Jeep Cherokee 2.5 TD

sepe

Olen aikeissa hankkia Cherokee dieselin vm -97-99.
Ei ole aikaisempaa kokemusta maastureista, joten kyselen kommentteja: ajomukavuudesta, kestävyydestä (vikoja), kulutusta ym. kokemuksia. :t ja -:set.
Yksi vaihtoehto olisi hankkia auto Saksasta välittäjän avustuksella ja muuttaa se pakuksi.

Kiitokset eukäteen....

11

13423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 525 td touring

      Niin kiinnosti minuakin ajella pakuksi rekisteröidyllä saksantuonti-Jeepillä. Pari asiaa, jotka laittoivat hankkeen jäihin ainakin toistaiseksi:
      - tullin verobingo saattaa hyvänä päivänään arpoa tuolle autolle todella imaginäärisen verotuksen.
      - dieselverotus muuttunee ensi vuoden alun jälkeen perustuvaksi henkilömäärään eli viisihenkisen maasturin verot pompsahtanevat taas reilusti.

      Nämä kaksi asiaa saattavat tehdä sen, että edulliseksi ajateltu kulkuneuvo muuttuukin kalliiksi hankkia ja pitää.
      Kuten sanottu, asiaa seurataan. Hyvähän se Jeep on ajaa, kestävyydessä ei ehkä hurraamista, mutta kaikki riippuu siitä mitä arvostaa.

    • JOuMAn

      Ei minullakaan ole kokemusta tuosta, kun (tuskaisen) koeajon verran. Jos olet yli 180cm, niin älä edes mieti.

      • Jeepisti

        Olen senttiä auki 190 ja ei mitään ongelmaa mahtua! 2,5 TDi toimii mainiosti - ostin kotomaasta.


    • TTH

      Jos olet hankkimassa Jeeppiä, jossa on ilmastointi ja muita sähkövinkeitä, niin pakuksi muutettaessa ei kantavuus riitä 1 4 hengelle ja takapenkki pitää muotoilla uudelleen. Näin ainakin omassa vm.2000 2.5td power package-mallissa. Selvitä eri varustevaihtoehtojen kantavuus!! Itse en muutostyöhön ryhtynyt... ps. mukava on ajella, lisää tietoa vanhemmissa viesteissä...

    • inkkari

      Itse kävin erästä -99 2.5 TD-mallia (140 tkm)koeajamassa:
      -VM:n valmistama dieseli on aivan järkyttävän kovaääninen kylmänä, kuuluu kauas kun täräyttää nakuttamaan
      -etupäästä tulee värinöitä läpi jo 80 km/h nopeudessa, etukardaani/vetarit kun rumputtaa koko ajan mukana vaikka takavedolla ajatkin
      -moottori tuntui riittävän tehokkaalta
      -sisusta nuhjaantunut, materiaalit surkeita, nukkaantuu
      -moottori altapäin öljyinen

      Hintaa oli 19900 €. Ei kiinnostanut, auto tuntui lisäksi aika pieneltä. En tiedä voiko yleistää, mutta Jeepin laatu ei tuossa tapauksessa vakuuttanut.

      • TTH

        Osittain voin allekirjoittaa inkkarin tekstin:
        -en ole huomannut käyntiäänessä eroja kuumana/kylmänä, kone kyllä täräytetään käymään ;)
        -ajomelu on suurempi verrattuna muihin samanikäisiin maastureihin(sama kommentti oli -97 vuoden tuulilasissa, jossa oli ainakin Cherokee, Pajero ja Land Roverin Discovery testissä)
        -moottorissa teho riittää kyllä
        -omassa autossa sisätilat eivät ainakaan vielä nukkaantuneet
        -moottorin alusta kuiva
        -tilavuus riippuu tarpeista, itselleni riittää
        -vaihdelaatikon välitykset ovat suorastaan loistavat maantieajoon; 110 matkanopeutta voi pitää vaivatta yllä huudattamatta konetta

        Kun ostettaessa näitä Jeeppejä katselin, vuoti lähes jokaisessa autossa jokin voimansiirron stefoista ainakin vähän, ns. terve vuotaminen tosin ei menoa haittaa, olisiko amerikassa vähän löysemmät toleranssit stafoissa;) Jos ryhdytään noita samanikäisiä Toyotan Land Cruisereita katselemaan, niin rahaa saa samanikäisen Jeepin hintaan laittaa reippaasti enemmän. Ja jos nuo alussa mainitut "ominaisuudet" haittaa, niin sitten kannattaa harkita ostoa.


      • ei pahalla

        Isolla markkina-alueella käytettyjen hinnat kertovat paljon ja korreloivat laatutilastojen kanssa.

        Jeepit edustavat Lada-tasoa laadun ja jälleenmyyntiarvon suhteen ja erityisesti nuo Eurooppaan markkinoitavat 2.5 mopo-dieselit ovat varottavien listalla. Ainoa etu on halpa hinta käytettynä.

        Forerunner tai Land Cruiser jos rahat suinkin riittävät.


      • TTH
        ei pahalla kirjoitti:

        Isolla markkina-alueella käytettyjen hinnat kertovat paljon ja korreloivat laatutilastojen kanssa.

        Jeepit edustavat Lada-tasoa laadun ja jälleenmyyntiarvon suhteen ja erityisesti nuo Eurooppaan markkinoitavat 2.5 mopo-dieselit ovat varottavien listalla. Ainoa etu on halpa hinta käytettynä.

        Forerunner tai Land Cruiser jos rahat suinkin riittävät.

        Jos hinta on suoraan verrannollinen laatuun, niin uuden mallin(pyöreälamppuiset) diesel-Cherokeet ovat siinä tapauksessa todella hyviä autoja. Hintanousu on korimallien välillä huomattava.


      • Anonyymi
        TTH kirjoitti:

        Osittain voin allekirjoittaa inkkarin tekstin:
        -en ole huomannut käyntiäänessä eroja kuumana/kylmänä, kone kyllä täräytetään käymään ;)
        -ajomelu on suurempi verrattuna muihin samanikäisiin maastureihin(sama kommentti oli -97 vuoden tuulilasissa, jossa oli ainakin Cherokee, Pajero ja Land Roverin Discovery testissä)
        -moottorissa teho riittää kyllä
        -omassa autossa sisätilat eivät ainakaan vielä nukkaantuneet
        -moottorin alusta kuiva
        -tilavuus riippuu tarpeista, itselleni riittää
        -vaihdelaatikon välitykset ovat suorastaan loistavat maantieajoon; 110 matkanopeutta voi pitää vaivatta yllä huudattamatta konetta

        Kun ostettaessa näitä Jeeppejä katselin, vuoti lähes jokaisessa autossa jokin voimansiirron stefoista ainakin vähän, ns. terve vuotaminen tosin ei menoa haittaa, olisiko amerikassa vähän löysemmät toleranssit stafoissa;) Jos ryhdytään noita samanikäisiä Toyotan Land Cruisereita katselemaan, niin rahaa saa samanikäisen Jeepin hintaan laittaa reippaasti enemmän. Ja jos nuo alussa mainitut "ominaisuudet" haittaa, niin sitten kannattaa harkita ostoa.

        Muutaman työlantaruiskun ja sitä ennen omistus BJ40 Tojokin jälkeen Jeep XJ 2.5 TDi omistaminen on ollut yhtä juhlaa, ja huollot 450 thkm ajettuun ovat olleet lähes ilmaiset, paitsi öljynvaihto kun kuluu 6,7 litraa kerralla reilun kymppitonnin välein. Jakopää on rattailla. Kulutus leveillä 32" pyörillä keskimäärin 8,5 satasella ja ajan paljon myös metsäteillä kesät talvet.

        On se vaan ryhmää maksaa Tojokista kun aito Jeep Cherokee on edelleen saatavilla idässäkin, korjaan NATO Suomessa nykyisin 2024 =[)


    • Satunnainenmetsuri

      Jeep on Jeep ja city-maasturit tulevat perässä; kuten siis Jeep-maastoautot kehitettiin aikoinaan USA:ssa, myös kopiot tehtiin myöhemmin Aasiassa.

      Valitettavastii myös Jeepin100 x hiukkaspäästöiltään suuremmat henkilöautot, eli dieselit olivat aikoinaan (1991-2015) Eurooppalaisella tekniikalla varustettuja kuten, esimerkiksi Mb 2,7 CRD:llä. Alkuperäisen bensa-jeepin käyttäjillä ei ole kuulemma ollut mitään sanottavaa tekniikan suhteen. Bensamoottorisilla nelivedoilla, kun nuo voimansiirron nesteytykset eivät ole juurikaan päässeet unohtumaan millään mantereella, koska ajokilometrit ovat olleet varsin kohtuullisia ajon hinnasta johtuen? Citymaastureiden osalta asia voi toki olla toisin, joten miksipä ei useimmille sopisi farmari- tms. perusauto varsinaisen - tai citymaasturin tilalla?

      • Chero

        Osuit naulankantaan "satunnainenmetsuri"! Kun pitää lähteä tekemään Toiselle-mantereelle sopivan taloudellista moottorivaihtoehtoa pienehkön firman budjetilla (Jeep) ja samalla pitää käyttää nk. random alihankkijan moottoria, niin tulos on 2,5-3,1 td VM-dieselin Ratkaisu, eli kompromissi.

        Plussaa on huono hinta-arvostus vrt. vanhemmiten ruosteiset Aasialais-valmisteet, mutta miinusta on, jos kohdakkain osuu "huonosti ajettu yksilö" kaikkine suunnittelun kompromisseineen, ja siis vikoineen...

        Nykyiseni on VW-tdi ja se on luotettava, jos puolen tonnin hihnahuollot eivät kuulu käyttöbudjetin piiriin (eli käyttökuluihin)?

        Jeeppiin kuitenkin mieleni vetää ja isoista bensamoottorisista ei ole itselläni juurikaan mitään hyvää muisteltavaa, kun pienet ajokilometrit varauksin (Ford ja Chevrolet).

        Johdatusta valintaanne! Dieselit ovat halpoina aina arvoitus, vaikka arvostus olisi kuinka paljon kauppataseesta riippumaton hyvänsä? Osta halvalla se, joka ei oikein muita kiinnosta, tai ota kunnon velka ja toivo, että maksaa, ainakin osittain itsensä takaisin? Varakkaille tiedoksi, että todelliset kulut ovat "laskimen-aluetta" ja tunteesta maksat vain, koska se on sinulle mahdollista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe