Vittumainen työkaveri

J.D.

Mitä tehdä kun lähin työkaverini on rehellisesti sanottuna varsinainen kusipää?

Olen melko uusi työpaikallani, ja alusta asti meillä on ollut kyseisen ihmisen kanssa vaikeuksia tulla toimeen: henkilökemiat eivät vaan toimi, eikä meillä ole mitään puhuttavaa keskenämme. Aluksi välit olivat sentään muodollisen kohteliaat, mutta pikku hiljaa alkoi mukaan tulla suoranaista vittuilua työkaverini puolelta. Aikani kuuntelin kiltisti päänaukomista, kunnes kyllästyin ja aloin vastata samalla mitalla takaisin. Viime viikolla kaikki huipentui sitten ilmiriitaan, jossa naamat punaisena haukuimme toisiamme. Sen jälkeen ei ollakaan sanottu sanaakaan toisillemme.

Vituttaa mennä maanantaina taas töihin.

18

14197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boss

Pikkuneiti voisi pukea hameen päälleen ja keikuttaa persettä, niin huolesi ovat ohi.

• Jyker

Jaahas, äiti on antanut taas luvan käyttää nettiä.

• boss

emmä ollu tosissani

.. That was joke from someone who is not same boss ..

• J.D.

Voisi olla työkaverin ilme kyllä näkemisen arvoinen, jos ilmestyisin töihin hame päällä.

• vetäis
        J.D. kirjoitti:

Voisi olla työkaverin ilme kyllä näkemisen arvoinen, jos ilmestyisin töihin hame päällä.

vetäis varmaan turpaan että mikä homo sä oot

• utelias

Ja saisko pikkuneiti sitte melaa mekkoon?

• exworker

Tätä se todellinen työelämä on. Aika vaikea löytää työpaikka jossa kaikki olisivat kavereita keskenään, ainakaan jatkuvasti. Vanhojen työntekijöiden täytyy ikäänkuin näyttää työnantajalle olavansa pätevämpiä kuin uusi 'keltanokka', siitähän usein on kysymys. Ajan kanssa saattaa rauhoittua, mutta ei välttämättä pysyvästi.

Sellaista työpaikkaa jonne meneminen ei vituta hakee varmasti moni henkilö, kai sellaisiakin voi olla.

• kokenut

Telemarkkinointi ja IT-alalla ei ole kuulut vituilua muilta. Paperitehtaissa myöskään ei ole kuulunut vittuilua, paitsi vähän humorimielistä. Olen kyllä kuulut puhuttavan että joissakin paikoissa on noissakin vituilijoita.

• J.D.

Emmä aikaisemmissa työpaikoissani ole vastaavan laiseen ilmiöön törmännyt, enkä kuitenkaan ole työelämässä ihan keltanokka.
        Ehkä tätä co-workeria sitten ärsyttää se, että olen nuorempi ja koulutetumpi kuin se.

• mies
        J.D. kirjoitti:

Emmä aikaisemmissa työpaikoissani ole vastaavan laiseen ilmiöön törmännyt, enkä kuitenkaan ole työelämässä ihan keltanokka.
        Ehkä tätä co-workeria sitten ärsyttää se, että olen nuorempi ja koulutetumpi kuin se.

Tuo kuullostaa ihan uskottavalta.

• mies
        mies kirjoitti:

Tuo kuullostaa ihan uskottavalta.

koulussa kiusaaminen on yleistä

• exworker
        J.D. kirjoitti:

Pinnan alla kiehuu aina. Ongelma monissa työpaikoissa on se että väkeä on töissä jos millaisilla sopimuksilla, joku alihankkija saa helposti kolme kertaa suurempaa liksaa samasta työstä ja kyllä se vaan 'vituttaa'.

Kuppikuntien muodostuminen on yleistä.

Suuret firmat ovat tällaisia, täytyy katsella hommia jostain pienemmistä lafkoista jotka ryöväävät noilta isoilta lafkoilta fyrkkaa.

• Anti-narsisti

narsistit ovat kaikista raivostuttavimpia, ne jakaa työyhteisön alta aikayksikön leijoniin ja lampaisiin, ja haukkuu selän takana. Itse oon saanu kärsiä narsisteista omassa työssäni, heistä kannattaa todellisen tiimi-leaderin hankkiutua nopeasti eroon rauhan säilyttämiseksi.

Narsistisen persoonallisuushäiriön tunnusmerkit:

1. Yliarvoinen käsitys omasta tärkeydestään. Luulee liikoja omasta erinomaisuudestaan ja kyvyistään: "minä olen erittäin tärkeä ihminen." Ja jos joku arvostelee, siitä tulee ongelmia - arvostelijalle.

2. Uskoo omassa fantasiamaailmassaan olevansa menestynyt henkilö, jolla on ylivertainen valta muihin ihmisiin nähden. Palvoo ihanteellista kauneuskäsitystä, jota itse mielestään edustaa.

3. Uskoo olevansa erikoistapaus, joka on oikeutettu saamaan erikoiskohtelua.

4. Tarvitsee ylenmääräistä palvontaa ja arvonantoa, suorastaan puolijumalaista asennoitumista toisilta.

5. Tittelinkipeä.

6. Ihmissuhteissa riistävä. Ihmissuhteet ovat käyttösuhteita, joista otetaan hyöty irti - ja kun se on otettu, ihminen ja koko suhde ovat kertakäyttötavaraa.

7. Ei empatiakykyä; taitoa asettautua toisen ihmisen asemaan. Ei kykene tuntemaan aitoa syyllisyyttä tai katumusta, ei anteeksiantokykyä.

8. Erittäin kateellinen toisille ihmisille ja samaan aikaan uskoo muiden kadehtivan häntä.

9. Arrogantti, käytökseltään hyvin moukkamainen toisia kohtaan. Katsoo muita nenänvartta pitkin.

• Jupet
    • myrkky

Jep, Itselläni on ollut sama tilanne. Olin uusi kaveri ja olin koulutetumpi heppu kuin työkaverini. Hain vaivihkaa eri osastolle ja työinto kasvoi uuden työn myötä. Epäilin jopa yhdessä vaiheessa, että työkaverillani oli mielenterveysongelmia...oli aika kusipää. Itse ihmettelen kun toinen on vakkarityöntekijä ja pelkää paikkansa puolesta. Olen varmasti parempi työntekijä, mutta ei pomo kuiteskaan olisi palkannut minua ja erottanut vanhaa työntekijää!

• taku

olen melko uusi työpaikassani, josta löytyy ravintolan puoli ja hampurilaispaikka jossa työskentelen. Keittiötilat ovat ravintolan kanssa, joten kokkien kanssa väkisinkin tulee törmättyä. Eräs kokeistamme on kuitenkin tehnyt erittäin selväksi, että työ jota hampurilaispuolella teemme, ei ole mitään verrattuna hänen työhönsä. Me sentään toimimme kassalla, teemme ateriat ja viemme ne pöytään. Hän vain tekee ruoat. Hänen mukaan meidän työ ei voi olla raskasta, koska meillä on vain 40 asiakaspaikkaa ja hänellä 190. mutta eihän se asia noin mene. Kohtalotovereita???

• Tunttua

Kateelinen päähänpotkija ja mulkku.

• Tuulenviemät

Työnantajan on jo lain velvoitteen takia puututtava epäasialliseen käytökseen työpaikalla. Ja ne henkilökemiat johtavat ikävyyksiin jos jatkuvat- työpaikalla. Ihan vapaasti ihmiset saavat olla eri ihmisiä, kunhan selvittävät välejään työajan ulkopuolella. Eikös tuo ole jo kummallekin varoitus, suoraan.
      Jos työntekijöiltä ei löydy kanttia pitää mölyjään, pitää työnantajassa olla selkärankaa pistää kiistelevät pöydän ääreen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe