Voitteko auttaa. Olen luvannut lapselleni laulaa sen illalla tuutulauluksi, mutta olisi kiva laulaa se myös oikein eikä vain keksiä että jotenkin näinhän se meni...
Eli jos joku ystävällinen kertoisi, miten menee Lapin äidin kehtolaulu alusta loppuun... Olisin tosi kiitollinen.
Googlella löytyy vain levyjä ja nuottikirjoja, joissa tämä laulu on mukana.
Lapin äidin kehtolaulun sanat
14
28218
Vastaukset
- Äiskä
Lapin äidin kehtolaulu
Äiti lasta tuudittaa, lasta tuntureiden.
Päivä taakse kaikkoaa ylhäin tähtivöiden.
Vaikka kylmä hallayö toiveet usein maahan lyö,
kerran lapsein lahjaks saa
nää kairain kultamaat.
Sulje silmät pienoinen, uinu onnen unta.
Suuri on ja ihmeinen onnen valtakunta.
Kun sa suureks vartut vain mailla aavain aukeain
kerran lapsein lahjaks saat
nää laajat Lapin maat.
Naa na naa na naa na naa...
Räiske Pohjan loimujen
tuisku, viima tuulien,
kehtolaulua vain ne, lapin lapselle.- tuutulullaa
Äiskä kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/helka.ahola/lasten.htm siellä on myös toisia tuutulaulun sanoja.
...ny on sitte sanat. Ku viel osais laulaa...
= :o)) - Äiskä
tuutulullaa kirjoitti:
...ny on sitte sanat. Ku viel osais laulaa...
= :o))mutta kyllhän kaikki osaa...omalla tavallaan..joskus tuntuu että mä aiheutan vaan lapselle painajaisunia mun kamalalla lauluäänellä...
- jätkä-45
Äiskä kirjoitti:
mutta kyllhän kaikki osaa...omalla tavallaan..joskus tuntuu että mä aiheutan vaan lapselle painajaisunia mun kamalalla lauluäänellä...
Tulee ihan lapsuus mieleen noita laulun sanoja lukiessa. Tämä oli suuri suosikkini, kun olin 5-vuotias pikkupoika. Liimauduin radion ääreen joka lauantai Toivottuja kuuntelemaan. Ja sitähän soitettiin, oli todellinen hitti vuonna 1950. Laulaja on Mirjam Helin, laulun tekijä Kalervo Hämäläinen.
- Äiskä
jätkä-45 kirjoitti:
Tulee ihan lapsuus mieleen noita laulun sanoja lukiessa. Tämä oli suuri suosikkini, kun olin 5-vuotias pikkupoika. Liimauduin radion ääreen joka lauantai Toivottuja kuuntelemaan. Ja sitähän soitettiin, oli todellinen hitti vuonna 1950. Laulaja on Mirjam Helin, laulun tekijä Kalervo Hämäläinen.
oi niitä aikoja....ja nyt useammat lapset nykyaikana eivät kuuntele ollenkaan lastenlauluja....jos totta puhun niin ei minun lapset ainakaan...
- osaaja
Äiskä kirjoitti:
mutta kyllhän kaikki osaa...omalla tavallaan..joskus tuntuu että mä aiheutan vaan lapselle painajaisunia mun kamalalla lauluäänellä...
Mä osaan laulaa sen se on helppoo se on aika matala se on kai ihan vaan kai g:stä tai c:stä
- karaokea laulanut
Hei!Katselin noita sanoja mitä olit kirjoittanut Lapin äidin kehtolaulusta ja haluaisin tehdä pienen korjauksen.Viimeinen säkeistö kun alkaa niin niin se alkaa hyminällä eli hm hm jne. Ja viimeinen rivi menee näin: kehtolaulua vain on, ne lapin lapselle.
Ajattelin vain korjata jos joku haluaa niitä oikeastikin lauleskella. - Äiti1979
Äiskä kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/helka.ahola/lasten.htm siellä on myös toisia tuutulaulun sanoja.
Eipä enää löytynyt.
tuossa olis osote josta löytyy sanat ellet ole jo löytäny ite.
http://lirama.net/song/68064- namu81
Äiti lasta tuudittaa,
Lasta tuntureiden.
Päivä taakse kaikkoaa
Ylhäin tähtivöiden.
Vaikka kylmä hallayö
Toiveet usein maahan lyö,
Kerran lapsein lahjaks saat
Nää kairain kultamaat.
Sulje silmät pienoinen,
Uinu onnen unta.
Suuri on ja ihmeinen
Unten valtakunta.
Kun sa suureks vartut vain
Mailla aavain aukeain,
Kerran lapsein lahjaks saat
Nää laajat Lapin maat.
Räiske pohjan loimujen,
Tuisku, viima tuulien,
Kehtolaulua vain on
Ne Lapin lapselle.- seppo2
Löytyisiköhän jostain sama saameksi
- Äippä
Olen luritellut toisenlaista versiota, en tiedä mistä nämä sanat on tulleet.
Äiti lasta tuudittaa
lasta tuntureiden
pian lapsi unen saa
unen saa jos voinen
Tuuli unta vartioi
pian koittaa aamun koi
tuutii lapsi pienoinen
lapsi tuntureiden. - eka mummu
1. Äiti lasta tuudittaa, lasta tuntureiden.Päivä taakse kaikkoaa ylhäin tähtivöiden. Vaikka kylmä hallayö toiveet usein maahan lyö, kerran, lapsein,lahjaks saat nää kairain kultamaat. 2. Sulje silmät, pienoinen, uinu onnen unta. Suuri on ja ihmeinen unten valtakunta. Kun sä suureks vartut vain mailla aavain aukeain, kerrain, lapsein, lahjaks saat nää laajat Lapin maat. 3. (Alkuosa hyrääillen)Räiske pohjan loimujen, tuisku, viima tuulien, kehtolaulua vain on ne Lapin lapselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789