Selluliittia vastaan oikea ruokavalio?

huokaus...

minulla on reisissä selluliittia, olen kuitenkin suht.hoikka, mutta haluisin silti noista selluista eroon.....häiritseevät kun muuten kehtais peiliinki kattoa :D

siis minä harrastan jumppaa kotona vain ja syön mielestäni terveellisesti, olen kasvissyöjä.en tupakoi en ota alkoholia melkein ikinä ja en juo nyt kahviakaan joiden olen kuullut pahentavan selluliitti ongelmia.

Eli mitä muutoksia tekisin jotta saisin sellut pois? en voi harrastaa oikein mitään saliliikuntaa tms.koska semmoinen maksaa ja ei ole varaa, en pahemmin lenkkeile astman takia...mutta kotijumppaa olen aloitellut harrastaa koska se tuntuu sopivan turvalliselle.

olen raskaana tällä hetkellä eli en tosiaanka mitään dieettejä kaipaa :D alkuraskaus vasta tosin.mutta kai raskaanakin oleva voi haluta eroon selluliitista :) :) muutosten oltava myös raskaudelle terveellisiä.millainen ois siis se oikea ruokavalio ja onko jumpasta hyötyä ja onko muita niksejä?en suostu käyttää mitään sellurasvoja :O

4

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vedetär

Vesi auttaa oman kokemukseni mukaan parhaiten. Hävitin merkittävän osan omasta sellustani lisäämällä vedenjuontia runsaasti - juon n 4 litraa päivässä. Juo siis runsaasti vettä! Pyydä lisää apua toki neuvolasta. Muista keskustella siellä mm. magnesiumin käytöstä, jotta et saa vaivoiksesi ikäviä suonenvetoja. Vesi auttaa myös h
      ehkäisemään ummetusta! Tämä on hyvä muistaa, sillä huonosti toimiva ruuansulatussysteemi vaikuttaa melko nopeasti myös ihon kuntoon ->elottomuus epätasaisuus, kuona-ainekerrostumat.

Ruoista tiedän kokemuksen kautta vain sen verran (itsekin kasvissyöjä), että kaikenlaiset turhat epäterveellisyydet, kuten tarpeeton suolan, rasvan ja sokerin sekä jauhojen käyttö kannattaa lopettaa. En kehota poistamaan kuitenkaan täysin jauhoja ruokavaliosta. Herkuttele silloin tällöin. Motivoi itseäsi vaikka sillä, että tällaiset pienet asiat saavat sinut voimaan paremmin ja näyttämään hyvinvoivalta ja kauniilta raskaana sekä raskauden jälkeen.

• huokaus...

vettä juuri vetelin pari isoa mukilllista taas :D mutta edelleen on selluliitit kiusana...kovat ruokahimot ja vaikea vältellä niitä....äh...mutta koitan juoda enemmän nyt vielä :) tykkään tulisista mausteista ruuassa.voiko niistä olla haittaa jos tahtoo eroon selluliitista? entä tuoremehu jota veteen sekoitettuna juon jokapäivä? haittaa vai hyötyä vai ei kumpaakaan? :D suolaisesta en paljon välitä mutta makea on minun paheeni :(

• eveliina

Toivon, että mahdollisimman moni näkee viestini, sillä itselle toi hirveästi iloa huomata, kuinka selluliitista eroon pääseminen lopulta onnistui :) Olen nuori, vasta 18-vuotias aktiiviurheilija. Olen harrastanut pienestä pitäen yleisurheilua, erityisesti juoksu- ja hyppylajeja. OIen aina ollut erinomaisessa kunnossa, rasvaprosenttini on matala ja lihaksistoni vahva. Tästä huolimatta teinivuosina etenkin pakaroihin ja reisiin alkoi kertyä selluliittia. Olen aina noudattanut terveellistä ja tarkkaa ruokavaliota ja urheillut keskitasoa huomattavasti enemmän ja rankemmin - epätoivohan siinä iski: "Miten koskaan pääsen eroon selluliitista?" "Jos minulla näillä elintavoilla on jo selluliittia, niin entä sitten, jos lopetan urheilun?"
      Lopulta päädyinkin tauolle selkävamman vuoksi, enkä kyennyt enää kilpailemaan tai treenaamaan samalla tavalla. Vielä kunnossa ollessani lihaksistoni oli jatkuvasti kovan kuormituksen alla ja lihaskireydet melkoisia. Tauon aikana lihaksistoni elastisuus alkoi palautua. Treenimääräni väheni hieman, mutta samalla kuitenkin selluliitti katosi lähes kokonaan vartalostani. Olen täysin saman kokoinen ja painoinen kuin aiemminkin, mutta selluliitti on kadonnut.
      Olen varma, että lihaskireyden helpottumisella oli suurin osuus asiaan. Lisäksi olen alkanut juoda säännöllisesti aineenvaihduntaa tehostavaa vihreää irtoteetä ja runsaasti vettä. Pitäkää siis lihaksistostanne huolta! Tunnettu fakta on myös se, että kireä lihas pystyy tuottamaan vain noin puolet siitä tehosta, johon sillä "terveenä" olisi valmius. Elastinen lihaksisto takaa siis myös sen, että saatte liikunnasta kaiken hyödyn irti :)

• jaaako2

Selluliitti lähtee vähentämällä hiilareita!
      Asiasta on jo vuosia keskulteltu karppaus.info-sivustoilla.
      Jos tunnet jonkun karppaajan niin kysäise lähemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      282
      2584
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1379
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1251
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1241
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      97
      1198
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1185
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      45
      1053
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      946
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      900
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      797
    Aihe