Poikaystävä lähti vuodeksi vaihtoon.

typy

Onko kellään kokemuksia samasta? Me koitetaan nyt pysyä yhessä koko vuosi.. kohta menny viikko ja mulla on ihan järjetön ikävä ja kokoajan tunteet pinnassa , oon ruvennut päiväkirjaakin kirjottamaan tunteista.. ollaan pidetty vähän yhteyttä facebookin kautta mut ei olla puhuttu mitään kunnollista... kertokaa omat kokemuksenne jos teillä niitä on! ollaan oltu kohta puoli vuotta yhessä mutta tunnettu jo monta vuotta.

11

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoi:(

      Oon sitämieltä että sun poikaystävän vuosi menee ihan hukkaan jos se ikävöi sua siellä ja ajattelee sua murheellisena kotona. Samalla oon sitä mieltä et sunkin vuosi aikoo olla iha per****tä jos vaa ikävöit sitä kokoajan. Etkö haluakkin et sun poikaystävä viettää huipun vuoden??
      Mun monet ystävät on kokenu saman. Yks seurusteli senkaa koko sen vuoden, skypetteli ja itki ikävästä. Sitku se poika tuli takas nii molemmat oliki muuttunu nii paljon et eros parin kuukauden jälkee pojan paluusta....menny molemmilla vuosi hukkaan ikävöidessä..näi ei teillä tietty välttämättä tapahtuis mut silti..
      Yhe toisen kaverin tyttökaveri lähti vaihtoo ja ne päätti pistää tauolle vuoden ajaks. Ne päätti ettei juttele mitään vuoden aikana nii ikävä unohtu jo kuukaudessa parissa. Sit ne eleli ja nautti elämästä. Tytöllä oli uskomaton vuosi ja poikakin pärjäili, ei seurustellut tosin suomessa kenenkää kaa kertaakaan.:) sit ku tyttö palas nii suhde jatku melkee samanlaisena ku lähtiessä ku ne tapas ja tajus että kyllä ne haluaa jatkaa!!
      Ymmärrän sun ikävän mutta kannattaa ajatella tätä vuotta sun poikkiksen hyvinvoinnin kannalta. Eikä kannata miettii et jos se esim löytää jonku toisen. Vaikka löytäski et tietäis siitä mitään, ja sen ois pakko loppua pojan tullessa takas!! Vaihtovuodet voi olla elämän parhaita kokemuksia, ei kannata pilata sun poikaystävän mahiksia saada semmosta jos sää oot siinä esteenä!
      Tsemppiä mihin päätökseen sitten päädytkään! :)

    • sopuli42352

      Joo anna pojalle tilaa niinku voivoi sano, vaihtovuodet on niitä muistoja jotka muistaa vielä vanhana keinutuolissa istuessa. Ota huomioon että jos pidätte vuoden tauon nii sen voin sanoa omasta kokemuksesta että se kyllä tuntuu hyvältä taas nähä se oma hyvä ystävä pitkän ajan päästä ja on myös sitte paljon kerrottavaa ja puhuttavaa ku ei ole aikoihin toisiaan nähnyt

      Pidä sinä myös hauska vuosi ilman että ikävöit poikaystävääs, aloita vaikka joku kiinnostava harrastus siinä välissä tai saavuta jotai suurta ^^

    • nähty on.

      Anteeksi vaan mutta suhde ei jatku enää. Aikaa kuluu ja vastaan tulee tyyppi josta kiinnostut ja myös kamusi löytää kiinnostavia tyyppeja..

      Niin vain käy..

    • Älä missään tapauksessa ala pitämään mitään "ikäväpäiväkirjaa" ja keskittymään siihen kuinka ikävä on ja kuinka kurjaa on ilman häntä! Päinvastoin, nyt on aika tehdä kivoja asioita, keskittyä opiskeluun tai työhön, harrastaa ja viettää aikaa kavereiden kanssa.

    • Miksi laitoit

      Poikaystäväsi vaihtoon?

    • itse vaihdossa oleva

      Höpöto höp! Kyllä se suhde voi ihan hyvin jatkua vielä vaihtovuoden jälkeenkin.

    • Hei!

      Itse olen aikalailla vastaavassa tilanteessa. Tyttöystäväni opiskelee tällä hetkellä jenkeissä jo toista vuotta ja mahdollisesti näitä vuosia on vielä muutama edessä. Kesäisin hän on 3kk Suomessa ja jouluisin yhden. Itse olen tällä hetkellä intissä ja voin kertoa, että kyllä on vaikeuksia henkisellä tasolla.. Mikään ei meinaa kiinnostaa ja on vaan niin paha olla. Tyttöystävä tahtoisi suorittaa koko tutkinnon loppuun ja pakkohan tässä on elää sen mukaan. Hirveältä tuntuu vain näin etukäteen tuo jäljellä olevat 2 ja puoli vuotta. Kiinnostaisi juuri löytää joku vastaavanlainen tapaus joka vastaisi tätä. Nyt kun ollaan vielä nuoria niin tekisi niin mieli elää elämää kumppanin kanssa, koska näitä vuosia ei vain takaisin saa ja se on fakta. Mutta kumpikaan ei voi luopua toisesta, ei millään asteella eli ei mitään taukoja eikä sun muita. Se tuntuisi vielä kauheammalta. Joka päivä ollaan yhteyksissä, mutta kyllä ikävä on silti niin kauhea, että ei mitään tolkkua. Olen jopa alkanut tutkia jos voisin oman opiskelupaikkani kautta päästä vaihtoon kyseiseen yliopistoon, mutta aika pahalta näyttää. Ei auta kuin selvitä päivä kerrallaan. Elämä on tällä hetkellä yhtä odottamista, mutta minkä sille voi. Rakkaus ei jätä vaihtoehtoja.

    • ambbari

      Vaihto-opiskelun ja parisuhteen yhdistäminen on tosi rankkaa! Itse jouduin lähtemään opintojeni vuoksi neljäksi kuukaudeksi Pohjois-Amerikkaan ja ikävä Suomeen on aivan valtava, koska mieheni jäi sinne. Ollaan skypetelty päivittäin ja lisäksi laitettu vielä viestejä. Jotenkin tähän tottuu pikkuhiljaa, mut on kyl tosi raskasta. Tulisin Suomeen millä sekunnilla hyvänsä, jos vain olis mahdollista.

      Kannattaa jutella poikakaveris kanssa mahdollisimman paljon, jotta tiedät haluatteko samaa suhteelta. Jos suhde on tosi hyvällä pohjalla (voi olla sitä tapauksessanne, vaikka jotkut urpot väittävät et 6kk seurustelulla ei vois vielä olla), kannattaa nähdä vaivaa sen eteen. Vaivannäön ja halun pitää kuitenkin olla molemminpuolista. Ekasta viestistäs on jo aika kauan aikaa. Miten menee nyt?

      Postimiespate93: kokemusta on myös suhteen ylläpidosta intin aikana, tosin ei yhdistettynä ulkomailla opiskeluun, mut kuitenkin. Mun miehelle oli tosi kova paikka olla intissä kun mä olin yksin kotona ja eri paikkakunnalla. Ikävä oli valtava molemmin päin, mut toisaalta ollaan jälkikäteen mietitty, et olipahan jotain hyötyä intistä, kun nyt vaihdossa on pakko olla näkemättä toista kuukausiin. Hermoja silti raastaa. Toivottavasti saatte suhteen toimimaan etäisyydestä huolimatta!

      Tsemppiä kaikille!

    • ambbari

      ... ja se vielä, et kaikki suhteet eivät kestä etäisyyttä kun toinen lähtee ulkomaille. Edellinen suhteeni päättyi pian silloisen poikaystäväni vaihdon jälkeen. Jokin oli muuttunut. Kai hän oli ajatellut ulkomaillaoloaikanaan kaikkia asioita suhteeseemme liittyen ja todennut ettei halunnut jatkaa. Kumman vaikeaa oli vaan hänelle jutella asiasta kanssani. :(( jäi tästä sit varmaan ikuiset traumat. Rankin ero ikinä.

    • Uusi muna kiikariin

      Jaa pesää aina kun tulee sauma, tollasella äijällä ei tee yhtään mitään!

    • Katherine4

      Moikka!

      Mun poikaystävä on tällä hetkellä vaihdossa noin 17000 km päässä. Ja on ollut viimeiset 3 kuukautta. Raskasta - törkeän raskasta on ollut. Mutta ajoittain helpompaa. EKat 1,5 kuukautta itkin - USEIN. Mutta sen jälkeen paria satunnaista väärinkäsitysriitaa lukuunottamatta - itkut on jäänyt ja olo helpottanut.

      On tärkeää antaa itsensä voida huonosti - vain sillä siitä pääsee yli. Toinen asia mikä on tärkeää huomioida on se, että ei elä siellä toisessa maassa vaan muistaa elää elämäänsä siellä missä on. Ympäröi itsensä kivoilla tekemisillä, tekee töitä/kouluhommia ahkerasti (niin saa onnistumisenkokemuksia) ja niin edelleen.

      Joka päivä puhutaan kirjotellaan tai skypetellään, mutta ei pakonomaisesti. Sillä tavalla, että molemmat haluaa ja molemmilla löytyy se aika.

      Ollaan oltu virallisesti yhdessä vasta 3 kk ennen hänen lähtöään. Epävirallisesti jo melkein 10 kk :)

      Rakkaus kestää jos molemmat haluaa. Se on tahdosta kiinni!

      Pitäkää yhteyttä toisiinne niin, että huomaatte toisissanne tapahtuvat muutokset silloin kun ne tapahtuvat - eikä yhtäkkiä kaikki se pläsähdä päin näköä. Koska muutos ja kasvaminen on vaan hyvästä, ei sitä pidä pelätä. Kunhan molemmat kasvaa samaan suuntaan omilla tahoillaan.

      Jäljellä on enää 7 kuukautta mulla!

      Mites teillä meni/on mennyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe