Useamman ihmisen kanssa tapailu samanaikaisesti?

mimimimomomo

Elikkä mitä olette mieltä parin ihmisen kanssa tapailusta samaan aikaan? Siis tilanteessa, jossa ei ole tarkoitus pyörittää kahta ihmistä pidempään, mutta tahtoisi oikeasti vain tutustua molempiin, ennen kuin tekee päätöksiä mihinkään suuntaan?

Olen siis tilanteessa, jossa olen jonkun aikaa tapaillut mukavaa miestä. Emme ole siis tästä edenneet ja tuskin etenemässä vähään aikaan mihinkään. Nyt sitten tuli treffikutsu eräältä toiselta mieheltä, johon voisi myös tutustua. Jotenkin silti sotii omia ajatuksia vastaan, vaikka mitään en ole mihinkään suuntaan sopinut. Ensimmäisen miehen kanssa en ole edes varma, että mitä tämä loppujen lopuksi tahtoo, kun emme ole sen vakavampia keskusteluja aiheesta käyneet. Pidän kyllä kyseisestä miehestä, mutta tilanteen epävarmuuden takia tuntuisi hölmöltä jättää tutustumatta toiseen ihmiseen. Ja eihän sitä tiedä, jos treffeillä huomaisikin, ettei lopulta toisen kanssa klikkaakaan.

Jos sen ekan kanssa tulisi puhetta siitä, että tapailtaisiin vaan toisiamme, niin en edes miettisi asiaa. Mutta puhetta ei ole sellaisesta ollut (enkä tiedä tuleeko edes olemaan), joten lienen täysin oikeutettu käymään myös muiden kanssa deiteillä niin halutessani?

146

13582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha mies

      Seliseli....Oletko oikeasti noin höppänä? Kenenkään sydäntä et saa rikkoa pyörittämällä kahta tai jopa usemapaa sen varjolla että tahdot tutustua?..Et ole vaimomatskua!

      • mimimimomomo

        Rikkoa kenenkään sydäntä?! Jos kerron rehellisesti, että olen menossa nyt treffeille toisen miehen kanssa? Tässä ei nyt ole siitä kiinni, että olisimme suhteessa tai tehneet mitään sopimuksia vain toistemme kanssa tapailusta? Siis juttu on aluillaan, niin tuskin tässä on kenenkään sydän heti särkymässä. Mainitsin miehelle, että treffikutsu tuli. Eipä tuo edes ollut kiinnostunut, että mitä vastasin. Tai ylipäätään herännyt mitään kiinnostusta asiaan. Jos toisen sydän olisi särkymässä, olisi varmaan jotain maininnut tai kysynyt siinä vaiheessa. Kuitenkin kyseessä tervejärkinen, hyvällä itsetunnolla ja puheen lahjalla siunattu aikuinen mies.

        Toisen miehen kanssa olisin menossa treffeille. Hän tuskin sydäntään pääsee särkemään, jos treffit eivät onnistukaan. Jos onnistuvat, niin sitten toki pitää tehdä tiukkoja päätöksiä. Mutta tarkoitus ei ole alkaa kahta miestä pyörittämään, kuten sanoinkin jo. Minulle nyt on ihan sama mitä mieltä olet siitä, kuinka hyvää tai huonoa vaimomateriaalia olisin. Kun sitoudun, sitoudun kyllä täysin. Mutta tässä ei ole kukaan vielä sellaiseen viitannut. Ja tuskin kovin äkkiä tuleekaan viittaamaan. Ja edelleenkään en edes tiedä, että mihin tämä ensimmäinen herra tahtoo tämän edes johtavan. Ehkäpä häntä ei kiinnosta sen kummoisempi. Siinä vaiheessa nyt on ihan sama, että olenko vaimomateriaalia, vaiko enkö.


      • mama fromm hell
        mimimimomomo kirjoitti:

        Rikkoa kenenkään sydäntä?! Jos kerron rehellisesti, että olen menossa nyt treffeille toisen miehen kanssa? Tässä ei nyt ole siitä kiinni, että olisimme suhteessa tai tehneet mitään sopimuksia vain toistemme kanssa tapailusta? Siis juttu on aluillaan, niin tuskin tässä on kenenkään sydän heti särkymässä. Mainitsin miehelle, että treffikutsu tuli. Eipä tuo edes ollut kiinnostunut, että mitä vastasin. Tai ylipäätään herännyt mitään kiinnostusta asiaan. Jos toisen sydän olisi särkymässä, olisi varmaan jotain maininnut tai kysynyt siinä vaiheessa. Kuitenkin kyseessä tervejärkinen, hyvällä itsetunnolla ja puheen lahjalla siunattu aikuinen mies.

        Toisen miehen kanssa olisin menossa treffeille. Hän tuskin sydäntään pääsee särkemään, jos treffit eivät onnistukaan. Jos onnistuvat, niin sitten toki pitää tehdä tiukkoja päätöksiä. Mutta tarkoitus ei ole alkaa kahta miestä pyörittämään, kuten sanoinkin jo. Minulle nyt on ihan sama mitä mieltä olet siitä, kuinka hyvää tai huonoa vaimomateriaalia olisin. Kun sitoudun, sitoudun kyllä täysin. Mutta tässä ei ole kukaan vielä sellaiseen viitannut. Ja tuskin kovin äkkiä tuleekaan viittaamaan. Ja edelleenkään en edes tiedä, että mihin tämä ensimmäinen herra tahtoo tämän edes johtavan. Ehkäpä häntä ei kiinnosta sen kummoisempi. Siinä vaiheessa nyt on ihan sama, että olenko vaimomateriaalia, vaiko enkö.

        Aliarvioit miesten tunteita! Olisitko itse tyytyväinen kun treffiseurasi sanoo että olet se toinen jota tapaan?.siltä varalta jos ei synkkaakaan,, Että katsotaan kumpi teistä on "enemmän" mun juttu?..Itsekkäät perusteet-sanon minä!


      • sinkkunainen33
        mama fromm hell kirjoitti:

        Aliarvioit miesten tunteita! Olisitko itse tyytyväinen kun treffiseurasi sanoo että olet se toinen jota tapaan?.siltä varalta jos ei synkkaakaan,, Että katsotaan kumpi teistä on "enemmän" mun juttu?..Itsekkäät perusteet-sanon minä!

        Mielenkiintoisia vastauksia täällä. Oma välitön ajatukseni oli, että tottakai voi tapailla muita, jos ei ole muusta sovittu. Olen oikeastaan jopa vähän yllättynytkin voimakkaista muista näkemyksistä.

        Ehkä se on silti tapauskohtaista, minkä voit arvioida vain itse. Kuinka vakavasti olet miehestä kiinnostunut? Arveletko, että juttunne menee pilalle, jos tapailet muita? Noi voivat olla hyvin yksilöllisiä asioita.

        Iso osa miehistäkin tapailee montaa yhtäaikaa, ellei ole sovittu sitoutumisesta, osa taas ei tapaile kuin yhtä kerrallaan. Luulen että vaikea antaa neuvoja täältä netin kautta, kun emme tunne teitä kumpaakaan, paras arvioida tilanne itse!


      • Sandwich
        sinkkunainen33 kirjoitti:

        Mielenkiintoisia vastauksia täällä. Oma välitön ajatukseni oli, että tottakai voi tapailla muita, jos ei ole muusta sovittu. Olen oikeastaan jopa vähän yllättynytkin voimakkaista muista näkemyksistä.

        Ehkä se on silti tapauskohtaista, minkä voit arvioida vain itse. Kuinka vakavasti olet miehestä kiinnostunut? Arveletko, että juttunne menee pilalle, jos tapailet muita? Noi voivat olla hyvin yksilöllisiä asioita.

        Iso osa miehistäkin tapailee montaa yhtäaikaa, ellei ole sovittu sitoutumisesta, osa taas ei tapaile kuin yhtä kerrallaan. Luulen että vaikea antaa neuvoja täältä netin kautta, kun emme tunne teitä kumpaakaan, paras arvioida tilanne itse!

        Kaksi reikää sulla on, sen touhun nimi on sandwich.

        Ja mitä väliä sillä on vaikka ois enemmänkin kun vaan 2 miestä?

        Voit olla niin monen kanssa kun hyvältä tuntuu, jossain vaiheessa varmaan tunnet olosi epävarmaksi jos alkaa olemaan esim kymmentä yhtäaikaa.


      • miumau
        mimimimomomo kirjoitti:

        Rikkoa kenenkään sydäntä?! Jos kerron rehellisesti, että olen menossa nyt treffeille toisen miehen kanssa? Tässä ei nyt ole siitä kiinni, että olisimme suhteessa tai tehneet mitään sopimuksia vain toistemme kanssa tapailusta? Siis juttu on aluillaan, niin tuskin tässä on kenenkään sydän heti särkymässä. Mainitsin miehelle, että treffikutsu tuli. Eipä tuo edes ollut kiinnostunut, että mitä vastasin. Tai ylipäätään herännyt mitään kiinnostusta asiaan. Jos toisen sydän olisi särkymässä, olisi varmaan jotain maininnut tai kysynyt siinä vaiheessa. Kuitenkin kyseessä tervejärkinen, hyvällä itsetunnolla ja puheen lahjalla siunattu aikuinen mies.

        Toisen miehen kanssa olisin menossa treffeille. Hän tuskin sydäntään pääsee särkemään, jos treffit eivät onnistukaan. Jos onnistuvat, niin sitten toki pitää tehdä tiukkoja päätöksiä. Mutta tarkoitus ei ole alkaa kahta miestä pyörittämään, kuten sanoinkin jo. Minulle nyt on ihan sama mitä mieltä olet siitä, kuinka hyvää tai huonoa vaimomateriaalia olisin. Kun sitoudun, sitoudun kyllä täysin. Mutta tässä ei ole kukaan vielä sellaiseen viitannut. Ja tuskin kovin äkkiä tuleekaan viittaamaan. Ja edelleenkään en edes tiedä, että mihin tämä ensimmäinen herra tahtoo tämän edes johtavan. Ehkäpä häntä ei kiinnosta sen kummoisempi. Siinä vaiheessa nyt on ihan sama, että olenko vaimomateriaalia, vaiko enkö.

        uskomatonta, etkö tiedä että puhumalla asiat selviää, ei sitä ensimmäistä miestä ees kiinnosta käytöksen perusteella


      • sinkku minäkin

        Saat tavata niin monta miestä kuin itse haluat mutta älä anna kaikille pimppaa . Silloin voi tulla vaikeuksia .


      • hk,,
        sinkkunainen33 kirjoitti:

        Mielenkiintoisia vastauksia täällä. Oma välitön ajatukseni oli, että tottakai voi tapailla muita, jos ei ole muusta sovittu. Olen oikeastaan jopa vähän yllättynytkin voimakkaista muista näkemyksistä.

        Ehkä se on silti tapauskohtaista, minkä voit arvioida vain itse. Kuinka vakavasti olet miehestä kiinnostunut? Arveletko, että juttunne menee pilalle, jos tapailet muita? Noi voivat olla hyvin yksilöllisiä asioita.

        Iso osa miehistäkin tapailee montaa yhtäaikaa, ellei ole sovittu sitoutumisesta, osa taas ei tapaile kuin yhtä kerrallaan. Luulen että vaikea antaa neuvoja täältä netin kautta, kun emme tunne teitä kumpaakaan, paras arvioida tilanne itse!

        mitäs tekisit jos olisit itse samassa tilanteessa ja sun poika ystävällä olis myös toinen,ei varmaan sattuis,,


      • Haluaa mukaan haarem

        PERUSTA HAAREMI !


      • luetun ymmärtäminen
        hk,, kirjoitti:

        mitäs tekisit jos olisit itse samassa tilanteessa ja sun poika ystävällä olis myös toinen,ei varmaan sattuis,,

        "poikaystävällä". siis millä? ihan vain lukemalla selvisi ainakin itselleni, että aloittajalla ei ole poikaystävää.


      • jens myller

        pentu olet etkä paha, josset tiedä että noin ne kaikki naiset tekee. Tämä on provo, koska kukaan nainen ei oikeasti edes epäröi deittailla useamman kanssa yhtä aikaa.


      • Yks Emmi vaa
        mimimimomomo kirjoitti:

        Rikkoa kenenkään sydäntä?! Jos kerron rehellisesti, että olen menossa nyt treffeille toisen miehen kanssa? Tässä ei nyt ole siitä kiinni, että olisimme suhteessa tai tehneet mitään sopimuksia vain toistemme kanssa tapailusta? Siis juttu on aluillaan, niin tuskin tässä on kenenkään sydän heti särkymässä. Mainitsin miehelle, että treffikutsu tuli. Eipä tuo edes ollut kiinnostunut, että mitä vastasin. Tai ylipäätään herännyt mitään kiinnostusta asiaan. Jos toisen sydän olisi särkymässä, olisi varmaan jotain maininnut tai kysynyt siinä vaiheessa. Kuitenkin kyseessä tervejärkinen, hyvällä itsetunnolla ja puheen lahjalla siunattu aikuinen mies.

        Toisen miehen kanssa olisin menossa treffeille. Hän tuskin sydäntään pääsee särkemään, jos treffit eivät onnistukaan. Jos onnistuvat, niin sitten toki pitää tehdä tiukkoja päätöksiä. Mutta tarkoitus ei ole alkaa kahta miestä pyörittämään, kuten sanoinkin jo. Minulle nyt on ihan sama mitä mieltä olet siitä, kuinka hyvää tai huonoa vaimomateriaalia olisin. Kun sitoudun, sitoudun kyllä täysin. Mutta tässä ei ole kukaan vielä sellaiseen viitannut. Ja tuskin kovin äkkiä tuleekaan viittaamaan. Ja edelleenkään en edes tiedä, että mihin tämä ensimmäinen herra tahtoo tämän edes johtavan. Ehkäpä häntä ei kiinnosta sen kummoisempi. Siinä vaiheessa nyt on ihan sama, että olenko vaimomateriaalia, vaiko enkö.

        Kun noin monisanaisesti lähdet heti puolustautumaan, kun joku mielipiteensä sanoo tulee mieleen, että miksi ylipäätään kyselet täällä ihmisten mielipiteitä kun niitä ei sitten kuitenkaan saisi olla. Jokainen ihminen vastaa vain omista tekemisistään.


      • NaineN''''''''''''''

        paha mies.....meneekö sun sydän rikki jos netissä keskustelet tunnustelumielessä jonkun kanssa ja se ei johdakaan avioliittoon tai ylipäätään mihinkään...?
        Olet hiukan yksinkertainen...jos ei ole mitään sitoumuksia voi treffeillä käydä aivan vapaasti, ei ole tilivelvollinen siis muille kuin itselleen.


      • Justiinsa samoin
        sinkku minäkin kirjoitti:

        Saat tavata niin monta miestä kuin itse haluat mutta älä anna kaikille pimppaa . Silloin voi tulla vaikeuksia .

        olin sanomassa, että tapailla saa, mutta sänkyyn ei pidä mennä !
        Jos tosissasi etsit itsellesi kumppania, jonka kanssa olet valmis
        jakamaan elämäsi, niin tutustu ensin heidän luonteisiinsa, ennen
        sänkyä !


      • Vai tekee kaikki
        jens myller kirjoitti:

        pentu olet etkä paha, josset tiedä että noin ne kaikki naiset tekee. Tämä on provo, koska kukaan nainen ei oikeasti edes epäröi deittailla useamman kanssa yhtä aikaa.

        naiset noin...sekö on normaalia, että treffaillaan yhtäaikaa
        usean miehen kanssa ? Mee hoitoon - kirjoituksesi kuulostaa
        siltä, kuin olisit itse kyltymätön ja tarvitset useita yhtäaikaa !!!

        Aloittaja tuskin tarkoitti tuollaista, mitä sinä harrastat !!!


      • tupajumi2
        mama fromm hell kirjoitti:

        Aliarvioit miesten tunteita! Olisitko itse tyytyväinen kun treffiseurasi sanoo että olet se toinen jota tapaan?.siltä varalta jos ei synkkaakaan,, Että katsotaan kumpi teistä on "enemmän" mun juttu?..Itsekkäät perusteet-sanon minä!

        Kaikki läheiset ihmissuhteet perustuvat enemmän tai vähemmän itsekkyydelle.
        Puolisokin valitaan sen perusteella vastaako hän Sinun tarpeitasi ja mieltymyksiäsi parhaalla mahdollisella tavalla, koska Sinä itse tahdot tulla tyydytetyksi kaikin tavoin.


      • Mies 40v
        mimimimomomo kirjoitti:

        Rikkoa kenenkään sydäntä?! Jos kerron rehellisesti, että olen menossa nyt treffeille toisen miehen kanssa? Tässä ei nyt ole siitä kiinni, että olisimme suhteessa tai tehneet mitään sopimuksia vain toistemme kanssa tapailusta? Siis juttu on aluillaan, niin tuskin tässä on kenenkään sydän heti särkymässä. Mainitsin miehelle, että treffikutsu tuli. Eipä tuo edes ollut kiinnostunut, että mitä vastasin. Tai ylipäätään herännyt mitään kiinnostusta asiaan. Jos toisen sydän olisi särkymässä, olisi varmaan jotain maininnut tai kysynyt siinä vaiheessa. Kuitenkin kyseessä tervejärkinen, hyvällä itsetunnolla ja puheen lahjalla siunattu aikuinen mies.

        Toisen miehen kanssa olisin menossa treffeille. Hän tuskin sydäntään pääsee särkemään, jos treffit eivät onnistukaan. Jos onnistuvat, niin sitten toki pitää tehdä tiukkoja päätöksiä. Mutta tarkoitus ei ole alkaa kahta miestä pyörittämään, kuten sanoinkin jo. Minulle nyt on ihan sama mitä mieltä olet siitä, kuinka hyvää tai huonoa vaimomateriaalia olisin. Kun sitoudun, sitoudun kyllä täysin. Mutta tässä ei ole kukaan vielä sellaiseen viitannut. Ja tuskin kovin äkkiä tuleekaan viittaamaan. Ja edelleenkään en edes tiedä, että mihin tämä ensimmäinen herra tahtoo tämän edes johtavan. Ehkäpä häntä ei kiinnosta sen kummoisempi. Siinä vaiheessa nyt on ihan sama, että olenko vaimomateriaalia, vaiko enkö.

        Mun mielestä voit ihan rauhassa käydä toisen mihen kanssa treffeillä.


      • 1+17

        Monen tapailu smaaan aikaan on hävytöntä touhua!


      • kljlabkiahdk,
        1+17 kirjoitti:

        Monen tapailu smaaan aikaan on hävytöntä touhua!

        joo...monen tapailu, jos se jatkuu pitkään on hävytöntä...mutta valitettavasti itsekin olen saattanut käydä parin viikon sisällä useammillakin treffeillä mainitsematta siitä miehille...
        kun aloitin nettitreffailua kirjoittelin yhden kanssa ja piilotin profiilin...yks kaks mies katosi...saatoin seuraavaksi kirjoittaa 5-6n kanssa ja käydä ehkä parilla treffeillä...ja kaikki katosivat...
        joten kyllä sitä vaan kannattaa tapailla alkuun useampia ja toivoa että edes joku jatkuisi pidempään...


    • tarkkana pitää olla

      Älä neljää enempää pyöritä kerralla. Mutta 2 - 3 näyttää olevan ihan tyypillistä tänä päivänä. Yksi näistä saattaa olla se eksäkin, jota ei heti uskalleta ihan lopullisesti ulos heittää kun uuden haku on vielä vaiheessa. Meillä ystävillä on vaan kova muistaminen kuka partneri kenelläkin missäkin tilanteessa oli ja minkä muijan kanssa oli mitäkin juttua, ettei mene vahingossa paljastamaan että miehellä olikin eri nainen viime kerralla.

      Tämä on hyvä kikka kun mies tulee vaivihkaa huikkaamaan tavattaessa että muistakaa sitten että tuo ei ollut viimeksi siellä ja tämä oli tuolla jne. Pysytään vähän kärryillä.

    • mimimimomomo

      Tässä ei nyt ole kyse tuollaisesta toiminnasta. Jos tähän lähden, niin aikomus on rehellisesti kertoa homman nimi. Ei sillä, että pitäisi kilpailua aiheuttaa, mutta aion silti olla rehellinen. Jos ongelma on, siitä voi kertoa yhtä rehellisesti. Kyllä minä otan sitten toisen halun ja tunteen huomioon. Jos nyt se ensimmäinen toteaakin, että asia on niin, että tahtoisi mieluummin, että tapailen vain häntä, niin kyllä minä kuuntelen häntä. Mutta tähän mennessä mistään sellaisesta ei ole ollut puhetta. Ja treffikutsun tullessa asia olisi ollut helposti mainittavissa. Hänelle aion ehdottomasti mainita todennäköisesti ensimmäisenä, jos aion kutsuun vastata myöntyvästi.

      • älä toheloi

        Kyllä pitäisin turpani visusti kiinni ja katselisin sopivimman hiljaa itsekseni. Vituttaa se sitä kuttuakin jos se tietää että ehdokkaita on tarjolla muitakin. Miksi sen tarvii nähdä vaivaa ja mielipahaa siitä kun voit hoitaa valinnan ihan itseksesi. Ei kaikkea pidä aina mennä avautumaan. Vähän sitä järjen käyttöä peliin.


      • sinkkunainen33
        älä toheloi kirjoitti:

        Kyllä pitäisin turpani visusti kiinni ja katselisin sopivimman hiljaa itsekseni. Vituttaa se sitä kuttuakin jos se tietää että ehdokkaita on tarjolla muitakin. Miksi sen tarvii nähdä vaivaa ja mielipahaa siitä kun voit hoitaa valinnan ihan itseksesi. Ei kaikkea pidä aina mennä avautumaan. Vähän sitä järjen käyttöä peliin.

        Joo minäkin vielä vähän ihmettelen, että miksi siitä pitäisi mainita sille alkuperäiselle miehelle? Ei kannata mielestäni, ellei halua sitten käyttää sitä aasinsiltana keskusteluun siitä, tapailetteko muita vai ei. Tapaisin niitä muita miehiä enemmän vähin äänin. Eihän hänkään sinulle varmaan tiedota jokaisesta treffistä, joita hänellä on muiden naisten kanssa? Se ei minusta ainakaan tuntuisi lainkaan kivalta.


      • keijo-kuusysi.

        Rehellistä on kertoa jos erikseen kysytään. Saahan sitä kahvitella vaikka 100 miehen kanssa, ei se ole huoraamista jos ei ota maksua, eikä pettämistä jos ei mitään lupaa.


    • Selittelyn makua

      Puolestani voit tapailla ja tustua vaikka kymmeniin, mutta itselleni ainakin tulisi olo ettei toinen ole tosissaan, ja varmaan itsekkin alkaisin katsella ja panostaa muihin.

      Oletan että toiseen voisi luottaa asioissa ilman, että jokaista asiaa tarvitsee erikseen sopia, joten en ymmärrä viimeisen kappaleesi logiikkaa. Muutoinkin, miksi kukaan edes ehdottaisi sinulle, että tapailtaisiin vain toisiamme jos kerran et sellaista edes halua (juurihan siitä viestissäsi on kyse). Voithan myös itsekin ehdottaa sitä, että tapailaan vain tosiamme, jos kerran sen sopiminen on sinulle joku ratkaiseva juttu (eli onhan se sinustakin kiinni). Jos kerran asia on mielestäsi OK, niin tuollaiset selittelyt ja asian vierittämien tavallaan toisen vastuulle (eli kun toinen ei ole ottanut puheeksi) kuulostaa vähän oudolta.

    • rjuhani67

      Mitäs alkuperäinen tekee sitten jos treffikutsuja tulee vielä vaikka kahdelta uudelta mieheltä ja ne kaikki vaikuttavat kiinnostavilta? Tämä kysymys siksi, että missä menee se raja kuinka monesta valita?

      Ellet ole ensimmäisen kanssa edennyt oikein mihinkään, niin olisiko aika jättää se kokonaan taakse ja mennä eteenpäin ilman sen suhteen roikottamista?

      Jokainenhan tekee itse mitä haluaa, mutta rehtiin peliin kuuluu katsoa aina yksi kortti loppuun saakka. Sitähän se ei kuitenkaan täällä nettideiteillä tunnu olevan, vaan haaremi pieni pyörii niin miehillä kuin naisillakin.

      • lt

        harvinaisen oikeessa oot.


      • 18+15

        "Sitähän se ei kuitenkaan täällä nettideiteillä tunnu olevan, vaan haaremi pieni pyörii niin miehillä kuin naisillakin."



        MUTTA
        Miks tehdä monta onnettomaksi ,kun voi tehdä yhden onnelliseksi?


      • 16+11

        Idiootti-peli on sitä että tekee niinkuin jonkun muun, tai yleisen käsityksen mielestä pitää tehdä. Ja idiootit joutuu aina kusetetuiksi. Rehti peli on sitä että ei toimi vastoin omia sanojaan.


    • Näin minä......

      Ilman muuta menet treffeille sen toisen miehen kanssa. Luulenpa, että tietäisit jo nyt tuleeko sen ekan kanssa mitään vakavampaa. Saahan sitä vapaa ihminen muita ihmisiä tapailla! Varsinkin, jos ei ole sovittu mistään. Voithan sanoa tälle ensimmäiselle, että voitte tapailla muitakin? Minä katsoisin sen "uuden".

      Terveisiä naiselta, joka jämähti siihen ekaan, joka ei ollutkaan sitä mitä esitti. :)

    • 14+9

      Alkuvaiheessa suhteen kehittyminen ja sen eteenpäin vieminen on aina haastava homma jo itsessään. On tietysti hyvä sikäli, että olet rehellinen ja kerrot toiselle saamastasi treffikutsusta ja ehkä myös siitä mitä aiot sen kanssa tehdä. Mutta varoitan kuitenkin, että harvemmissa tapauksissa se kuitenkaan auttaa jo alkanutta tutustumista millään tavalla. Itse näen, että jos sillä on asiaan mitään vaikutusta, niin se on enemmänkin negatiivista. Tämä siis ensinnäkin sen toisen osapuolen, eli miehen kannalta. Ja se taas vaikuttaa siihen tuleeko koko suhde edes etenemään mihinkään, vaikka sillä alunperin olisikin mahdollisuuksia. Harvempi ihminen kokee kovin miellyttävänä tietää siitä, että toinen osapuoli tapailee muitakin ehdokkaita eikä halua keskittyä yhteen ja katsoa kunnolla tulisiko siitä jotain. Toki voi aina perustella, että mitään ei ole vielä sovittu ja niinhän se onkin, kukin saa tehdä miten haluaa. Mutta suhde on kuitenkin kahden ihmisen välinen ja siinä on ajateltava miten omat toimet vaikuttavat potentiaalisesti toiseen ja siten koko suhteeseen. Optimaalisinta olisi, että niin ajateltaisiin jo alusta lähtien, jolloin se on toisen toiminnassa luonnollista eikä tule vasta sen myötä kun itselle parhaiten sopii.

      Kuten joku tuolla ylempää jo sanoinkin, niin mieti, miten itse ajattelisit, jos tilanne olisi toisinpäin ja saisit mieheltä kuulla, että tapailee muitakin naisia. Voisin kuvitella, että harvempi nainen olisi siitä kovinkaan innostunut. Minulle miehenä se ainakin kertoisi naisen kiinnostuksen tasosta, jos haluaa tapailla muitakin ja siten vähentäisi todennäköisesti myös omaa kiinnostustani.

      • mimimimomomo

        Puhuttiin miehen kanssa aiheesta. Hänen mielestään molemmin puolin ok, vaikka olisi muutakin, vaikka toisiamme tapailemme edelleen. Sanoi suoraan, että mene ihmeessä niille treffeille. Kummallekin tällä hetkellä täysin ok, vaikka sattuisi olemaan muutakin. Toista ei kuitenkaan edes suhteessa ollessa omista. Jos asia molemmille ok, niin mikäs siinä. Tosin tuon toisen kannalta tilanne ei välttämättä ole sitten reilu. Mutta jos nyt sattuisi äärimmäisen hyvin klikkaamaan, niin toki sitten jää muut. Ei siis erikseen tarvetta pitää useampaa.

        Jos mies sanoo tapailevansa jotain toista, niin tottakai asia on minulle yhtälailla ok. Jos asia olisi minulle ongelma, en kai nyt itse miettisi asiaa. Juuri tällaisten tilanteiden takia asiat kannattaa sopia. Jos emme olisi käyneet tätä keskustelua, olisi jäänyt todennäköisesti moni asia selvittämättä. Toiselle on vaan ok tapailla muita, toiselle ei. Siksi niistä asioista sovitaan.

        Tiedän kyllä, että tätä ajattelua saattaa olla vaikea ymmärtää. Itsekin olen aina ajatellut, että se on aina kahden ihmisen välinen asia. Mutta toisaalta nyt olen alkanut ajattelemaan, että mikä tarve toista on omistaa? Ihan hyvin voisin kuvitella tällä hetkellä itseni esimerkiksi avoimeen suhteeseen, jossa molemmilla saisi olla myös muita. Kunhan tilanne sopii kaikille osapuolille. En koe tarvetta omistaa ja määrätä toisesta. Jos toisesta ihmisestä välittää, niin mistä se on pois, jos toinen kävisikin vaikkapa harrastamassa jonkun toisenkin kanssa seksiä? Etenkin, jos osaa homman hoitaa niin, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Tässä ei nyt siitä ollut kyse, mutta ajatuksena heräsi tällainen.


      • Näin..........
        mimimimomomo kirjoitti:

        Puhuttiin miehen kanssa aiheesta. Hänen mielestään molemmin puolin ok, vaikka olisi muutakin, vaikka toisiamme tapailemme edelleen. Sanoi suoraan, että mene ihmeessä niille treffeille. Kummallekin tällä hetkellä täysin ok, vaikka sattuisi olemaan muutakin. Toista ei kuitenkaan edes suhteessa ollessa omista. Jos asia molemmille ok, niin mikäs siinä. Tosin tuon toisen kannalta tilanne ei välttämättä ole sitten reilu. Mutta jos nyt sattuisi äärimmäisen hyvin klikkaamaan, niin toki sitten jää muut. Ei siis erikseen tarvetta pitää useampaa.

        Jos mies sanoo tapailevansa jotain toista, niin tottakai asia on minulle yhtälailla ok. Jos asia olisi minulle ongelma, en kai nyt itse miettisi asiaa. Juuri tällaisten tilanteiden takia asiat kannattaa sopia. Jos emme olisi käyneet tätä keskustelua, olisi jäänyt todennäköisesti moni asia selvittämättä. Toiselle on vaan ok tapailla muita, toiselle ei. Siksi niistä asioista sovitaan.

        Tiedän kyllä, että tätä ajattelua saattaa olla vaikea ymmärtää. Itsekin olen aina ajatellut, että se on aina kahden ihmisen välinen asia. Mutta toisaalta nyt olen alkanut ajattelemaan, että mikä tarve toista on omistaa? Ihan hyvin voisin kuvitella tällä hetkellä itseni esimerkiksi avoimeen suhteeseen, jossa molemmilla saisi olla myös muita. Kunhan tilanne sopii kaikille osapuolille. En koe tarvetta omistaa ja määrätä toisesta. Jos toisesta ihmisestä välittää, niin mistä se on pois, jos toinen kävisikin vaikkapa harrastamassa jonkun toisenkin kanssa seksiä? Etenkin, jos osaa homman hoitaa niin, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Tässä ei nyt siitä ollut kyse, mutta ajatuksena heräsi tällainen.

        Ilmaisin mielipiteeni jo tuossa ylempänä..........

        Tämä vahvistaa käsitystäni teidän "suhteesta" eli mies ei ole tosissaan, et ole hänelle "oikea". Kun se sopivin tulee vastaan, ei siinä enää ajatella muiden treffikutsuja ja siitä ihmisestä pidetään kiinni. ;)

        Onnea matkaan! :)


      • hertan maailma
        Näin.......... kirjoitti:

        Ilmaisin mielipiteeni jo tuossa ylempänä..........

        Tämä vahvistaa käsitystäni teidän "suhteesta" eli mies ei ole tosissaan, et ole hänelle "oikea". Kun se sopivin tulee vastaan, ei siinä enää ajatella muiden treffikutsuja ja siitä ihmisestä pidetään kiinni. ;)

        Onnea matkaan! :)

        Päinvastoin! Kun toista rakastaa, haluaa hänen onneaan ja parastaan, eikä siihen kuulu sitominen ja kiinnipitäminen, vaan puhdas vapaus toisen vapaastivalitsemaan onnellisuuteen. On puhdasta itsekkyyttä, ei rakkautta, rajoittaa toisen elämää!


      • Notokay
        mimimimomomo kirjoitti:

        Puhuttiin miehen kanssa aiheesta. Hänen mielestään molemmin puolin ok, vaikka olisi muutakin, vaikka toisiamme tapailemme edelleen. Sanoi suoraan, että mene ihmeessä niille treffeille. Kummallekin tällä hetkellä täysin ok, vaikka sattuisi olemaan muutakin. Toista ei kuitenkaan edes suhteessa ollessa omista. Jos asia molemmille ok, niin mikäs siinä. Tosin tuon toisen kannalta tilanne ei välttämättä ole sitten reilu. Mutta jos nyt sattuisi äärimmäisen hyvin klikkaamaan, niin toki sitten jää muut. Ei siis erikseen tarvetta pitää useampaa.

        Jos mies sanoo tapailevansa jotain toista, niin tottakai asia on minulle yhtälailla ok. Jos asia olisi minulle ongelma, en kai nyt itse miettisi asiaa. Juuri tällaisten tilanteiden takia asiat kannattaa sopia. Jos emme olisi käyneet tätä keskustelua, olisi jäänyt todennäköisesti moni asia selvittämättä. Toiselle on vaan ok tapailla muita, toiselle ei. Siksi niistä asioista sovitaan.

        Tiedän kyllä, että tätä ajattelua saattaa olla vaikea ymmärtää. Itsekin olen aina ajatellut, että se on aina kahden ihmisen välinen asia. Mutta toisaalta nyt olen alkanut ajattelemaan, että mikä tarve toista on omistaa? Ihan hyvin voisin kuvitella tällä hetkellä itseni esimerkiksi avoimeen suhteeseen, jossa molemmilla saisi olla myös muita. Kunhan tilanne sopii kaikille osapuolille. En koe tarvetta omistaa ja määrätä toisesta. Jos toisesta ihmisestä välittää, niin mistä se on pois, jos toinen kävisikin vaikkapa harrastamassa jonkun toisenkin kanssa seksiä? Etenkin, jos osaa homman hoitaa niin, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Tässä ei nyt siitä ollut kyse, mutta ajatuksena heräsi tällainen.

        'Jos sen ekan kanssa tulisi puhetta siitä, että tapailtaisiin vaan toisiamme, niin en edes miettisi asiaa. '
        > Sinä haluat miehen kanssa enemmän, mutta miehelle ok, että tapailet muita. Ja sinulle ok, että mies tapailee muita, kun et halua tunnustaa, että tapailet muita vain kostoksi, kun hän ei halua sinusta enempää kuin satunnaista suhdetta etsiessään ja tapaillessan muita.....

        Jos kummallekin on todellakin ok, että tapaillaan toisia, minkä hemmetin takia tapailette toisianne, jos kumpikaan ei välitä?? En ainakaan itse haluaisi, että mies, josta välitän ja jonka kanssa HALUAN olla haluaisi etsiä/tavata toisia naisia. EI todellakaan ok!!


      • määvaan...
        Notokay kirjoitti:

        'Jos sen ekan kanssa tulisi puhetta siitä, että tapailtaisiin vaan toisiamme, niin en edes miettisi asiaa. '
        > Sinä haluat miehen kanssa enemmän, mutta miehelle ok, että tapailet muita. Ja sinulle ok, että mies tapailee muita, kun et halua tunnustaa, että tapailet muita vain kostoksi, kun hän ei halua sinusta enempää kuin satunnaista suhdetta etsiessään ja tapaillessan muita.....

        Jos kummallekin on todellakin ok, että tapaillaan toisia, minkä hemmetin takia tapailette toisianne, jos kumpikaan ei välitä?? En ainakaan itse haluaisi, että mies, josta välitän ja jonka kanssa HALUAN olla haluaisi etsiä/tavata toisia naisia. EI todellakaan ok!!

        Notokay...ihan samaa heti ajattelin!

        En tiedä olisko itsellä pokkaa sanoa miehelle että tapaan jonkun muun...mutta aika pahalta kuulostaisi että mies sanoisi sen olevan ok!

        siksipä keskityn siihen yhteen jos olen kiinnostunut, enkä keksi mitään säätöjä...
        tai ap.n tapauksessa ehkä lopettaisin ensin edellisen tapailun ja lähtisin sitten "puhtaalta pöydältä"...


    • rjuhani67

      Samanlaiset ajatukset heräsivät minullakin. Mies etsii myös jotain muuta. Tilannehan menee tasan, kun kummatkin etsivät jotain parempaa. Toivottavasti löytyy ja pääsee eroon hakemistilanteesta.

      Tuosta toisen omistamisesta olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Toista ihmistä ei voi omistaa, koiran voi. Toista ihmistä voi kuitenkin kunnioittaa ja olla rehellinen häntä kohtaan.

      Onnea aloittajalle treffien suhteen.

    • ---------

      Minun näkemykseni mukaan siis tapailet näitä miehiä tässä vaiheessa enemmän kaveripohjalla kuin seurustelumielessä? Kavereita saa tietysti olla vaikka kuinka monta, ei kukaan sitoudu vain yhteen kaveriin. Sitten jos homma etenee kaverivaihetta pidemmälle, niin on syytä tehdä valintoja.

      • ystävyys on ilomme

        Mutta seksiä harrastetaan myös kaveripohjalta. Kavereita on myös monta.


    • ei tolleen pliis

      Kuules aloittaja. Kerron omat suht tuoreet kokemukseni aiheesta. Tapailin keväällä reilun kuukauden ajan erästä naista. Tapaamisemme menivät lähekkäin, seksiä oli riittävästi ja oltiin sylikkäin jne. Puhuttiin paljon siitä että mitä tämä meidän juttu on, hänelle se oli vain tapailua, ei muuta. Minä miehenä en osaa tapailla montaa naista yhtä aikaa. Kerran hän sanoi että riittää että nähdään silloin tällöin, ollaan harvakseltaan yhteydessä ja että hän "pitää silmät auki". Tämä riitti minulle, minulle tuo oli yhtä kuin ilmoitus että teitä on useampi mies kierrossa. Kerroin että en halua tällaista ja tämä loppuu nyt. Sitten tuli itkua ja pitkiä surullisia viestejä häneltä, mutta se oli hänen valintansa.

      Et tarkkana siellä!

      • mimimimomomo

        Kuten jo monesti sanottu, tämä ei ole miehelle ongelma. Jos tuon toisen kanssa nyt heti alkuunsa alkaa klikkaamaan, niin toki teen valintani pikaisesti, en ala pyörittämään kahta. Kyse on TREFFEISTÄ vasta, ei siitä, että alkaisin säännöllisesti naiskentelemaan ja halailemaan kahden miehen kanssa.

        Ehkäpä tuo mies sitten ei ole lopulta kovin kiinnostunut minusta. Tai sitten on vaikea nähdä sitä, että toisesta voi pitää, vaikkei häntä tahtoisi omistaa tai rajoittaa. Mene ja tiedä.


      • nähty on

        Heh, aika tutulta kuulostaa - monen kuukauden lähes päivittäisen yhteiselämän jälkeen olin pari päivää muualla ja nainen ilmoitti baari-illan päätteeksi, että kuviot olivatkin muuttuneet ja virallinen linja olisi siitä lähtien, ettei kuitenkaan mitään ollut tapahtunut välillämme. Oli hän kyllä aina painottanut sitä, ettei mitään lupauksia oltu tehty ja että muutaman kerran hän kävi treffeillä, jonka katkeran tyynesti vaan hyväksyin. Kuten sen baari-illan ilmoituksenkin. Eli mieti hyvin mitä teet ennenkuin tulet lähellekään tuommoista tilannetta.


    • M i s u

      Ihan hyvin voi vaikka saman vuorokauden aikana kokeilla kolmekin miestä. Täytyyhän sitä nykyaikana on tietää, että synkkaako vai ei. Tuo kolme vaatii kyllä jo erikoisjärjestelyjä, mutta on kuitenkin mahdollista. Kiireisten liikemiesten kanssa homma toimii helpoiten. Jostain syystä se on myös hmm... kiihottavaa. Kannattaa kokeilla.

    • Olen parhaimmillaan tapaillut neljää naista yht'aikaisesti. En kokenut mitään tarvetta vartavasten valaista heitä asiasta, mutta kerroin jos kysyttiin ja ne joille kerroin ottivat asian varsin tyynesti loukkaantumatta. Yleensä itsekin tapailivat useampia miehiä. =) Eipä minusta tullut paria kenenkään kanssa, mutta useamman tapaileminen samanaikaisesti ei siihen vaikuttanut.

      Treffeille meno ei yksinään tarkoita mitään tuttavuussuhdetta kummempaa toisen kanssa. Ei kannata heittäytyä yksiavioiseksi ellei ole oikeasti naimisissa, niin sanoakseni. =P Jos toinen lähtee moisen takia lätkimään, ei heidän kiinnostuksensa todennäköisesti ollut kummoista alkujaankaan. Oikeasti kiinnostunut todennäköisesti vaan yrittää enemmän voittaakseen sydämesi.

    • plussat ja miinukset

      Nettitreffailu on vähän kaksiteräinen miekka. Mahdollisuus tutustua moniin mielenkiintoisiin ihmisiin on suurempi, mitä ns. todellisessa maailmassa.
      Nettitreffailu ja nimenomaan Sinkkuus, antaa myös mahdollisuuden käydä kahvilla tutustumassa useampiin ihmisiin, kunnes kolahtaa niin, että tietää ettei tarvetta uusille tuttavuuksille ole.

      Itse olen alkanut nyt vasta ymmärtää, mitä sana "tapailu" oikeastaan tarkoittaa. Ja se ei tarkoita seurustelua, ei tilivelvollisuutta kertoa ja ilmoitella menemisistään.
      Tapailun aikana tottakai kunnioitetaan toista ja ollaan rehellisiä, mutta ei olla sitouduttu toisiinsa.
      Jos käy nettitreffin kanssa kerran tai parikin kertaa ulkona, mutta kokee, että ei ole varma johtaako se tapailu seurusteluun, voi mun mielestäni kokeilla tuntemuksia muidenkin kanssa. Ja siltikin käydä halutessaan uudelleenkin ekan nettitreffin kanssa ulkona. Sehän olisi ihan naurettavaa, että käyt treffeillä, kaveri on "ihan ok" , mutta profiilia et voi ottaa vielä pois, ei toinenkaan ole ottanut. Yhteydenottoja tulee edelleen ja mikäli siellä tulee vastaan kivanoloinen tyyppi, eihän sitä tilaisuutta kannata hukata.
      Ehkä meille naisille tulee näitä tilaisuuksia enemmän kuin miehille, ja siksi tämä tuntuu olevan miehille isompi ongelma kuin naisille.. :)

      Sitten kun tapailu johtaa seurusteluun, tai ollaan sovittu erikseen, ettei tapailla muita; sitten ei enää kokeilla muita mahdollisuuksia. Henk.kohtaisesti mä pystyn ainakin kunnioittamaan tuollaista sopimusta.

      • mimimimomomo

        Nettitreffailusta ei tässä ole tosin kyse. Enkä oikeastaan ymmärrä myös, että miten se olisi treffailusta erillään muutenkaan.


      • kevätkutrit

        Olen täysin samaa mieltä. :) Ja noilla linjoilla olen mennyt.


    • Mieli avoinna

      Käy vaan useamman kanssa treffeillä, jos siinä ei mitään sen läheisempää ole ollut. Eipä sitä tosiaan tiedä, mihin jutut johtaa. Kunnes toisin todistetaan, ollaan vasta tutustumisvaiheessa eikä siinä vaiheessa kannata sitoutua ihmiseen, josta ei tiedä, mitä se ajattelee jatkosta. Vaikuttaa vähän siltä, että kaverilinjalle olette jämähtäneet ja sillä linjalla jos jatkaa, niin mitä mieltä on olla tapaamatta muita, joista oikeasti voisi tulla jotain.

    • mimimimomomo

      Noo, jokatapauksessa jätin ne treffit sitten väliin. Toki siis ilmoitin asiasta. Turhaanhan sitä nyt koittaa itseään huijata. Ykköseen ollaan kuitenkin ihastuttu, ei se toinen lopulta edes sytytä. Typerä idea alkujaansakin. Selvittää nyt ensin, että mitä tästä tulee, vai tuleeko mahdollisesti mitään. Katsoo sitten, että mitä asioille tekee.

      Vapaushan tässä olisi tehdä toki vaikka mitä. Halu lopulta puuttuu asioita tarkemmin pohtineena.

    • Tapaile pois

      Kaikki tekevät tuota nykyisin, etenkin miehet. Voit olla varma, että vähintään toinen heistä tapailee ainakin kahta yhtä aikaa.

    • Kysymys miehille

      Onko mielestänne tapailuun verrattavissa, jos juttelee miesten kanssa netissä? Eli on profiili jossain treffipalstalla? Minulla on sellainen, mutta ideana ei ole oikeasti tavata miehiä sitä kautta vaan säilyttää itselläni eroottinen perusvire, kun tämä tosimielellä tapailu on vasta aika alkupuolella. Olen siis 100% tosissani sen oikeassa elämässä tapailemani miehen suhteen. Mutta miten miehenä suhtautuisiite tuohon?

      • 9+1

        Jos kerrot heti alkuun, että tarkoituksesi on vain kirjoitella, niin sitten homma kai on ok. Itse en haluaisi tuhlata aikaa ihmiseen, jonka tarkoituksena ei ole tavata ketään, kun olen itse hakemassa seuraa netin ulkopuolelle.


      • Eteinen

        Lainattu: "Onko mielestänne tapailuun verrattavissa, jos juttelee miesten kanssa netissä? Eli on profiili jossain treffipalstalla? Minulla on sellainen, mutta ideana ei ole oikeasti tavata miehiä sitä kautta vaan säilyttää itselläni eroottinen perusvire, kun tämä tosimielellä tapailu on vasta aika alkupuolella. Olen siis 100% tosissani sen oikeassa elämässä tapailemani miehen suhteen. Mutta miten miehenä suhtautuisiite tuohon?"

        Hommaa itsellesi kirjekaveri ulkomailta. Niitä ei tarvitse tavata, jos et niin halua, koska asuvat kaukana. Minulla on muutama "sähköinen" kirjekaveri ulkomailta. Se ei ole verrattavissa treffailuun. Saat jopa itse päättää mitä meileissä itsestäsi kerrot ja jos meilikaverisi alkaa esittämään, puhumaan asioista joita itse et halua puhua, heivaa tyyppi kuuseen. = lakkaa pitämästä yhteyttä.


    • Olisi parempi selvittää yksi tuttavuus kerrallaan, koska kerran torjuttuja kakkosvaihtoehtoja ei saa takaisin. Parasta olisi sulkea treffiprofiili jotta uusia kontakteja ei tule. Aloitettuja kontakteja voi ehkä viivyttää hetken loukkaamatta toista.

    • pimpompimpom

      juu,ilman muuta senkin horatsu

    • maybella

      Jenkeissä treffaillaan eli deittaillaan useita, ja se tarkoittaa että käy syömässä ja leffassa jne...ei mitään seksiä. Sillain olen tapaillut useita. En mene sänkyyn ellei ole tunteita. Ja mielellään pitkitän sitäkin sitten jos kipinää on, silloin näkee onko toinen oikeasti kiinnostunut vai pelkkää pano-seuraa vailla.
      Eli ei ole ongelma,kun et mee sänkyyn...tapailet vain...sitten voit valita sen jonka kanssa tulee jotain oikeita tunteita.
      No ilmeisesti olen ihan eri planeetalla kuin muut????

    • kysyjälle vastataan

      Miksi kysyt täältä? Onhan nainen elokuvissakin monesti kahden miehen kanssa sillee ja kaikilla on kivaa. Anna palaa vaan niin että savu nousee perästä. Kaikkea kannattaa kokeilla.

    • Oppinut miehiltä

      Anna palaa vain. Haaremiralliahan ne miehetkin pitävät, joten miksi olisit heitä parempi?

    • tavallinen nainen

      Jos olet nuori, niin elä elämääsi, niin minäkin tein. Olin kolmevuotta kolmen miehen kanssa yhtaikaa.. Ajattelin ,että jos käryän, niin hypätköön kyydistä,mutta hienosti meni kukaan heistä ei koskaan saanut tietää, että heitä oli kolme.Olin juuri silloin eronnut ja ex mieheni haukkui minut alimpaan katuojaan, ettei kukaan koskaan minusta välitä. Kokeilin. Kyllä välittivät. olin jokaisen heidän rakas. Aikataulussa piti olla vain tarkkana.Olivat kaikki vapaita ja virkamiehiä.

      • käyp katteeks

        Sait varmasti kerättyä mukavat rahat kolmessa vuodessa.


      • vittu...

        ... mikä bitch säki oot, ei muita ihmisii voi pitää tolleen, ku sori nyt vaa mut ton perusteel mite kirjotit ni ei kyl ois kauheesti luottoo missää parisuhtees tai missää, ku ei tiiä et onks ite sulle joku miljoonas varavaihtoehto, jonka sä oot ottanu vaa ku muita ei oo ollu tarjolla. ja et ansaitseeks kukaa tollasta ihmistä joka pyörittää samaan aikaan kolmee?

        ja et jos toi sun pelaamine ois paljastunu, ni ne miehet ei todellakaa ois tienny et mitä pitää ajatella ku kute sä itekki sanoit et ne välitti susta, mut et samal ne todennäkösesti ois miettiny et pystyyks suhu luottaa.

        et silleen.... kannattaa myös miettii sitä toista osapuolta ku säätää ihmisten kaa

        terveisin: nimimerkki kokemus XD


      • rederikin veli

        Olisit pystynyt vielä virka - aikana yhtä työtöntä pummia pyörittämään.


    • Eteinen

      No ei todellakaan ole moraalisesti väärin tapailla montaa yhtä aikaa. Sitten on ainakin mitä verrata, että kenen kanssa eniten kipinöi ja kenen kanssa suhteen aloittaa.

    • Tuossa vaiheessa voi tapailla kuinka montaa tahansa mutta en ymmärrä miksi kukaan haluaisi, jos joku olisi jo "kolahtanut". NIin kauan kuin on halu ylipäänsä pitää profiilia esillä, saati tapailla uusia, on turha jatkaa sitä jo alkanutta tapailua.

      • Elän vain kerran

        Kerrankin ketju, jossa paria poikkeusta lukuunottamatta vain fiksuja vastauksia. Olen itse suht tuore eronnut, pitkästä avioliitosta. Nyt on pari kiinnostavaa miestä kuvioissa ja olen miettinyt oman moraalini rajoja. Voinko pitää yhteyttä molempiin ja pitääkö heille kertoa toisistaan? Näistä vastauksista oli kyllä apua.


      • prööööööt
        Elän vain kerran kirjoitti:

        Kerrankin ketju, jossa paria poikkeusta lukuunottamatta vain fiksuja vastauksia. Olen itse suht tuore eronnut, pitkästä avioliitosta. Nyt on pari kiinnostavaa miestä kuvioissa ja olen miettinyt oman moraalini rajoja. Voinko pitää yhteyttä molempiin ja pitääkö heille kertoa toisistaan? Näistä vastauksista oli kyllä apua.

        Vai niin. Ja mitä järkeä on kysyä, jos vastausten pitää olla samanlaisia? Lampaat nyt ei niin fiksuja ole.


    • Eipä kai siinä mitään niin pahaa ole vaikka tapaileekin kahta tai jopa useampaa ns. "koemielessä", loppuviimein kun olet päätöksesi tehnyt, minun mielipiteeni ( miehenä) on että et jätä ketään odottamaan ns."tiedottomaan tilaan" vaan kerro rehellisesti missä mennään ja mitä olet päättänyt. Lopputulos on varmasti kaikille mukavin.

    • vapaa.suhde

      ei se kulu deittailemalla ja sinkkuna saa kyllä pitää suhteita yllä useamankin kanssa ;)

    • -

      senku antaa mennä vaa. kannattaa kokeilla kummanki kaa oloa saman aikasesti, kumpi on parempi sängyn puolella yms. ;)

    • seurustelu vs. treff

      Nykyinen nettitreffikulttuuri on mennyt siihen, että on ihan OK tapailla useita ihmisiä. Siinä on kuitenkin sellainen vaara, että etsitään koko ajan parempaa ja parempaa. Silloin on riskinä, että ei halua sitoutua keheenkään, jos kumminkin sais vielä parempaa. Siinä mielessä treffailu vaikka onkin hauskanpitoa, niin siihen pitäisi kuitenkin suhtautua tilanteen vaatimalla vakavuudella eli jos löydät kivan ihmisen, pidä hänestä kiinni.

      Kun on tapailtu joitakin kertoja, on selkeästi ihastumista jne, niin kyllähän sitä kannattaa ottaa sitten puheeksi, että kertoo tunteistaan ja haluaisi alkaa seurustella. Silloin seurustelun aloittaminen merkitsee sitä, että ei enää niinkään sallita sitä, että yhteisestä ajasta on pois se, että toinen juoksee edelleen treffeillä. Tosin nykyään rajat hämärtyvät, joten kannattaa sanoa suoraan, että mitä odottaa parisuhteelta ja sopiiko sellaiset säännöt myös sille vastapuolelle.

    • SpeedDaterkö

      Suomessa ei tätä jenkkityylistä deittailukulttuuria katsota hyvällä. Omituista, sillä ei kaikilla käy niin hyvä tuuri että yhden henkilön tavattuaan huomaa löytäneensä sopivan seurustelukumppanin. Se on monien mielestä jotenkin "moraalitonta" jos treffailee useampaa ihmistä. Itse olen 26v sinkku, tykkään tutustua uusiin ihmisiin ja käyn mielelläni treffeillä - netissä kirjoittelu sopii joillekin, mutta itse tapaan miehiä mieluiten ihan kasvokkain ja totean siten onko välillämme mitään kemiaa. En viitsi enää kertoa edes kavereilleni jos menen uuden tuttavuuden kanssa treffeille, reaktio on lähes aina "ai TAASKO?!", vähän niin kuin oletetaan että jos jonkun on tavannut pari kertaa niin sitten siihen henkilöön pitää sitoutua. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, niin minusta on suorastaan suotavaa että miehetkin treffailisivat monia naisia jotta löytyisi se sopivin vaihtoehto, eihän sinkkuna itselleen parhaan seurustelukumppanin etsimisessä ole mitään vikaa! En tunne itseäni mitenkään loukatuksi jos mies, jonka kanssa on käyty pareilla treffeillä toteaa, etten ole hänelle se sopivin nainen. Parempi kuulla tämä deittailu- kuin seurusteluvaiheessa :D
      Vai onko se vaan niin, että _naiset_ ei saisi tapailla useampia miehiä? Tutustuin pariin mieheen salilla, kävin molempien kanssa treffeillä ja sain myöhemmin molemmat kiukkuiset miehet kimppuuni huutamaan, että mitä ihmeen peliä pelaan kun deittaan useampaa samaan aikaan. Kummankin kanssa ehdin siis käydä yksillä treffeillä, enkä ollut kumpaakaan edes suudellut - mutta Suomessa kun ei vaan ole sopivaa tutustua markkinoiden tarjontaan vaan pitäisi vain suoraan astella pitkästä parisuhteesta toiseen.
      Ei sinkkuna treffailussa ole mitään vikaa, sehän on HYVÄ asia!

    • niina

      jos ensimmäisen miehen kanssa ei oo ollut keskustelua, mihin suuntaan edetään, niin tottakai voi tavata myös toista...

      siis tietty tapaaminen tarkoittaa eri asiaa jokaisella;) mut jos jossain baarissa juttelette, käytte syömässä jne. pitäis homman olla ihan ok.

      ja varmaan tää ensimmäinenkin treffikumppani voi käydä tapaamassa muita naisia, tuskinpa sulle sitä kertoo.

    • tiedän sen

      Noin sitä pitää tutkia ja tutustua kunnolla miehiin että tietää kenen kanssa on. Sellaisen kanssa ei pidä olla jos ei "sytytä". Siinä ei ole mitään väärää, sinulla on oikeus ja velvollisuus tehdä niin.

    • lilliputti2

      kyllä voi tavata useampaa kerralla esim.kahvin merkeissä keskustelle,nähdäkseen on toinen potentiaalinen ehdokas.Mistä tiedän tapaileeko se toinen muita,tekstistä päätellen kyllä koska teidän juttu ei ole edennyt mihinkään.Kukaan ei ole antanut lupauksia toisilleen ja ette seurustele.Eihän sänkyyn tarvitse hypätä kaikkien tai kenenkään kanssa vaan käydä kahvilla kahvilassa tutustuakseen.Minä olen tavannut nykyisen mieheni suomi24 kautta ja sitä ennen tapasin muita miehiä aina kahvilassa kavhin merkeissä,toisten kanssa tarina loppui eka tapaamisen jälkeen ja toisten kanssa saatoin käydä useamman kerran mutta ne loppuivat vaikka oli mukavia miehiä mutta se jokin puuttui.Sitten tapasin nykyisen mieheni ja heti kun näin ensimmäistä kertaa hänet,tiesin että se hän,se oikea.Sen jälkeen en ole käynyt kahvilla muiden kanssa..

    • Mummeli *

      Siinä mitään pahaa ole vaikka kävis treffeillä viiden eri miehen kanssa jos ei kenenkään kanssa ole minkään näköstä seurustelusuhdetta menossa tai mitään sopimuksia tai lupauksia puolin tai toisin. Kuinkahan paljon miehet tapailee vaikka kuin montaa naista eikä seurustele kenkään kanssa.

      Niin kauan kun et virallisesti seurustele kenenkään kanssa olet vapaa tekemään mitä haluat, ja voit treffailla ketä haluat :)
      Toivottavasti löydät sen oikean

      • Seukki poliisi

        Ja siltikin mikä vtn seukki laki sen kieltää monen kanssa on? Jos ja kun siitä tulee huono maine, niin sittenhän tulee.

        Kuka haluaa tekopyhän kanssa esittää Jeesusta?


    • Veronicax

      Sä olet vapaa nainen tapaamaan vaikka useampia miehiä kerrallaan:) Hassuja mietit, anna palaa!!!

      • kaikki saunaan

        Järjestä niille ehdokkaille "ryhmähaastattelu". Varaa mökki ja saunota kaikki äijät kerralla. Se kuka on kestävin on voittaja. Enkä nyt tarkoittanut saunomisessa.


    • PolyAm

      Olen itse sitoutuneessa suhteessa ja kyllä vain käyn treffeillä muiden naisten kanssa. Eilen viimeksi (mutta ei kyllä nainen kolahtanut).
      Olennaista on, että pysyy rehellisenä ja kertoo kumppaneilleen missä mennään. Täällä monilla taitaa olla vaan kirkkohäät mielessä... me keskitymme mieluummin elämään ja rakastamaan täysillä. Seurustelukumppanillani on muuten oma mies, joten ei hänkään ole mikään hyväksikäytetty. Kaikki aivan avointa.

    • kannattanee miettiä mitä tekee. jos ei kummankaan kanssa suoranaisesti ole mitään vakavaa, ja on kummastakin ok että treffailee toistenki kaa niin ei siinä silloin mitään. itsekkin useamman miehen kaa treffaillut (myönnettäköön että myöskin intiimistikkin ollut treffi seuralaisten kanssa).
      avioliittoni rakoillessa aloin myöskin tapailla/treffata toisia, nähdessäni avioliittoni olevan lopuillaan.

    • jimpeli

      toi nainen on tosa otsikossa täysin pornonäyttelijä huora

    • Hugo.

      Jaa, itsestä kai se on kiinni. Ensin tulisi mieleen, että miksi ei. Tietenkin saa treffailla useaa. Eri asia, jos on vakavaa ja haluaa nussia kaikkien kanssa. Jos tuo on sitä, niin ei todellakaan vaimoainesta.

      Treffailu on helvetin vittumaista muutenkin ja toiseen tutustuminen, että itse en edes jaksaisi minkäänlaista kaksoiselämää. Etkö voi soittaa ensin tapaamallesi miehelle ja kysyä, että onko hän edes kiinnostunut? Aikamoinen indisio on kiinnostumattomuudesta tai hänen muista naisista on tuo, että ette ole yhteydessä.

      Kirjoitukseni mukaan vaikutat kiltiltä tytöltä, joten miksi toimia niin, mikä ei tunnu hyvältä.


      T. Itse tavannut naisia mukavia naisia, jotka elää elämää täysillä ja rakastaa ja rakastelevat kaikkia etenkin humalassa kesähuumassa. Ne ovat yleensä sukupuolitautien levittäjiä.

    • Lopeta ihmeessä se deittailu kahde /useamman kanssa!!
      On MORAALISESTI VÄÄRIN tapailla useampaa miestä! Vai haluatko olla "aviorikkoja" vaikka et olekaan edennyt tapailua pidemmälle sen ensimmäisesi kanssa!!

    • nwc

      Check our blog! www.noworkcrew.blogspot.fi

    • JK

      AIKA PAHASTI

    • mooses2

      Missä mättä Suomi24.fi yhteydet. Vaihtakaa hyvät ihmiset jo toiseen...
      Täällä liikaa katkoksia. Paska laitos.

    • Avoin suhde,in::))

      Anna mennä vaan...uudet tuttavuudet on elämän suola::)) Mielestäni saa naisetkin niin tehdä kun kerra miehetkin sitä tekevät. Ja sitä paitsi 80 % miehistäkin tekee niin....on sitten naimisissa,avoliitossa tai muuten varattu. Mitä toinen ei tiedä ei voi satuttaa::))

      • jiogouvf

        valitettava tosiasia
        t. nainen


    • ....................

      mun mielestä voi kyllä tapailla useampaa miestä ja kun kysymyksessä on tutustuminen...eihän tässä nyt kyse ollu että pimppaa jaetaan kaikille...

    • Annat vaan reippaasti pimppiä molemmille ja katsot sitten kumpi siihen jää notkumaan ja otat sen kullaksesi siihen asti, kun löydät taas jonkun paremmanoloisen :)

    • sivusta katsoja

      Anna palaa vaan, tuskinpa miehetkään edes vaivaisi päätään kertomalla asiasta vaikka tapailevat kuinka monia naisia. Kokemusta on eikä tämä koske omia juttuja..

      Itse olen kyllä periaatteessa samaa mieltä et yksi kerrallaan mut kun on tullut huomattua että kyseinen asia koskee vain naisten ajatusmaailmaa.

      Älä jätä hyvää tilaisuutta käyttämättä, katuisit vaan myöhemmin!

    • montarautaa tulessa

      Itse pidän 2-3miestä samaan aikaan.. ja hyvin usein käy juuriniin että suurista tunteista/puheista huolimatta yksikään mies ei ole valmis viemään suhdetta pidemmälle joten etsivä löytää ja jos tuhlaat aikaasi tapaamalla yhtä miestä kerrallaan et varmasti löydä sitä mr.Oikeaa

    • sitten ihmetellään

      miksi suomalaisia naisia pidetään lutkina?
      Sillä lailla lehmättäret, jatkakaa samaan malliin.
      Suominainen antaa vaikka koiralle ( vanha ulkolainen sananlasku).

    • Korvake

      Ei muuta kun lisää ukkoja mukaan niin loppujen lopuks on kunnon säädöt.
      Taas kerran epäilyttää tekstin alkuperä. Ihan kun olisin juuri vähän aikaa sitten lukenut jossain muulla saitilla täysin saman.

    • lypsäjä..

      Yks kerrallaan sanoi piika kun juhannusaamuna lehmän alta heräsi...
      Näki nääs ensimmäisenä vetimet...

    • voi voi voi voi

      Voi voi voi voi voi ja vieläkin voi voi voi voi!
      Voisko puutettaan enempää ruikuttaa kuin edellä olevista voi lukea.!
      Hankkikaa itsellenne Elämä nii ei haluta tämmosista uneksia ja kirjoitella!
      voi voi voi voi

    • Anns katsooo

      No, sikäli jos tästä mitään iloa kellekään on, tapasin tässä yhden miehen, "varatun" eli ei ollut avoliitossa- eikä aviossakaan, muija ei kuulemma "antanut" ja syy siinä oli että äijä haki lähinnä sexiseuraa.

      Sitten hän kertoi, että ei ole treffi-ilmoon vastannut kuin 2 maksullista naista ja minä olin sitten tämä kolmas, varsin tavallinen, en mikään maksunainen vaan tavallinen työssä käyvä akka.
      Mies kehtasi siinä kaffetta hörppiessämme kertoa, että katsoo vielä "muutaman" ja ilmoittaa sitten minulle, "jos kelpaan".
      Huvittavaa touhua, koska perinteiseen treffityyliin sopien äijä oli kuin seinästä repäisty, kertoi olevansa vaaleatukkainen (ehkä joskus ollyt, nyt kalju) isokokoinen kylläkin, mutta paskamaha sen koon kriteerit täytti.

      Lopulta sitten kertoi näistä haaremi-aikeistaan, joihin minä en onneksi sattunut kuulumaan.
      Katsoin kotona puh.nrotiedoista, äijän firma mennyt konkurssiin ja summavelat päällä.
      Ei kai ihmekään, ettei muijansa antanut, koska äijä työttömänä ja nainen yksin töissä, täysi-ikäinen pentu asui jo muualla.

      Joskus on syytä olla tosi tarkka, ihmiset antaa niin väärän kässärin itsestään että häläreitten pitää pimputtaa kyllä hyvin herkästi.

      Tämän henkilön jälkeen ei ole tarvetta ollut mennä chattitreffeille.

    • KYLLÄ VOI

      Et ole sitoutunut kumpaankaan. Sinulla on oikeus tutustua useampaan miehiin jos siltä tuntuu, siitä ei muut päätä eivätkä voi siitä myöskään moralisoida, miten lapsellista. Nimenomaan, jos on tutustumassa treffipalstan kautta miehiin, sitten niitä tavataan useampia, vaikka esim eka kiinnostaisi - kysehän on vain tutustumisesta....

    • OMFG -.-

      Kannattaakohan täällä oikeasti kysy mitään.
      Kuuntele kavereita ja sydäntäsi =)
      Mun mielipide on että TIETENKIN voit,koska et ole sopinut muuta.
      Hittolainen.
      Tsemppiä eniwei.

    • Petetty ihminen

      Muita vastauksia lukematta sanon että kyllähän se POLYAMORINEN SUHDEkin tuntuu olevan nykyisin ihan OK - KUNHAN SUHTEEN KAIKKI OSAPUOLET TIETÄVÄT TOISISTAAN. Muuten se lienee pettämistä.

      On tää 2000-luku vaan niin tämmöstä, itsekästä.. Kun ei miehille riitä yksi nainen eikä näköjään naisillekaan enää riitä se yks mies. No, on ainaki tasapuolisuutta... :(

    • onnea toivotan

      Olet tyypillinen suomalainen nainen, joka vaihtaa aina vain "parempaan". Älä ole katkera siinä vaiheessa kun se paras jättää sinut. ;)

      Noin vihjeeksi, että ei ne miehetkään aivottomia idiootteja ole. Se joka kiertopalkinnoksi alkaa, kestäköön seuraukset.

    • Powergirl

      Olet likainen huora!

    • jljlaslkldslmcd

      Mielestäni voi tottakai tapailla useampia yhtä aikaa. Se on nykyään aika yleistä ja juurikin ehkä jenkeistä rantautunutta treffikulttuuria, jossa yksi tapaaminen ei merkitse sitä, että oltaisiin ns sormuksia valitsemassa. Ihan normaalia sinkkukulttuuria.

      Mutta,

      osa tosimielellä liikkeellä olevista ja vakavassa mielessä kumppania etsivistä miehistä ei jaa tuota ajatusta. Jos siis olet saanut siletä mieheltäsi sen tyyppistä signaalia, että hänen asenteensa ovat perinteisemmät, niin ei kannata riskeerata, jos olet vakavissaan kiinnostunut.

      Se on tosiaankin yksilö kohtaista ja vain sinä itse voit tulkita ko. miehen aatoksia, me muut emme tunne teitä kumpaakaan. Eli toimi tilanteen mukaan, - mitäänsanomaton neuvo, mutta se ainoa oikea.

    • David Date

      Aivan hyvin voit tapailla kahta miestä yhtäaikaa, muslimimieskin tapailee neljää naista kaiken aikaa ja koko ajan.

    • efesfsefsefsesfeesf

      vitu paskiaine

    • Janek6

      Hei! Itse tapailen useaakin miestä samaan aikaan niinhän miehetkin tekevät ja aina on joku jonka kanssa olla ja parannella ikävää....miksi pitäisi tyytyä yhteen jos vaikka on mahdollisuus saada vaikka viisi miestä. Ainoa mutta tässä on se ,et nää miehet asuvat kaikki eri puolilla Suomea.....mut matkailu avartaa mieltä ja onpahan tullut nähtyä tämän vuoden puolella muutakin kuin omaa asuinpitäjää ;))

    • N41

      Aloittajalle: Hienoa, että edes mietit sitä, onko useamman miehen tapailu moraalisesti väärin vai oikein. Moni ei sitä edes mieti, vaan toimii.

      Kuinka moni mies tapailee muita naisia samaan aikaan? Uskoisin, että suurin osa. On sitten eri asia jos tosiaan ollaan keskenään sovittu, että muita ei kuvioon kuulu. Sinun tapauksessa tapailu lienee niin alkuvaiheessa, että ympärilleen katsominen ei haavaa tee kenellekään. Etenkään kun et kirjoittamasi mukaan tiedä, mikä on tilanne ensimmäisen kanssa ja asiasta ei ole keskusteltu.

      Mielenkiintoista, kuinka miehet ovat täällä kärkkäitä kommentoimaan ja arvioimaan naista huonoksi jos tapailee muita samaan aikaan. Itse tapailin vuoden verran miestä, jonka kanssa sovimme, että muita kuvioon ei kuulu, vaikka emme parisuhteessa varsinaisesti olleetkaan. Vaan kuinkas kävikään, hänellä oli samankaltaisia suhteita myös usean muun naisen kanssa, vaikka kuinka väitti, että ei ole...etenkin silloin kun seksi tulee kuvaan mukaan, on syytä selvittää, missä mennään. Rehellisyys ja luottamus kuuluvat suhteeseen kuin suhteeseen -oli kyseessä sitten pari-, seksi- tai ystävyyssuhde. Ja sinähän olet rehellinen ollut, kun olet kertonut, että treffikutsu toiselta mieheltä on tullut. Toinen hyväksyy sen tai on hyväksymättä. Tai tekee/sanoo jotain, jos haluaakin enemmän teidän tapailulta! :)

    • Tyttö

      Minä olen joskus "treffannut" kahta miestä samaan aikaan. Mutta nimenomaan TREFFANNUT, en maanut kummankin kanssa samaan aikaan tai salassa deittaillut.

      Eli kummatkin miehet tiesivät, että sillä hetkellä minulla oli heidän itsensä lisäksi toinenkin mies, jota tapailin. Olin heille rehellinen alusta saakka asian suhteen, ja se oli heillekin ok!

      Vietin aikaa kummankin miehen kanssa, käytiin syömässä ja leffoissa - mutta seksiä emme harrastaneet emmekä edes suudelleet suulle! Vain poskipusut ja halaukset annoimme treffien päättyessä.

      Jossain vaiheessa sitten tajusin, että vaikka kumpikin olivat ihania,niin toinen heistä oli vähän ihanampi... Eli tahdoin sitoutua toiseen heistä ihan tosissaan. Silloin kerroin asiasta tälle, jonka kanssa en enää välittäny viettää enempää aikaa, ja asia oli sillä selvä. Nyt olemme tämän miehen kanssa hyviä kavereita!

      Kenellekään ei jää pahaa mieltä, kun ei naiskentele ympäriinsä ja piilottele sitä toista treffikumppania! Pitää olla reilu, rehellinen ja fiksu. Ympäriinsä sekstailu on kamalaa ja noloa! Asiat pitää hoitaa oikein.

    • ÄLLITÄLLI

      Opettele ensin elämän aakkoset, että opit ymmärtämään sen ettei ketään saa loukata. Suurin loukkaus toista kohtaan on pettäminen (tässä ei sitä VIELÄ ole tapahtunut) ja tunteiden väärinkäyttö, valehteleminen (tuskinpa kerrot kummallekkaan, että varamies on kyllä odottelemassa). Oletko ajatellut sitä, että kumpikin kavereista on varmasti tosissaan viemässä sinua treffeille? Mieti asiaa vähän kauaskantoisemmin. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinua pyörittäisi mies, jolla on pari muutakin kierroksessa? Jos luottamuksen menettää, ei sitä helpolla -jos ikinä- saa takaisin.

    • <kalustosossu

      Jakorasia!

    • MoraaliToni

      Mikäpä minä olen toisia tuomitsemaan, eläkööt jokainen niinkuin elää. Mutta mieti tykkäisitkö itse jos joku tapailisi sinun lisäksesi jotain muuta? Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, toimii hyvin.

    • deittailu ja ihmiset

      No hellou - toivoisin Suomeen enemmän Pohjois-Amerikkalaista, kunnollista deittailukultuuria!
      Täällä mennään oikeasti treffeille ja tapana on tapailla samaan aikaan 3-5 eri ihmistä, eli siis tutustua ihmisiin. Treffit käydään sivistyneesti, eli käydään kävelyllä, syömässä, toiminnallisesti vaikkapa keilaamassa, ajelulla autolla johonkin nähtävyyteen. Treffit kestää sen illan tai pari tuntia, ei muuta. Daami haetaan ja saatetaan kotiin.
      Sen jälkeen ehkä nähdään vielä uudestaan ja uudestaan, lopulta tehdään ratkaisu, nähdäänkö vielä ja jätetäänkö muut treffikumppanit, jolloin ollaan virallisesti "seurusteleva" pari.

      Kun säännöt on selkeät kaikille, on ihan helppoa deittailla useita ihmisiä, koska muutkin niin tekevät. Ei se, että on käyty kerran kahvilla tai keilaamassa, vielä ole vakavaa, vaan siinä tutustutaan ihmisiin.

    • poikamies jkl

      tietenkin. itese tapailen 3 eri naista ja he tietävätä toisistaan. tosin kaksi suhdetta on sovittu seksisuhteiksi suoraan. ei passaa 30 vuotiaan poikamiehen valittaa.
      jos ette ole sopineet seurustelevan ja asiasta ei ole edes ollut puhetta niin anna mennä vaan

    • suttura -78

      oon ollu yli 100:n miehen kanssa ja kaikki on mua pannu.
      Oon ylpeä, että oon kerennyt olemaan monen miehen kanssa, eikä loppua
      vielä näy.

    • sairasta menoa

      voi vittu että on sairasta porukkaa koeta arvata miksi sua kutsutaan jo......moneenko olet tartuttanut taudit jo...

    • haista *****

      Perus horo... minkä takia täytyy aina olla jonkun kanssa? Kuulostat ihan siltä että olet miehen kanssa juuri niin kauan kun löydät paremman. Ärsyttää kaltaisesi ihmiset. Itse murruin juuri kaltaisesi tytön takia ja en ole kyennyt seurustelemaan 17 vuotiaasta asti ja olen nyt 23 eikö sen pitäis olla niin että odotat vaan että löytyy varmasti se oikea? Eikä hyppimällä miehestä mieheen kun löytyykin parempi..

      • Ex/treffailija------

        Kyllä on melko omituisia vastauksia sulle tullut...
        Itselläni oli joskus vuosi sitten treffi-ilmoitus ja vastauksia tuli aika paljon.
        Tottakai ensin "valkkasin" sellaiset joiden kanssa voisi synkata ja heille kirjoittelin. Kukaan ei oikein ollut ylitse muiden, mutta päätin että jostainhan se pitää aloittaa ja sovin treffit yhden henkilön kanssa.
        Ensivaikutelma jäi jotenkin epävarmaksi, ei tullut mitään rakastumisen tai ihastumisen tunnetta, mutta ajattelin niin että ehkä ajan kanssa sitten.
        En halunnut sulkea muitakaan vaihtoehtoja heti pois, olinhan kuitenkin etsimässä itselleni elämänkumppania ja kun se ensimmäinen ei kolahtanut, halusin vielä profiilini pitää.
        En tavannut muita, kirjoittelin kylläkin, mutta siitähän tämä herra ykkönen otti kaameat pultit ja osoitti todellisen luonteensa.
        Ei meillä ollut seksiä, halailuja, eikä mitään muutakaan, muutama sana kahvikupin äärellä ja hän jo omisti minut.
        Erehdyin hänelle numeroni antamaan silloin ekatreffeillä ja voi helvetti mikä sotku siitä syntyi. Mies soitteli kymmeniä kertoja päivässä ja jankutti että rakastaa minua ja tappaa itsensä jne...aivan sairasta tekstiä.
        Onneksi en heti poistanut profiiliani koska yksi ihminen sieltä sitten sattumalta ponnahti esiin ja hänen kanssaan olen vieläkin.
        Jos olisin toiminut niinkuin eräät tuolla yllä moralisoivat, eli olisin jäänyt ensimmäisen kahelin kanssa väkisin yrittämään, eikä minulla olisi ollut mahdollisuutta valita, muka moraalisyistä, missähän nesteessä nytkin eläisin.
        Kun tapailee, huom. Tapailee! Se ei ole seurustelua, vaan kuuluu siihen deittikulttuuriin. Siellä etsitään suuresta joukosta sitä yhtä sopivaa.
        Jos pitäisi väkisin yrittää olla jokaisen kanssa jonkin aikaa, ei elinvuodet välttämättä riittäisi.
        Tavallaanhan se on sellaista markkinameininkiä, jokainen laittaa itsensä likoon, ja on valittavana muiden seassa. Niin mies kuin nainenkin. Kaikkien pitää ymmärtää ainakin näissä nettitreffiasioissa että on vain yksi muiden joukossa. Jos kemiat jonkun kanssa kohtaavat, hyvä niin, mutta herkkänahkaisten on turha edes ryhtyä koko hommaan. Pitää olla valmis siihen että olet siellä esillä, sinut joko valitaan tai ei valita. Niin se menee.
        Ja aloittajalle, toivottavasti löydät jonkun helmen, itsellesi sopivan, sitähän sieltä etsit ja heti se ei aina onnistu.
        Minä en ainakaan tuomitse ketään kuka tapaa/tutustuu useampaan kuin yhteen henkilöön. Parempihan se on katsoa ja harkita kenen kanssa haluaa yrittää, eikä tyytyä siihen ensimmäiseen. Aika hyvä säkä pitää olla jos heti löytyy se oikeanlainen. Pelin henki on tälläinen, eihän sitä tarvitse sänkyyn mennä, mutta yksien treffien perusteella on todella vaikea tehdä mitään johtopäätöksiä. Kaikkihan alkuun näyttävät sen parhaimman puolensa...tosin mun kohdalla tää eräs herra näytti hyvin nopeasti mulle merkin et karkuun ja lujaa.


    • King Corvax

      Kaikki naisethan noin tekee. Tapailevat montaa ja sitten valkkaavat parhaan tai jos mieli heittelee niin sitten jatketaan. Ja tässä ei ole mitään pahaa.

      Aloittaja on nainen, mutta etenkin miesten olisi todella tervettä tapailla ja jopa seurustella yhtä aikaa useamman naisen kanssa niin asiat pysyisivät paremmin perspektiivissä. Pillusokeus on etenkin miesten vaiva! Eli kun joltain naiselta saa, aletaan ajatella, että tässä se on ja parempaa ei saa ja ei välitetä tuon taivaallista siitä, sovitaanko oikeasti yhteen.

      Pimppisokeuden voi mies välttää sillä, että tapailee useampaa naista ja saa myös seksiä useilta naisilta ja ehkä siinä sivussa myös pelkkiä panoja.

      Suurin osa miehistä joutuu kylläkin opettelemaan monia kikkoja ja hurmaustaktiikoita päästäkseen ylipäätään vaiheeseen jossa useampi nainen olisi hänestä edes kiinnostunut samaan aikaan. Se vaatii rankasti töitä, monia yökerhoreissuja viikossa hirveästi säätämistä ja kirjanpitoa. Tämä onkin yksi syy siihen miksi miehet ottavat sen ensimmäisen minkä saavat eli liiallinen mukavuudenhalu ja laiskuus.

      Ne miehet, jotka oppivat tapailemaan useaa naista saattavatkin huomata, etteivät oikeastaan haluakaan parisuhteeseen! Siksi naiset pyrkivät kaikin keinoin estämään sen, että mies tapailisi edes alkuvaiheessa useampia naisia.

    • Jos sinun mielestäsi ensimmäisen miehen kanssa ei juttu luista seurustelusuhteeseen niin voittehan se siltikin olla ystäviä. Ota ensin selvää,että onko hän sinusta todella kiinnostunut. Toisesta miehestä ajattelen näin,että eihän sitä ikinä tiedä mitä sieltä toiselta ovelta aukeaa. Mene ihmeessä hyvin mielin treffeille!

    • helmi jade

      Anna palaa! Toisilla on suuri sydän josta riittää useammallekin ja sitäpaitsi omistaminen ei kuulu rakkauteen!Ihan turhaa täällä jotkut tekopyhät kaksinaismoralistit saarnaa,yleensä sellaiset on ite kaikkein pahimpia!

    • Himomopomomomopo

      Tässä on uutinen joka liittyy tähän aloittajan viestiin. Moraalittomuudella on hintansa.


      Naisten murhat lisääntyvät hurjaa vauhtia Hondurasissa
      Maanantai 30.7.2012 klo 08.03

      Naisiin kohdistuvat henkirikokset ovat räjähdysmäisessä kasvussa Hondurasissa.

      Maan kansallisen ihmisoikeuskomission raportin mukaan kuluneen vuosikymmenen aikana maassa tapettiin yli 3 000 naista - mutta peräti 40 prosenttia tapauksista sattui kahden viime vuoden aikana.

      Vuonna 2010 maassa surmattiin kuukausittain keskimäärin 36 naista. Kuluvana vuonna tahti on ollut jo 46 naista kuukaudessa. Komission puheenjohtaja Ramon Custodio pitää asiaa yhtenä maan vakavimmista ihmisoikeuskysymyksistä.

      Custodion mukaan rikokset eivät keskity selvästi mihinkään tiettyyn sosiaaliluokkaan, vaan kuolleiden joukossa on niin kotiäitejä, opiskelijoita, työläisiä kuin pikkutyttöjäkin.

      Honduras on muutenkin maailman väkivaltaisimpia maita. YK:n murhatilastoissa se on maailman ykkösenä. Maassa tehdään keskimäärin 82,1 murhaa 100 000 ihmistä kohti. Suomessa suhdeluku on 2,2.

      STT-AFP

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012073015896329_ul.shtml

    • kaikkea kaikille

      Avioliitto-käsite tulisi hylätä, ja tulisi nussia mahdollisimman monen
      kanssa kuin kerkeää.
      Näinhän se nykyään menee.
      Muijani petti = sai eukko selkäänsä niin pahasti että muistaa lopun ikäänsä.
      Äijä-parka= Ei kävele "ihan" vähään aikaan.

    • jos sun

      nielestä paneminen herra-ehdokas 27 ei ole tarpeeksi hyvä, voit aina siirtyä listalla
      eteenpäin kohti herraa 28. Lukumäärällä ei ole mitään väliä, kunhan vain
      pysyt tyytyväisenä. Moralistit haistakaa kukkanen.

    • Kyntäjä -77 Pohjoise

      Aikoinaa tuli treffattua ja kynnettyä montaa vakoa yhtäaikaa... sitten kolahti ja naimisiin ja lapsia toistaiseksi kaikki ok...

    • ELV

      Hui, hai anna palaa! Äijät ovat sitä varten olemassa, että niitä käytetään joskus hyväksi, mutta niitä ei pidä päästää sohvilleen makailemaan, piereskelemään ja kaljaa kittaamaan!

    • näääin

      Seurustelu = ollaan vain yhden kanssa kerrallaan
      Tapailu = vapaamuotoista, saa tapailla ja treffailla muita

      • peter schwanz

        Ja sinäkö se fuhrer olet joka päättää mitä sanoja kukakin mistäkin käyttää. Mulle seurustelu ja tapailu tarkottaa yhtä ja samaa, eli päämääränä on saada sitä ja välttää ja viivyttää kihlausehdotuksia. ja ei todellakaan yhtä kerrallaan. Se yksi kun alkaa pihtaamaan tai muuten vaan vaikeilemaan niin alkaa masentamaan ja ahdistamaan. Eikö elämässä pidä yrittää välttää kaikkea ikävää?


      • aevan sama
        peter schwanz kirjoitti:

        Ja sinäkö se fuhrer olet joka päättää mitä sanoja kukakin mistäkin käyttää. Mulle seurustelu ja tapailu tarkottaa yhtä ja samaa, eli päämääränä on saada sitä ja välttää ja viivyttää kihlausehdotuksia. ja ei todellakaan yhtä kerrallaan. Se yksi kun alkaa pihtaamaan tai muuten vaan vaikeilemaan niin alkaa masentamaan ja ahdistamaan. Eikö elämässä pidä yrittää välttää kaikkea ikävää?

        Kutsu miksi ikinä lystäätkin, vaikka perseilyksi.... pääasia on että toisetkin tietävät mikä on pelin henki.


    • justjust

      Voi vittu Sun ongelmas. Vittuako täällä netis valitat. Voi saatana. Senkun käytät samaan aikaan vaikka 100 eikai sen väliä kun vaan lopetat täällä valitus. Voi helvetti. Perusta vaikka haaremi tai mikä vaan.

    • pampam

      Perusta haaremi. Minäkin tuun panemaan jos hyvät tavarat on.

      • iohphohoi

        Mies on aina yhden miehen haaremi:)


    • Marika24__

      Mieti asiaa kummankin kannalta, eli miltä sinusta tuntuisi jos seuralaisesi tapailisi myös muita.

      Kyllä on mielestäni ihan ok tapailla useampaa yhtä aikaa, mutta ole rehellinen kaikille ja kerro miten asiat on, eli ettet ole varma tuleeko siitä mitään ja että haluat edetä rauhassa. Ei tarvitse välttämättä kertoa että on menossa treffeille toisen kanssa, JOS se ei tule suoranaisesti puheeksi. Itse ainakin osaisin olla elättelemättä liikaa toiveita, jos joku sanoisi minulle noin. Ja parien treffien jälkeen ei ole vielä kovin paha kolaus, vaan sitä osaisi ottaa yhtä rennosti itsekin.

      Mutta se, että antaa toisen elätellä toivetta ja salailee muiden tapaamisia ja pitää toista varalla, on väärin. Tärkeintä on olla rehellinen ja antaa toisen tehdä päätökset sen mukaan.

    • just joo

      Ei sillä ole mitään väliä, jos muija panee veljeäni, isääni tai siskoani ja
      kavereitani. Muija on olemassa sitä varten, että sitä saa koko kylä naida, jos
      siltä tuntuu. Ei saa omia toista, kaikille kans.

    • JaKylläVoi

      Voi tapella useankin kanssa, etenkin jos sattuu olemaan Chuk Norris tai BruCe Lee.

    • ujmyhntgb

      Marika 24 puhuu asiaa. Terveisin mies joka ajattelee just samalla tavalla.

    • foreverinlove

      Täysin sallittua, ennen kuin ollaan sovittu, että ollaan yhessa. Helsinki, Finland, Planet Earth. Lestadiolaismaassa, en tiedä.

    • gdfgfdgdfgdfgdf

      Varmaan omaatuntoa kolkuttaa jos tarvii kysellä. Ihmisten ilmeisesti hirveen vaikea katsoa yhtä korttia kerrallaan. Eikös se kaveri kannattais heivata pois ennen ku menee seuraavan kanssa ulos?

      Kaikki pohja kuitenki menny koko hommalta, jos tarvii vielä miettiä haluaisiko sittenkin tapailla muita. Jos on sellanen fiilis, että "jos nyt ei parempaa", niin kannattaa varmaan katsoa peiliin ja suoristaa se selkä.

    • pupu7

      Ne ketkä haluu soitella tai tapailla tässä on mun numero soittakaa mulle. 0403659120

    • mies _jostakin_86_-

      Tilanne kieltämättä aiheuttaa hieman vaikeuksia. Mullakin on ollut muutamia kertoja sellaisia tilanteita että ensitreffit ovat olleet kahden tai joskus jopa kolmen naisen kanssa samalla viikolla. Itse pidän kahta aika maximina. Ensinäkin jos tapailee kolmea naista niin kaikkiin suhtautuu välinpitämättömästi koska tulee harhakuvitelma että on valinnan varaa. No yksi kerrallaan kun naisista tippuu pois niin aika yksin sitä on. Varsinkin nettideittailu on todella petollista tästä. Niitä yhteydenottoja tulee minullekin ihan kivasti ja siitä pitäisi sitten valkata paras. Menee aika liukuhihnatyöskentelyksi. Samoin siinä menee kuula aika jumiin treffailla useampaa naista peräkkäin. Kerran on ollut tilanne jossa treffit olivat samana päivänä ja ei enää ikinä. Mulle ei tullut mitään pelimies tunnetta, vaan lähinnä inho itseäni kohtaan. Todellisuudessa toi on pahimman luokan tunteilla pelailua. Mutta laitetaan se kokemattomuuden piikkiin nettideittailun saralla. Mä olen sitä mieltä että jos nainen tulee mun kanssa treffeille, niin hänelle kuuluu täysipainoinen aika myös mun saralta. Nettideittailu menee äkkiä siihen ettei enää tunne itseään kun naisia tulee ja menee. Pahimmassa tapauksessa joku whatsappi piippaa treffien aikana toisilta naisilta jos ei ole muistanut laittaa puhelinta äänettömälle. Oon tällä yhden naisen tunteita loukannut ja en ikinä kehtaisi kertoa näitä juttuja tosi elämässä. Täälläkään en näillä retostele. KErron vain vaarat.

    • rankkaasellainen

      mua ainakin sattui kovasti, kun tyttöystävä jonka kanssa oltiin puoli vuotta oltu yhdessä tuolloin, meni samantien yhteisen romanttisen illan jälkeen tinderiin, sopi samantien treffit ja lähti toisen kanssa kahville ja kuulemma alkoi oma-aloitteisesti vielä suudella samantien tän aiemmin tuntemattoman tyypin kanssa.

      Ja kävi miehen piikkiin ravintolassa, ja kahdesti kotiinsakin päästi iltamyöhälläkin vaan hylkäs mun puhelua ku oli miehen kanssa ja puolenyön jälkeen soitteli takas ja kertoili kuinka hänestäkin tuntuu hyvältä mun kanssa ja ehdotti että tulisin saunomaan ja suunniteltiin yhteistä lomamatkaa ja pyysi mua hoitamaan asiat ja silti vielä sittenkin tää mies pääs hänen luokseen ja olivat sängyssä ja "homma meni intiimimmäksi muttei suutelua pidemmälle" ja mistään näistä ei edes puhunut vaikka mulla alko olla epäilyksiä, kiukutteli vaan.

      Ja 1,5kk päästä kerto että oli käyny kävelyllä ja mies anto pusun ja koitin kysellä vähän asioista ku en tajunnu ja valehteli päin naamaa viimeset 5 kuukautta kunnes ei valheita enää kyennyt jatkamaan ja nyt kehtaa vielä valittaa miten hänen kesänsä ollut rankka ku asioita selvitelty ja mä oon joutunu syömään rauhottavia ja tyttökin hankki mulle lääkkeitä ja söi itsekin ja silti valitsi valehtelun vaikka siitä se kaikki ahdistus johtu.

      Nyt käydään pariterapiassa, sielläkin alkuun valehteli että meidän ongelma on mun luottamuspula vaikka hän on rehellinen, ja vasta siitä viikon päästä sain sen kiinni valheista niin että paljasti ihan eriluokan tarinat ja kuviot.

      sanon vaan että oma kokemus ollut niin rankka että EI USEAN TAPAILUA YHTÄ AIKAA!

      • lumienkeli***

        En lukenut kaikkia ketjun viestejä läpi; lähinnä tämän viimeisen (kirjoitettu 1.10.2014) johon kommentoin:

        Minulla oli vastaavanlainen tilanne erotuksella että olen nainen, keski-ikäinen. Olin todella rakastunut tähän mieheen, ja meillä oli puolen vuoden mittainen suhde. Jokin aika sitten selvisi, että miehellä oli ollut kaikenlaisia virityksiä netissä eri naisten kanssa samanaikaisesti kun oli ollut mun kanssa ja suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta.

        Toinen erilainen asia on, että mies ei tunnustanut vaikka jäi kiinni. Selviä todisteita oli, mutta kylmähermoisesti kielsi kaiken. Valehtelu oli todella rankkaa, sellaiseen en ole koskaan aikaisemmin törmännyt. Ulkosivu on moitteeton mutta miehellä on pimeä puoli, joka on täysin toisenlainen kuin mitä antoi ymmärtää. Ties mitä kaikkea siltä jäi vielä paljastumatta.

        Neuvona kaikille deittailijoille: tutustukaa todella kunnolla toiseen ennen sitoutumista! Klisee, mutta jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se yleensä on. Turhaan mustasukkaisuuteen en tietenkään kannusta,mutta jos kaveri ei pidä puhelinta mukana eikä ole tavoitettavissa silloin kuin soitat, kannattaa olla epäileväinen.

        Vaikka pettäjä toimii väärin, kivun kantaa petetty. Kannattaa siis suojella itseään ja tutustua huolella ennen kuin sitoutuu.


    • Ula-Maija

      Tottakai kannattaa tapailla useaa samanaikaisesti. Jotta ei sekoita henkilöitä, kannattaa tehdä Excel-taulukko, jonka riveillä ovat eri miehet ja sarakkeissa heidän ominaisuuksiaan, esim tumma/vaalea tukka/EOS, rikas/köyhä/EOS, polttaa/ei polta/EOS, nimi/EOS, vanha/nuori//EOS, asuinpaikka/EOS, yhteisiä lapsia kyllä/ei/EOS jne. Näin pysyt laskuissa mukana ja Excelissähän rivejä voi olla vaikka kuinka paljon! Itse teen aina näin ja hyvin toimii!

    • faktapuskuri

      kyllähän se kannattaa tapailla alkuunsa toistenkin vaihtoehtojen kanssa jos ei ole aivan varma kyseisestä henkilöstä (jos useampi vaihtoehto ylipäätään löytyy), kuitenkin ihan äärimmäisen alkuvaiheessa eikä vasta puolenvuoden päästä ja mieluusti niin että toistenne kanssa ei ole tapahtunut vielä juttelusta sen suurempaa. (jos romantiikkaa olisi jo tapahtunut niin se menisi jo kategoriaan "säätöjä joka sormelle" mikä taas ei ole ymmärrettävää koska siinä tulee jo vahinkoa jollekin. uuden naisen tavattuani en epäilisi etteikö hänellä olisi ollut joku muukin kiikarissa ennen minua joten asia ei haittaa yhtään, jos synkkaa niin hyvä juttu mutta jos pelataan tunteilla niin saa painua hornan tuuttiin. pelkän seksikumppanin etsimisessä on sitten taas ihan toiset pelisäännöt.

    • enmyy

      2014

    • Erkkierikonen

      Eihän se järvi kulu vaikka kuinka siellä soutelee 😁 lehmä mikä lehmä.. ehkä parempi vaan kun pysytkin sinkkuna. Justiin tuommoset akat ajattele ku itseään ja sitte netistä haetaan sympatiaa että,enhän ole tehnyt mitään väärin. Voi luoja

    • hesusmontoyja

      Lähtökohtaisesti ketään ei voi omistaa ja jos sänkypuuhat on jäänyt vielä tekemättä,et ole tehnyt mitään väärin.
      Kanattaa olla avoin ja rehellinen toiselle,eikä luvata liikaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe