kuinka usein näätte?

ikävä niin..

meillä välimatkaa n.160km ja näämme viikonloppusin.joka päivä ikävä raastaa sydäntä =(

25

959

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhytonamtkasi

      Eihän tuo ole matka eikä mittään.

      • m

        Itsellänikin takana 2 vuotta kaukosuhdetta, 170 km. Eihän tuo matka niin pitkä ole, mutta kyllä se silti tuntuu. Joka viikonloppu toki nähdään, mutta matka on liian pitkä ihan vaan pelkälle "päätin poiketa".. 2h ajo suuntaan. Jos matka kestäisi vain tunnin, olisi jo ihan eri asia.
        Toki joskus, kun on töissä pitänyt etäpäivää, niin on mennyt toisen luokse töitänsä tekemään.. ja seuraavana aamuna kironnut itsensä kun on joutunut kukonlaulun aikaan heräämään että kerkeää töihin ;)
        Jopa saikuteltu on toisten luona: kivempaahan se on olla kipeänä toisen luona, kun töistä päästyään keskittyy vain hoivaamiseen :)


    • ap

      eipä munkaan mielestä mutta si miehen varmaan. tai ei sitten tahdo nähdä niinkuin itse tahtoisin =(

    • grouw

      Itselle tuo välimatka ja näkemisen määrä olis luksusta. :)
      Meillä miehen kanssa välimatkaa n. 750km.
      Pystytään nähdä melko harvoin. Viimeksi nähtiin toukokuussa ja seuraavan kerran vasta lokakuussa.
      Kesällä piti nähdä, mut molemmille tuli kaikkea niin ei pystytä. :/
      Ja suhdetta takana vasta 6kk. Mutta ihan hyvin menee, kun on paljon tekemistä.

      • kaukoilija

        Eikö koskaan houkuta vaihtaa johonkin joka asuu lähempänä? Olen kaukosuhteessa, matkaa n. 150km ja kyllästyttää. Ei nähdä niin usein kuin suhde vaatisi, miehellä kaikkea muuta minua tärkeämpää.


      • grouw
        kaukoilija kirjoitti:

        Eikö koskaan houkuta vaihtaa johonkin joka asuu lähempänä? Olen kaukosuhteessa, matkaa n. 150km ja kyllästyttää. Ei nähdä niin usein kuin suhde vaatisi, miehellä kaikkea muuta minua tärkeämpää.

        Kyllä se on käyny välillä mielessä. Kun on juonu ja tuppaa tulemaan ikävämpi kuin yleensä, niin onhan siitä puhuttu, Tai minä olen puhunu ja toinen kuunnellut. Yhdessä kuitenkin vielä ollaan. :)
        Mies aikoo joskus muuttaa samaan kaupunkiin missä itse asun. Paino sanalla joskus.. Tapahtuuko se vuoden vai kahden päästä, en osaa sanoa. Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman pian.
        Mutta kaikkea ehtii vielä tapahtumaan kun nuoria ollaan. Minulla ikää 20, miehellä 23.


      • ....................
        grouw kirjoitti:

        Kyllä se on käyny välillä mielessä. Kun on juonu ja tuppaa tulemaan ikävämpi kuin yleensä, niin onhan siitä puhuttu, Tai minä olen puhunu ja toinen kuunnellut. Yhdessä kuitenkin vielä ollaan. :)
        Mies aikoo joskus muuttaa samaan kaupunkiin missä itse asun. Paino sanalla joskus.. Tapahtuuko se vuoden vai kahden päästä, en osaa sanoa. Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman pian.
        Mutta kaikkea ehtii vielä tapahtumaan kun nuoria ollaan. Minulla ikää 20, miehellä 23.

        Ootte vielä niin nuoria. Minä jo 35 ja mies 38. Aluksi kaipaaminen oli haikean mukavaa ja romanttista, nyt vaan semmoista turhaa. Yhdessä voitaisiin olla jos toinen haluaisi tarpeeksi.


      • ei voi ymmärtäää
        kaukoilija kirjoitti:

        Eikö koskaan houkuta vaihtaa johonkin joka asuu lähempänä? Olen kaukosuhteessa, matkaa n. 150km ja kyllästyttää. Ei nähdä niin usein kuin suhde vaatisi, miehellä kaikkea muuta minua tärkeämpää.

        Tämä kaukoilijalle: Mitäs toi välimatka tuohon vaikuttaa?
        Mies vaan on väärä jos sillä on paljon muuta tärkeämpää kuin sinä.


      • grouw
        .................... kirjoitti:

        Ootte vielä niin nuoria. Minä jo 35 ja mies 38. Aluksi kaipaaminen oli haikean mukavaa ja romanttista, nyt vaan semmoista turhaa. Yhdessä voitaisiin olla jos toinen haluaisi tarpeeksi.

        Joo nuoria ollaan, mutta tosissamme. Mies ollu alusta asti ehkä enemmän.
        En tarkoita ettenkö ottaisi tosissani, mutta minä vaan olen ollu se joka on ruikuttanu ja valittanu välillä. Mies ei ole kertaakaan puhunut erosta tai edes vihjaillu mitään. Hänelle ei ole välimatka/ikävä ollu niin vaikea kuin minulle.. Mutta onneksi "kohta" nähdään.. N. 2kk päästä.. :DD


    • huhhuh

      Apuva, vaan joka viikonloppu.. on ihmisiä jotka näkee harvemmin kuin viestin aloittaja.. minullekkin tuo olisi luksusta jos näkisimme mieheni kanssa joka viikonloppu.. Seurustelua takana 3v ja nyt hän on armeijjassa toisella puolella suomea. kirjaimellisesti. Olemme nähneet viimeksi 2kk sitten, ja seuraavaan kertaan on kolme viikkoa vielä. Että vähän positiivisuutta ja kärsivällisyyttä taskuihin!

    • farawaylove

      MEillä etäisyyttä 7757km joten nähdään noin neljä kertaa vuodessa, tietysti useampia viikkoja kerrallaan silloin kun nähdään. Viime vuodessa yhteisiä viikkoja oli 11. Kyllähän ikävä tulee, mutta yllättävän hyvin ollaan saatu toimimaan, onhan chat ja skype ja sähköposti. Tärkeätä on jakaa pieniä päivittäisiä asioita, eikä rypeä ikävässä. Joka ilta soitan hyvää yötä ja joka aamu hän soittaa minulle hyvää huomenta, aikaero tuo välillä haasteita, mutta nuo on meidän tärkeät rutiinit. Kun näkee jotain mitä haluaa jakaa toisen kanssa, kännyllä kuva ja se sähköpostilla rakkaalle nähtäväksi. Näin toinen on enemmän läsnä. Viime tapaamisesta on 1,5 kk ja seuraavaan tapaamiseen 2kk aikaa.

    • americanbride

      Meillä on etäisyyttä 8773 kiometriä, joten näkemisiä on 1-2 vuodessa. Viimeksi ollaan oltu yhdessä viime helmikuussa ja nyt on tarkoitus viettää ainakin joulu yhdessä hänen luonaan.

      Varmasti se ikävä raastaa jo lyhyemmissäkin eroissa, mutta jos toista aidosti rakastaa niin ei edes se välimatka ole este, vaan vain hidaste. Toki pitää olla valmis sitoutumaan täysillä, mutta niihän sitä pitää sitoutua kaikissa suhteissa.

      Skype on ihana keksintö samoin kuin Facebook. Totta kai se ikävä on hetken aikaa Spypen jälkeen tosi raastava kun se toinen on niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana, mutta sen on valmis kestämään.

      Usein kaipaisin sellaista foorumia, jossa jäseninä olisivat ihan oikeissa kaukosuhteissa kärvistelevät aikuiset ihmiset. Vertaistuki olisi joskus enemmän kuin tarpeen.

      • farawaylove

        Miten olis suljetty ryhmä vaikka facebookkiin? Siellä tietty joutuu omalla naamallaan keskustelemaan, mutta eipä tuo ainakaan minua haittaisi! Olen tuo sinua ennen kirjoittanut farawaylove ja mun mies asuu myös amerikassa. Vertaistuki olisi tosiaan joskus enemmän kuin tarpeen! Ja tietty noista amerikan koukeroistakin olisi joskus mukava haastella, meillä on oleskelulupa vireillä, enkä oikein tiedä mitä kaikkea on odotettavissa!


      • americanbride
        farawaylove kirjoitti:

        Miten olis suljetty ryhmä vaikka facebookkiin? Siellä tietty joutuu omalla naamallaan keskustelemaan, mutta eipä tuo ainakaan minua haittaisi! Olen tuo sinua ennen kirjoittanut farawaylove ja mun mies asuu myös amerikassa. Vertaistuki olisi tosiaan joskus enemmän kuin tarpeen! Ja tietty noista amerikan koukeroistakin olisi joskus mukava haastella, meillä on oleskelulupa vireillä, enkä oikein tiedä mitä kaikkea on odotettavissa!

        Kuulostaa hyvältä idealta, liityn kyllä heti kun joku vaan ryhmän perustaa.


    • In laaaaaaaaaaaav :)

      Meillä välimatkaa n. 200km ja näemme suurinpiirtein kerran noin puolentoista kuukauden aikana. Molemmilla on omat työnsä, koulunsa, kaveripiirinsä ja harrastuksensa, joten aina yhteisen ajan löytäminen ei ole helppoa.

      Toisaalta, emme seurustele virallisesti vaan suhteemme on enemmän teerenpeliä/tapailua, toisiimme tutustumista siitä huolimatta, että olemme tunteneet jo vuosituhannen alkupuolelta lähtien. Pidämme kuitenkin ajoittain hyvinkin tiivistä yhteyttä facebookin ja puhelimen välityksellä, ja rohkenen epäillä että molemmilla on hommassa enemmän tunnetta mukana kuin pelkillä ystävillä olisi. Itse olen ainakin palavasti ihastunut

    • FarDestination.

      Täältä löytyy 200km välimatkaa ja vuoden verran suhdetta takaa päin. Viikoittain kyllä näemme, viikonloppuisin aikalailla vain. Alkuhuumassa ja tunteiden myllerryksessä sitä jaksoi odotella vaikka ja mitä, mutta nyt näin suhteen tasaantuessa, sitä alkaisi kaivata normaalia arkea mukaan ja yhdessä asumista juurikin sen takia, että näin ei voi kyllä jatkua vuodesta vuoteen. Itse olen näillä näppäimillä muuttamassa mieheni kotikaupunkiin, koska kompromisseja täytyy ja pitää pystyä juuri tekemään tällaisissa tilanteissa..

      .. Ei ole itsestäänselvyyksiä arkiset asiat tällaisissa suhteissa. :-)

    • tearz

      Justiinsa heitin ihanimman miehen mitä tiedän Helsinki-Vantaan lentokentälle .. puolitoista viikkoa sain hänen seurastaan nauttia ja toinen kerta oli kuin tavattiin. Joka päivä ollaan yhteydessä oltu jo tammikuusta asti ja niin toivon, että tästä jotakin tulee. Onhan se Hollanti kuitenkin aika kaukana Suomesta .. :( itku tuli.

      • Kuka haluu mua

        Meillä miehen kanssa välimatkaa 50m ei ole vielä muutettu samaan taloon mutta nähdään joka päivä.


    • estoniagirl

      meillä on 358 km ja suomenlahti välissä nähdään toisiamme ehkä kerran kuukaudessa jos edes silloin..

    • Tittidiiiii

      Kaukosuhteessa olemisessa on puolensa ja puolensa. Itse olen jonkinsortin seurusteluasteella tällä hetkellä erään miehen kanssa, näemmä noin kerran kuukaudessa. Kun näemme, olemme tiiviisti sen ajan keskenämme, emme edes välttämättä tapaa yhteisiä kavereitamme vaan nautimme toistemme seurasta.

      Kieltämättä silloin, kun emme näe, itsestäni tuntuu kuin sydän pakahtuisi, ikävä on suuri, mutta ikävä ja odottaminen on sen arvoista :) Jatkuvasti on pientä kutkutusta ja kaihoa, tapaaminen on iloa täynnä eikä silloin arki pääse "sotkemaan" kuvioita, vaan pystymme oikeasti keskittymään toisiimme.

      Onneksi itselläni elämä on täynnä erilaista aktiviteettia ja päivät kuluvat kuin siivillä tapaamisten välissä. Ja luojan kiitos nykyään on facebookkia, skypeä sun muuta, jolla pystyy helposti pitämään toiseen yhteyttä :)

      Itse harkitsen vakavasti muuttoa toiselle paikkakunnalle, samalle kuin kyseinen mies. Pidemmän päälle tahtoisin jotain pysyvämpää, mutta tällä hetkellä kaukosuhde pilke silmäkulmassa on vallan passeli :)

    • Reality check

      Välimatkaa useampi sataa km ja näemme n. kerran kuussa.

      Aloittaja: sinulla on asiat hyvin, kun näette noin usein kuin joka viikonloppu. Luepa muut tämän ketjun kirjoitukset ja huomaat, että sinulla on syytä olla onnellinen.

    • Mersu kuski

      Minulla ja kihlatullani on 250 km välimatkaa ja olemme nähneet joka viikonloppu ja vietämme aikamme kahden kesken että shoppaillen ja hyvin on mennyt tähän asti ja molemmat haluamme rakentaa yhteisen tulevaisuuden :) Tietysti aina se toisen luota lähtimen on aina enemmän tai vähemmän vaikeaa ja ikävä suuri! Mutta jos toista oikeasti rakastaa ja haluaa olla hänen kanssaan niin välimatka on vain pelkkä hidaste.

      - 20 vuotias mies.

    • odottaja22

      välimatkaa 100km, yhdessä oltu kohta 2 vuotta. näemme aina, kun rahatilanne sallii. alussa välimatkaa oli reilu 600km, yhden kesän asustelimme samassa asunnossa ja viime kesänä oli harvinaisen pitkä kesäloma. koulu vie molemmilta suurimman osan ajasta eikä opintorahalla herroiksi eletä. fiilis on kuitenkin onnellinen. odotan vain innolla sitä päivää, jolloin jäähyväisiä ei enää sanota, aikatauluja ei enää katsota vaan nukahdetaan vieretysten joka ilta ja herätään yhdessä joka aamu.

      hyvää kannattaa odottaa ja tämä kaukosuhde opettaa valtavasti.

    • Kaukosuhde voi toimia. Itse olin 12 vuotta suhteessa, jossa tapasimme vain vkonloppuisin.

    • tyttönen

      meillä välimatkaa vajaa 400km ja yritetään nähdä 2-3 vk välein, mutta nyt ollaan nähty 3vk sitten ja vielä 2 vk pitäis olla näkemättä.. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe