äänittäminen

jjjelppiä

Tarvitsisin äänityslaitteen, halvan sellaisen, jolla voisin äänittää puhetta ja toistaa sitä. Äänityksen ei tarvitsisi olla huippulaatuista ja sitä tulisi olemaan vain noin minuutin verran. Äänityslaitteen pitäisi olla mahdollisimman pieni, sillä ajatus olisi käyttää ääntä ihmishahmon äänenä ja sen pitäisi mahtua pieneen tilaan. Äänityslaite ei tulisi muuhun kuin tähän käyttöön. Onko kellään tietoa, mikä laite vastaisi tarpeitani?

6

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyaaikaisilla kännyköillä ja läppäreillä voi äänittää puhetta, jos laadulla ei ole juuri väliä. Järkevimpiä pikku taltiointilaitteita ovat nykyään pienet kortille tallentavat sanelukoneen näköiset kapineet, joissa on mikrofonipari toisessa päässä. Parhailla pystyy äänittämään jopa suht hyvin musiikkitaltiointejakin, tosin irtomikkipari parantaa laatua. Esim Thomanilla on noita kattava valikoima. Perinteisiä sanelukoneita saattaa löytää kirppiksiltä suunnilleen ilmaiseksi. Mm. itse ostin minidisc -soittimen ja kauhian kasan minidiskejä yhteensä 12 e. Ei noista tartte paljoa maksaa, paljon niihin saa menemäään, jos sen pään ottaa...;-)

      • Kalakkuna

        Halvallapa oot minidiskin löytänyt, sillä saa yleensä niin huippuluokan nauhoituksia laadullisesti että ihmettelen kun joku on luopunut, äänitys käytössä eriomainen.

        Muuten Applen laitteisiin ipodiin ja iphoneen esim. on saatava ihan stereo mikkejä tai liitäntä adaptereita johon saa oman mikin vaikka kytkettyä, jos sellaisen mp3 soittimen tai iphonen sattuu jo omistamaan.
        Laatukin on hyvä, cd tasoista jos nyt hyväksi voi sanoa.


      • jjjelppiä
        Kalakkuna kirjoitti:

        Halvallapa oot minidiskin löytänyt, sillä saa yleensä niin huippuluokan nauhoituksia laadullisesti että ihmettelen kun joku on luopunut, äänitys käytössä eriomainen.

        Muuten Applen laitteisiin ipodiin ja iphoneen esim. on saatava ihan stereo mikkejä tai liitäntä adaptereita johon saa oman mikin vaikka kytkettyä, jos sellaisen mp3 soittimen tai iphonen sattuu jo omistamaan.
        Laatukin on hyvä, cd tasoista jos nyt hyväksi voi sanoa.

        Äänityslaite tai tallenne pitäisi kuitenkin jättää ihmishahmon sisään ja nauhoituksen toiston pitäisi olla helppoa. Eli kännykkääni tms. en voisi sinne laittaa.


      • MP-Guzzi
        jjjelppiä kirjoitti:

        Äänityslaite tai tallenne pitäisi kuitenkin jättää ihmishahmon sisään ja nauhoituksen toiston pitäisi olla helppoa. Eli kännykkääni tms. en voisi sinne laittaa.

        Useissa MP3-laitteissa on äänentallennusmahdollisuus.


    • Kuorsauksen äänitys

      Haluaisin äänittää 8tunnin yöunen aikana kuuluvat äänet, tarkoitan kuorsaustani. Millä laitteella voi tehdä kotona näin pitkän yhtenäisen äänityksen? Olen sinkku ja haluaisin matkoilla yöpyä kahden hengen huoneessa toista häiritsemättä. Ennenkuin lähden hakemaan apua kuorsaukseeni haluaisin kotikonstein selvittää, minkälaista ääntelyä pidän yöllä.

      • Ärsäyksen kuonitus

        Kannattaa käyttää megafonia, asetat sen vaan naamalle ja namikat täysille, se äänittää just hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe