Otin kuukausi sitten ensimmäisen lävitykseni, huulikorun.
Hoidin sitä ihan ohjeiden mukaan ja se parantui hyvin. Myöhemmin tapin sisäpuolelle alkoi tulla repsottavaa nahkaa, josta muodostui lopulta kunnon patti, joka peittää tapin allensa. Patti ei ole kipeä, mutta onko se kuitenkaan normaalia? En ole vaihtanut korua vielä kertaakaan, koska se on niin tiukassa etten saa sitä millään irti. Olen menossa parin päivän päästä harmmaslääkäriin ja minua huolettaa, että pitääkö siellä ottaa huulikoru pois? tai onko tuo patti huono juttu? Pitääkö koru ottaa kokonaan pois, antaa parantua ja mennä umpeen? Kaverini, jolla on ollut vuoden samanlainen huulukoru on sanonut, että patti lähtee kyllä itsestään, mutta haluaisin kuitenkin varmistua vielä asiasta. Toivoisin mahdollisimman nopeaa vastausta, kiitos.
Huulikorun takana patti?
4
437
Vastaukset
- marilyn
Jos patti ei ole kipeä eikä muuten sinua itseäsi haittaa niin en sinuna hätäilisi, mutta jos se jää vaivaamaan eikä jonkun ajan kuluttua häviä, käy näyttämässä lävistäjälle. Itse en ole käynyt ikinä hammaslääkärissä huulikorun aikaan joten en tiedä pitääkö se ottaa pois. Riippuu varmaan lävärin kohdasta ja tehtävästä toimenpiteestä.
Itsellä oli kanssa tuo ensikorun pallo niin tiukassa etten sitä itse saanut joten äitini auttoi pihdeillä ja hyvin lähti pallo. (: - sksksksksksk
Ei oo vaarallista :). Itelle tullu kielilävistykseen (kielen alle) ja kahdessa huulilävistyksessä (suun sisäpuolelle) samaisia patteja.. häviävät kyllä melko nopeesti. :) iha normi settii.. :D
Mulla tuli myös sellainen repsottava nahka lävistyksen sisäpuolelle suuhun. Ei ole kipeä mutta otin korun kokonaan pois kun kävin hammaslääkärissä tänään enkä laita enää ikinä takaisin. Ovat vaarattomia kyllä. Hammaslääkäri sanoi että nuo korut keräävät paljon bakteereita ja kuluttaa hampaan pintaa. Minulle sanottiin myös että tuon repsottavan osan hammaslääkäri tarvittaessa voi leikata myös pois.
Niin ja lävistyskoru piti ottaa hammaslääkärissä pois koska otettiin hampaista röntgenkuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870