työaika aina vähemmän kuin se normaali 38-40 tuntia kk:ssa? ja haetaanko palkkatukipaikkaa nykyään itse, vai osoittaako TE-tsto?

    • Ei_palkkatukia

      Taitaa olla palkkatuki historiaa vuonna 2017, kun kaikki työttömät pakotetaan tekemään töitä 520e/kk. Hallelujaa ja aamen. Kiitos Sipilä ja hallitus.

      • ptukisucks

        Palkkatuki juttu on niin syvältä!!! Ihan sama kuka rahat maksaa mut p-tuella jään miinukselle kun as.tuki ja toimeentulotuki jää pois, plus maksat sähköt, lääkkeet ym. ite. eli ihan haista paka juttu. Jos olisin tienny miten juttu menee ni enpä olisi palkkatuella ees menny töihin!!!


      • eisamanarvoinen

        Palkkatuetussa työssä on se hölmöys että kokonaiskestoo ei enää lasketa kokonaisuudessaan työssäoloehtoviikkoja kartuttavaksi. Nyt on siis entistä kauemmin oltava palkkatukitöissä saadakseen nuo työehtoviikot täyteen jotta pääsisi ansiosidonnaiselle kelan työttömyyspvärahan sijaan.


    • pppppia

      Olen ollut palkkatuella kaupungin järjestämässä paikassa. irtisanouduin. Minulle kävi kuin heille edellä näissä kirjoituksissa. Lisäksi sosiaalitoimi laski minlle ylijäämää useiksi kuukausiksi. Lähden vastakin palkkatuella täysin normaaliin työpaikkaan, mikäli työkkärin henkilön puheet aiheesta pitänevät paikkaansa. 1032 euroa oli palkkatukeni viimeksi. Älkää hyvät ihmiset suostuko moiseen missäänpäin Suomea. Minulle on koitunut kaupungin turvatyöpaikoista pelkkää negatiivista. Olkaa kunnianhimoisia ja menkää työkokeiluun unelmienne ammattiin. Siitä edelleen vaikka palkkatuettuna. Kaupungin palkkatukipaikat on täyteen buukattu. Siellä ei riitä tekemistä

    • Anonyymi

      Just joo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe