Käärmeen pureman saatua lasta ei hoidettu ajoissa Tampereen Acutassa.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194758324388/artikkeli/kaarme puri - kaksivuotias joutui odottamaan laakaria useita tunteja.html
Tämä on aivan tyypillinen tilanne Acutassa, olen muutaman kerran käynyt Acutassa ja seurannut kauhuissani paikan toimintaa. Kerran oli lapseni kanssa Acutassa ja olimme jonottaneet jo kaksituntia hoitajalle pääsyä, jonka piti tehdä arvio, hoitaako Acutan lääkäri vai laitetaanko lähete suoraan lastenpolille. Aloin ihmettelemään kun kestää ja menin kysymään vastaanotosta, että pääsekö jo hoitajalle, niin siinä töksäytettiin heti, että ota jonotusnumero, oneksi sanoivat, koska seuraava tilanne olisi jäänyt huomaamatta. Luukulle loikki yhdellä jalalla nainen ja hän sanoi olevansa TAYS hoitaja ja työvuoron alkavan 15 min päästä. Virkailia sanoi, ei mitään hätää pääset heti lääkäriin. Aloin seurata tilannetta ja nainen todellap ääsi 12 min päästä lääkäriin. Aloin nostamaan meteliä ja muutkin potilaat kiinittivät huomiota tilanteeseen ja kun nainen tli lääkärisät pois, niin meidät tuupattiin samantien lääkäriin ja saimme lähetteen lasten polille. Siinä kun poistuimme, niin kuulimme kun vanha nainen kertoi hoitajalle odottaneen viisi tuntia. Tämmöinen on Kokoomuksen Acuta.
Lääkäri ei hoitanut lapsipotilasta vaan vetkutteli.
15
295
Vastaukset
- Käärmetapauksessa
noudatettiin yleistä käytäntöä, jonka mukaan on aivan oikein ja suotavaa että kiireellistä hoitoa tarvitsevat potilaat laitetaan jonottamaan muutaman tunnin.
Paitsi käärmeenpuremissa, tätä noudatetaan myös tapauksissa joissa on suuria haavoja tai esimerkiksi irtileikkautunut sormi tms. Näin voidaan myöhemmin sanoa ettei sormea kannata enää yrittää ommella paikalleen koska sen kudokset ovat jo ehtineet kuolettua. Säästyy vaivaa.
Perusperiaatteena on että potilaat jotka jaksavat odottaa muutaman tunnin, joutavat odottaakin. Ne taas jotka eivät voi, menkööt muualle tai kuolkoot. Heikkojen pitääkin nykyohjeistuksen mukaan karsiutua.
Nykyään kun ei enää vannota hippokrateen valaa, vaan hippikrateen vala. Se on laadittu Vihreiden profeetan, arkkihippi Linkolan ajatusten pohjalta.- kännissä vaan
Toi pitää paikkansa Acuta on Kokoomuksen luomus. Acutassa on ollut tapauksia missä hoitajat on ollut juovuksissa töissä ja ne on pimitetty. Kuuntelin kerran mielenkiinolla ravintolassa kahden Acutassa työssä olevan hoitajan jutustelua. Toinen oli kärähtänyt juovuksissa olemisesta ja sitä oli kieletty puhumaan asiasta mitään, kun se oli painettu villaisella.
- hallava_hevonen
kännissä vaan kirjoitti:
Toi pitää paikkansa Acuta on Kokoomuksen luomus. Acutassa on ollut tapauksia missä hoitajat on ollut juovuksissa töissä ja ne on pimitetty. Kuuntelin kerran mielenkiinolla ravintolassa kahden Acutassa työssä olevan hoitajan jutustelua. Toinen oli kärähtänyt juovuksissa olemisesta ja sitä oli kieletty puhumaan asiasta mitään, kun se oli painettu villaisella.
On totta että Acuta on Kokoomuksen luomus, ja jokaisessa työympäristössä on oma luotu työilmapiirinsä, ja usein kirjoittamaton työskentelynormistonsa ja rytminsä, johon uudenkin tulokkaan on vain sopeutuminen. Niin paikan esimies on kuitenkin johtava Lääkäri, joka laatii työnormiston, ja sen mukaisesti koko hoitohenkilökunta mielellään työskentelee. Ja nyt Acuta on saanut arvostelua osakseen, ja kukaan ei halua kuitenkaan olla huono viranhoitaja, niin velvoitamme Acutan Ylilääkäreitä neuvottelemaan keskenään huomattavasti paremmasta työskentelynormiston laatimisesta koko Acuta verkostoon suomessa.
Ja tiedän että hoitajaksi ja Lääkäriksi ryhtyminen on hyvinkin vaativa ura, ja se vaatii jopa henkilökohtaista kutsumusta että jaksaisi oikealla tavalla hoitaa raskastakin virkaansa, niin tälläisiä ihanteellisia Lääkäreitä ja hoitajia kyllä löytyy, joiden tulee nyt ohjeistaa koko Acuta virkakunnan toiminta paremman normiston mukaisesti, ja silloin olisi todella suotavaa tutustua vanhaan kreikkalaiseen Hippokrateen valaan, ja sen muoto on tosin antiikin kreikkalainen, mutta sellaisenaankin se on yhä innostava hengeltään, ja se voitaneen laatia tähän päivään sopivaksi valan vannomiseksi tänä päivänäkin ihmiskunnassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippokrateen_vala - hallava_hevonen
hallava_hevonen kirjoitti:
On totta että Acuta on Kokoomuksen luomus, ja jokaisessa työympäristössä on oma luotu työilmapiirinsä, ja usein kirjoittamaton työskentelynormistonsa ja rytminsä, johon uudenkin tulokkaan on vain sopeutuminen. Niin paikan esimies on kuitenkin johtava Lääkäri, joka laatii työnormiston, ja sen mukaisesti koko hoitohenkilökunta mielellään työskentelee. Ja nyt Acuta on saanut arvostelua osakseen, ja kukaan ei halua kuitenkaan olla huono viranhoitaja, niin velvoitamme Acutan Ylilääkäreitä neuvottelemaan keskenään huomattavasti paremmasta työskentelynormiston laatimisesta koko Acuta verkostoon suomessa.
Ja tiedän että hoitajaksi ja Lääkäriksi ryhtyminen on hyvinkin vaativa ura, ja se vaatii jopa henkilökohtaista kutsumusta että jaksaisi oikealla tavalla hoitaa raskastakin virkaansa, niin tälläisiä ihanteellisia Lääkäreitä ja hoitajia kyllä löytyy, joiden tulee nyt ohjeistaa koko Acuta virkakunnan toiminta paremman normiston mukaisesti, ja silloin olisi todella suotavaa tutustua vanhaan kreikkalaiseen Hippokrateen valaan, ja sen muoto on tosin antiikin kreikkalainen, mutta sellaisenaankin se on yhä innostava hengeltään, ja se voitaneen laatia tähän päivään sopivaksi valan vannomiseksi tänä päivänäkin ihmiskunnassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippokrateen_valaHaluan esittää uudistetun Hippokrateen valan, joka sellaisenaan olisi sopiva viralliseen Lääkärin ja hoitajien valan vannomis tilanteeseen, joka on aina otettava asiaan kuuluvalla arvokkuudella, sillä vannomansa valan rikkomisella on todella aidosti ikävät seuraukset.
Minä vannon että noudatan tämän uudistetun Hippokrateen valan mukaista toimintaohjetta kaikessa ammattini hoitoon liittyvissä tilanteissa, ja haluan muistaa valan vannomisen periaatteen, joka todella tulee osoittautumaan minulle hyvin arvokkaaksi asiaksi, koska minä haluan saada jatkuvaa korkeampaa henkistä innoitusta työni hoitamiseksi parhaalla mahdollisella tavalla ihmisyhteisöni auttajana. Ja siinä minua tukekoon Kaikkivaltiaan Jumalan henki, joka on aivan kaikessa läsnä omalla laadullaan. Minulla ei ole työskentely aikana mitään tärkeämpää velvollisuutta, kuin ottaa huomioon paikalle saapuneiden ihmisten tarpeet, ja täyttää ne omalta osaltani niin hyvin kuin vain ikinä kykenen, ja tämä uusi asenne on minun voimavarani kantaa raskasta tehtävääni ihmisten auttamiseksi, ja tiedän että vain siten minä tulen saamaan työstäni aidon ansion itselleni. - ihan kiva
asenne, että kuolkoot pois. Näköjään ilman rahaa ei sitten saa hoitoa. Että sillä tavalla. Ok, asia selvä. Jätetään kaikki tienposkeen makaamaan ja kuolemaan niin eläimet kuin ihmiset, tyyliin Intiassa. Tervetuloa kehitysmaa Suomeen.
- 2654367
ihan kiva kirjoitti:
asenne, että kuolkoot pois. Näköjään ilman rahaa ei sitten saa hoitoa. Että sillä tavalla. Ok, asia selvä. Jätetään kaikki tienposkeen makaamaan ja kuolemaan niin eläimet kuin ihmiset, tyyliin Intiassa. Tervetuloa kehitysmaa Suomeen.
Jos hoitoa haluat Acutassa, niin ole juovuksissa tai huumeessa ja juoksentele pitkin käytäviä, niin saat hoitajien huomion. he juoksentelevat silloin sinun påerässäsi ja jos joku potilas moittii, niin saat hoitajien vihat niskaan, kun hoitajat haluavat jotain hoivattavaa ja alkoholisti sopi siihen tarkoitukseen. Tämä on Breivik synrooma bhoitajilla.
- hoitsuonkovaseksipet
hallava_hevonen kirjoitti:
Haluan esittää uudistetun Hippokrateen valan, joka sellaisenaan olisi sopiva viralliseen Lääkärin ja hoitajien valan vannomis tilanteeseen, joka on aina otettava asiaan kuuluvalla arvokkuudella, sillä vannomansa valan rikkomisella on todella aidosti ikävät seuraukset.
Minä vannon että noudatan tämän uudistetun Hippokrateen valan mukaista toimintaohjetta kaikessa ammattini hoitoon liittyvissä tilanteissa, ja haluan muistaa valan vannomisen periaatteen, joka todella tulee osoittautumaan minulle hyvin arvokkaaksi asiaksi, koska minä haluan saada jatkuvaa korkeampaa henkistä innoitusta työni hoitamiseksi parhaalla mahdollisella tavalla ihmisyhteisöni auttajana. Ja siinä minua tukekoon Kaikkivaltiaan Jumalan henki, joka on aivan kaikessa läsnä omalla laadullaan. Minulla ei ole työskentely aikana mitään tärkeämpää velvollisuutta, kuin ottaa huomioon paikalle saapuneiden ihmisten tarpeet, ja täyttää ne omalta osaltani niin hyvin kuin vain ikinä kykenen, ja tämä uusi asenne on minun voimavarani kantaa raskasta tehtävääni ihmisten auttamiseksi, ja tiedän että vain siten minä tulen saamaan työstäni aidon ansion itselleni.Hoitsut ovat kovia, he työaikana kovasti sekstailee netissä, on niin monen hoitsun kanssa tullut puuhattua ja olen heidät eka tavannut treffipalstalla. Myös Acutan hoitsuja on tullut hoideltua, eka netissä ja sitten sänkyssä.
- piikkiå
ihan kiva kirjoitti:
Älä välitä, kuolevat ne rahaihmisetkin, kituvat kauemmin vaan
- Anonyymi
kännissä vaan kirjoitti:
Jos kus Espoossa jopa lääkäri oli kännissä
- Anonyymi
Oltiin 89 vuotiaan isäni kans akutassa oli lähete.Isälläni oli murtuma nilkassa.Kesti kaiken kaikiaan 9 tuntia.Seurasin tilanetta muut potilaat pääsi 3-4- tunnin aikana.Meni kysymään minta kertaa onko meidät unohdettu aina vastaus on kova ruuhka vaikkei ollut.Vika oli varmaan siinä kun menin hoputtaan miksi näin.Tuntui pahalta 89 vuotiasta kohdellaan näin.Olen tekemässä valituksen odotan että saan ensin paperit akutasta.
- Anonyymi
ei mitään uutta nämä. raha näille sote ammattilaisille kyllä kelpaa
- Anonyymi
Oli varmaan kahvitauolla
- Anonyymi
Siellä on paljon juoppoja jotka hidastaa
- Anonyymi
Kyse on niistä kuuluisista vihervasemmistolaisista arvoista jossa mamut ja muut menee aina ennen suomalaisia uskokaa jo hyvällä mikään ei muutu paremmaksi suomessa ennenkuin persuja on enemmistö eduskunnasta....
- Anonyymi
Useita vastaavia ketjuja lukeneena päätellyt että tähän Acutaan on tietoisesti valittu työntekijät, jotka eivät kuuluisi alalle.
Sitä voi miettiä mikä on motiivi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802