Huulikorun takana patti?

Niksi-Demoni

Otin kuukausi sitten ensimmäisen lävitykseni, huulikorun.
Hoidin sitä ihan ohjeiden mukaan ja se parantui hyvin. Myöhemmin tapin sisäpuolelle alkoi tulla repsottavaa nahkaa, josta muodostui lopulta kunnon patti, joka peittää tapin allensa. Patti ei ole kipeä, mutta onko se kuitenkaan normaalia? En ole vaihtanut korua vielä kertaakaan, koska se on niin tiukassa etten saa sitä millään irti. Olen menossa parin päivän päästä harmmaslääkäriin ja minua huolettaa, että pitääkö siellä ottaa huulikoru pois? tai onko tuo patti huono juttu? Pitääkö koru ottaa kokonaan pois, antaa parantua ja mennä umpeen? Kaverini, jolla on ollut vuoden samanlainen huulukoru on sanonut, että patti lähtee kyllä itsestään, mutta haluaisin kuitenkin varmistua vielä asiasta. Toivoisin mahdollisimman nopeaa vastausta, kiitos.

4

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marilyn

Jos patti ei ole kipeä eikä muuten sinua itseäsi haittaa niin en sinuna hätäilisi, mutta jos se jää vaivaamaan eikä jonkun ajan kuluttua häviä, käy näyttämässä lävistäjälle. Itse en ole käynyt ikinä hammaslääkärissä huulikorun aikaan joten en tiedä pitääkö se ottaa pois. Riippuu varmaan lävärin kohdasta ja tehtävästä toimenpiteestä.
      Itsellä oli kanssa tuo ensikorun pallo niin tiukassa etten sitä itse saanut joten äitini auttoi pihdeillä ja hyvin lähti pallo. (:

• sksksksksksk

Ei oo vaarallista :). Itelle tullu kielilävistykseen (kielen alle) ja kahdessa huulilävistyksessä (suun sisäpuolelle) samaisia patteja.. häviävät kyllä melko nopeesti. :) iha normi settii.. :D

• Mulla tuli myös sellainen repsottava nahka lävistyksen sisäpuolelle suuhun. Ei ole kipeä mutta otin korun kokonaan pois kun kävin hammaslääkärissä tänään enkä laita enää ikinä takaisin. Ovat vaarattomia kyllä. Hammaslääkäri sanoi että nuo korut keräävät paljon bakteereita ja kuluttaa hampaan pintaa. Minulle sanottiin myös että tuon repsottavan osan hammaslääkäri tarvittaessa voi leikata myös pois.

• Niin ja lävistyskoru piti ottaa hammaslääkärissä pois koska otettiin hampaista röntgenkuva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      349
      4755
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      130
      4181
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      210
      2532
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      101
      2259
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      41
      1761
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      1679
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1439
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1356
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      51
      1314
    10. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      1196
    Aihe