Tärkeää asiaa itsekurista!

punnitsija

Pahin ongelma laihduttamisessa on itsekurin puute. Itsekuriin on helppo ratkaisu: ÄLÄ LAIHDUTA LIIAN VÄHILLÄ KALOREILLA. LIIAN NIUKASTI SYÖMINEN LAITTAA ITSEKURISI ÄÄRIMMILLEEN JA SITTEN LUOVUTAT HELPOSTI. Kukaan ei pitkän päälle jaksa liian tiukkaa itsekuria. Mitä enemmän syöt sitä vähemmän tarvitset itsekuria. Syö siis mieluummin kohtuudella, mutta jätä silti vajetta. Kannattaa käydä ensimmäiseksi ennenkuin aloitat laihduttamisen sivustolla www.kalorilaskuri.fi mittaamassa kalorikulutuksesi kohdassa kalorikulutus. Ei kannata vain arvella omaa kulutustaan, sillä se voi olla virheellinen arvio, ja arvio on yleensä alakanttiin arvoitu, jolloin aletaan liian tiukkoihin dieetteihin. Suositeltu VAJE on 1000 kcal-500 kcal. 1000 kcal laihtuu 1 kilo viikossa vauhtia.

6

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksilöitä kaikki

      Ite en pysty ekoja viikkoja tiputtaa painoa tuhannella kalorilla, on syötävä vähemmän. Mulla motivaatio tippuu samantien jos laihtumista ei tapahdu nopeasti laihdutuksen alussa.

      Kun on tosi niukalla ruoalla muutaman viikon laihduttanut ja painoa on kivasti tippunut, sen jälkeen alan yleensä siihen 1000kcal/päivä. Ja ei. Kilot eivät ole tulleet takaisin.

      • ex-anorektikko

        Mutta jos sulla ei paino tipu 1000kcal syömällä aluksi (mikä muuten on liian vähän laihduttajalle, alaraja olis 1200kcal minkä alle ei sais kaloreita tiputtaa) niin onko sulla mitään laihdutettavaa, kuulostaisit aika pienikokoiselta tuon perusteella...


    • punnitsija

      Tarkoitin 1000 kilokalorin vajetta päivässä, en sitä että söisi vain 1000 kilokaloria. Siis rajahan syömisille on juuri tuo 1200 kcal päivässä, ja pidän itse hyvää huolta että syön vähintäänkin sen verran, ja olen valmis tiputtamaan vajettani sen takia tai liikkumaan enemmän jolloin saan syödä vähintäänkin 1200 kilokaloria. Itse kävelen kaksi tuntia päivässä ja täytän kaiken liikuntaan kuluneet kalorit syömällä ja niin saan syödä tällä hetkellä n.1675 kcal päivässä.

    • hoikaksi haluuva

      Juu, nimenomaan se VAJEEN määrä merkkaa laihdutukses =) Punnitsija laskee ihan oikein. Mäkin lasken just tuolleen. Mä liikun just vakilenkin siten, et kulutan keskimäärin 600 kcal. Liikun jonkun 3-5 kertaa viikossa tuon määrän. Kulutan viikossa liikunnalla siis 1800-3000 kcal. Juu ja kun tuossa toisessa ketjussa kerroin laihduttavani 600-650 kcal kuurilla, niin en mäkään sitä jaksas pitkään, jos joutusin syödäkin vaan 600-650 päiväs. Mä saan syödä tuossa 1200-1250, mut siitä miinustetaan sitten liikunnan kalorit. Myönnettäköön, että mun todellinen vaje on tuossa sitten niinkin paljon, kuin keskimäärin 1800 päiväs, kun mun kokonaiskulutus abaut 1800 liikunta 600.

    • hoikaksi haluuva

      Eiku! Laskuvirhe :D siis mun vaje on sitten 1200 päiväs keskimäärin.

    • punnitsija

      Viikon keskimääräinen vaje ratkaisee laihdutusvauhdin, jos vaikka jonkun päivän syö viikossa vähemmän niinä päivinä, kun ei liiku. Juuri näin, että vaje ratkaisee laihtumismäärän eikä se kuinka paljon syö päivässä kaloreita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe