Mikä on kattoruode?

jeps jeps jeps

19

2802

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasdaq

      Yippee jau!


      Vihdoinkin jotain mielenkiintoista.


      Kattoruode on pelti- tai tiilikaton alle tuleva laudoitus, jolla tavoitellaan runkorakenteisiin verrattavaa lumenkantokykyä.

      • Nasdaq

        On myös sallittavaa, että kermin (aluskatteen) ja katteen väliin jäävä tila on tuulettuva.

        (harjatuulettimen potkuri)


      • Nasdaq

      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Aamuisin kondenssivesi tahtoo vetistää kaiken.


        (naurua)



        http://www.youtube.com/watch?v=YiKEgGoTlcg&feature=relmfu

        Siis ilmankosteus tiivistyy katon alapintaan, ja kastelee runkorakenteet. Päällisin puolin kaikki yleensä näyttää ihan terveeltä.


        (naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Siis ilmankosteus tiivistyy katon alapintaan, ja kastelee runkorakenteet. Päällisin puolin kaikki yleensä näyttää ihan terveeltä.


        (naurua)

        Yleisin asennusvirhe on liian kireä aluskatteen asennus. Liian kireä pinta ei anna vedelle uraa ajaa alas painovoiman vaikutuksesta, vaan liruu rakenteisiin.

        Ota löysästi.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Yleisin asennusvirhe on liian kireä aluskatteen asennus. Liian kireä pinta ei anna vedelle uraa ajaa alas painovoiman vaikutuksesta, vaan liruu rakenteisiin.

        Ota löysästi.

        Ruodelaudoitus tiilikatoissa on hyvin tarkka (laudoitusväli) Peltikatoilla riittää, että noudattaa valmistajan ohjeita (jotka poltetaan muuripadassa avaamattomana).


        (naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ruodelaudoitus tiilikatoissa on hyvin tarkka (laudoitusväli) Peltikatoilla riittää, että noudattaa valmistajan ohjeita (jotka poltetaan muuripadassa avaamattomana).


        (naurua)

        Harjakaiset on tapahtuma, jossa vesikattoon ehtineen (ennen muinoin kurkihirteen) talon sisällä vedettiin pää täyteen. Esim. Honkarakenteella ryyppäjäiset tahtoivat kestää vuorokausitolkulla, kosk isännät olivat viinaan meneviä.


        (Honkamaista naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Harjakaiset on tapahtuma, jossa vesikattoon ehtineen (ennen muinoin kurkihirteen) talon sisällä vedettiin pää täyteen. Esim. Honkarakenteella ryyppäjäiset tahtoivat kestää vuorokausitolkulla, kosk isännät olivat viinaan meneviä.


        (Honkamaista naurua)

        Kurkihirrestä puheenollen, mä musitan kuulleeni erään talon rakentamisvaiheessa sellaisen tarinan, että tätä pirun hirttä etsittiin puolen komppanian voimin pitkin itämaan synkkiä metsiä. Sellaista, mitä tarvittiin, ei ollut ihan jokaisella takapihalla.

        No kaverit piipahtivat äiti Venäjällä sillä siinä rajan pinnassa nousi tällainen jättiläinen.

        Aika hauskaa.


        (naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Kurkihirrestä puheenollen, mä musitan kuulleeni erään talon rakentamisvaiheessa sellaisen tarinan, että tätä pirun hirttä etsittiin puolen komppanian voimin pitkin itämaan synkkiä metsiä. Sellaista, mitä tarvittiin, ei ollut ihan jokaisella takapihalla.

        No kaverit piipahtivat äiti Venäjällä sillä siinä rajan pinnassa nousi tällainen jättiläinen.

        Aika hauskaa.


        (naurua)

        Ruodelaudoitus ei muuten ole mikään ruodelaudoitus, vaan ruoderimoitus. Rima ajaa samaa asiaa ja on tasan puolet halvempi.

        Olen osannut laskea.... joskus.


        (rimamaista naurua)


      • Nasadaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ruodelaudoitus ei muuten ole mikään ruodelaudoitus, vaan ruoderimoitus. Rima ajaa samaa asiaa ja on tasan puolet halvempi.

        Olen osannut laskea.... joskus.


        (rimamaista naurua)

        Siis rima on halkaistu lauta (n. 50mm x 25mm).


        Mutta tämän varmaan jo tiesitkin.


        (naurua)


      • Nasdaq
        Nasadaq kirjoitti:

        Siis rima on halkaistu lauta (n. 50mm x 25mm).


        Mutta tämän varmaan jo tiesitkin.


        (naurua)

        Jos kympin laudan ajaa keskeltä kahtia, niin mikä mitta on oltava handussa?


        (teatraalista naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Jos kympin laudan ajaa keskeltä kahtia, niin mikä mitta on oltava handussa?


        (teatraalista naurua)

        No sirkkelin terän paksuus, Ylen aamunen.


        (sirkkelimäistä naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        No sirkkelin terän paksuus, Ylen aamunen.


        (sirkkelimäistä naurua)

        Eli kumpin laudasta saa 48,5mm leveän riman.


        (tarvitsin tähän kalkulaattoria, siksi vähän kesti)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Eli kumpin laudasta saa 48,5mm leveän riman.


        (tarvitsin tähän kalkulaattoria, siksi vähän kesti)

        Ai kumpin? Siis tämä toinen vai tämä ensimmäinen?


        (kumpimaista naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ai kumpin? Siis tämä toinen vai tämä ensimmäinen?


        (kumpimaista naurua)

        Sitä olen kyllä jäänyt (pihinä ihmisenä) miettimään, että eikö kannattaisi ostaa lautaa muutama metri ja ajaa se pihalla halki?


        (SRV:mäistä naurua)


      • Nasdaq kirjoitti:

        Yleisin asennusvirhe on liian kireä aluskatteen asennus. Liian kireä pinta ei anna vedelle uraa ajaa alas painovoiman vaikutuksesta, vaan liruu rakenteisiin.

        Ota löysästi.

        ....voi sen laittaa kireälläkin jos laittaa aluskatteen päälle ensin 20 x 45 mm rimat kattotuolien suuntaisesti ja sitten vasta ruoteet niiden rimojen päälle....näin sinne jää kondensiveden valumissuunta täysin esteettömäksi... =)


      • kylä näi o
        iivar-runoilija kirjoitti:

        ....voi sen laittaa kireälläkin jos laittaa aluskatteen päälle ensin 20 x 45 mm rimat kattotuolien suuntaisesti ja sitten vasta ruoteet niiden rimojen päälle....näin sinne jää kondensiveden valumissuunta täysin esteettömäksi... =)

        ossoo se!!!


    • Anonyymi

      no niinhän se on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe