Henkinen pettäminen

pP

Kertokaapa miehet, että ymmärrättekö te mitä tarkoittaa henkinen pettäminen tai onko sitä teidän mielestänne olemassa? Epäilen, että mieheni teki sitä minulle mutta hän kiistää kaiken, miksi?

55

3785

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3

      Henkinen pettäminen on toisen naisen/miehen kanssa kullittelua ja kuhertelua puhelimessa/keskustellen/netissä ym. Ei siis pilamielellä flirttailua tai vastavaa, vaan rakkauden tunnustuksien laukomista; olet minulle ykkönen, tärkein-tyyppisten juttujen puhumista, vaikka omalle tyttö/poikaystävälle on sanottu, että hän on.

      Jos tähän tulee oikeat suudelmat, ja fyysiset kontaktit mukaan, on edetty fyysisen pettämisen asteelle.

      • _Judge_

        Henkinen pettäminen on sitä, että antaa ensin ymmärtää, mutta ei sitten ymmärrä antaa. Siviilinaiset syyllistyvät siihen jatkuvasti.


    • ~c~

      Testituloksen mukaan mulla on miehen aivot eikä edes minkä tahansa keskivertomiehen, vaan tosiäijän. Joten voin vastata.

      Henkistä pettämistä ei ole olemassa. Se on termi jolla nainen tyypillisesti yrittää paikantaa sisäsyntyisen pahanolontunteensa ja epävarmuutensa lähteen itsensä ulkopuolelle.

      • Anonyymi

        Henkinen pettäminen on sitä kun ihastelee ja kiinnostuu muista.Ajattelee jotain muuta henkilöä rakastellessaan omaa kumppania.


    • Henkinen pettäminen on sitä, että esittää sitoutunutta vaikka ei todellisuudessa ole sitoutunut. Kenties suhtautuu parisuhteeseen niin, että siinä on etuja, jotka kannattaa hyödyntää mutta velvollisuuksien ei niin väliä. Mies ja nainen voivat yhtälailla harrastaa henkistä pettämistä.

      • ...

        Tuo on otollinen pohja henkiselle pettämiselle. Henkinen pettäminen alkaa vasta, kun aletaan pitää peliä (ilman varsinaisia tekoja) ulkopuolisten kanssa. Jos pitää esim.monta puhelinseksi-suhdetta yhtä aikaa,ja vannoo kaikille, että rakastaa vain häntä eikä ketään muuta.Silloin pettää jokaista henkisesti, jolle näin sanoo. Vaikkei fyysisesti petä ketään.


      • ... kirjoitti:

        Tuo on otollinen pohja henkiselle pettämiselle. Henkinen pettäminen alkaa vasta, kun aletaan pitää peliä (ilman varsinaisia tekoja) ulkopuolisten kanssa. Jos pitää esim.monta puhelinseksi-suhdetta yhtä aikaa,ja vannoo kaikille, että rakastaa vain häntä eikä ketään muuta.Silloin pettää jokaista henkisesti, jolle näin sanoo. Vaikkei fyysisesti petä ketään.

        Esimerkiksi noin. Minä ymmärrän henkisen pettämisen vielä laajemmin; vääriä ihmisiä voi laittaa etusijalle (parisuhteen kannalta) muutenkin kuin vain seksissä.


      • ... kirjoitti:

        Tuo on otollinen pohja henkiselle pettämiselle. Henkinen pettäminen alkaa vasta, kun aletaan pitää peliä (ilman varsinaisia tekoja) ulkopuolisten kanssa. Jos pitää esim.monta puhelinseksi-suhdetta yhtä aikaa,ja vannoo kaikille, että rakastaa vain häntä eikä ketään muuta.Silloin pettää jokaista henkisesti, jolle näin sanoo. Vaikkei fyysisesti petä ketään.

        No onko joku oikeasti noin kiero?


      • teevadit kirjoitti:

        No onko joku oikeasti noin kiero?

        Ruben Oskar Auervaaralla on paljon opetuslapsia, etkö tiennyt? ;) Enemmän kuin 12 sillä toisella tunnetulla hahmolla.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Ruben Oskar Auervaaralla on paljon opetuslapsia, etkö tiennyt? ;) Enemmän kuin 12 sillä toisella tunnetulla hahmolla.

        Ainiin Se! Olin ihan unohtanut koko hemmon. ;-)


      • ...
        teevadit kirjoitti:

        No onko joku oikeasti noin kiero?

        Totta kai. Paljon tällaisia miehiä on olemassa. Koska miehet eivät pidä tuota pettämisenä. Penis ei mene vaginaan. Naiset helpommin kokevat tuosta edes vähän huonoa omaa tuntoa.


      • ...
        bravo.bravi kirjoitti:

        Esimerkiksi noin. Minä ymmärrän henkisen pettämisen vielä laajemmin; vääriä ihmisiä voi laittaa etusijalle (parisuhteen kannalta) muutenkin kuin vain seksissä.

        Tarkoitatko, että esim. harrastekaverit voivat olla henkisiä pettämiskavereita, jos vievät liikaa aikaa aviopuolisolta? Entä voiko pettää myös harrastuksen kautta, jossa muita ihmisiä ei ole, esim. pettää pasianssin kanssa puolisoaan? (Ei Pasi_Anssin;))


      • ... kirjoitti:

        Totta kai. Paljon tällaisia miehiä on olemassa. Koska miehet eivät pidä tuota pettämisenä. Penis ei mene vaginaan. Naiset helpommin kokevat tuosta edes vähän huonoa omaa tuntoa.

        Höh, en käsnää miksi sanoa joka suuntaan tykkäävänsä jos kuitenkin vaan yhdestä oikeasti tykkää? Jos se josta tykkää on joku uus, sen kai voi rehellisesti esiin tuoda ja lopettaa lässytykset sille josta ei todella enää tykkää?

        Ei tulis mieleenkään sanoa kumppanille, että mä rakastan sua, jos kuitenkin olen johonkin toiseen korviani myöden lääpällään. Kyl mä sanon että mun tunteet on kokenut sua kohtaan inflaation ja olen haksahtanut toiseen mieheen. En ehkä noin tylysti, mutta rehellisesti jokatapauksessa.

        Jos sisin kiljuu toista ihmistä elämään, miksi vetää enää vanhassa suhteessa mitään kulissia ja roolia?


      • ... kirjoitti:

        Tarkoitatko, että esim. harrastekaverit voivat olla henkisiä pettämiskavereita, jos vievät liikaa aikaa aviopuolisolta? Entä voiko pettää myös harrastuksen kautta, jossa muita ihmisiä ei ole, esim. pettää pasianssin kanssa puolisoaan? (Ei Pasi_Anssin;))

        Liian usein toistuvat saunaillat poikien kanssa on jotain muuta kuin henkistä pettämistä, samoin liiallinen pasianssin lätkiminen. Jos miehesi alkaa lätkiä pasianssia kaiket päivät ja yöt, teillä menee varmaan aika huonosti, ainakin jos ikää on alle 80 :D

        Tarkoitan enemmän sellaista kenen hyväksi tekee asioita tai kuka on etusijalla silloin kun kumppanin ja muiden ihmisten intressit on ristiriidassa. Onneksi usein ei ole. Ehkä kyse on sitten väärästä tärkeysjärjestyksestä enemmän kuin pettämisestä. Pettämiseltä se kuitenkin tuntuu kun isot asiat on kyseessä.


      • ...
        teevadit kirjoitti:

        Höh, en käsnää miksi sanoa joka suuntaan tykkäävänsä jos kuitenkin vaan yhdestä oikeasti tykkää? Jos se josta tykkää on joku uus, sen kai voi rehellisesti esiin tuoda ja lopettaa lässytykset sille josta ei todella enää tykkää?

        Ei tulis mieleenkään sanoa kumppanille, että mä rakastan sua, jos kuitenkin olen johonkin toiseen korviani myöden lääpällään. Kyl mä sanon että mun tunteet on kokenut sua kohtaan inflaation ja olen haksahtanut toiseen mieheen. En ehkä noin tylysti, mutta rehellisesti jokatapauksessa.

        Jos sisin kiljuu toista ihmistä elämään, miksi vetää enää vanhassa suhteessa mitään kulissia ja roolia?

        Miehet voivat tykätä monesta yhtä aikaa. Ainakin seksuaalisesti.


      • ...
        bravo.bravi kirjoitti:

        Liian usein toistuvat saunaillat poikien kanssa on jotain muuta kuin henkistä pettämistä, samoin liiallinen pasianssin lätkiminen. Jos miehesi alkaa lätkiä pasianssia kaiket päivät ja yöt, teillä menee varmaan aika huonosti, ainakin jos ikää on alle 80 :D

        Tarkoitan enemmän sellaista kenen hyväksi tekee asioita tai kuka on etusijalla silloin kun kumppanin ja muiden ihmisten intressit on ristiriidassa. Onneksi usein ei ole. Ehkä kyse on sitten väärästä tärkeysjärjestyksestä enemmän kuin pettämisestä. Pettämiseltä se kuitenkin tuntuu kun isot asiat on kyseessä.

        Sano joku konkreettinen esimerkki etusijalla olevasta asiasta joka liityy toiseen ihmiseen. En saa tuosta nyt oikein otetta.


      • ... kirjoitti:

        Miehet voivat tykätä monesta yhtä aikaa. Ainakin seksuaalisesti.

        Niin naisetkin...taino toiset ainakin.


      • ... kirjoitti:

        Sano joku konkreettinen esimerkki etusijalla olevasta asiasta joka liityy toiseen ihmiseen. En saa tuosta nyt oikein otetta.

        Yksi tapaus oli mielessä. Sellanen kun mies lainasi ystävälleen ison summan rahaa, kertomatta vaimolleen. Yhteisiä rahoja, joiden puuttuminen omasta kassasta aiheutti ongelmia heille itselleen kun takaisinmaksu tietenkin viivästyi.. Mitä toi sitten on, pettämistä vai ajattelemattomuutta vai mitä.


      • ...
        bravo.bravi kirjoitti:

        Yksi tapaus oli mielessä. Sellanen kun mies lainasi ystävälleen ison summan rahaa, kertomatta vaimolleen. Yhteisiä rahoja, joiden puuttuminen omasta kassasta aiheutti ongelmia heille itselleen kun takaisinmaksu tietenkin viivästyi.. Mitä toi sitten on, pettämistä vai ajattelemattomuutta vai mitä.

        Ok, löysin pointin. Ja vielä pahempi varmaan olisi naisesta ollut, jos rahaa olisikin lainattu naiselle (vaikka mitään seksuaalista tai ihastusta ei olisikaan ollut ilmassa)


    • Orwellin maailma on edelleen täällä, eläköön ajatuspoliisi!

      Minä kyllä tiedän, miten kontrolloin tekojani, mutta kertoisitko minulle, miten voisin kontrolloida ajatuksiani?

      • <3

        Kysymys ei ole ajatuksista, vaan esim. pitää henkistä "seksisuhdetta" jonkun toisen kanssa. Puhuen, lähinnä.Kertoo rakastavansa jne. suhteen ulkopuoliselle ihmiselle, vaikka sanoo samat ,myös esim. aviopuolisolleen.


      • Ei kait "kielletyt" ajatukset ja henkinen pettäminen samaa tarkoita... Ei mun mielestä ainakaan. Ajatusrikollisuutta ei onneksi ole olemassa.


      • <3 kirjoitti:

        Kysymys ei ole ajatuksista, vaan esim. pitää henkistä "seksisuhdetta" jonkun toisen kanssa. Puhuen, lähinnä.Kertoo rakastavansa jne. suhteen ulkopuoliselle ihmiselle, vaikka sanoo samat ,myös esim. aviopuolisolleen.

        Minusta puhe on tässä tapauksessa teko. Teko, jota voi kontrolloida ja noin ollen on turha saivarrella, että se on "henkistä" pettämistä.


      • <3
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta puhe on tässä tapauksessa teko. Teko, jota voi kontrolloida ja noin ollen on turha saivarrella, että se on "henkistä" pettämistä.

        Monet miehet eivät pidä vielä puhumista pettämisenä. Vasta kun sylki- ym. eritteitä aletaan vaihtamaan. Mutta ok, sinä pidät puhumistakin pettämisenä, etkä pelkästään henkisenä, vaan "oikeana" pettämisenä.


      • <3 kirjoitti:

        Monet miehet eivät pidä vielä puhumista pettämisenä. Vasta kun sylki- ym. eritteitä aletaan vaihtamaan. Mutta ok, sinä pidät puhumistakin pettämisenä, etkä pelkästään henkisenä, vaan "oikeana" pettämisenä.

        Moni (niin mies kuin nainenkin) mieluusti venyttää oman moraalinsa rajoja. Jokaisen on kuitenkin helppo testata tekonsa tai puheidensa moraalia kysymällä itseltään: "Miltä minusta tuntuisi, jos puolisoni tekisi samoin?"


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Moni (niin mies kuin nainenkin) mieluusti venyttää oman moraalinsa rajoja. Jokaisen on kuitenkin helppo testata tekonsa tai puheidensa moraalia kysymällä itseltään: "Miltä minusta tuntuisi, jos puolisoni tekisi samoin?"

        No ei tuntuis miltään, jos puoliso ei enää ole mulle rakas. Eihän se sillon enää kovin rakas ole, kun muihin aletaan tunteita luomaan. :-)


      • <3
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Moni (niin mies kuin nainenkin) mieluusti venyttää oman moraalinsa rajoja. Jokaisen on kuitenkin helppo testata tekonsa tai puheidensa moraalia kysymällä itseltään: "Miltä minusta tuntuisi, jos puolisoni tekisi samoin?"

        Olen kuullut miehen sanovan naiselleen; "ai sä vaan puhuit sen kanssa paskaa puhelimessa, no et sä sitten ole pettänyt, mä jo pelkäsin". Outo ajatus minusta.


      • teevadit kirjoitti:

        No ei tuntuis miltään, jos puoliso ei enää ole mulle rakas. Eihän se sillon enää kovin rakas ole, kun muihin aletaan tunteita luomaan. :-)

        Tainiin, mulla ei ole olemassa mitään välimallia tässä asiassa, se joko on tai ei ole mulle rakas ja tärkeä. Siin kohtaa jos olen toiseen kusahtanut, kyllä se vanha on poissa jo tunnekartastosta aika reippaasti. Se voi olla rakas kuten ystävä, muttei kuten elämänkumppani.

        Jolloin se on vapaa tekeen mitä tahtoo, koska tahtoo. Tunteet on pois, kuollu kuopattu. Olenko kylmä?


      • Anonyymi
        bravo.bravi kirjoitti:

        Ei kait "kielletyt" ajatukset ja henkinen pettäminen samaa tarkoita... Ei mun mielestä ainakaan. Ajatusrikollisuutta ei onneksi ole olemassa.

        Ajatusrikollisuutta se on kun kumppani ajattelee ja himoitsee muita.


    • teot

      Ajatuksilleen ei voi juurikaan mitään. Pettäminen lähtee teoista. Jos pitää yhteyttä salaa kumppaniltaan tavalla tai toisella toiseen naiseen/mieheen on henkistä pettämistä.

      • ?

        Yhteyden pito pettämistä? Ei minusta ,jos ei vannota rakkautta jakuherrella ja jos kumppani ei kieltänyt pitämästä yhteyttä vastakkaiseen sukupuoleen.


      • teot
        ? kirjoitti:

        Yhteyden pito pettämistä? Ei minusta ,jos ei vannota rakkautta jakuherrella ja jos kumppani ei kieltänyt pitämästä yhteyttä vastakkaiseen sukupuoleen.

        Tässä on sana: "SALAA" jos siinä yhteydenpidossa on jotain salattavaa, että sitä ei voi kertoa omalle kumppanille, ei vaikka hän kysyisi, niin se on henkistä pettämistä. Pettämistä ei tosin ole edes seksisuhde toiseen, JOS kumppani tietää sen ja hyväksyy...eihän se sitten mitään pettämistä ole.


      • Anonyymi

        Fiksu ja viisas ei petä edes ajatuksillaan.Ja asioille voi juuri tehdä jotain.Ihmiset ovat helvetin vaihtelunhaluisia ja ei osata hillitä itseään.


      • Anonyymi
        teot kirjoitti:

        Tässä on sana: "SALAA" jos siinä yhteydenpidossa on jotain salattavaa, että sitä ei voi kertoa omalle kumppanille, ei vaikka hän kysyisi, niin se on henkistä pettämistä. Pettämistä ei tosin ole edes seksisuhde toiseen, JOS kumppani tietää sen ja hyväksyy...eihän se sitten mitään pettämistä ole.

        Mitähän tuumisit jos kumppanisi soittelisi monelle.Voisi olla eri ääni kellossa😁


    • Hmm...kaikissa vastauksissa on jonkun verran jopa järkeä. Mitä se sitten on, kun on vakisuhteessa mutta sanoo toiselle osapuolelle suoraan, että mä olen ihastunut toiseen ihan tosissani?

      Eikä tälle vakkarilleen vanno rakkautta, ei esitä rakastunutta eikä lässytä mitään muuta kun miten asia on? Ei pelehdi hänen kanssaan, ei tunteile..elää vain kuin kämppis?

      • ...

        Siinä vaiheessa, kun kerrot hänelle, miten asia on, että petä enää henkisesti. Siihen asti, kun et kerro, se on henkistä pettämistä, koska hänellä voi olla luulo, että suhde on ok, vaikka vain huonommassa jamassa.


      • ..
        ... kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun kerrot hänelle, miten asia on, että petä enää henkisesti. Siihen asti, kun et kerro, se on henkistä pettämistä, koska hänellä voi olla luulo, että suhde on ok, vaikka vain huonommassa jamassa.

        Tai tietysti riippuu siitä, mitä olet tehnyt ennen kertomista. Jos olet vain ihastunut, etkä edes kertonut ihastuksen kohteelle etkä puhunut, viesitellyt hänelle, että hän on rakkain, et tietenkään ole vielä edes henkisesti pettänyt. Tunteet eivät ole pettämistä.


      • .. kirjoitti:

        Tai tietysti riippuu siitä, mitä olet tehnyt ennen kertomista. Jos olet vain ihastunut, etkä edes kertonut ihastuksen kohteelle etkä puhunut, viesitellyt hänelle, että hän on rakkain, et tietenkään ole vielä edes henkisesti pettänyt. Tunteet eivät ole pettämistä.

        Entäs jos olen sanonut ihastukselleni, että olen suhun pahasti ihastunut tai ihastumassa ja koen sen olevan väärin nyksääni kohtaan?

        Mä kun olen niin avoin juntti, että sanosin suoraan senkin. :-)

        Sit aika pian sanoo nyksälle, että tämä varmaan nyt loukkaa sinua ja hämmentää mutta nyt on kuule käynyt niin, että mä olen päässyt ihastumaan toiseen mieheen.

        Sit on vaan toiseen ihastunut moukka?


      • ...
        teevadit kirjoitti:

        Entäs jos olen sanonut ihastukselleni, että olen suhun pahasti ihastunut tai ihastumassa ja koen sen olevan väärin nyksääni kohtaan?

        Mä kun olen niin avoin juntti, että sanosin suoraan senkin. :-)

        Sit aika pian sanoo nyksälle, että tämä varmaan nyt loukkaa sinua ja hämmentää mutta nyt on kuule käynyt niin, että mä olen päässyt ihastumaan toiseen mieheen.

        Sit on vaan toiseen ihastunut moukka?

        Edelleen: henkisesti petät siitä hetkestä, kun kerrot ihastuksesta ihastuksellesi siihen hetkeen kunnes olet kertonut miehellesi.
        Eri asia sitten, jos kerrot ihastuksellesi tunteistasi, mutta päätät valita miehesi kuitenkin, etkä jatka enää yhteyden ottoa ihastukseesi kuhertelumielessä. Silloin en näkisi tunnustusta henkisenä pettämisenä, koska siinä ei ole suunnitelmaa jatkossa alkaa suhteeseen ihastuksen kanssa.


      • ... kirjoitti:

        Edelleen: henkisesti petät siitä hetkestä, kun kerrot ihastuksesta ihastuksellesi siihen hetkeen kunnes olet kertonut miehellesi.
        Eri asia sitten, jos kerrot ihastuksellesi tunteistasi, mutta päätät valita miehesi kuitenkin, etkä jatka enää yhteyden ottoa ihastukseesi kuhertelumielessä. Silloin en näkisi tunnustusta henkisenä pettämisenä, koska siinä ei ole suunnitelmaa jatkossa alkaa suhteeseen ihastuksen kanssa.

        Oukei. Tämä selvä. :-)

        En vaan tiedä kuinka se on eri asia, jos kuhertelen toisen kanssa ja kerron ihastuneeni häneen ja jatkan sitten kuin mitään ei ois tapahtunutkaan mieheni kanssa. Jokatapauksessa mä ihastuin, kuhertelin ja sitten mä vaan esitän ja teeskentelen jatkossa etten muka tehnyt mitään? Minusta se on vaan pakittamista, mutta ihan sama asia sen kannalta jonka selän takana on pelattu pelejä.

        Se ei hyvitä tilannetta, että muutta mielensä ja palaa takas. Möllitty mikä möllitty.


      • teevadit kirjoitti:

        Oukei. Tämä selvä. :-)

        En vaan tiedä kuinka se on eri asia, jos kuhertelen toisen kanssa ja kerron ihastuneeni häneen ja jatkan sitten kuin mitään ei ois tapahtunutkaan mieheni kanssa. Jokatapauksessa mä ihastuin, kuhertelin ja sitten mä vaan esitän ja teeskentelen jatkossa etten muka tehnyt mitään? Minusta se on vaan pakittamista, mutta ihan sama asia sen kannalta jonka selän takana on pelattu pelejä.

        Se ei hyvitä tilannetta, että muutta mielensä ja palaa takas. Möllitty mikä möllitty.

        Ensinnäkin, jos pettäisin elämänkumppaniani. Mä itse tekisin suhteesta lopun, koska mun teko olis toista kohtaan väärin. En matelis enää takas häntä koipien välissä anelemaan armoa tekojeni vuoksi.

        Jos ite teen siirtoni suuntaan joka ei parisuhteeseen sovi eikä kuulu, se on loppu sit. Vaikka jäisin ihan yksin ja tyhjän päälle tekoni seurauksesta. Se on se hinta.


      • :)
        teevadit kirjoitti:

        Oukei. Tämä selvä. :-)

        En vaan tiedä kuinka se on eri asia, jos kuhertelen toisen kanssa ja kerron ihastuneeni häneen ja jatkan sitten kuin mitään ei ois tapahtunutkaan mieheni kanssa. Jokatapauksessa mä ihastuin, kuhertelin ja sitten mä vaan esitän ja teeskentelen jatkossa etten muka tehnyt mitään? Minusta se on vaan pakittamista, mutta ihan sama asia sen kannalta jonka selän takana on pelattu pelejä.

        Se ei hyvitä tilannetta, että muutta mielensä ja palaa takas. Möllitty mikä möllitty.

        Kaikissa pitkissä suhteissa ihastutaan välillä toiseen, ja ihastukset yleensä hiipuu, jos ei ole mitään oikeaa kriisiä omassa suhteessa. Silloin ei kannata edes ihastustaan alkaa tunnustamaan, vaan seurata vain tilannetta ja tuntemuksia, miten ne etenee. Monikaan kumppani ei halua tietää, onko pitkässä suhteessa toinen joskus ihastunut toiseen, jos se ei ole edennyt tekoihin, ehkei edes sanoihin. Unohtuuhan ne hetken ihastukset, kuten ihastukset johonkin tv-sarjaan tms.


      • teevadit kirjoitti:

        Ensinnäkin, jos pettäisin elämänkumppaniani. Mä itse tekisin suhteesta lopun, koska mun teko olis toista kohtaan väärin. En matelis enää takas häntä koipien välissä anelemaan armoa tekojeni vuoksi.

        Jos ite teen siirtoni suuntaan joka ei parisuhteeseen sovi eikä kuulu, se on loppu sit. Vaikka jäisin ihan yksin ja tyhjän päälle tekoni seurauksesta. Se on se hinta.

        Ja vaikka se haluis mut takas senkin jälkeen, että antaa tekoni anteeksi. Mä en itse antais itselleni anteeksi. Mahdoton jatkaa suhdetta jossa on koko aika syyllinen olo. Jossa kaiken aikaa tiedostaa pettäneensä toisen.

        Joten väärin. Tyhmä voi olla, mutta kerran vaan ja kohtalokkain seurauksin.


      • :) kirjoitti:

        Kaikissa pitkissä suhteissa ihastutaan välillä toiseen, ja ihastukset yleensä hiipuu, jos ei ole mitään oikeaa kriisiä omassa suhteessa. Silloin ei kannata edes ihastustaan alkaa tunnustamaan, vaan seurata vain tilannetta ja tuntemuksia, miten ne etenee. Monikaan kumppani ei halua tietää, onko pitkässä suhteessa toinen joskus ihastunut toiseen, jos se ei ole edennyt tekoihin, ehkei edes sanoihin. Unohtuuhan ne hetken ihastukset, kuten ihastukset johonkin tv-sarjaan tms.

        Ihastutaanko? Minä olen ihastunut vain kerran ja koska mun tunteet oli toiseen jo tasoa sisko ja sen veli. Suhde laahasi hyvän aikaa elävän ja kuolevan välimaastossa. Kumpikin eli yhdessä mutta omaa elämäänsä. Tyyliin illalla sohvalla anoo moi oliko kiva päivä tänää, joo oli iha. Ja jatkaa telkun katselua tai mitä nyt jatkaakaan. :-)

        Eli en kyl ite ihastu kovin helposti muihin, tarttee olla jo hyvin kuolleet tunteet ja intohimo hukassa pahankerran jotta voin toiseen ihastua.


      • :)
        teevadit kirjoitti:

        Ihastutaanko? Minä olen ihastunut vain kerran ja koska mun tunteet oli toiseen jo tasoa sisko ja sen veli. Suhde laahasi hyvän aikaa elävän ja kuolevan välimaastossa. Kumpikin eli yhdessä mutta omaa elämäänsä. Tyyliin illalla sohvalla anoo moi oliko kiva päivä tänää, joo oli iha. Ja jatkaa telkun katselua tai mitä nyt jatkaakaan. :-)

        Eli en kyl ite ihastu kovin helposti muihin, tarttee olla jo hyvin kuolleet tunteet ja intohimo hukassa pahankerran jotta voin toiseen ihastua.

        Näin olen kuullut pitkissä (kymmeniä vuosia) ja onnellissa suhteissa eläviltä :)


      • MK
        teevadit kirjoitti:

        Ensinnäkin, jos pettäisin elämänkumppaniani. Mä itse tekisin suhteesta lopun, koska mun teko olis toista kohtaan väärin. En matelis enää takas häntä koipien välissä anelemaan armoa tekojeni vuoksi.

        Jos ite teen siirtoni suuntaan joka ei parisuhteeseen sovi eikä kuulu, se on loppu sit. Vaikka jäisin ihan yksin ja tyhjän päälle tekoni seurauksesta. Se on se hinta.

        Ihan oikein'! Oon samaa mieltä, ketään ei kukaan täällä maapallolla omista, jos pettää, niin kissas poydälle, ja anna vapaus toiselle henkilölle valita oma onni. Oma valinta pettäminen, jos ei ole onnellinen, erota voi aina.

        Jokaisella meistä on mahdollisuudet aina päättää kenen kanssa olemma, ja valinnanvapaus. Mutta moraalisesti on erittäin väärin olla munaton, eikä kertoa toiselle, tai itsekkäistä syistä pitää toinen henkilö itsellä, täytyy olla munaa myös päästää irti toisesta, jos on pettänyt. Itsekkäänä koen ihmisen joka valehtelee päin naamaa, eikä ota koskaan vastuuta omista tekemisistään tai sanoistaan.


      • äakfop
        :) kirjoitti:

        Kaikissa pitkissä suhteissa ihastutaan välillä toiseen, ja ihastukset yleensä hiipuu, jos ei ole mitään oikeaa kriisiä omassa suhteessa. Silloin ei kannata edes ihastustaan alkaa tunnustamaan, vaan seurata vain tilannetta ja tuntemuksia, miten ne etenee. Monikaan kumppani ei halua tietää, onko pitkässä suhteessa toinen joskus ihastunut toiseen, jos se ei ole edennyt tekoihin, ehkei edes sanoihin. Unohtuuhan ne hetken ihastukset, kuten ihastukset johonkin tv-sarjaan tms.

        En todellakaan ole samaa mieltä, tuo on tuollaista selittelyä koko ajan itselle, ja omien tunteiden hapuilua toisen kanssa. Ärsyttää muutenkin, että pyritään aina selttämään omat tunteet, ettei vaan tule huonoa omatuntoa itselle omista ajatuksista.

        Jos olen oikeasti itse rakastunut niin en edes kaipaa toista henkilöä, ainoastaan saattaisin varmaan kaivata tiettyjä asioita, jos kumppani ei ole halukas antamaan, tai on kylmä, ja jossain vaiheessa varmaan luopuisisin jos suhde kuihtuisi niin rakkaudestakin kumppaniin, ja jatkaisin taas elämääni eteenpäin.

        Ihmetyttää muutenkin, että johtuuko nämä asiat, että niin monilla ihmisillä on niiin huonoitsetunto, yritetään miellyttää, pelätään, ei uskalleta kohdatta mitään omia ajatuksia, ihan munatonta hommaa.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Edelleen: henkisesti petät siitä hetkestä, kun kerrot ihastuksesta ihastuksellesi siihen hetkeen kunnes olet kertonut miehellesi.
        Eri asia sitten, jos kerrot ihastuksellesi tunteistasi, mutta päätät valita miehesi kuitenkin, etkä jatka enää yhteyden ottoa ihastukseesi kuhertelumielessä. Silloin en näkisi tunnustusta henkisenä pettämisenä, koska siinä ei ole suunnitelmaa jatkossa alkaa suhteeseen ihastuksen kanssa.

        Henkinen pettäminen alkaa jo pöljä siitä kun ajatukset on toisessa henkilössä ja halut yleensä muihin


      • Anonyymi
        :) kirjoitti:

        Kaikissa pitkissä suhteissa ihastutaan välillä toiseen, ja ihastukset yleensä hiipuu, jos ei ole mitään oikeaa kriisiä omassa suhteessa. Silloin ei kannata edes ihastustaan alkaa tunnustamaan, vaan seurata vain tilannetta ja tuntemuksia, miten ne etenee. Monikaan kumppani ei halua tietää, onko pitkässä suhteessa toinen joskus ihastunut toiseen, jos se ei ole edennyt tekoihin, ehkei edes sanoihin. Unohtuuhan ne hetken ihastukset, kuten ihastukset johonkin tv-sarjaan tms.

        Idiootti!Katsoa miten homma etenee.Jos on kumppani niin miksi ihastua toiseen?Jotain vialla silloin suhteessa.Silloin hoidetaan kuntoon tai erotaan jolkoin voi taas ihastua loukkaamatta toista.Helvetin typerykset!


      • Anonyymi
        äakfop kirjoitti:

        En todellakaan ole samaa mieltä, tuo on tuollaista selittelyä koko ajan itselle, ja omien tunteiden hapuilua toisen kanssa. Ärsyttää muutenkin, että pyritään aina selttämään omat tunteet, ettei vaan tule huonoa omatuntoa itselle omista ajatuksista.

        Jos olen oikeasti itse rakastunut niin en edes kaipaa toista henkilöä, ainoastaan saattaisin varmaan kaivata tiettyjä asioita, jos kumppani ei ole halukas antamaan, tai on kylmä, ja jossain vaiheessa varmaan luopuisisin jos suhde kuihtuisi niin rakkaudestakin kumppaniin, ja jatkaisin taas elämääni eteenpäin.

        Ihmetyttää muutenkin, että johtuuko nämä asiat, että niin monilla ihmisillä on niiin huonoitsetunto, yritetään miellyttää, pelätään, ei uskalleta kohdatta mitään omia ajatuksia, ihan munatonta hommaa.

        Tässä oli jo asiaa!


    • ?

      Mitä se on kun miehellä on facebookissa 200 naista kaverilistalla ja omalle naiselle ei riitä ystävällistä sanaa?

      • ..

        Riippuu kuinka "ystävällisiä" sanat on fb-kavereiden kanssa. Jos on tyyliin: "olet seksikäs, olen rakastunut, uuh, aah", niin on henkistä pettämistä. Koska nämä ihmiset ovat omalla nimellään facebookissa ja asia voi edetä.


    • pP

      Mitähän mieltä te olette siitä, jos mies sanoo ex naiselle jonka kanssa hän on ollut ennen minua naimisissa 8 vuotta ja minun kanssa seurustellessa sanoo vielä exälle, ikävöin sinua olet mun ajatuksissa melkeen koko ajan mikä oikeen ärsyttää, olet kaunis

      • qwet¨+0

        Tuota, sinuna heräisin tuohon tilanteeseen, ja katsoisin rehellisesti itseä peiliin, tuo on pettämistä. Ihmettelen miten se sun äijä saa sut uskomaan nuin naurettavia sanoja, jätä! Ei ole sinun ongelma, jos äijä on nuin hajalla, ja ei osaa päätttää mitään, ja turvautuu heti entiseen elämän vaiheeseen, tuo on pettämistä.

        Sun miehen moka! Ei sun! Ja aivan sama vaikka heillä on ollut perhe, se ei silti oikeuta pettämään. Sinä ansaitset jonkun tuplasti paremman elämään!!!!


    • pP

      Lisään vielä, että kaikki tuo tapahtui salassa sen takia kun minulle ei mukamas voinut kertoa asioista kun olin liian mustasukkainen, just just minun syyhän se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe