Aikuiseen makuun

Täällä eletään, nykyään, enimmäkseen nuoruuden/lastenlasten kautta, tai sitten vanhuuden/vanhojen kautta.

Peekele!

Minä haluun, haluun!, haluun"!
Että täällä eletään tämän hetken kautta.

Menköön marjapuskat, Mustikat, Sienet tai Meripäivät, POP-konsertit, maalaisnäytelmät, maatalousnäyttelyt, lähiruoka, kotitila-viinit, Mansikat ja Mansikki-näyttelyt....

Kunhan eletään nyt ja tässä ja heti, korkeintaan kuukauden päässä, takaisinkin päin laskien.

Sviddu! Ei tää oo mikään Vanhuuden makuun...heevetti!

H.

53

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on facebooktyylinen aloitus, jossa eletään tätä päivää. Tervetuloa ; ))

• "korppikotkanmatkijani"

Minä luulen saaneeni tarpeeksi maistiaisia sinulta jo nyt, tukehtumiseen asti.
        Joten, toistaiseksi kieltäydyn kutsusta, ja Facebookiin en koskaan sorru.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"korppikotkanmatkijani"

Minä luulen saaneeni tarpeeksi maistiaisia sinulta jo nyt, tukehtumiseen asti.
        Joten, toistaiseksi kieltäydyn kutsusta, ja Facebookiin en koskaan sorru.
        H.

Ei kai Korppis sua hunksz mihinkään faceen pyytänyt, vaan sano, et hällä on

facebook-tyylinen alotus.

Pitää käydä se lukemassa.

• Mitäs sinulla on marjapuskia, mustikoita ja sieniä vastaan?
      Nehän uudistuvat joku vuosi, toisin kuin joidenkin ihmisten ajatukset ja tavat.
      Vanhat, ylivuotiset marjat ja sienet annetaan pakkasesta laiskoille, jotka eivät itse viitsi kerätä mitään.
      Lähetänks mie ne siulle?

Minä elän tätä päivää erittäin vahvasti, eläkkeestä ja vanhuudesta en haaveile enkä juurikaan kirjoita.
      Ne ovat jossakin kaukaisessa tulevaisuudessa, miehän olen vielä nuori ihminen.
      Vaikka mummi olenkin.

Hitsiläinen tai hippiläinen vieköön..

• "Anceli"

"Menköön marjapuskat, Mustikat, Sienet tai Meripäivät, POP-konsertit, "

Tuo lause, vaikka vaikea onkin tyyliltään, tarkoitti sitä että hyväksyn.
        Ja sie saat pitää vauvas, sie ko et siitä kohkaa koko ajan.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

"Menköön marjapuskat, Mustikat, Sienet tai Meripäivät, POP-konsertit, "

Tuo lause, vaikka vaikea onkin tyyliltään, tarkoitti sitä että hyväksyn.
        Ja sie saat pitää vauvas, sie ko et siitä kohkaa koko ajan.
        H.

Mikään vaikea lause ollut, mut mie olisin kirjoittanut, että hyväksyn jne...
        Menköön voi tarkoittaa myös, että menköön.. :)
        Mie pidän vauvani, joka painaa lähes 9 kiloa, on minul ens viikol voimat koetuksella kun meen häntä hoitelemaan.
        Enkä mie olekaan mikään höperö mummi..

Ja oikeastaan piti kirjoittaa, että uudistuvat joka vuosi, ainakii tääl Karjalas..

• Lorena*

Mitä sä oikein itket, pitääkö koko maailman toimia niinkuin sä haluat?

Breivikín halusi muuttaa Norjaa vallan omalaatuisella tavalla loppujuoksussa kuitenkaan onnistumatta.

On huomioitava koko kirjoittaja porukkaa ei voi muuttaa mieleisekseen, on itse muututtava huomioimaan kanssakulkijat. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä voi rauhassa pitää oman mielipiteensä millaisena sen parhaana näkee.

Tee sellanen tulevaisuutta luotaava aloitus johon eilisen päivän eloa ei ole tarvis sepustella.

Tämä mummi lähtee huomenis Rosvopaistille miltei naapurikuntaan ja 3.8 Hamina Tattoo konserttiin, kyllä sitä joutuu raapaisemaan ekuja lompsasta reissuihin, mutta hyvään asiaan menevät. Tulevaisuudessa pelkään ukkosenilmoja, mikähän siihen auttais?
      Ja ne elokuun sametinpehmeät illat ja yöt, iltasitsit kynttilöineen on jo haaveisssa.Olen huolestunut sentimentaalisuudestani - liekö pahaksi?

Tää nyt on sulle vähän liian räväkkää tekstiä, eihän Villekään välittänyt vaikka oli 7 lapsen isä ja edelleen poikamies.Olen tällainen, sillä siisti.

• "Lorena*"

Ei niin raakaa naista, joka tekstiään sanelee, jota minä en kestäisi.

Ja kyllä minä vaadin että "minun maailmassani" eivät mummot mömmöile eivätkä papat paapoile.

Kunnioituksella luen myös, kuinka näytät elävän tässä päivässä, on Haminan tatuointi-messuja ja raa'an paljasta lihaa tiedossa.

Ilmatieteenlaitoksen ilmat sopivat aina useimmille, sadevaatteissa menevät jotkut hyppimään lätäköihin, toiset romanttisesti puistoihin, kuuntelemaan hellän kesäsateen kuiskintaa puitten lehdissä, kun eivät Juhannuksena kerinneet keräämään yrttejä, sateen kuiskeessakin voi kuulla rakkaansa äänen.
        Kuten Laatokan laineissa, ukkosen äänikin kuuluu joidenkin rakkaisiin.
        Pitää vain syventyä.

Raha on raakaa rakkautta, mutta sekin on osa elämää, niin tänään kuin ennenkin.
        Sillä pitää vain osata ostaa oikeaa rakkautta.
        Jotkut ostavat sillä öljyvärejä, jotkut auton-osia, jokut taas korviasäårkevää mölyä, teltantäydeltä.

Hyvään tulevaisuuteen johtavaa tieto-taitoa olen jo jakanut, vaan minua kun ei uskota koskaan, ei missään.
        Aina on vastassa jonkinlainen epäluulo. :)

H.

• Meidän maailma
        hunksz kirjoitti:

"Lorena*"

Ei niin raakaa naista, joka tekstiään sanelee, jota minä en kestäisi.

Ja kyllä minä vaadin että "minun maailmassani" eivät mummot mömmöile eivätkä papat paapoile.

Kunnioituksella luen myös, kuinka näytät elävän tässä päivässä, on Haminan tatuointi-messuja ja raa'an paljasta lihaa tiedossa.

Ilmatieteenlaitoksen ilmat sopivat aina useimmille, sadevaatteissa menevät jotkut hyppimään lätäköihin, toiset romanttisesti puistoihin, kuuntelemaan hellän kesäsateen kuiskintaa puitten lehdissä, kun eivät Juhannuksena kerinneet keräämään yrttejä, sateen kuiskeessakin voi kuulla rakkaansa äänen.
        Kuten Laatokan laineissa, ukkosen äänikin kuuluu joidenkin rakkaisiin.
        Pitää vain syventyä.

Raha on raakaa rakkautta, mutta sekin on osa elämää, niin tänään kuin ennenkin.
        Sillä pitää vain osata ostaa oikeaa rakkautta.
        Jotkut ostavat sillä öljyvärejä, jotkut auton-osia, jokut taas korviasäårkevää mölyä, teltantäydeltä.

Hyvään tulevaisuuteen johtavaa tieto-taitoa olen jo jakanut, vaan minua kun ei uskota koskaan, ei missään.
        Aina on vastassa jonkinlainen epäluulo. :)

H.

"Ja kyllä minä vaadin että 'minun maailmassani' eivät mummot mömmöile eivätkä papat paapoile." Olet erehtynyt, me emme elä sinun maailmassasi, vaan sinä yrität muuttaa meidän maailmaamme ja käsityksiämme siitä.

Sinun tieto-taitosi on sinun oma näkemyksesi. Pidä hyvänäsi ja opettele elämään ihmisiksi ainakin täällä, Meidän yhteisessä maailmassamme!

• Meidän maailma kirjoitti:

"Ja kyllä minä vaadin että 'minun maailmassani' eivät mummot mömmöile eivätkä papat paapoile." Olet erehtynyt, me emme elä sinun maailmassasi, vaan sinä yrität muuttaa meidän maailmaamme ja käsityksiämme siitä.

