koeaikapurku

minut siis potkittiin vanhasta työpaikastani 4pv ennen koeajan loppumista 2tuntia sen jälkeen kun olin ilmoittanut olevani sairaslomalla, olen kyseisessä paikassa ollut töissä aikaisemmin 1vuoden verran vuokrafirman kautta ja olin n.3kk pois ja kyselin esimieheltä paluusta ja ottivat vanhana työntekijänä takaisin(nyt siis pääsin talon kirjoille), nyt jälkeenpäin vasta ihmettelen että miksi minulle laitettiin uusi koeaika, olinhan jo 1vuoden aikana osoittanu työtaitoni ja kun kerta takaisinkin ottivat niin onhan ne työt ollu hallussa.

mutta tosiaan esimies soitti pari tuntia sairaslomailmoitukseni jälkeen että työsopimukseni puretaan KOSKA EN SOVELLU TEHTÄVÄÄN, siis tehtävään jossa olin ollu jo 1vuoden ja melkein 4kk päälle. mutta papereihin laittoivat syyksi KOEAIKAPURKU. lisäksi papereissa lukee että minua on kuultu, vaikka ei ole, minulle vain soitettiin että työt loppuu eikä annettu tilaisuutta tulla kuulluksi

mitä tässä tilanteessa ny vois tehä ja miten riitauttaa tai ylipäätään saada selville ne oikeat syyt??
1309
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ei tuossa itse voi mitään tehdä. Asiantunteva lakimies voi arvioida, voisiko saada korvauksia. Liittoon siis yhteyttä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

väärinperustein? kirjoitti:

minut siis potkittiin vanhasta työpaikastani 4pv ennen koeajan loppumista 2tuntia sen jälkeen kun olin ilmoittanut olevani sairaslomalla, olen kyseisessä paikassa ollut töissä aikaisemmin 1vuoden verran vuokrafirman kautta ja olin n.3kk pois ja kyselin esimieheltä paluusta ja ottivat vanhana työntekijänä takaisin(nyt siis pääsin talon kirjoille), nyt jälkeenpäin vasta ihmettelen että miksi minulle laitettiin uusi koeaika, olinhan jo 1vuoden aikana osoittanu työtaitoni ja kun kerta takaisinkin ottivat niin onhan ne työt ollu hallussa.

mutta tosiaan esimies soitti pari tuntia sairaslomailmoitukseni jälkeen että työsopimukseni puretaan KOSKA EN SOVELLU TEHTÄVÄÄN, siis tehtävään jossa olin ollu jo 1vuoden ja melkein 4kk päälle. mutta papereihin laittoivat syyksi KOEAIKAPURKU. lisäksi papereissa lukee että minua on kuultu, vaikka ei ole, minulle vain soitettiin että työt loppuu eikä annettu tilaisuutta tulla kuulluksi

mitä tässä tilanteessa ny vois tehä ja miten riitauttaa tai ylipäätään saada selville ne oikeat syyt??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu