Sytytysvirta päällä hinatessa?

tyhmä kysyy

Autoa pitäisi hinata.

Hinattavassa autossa virtalukossa avaimet ja virrat päällä, niin ei mene rattilukko päälle. Mutta vilkut ei toimi jos ei ole sytytysvirta päällä. Saako sytytysvirtaa pitää päällä pitkää aikaa, vai rikkooko jotain? Jostain muistan kuulleeni, ettei sytytysvirtaa saisi pitää turhaan pitkää aikaa päällä, voi muka rikkoa jotain, onko näin?

6

2646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Saa
      Ei riko
      ei ole

• Ei ikiliikkujaa

Sen verran on tuossa viimeisessä väitteessä perää, että jos sytytysvirtaa pidetään liian pitkään päällä, akku tyhjenee. Ei tosin ole normaalisti ihan ensimmäisen hinaustunnin ongelma.

• woiegj0werhgjreoioe

Kyllähän ennen sanottiin ettei sytytysvirtaa saisi pitää tarpeettoman pitkään päällä käynnistämättä moottoria, olikohan syynä että puola saattaa rikkoutua tai ylikuumentua tms. Liittyisiköhän vanhoihin katkojan kärjillä varustettuihin puoliin, niissä oli etuvastus mikä ohitettiin käynnistyksen yhteydessä, ilmeisesti että startatessa sytytysjärjestelmässä olisi tavallista korkeampi jännite?

• selviskö?

Silloin kun autoissa oli vielä ns.katkojankärjet, niin sytytysvirran pitkään ollessa päällä, ja katkojankärjet kiinni, kuumeni puola niin paljon, että se pahimmassa tapauksessa saattoi kärähtää. (savu nousi konepellin alta) toisaalta jos näki sen vaivan, että irroitti virranjakajan kannen, ja eroitti kärjet toisistaan esim pyöräyttämällä moottoria sen verran, että kärjet aukenivat, niin sen jälkeen voi virtoja pitää päällä niin pitkään, kun tarve vaatii. nyky autoissa tuota pelkoa ei enää ole, kun ei ole katkojankärkiäkään.

• ässä..

Jos ohjauslukko menee päälle ennen avaimen poistoa lukkopesästä, on siinä lukossa vikaa.

• 87k

tosiaan, ohjauslukko ei saa mennä päälle ennenkuin avain on poistettu.

Ja näissä uusissa autoissa, usein jos on virta päällä noin 15 min ilman että on kone käynnissä, menee auto itsestään "eco" tilaan ja sammuttaa ylimääräiset sähkölaitteet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe