Mistähän löytyy valmis pohja? AL autoliiton sivuilla on mutta vain jäsenille.Keltainenporssi piti olla mutta en minä ainakaan löydä!? Ake.fi ei ollut kuin luovutustodistus. Guuglesta hakemalla kaikkea muuta mutta ei sitä sieltäkään löytynyt
NEUVOKAA JOKU MISTÄ SE LÖYTYY!
Ajoneuvon kauppakirja
76
58929
Vastaukset
- sieltä
Keltaisen Pörssin sivuilta löytyy kauppakirjapohja.
Valitset siitä etusivulta ylhäältä napin 'Ohje' ja sitten avautuu sivu, jossa on valikko 'Kaupanteon ABC' ja sen alla linkki 'Kauppakirja'- JPA
Kiitos! Näin se homma pelaa.
- unohda se
Ajoneuvosta ei tarvi tehdä kauppakirjaa. Täytätte vaan rekisteriotteen ja teette luovutustodistuksen.
- joo
Eikös se nyt ole viisaampi tehdä kauppakirja kuin luovutustodistus?
Kauppakirjasta löytyy kaikki tiedot hintoja myöden,missäänhän et kumpaakaan tarvi jos kaikki menee niinkuin pitäisi,mut jos ei mene niin kauppakirjasta on enemmän hyötyä! - muistaa
joo kirjoitti:
Kauppakirjasta löytyy kaikki tiedot hintoja myöden,missäänhän et kumpaakaan tarvi jos kaikki menee niinkuin pitäisi,mut jos ei mene niin kauppakirjasta on enemmän hyötyä!sitten laittaa kauppakirjaan kaikki yksilöintitiedot (sekä auton että kaupantekijöiden), niin se ajaa saman asian kuin luovari, jos tulee ongelmia.
Sinällään valmis luovaripohja tietysti on hyvä, että kun joka kohdan täyttää, niin mitään tärkeää ei siltä osin varmasti ole unohtunut. - ei kk
joo kirjoitti:
Kauppakirjasta löytyy kaikki tiedot hintoja myöden,missäänhän et kumpaakaan tarvi jos kaikki menee niinkuin pitäisi,mut jos ei mene niin kauppakirjasta on enemmän hyötyä!Luovutustodistus on tärkeä tehdä. Kauppakirjaa ei tarvi tehdä. Se on turhaa. Sitä ei vaadita missään.
- tehä
joo kirjoitti:
Kauppakirjasta löytyy kaikki tiedot hintoja myöden,missäänhän et kumpaakaan tarvi jos kaikki menee niinkuin pitäisi,mut jos ei mene niin kauppakirjasta on enemmän hyötyä!Kauppakirjaa ei tarvi eikä kannata tehdä. Sitä ei mikään vaadi. Tärkeää on tehdä luovutustodistus.
- uunot
tehä kirjoitti:
Kauppakirjaa ei tarvi eikä kannata tehdä. Sitä ei mikään vaadi. Tärkeää on tehdä luovutustodistus.
Tietenkin kauppakirja kannattaa tehdä, jos kaikki ei menekään kuten olet ajatellut. Mitä perkelettä teet luovarilla kun tuomari kysyy jotakin mahdollisista kaupan ehdoista...
- tyhmä
uunot kirjoitti:
Tietenkin kauppakirja kannattaa tehdä, jos kaikki ei menekään kuten olet ajatellut. Mitä perkelettä teet luovarilla kun tuomari kysyy jotakin mahdollisista kaupan ehdoista...
Mikään lakipykälä ei vaadi kauppakirjan tekemistä autosta. Joten sellasta ei kannata tehdä. Ostaja saa auton ja myyjä rahat. Siinä se. Jos ostat auton yksityiseltä niin kauppakirjaa ei tehdä ikinä.
Jotkut autoliikkeet tekevät kauppakirjan tai tilaussopimuksen tai niiden yhdistelmän.
Luuletko sä raukka, että jos ostat auton yksityiseltä joku muka suostuisi kauppakirjan tekemään. hah hah haa paskasta röhönaurua. - kauppakirja
tyhmä kirjoitti:
Mikään lakipykälä ei vaadi kauppakirjan tekemistä autosta. Joten sellasta ei kannata tehdä. Ostaja saa auton ja myyjä rahat. Siinä se. Jos ostat auton yksityiseltä niin kauppakirjaa ei tehdä ikinä.
Jotkut autoliikkeet tekevät kauppakirjan tai tilaussopimuksen tai niiden yhdistelmän.
Luuletko sä raukka, että jos ostat auton yksityiseltä joku muka suostuisi kauppakirjan tekemään. hah hah haa paskasta röhönaurua.on hyvä tehdä, kauppaispa mitä tahansa, ja kenenkä kesken. Eihän sitä mikään laki vaadi, mutta kyllä minusta ainakin haisisi palaneen käry, jos myyjä ei suostuisi kauppakirjaa tekemään. Jäisi semmoiselta myyjältä auto ostamatta.
Sitä paitsi itse olen lisännyt ostamieni autojen kauppakirjoihin mm. ehdon, että verot ym. maksut ovat kunnossa. Eipä tule epäselvyyttä sitten jatkossakaan siitä, kuka ne rästit maksaa, jos niitä olisikin. Siinä vaiheessa, kun ongelmia tulee, niin kauppakirjakin helpottaa asioiden selvittämistä ja vastuukysymysten selvittämistä.
Eli älkää kuunnelko näiden hämärähemmojen höpinöitä siitä, että kauppakirjaa ei kannata tehdä. Pakollinen se ei ole, mutta hyödyllinen sitäkin enemmän.. - juntti
kauppakirja kirjoitti:
on hyvä tehdä, kauppaispa mitä tahansa, ja kenenkä kesken. Eihän sitä mikään laki vaadi, mutta kyllä minusta ainakin haisisi palaneen käry, jos myyjä ei suostuisi kauppakirjaa tekemään. Jäisi semmoiselta myyjältä auto ostamatta.
Sitä paitsi itse olen lisännyt ostamieni autojen kauppakirjoihin mm. ehdon, että verot ym. maksut ovat kunnossa. Eipä tule epäselvyyttä sitten jatkossakaan siitä, kuka ne rästit maksaa, jos niitä olisikin. Siinä vaiheessa, kun ongelmia tulee, niin kauppakirjakin helpottaa asioiden selvittämistä ja vastuukysymysten selvittämistä.
Eli älkää kuunnelko näiden hämärähemmojen höpinöitä siitä, että kauppakirjaa ei kannata tehdä. Pakollinen se ei ole, mutta hyödyllinen sitäkin enemmän..Kukaan yksityinen ei suostu sulle tekeen kauppakirjaa. Ikinä ei yksityisten autokaupoissa tehdä kauppakirjaa.
Sun pitä sitten ostaa autos liikkeistä.
Pyyhi persettäs sillä kauppakirjalla. - kyllä
juntti kirjoitti:
Kukaan yksityinen ei suostu sulle tekeen kauppakirjaa. Ikinä ei yksityisten autokaupoissa tehdä kauppakirjaa.
Sun pitä sitten ostaa autos liikkeistä.
Pyyhi persettäs sillä kauppakirjalla.on hyvin mielellään ihan yksityiset allekirjoittaneet kauppakirjan - en muuten edes ajaisi nykyiselläkään autollani.
Ymmärrän toki, jos asenteesi on tuo, että todennäköisesti sinulla ei ole ihan puhtaita jauhoja pussissa. Kolkuttaako omatunto mahdollisesti? - jaa ei
kyllä kirjoitti:
on hyvin mielellään ihan yksityiset allekirjoittaneet kauppakirjan - en muuten edes ajaisi nykyiselläkään autollani.
Ymmärrän toki, jos asenteesi on tuo, että todennäköisesti sinulla ei ole ihan puhtaita jauhoja pussissa. Kolkuttaako omatunto mahdollisesti?Minä en tee ikinä kauppakirjaa autoni myydessäni, eipä ole yhdetkään kaupat jääneet tekemättä ja tyytyväisiä on ostajat olleet.
Jos ostat romun niin ei se kauppakirja sitä paranna. - sinä
jaa ei kirjoitti:
Minä en tee ikinä kauppakirjaa autoni myydessäni, eipä ole yhdetkään kaupat jääneet tekemättä ja tyytyväisiä on ostajat olleet.
Jos ostat romun niin ei se kauppakirja sitä paranna.ehkä et tee, mutta minäpä teen - kuten kaikki hieman fiksummatkin tekevät.
Tuolla noita on 'laki'-palstoillakin vinkumassa just niitä typeryksiä, jotka ei tee kunnollisia dokumentteja kaupoistaan. Turhapa on sitten jälkeen päin itkeä. Eikä tässä nyt ole pelkästään niistä "romuus"asoista kysymys, vaan muitakin kauppakirjan mukanaan tuomia etuja, jos ikävyyksiä ilmenee. - jeesus
tyhmä kirjoitti:
Luuletko sä raukka, että jos ostat auton yksityiseltä joku muka suostuisi kauppakirjan tekemään. hah hah haa paskasta röhönaurua.siunaa näitä järjen jättiläisiä. No peruskoulupohjalta on paha ponnistaa...
- äläälätiälää
sinä kirjoitti:
ehkä et tee, mutta minäpä teen - kuten kaikki hieman fiksummatkin tekevät.
Tuolla noita on 'laki'-palstoillakin vinkumassa just niitä typeryksiä, jotka ei tee kunnollisia dokumentteja kaupoistaan. Turhapa on sitten jälkeen päin itkeä. Eikä tässä nyt ole pelkästään niistä "romuus"asoista kysymys, vaan muitakin kauppakirjan mukanaan tuomia etuja, jos ikävyyksiä ilmenee.Kukaan yksityinen myyjä ei tee kauppakirjaa. Pyyhi persettäs niillä kauppakirjoillas. Juuri paskapaperin verran niillä on arvoa.
- mene kouluu
jeesus kirjoitti:
siunaa näitä järjen jättiläisiä. No peruskoulupohjalta on paha ponnistaa...
Kauppakirja ei ole lakisääteinen paperi ja kukaan yksityinen autonmyyjä ei sellaista tee. Rekisteriote täytetään ja tehdään luovutustodistus.
Koulutuksen suhteen olen samaa mieltä. Peruskoulu on perseestä. Vanha kansakoulu systeemi oli paljon parempi. Ne jotka ei halunnut opiskella meni kansalaiskouluun ja sieltä ammattikouluun. Eivätpähän olleet häiriköimässä oppikouluissa ja lukioissa.
Nyt ne samat peruskoulureppanat on täällä vaatimassa suu vaahdossa kauppakirjoja kun eivät reppanat tiedä ettei sellaista tarvi tehdä. - sinua
äläälätiälää kirjoitti:
Kukaan yksityinen myyjä ei tee kauppakirjaa. Pyyhi persettäs niillä kauppakirjoillas. Juuri paskapaperin verran niillä on arvoa.
vastaan olisi joskus mukava olla asiakkaani kanssa oikeussalissa: sinulla ei ole väitteillesi mitään perustaa, minä ja asiakkaani sen sijaan läväytämme pöytään kunnollisen asiakirjan.
Toivottavasti törmäämme joskus riitatilanteessa - se olisi helppo ja varma voitto (ja ansio).
Joten saat pulputtaa ihan mitä haluat, minä päpätän vaikka maailman tappiin asti: muistakaa aina tehdä kauppakirja, varsinkin silloin, kun koette kaupankohteen olevan edes suhteellisen arvokas. - tätä
mene kouluu kirjoitti:
Kauppakirja ei ole lakisääteinen paperi ja kukaan yksityinen autonmyyjä ei sellaista tee. Rekisteriote täytetään ja tehdään luovutustodistus.
Koulutuksen suhteen olen samaa mieltä. Peruskoulu on perseestä. Vanha kansakoulu systeemi oli paljon parempi. Ne jotka ei halunnut opiskella meni kansalaiskouluun ja sieltä ammattikouluun. Eivätpähän olleet häiriköimässä oppikouluissa ja lukioissa.
Nyt ne samat peruskoulureppanat on täällä vaatimassa suu vaahdossa kauppakirjoja kun eivät reppanat tiedä ettei sellaista tarvi tehdä.yksinkertaisuutta :/
LakiSÄÄTEISYYDEN puuttuminen ei tarkoita sitä, että jokin paperi olisi hyödytön.
Mutta en syytä sinua, jos et voi mitenkään ymmärtää asioita hieman pidemmällä tähtäimellä. - joo
mene kouluu kirjoitti:
Nyt ne samat peruskoulureppanat on täällä vaatimassa suu vaahdossa kauppakirjoja kun eivät reppanat tiedä ettei sellaista tarvi tehdä."Kauppakirja ei ole lakisääteinen paperi ja kukaan yksityinen autonmyyjä ei sellaista tee"
Ei ole lakisääteinen mutta erittäin hyödyllinen.
Ja jos myyjä ei moista suostu tekemään niin kauppa kannattaa unohtaa,myytävässä on takuulla jotain hämärää,veroja tai muuta maksamatta!
Ostaja ei tarvitse luovutustodistusta yhtään missään,ainoastaan myyjä siinä tilanteessa että ostaja jättää rekisteröinnin tekemättä.
Jos myyjä ei tee kauppakirjaa,älä tee luovariakaan,kukaan ei pakota siihenkään!
EI OSTOA ilman kauppakirjaa! - paska
joo kirjoitti:
"Kauppakirja ei ole lakisääteinen paperi ja kukaan yksityinen autonmyyjä ei sellaista tee"
Ja jos myyjä ei moista suostu tekemään niin kauppa kannattaa unohtaa,myytävässä on takuulla jotain hämärää,veroja tai muuta maksamatta!
Ostaja ei tarvitse luovutustodistusta yhtään missään,ainoastaan myyjä siinä tilanteessa että ostaja jättää rekisteröinnin tekemättä.
EI OSTOA ilman kauppakirjaa!Ei kukaan yksityinen tee kauppakirjaa. Sun täytyy sitten ostaa aina autos liikenteestä. Kauppakirjalla ei ole mitään merkitystä. Mitä sinä sillä teet.
- yksityinen
sinua kirjoitti:
vastaan olisi joskus mukava olla asiakkaani kanssa oikeussalissa: sinulla ei ole väitteillesi mitään perustaa, minä ja asiakkaani sen sijaan läväytämme pöytään kunnollisen asiakirjan.
Toivottavasti törmäämme joskus riitatilanteessa - se olisi helppo ja varma voitto (ja ansio).
Joten saat pulputtaa ihan mitä haluat, minä päpätän vaikka maailman tappiin asti: muistakaa aina tehdä kauppakirja, varsinkin silloin, kun koette kaupankohteen olevan edes suhteellisen arvokas.Kukaan yksityinen ei sulle kauppakirjaa suostu tekeen. Mitä sä sillä muka teet. Siihen on merkitty samat auton tiedot jotka näkyy rekisteriotteesta ja luovutustodistuksesta. Mene vaan ihan yksin riiteleen ja osta sitten aina autos liikkeestä josta saatat saada kauppakirjan. Oma vikashan se on jos romun ostat. Ostajan velvollisuus on tutustua autoon jota on ostamassa ja itse huomnata siinä olevat viat. Minä ilmoitan heti jos kauppakirjasta tulee puhetta, että sellaista ei tarvi tehdä ja jos ostajaa ei miellytä menkööt muualle. Kerron ostajalle auton kunnon ja jos olen huomannut jotain vikaa. Kun myyjä on rehellinen ja avoimesti kertoo autosta ei ostaja edes vaadi kauppakirjaa.
- tätä
tätä kirjoitti:
yksinkertaisuutta :/
LakiSÄÄTEISYYDEN puuttuminen ei tarkoita sitä, että jokin paperi olisi hyödytön.
Mutta en syytä sinua, jos et voi mitenkään ymmärtää asioita hieman pidemmällä tähtäimellä.Sun kannattaa hakea wc paperia kaupasta. Kauppakirja ajaa saman asian mutta wc paperi onn mukavampaa käyttää. Että sen verran arvoa sun kauppakirjallas on.
- osata
yksityinen kirjoitti:
Kukaan yksityinen ei sulle kauppakirjaa suostu tekeen. Mitä sä sillä muka teet. Siihen on merkitty samat auton tiedot jotka näkyy rekisteriotteesta ja luovutustodistuksesta. Mene vaan ihan yksin riiteleen ja osta sitten aina autos liikkeestä josta saatat saada kauppakirjan. Oma vikashan se on jos romun ostat. Ostajan velvollisuus on tutustua autoon jota on ostamassa ja itse huomnata siinä olevat viat. Minä ilmoitan heti jos kauppakirjasta tulee puhetta, että sellaista ei tarvi tehdä ja jos ostajaa ei miellytä menkööt muualle. Kerron ostajalle auton kunnon ja jos olen huomannut jotain vikaa. Kun myyjä on rehellinen ja avoimesti kertoo autosta ei ostaja edes vaadi kauppakirjaa.
lukea? Siihen kauppakirjaan nimenomaan yleensä kirjataan asioita, joita luovarissa ja muualla ei kirjata. Eikä tässä nyt niistä vioista mitään puhetta varsinaisesti ollut, vaan ylipäänsä riita-asiassa siitä kauppakirjasta saattaa se hyötynsä olla - ja onkin.
Ja katsopas, kun sinun näkemyksesi, jonka "rehellisesti" ostajalle kerrot, ei välttämättä vastaa ostajan näkemystä asiasta.
Se siitä. Eli vielä kerran muistutan kaikkia: muistakaa tehdä se kauppakirja.
Ja koska sinä vaikutat todella puupäiseltä ja sen lisäksi vielä hieman tyhmältäkin, en tuhlaa aikaani sinuun enää tässä yhteydessä. - osata
osata kirjoitti:
lukea? Siihen kauppakirjaan nimenomaan yleensä kirjataan asioita, joita luovarissa ja muualla ei kirjata. Eikä tässä nyt niistä vioista mitään puhetta varsinaisesti ollut, vaan ylipäänsä riita-asiassa siitä kauppakirjasta saattaa se hyötynsä olla - ja onkin.
Ja katsopas, kun sinun näkemyksesi, jonka "rehellisesti" ostajalle kerrot, ei välttämättä vastaa ostajan näkemystä asiasta.
Se siitä. Eli vielä kerran muistutan kaikkia: muistakaa tehdä se kauppakirja.
Ja koska sinä vaikutat todella puupäiseltä ja sen lisäksi vielä hieman tyhmältäkin, en tuhlaa aikaani sinuun enää tässä yhteydessä.Jos ostat auton yksityiseltä ei ikinä tehdä kauppakirjaa.
- joo
paska kirjoitti:
Ei kukaan yksityinen tee kauppakirjaa. Sun täytyy sitten ostaa aina autos liikenteestä. Kauppakirjalla ei ole mitään merkitystä. Mitä sinä sillä teet.
Petos on PETOS yksityiseltäkin ostettaessa!
Jos myyjä ei halua tehdä kauppakirjaa,tai laittaa siihen esim ajokilometrejä ylös homma haisee ja pahasti.
REHELLINEN yksityinen myyjä suostuu kyllä kauppakirjaan,EPÄREHELLINEN EI!
Kuluttajansuojaa yksityisten välillä ei ole mutta esim väärien ajokilometrien ilmoittaminen on PETOS joka on myös rangaistavaa,käräjillä tulee korvauksen lisäksi vähintään sakkoja,jotka myös maksat viimeistään ulosotolla tai lähdet istumaan.
Että eikö kauppakirjalla ole muka merkitystä??
TÄMÄ ei ole mielipide,tämä on LAKI! - Joo
joo kirjoitti:
Petos on PETOS yksityiseltäkin ostettaessa!
Jos myyjä ei halua tehdä kauppakirjaa,tai laittaa siihen esim ajokilometrejä ylös homma haisee ja pahasti.
REHELLINEN yksityinen myyjä suostuu kyllä kauppakirjaan,EPÄREHELLINEN EI!
Kuluttajansuojaa yksityisten välillä ei ole mutta esim väärien ajokilometrien ilmoittaminen on PETOS joka on myös rangaistavaa,käräjillä tulee korvauksen lisäksi vähintään sakkoja,jotka myös maksat viimeistään ulosotolla tai lähdet istumaan.
Että eikö kauppakirjalla ole muka merkitystä??
TÄMÄ ei ole mielipide,tämä on LAKI!Yksityiset ei tee kauppakirjaa, liikkeet ehkä.
- pahalla
Joo kirjoitti:
Yksityiset ei tee kauppakirjaa, liikkeet ehkä.
mutta kyllä meitä on moneksi ja kaikki luulevat olevansa täysjärkisiä...
- hyvällä
pahalla kirjoitti:
mutta kyllä meitä on moneksi ja kaikki luulevat olevansa täysjärkisiä...
On se kumma, että noita idiootteja jotka kuvittelevat kauppakirjan olevan kaiken pelastus. Me viisaathan tiedämme, että kukaan yksityinen ei tee kauppakirjaa.
- Rumalla
hyvällä kirjoitti:
On se kumma, että noita idiootteja jotka kuvittelevat kauppakirjan olevan kaiken pelastus. Me viisaathan tiedämme, että kukaan yksityinen ei tee kauppakirjaa.
Miksi ostaa jos myyjä ei suostu tekemään kauppakirjaa?
Yleensä kaikista isommista kaupoista tehdään kauppakirja myydään mitä tahansa ja kelle tahansa.
Myyjän haluttomuus moisen tekemiseen on varmin merkki myytävän epäilyttävyydestä.
Tietysti jos joku on niin tyhmä että antaa rahansa ilman niin itsehän kärsii jos ongelmia tulee. - Kauniilla
Rumalla kirjoitti:
Miksi ostaa jos myyjä ei suostu tekemään kauppakirjaa?
Yleensä kaikista isommista kaupoista tehdään kauppakirja myydään mitä tahansa ja kelle tahansa.
Myyjän haluttomuus moisen tekemiseen on varmin merkki myytävän epäilyttävyydestä.
Tietysti jos joku on niin tyhmä että antaa rahansa ilman niin itsehän kärsii jos ongelmia tulee.Kukaan yksityinen ei tee kauppakirjaa. Yksityiseltä kannattaa ostaa auto koska sen saa halvemmalla kuin liikkeestä. Itse ole myynyt monta autoani suoraan yksityiselle ja ikinä ei ole kauppakirjaa tehty koska sitä ei tarvi. Ostajat ovat olleet tyytyväisiä, kun ovat saaneet mieleisensä auton halvalla.
- Rumalla
Kauniilla kirjoitti:
Kukaan yksityinen ei tee kauppakirjaa. Yksityiseltä kannattaa ostaa auto koska sen saa halvemmalla kuin liikkeestä. Itse ole myynyt monta autoani suoraan yksityiselle ja ikinä ei ole kauppakirjaa tehty koska sitä ei tarvi. Ostajat ovat olleet tyytyväisiä, kun ovat saaneet mieleisensä auton halvalla.
Ainakin minun kanssa myyjä tekee kauppakirjan,tai jää kaupat tekemättä.
Se määrää joka maksaa,älä unohda poika että nyt on autokaupassa ostajan markkinat! - Rumälla
Rumalla kirjoitti:
Ainakin minun kanssa myyjä tekee kauppakirjan,tai jää kaupat tekemättä.
Se määrää joka maksaa,älä unohda poika että nyt on autokaupassa ostajan markkinat!Yksityinen ei sulle tee kauppakirjaa. Sitten sun vaan pitää ostaa autos muualta. Se on katos myyjän markkinat jos on vaativa ostaja eli sellanen joka hakee tiettyä mallia joita ei ole paljoa tarjolla. Kyllä kauppa käy. Sitä paitsi ei sillä kauppakirjalla mitään tee. Turha paperi. Sä voit tietysti ostaa liikkestä enemmän ajetun ja huonokuntosemman ja kalliimman auton jotta saat kauppakirjan kun ei sulle näköjään kelpaa kaikenpuolin parempi ilman kauppakirjaa yksityiseltä.
- sanotaan
Rumälla kirjoitti:
Yksityinen ei sulle tee kauppakirjaa. Sitten sun vaan pitää ostaa autos muualta. Se on katos myyjän markkinat jos on vaativa ostaja eli sellanen joka hakee tiettyä mallia joita ei ole paljoa tarjolla. Kyllä kauppa käy. Sitä paitsi ei sillä kauppakirjalla mitään tee. Turha paperi. Sä voit tietysti ostaa liikkestä enemmän ajetun ja huonokuntosemman ja kalliimman auton jotta saat kauppakirjan kun ei sulle näköjään kelpaa kaikenpuolin parempi ilman kauppakirjaa yksityiseltä.
että yksityinen ei saa tehdä kauppakirjaa. Se on sakon uhalla rangaistu teko. Lainkuuliaiset suomalaiset eivät siis rangaistuksen uhalla tee yleensä autokaupoissa kauppakirjaa. Toivottavasti en jää kiinni, sillä sen verran monta kauppakirjaa olen elämäni aikana tehnyt, että joutuisin varmaan vankilaan. Myyjän roolissa olen aina itse vielä sitä ehdottanut, se lienee raskauttava asianhaara...Ai niin, mutta eihän yksityiset koskaan tee kauppakirjaa? Äh, mulla taitaa olla lääkkeet ottamatta.
- Vouti
joo kirjoitti:
"Kauppakirja ei ole lakisääteinen paperi ja kukaan yksityinen autonmyyjä ei sellaista tee"
EI OSTOA ilman kauppakirjaa!>Ja jos myyjä ei moista suostu tekemään niin kauppa kannattaa unohtaa,myytävässä on takuulla jotain hämärää,veroja tai muuta maksamatta!
Miten verot voi olla maksamatta kun nykyään jokainen joutuu maksamaan autosta veroa. Ihan sama vaikka edellinen omistaja olisi maksanut verot koko vuodelta, niin uusi omistaja maksaa myös ja edelliselle omistajalle palautetaan ylimääräiset maksetut verot. - joo
Vouti kirjoitti:
>Ja jos myyjä ei moista suostu tekemään niin kauppa kannattaa unohtaa,myytävässä on takuulla jotain hämärää,veroja tai muuta maksamatta!
Miten verot voi olla maksamatta kun nykyään jokainen joutuu maksamaan autosta veroa. Ihan sama vaikka edellinen omistaja olisi maksanut verot koko vuodelta, niin uusi omistaja maksaa myös ja edelliselle omistajalle palautetaan ylimääräiset maksetut verot.Voihan ne verot olla maksamatta jos niitä ei ole maksettu,vai kuinka?
Jos käyttömaksusta tai käyttövoimaverosta(diesel) on yhtään maksamatta meno tyssää viimeistään katsastukseen,ja viimekädessä ne maksaa se jolla auto sillä hetkellä on jos aiemmilta omistajilta ei rahoja saada.
Eli auto on käyttökiellossa jos veroja on rästissä.
Ja tämä on tosi!
Asian ja maksetut/tai maksamattomat verot voi tarkistaa autorekisterikeskuksesta. - tollo
joo kirjoitti:
Voihan ne verot olla maksamatta jos niitä ei ole maksettu,vai kuinka?
Jos käyttömaksusta tai käyttövoimaverosta(diesel) on yhtään maksamatta meno tyssää viimeistään katsastukseen,ja viimekädessä ne maksaa se jolla auto sillä hetkellä on jos aiemmilta omistajilta ei rahoja saada.
Eli auto on käyttökiellossa jos veroja on rästissä.
Ja tämä on tosi!
Asian ja maksetut/tai maksamattomat verot voi tarkistaa autorekisterikeskuksesta.Kauppakirja ei maksa veroja. Jokainen omistaja maksaa veroa omistamaltaan ajalta joten sun ei tosiaankaan tarvi huolehtia edellisten omistajien veroista. Ja kyllä valtio ne ulosmittaa siltä jonka ne maksaa kuuluisi. Jos ostat vanhaa autoa siitä voi olla korkeintaan vuoden verot maksamatta koska muuten ei saa katsastettua.
- joo
tollo kirjoitti:
Kauppakirja ei maksa veroja. Jokainen omistaja maksaa veroa omistamaltaan ajalta joten sun ei tosiaankaan tarvi huolehtia edellisten omistajien veroista. Ja kyllä valtio ne ulosmittaa siltä jonka ne maksaa kuuluisi. Jos ostat vanhaa autoa siitä voi olla korkeintaan vuoden verot maksamatta koska muuten ei saa katsastettua.
Koitahan tollo katsastaa autoa josta edellinen omistaja on jättänyt osan diesel-veroa maksamatta,ei mene läpi ennen kuin ne on maksettu.
Eikä verottajaa kiinnosta kuka ne maksaa,kunhan joku maksaa,ja maksaa jos meinaa ajaa.
Patistele siinä sitten entistä/entisiä omistajia maksamaan että pääset ajamaan ostoksellasi.
Ja arvaas tollo paljonko on vaikka jonkun ison maasturin tai pikkubussin vuoden verot. - joo tollo
joo kirjoitti:
Koitahan tollo katsastaa autoa josta edellinen omistaja on jättänyt osan diesel-veroa maksamatta,ei mene läpi ennen kuin ne on maksettu.
Eikä verottajaa kiinnosta kuka ne maksaa,kunhan joku maksaa,ja maksaa jos meinaa ajaa.
Patistele siinä sitten entistä/entisiä omistajia maksamaan että pääset ajamaan ostoksellasi.
Ja arvaas tollo paljonko on vaikka jonkun ison maasturin tai pikkubussin vuoden verot.Jokainen omistaja maksa verot omistamaltaan ajalta. Jos sua vaivaa verot niin kysy kuule verottajalta tai autorekisterikeskukselta onko maksettu. Tai niinhän sä varman teet. Vanhoissa autoissa enintään vuoden verot voi olla maksamatta koska katsastus on vuoden välein.
Ja kuten aiemminkin on mainittu kauppakirja ei maksa veroja. Jos verot on maksamatta niin on ihan sama onko sulla kauppakirja vai ei. Ne on edelleen maksamatta. Ei kauppakirjassa ole mitään veroja. - Rumalla
joo tollo kirjoitti:
Jokainen omistaja maksa verot omistamaltaan ajalta. Jos sua vaivaa verot niin kysy kuule verottajalta tai autorekisterikeskukselta onko maksettu. Tai niinhän sä varman teet. Vanhoissa autoissa enintään vuoden verot voi olla maksamatta koska katsastus on vuoden välein.
Ja kuten aiemminkin on mainittu kauppakirja ei maksa veroja. Jos verot on maksamatta niin on ihan sama onko sulla kauppakirja vai ei. Ne on edelleen maksamatta. Ei kauppakirjassa ole mitään veroja.Jokainen omistaja maksa verot omistamaltaan ajalta.
- Rumallö
Rumalla kirjoitti:
Jokainen omistaja maksa verot omistamaltaan ajalta.
Et tule ikinä saamaan kauppakirjaa yksityiseltä. Ei kauppakirjaan tommosia veroja kirjotella. Ja jos nyt joku kirjottaa niin mitä sillä on merkitystä. Se on vaan sanoja paperilla.
Taidat olla kyllä vähän päästäsi vialla. Etkä niin vähääkään. - ostaja
Rumallö kirjoitti:
Et tule ikinä saamaan kauppakirjaa yksityiseltä. Ei kauppakirjaan tommosia veroja kirjotella. Ja jos nyt joku kirjottaa niin mitä sillä on merkitystä. Se on vaan sanoja paperilla.
Taidat olla kyllä vähän päästäsi vialla. Etkä niin vähääkään.Olisin eilen ostanut todella hyvän auton yksityiseltä, mutta myyjä oli sellainen ääliö, että ei ymmärtänyt miksi kauppakirja on tärkeä. Olisi pöljä saanut helppoa rahaa, mutta kun idiootti ei tehnyt kanssani kauppakirjaa. Tuollaisia vakavan aivotoiminnan häiriön omaavia näyttää olevan olemassa vaikka ei sitä helpolla todeksi usko.
- paskapuhe
ostaja kirjoitti:
Olisin eilen ostanut todella hyvän auton yksityiseltä, mutta myyjä oli sellainen ääliö, että ei ymmärtänyt miksi kauppakirja on tärkeä. Olisi pöljä saanut helppoa rahaa, mutta kun idiootti ei tehnyt kanssani kauppakirjaa. Tuollaisia vakavan aivotoiminnan häiriön omaavia näyttää olevan olemassa vaikka ei sitä helpolla todeksi usko.
Käytät omata sanaa väärin. Et voi käyttää sitä noin. Et siis ole kovin älykäs. Missä olit lukion äidinkielen tunneilla.
Ja muutenkin sössönsössön. Luuletko, että kukaan noita sun valeitas uskoo. Et sä mitää autoa ole ollut ostamassa. hah hah haa
Katsoppas, kun ostaja löytää mieleisensä auton niin siinä ei kauppakirjoilla ole mitään merkitystä. hah hah haaaa... - kauppakirjan
Rumallö kirjoitti:
Taidat olla kyllä vähän päästäsi vialla. Etkä niin vähääkään.Joku täällä muistaa puhua kaikkien yksityisten myyjien puolesta, ettei niiltä saa kauppakirjaa. En tiedä tarkoittaako kirjoittaja yksityisellä myyjällä jobbaria, vai minun kaltaistani oman autonsa kauppaajaa.
Minulle ei tulisi mieleenikään kieltäytyä tekemästä kauppakirjaa, jos sitä joku pyytäisi. Kauppakirjaan on hyvä listata ehdot, mitä kaupassa on sovittu, niin asia on kaikin puolin kunnossa. Tietenkään en suostuisi kirjaamaan kauppakirjaan, että auto on ruosteeton, jos se ei sitä ole, mutta vero ym. jutut sinne voi kirjata. Eihän se kauppakirja ole mikään takuutodistus.
Joten jos ystävällisesti viitsisit lopettaa puhumasta kaikkien yksityisten myyjien puolesta, sillä meitä on myös monia, joille se kauppakirjan tekeminen ei tuota mitään ongelmaa. Me kun olemme niitä, että emme yritä tehdä bisnestä autokaupoilla, vaan yksinkertaisesti haluamme myydä ensin vanhan pois, jotta olisi varaa ostaa uusi tilalle.
Ja nyt autoa myös yksityisiltä katselleena tulen vaatimaan kauppakirjan tekoa, mikäli sopiva auto löytyy. Aiemmin en edes ajatellut koko asiaa, mutta sinun vastauksesi saivat minut vakuuttuneeksi siitä, että kauppakirja kannattaa vaatia. - tosi kun vesi
kauppakirjan kirjoitti:
Joku täällä muistaa puhua kaikkien yksityisten myyjien puolesta, ettei niiltä saa kauppakirjaa. En tiedä tarkoittaako kirjoittaja yksityisellä myyjällä jobbaria, vai minun kaltaistani oman autonsa kauppaajaa.
Minulle ei tulisi mieleenikään kieltäytyä tekemästä kauppakirjaa, jos sitä joku pyytäisi. Kauppakirjaan on hyvä listata ehdot, mitä kaupassa on sovittu, niin asia on kaikin puolin kunnossa. Tietenkään en suostuisi kirjaamaan kauppakirjaan, että auto on ruosteeton, jos se ei sitä ole, mutta vero ym. jutut sinne voi kirjata. Eihän se kauppakirja ole mikään takuutodistus.
Joten jos ystävällisesti viitsisit lopettaa puhumasta kaikkien yksityisten myyjien puolesta, sillä meitä on myös monia, joille se kauppakirjan tekeminen ei tuota mitään ongelmaa. Me kun olemme niitä, että emme yritä tehdä bisnestä autokaupoilla, vaan yksinkertaisesti haluamme myydä ensin vanhan pois, jotta olisi varaa ostaa uusi tilalle.
Ja nyt autoa myös yksityisiltä katselleena tulen vaatimaan kauppakirjan tekoa, mikäli sopiva auto löytyy. Aiemmin en edes ajatellut koko asiaa, mutta sinun vastauksesi saivat minut vakuuttuneeksi siitä, että kauppakirja kannattaa vaatia.Ei yksityiset tee kauppakirjoja. Jobbarit ei ole yksityisiä vaan he ovat autoliikkeisiin verrattavia. Älä sotke asioita. Kun myyn omaa autoani en tee kauppakirjaa. Ei kukaan yksityinen tee. Jos joku haluaa kauppakirjaa niin silloin se on jobbari eikä yksityinen. Eikä sillä kauppakirjalla mitään virkaa ole.
- joo
tosi kun vesi kirjoitti:
Ei yksityiset tee kauppakirjoja. Jobbarit ei ole yksityisiä vaan he ovat autoliikkeisiin verrattavia. Älä sotke asioita. Kun myyn omaa autoani en tee kauppakirjaa. Ei kukaan yksityinen tee. Jos joku haluaa kauppakirjaa niin silloin se on jobbari eikä yksityinen. Eikä sillä kauppakirjalla mitään virkaa ole.
Näkyy olevankin helppo keino karsia huijarit rehellisistä myyjistä.
Vaatii vaan kauppakirjaa ja jos huijarimyyjä ei siihen suostu etsii seuraavaksi REHELLISEN yksityisen omaa autoaan myyvän ja ostaa siltä!
Yksityisistä myyjistä löytyy ne suurimmat huijarit,puhelimessa auto on virheetön vaimon kauppakassi ja perillä odottaa kyläsepän näköinen trokari kolariauton kanssa.
Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi osa ei halua tehdä kauppakirjaa kirveelläkään! - joo
Rumälla kirjoitti:
Yksityinen ei sulle tee kauppakirjaa. Sitten sun vaan pitää ostaa autos muualta. Se on katos myyjän markkinat jos on vaativa ostaja eli sellanen joka hakee tiettyä mallia joita ei ole paljoa tarjolla. Kyllä kauppa käy. Sitä paitsi ei sillä kauppakirjalla mitään tee. Turha paperi. Sä voit tietysti ostaa liikkestä enemmän ajetun ja huonokuntosemman ja kalliimman auton jotta saat kauppakirjan kun ei sulle näköjään kelpaa kaikenpuolin parempi ilman kauppakirjaa yksityiseltä.
Se on katos myyjän markkinat jos on vaativa ostaja eli sellanen joka hakee tiettyä mallia joita ei ole paljoa tarjolla.
.....................................
Höpö höpö,vai tiettyä mallia ei ole tarjolla,puhut paskaa,Saksa on täynnä hienoja autoja,sieltä löytyy ja pilkuntarkka saksalainen tekee kaikki paperit mitä ikinä on vaan olemassa.
Näet vaativa ostaja on tarkka ostamastaan ja sen papereista,sekä kauppakirjasta;) - ei tarvi
tosi kun vesi kirjoitti:
Ei yksityiset tee kauppakirjoja. Jobbarit ei ole yksityisiä vaan he ovat autoliikkeisiin verrattavia. Älä sotke asioita. Kun myyn omaa autoani en tee kauppakirjaa. Ei kukaan yksityinen tee. Jos joku haluaa kauppakirjaa niin silloin se on jobbari eikä yksityinen. Eikä sillä kauppakirjalla mitään virkaa ole.
Yksityiset ovat rehellisiä myyjiä. Enemmän ne liikkeet huijaavat. Yksityiseltä saa halvemmalla kuin liikkeestä. Moni yksityinen ei myöskään anna autoaan liikkeseen vaan myy sen mieluummin suoraan koska saa näin paremman hinnan ja ostaja saa kuitenkin halvemmalla kuin liikkeestä. Kun ostaja löytää sopivan auton ei siinä kauppakirjaa tarvita. Tuskinpa hän on valmis maksamaan siitä muutamaa tonnia. Ja yleensä ne parhaimmat autot on tarjolla suoraan yksityiseltä, vähän ajetut, siistit ja hyvin huolletut silmäterät.
Se on täysin ostajan vika jos ostaa romun. - juntti
Rumälla kirjoitti:
Hae sä juntti autos aivan vapaasti Saksasta. Sillähän et sitte mitään teekkään. Niitähän ei liikkeet edes ota vaihdossa. Ja samoja malleja joita Suomessa on et sieltä saa.
Niin, sähän ostatkin Saksasta auton liikkeestä koska vain liikkeet tekevät kauppakirjan. Kyllä sulla tuntuu ottavan koville yksi paskapaperi.
Sua siis kiinnostaa vain tommoset loppuunajetut yli kymmenvuotiaat autot jota Saksasta saa.
Voi sua raukka. Kannattaisi mennä hoitoon. - hah hah haa
Rumälla kirjoitti:
Juu, ilmanmuuta kannattaa hakea auto Saksasta kauppakirjan vuoksi. Semmonen yli kymmenen vuotta vanha loppuunajettu romu. Mutta, kun saa kauppakirjan niin sehän pelastaa kaiken. Saksaanhan on niin helppo reklamoida vioistakin. Kun on se kauppakirja apuna.
Ja auton jälleenmyynti Suomessa sujuu kuin vettä vaan. Kun on se kauppakirja apuna. Noilla saksalaisilla käytetyillähän on suomessa mahtavat markkinat. Niitähän kun ei edes autoliikkeet huoli. Vaikka on se kauppakirjakin.
Ja kun viet katsastukseen niin et joudu kuin puolet osista vaihtaan suomen määräysten mukaisiksi. Kun on se kauppakirja. - Lex2010
osata kirjoitti:
Jos ostat auton yksityiseltä ei ikinä tehdä kauppakirjaa.
Hyvät ihmiset, herätkää!
Aina kun tehdään sopimus ja raha tai tavara vaihtaa omistajaa, AINA kannattaa tehdä kirjallinen sopimus. Minä en tee mitään kauppoja ilman sopimusta, en edes tuttujen kanssa.
Kun kaupan ehdoista on sovittu, minä kirjoitan ne paperille ja sitten vain molemmilta nimet alle. Helppoa ja nopeaa. Ja jos tulee jotain erimielisyyttä, että mitä on sovittu, niin se on siinä paperilla.
Ostajana haluan sopimuksen kirjallisena, sillä haluan että myyjä vahvistaa kaiken sanomansa allekirjoituksellaan. Myyjänä haluan sen paperilla, sillä haluan ostajan tietävän mitä on ostanut ja mihin on sitoutunut. Ja yleensä ehtona on, että omistusoikeus siirtyy vasta kauppahinnan maksamisella.
Jos kyseessä on auto tai joku muu esine, millä on jo ihan merkittävä arvo, niin TIETENKIN TEHDÄÄN KAUPPAKIRJA. Ei sitä laki vaadi, voidaan tehdä kättä päälle-tyyliin, mutta fiksu tekee kirjallisen sopimuksen. - Lex2010
mene kouluu kirjoitti:
Nyt ne samat peruskoulureppanat on täällä vaatimassa suu vaahdossa kauppakirjoja kun eivät reppanat tiedä ettei sellaista tarvi tehdä.Taisi mennä se koulutushuomautus kirjoittajalta ohi korkealta ja kovaa... :D
- Lex2010
paska kirjoitti:
Ei kukaan yksityinen tee kauppakirjaa. Sun täytyy sitten ostaa aina autos liikenteestä. Kauppakirjalla ei ole mitään merkitystä. Mitä sinä sillä teet.
Hei,
En edes tajua mistä moinen viestiketju on alkanut tai miksi joku väittää niin kivenkovaan, ettei käytetyn auton kaupassa tehdä kauppakirjoja.
Ilmeisesti tällaista väittävät eivät ostele kovinkaan kalliita autoja? Tarkointa, että jos kyseessä on 500euron auto, niin sittenhän se on ihan sama, että tekeekö vai eikö. Tuskin siitä kuitenkaan jaksaa riidellä jos siinä jotain vikaa on. Mutta jos kyseessä on usean tuhannen auto tai kymmenien tuhansien auto, niin tietenkin tehdään kauppakirja. Hyvin tehty sopimus suojaa osapuolia odottamattomien tapahtumien varalta.
Myyn tänään käytetyn auton. Kauppakirja on koneella valmiina, täytän siihen ostajan tiedot ja sitten vain allekirjoitukset. Se siitä, ettei "ikinä tehdä kauppakirjoja". - valo pää
äläälätiälää kirjoitti:
Kukaan yksityinen myyjä ei tee kauppakirjaa. Pyyhi persettäs niillä kauppakirjoillas. Juuri paskapaperin verran niillä on arvoa.
Miten saat kauppahinnan takaisin mahdollisessa kaupan purku tilanteessa, jos et edes pysty todistamaan, paljonko auto on edes maksanut?
Vain tyhmä ostaa auton ilman kauppakirjaa. - LooseriLuovari
tyhmä kirjoitti:
Luuletko sä raukka, että jos ostat auton yksityiseltä joku muka suostuisi kauppakirjan tekemään. hah hah haa paskasta röhönaurua.Hai Sie.
- Anonyymi
mene kouluu kirjoitti:
Nyt ne samat peruskoulureppanat on täällä vaatimassa suu vaahdossa kauppakirjoja kun eivät reppanat tiedä ettei sellaista tarvi tehdä.Menehän juntti itse kouluun :DD ei jumalauta että saa olla tyhmä ihminen. Minäpä tällain järkevämpänä selitän sulle yhen pienen jutun ni saatat ehkä huomata kuin tyhmä juntti sinä olet. Kauppakirjan täyttämiseen menee 5 minuuttia ja se takaa tarkemmat tiedot kaupasta kuin luovari. Mitä helevettiä sinä änkytät että kauppakirjaa ei kannata tehdä, menehän ukko helevettiin ku et mitään mistään ymmärrä. Jos on niin kiire tehä kaupat ettei ehi kauppakirjaa täyttää ni on kyllä jotaki salattavaa. Ja mitä sä tulkutat jostain että ei sellaista tarvi tehdä no mitä sitten eihän se tässä ketään kiinnosta että tarviiko vaiko eikö mutta kyllähän nyt terve ihminen haluaa tekemistään kaupoista kunnon dokumentit. Tuli vähän oksennusta suuhun noista sun jutuista.
- Pertti
mutta,
1. Yksityishenkilöiden välisessä IRTAIMEN kaupassa kauppakirja ei ole pakollinen. Autokaupassa luovarin tekeminen sen sijaan on pakko, jotta saat rekisteröityä auton nimiisi.
2. Kauppakirja kannattaa tehdä varsinkin, jos olet ostamassa vähän arvokkaampaa autoa. Kukin määritelkööt rajansa, mutta itse vaatisin kauppakirjan AINA diesel-käyttöisten autojen kaupassa (verot) ja silloin kun kauppahinta ylittää esim. 5.000.- euroa.
3. Kauppakirjaan riittää myyjän, ostajan ja kaupan kohteen perustiedot sekä kauppahinta. Kaikki muu (esim auton kunto jne.) on myyjän ja ostajan keskinään sovittavia asioita.
4. Jos ostat liikkeestä, niin kauppakirja olisi syytä vaatia AINA tehtäväksi. Muuten tulee ongelmia mahdolliste reklamaatioiden kanssa.
UGH!- tarkennusta
Luovutustodistusta ei tarvita rekisteröintiin. Itse asiassa luovutustodistuskaan ei ole pakollinen paperi. Luovutustodistus tarvitaan ainoastaan jotta myyjä saa katkaistua vakuutuksen. Nykyään luovutustodistuksissa on vain yksi sivu joka jää myyjälle.
Myyjän kannattaa aina tehdä luovutustodistus. Ostajalle sillä ei ole mitään merkitystä. - ole
Näyttää jollakin vain olevan ongelmia henkisen tasapainonsa kanssa. Sitkeästi jankuttaa kauppakirjan tarpeettomuudesta. Antaa hänen elää uskossaan. Normaalijärkisillä saattaa olla toinenkin näkökulma asiaan.
- Rumalla
tarkennusta kirjoitti:
Luovutustodistusta ei tarvita rekisteröintiin. Itse asiassa luovutustodistuskaan ei ole pakollinen paperi. Luovutustodistus tarvitaan ainoastaan jotta myyjä saa katkaistua vakuutuksen. Nykyään luovutustodistuksissa on vain yksi sivu joka jää myyjälle.
Myyjän kannattaa aina tehdä luovutustodistus. Ostajalle sillä ei ole mitään merkitystä.Luovutustodistusta ei tarvita rekisteröintiin. Itse asiassa luovutustodistuskaan ei ole pakollinen paperi. Luovutustodistus tarvitaan ainoastaan jotta myyjä saa katkaistua vakuutuksen. Nykyään luovutustodistuksissa on vain yksi sivu joka jää myyjälle.
Myyjän kannattaa aina tehdä luovutustodistus. Ostajalle sillä ei ole mitään merkitystä.
Oikein,siksi en ikinä teekkään luovaria,jos myyjä ei ilman sitä myy niin olkoon myymättä.
Yksityinen ostaja ei ikinä tee luovaria!!!!
Luovaria ei tarvita missään jos ostaja hoitaa asiansa eli rekisteröi auton,ja jos ei tätä tee niin luovarilla myyjä saa vakuutukset ja verot poikki. - Rumalla
Rumalla kirjoitti:
Myyjän kannattaa aina tehdä luovutustodistus. Ostajalle sillä ei ole mitään merkitystä.
Oikein,siksi en ikinä teekkään luovaria,jos myyjä ei ilman sitä myy niin olkoon myymättä.
Yksityinen ostaja ei ikinä tee luovaria!!!!
Luovaria ei tarvita missään jos ostaja hoitaa asiansa eli rekisteröi auton,ja jos ei tätä tee niin luovarilla myyjä saa vakuutukset ja verot poikki.Yleensä myyjä hoitaa paperiasiat. Joten ei sitä luovutustodistusta ostajan tarvi tehdäkään. Eikä sillä paperilla ostajalle mitään merkitystä olekaan.
- Rumalla(aito)
Rumalla kirjoitti:
Yleensä myyjä hoitaa paperiasiat. Joten ei sitä luovutustodistusta ostajan tarvi tehdäkään. Eikä sillä paperilla ostajalle mitään merkitystä olekaan.
En ikinä allekirjoita luovaria,miksi tekisin niin kun en sitä paperia missään tarvitse,kukaan yksityinen ostaja ei allekirjoita eikä tee luovaria.
- Rumalla(aito)
Rumalla(aito) kirjoitti:
En ikinä allekirjoita luovaria,miksi tekisin niin kun en sitä paperia missään tarvitse,kukaan yksityinen ostaja ei allekirjoita eikä tee luovaria.
Sähän olet jobbari joten en mä sulle myiskään autoani.
- Rumalla(aidoin)
Rumalla(aito) kirjoitti:
Sähän olet jobbari joten en mä sulle myiskään autoani.
Monelle muullekkaan noilla touhuilla.
- Rumalla(aidoin)
Rumalla(aidoin) kirjoitti:
Monelle muullekkaan noilla touhuilla.
Minä olen aina tehnyt luovutustodistuksen. Teen sen oikein mielelläni.
- joo
Et tee ikinä kauppakirjaa?
http://forum.nettiauto.com/viewtopic.php?t=30- otoklöp
En tiedä mitä tarkoitat koska en lue linkkejä. Jos sinulla on asiaa niin kirjoita se suoraan.
- juu juu
otoklöp kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat koska en lue linkkejä. Jos sinulla on asiaa niin kirjoita se suoraan.
Kauppakirjan teko on hyvä asia, mutta ei ehkä aina yleinen käytäntö yksityisten välisissä kaupoissa. Liikkeet pelaavat aina varmanpäälle ja tekevät kauppakirjan ostajan kanssa. Kysymällä myyjältä/ostajalta yksityiskaupassa kauppakirjan teosta selviää varmasti paljon on puhtaat jauhot pussissa ja asiat niinkuin sovittu, lisäksi kauppakirjaan voidaan merkitä kaikki yksityiskohtaiset asiat. Jos myyjä antaa takuuta autolle tai yms. Turha siitä on vinkua etteikö kauppakirjaa yleensä tehdä, säälin niitä jotka eivät voi käsittää että viisaat ja fiksut pelaavat varman päälle. Että eiköhän asia ala olla loppuunpuitu näiden "vastustajien" osalta!
- joppe
yksityisen kanssa myös kauppakirja jos ajoneuvossa ei papereita ,omistaja selviää suomessa aina ja se on kauppakirjan tekijän ja edellisen omistajan asia mistä paperit saavat.
- aloitttelevakauppiaas
elikkäs auto pitäis myyjä tietääks kukaan miten?
- VirhevastuupelleilySEIS
Muistakaa sitten kirjoittaa 'Myydään sellaisenaan korjattavaksi. '
Lisäksi vielä johonkin pieni lista vikakohteista joita ei oikeasti ole. Jos ostaja rupeaa empimään niin tarjoa puhtaan kauppakirjan tekoa 500 euron lisähinnasta.
Sano EI virhevastuupelleille! - VirhevastuupelleilySEIS
Lisäksi vielä johonkin pieni lista vikakohteista joita ei oikeasti ole. Jos ostaja rupeaa empimään niin tarjoa puhtaan kauppakirjan tekoa 500 euron lisähinnasta.
Sano EI virhevastuupelleille! - Virhevastuupelleily
Sano EI virhevastuupelleille! - Virhevastuupelleily
Sano EI virhevastuupelleille!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802150- 1751791
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701662Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1091470Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241443- 1051145
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1611076Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56880Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876