Minä haluaisin hyvän efekti-laitteen vahvarin ja kitaran väliin, mikä olis laadukkain ja monipuolisin, vois olla "cry-beibikin" samassa, vai onko niin hyvä, pitääkö kaikki laittaa erikseen, mitä mä ostan?
Auttakaa minua pleace !
10
911
Vastaukset
- :I:I;
saundit ovat aika henk.koht asia eli suosittelen että marssit joku päivä musiikkiliikkeeseen testimään.
Jos sulla cry-babe on jo niin suosittelisin että hylkäät ajatuksen multiefektistä (jos sulla semmoinen ylipäänsä oli) ja ostelet laadukkaita pedaleita mitkä kytket crybeibin kanssa yhteen. Näin voit kasvatella pedaalikokoelmaasi vuosien varrella jatkuvasti pienillä lisäyksillä :) - solisti
seuraavassa muutama vaihtoehto ja oma mielipide..
eli efektejä on periaatteessa kolmea eri mallia:
pedaali efektit (yksi efekti)
lattia multiefektit (monia efektejä)
räkki multiefektit (monia efektejä räkissä)
ja sitten siis:
pedaali efektit on ihan jees, mutta voi alkaa pörräämään, eli voi olla että pitää investoida vielä kohinasalpaan (gateen).. Lisäksi, jos ei rakenna pedalboardia (lankku jossa efektit kiinni) voi niiden kuljettaminen ja pystyttäminen pitkällä tähtäimellä olla tuskallista..
lattia multiefektit on vähän enemmän jees.. pörrääminen vähän epätodennäköisempää ja jos ei käytä muita on kuljetettavuus omaa luokkaansa.. lisäksi monet uudet efektit sisältävät jo sisäisen virittimen ja ekspressiopedaalin eli jopa esim cry-baby jäljitelmäkin on aika aidon tuntuinen (tietysti riippuu mallintajasta)
räkkiefekti on pätevä vehje, jos siihen on varaa, koska halpaa kitaran räkiefektiä ei ole olemassakaan (ellei löydä hyvää käytettyä), sillä vanhemmissa (lue halvemmissa) ei ole vielä ekspressiota, gatea, tuneria tai muuta vastaavaa.. jos kuitenkin on jo esim se wah-wah ja viritin, eikä systeemi vielä pörrää voi kannattaa hankkia räkkiefekti varsinkin jos jo muutenkin on tavaraa räkissä tai vastaavassa laatikossa..
Nykyään on tietysti otettava huomioon myös mallintavat vahvistimet, joita ehkä myös suosittelisin harkittavan, sillä ne alkavat olla jo varsin päteviä laitteita nekin..
ja nyt se oma kanta: minulla on morleyn wah-wah, joka toimii kuin unelma pattereilla, mutta ei verkkolaitteella ja räkkivahvistimet, joihin etsin tällä hetkellä halpaa efektiä, jossa on wahi.. olen myös harkinnut voxin valvetronixia, jossa on sisäiset efektit, kakkosvahvistimeksi, jolloin voisi katsoa soundia uusiksi muutenkin..
MUTTA OLEELLISTA on turvautua niihin keinoihin jotka itsestä tuntuvat hyvältä.. eli jos haluaa monta eriväristä palikkaa lattialle, ostaa pedaaleita (tietysti plussana on niiden täysin vapaa asettelu, sillä joissain efektilaitteissa on mahdollisuus vain tehtaan asettamaan järjestykseen..) ja jos haluaa multiefektin hankkii sellaisen.. MUTTA KANNATTAA MENNÄ SIIHEN PAIKALLISEEN MUSALIIKKEESEEN JA KOKEILLA, EIKÄ HETI TILATA SAKSASTA JOTAIN.. ja tietysti kannattaisi muutenkin käyttää näitä paikallisia, sillä kun olet tuttu asiakas, eivät hinnat välttämättä ole kiinteitä, ja saat testata vermeitä rauhassa..- Ritchie
Mulla ei ainakaan pedaalit pörise, mut miul onkin Bossin Noise Gate keulilla... Kauhee homma roudata kanootin pituista pedalboardia ja auta armias, kun keikalla joku urpo kaatuu kännissä (vasta yhdesti tapahtunut..) niiden päälle, et taatusti löydä sitä piuhaa, mikä meni poikki ja kitara täysin mykkänä! :-( Eli tämmöstä hässäkkää mä raijjaan mukanani:
Boss noise gate
Dan-echo delay
Electro-harmonics guitar synthesizer(makeita moog-soundeja!)
Ibanez wahwah wh-10
Tuner
Boss cs-3 compressor
Boss turbo overdrive(turbo off!)
Boss phase shifter ph-5(harmonist ja oktaaveri)
Boss octaver oc-2(täysi paska!pätkii)
Korg G4 rotary speaker simulator(lesliet lähtee!)
MXR phase 100(mm. no quater rhodes-soundi)
MXR phase 90(catch the rainbow,täydellinen!)
EH electric mistress(uskomaton flanger)
Danelectro 7-band eq
Boss 7-band eq(toisen kitaran säädöt)
Volume-pedal
4 muuntajaa sekä
Voodoo lab pedal power
Jäiköhän joku pois...? ;-)
Älkää kysykö, paljonko on mennyt rahaa!!! Monen multiefektin verran kuitenkin... :-( - Neitonen
Ritchie kirjoitti:
Mulla ei ainakaan pedaalit pörise, mut miul onkin Bossin Noise Gate keulilla... Kauhee homma roudata kanootin pituista pedalboardia ja auta armias, kun keikalla joku urpo kaatuu kännissä (vasta yhdesti tapahtunut..) niiden päälle, et taatusti löydä sitä piuhaa, mikä meni poikki ja kitara täysin mykkänä! :-( Eli tämmöstä hässäkkää mä raijjaan mukanani:
Boss noise gate
Dan-echo delay
Electro-harmonics guitar synthesizer(makeita moog-soundeja!)
Ibanez wahwah wh-10
Tuner
Boss cs-3 compressor
Boss turbo overdrive(turbo off!)
Boss phase shifter ph-5(harmonist ja oktaaveri)
Boss octaver oc-2(täysi paska!pätkii)
Korg G4 rotary speaker simulator(lesliet lähtee!)
MXR phase 100(mm. no quater rhodes-soundi)
MXR phase 90(catch the rainbow,täydellinen!)
EH electric mistress(uskomaton flanger)
Danelectro 7-band eq
Boss 7-band eq(toisen kitaran säädöt)
Volume-pedal
4 muuntajaa sekä
Voodoo lab pedal power
Jäiköhän joku pois...? ;-)
Älkää kysykö, paljonko on mennyt rahaa!!! Monen multiefektin verran kuitenkin... :-(Siis haluaisin yksinkertaisen yhdistelmän (yksinkertaista yksinkertaiselle), olen kallistumassa sellaiseen systeemiin missä monta samassa, hinta tuolla 500 ja sillee, mutta tuntuu että onko ne sittenkin leluja(?), onko teillä faktaa saundeista ja kestävyydestä?
- kitara.friikki
Neitonen kirjoitti:
Siis haluaisin yksinkertaisen yhdistelmän (yksinkertaista yksinkertaiselle), olen kallistumassa sellaiseen systeemiin missä monta samassa, hinta tuolla 500 ja sillee, mutta tuntuu että onko ne sittenkin leluja(?), onko teillä faktaa saundeista ja kestävyydestä?
Osta line6:sen Pod tai jokin rolandin multiefekti, mainitsemassasi hinta haitarissa olisi Pod xt tai rolandin me-50
- guitar player
Neitonen kirjoitti:
Siis haluaisin yksinkertaisen yhdistelmän (yksinkertaista yksinkertaiselle), olen kallistumassa sellaiseen systeemiin missä monta samassa, hinta tuolla 500 ja sillee, mutta tuntuu että onko ne sittenkin leluja(?), onko teillä faktaa saundeista ja kestävyydestä?
Hanki ihmeessä Bossin multiefekti. niitä löytyy erilaisia. mutta ne kestää ja paras soundi. sellasen saa 300-800e.... metalli koppasia. ja saa analogisenakin!
- efektiä
Efektit on sitä varten että niillä peitetään soiton vajavaisuuksia ja virheitä. Ne jotka osaa soittaa ei tarvitse mitään efektejä.
- Ritchie
Efektit tuovat lisäväriä soittoon maltillisesti käytettyinä. Onhan särökin efekti; Meneppä veivaamaan rehtiä AC/DCtä puhtailla saundeilla tai vahvistimen omalla näkkileipä-gainilla... Kuulostaako mahtavalta, hä?
Kuuntele esim. Hendrixin Bold As Love- kappale ensin kun väität mitään efekteistä tai niiden käytöstä! Ko. biisissä käytetään ensimmäistä kertaa flanger-efektiä, jonka Jimi ja Eddie Kramer loivat yhteistyössä jo vuonna -68! - bluesukko
Ritchie kirjoitti:
Efektit tuovat lisäväriä soittoon maltillisesti käytettyinä. Onhan särökin efekti; Meneppä veivaamaan rehtiä AC/DCtä puhtailla saundeilla tai vahvistimen omalla näkkileipä-gainilla... Kuulostaako mahtavalta, hä?
Kuuntele esim. Hendrixin Bold As Love- kappale ensin kun väität mitään efekteistä tai niiden käytöstä! Ko. biisissä käytetään ensimmäistä kertaa flanger-efektiä, jonka Jimi ja Eddie Kramer loivat yhteistyössä jo vuonna -68!Soundi lähtee sormista se on ihan totta, jos ajatellaan vaikka Blackmoren soittoa niin sen tunnistaa soittaa se sitten millä kamoilla vaan.
Mutta, liian Äijäily puheilta kuullostaa "ei tarvita efektejä" Kyllähän efektit muutakin tekevät kun kätkevät virheitä, sähkiksellä soitto on efektiä jo itsessään, sähkis kuulostaa aika hiljaseltä ilman "mitään", efektiä on jo kun laitetaan piuhakiinni ja virta päälle.
Ja totta on, kokeile wah saundia ilman pedaalia, en usko, että onnistut...
- Neitonen
Kiitos että autoitte, nyt mulla on kivaa ja purpe hazea ja voodoo lasta vedän niin perkuleesti, kiitos kullan nupukat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484