Meikkauskoulu Helsingissä

Kukkaprinsessa

Joku joka käynyt Helsingissä meikkaajan tai maskeeraajan koulutuksen ja voisi suositella / ei suositella jotakin näistä kouluista?

Vaikea valita minne hakisi kun ei lainkaan tiedä mikä näistä paras ja missä saa kunnon oppia ja missä taas lähinnä vain rahastetaan.

Olisin kiitollinen suosituksistanne / kertomuksistanne, kiitos :-)

5

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen MUA

      Itse olen käynyt Make Up For Ever Academyn viime vuonna. Koulumme kautta pääsin ihan mahtaviin työharjoitteluihin, joiden kautta olen päässyt kivasti työelämään. Perustin juuri oman toiminimen, eli uskallan jo heittäytyä pois entisestä vakiduunistani. Tahti koulussa oli hurja, etenkin kun työharjoitteluita oli usein heti koulun jälkeen iltaisin ja viikonloppuisin. Mutta onneksi jaksoin tehdä kummatkin tutkinnot.
      Tsemppiä!

    • Likaista oli

      Olin vartalomaalaus mallina äskettäin Mufella, vähän ihmettelin kun yksi oppilas kääri tupakkaa ( kai) lattialla, samoissa tiloissa jossa mallit/asiakkaat olivat. En ole moista ennen nähnyt, tuli tunkkanen olo, ja ajatus mitenhän täällä toimitaan kun vieraat ei näe?

      • Sätkä ei ol likaista

        Tupakan hinta on tällä hetkellä niin kallista ettei ainakaan tälläinen köyhä kosmetologiopiskelija kuin minä (ja moni luokkalaiseni) voi kun kääriä sätkiä tupakka-askin sijaan! Ostan mieluummin työvälineitä tulevaan ammattiini kuin "puhdasta" tupakkaa jos sinä nyt haluat sillä nimellä kutsua!
        Missään laissa tai määräyksissä ei ole kiellettyä sätkän kääriminen, sitä ei siis tarvitse tehdä piilossa eikä se ei ole yhtään sen likaisempaa kuin valmis tupakkarulla! Ihan toinen juttu onkin sitten se miksi polttaa. Olen yrittänyt päästä siitä eroon mutta kun se on niin vaikeaa. Ja voin kertoa sen, että kynnys tupakan polttamiseen on paljon suurempi kun täytyy itse vääntää se sätkä. Huomattavasti helpompaa ja nopeempaa on vain ottaa askista rulla ja polttaa. Eli tältä kantilta kannatan ja jopa kehoitan tupakan lopettamiseen sätkää!


      • tupakka vapaa
        Sätkä ei ol likaista kirjoitti:

        Tupakan hinta on tällä hetkellä niin kallista ettei ainakaan tälläinen köyhä kosmetologiopiskelija kuin minä (ja moni luokkalaiseni) voi kun kääriä sätkiä tupakka-askin sijaan! Ostan mieluummin työvälineitä tulevaan ammattiini kuin "puhdasta" tupakkaa jos sinä nyt haluat sillä nimellä kutsua!
        Missään laissa tai määräyksissä ei ole kiellettyä sätkän kääriminen, sitä ei siis tarvitse tehdä piilossa eikä se ei ole yhtään sen likaisempaa kuin valmis tupakkarulla! Ihan toinen juttu onkin sitten se miksi polttaa. Olen yrittänyt päästä siitä eroon mutta kun se on niin vaikeaa. Ja voin kertoa sen, että kynnys tupakan polttamiseen on paljon suurempi kun täytyy itse vääntää se sätkä. Huomattavasti helpompaa ja nopeempaa on vain ottaa askista rulla ja polttaa. Eli tältä kantilta kannatan ja jopa kehoitan tupakan lopettamiseen sätkää!

        Mitähän kosmetologi koulua käyt? Itse olen kosmetologi ja voin kertoa, että hoito saliin EI missään saa tuoda edes eväitä, eikä varsinkaan kääriä sätkää. Ja siks toisekseen, useisiin hoitoloihin ei oteta tupakoivia työntekijöitä, koska vastoin kun te luulette se haisee asiakkaan nenään. Enkä kyllä menisi meikkikoulunkaan toista ketaa jos siellä sätkää väännetään.


    • meikkari90

      Muista kouluista en tiedä, mutta itse olen käynyt jokunen vuosi sitten international make up centerin koulun helsingissä... opettajat oli mahtavia ja hintaan kuuluva alotuspakki oli tosi kiva. Kokonaisuutena olin tosi tyytyväinen.. heti koulun jälkeen en saanu vakiduunia, mut pääsin tekee keikkoja tosi kivasti ja nyt teen käytännössä kokopäivätoimisesti kauneusalan hommia... tossa koulussa hintalaatusuhde oli tosi hyvä ja nyt oon kuullu että tosi hintavia on monet koulut tällä hetkellä et mun mielestä kannattaa todellakin verrata hintoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe