Oon tässä venyttänyt ja vanuttanut omaa hampaiden oikomistani, nuorempana niitä oikaistiin ja lyttyyn meni se hanke. Vähän vanhempana seliteltiin, että pitäis leuat ihan leikata katki ja laittaa uudelleen "paikoilleen". Kosmeettista ei.
Nyt alkanu vähän kipeytyä/jännittyä leuat ja kunnalliselle puolelle on pelkkään normaaliin hoitoon jonotusaika jo 6kk. En uskalla kuvitella, mitä se olisi oikomiseen saati sitten, tekisivätkö he enää kun oikomiseni "keskeytyi".
Katselin netistä, niin oikomiskojeen hinnaksi on laitettu n. 2 500e ja erikseen ns. arviokäynti. Mietin, onko tää 2 500e siitä pelkästä kojeesta ja joka kerta tulee vielä käyntimaksut päälle (ja ovatko ne satoja vai kymmeniä euroja?) ?
Hetkeen ei olisi varaa nimittäin ottaa "ylimääräisiä" kuluja, vaan tarkotus olis säästää joku könttäsumma sivuun, jotta vois oikoa? Mut onko sellanen sit turha haave vai tuleeko aina jotain "yllätyksiä"?
Ja entä onko kukaan koskaan "joutunut" tilanteeseen, että olisi muuttanut toiselle paikkakunnalle esim. työn/koulun takia ? Oletteko käyneet entisen paikkakunnan hoitolassa vai menneet uuteen? Ja mitä kustannuksia tästä mahdollisesti seurannut? Onko vanha palauttanut rahaa ? Saitteko siirron konsernin sisällä (esim. Mehiläinen..)?
Oon kiitollinen vastauksista.
Oikomishoito yksityisellä?
5
340
Vastaukset
Minulla hinnat yksityisellä seuraavat:
Ensimmäinen käynti 111,00. Hampaiston jäljennökset ja kipsimalli 50,00, Röntgen 43,84, oikomiskojeen asennus 309,40. Hampaiden taakse asennettavat laitteet hammaslääkärin arvio 1100,00-1200,00. Lisäksi tulee käynnit kerran kuukaudessa 100,00 euroa. Jos kiinnike irtoaa, niin siitä tulee lisäkäynti. Ja jos kiinnike katoaa, niin uusi kiinnike luonnollisesti maksaa.- kiire1
hei, misää päin??????????????
Hei,
Jos sinulle on ehdoteltu kirurgisia toimenpiteitä, taitaa kyseessä olla vakava-asteinen purentavirhe ja voi olla, ettei pelkällä oikomisella saavuteta haluttua lopputulosta.
Purentavaivoista sen sijaan voi päästä eroon oikomattakin. Avainasia on tasapainoinen purenta, Sikinsokin olevaan hampaistoonkin on mahdollista saada hyvä ja toimiva purenta ja toisaalta täydelliseltä näyttävässä hapaistossa saattaa olla pahojakin purentavirheitä.
Itse teen etualueen oikomisia uudella Inman aligner oikomiskojeella, joka on loistava menetelmä oikeilla indikatioilla ja sen kokonaiskustannukset tosiaan on luokkaa 2000 - 2500 eur.
Varaa vain rohkeasti aika hammaslääkäriltä ja kerro huolistasi niin siitä ne hommat lähtee käyntiin.
yst. terv,
Pauli Kossila, hml
Aboadent, Turku- KOJEKONE
AIKA KALLIS JOS ON VAAN YKSI SIMPPELI KOJE
- juuh..
Itellä perus hammaskojeet ("raudat") ylhäällä ja alhaalla yksityisellä, hintaarvio n. 4000e (kuulema vähä yläkanttiin arvioitu). Alussa tulee kovasti kustannuksia, kun on kipsit, jäljennökset, röntgen. Ja tokihan itse toimenpide maksaa, koska sen tekee aina erikoishammaslääkäri ("oikoja"). Mutta en niin välittäisi summista tässä vaiheessa. Toki pidän kirjaa ja jos summa näyttää ylittävän ennustuksen jo liian aikaisin, niin sitten otan asian esille. Mutta mitä olen laskeskellut, niin yksittäinen "kiristyskäynti" voi maksaa vaikka reilut 200e.
Itse teen tätä vain esteettisistä syistä ja ikääkin 25v, eli yksityinen oli vähän pakko. Valitsin paikaksi sellaisen, mihin pääsen sujuvasti ja nopeasti, koska käyntejä on tosiaan n. 1krt/kk. Enpä sen enempää vertaillut paikkoja, enkä oikeastaan edes tiedä miten vertailisi. Hinta-arviotkin ja hoitokestot voivat heitellä ja toiset lääkärit varmaan heittävät yläkanttiin, toiset taas alakanttiin.. Bisnestä tämäkin kuitenkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275