Selluliittia vastaan oikea ruokavalio?

huokaus...

minulla on reisissä selluliittia, olen kuitenkin suht.hoikka, mutta haluisin silti noista selluista eroon.....häiritseevät kun muuten kehtais peiliinki kattoa :D

siis minä harrastan jumppaa kotona vain ja syön mielestäni terveellisesti, olen kasvissyöjä.en tupakoi en ota alkoholia melkein ikinä ja en juo nyt kahviakaan joiden olen kuullut pahentavan selluliitti ongelmia.

Eli mitä muutoksia tekisin jotta saisin sellut pois? en voi harrastaa oikein mitään saliliikuntaa tms.koska semmoinen maksaa ja ei ole varaa, en pahemmin lenkkeile astman takia...mutta kotijumppaa olen aloitellut harrastaa koska se tuntuu sopivan turvalliselle.

olen raskaana tällä hetkellä eli en tosiaanka mitään dieettejä kaipaa :D alkuraskaus vasta tosin.mutta kai raskaanakin oleva voi haluta eroon selluliitista :) :) muutosten oltava myös raskaudelle terveellisiä.millainen ois siis se oikea ruokavalio ja onko jumpasta hyötyä ja onko muita niksejä?en suostu käyttää mitään sellurasvoja :O

4

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vedetär

      Vesi auttaa oman kokemukseni mukaan parhaiten. Hävitin merkittävän osan omasta sellustani lisäämällä vedenjuontia runsaasti - juon n 4 litraa päivässä. Juo siis runsaasti vettä! Pyydä lisää apua toki neuvolasta. Muista keskustella siellä mm. magnesiumin käytöstä, jotta et saa vaivoiksesi ikäviä suonenvetoja. Vesi auttaa myös h
      ehkäisemään ummetusta! Tämä on hyvä muistaa, sillä huonosti toimiva ruuansulatussysteemi vaikuttaa melko nopeasti myös ihon kuntoon ->elottomuus epätasaisuus, kuona-ainekerrostumat.

      Ruoista tiedän kokemuksen kautta vain sen verran (itsekin kasvissyöjä), että kaikenlaiset turhat epäterveellisyydet, kuten tarpeeton suolan, rasvan ja sokerin sekä jauhojen käyttö kannattaa lopettaa. En kehota poistamaan kuitenkaan täysin jauhoja ruokavaliosta. Herkuttele silloin tällöin. Motivoi itseäsi vaikka sillä, että tällaiset pienet asiat saavat sinut voimaan paremmin ja näyttämään hyvinvoivalta ja kauniilta raskaana sekä raskauden jälkeen.

    • huokaus...

      vettä juuri vetelin pari isoa mukilllista taas :D mutta edelleen on selluliitit kiusana...kovat ruokahimot ja vaikea vältellä niitä....äh...mutta koitan juoda enemmän nyt vielä :) tykkään tulisista mausteista ruuassa.voiko niistä olla haittaa jos tahtoo eroon selluliitista? entä tuoremehu jota veteen sekoitettuna juon jokapäivä? haittaa vai hyötyä vai ei kumpaakaan? :D suolaisesta en paljon välitä mutta makea on minun paheeni :(

    • eveliina

      Toivon, että mahdollisimman moni näkee viestini, sillä itselle toi hirveästi iloa huomata, kuinka selluliitista eroon pääseminen lopulta onnistui :) Olen nuori, vasta 18-vuotias aktiiviurheilija. Olen harrastanut pienestä pitäen yleisurheilua, erityisesti juoksu- ja hyppylajeja. OIen aina ollut erinomaisessa kunnossa, rasvaprosenttini on matala ja lihaksistoni vahva. Tästä huolimatta teinivuosina etenkin pakaroihin ja reisiin alkoi kertyä selluliittia. Olen aina noudattanut terveellistä ja tarkkaa ruokavaliota ja urheillut keskitasoa huomattavasti enemmän ja rankemmin - epätoivohan siinä iski: "Miten koskaan pääsen eroon selluliitista?" "Jos minulla näillä elintavoilla on jo selluliittia, niin entä sitten, jos lopetan urheilun?"
      Lopulta päädyinkin tauolle selkävamman vuoksi, enkä kyennyt enää kilpailemaan tai treenaamaan samalla tavalla. Vielä kunnossa ollessani lihaksistoni oli jatkuvasti kovan kuormituksen alla ja lihaskireydet melkoisia. Tauon aikana lihaksistoni elastisuus alkoi palautua. Treenimääräni väheni hieman, mutta samalla kuitenkin selluliitti katosi lähes kokonaan vartalostani. Olen täysin saman kokoinen ja painoinen kuin aiemminkin, mutta selluliitti on kadonnut.
      Olen varma, että lihaskireyden helpottumisella oli suurin osuus asiaan. Lisäksi olen alkanut juoda säännöllisesti aineenvaihduntaa tehostavaa vihreää irtoteetä ja runsaasti vettä. Pitäkää siis lihaksistostanne huolta! Tunnettu fakta on myös se, että kireä lihas pystyy tuottamaan vain noin puolet siitä tehosta, johon sillä "terveenä" olisi valmius. Elastinen lihaksisto takaa siis myös sen, että saatte liikunnasta kaiken hyödyn irti :)

    • jaaako2

      Selluliitti lähtee vähentämällä hiilareita!
      Asiasta on jo vuosia keskulteltu karppaus.info-sivustoilla.
      Jos tunnet jonkun karppaajan niin kysäise lähemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2489
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2204
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      197
      2188
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe