ja ruuan hinta nousee huono viljasato maailmalla on nostanut viljan hintaa jo kolmanneksella ja kun viljaa käytetään karjan rehuksi niin se jos joku vaikuttaa ruuan hinnan nousuun luonto on saanu vettä mutta mikäs siinä kun me kuluttajat se maksetaan meinaan ne vesisateetkin tavalla tai toisella harvemmin sitä asiaa tulee näin syvällisesti mietittyä mutta kaikki vaikuttaa kaikkiin ja kyllä tään systeemi on rakennettu vuoden aikojen mukaan vaikkei kaikki kaikista tykkääkkään perunat mätänee peltoihin mutta ei se mitään kilohinta vaan kohdalleen niin kyllä kuluts vähenee meille tiedossa hieno talvi ;)))))
vesisateet jatkuu
60
110
Vastaukset
- kuluttaja maksaa
kautta aikojen on kauppiaat keksineet syitä hintojen nousulle ihan sama on sitten kuivaa tai sadetta niin hinnat nousee kuitenkin todellisuudessa se on kaupan kate joka on noussut eniten
- tiinaex...
ei niitä tarvi keksiä jos seuraa vähän uutisia ja on kiinostun maailman asioista ja ymmärtää mikä vaikutta mihinkin jos siellä kotona vaan istuu nojatuolissa ja sulkee korvansa kaikelta niin ei sitä paljoo sit tiedäkkään sun mielestä varmaan lehmille pitäs ruveta syöttään niitä katteita niin voisivat paksusti ilman viljaa =))))) ja sit kun sulkee vielä silmänsäkkin niin on täydessä uutispinennossa onhan täällä saanu moneen kertaan lukee ettei ketään kiinnosta minkään sortin iltapäivälehdetkään joku saa niitäkin tekemällä palkkansa...
- kuluttaja maksaa
tiinaex... kirjoitti:
ei niitä tarvi keksiä jos seuraa vähän uutisia ja on kiinostun maailman asioista ja ymmärtää mikä vaikutta mihinkin jos siellä kotona vaan istuu nojatuolissa ja sulkee korvansa kaikelta niin ei sitä paljoo sit tiedäkkään sun mielestä varmaan lehmille pitäs ruveta syöttään niitä katteita niin voisivat paksusti ilman viljaa =))))) ja sit kun sulkee vielä silmänsäkkin niin on täydessä uutispinennossa onhan täällä saanu moneen kertaan lukee ettei ketään kiinnosta minkään sortin iltapäivälehdetkään joku saa niitäkin tekemällä palkkansa...
sinäpä keksit aikamoisen sadun mitä muka mun mielestä pitäisi tehdä :DDDD
olen lukenut muiden uutisten lisäksi talousuutisia joissa on kerrottu kaupan katteen jatkuvasta noususta ihan ei mahdu pollaan miksi kaupan pitää tienata moninkertaisesti tuottajaan vaerrattuna
sano jos olen väärässä kaupan katteen jatkuvasta kasvamisesta! - kohtuullistako?
kuluttaja maksaa kirjoitti:
olen lukenut muiden uutisten lisäksi talousuutisia joissa on kerrottu kaupan katteen jatkuvasta noususta ihan ei mahdu pollaan miksi kaupan pitää tienata moninkertaisesti tuottajaan vaerrattuna
sano jos olen väärässä kaupan katteen jatkuvasta kasvamisesta!Tosi on että tuottajan osuus on muutaman prosentin ja kaupan kymmenien prosenttien verran.
- tiinaex...
kuluttaja maksaa kirjoitti:
sano jos olen väärässä kaupan katteen jatkuvasta kasvamisesta!toimeen tulee jos tekee kovasti töitä seitsemän päivää viikossa lähes ympäri vuoden se niistä katteista ;)))) työntekiköitä ei enää kaupungeissa kannata pitää useemmat käyttää vuokratyövoimaa halvemmaks tulee.
- nhtwviovho
tiinaex... kirjoitti:
toimeen tulee jos tekee kovasti töitä seitsemän päivää viikossa lähes ympäri vuoden se niistä katteista ;)))) työntekiköitä ei enää kaupungeissa kannata pitää useemmat käyttää vuokratyövoimaa halvemmaks tulee.
joopa joo, kauppiaita elätellään ja paksusti
- eurot kilisee
tiinaex... kirjoitti:
toimeen tulee jos tekee kovasti töitä seitsemän päivää viikossa lähes ympäri vuoden se niistä katteista ;)))) työntekiköitä ei enää kaupungeissa kannata pitää useemmat käyttää vuokratyövoimaa halvemmaks tulee.
Tietysti kauppias, joka haluaa maksimoida kaikki voitot itselleen, tekee töitä 7 päivää viikossa ja varsinkin sunnuntait, jotta ei tarvitse makssa korotettuja tunteja.
Työntekijöitäkään ei kannata palkata, kun saa rakennetyöttömiä ilmaiseksi kuudeksi kuukaudeksi ja kyllä he osaavat hyllyjä täyttää ja kauppias istuu kassalla ja myhäilee tyytyväisenä. - tiinaex...
eurot kilisee kirjoitti:
Tietysti kauppias, joka haluaa maksimoida kaikki voitot itselleen, tekee töitä 7 päivää viikossa ja varsinkin sunnuntait, jotta ei tarvitse makssa korotettuja tunteja.
Työntekijöitäkään ei kannata palkata, kun saa rakennetyöttömiä ilmaiseksi kuudeksi kuukaudeksi ja kyllä he osaavat hyllyjä täyttää ja kauppias istuu kassalla ja myhäilee tyytyväisenä.no joo näinhän se sit kai on kyllä mää ainakin olisin mielellään sunnuntait vapaalla ja mistä niitä työttömiä saa ei ainakaan meillä oo niitä tarjolla.
- eurot kilisee
tiinaex... kirjoitti:
no joo näinhän se sit kai on kyllä mää ainakin olisin mielellään sunnuntait vapaalla ja mistä niitä työttömiä saa ei ainakaan meillä oo niitä tarjolla.
Ittsehän tuosta ilmaisesta työvoimasta täällä kerroit.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10537302 - ettei tarvii etsiä
eurot kilisee kirjoitti:
Ittsehän tuosta ilmaisesta työvoimasta täällä kerroit.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10537302tiinaex
22.3.2012 14:42
1
Sulje
kyllä ne nykyään laittaa työnhakijat kysymään itse paikkaa itselleen voihan se isommissa kaupungeissa ollakkin tollainen käytäntö vieläkin sitä en tiedä meille on taas syksyllä tulossa yks pitkäaikais työtön ja ite se kävi kysymässä mutta nää on näitä sovittuja puolen vuoden työllistämisjuttuja.
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
sentit kasaan
22.3.2012 14:51
0
Sulje
Paljon tuollaisesta työstä saa sitten palkkaa eli paljonko houdut maksamaan?
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
tiinaex
22.3.2012 15:08
0
Sulje
eihän nää pitkäaikais tyllistettyjen työt maksa mulle mitään työntekijä saa korvauksen joka muuten loppuis ja jotain extraa siihen päälle mää en tiedä niistä mutta näin käsittäisin. - tiinaex...
ettei tarvii etsiä kirjoitti:
tiinaex
22.3.2012 14:42
1
Sulje
kyllä ne nykyään laittaa työnhakijat kysymään itse paikkaa itselleen voihan se isommissa kaupungeissa ollakkin tollainen käytäntö vieläkin sitä en tiedä meille on taas syksyllä tulossa yks pitkäaikais työtön ja ite se kävi kysymässä mutta nää on näitä sovittuja puolen vuoden työllistämisjuttuja.
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
sentit kasaan
22.3.2012 14:51
0
Sulje
Paljon tuollaisesta työstä saa sitten palkkaa eli paljonko houdut maksamaan?
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
tiinaex
22.3.2012 15:08
0
Sulje
eihän nää pitkäaikais tyllistettyjen työt maksa mulle mitään työntekijä saa korvauksen joka muuten loppuis ja jotain extraa siihen päälle mää en tiedä niistä mutta näin käsittäisin.kaikki sääkin muistat joskus niitä on ollu tarjolla tällä hetkellä ei jos nyt oikeen muistan niin neljäntoista vuoden aikana meillä on ollu neljä kertaa eikä niitä sunnuntaisin kaupassa istuteta niissä on aikamoiset ehdot olemassa.
- hljeb
Leipää vai polttoainetta ?
http://www.hs.fi/talous/Biopolttoaineisiin entistä suurempi osa elintarviketuotannosta/a1305582356388- tiinaex...
kyllä varmaan suomen tuotannosta vielä suurin osa menee leipään ja ruokintaan ja ne maailman viljat niihin biopolttoaineisiin ehkä tää asia koskettaa mua maalaisena vaikka en itse viljelekkään mitään mutta lähellä on kyllä isoja karjatiloja niin ymmärrän hyvin sen aurinkoisen kesän merkityksen heille ottaahan se päähän kun aina sataa mutta pärjäähän sen kanssa mutta toisaalta mitä paremmin suomessa voidaan sitä parempi täällä on asua mutta siihen vaikuttaa ihan kaikki myöskin se että kesä on kesä... kun me kaikki ei asuta kerrostaloissa ja olla eläkkeellä =))))
- syvämiettijä
Nämä asiat tuli uutisissa jo moneen kertaan, täällä ollaan kyllä korvat höröllä!
- tiinaex...
niin on tullu määkin oon kuullu kaks kertaa mutta tekikö mitään vaikutusta vai oliko sellainen asia että meni toisesta korvasta sisään ja tuli toisesta ulos ;))))
- tiinaex...
mutta nyt ei just sada taidan lähteä siivoamaan vähän uutukaisen kesäkeittiön ympäristöä rakennusjätteistä ensi lauantaina on ensimmäiset tuparit palaan kyllä aloituksen aiheeseen tarvittaessa otetaan pilvee pilvee pilvee ;)))))
- öö..öäö
Ei sada, harmaa kesäpäivä, ei auringon häivää.
Sisällä vain 20 celsiusta, ihanaa.
Pitää lähteä taas mansikkaan, nyt on paras mansikka-aika.- tiinaex...
paras mansikka aika on jos ei oo mädäntyny vesisateessa.
Näinhän se menee tää elämä palkat kun vähän nousee niin jo nousee kaikki muukin.
Luonto kun temppuilee niin silloin nousee ruuat, mutta ei nouse palkka.
Se työntekijä aina kärsii.
Mutta vielä tänään pystyn omani maksamaan.
Ja siitä olen kiitollinen.
Tämän lisään kiitollisuuden kirjaani.Eikä nouse maanviljelijänkään palkka, kun sato menee pilalle.
Katokorvauksia jos yleensä saa, ne kattavat hyvin pienen osan menetetystä tulosta.
Kauppa saa aina omansa, ehkä hänellä on se paras osa. Kun ei ihminen ole oppinut syömättä elämään.Anceli kirjoitti:
Eikä nouse maanviljelijänkään palkka, kun sato menee pilalle.
Katokorvauksia jos yleensä saa, ne kattavat hyvin pienen osan menetetystä tulosta.
Kauppa saa aina omansa, ehkä hänellä on se paras osa. Kun ei ihminen ole oppinut syömättä elämään.Työntekijähän se on maanviljelijäkin.
Ruokatuotannon alkupäästä, eiköstä vaan olekin :)tulisilla kirjoitti:
Työntekijähän se on maanviljelijäkin.
Ruokatuotannon alkupäästä, eiköstä vaan olekin :)Tavallaan, mutta vastuussa itse kaikesta, tilasta ja työstä. Vähän erilaisessa asemassa kuin kuukausipalkalla tehtaassa työtä tekevä. Koskaan ei voi jättää töitä taakseen ja miettiä, että tehköön seuraava vuoro oman osansa.
Anceli kirjoitti:
Tavallaan, mutta vastuussa itse kaikesta, tilasta ja työstä. Vähän erilaisessa asemassa kuin kuukausipalkalla tehtaassa työtä tekevä. Koskaan ei voi jättää töitä taakseen ja miettiä, että tehköön seuraava vuoro oman osansa.
Jep.
Mie siirryn lukemaan.
Edellistä loppuun, enenkun Moby Dick tulee :))tulisilla kirjoitti:
Jep.
Mie siirryn lukemaan.
Edellistä loppuun, enenkun Moby Dick tulee :))Odottele sie Moby Dickiä, kyl hää siulle saapuu sit ajallaan.
Miun pitää hakea kirjastosta yks varattu kirja.- tiinaex...
Anceli kirjoitti:
Eikä nouse maanviljelijänkään palkka, kun sato menee pilalle.
Kauppa saa aina omansa, ehkä hänellä on se paras osa. Kun ei ihminen ole oppinut syömättä elämään.mutta anceli hei kauppa ei saa koskaan mitään katokorvauksia vaikka ihmiset vähentäs syömistään ja ostamistaan kuinka paljon.
- tiinaex...
Anceli kirjoitti:
Tavallaan, mutta vastuussa itse kaikesta, tilasta ja työstä. Vähän erilaisessa asemassa kuin kuukausipalkalla tehtaassa työtä tekevä. Koskaan ei voi jättää töitä taakseen ja miettiä, että tehköön seuraava vuoro oman osansa.
se mua tässä ainaisessa sateessa harmittaakin kun ne maanviljelijät on niin sen armoilla ja kaikki muutkin mansikanviljelijät ym ym ei niilläkään helpot ajat edessä ole jos nää ainaiset sateet jatkuu mutta ehkä kannattaa ruveta vaan ajatteleen itteensä ja antaa sataa taivaan täydeltä eihän se tietysti mun ongelma ole mutta...
- desa
tiinaex... kirjoitti:
mutta anceli hei kauppa ei saa koskaan mitään katokorvauksia vaikka ihmiset vähentäs syömistään ja ostamistaan kuinka paljon.
Ei ni, ku te nostatte vaan hintoja ja ihmiset ei muuten koskaan lakkaa syömästä noin vain.
Anceli kirjoitti:
Odottele sie Moby Dickiä, kyl hää siulle saapuu sit ajallaan.
Miun pitää hakea kirjastosta yks varattu kirja.Maanviljelijän palkka jää niin alhaiseksi, ettei sillä elä.
Pitäs olla satoja hehtaareita peltoa. Sellaista alaa ei enää kaksikaan ihmistä pysty hoitamaan, pitää olla palkkatyövoimaa.
Joka ei ole ilmaista. Turha edes tukiaisia mainita, nekään ei korvaa kaikkea menetettyä.
Ihmettelen, että joku vielä viljeleekin.
Lapsuuden kodis on 16 h viljelyalaa, nykyisin vuokralla.
Kun ei kannata...- krhnsivh
tiinaex... kirjoitti:
mutta anceli hei kauppa ei saa koskaan mitään katokorvauksia vaikka ihmiset vähentäs syömistään ja ostamistaan kuinka paljon.
niin, kauppias vaan vähentää tilauksiaan ja nostaa katetta
desa kirjoitti:
Ei ni, ku te nostatte vaan hintoja ja ihmiset ei muuten koskaan lakkaa syömästä noin vain.
Vanha sanonta "kauppa se on joka kannattaa" pätee edelleen.
Ei oo kaupat menneet konkurssiin...krhnsivh kirjoitti:
niin, kauppias vaan vähentää tilauksiaan ja nostaa katetta
Ja se tavaramäärä mikä kaupoista viedään suoraan roskiin, on huima. Nekin vois myydä halvemmalla, kuitenkin hyvää pilaantumatonta tavaraa. Olen muuta nähnyt lastin ja ihmetellyt...
- tiinaex...
desa kirjoitti:
no joo...
- tiinaex...
maarina1 kirjoitti:
Vanha sanonta "kauppa se on joka kannattaa" pätee edelleen.
Ei oo kaupat menneet konkurssiin...mutta kauppiaat on...
- taso laskenut
maarina1 kirjoitti:
Ja se tavaramäärä mikä kaupoista viedään suoraan roskiin, on huima. Nekin vois myydä halvemmalla, kuitenkin hyvää pilaantumatonta tavaraa. Olen muuta nähnyt lastin ja ihmetellyt...
se on ammattitaidottomuutta jos roskiin joudutaan päiväysten vanhenemisen takia ruokaa kärrätä
- hyllyntäysi hometta
taso laskenut kirjoitti:
se on ammattitaidottomuutta jos roskiin joudutaan päiväysten vanhenemisen takia ruokaa kärrätä
tilataan kauppaan liian suuria määriä, mikä ei kestä, pilaantuu
- kauppiaskukkarollani
taso laskenut kirjoitti:
valitettavasti me asiakkaat maksamme sen ammattitaidottomuuden
- tiinaex...
kauppiaskukkarollani kirjoitti:
valitettavasti me asiakkaat maksamme sen ammattitaidottomuuden
on se niin hyvä että joku sen maksaa ;))))
- tiinaex...
taso laskenut kirjoitti:
no sitähän se on kaikki kaupan henkilökunta on ammattitaidotonta...
- tiinaex...
hyllyntäysi hometta kirjoitti:
tilataan kauppaan liian suuria määriä, mikä ei kestä, pilaantuu
taatusti näin tehdään...
- 13+5
tiinaex... kirjoitti:
no sitähän se on kaikki kaupan henkilökunta on ammattitaidotonta...
ei toki, on ammattitaitoistakin väkeä, meidänkin kauppiaamme on hyvin hienotunteinen ja avuliaan kohtelias, samoin kassahenkilöt.
- tiinaex...
13+5 kirjoitti:
ei toki, on ammattitaitoistakin väkeä, meidänkin kauppiaamme on hyvin hienotunteinen ja avuliaan kohtelias, samoin kassahenkilöt.
harvemmin se kauppias kumminkaan miellyttää periaatteesta mutta hyvä että sulla on käyny sen suhteen hyvä säkä harvemmin määkin oon tavannu epäkohteliaita kassahenkilöitä kovasti oon ollu aina tyytyväinen palveluun siellä missä oon käyny.
Ruuan hinnan nousua ovat ekonomistit povanneet jo kauan.Nyt se sitten materialisoituu.
Kaupat kun saavat hyvän syyn nostaa hintoja, nousee kaikki muukin, sekin millä ei ole mitään yhteyttä vesisateisiin.
Viisaimmat ovat jo alkaneet keräämään varastoja huonojen aikojen varoiksi.
Mutta eiväthän ne kauankaan kestä, pitäisi opetella kasvattamaan taas omansa.Perunoista alkaenKaupat nostaa hintoja täysin omavaltaisesti. Olen seurannut monia tuotteiden hintoja. Niitä vaan pikkuhiljaa nostetaan, ikäänkuin huomaamatta. Sitten kun ilmoitetaan, et jonkin hinta nousee, niin nouseehan se nopeasti taas uuteen korkeuteen.
Kun ei ole sitä perunamaata, on vaan kaikki ostettava.- SAS*
Perunan kasvattamisesta usein puhutaan. Sanoisin, että niitä ei kannata itse kasvattaa säästämisen vuoksi, vaan harrastusmielessä.
Kaupasta saa tosi halvalla perunoita, jos ostaa säkeittäin.
Kasvatan itse perunani ja muutamalle muullekin perheelle. Maku on ihan toinen kuin teollisesti kasvatetut perunat. Ovat muutkin niin sanoneet. - ++++
SAS* kirjoitti:
Perunan kasvattamisesta usein puhutaan. Sanoisin, että niitä ei kannata itse kasvattaa säästämisen vuoksi, vaan harrastusmielessä.
Kaupasta saa tosi halvalla perunoita, jos ostaa säkeittäin.
Kasvatan itse perunani ja muutamalle muullekin perheelle. Maku on ihan toinen kuin teollisesti kasvatetut perunat. Ovat muutkin niin sanoneet.Ei todellakaan kannata, mikäli ei omista kunnon kellaria, tai muuta viileäsäilytyspaikkaa.
- Mikä on tyhmempää
Ruoka riittäisi heti vaikka mihin kun tuosta viljan syöttämisestä karjalle päästäisiin.
- meeriamanda
Mitens sit lihakarjaa kasvatettaisiin, ei yksin heinällä, rehulla onnistu? En huoli tuontilihaa
Riittääkä porsuille edes perunoita..? Kyllä monipuolista evästä täytyy karjankin saada...ja me lihansyöjät lihamme.. - SAS*
Mutta mikä sen rehuviljan söisi. Usein ei tule vehnä- eikä ruissadosta muuta kuin rehuviljaa. Ei tule sitkoa tarpeeksi. Ulkomailta tuodaan suurin osa leipäviljasta.
- xxxxterppaxxx
Mitä sitten tehdään kun liha loppuu ja sen hinta nousee pilviin
- ?
xxxxterppaxxx kirjoitti:
Mitä sitten tehdään kun liha loppuu ja sen hinta nousee pilviin
Kyllä joutaisi nostaakin hintaa, miten jotkut possut ja broilerit voivat olla niin halpoja, kuin nyt ovat?
Millä ne kasvatetaan niin nopeasti, kuin nyt? - halvalla saa
? kirjoitti:
Kyllä joutaisi nostaakin hintaa, miten jotkut possut ja broilerit voivat olla niin halpoja, kuin nyt ovat?
Millä ne kasvatetaan niin nopeasti, kuin nyt?Liian halpoja sinulle?
Minusta on ihan tarpeeksi kallista kun broilerin ohut rintafile maksaa jo 9 € kilo ja possu 7 €.
Laita ikkunasta tippumaan ne liiat rahat, ei ole huolena - !++!
halvalla saa kirjoitti:
Liian halpoja sinulle?
Minusta on ihan tarpeeksi kallista kun broilerin ohut rintafile maksaa jo 9 € kilo ja possu 7 €.
Laita ikkunasta tippumaan ne liiat rahat, ei ole huolenaKerropa, millä elikot saadaan kasvamaan luonnollista nopeammin!
- Konstit on tutut
!++! kirjoitti:
Kerropa, millä elikot saadaan kasvamaan luonnollista nopeammin!
Dopingilla, kuten urheilijatkin.
- ...
Mnaah.
Suomessa aina ollut vaan yksi satokausi. On hyviä satovuosia ja kehnoja satovuosia.Enpä nyt tiedä, etelä pohonmaallaa mennyt kolmasosa potuista ja viljoista pilalle, pohjoispohjanmaalla todella hyvä satovuosi.
Suomi ei ole omavarainen elintarvikkeista, ruuan hintaan vaikuttaa lähinnä se, paljonko sitää pittääpi tuoda ulkomailta.Suomen kansantalous ei ole ikinä ollut elintarvikevetoinen, aina tänne on jouduttu roudaamaan elintarpeita ulkomailta. Suomen elintarvikevienti käytännössä olematonta.
Kiskoin muuten just naamariin rasiallisen viinirypäleitä. Niitä ei kasvateta suomessa. Toi rasia maksoi euron. Ne oli Belgiassa pakattu ja itse rypäleet oli kasvatettu Egyptissä. Haloo, kuljetuskuluineen se rasiallinen maksoi eken. Niettä jos viljan hinta pikkasen nousee katovuoden takia, mä vaan syön enenpi viinirypäleitä.
=DW= Tänään korven yli kulki ensimmäinen äänekäs ukkonen. Vettä tuli, menin ylisille makoilemaan, ei kulunut energiaa kropasta eikä jääkaapin ovi. Ylilihavuus on monien kansojen ongelmana, joten sekin ongelma saataneen aisoihin sitä mukaa kun ruoanhinta nousee.
Yrittäjyys ei ole helppoa vaikka näin monen kommentin antaja luulee.
Toivottavasti sinulla on yhtä hyvä säkä tupareissa kuin synttärijuhlissani koko ajan paistoi aurinko.- ??--
Olipa jännä, kun aloin sinua lukea, tiedotti Pouta, ettei ollut pouta vaan ukkonen siellä sulla päin. :))
Totta on, että meillä saisi ruoka olla kalliimpaa, kuin muissakin lihavissa maissa.
Mutta entä ne ennestään kovin ohukaiset.
Laihtuisivat olemattomiin? - tiinaex...
niin se vaan on monella kuvitelma yrittäjyydestä ja kauppiuudesta ettei tartte tehdä mitään rahaa tulee kaatamalla toivotaan että arska paistaa katto pitää ainakin nyt vettä niin ettei tartte olla huolissaan sen kanssa oli tekemistä kun koko ajan satoi vettä eikä tahtonu löytyä sateetonta aikee laittaa bitumi kittiä piipun juuriin ja lattia lainehti aina sateen jälkeen.
??-- kirjoitti:
Olipa jännä, kun aloin sinua lukea, tiedotti Pouta, ettei ollut pouta vaan ukkonen siellä sulla päin. :))
Totta on, että meillä saisi ruoka olla kalliimpaa, kuin muissakin lihavissa maissa.
Mutta entä ne ennestään kovin ohukaiset.
Laihtuisivat olemattomiin?Minun juhlani olivat 6.7.- 7.7 2012. Sitä viikonloppua ennen satoi ja senjälkeen satoi ; )
Katsoin uutiset ja Pouta kertoi tänään voimakkaiden ukkoskuurojen ylettyneen aina Kajaanista tuonne itään Joensuun tietämille..- ??--
korpikirjailija kirjoitti:
Minun juhlani olivat 6.7.- 7.7 2012. Sitä viikonloppua ennen satoi ja senjälkeen satoi ; )
Katsoin uutiset ja Pouta kertoi tänään voimakkaiden ukkoskuurojen ylettyneen aina Kajaanista tuonne itään Joensuun tietämille..Saitpa lahjaksi hyvän sään, muiden lahjojen lisäksi.
Onnea vielä nytkin!
Täällä taitaa pian jyllätä, pimenee ja kaukaa jo kumu kuuluu. ??-- kirjoitti:
Saitpa lahjaksi hyvän sään, muiden lahjojen lisäksi.
Onnea vielä nytkin!
Täällä taitaa pian jyllätä, pimenee ja kaukaa jo kumu kuuluu.Olen ilmojen jumalien suojatti. Muita lahjoja olen joutunut itse kehittämään saavuttaakseni epämääräisen onnen ; )
Taivas on tummien pilvien peitossa, mutta lännestä rakoilee, aurinko seurasi minua kun kävin laittamassa saunan tulille. Tällaisen päivän jälkeen kaipaa lämmintä saunaa.
Kiitos onnentoivotuksista ; )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372051Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1791457- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421199- 1151088
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351040Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://15975- 74950
- 70894
- 250876