Sinun tieto-taitosi on sinun oma näkemyksesi. Pidä hyvänäsi ja opettele elämään ihmisiksi ainakin täällä, Meidän yhteisessä maailmassamme!

"Meidän maailma"

Missään maailmassa, en minä anna mädän lihan valua.
        Maailma ei koskaan ole yhteinen, siinä vain eletään yhdessä koska muuta ei voi.

Sinäkin elät omassa maailmanosassasi ja minä omassani.
        Elämän kasvattajilla, ylläpitäjillä ja otteensa menettäjillä on oma osansa.
        Kynsin ja Varpain, pysyttelen ylläpitäjissä, en mätänä luovuttajissa.
        H.

• eilen vai tänään

Voi hunekkelo!

Siehän täällä oot paljon kertonut eletyistä eloistasi. Mut onko se vain siun yksinoikeus?

Eiks täällä paljon jauheta tämän päivän politiikasta, laihdutuksista, ruuasta jne.

• Olen vastaillut aloituksiin ja kommentteihin.
        Se on masentavan totta.
        H.

• Tase pappa
        hunksz kirjoitti:

Olen vastaillut aloituksiin ja kommentteihin.
        Se on masentavan totta.
        H.

hunksz/ NYT -- JUST NYT Ylös- ulos ja kaljalle.
        Potutuksesi on jo sitä luokkaa, mikä ei parane yksin kotona äristen.
        Viisi pitkää tuoppia ja kunnon iltapissalla käynti iltatuimaan auttaa asiaa.
        Tulevaisuus näyttää aamusella paljon paremmalta.
        Näyttää ainakin ennen kukkaroon kurkistamista, peiliin vilkaisusta puhumattakaan.

• Tase pappa kirjoitti:

hunksz/ NYT -- JUST NYT Ylös- ulos ja kaljalle.
        Potutuksesi on jo sitä luokkaa, mikä ei parane yksin kotona äristen.
        Viisi pitkää tuoppia ja kunnon iltapissalla käynti iltatuimaan auttaa asiaa.
        Tulevaisuus näyttää aamusella paljon paremmalta.
        Näyttää ainakin ennen kukkaroon kurkistamista, peiliin vilkaisusta puhumattakaan.

"Tase-pappa"

Siitä on jo aikaa, kun kapakan oven avasin.
        Silloin loppui vapaa tupakointi.
        Paljon muutahan en sieltä kaivannut, kainalooni vain jotkut kaivautuivat.
        Minä vähän luulen, jotta ulkoilen useimmin kuin moni muu.
        Isojen kirjaimien käyttö saa minut vähän epäilemään että nimmariasi on lainattu.
        H.

• Tase pappa
        hunksz kirjoitti:

"Tase-pappa"

Siitä on jo aikaa, kun kapakan oven avasin.
        Silloin loppui vapaa tupakointi.
        Paljon muutahan en sieltä kaivannut, kainalooni vain jotkut kaivautuivat.
        Minä vähän luulen, jotta ulkoilen useimmin kuin moni muu.
        Isojen kirjaimien käyttö saa minut vähän epäilemään että nimmariasi on lainattu.
        H.

h/ Ei lainattu. Ihan itse veivasin lauseet.
        Niinhän siinä aina käy - jos jotakin lopettaa, tulee jotakin tilalle!
        Vapaaehtoisestiko lopetit kapakoissa käynnin?

Sitä minä vaan tässä joskus ihmettelen, millä heevatun välillä Sinä ehdit ulkoilemaan.
        Kirkon Kiviaidallako, vai puiston penkillä sitä konettasit näpelöit.
        Avasinpa ketjuja milloin hyvänsä, loistaa kommenttisi uunituoreena iloksemme.
        No - moneenhan pystyvä Mies ehtii.

• tuskin ulkoileekaan
        Tase pappa kirjoitti:

Sitä minä vaan tässä joskus ihmettelen, millä heevatun välillä Sinä ehdit ulkoilemaan.

Kapakissa ei saa polttaa röökiä.

• Tase pappa kirjoitti:

"tase-pappa"

Vähän helpotti.
        Yleensä minä saavun palstalle 12.00, suurinpiirtein.
        Sitä ennen olen heräillyt 04.00, suurinpiirtein.
        Kahvit, Viili, joskus muutakin jne.
        Jokunen aika sitten, otin vakavamielisesti kameran mukaan aamuisin, ja kuvailin sillä luontoa ja muutakin lentävää, mitä täällä Stadissa on.
        Lopetin sen, koska totesin että netti on täynnä parempia kuvia.
        Nykyään, satunnaisesti, on kamera mukana lenkkeillessäni, jospa törmäisin liikenneonnettomuuteen jossa veri lentäisi yms.
        Kerran oli lähellä, mutta olin silloin jo kotona. 11V. kuoli ja pääsi lehtiin.

Mutta aina on minulla tietokone päällä, suljen sen vasta 18.00, suurinpiirtein.
        Teen sillä kaikenlaista, vastailen palstallekin, jos se huomauttaa että kommentti on tullut.
        Usein on tullut..
        Perjantaisin olen, vaan en joka Perjantai, kalja-salkun lumoissa. Vanhasta muistista.
        Taidan olla aikasti tavis.
        Vapaaehtoisesti lopetin, kuten tuossa alempana kerrotaankin.

H.

• ?

Vaikeaapa on eilistä hengittää, saati huomista, kun sitä ei aina edes tule.
      Huomisen huolet ja eilisen eineet, eivät paljon tätä päivää elätä.

Mikä on vanhuus, miltä se maistuu? Missä se tuntuu? Itse olen ikiajoiksi jäänyt 3-kymppiseksi, enkä siitä aio tässä elämässä vanheta.

Nyt syödään mansikkaa, huomenna järsitään jääpuikkoa, sitä on oleva ja kuluva aika.

Onnekseni jokainen päivä tuo ihan itsestään uutta ja arvokasta. Ei tarvi elää muiden kautta, kun omassakin olemisessa on tarpeeksi opittavaa.

Onko sinulla jokin vanhuusprobleemi, kun niin usein puhut siitä?
      Vasta kävin John Fogertyn konsertissa, aion olla hengissä, kun hän seuraavankin kerran maahamme eksyy.

• "?"

Kuten neropattina huomasitkin, minulla on ongelma.
        Olen kaikkia juuriani myöten kyllästynyt Keinutuoli-journalismiin.
        Mutta, en ole innostunut myöskään siitä, että Suomeen tuodaan rääppiäisiä viettäviä poppareita.
        Lippunsa maksoivat ennen 1000 taalaa, jossain svidun Suomalaispuistossa enää 40.
        Ja sinne mennään ja kehutaan nuorekkuudellaan.
        Periaate on hyvä, mutta se pitäisi pitää visusti sisimmässään.
        On totta että uusia, kannatettavia poppareita ei oikein ole syntynyt.
        Joku Jamaicaa matkiva risuparta, tai konemusiikki-paljastelija.
        Kansainvälisiä mega-staroja ei ole syntynyt, paitsi hirveellä hypetyksellä, ja niihin Suomella ei ole varaa.
        H.

• *säälii*

hih, pikkunapoleon tuli taas paikalle hakemaan lääkettä alennuskomplekseihinsa

• "*säälii*"

Kuten me kaikki toisinaan, kuten me kaikki.
        Kiitos kuitenkin että kiinnitit huomiosi, nimenomaan, minuun.
        H.

• *säälii*
        hunksz kirjoitti:

"*säälii*"

Kuten me kaikki toisinaan, kuten me kaikki.
        Kiitos kuitenkin että kiinnitit huomiosi, nimenomaan, minuun.
        H.

autan sinua venyttämään sisällötöntä ketjuasi, säälistä

• *säälii* kirjoitti:

autan sinua venyttämään sisällötöntä ketjuasi, säälistä

"*säälii*"

Anna palaa vaan, kunhan muistat että vedätys ei ole minun etuoikeuteni.
        H.

• Ite oot hunksi van-

ha äijä, mikä sinnuu riepoo?

• "Ite oot hunksi van-"

Noh, olet saanut minulta Sudokun.
        Koitahan pärjätä.
        H.

• Kun minusta nyt kuitenkin tuli se vanha-vanha täti niin pakko se on puhua systerin tytöntytön pojasta. Siitä riivatun ihanasta tenavasta.
      Vaikka kuinka on meripäivät niin ristiäiset lähenee.
      Totuus kun ei pala tulessakaan.

Ai niin tämäkö nyt oli sitten minun arvoiseni alotus?

• meeriamanda

Niinpä, minulle hän kirjoitti mm. Aina on hellyyttävää että minua joku seuraa joka paikkaan.

Itse tänään musapalstalla " tunkee " kuin isäntä määräillen kuinka monta cipaletta saa laitella. sekoillen Ancelin ja minun juttuihin. :)))
        Met ei häntä pyydetty - tuli pyytämätä ://

• meeriamanda kirjoitti:

Niinpä, minulle hän kirjoitti mm. Aina on hellyyttävää että minua joku seuraa joka paikkaan.

Itse tänään musapalstalla " tunkee " kuin isäntä määräillen kuinka monta cipaletta saa laitella. sekoillen Ancelin ja minun juttuihin. :)))
        Met ei häntä pyydetty - tuli pyytämätä ://

Hän on sellainen että , jos antaa luvan, ärsyttää hyvinkin paljon....tahallaan.
        Noo mulle sillä ei ole vaikutusta.
        Poistun pois, tai sitten en.
        Me kun täällä emme pysty sen toisen näppäilyjä määräämään.
        Niin kun ei kukaan meidän :)

• tulisilla kirjoitti:

Hän on sellainen että , jos antaa luvan, ärsyttää hyvinkin paljon....tahallaan.
        Noo mulle sillä ei ole vaikutusta.
        Poistun pois, tai sitten en.
        Me kun täällä emme pysty sen toisen näppäilyjä määräämään.
        Niin kun ei kukaan meidän :)

Kyllä hänen kanssaan pärjää, ellei ala nenulle hyppimään liian innokkaasti. Enkä siedä sellaista inhottavaa, loukkaavaa veetuilua, senkin osaa. Vaikka toista väittää, jopa huumoriksi.
        Meitä likkoja ei yks kutale määräile.. :)

• Anceli kirjoitti:

Kyllä hänen kanssaan pärjää, ellei ala nenulle hyppimään liian innokkaasti. Enkä siedä sellaista inhottavaa, loukkaavaa veetuilua, senkin osaa. Vaikka toista väittää, jopa huumoriksi.

Pärjää, pärjää :)
        Onhan se pärjättävä kun täällä kijoittelee.

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Hölmökin ymmärtäisi kelle kantsii keljuilla ja kelle ei, varsinkaan kun harvoin saa asiallisia vastauksia.

Ehkä hänelle sitten noi keljuiluviestit ovat parhautta, saa sanailla viisaitaan :))
        Usuttaa toiset raivoon - no jokainen nauttii tavallaan ja tahoillaan netteilystä.

• meeriamanda kirjoitti:

Hölmökin ymmärtäisi kelle kantsii keljuilla ja kelle ei, varsinkaan kun harvoin saa asiallisia vastauksia.

Ehkä hänelle sitten noi keljuiluviestit ovat parhautta, saa sanailla viisaitaan :))
        Usuttaa toiset raivoon - no jokainen nauttii tavallaan ja tahoillaan netteilystä.

Voisiko tämän sanoa lyhyesti näin; meissä likoissa on proteiinia, pohjalaisittain roteiinia, kuten olen Orvokki Aution kirjoista lukenut.
        Pesärikko on erityisen hyvä kirja.

Jokainen nauttii jostakin, tää yks keljuiluista, outoa. :)

• Anceli kirjoitti:

Voisiko tämän sanoa lyhyesti näin; meissä likoissa on proteiinia, pohjalaisittain roteiinia, kuten olen Orvokki Aution kirjoista lukenut.

Pesärikon kävin katsomassa kesäteatterissa joskus kauan sitten.
        Oli hyvä sielläkin. Muistaakseni Hankasalmella. Siellä oli siihen aikaan todella upea kesätetteri. Käytiin monenakin kesänä.

• tulisilla kirjoitti:

Pesärikon kävin katsomassa kesäteatterissa joskus kauan sitten.
        Oli hyvä sielläkin. Muistaakseni Hankasalmella. Siellä oli siihen aikaan todella upea kesätetteri. Käytiin monenakin kesänä.

Telkkarista tuli moniosaisena sarjana vuosia sitten, Pekka Valkeejärvi oli pääosassa, esitti Olavia. Aina olen tuosta Pekasta tykännyt, mies minun makuuni.
        Kotikadussa näytteli ja kuoli raukka pois.

http://www.yle.fi/kotikatu/index.php/henkilot/106/

• "tulisilla"

Katson että sinulla on oikeus arvoisaan kohteluun, kuten Ancelilla, te ette kakaroista jankuta, vaan yleensä kätkette heidät sydämiinne.
        Täytä sinäkin teltassa korvasi, mieluummin vahalla tai vaikulla. :)
        Mutta älä pukeudu telttaan, kait siul on jotain muuta?
        Vielä?

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Katson että sinulla on oikeus arvoisaan kohteluun, kuten Ancelilla, te ette kakaroista jankuta, vaan yleensä kätkette heidät sydämiinne.
        Vielä?

H.

Enhän minä telttaa omistakaan.
        Sopusellainen oli joskus, silloin kun se oli muotia ja pitkin suomen nientä kuljettiin.

Sitä kai sinä tarkoitit :)

• meeriamanda kirjoitti:

"meriameeba"

Minä kyllä erotan kenelle minä voin "keljuilla".
        Enhän minä tuntemattomille sentään.... Niiden rakkaudesta kun ei ihan heti tiedä. :)
        Ennen kuin kokasee kepillä....

H.

• Anceli kirjoitti:

Telkkarista tuli moniosaisena sarjana vuosia sitten, Pekka Valkeejärvi oli pääosassa, esitti Olavia. Aina olen tuosta Pekasta tykännyt, mies minun makuuni.

Heh, nyt meni vanha halpaan:)
        Siis kuoli kotikadussa?
        Piti mennä wikistä katsomaan että koska on kuollut, mutta ei siellä ollut kun syntymäaika.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Vielä?

H.

Koska nimimerkkini mainitsit, saanen sanoa kiitoksen sanan ystävällisestä ja arvoisasta kohtelulupauksesta.
        Kiltti poika.. :)

• tulisilla kirjoitti:

Heh, nyt meni vanha halpaan:)
        Siis kuoli kotikadussa?
        Piti mennä wikistä katsomaan että koska on kuollut, mutta ei siellä ollut kun syntymäaika.

Sinuu on niiiiin helppo huijata.... ;))
        Sarjakuvissa voi eläväkin kuolla.

• Anceli kirjoitti:

Koska nimimerkkini mainitsit, saanen sanoa kiitoksen sanan ystävällisestä ja arvoisasta kohtelulupauksesta.
        Kiltti poika.. :)

"Anceli"

Hän on hyvä vaan, kunhan muistaa että erityisen arvostavat kommenttini saa hän.
        Niin että korvissakin tuntuu. :)
        Niinku Korvilleen...
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Hän on hyvä vaan, kunhan muistaa että erityisen arvostavat kommenttini saa hän.
        Niin että korvissakin tuntuu. :)
        Niinku Korvilleen...
        H.

Ymmärrän ja kiitän uudelleen.. :)

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Mä olin TTT tää kattoos sitä ja Orvokki Autio istui melkein takanani, toki tunnistinkin. Kun esitys päättyi hänet kutsuttiin näyttämölle ja onniteltiin , kukitettiin. Sanoi puheessaan et siihen romaaniin mahtuu pieni e-p kylän ihmiset...jokaisesta on jotakin.

Ootko lukenut sen Valokuva varkaat? Aivan upea on sekin teos.

Niin, minulle sellainen nettinicci on entinen jos ´hyppää´ silmilleni , enkä tiedä miksi?
        Vältän heitä , olen hyvä muistinen :))

Myös olen kyllästynyt syyttelyyn puskailuista...pitää pystyä todistamaan epäilynsä, ennenkö alkaa sekoilemaan. En itse harrasta luulotautisuutta.

• meeriamanda kirjoitti:

Mä olin TTT tää kattoos sitä ja Orvokki Autio istui melkein takanani, toki tunnistinkin. Kun esitys päättyi hänet kutsuttiin näyttämölle ja onniteltiin , kukitettiin. Sanoi puheessaan et siihen romaaniin mahtuu pieni e-p kylän ihmiset...jokaisesta on jotakin.

Ootko lukenut sen Valokuva varkaat? Aivan upea on sekin teos.

Niin, minulle sellainen nettinicci on entinen jos ´hyppää´ silmilleni , enkä tiedä miksi?
        Vältän heitä , olen hyvä muistinen :))

Myös olen kyllästynyt syyttelyyn puskailuista...pitää pystyä todistamaan epäilynsä, ennenkö alkaa sekoilemaan. En itse harrasta luulotautisuutta.

Olen lukenut kaikki Aution kirjat, niistä on jäänyt mieleen joitain pohjalaissanontoja, hillitte ittes esim. :)
        Hyvä muisti on minullakin, joskus tuntuu, että liiankin hyvä.
        Ja syyttä suotta ei saa ketään syytellä.

• Anceli kirjoitti:

Mut Valkeejärvellä oli Kotikadussa karsee osa!

Hyvä että "kuoli".

Mua jakso ärsyttää, et Niinan piti vieläkin mennä sekoileen vieraisiin.

• Anceli kirjoitti:

Olen lukenut kaikki Aution kirjat, niistä on jäänyt mieleen joitain pohjalaissanontoja, hillitte ittes esim. :)
        Hyvä muisti on minullakin, joskus tuntuu, että liiankin hyvä.
        Ja syyttä suotta ei saa ketään syytellä.

Mulle on jääny mieleen: mitä siitä ihmisekki sanoos.....

• minttupuu kirjoitti:

Mut Valkeejärvellä oli Kotikadussa karsee osa!

Hyvä että "kuoli".

Mua jakso ärsyttää, et Niinan piti vieläkin mennä sekoileen vieraisiin.

Mie tykkäsin Antista, eikä hän väkisin mitään yrittänyt, eihän he olleet edes "silleen". Tiijä vaik itekii olisin sortunut tuommoiseen mieheen. Oikein mukava, vitsikäs ja ihana..
        Olisko vähän mautonta huumoria tää.. ;)

• 4 pv/yötä/kk meillä

Aloittaja on aivan oikeassa. Pelkistäen: Isovanhemmilta riistetään oma aika, lapset erovat ja heillä nuorilla ihmisillä on muutakin tekemistä kun hoitaa lapsiaan.
      Lapset tyrkätään isovanhemmille, ihan viikottain ja mamalla ja papalla se
      eläkeelläoloaika kuluukin lapsenpiikana olemiseen. Yleensä se on vielä niin, että vaan TOISEN puoliskon vanhemmat osallistuvat hoitoon (tai omivat/ottavat lapset itselleen). Harvoin lastenlapsia hoitaa, sekä miehen ,että naisen vanhemmat.
      Tottakai maantieteellinen sijaintikin ratkaisee osansa.

Vielä kerran : Kiitos aloittajalle.

• "4 pv/yötä/kk meillä"

Kappas vaan, jotain näytät sinäkin tietävän.
        Vaikka vanhuudesta kirjoitatkin.

Tuo ei ollut ajatukseni ydin, mutta vastasit viisaasti, vaikka ehkä henkilökohtaisestikin.
        Kiitos sinulle siitä.
        H.

• Olet ottanut asiakses puistella pölyjä olkapäiltä.
      Olen jo vuoren verran totutellut vapauteen joka tuntuu suorastaan pelottavalta.
      EI oo tarvetta pitää huolta kenestäkään ja kaikki vainajat on haurattu.
      Itte tosin olen seuraava potentiaalinen lähtijä mut sitä ei nyt surra.
      Kun aamuisin heräilen niin mulla ei oo muuta huolta ku mennä töihin ajoissa.Kun ehtoolla suunistaa kotiin niin ei oo muuta ku vapaita valintoja eressä.
      Sellanen vapaaajan määrä on käsittämättömän tuntuinen ,mun elämä ei muuta olekkaan kun elämistä tässä ja nyt hetkessä.
      Ei oo tarvetta muistella menneitä kunnia päiviä ja tulevaisuures tuskin on enää urotekoja.

• henrjii

Mä seuraan jättikurpitsan kasvua, kaksi niitä näkyy tulevan, ovat jo tennispallon kokoisia.
      Vähän se maahanpano myöhästyi, mutta nyt on luvattu helteistä elokuuta.
      Huomenna kurpitsankasvun seuraaminen keskeytyy, kun haen anopin tampesterista, on saanut sädehoitoa, ja solumyrkkyä, ja on vähän huonolla hapella. Pääsisi hän taksillakin, mutta haluaa, että haetaan henkilökohtaisesti.
      Lopuksi sanoisin tukipaketille, notta, niinkuin Jutta

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 520
      7777
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      232
      2692
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2591
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1950
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1612
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1188
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1165
    Aihe