Tärkeää asiaa itsekurista!

punnitsija

Pahin ongelma laihduttamisessa on itsekurin puute. Itsekuriin on helppo ratkaisu: ÄLÄ LAIHDUTA LIIAN VÄHILLÄ KALOREILLA. LIIAN NIUKASTI SYÖMINEN LAITTAA ITSEKURISI ÄÄRIMMILLEEN JA SITTEN LUOVUTAT HELPOSTI. Kukaan ei pitkän päälle jaksa liian tiukkaa itsekuria. Mitä enemmän syöt sitä vähemmän tarvitset itsekuria. Syö siis mieluummin kohtuudella, mutta jätä silti vajetta. Kannattaa käydä ensimmäiseksi ennenkuin aloitat laihduttamisen sivustolla www.kalorilaskuri.fi mittaamassa kalorikulutuksesi kohdassa kalorikulutus. Ei kannata vain arvella omaa kulutustaan, sillä se voi olla virheellinen arvio, ja arvio on yleensä alakanttiin arvoitu, jolloin aletaan liian tiukkoihin dieetteihin. Suositeltu VAJE on 1000 kcal-500 kcal. 1000 kcal laihtuu 1 kilo viikossa vauhtia.

6

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksilöitä kaikki

Ite en pysty ekoja viikkoja tiputtaa painoa tuhannella kalorilla, on syötävä vähemmän. Mulla motivaatio tippuu samantien jos laihtumista ei tapahdu nopeasti laihdutuksen alussa.

Kun on tosi niukalla ruoalla muutaman viikon laihduttanut ja painoa on kivasti tippunut, sen jälkeen alan yleensä siihen 1000kcal/päivä. Ja ei. Kilot eivät ole tulleet takaisin.

• ex-anorektikko

Mutta jos sulla ei paino tipu 1000kcal syömällä aluksi (mikä muuten on liian vähän laihduttajalle, alaraja olis 1200kcal minkä alle ei sais kaloreita tiputtaa) niin onko sulla mitään laihdutettavaa, kuulostaisit aika pienikokoiselta tuon perusteella...

• punnitsija

Tarkoitin 1000 kilokalorin vajetta päivässä, en sitä että söisi vain 1000 kilokaloria. Siis rajahan syömisille on juuri tuo 1200 kcal päivässä, ja pidän itse hyvää huolta että syön vähintäänkin sen verran, ja olen valmis tiputtamaan vajettani sen takia tai liikkumaan enemmän jolloin saan syödä vähintäänkin 1200 kilokaloria. Itse kävelen kaksi tuntia päivässä ja täytän kaiken liikuntaan kuluneet kalorit syömällä ja niin saan syödä tällä hetkellä n.1675 kcal päivässä.

• hoikaksi haluuva

Juu, nimenomaan se VAJEEN määrä merkkaa laihdutukses =) Punnitsija laskee ihan oikein. Mäkin lasken just tuolleen. Mä liikun just vakilenkin siten, et kulutan keskimäärin 600 kcal. Liikun jonkun 3-5 kertaa viikossa tuon määrän. Kulutan viikossa liikunnalla siis 1800-3000 kcal. Juu ja kun tuossa toisessa ketjussa kerroin laihduttavani 600-650 kcal kuurilla, niin en mäkään sitä jaksas pitkään, jos joutusin syödäkin vaan 600-650 päiväs. Mä saan syödä tuossa 1200-1250, mut siitä miinustetaan sitten liikunnan kalorit. Myönnettäköön, että mun todellinen vaje on tuossa sitten niinkin paljon, kuin keskimäärin 1800 päiväs, kun mun kokonaiskulutus abaut 1800 liikunta 600.

• hoikaksi haluuva

Eiku! Laskuvirhe :D siis mun vaje on sitten 1200 päiväs keskimäärin.

• punnitsija

Viikon keskimääräinen vaje ratkaisee laihdutusvauhdin, jos vaikka jonkun päivän syö viikossa vähemmän niinä päivinä, kun ei liiku. Juuri näin, että vaje ratkaisee laihtumismäärän eikä se kuinka paljon syö päivässä kaloreita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      60
      5798
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      115
      5010
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      2967
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      96
      1455
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      340
      1129
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      971
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      968
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      886
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      109
      867
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      839
    Aihe