ainakin on sellainen, muuten fiksu, mutta kieli kärkäs. Annatko mennä ohi korvien kärsien ja sietäen, esim. joskus ruuistani, ym. kodinhoidostani.
Itse olen vähän onneton ja neuvoton näissä asioissa.
Miten toimisit aikuisten lastesi kanssa, kun heistä yksi meillä
13
128
Vastaukset
- meeriamanda
Asutteko vielä samassa talloudessa? Jos asutte, hae siivousvälineet hänelle ja kerro tehtävän siirretty hänelle.
Jos ette asu, kysy miksi hän tulee sinun kotiisi arvostelemaan? Pysyköön kotonaan, onkopa se siisti...tiedätkö?
Kerro et otat avun aina vasyaan kodinhoidossa. - niilo neuvoton
ei asuta samassa, kyläillään vain.
Hän sanoo sanomansa aika iloisena, kuin kevennyksenä, hauskana huomiona, (muka), mutta en pidä niistä kommenteista. Mutta en ole tosissani sanonut, että en pidä sellaisesta, jos menee välit jotenkin huonommaiksi, kun lapsi on sellainen äkkinäinen.- meeriamanda
Sehän se onkin ettei väliensä huononevan halua, mut en antaisi likkani omaa kotiani ja sen huoltoa arvostella.. Kukin tekee tavallaan, huomauttaisin et siivouskaapin tiedät... tee paremmaksi. Ottaisin kiitollisena avun vastaan :))
Kiipeily tikaspuilla verhojen paikalleen laittamisessa hirvittää minua. Huippaa, turvaportaat on , vaan haluan sellaiset ikkunallaudat jotka nipsitän istuaksiltani ja sit niille päädyille asennettuihin koukkuihin ne vain kiinnitetään. Olen sellaisia nähnyt huusholleissa.
Itsepähän tiedät, onko syynä joku aspergerin tapainen vai onko luonne muuten kasvanut kieroon. Sairaudelle ei mitään voi mutta tahallaan ääliömäisesti käyttäytyvän voi vaikka heittää ulos kunnes oppii käyttäytymään kunnolla.
- niilo neuvoton
Mutta sanokaapa, onko teillä muilla tällaisia kokemuksia? Kiitos jos voitte vastata.
- Jotain kunnioitusta
EI todellakaan ole. Meidän perheessä on aina keskusteltu kohteliaasti ja yritetty ottaa myös muiden perheenjäsenten oikeudet ja tunteet huomioon. Oppi on mennyt perille ja nuoret näkyvät jatkavan samoilla linjoilla omassa elämässään.
On vaikea ymmärtää, miksi moni ihminen voi puhua ilkeämmin ja rumemmin rakkaimmilleen kuin täysin vieraille ihmisille tai vihamiehilleen.
Jospa kertoisit lapsellesi, millaisia tunteita hänen puheensa herättävät sinussa ja kuinka pitkäksi aikaa hänen rumat puheensa jäävät pyörimään päässäsi mieltä pahoittamassa. Ehkä hänellä ei ole aavistustakaan siitä, miten puheensa vaikuttaa sinuun.
Jos kyseessä olisi oma lapseni, saattaisin myös kysyä, miksei hän itse tarjoa apuaan arvostelemisen sijaan. Luultavasti pyytäisin häntä lopettamaan arvostelemisen ja muistuttaisin, että hän on vastuussa omasta elämästään ja minä omistani.
Jossain tilanteessa saattaisin todeta, että siivousvälineet ja mausteet ovat samassa paikassa kuin ennenkin ja vapaasti hänen käytettävissään.;)- tiinaex...
sanoppas sille että tulee aina vapaa ajallaan hoitaan sun kotis ja laittaan sulle ruokaa kun on kerta ite siinä niin hyvä että sää mielelläs kyllä otat puhtaat vaatteet kaapista ja tuut vaikka lenkin jälkeen puhtaaseen kotiin ja valmiiseen ruokapöytään samalla lailla voit vääntää vitsiä takaisin luulis asian menevän perille fiksuun päähän ettei tartte suoraan sanoo että jokainen hoitaa kotinsa ja tekee ruokansa just niinkun haluaa.
- Kuin kuvastimessa
No joo, yli kuusikymppisen ei oikein sopisi olla oman lapsensa kanssa noin neuvoton. Voi sanoa,että sitä saa mitä tilaa eli siinä kasvatuksesi tulos. Hienotunteisuutta ei lapsellasi ainakaan ole. Se voi olla aikamoinen este hänen elämässään nyt ja varsinkin myöhemmin sillä luu tuppaa jäämään jakajan kouraan oli kysymys työ- tai muusta elämästä.
Vaikka tämä aloitus mitä todennäköisimmin on provo, sanopa nyt kuitenkin, että noin typerälle aikuiselle lapselle pitää sanoa suoraan,etä sinä loukkat minua ja että jos toimit noin muuallakin,et taida olla kovin suosittu missään. Yksin kun on ylen ikävä ennenpitkää.
Ennenkuin lähdet lastasi neuvomaan, katso peiliin. Onko sinulla tapana kajauttaa kaikki kuulolle, mitä päässäsi liikkuu eli arvosteletko jatkuvasti lastesi elämää, tapoja, olemusta jne. Kun omena ei niin kauas puusta putoa... Jospa muna on kanaa viisampi ts. lapsesi opettaa sinulle, miltä jatkuva arvostelu tuntuu. Oppia on koko ikä.- Pirre*
Provona minäkin pidän tätä aloitusta, on aivan liian samankaltaisia kirjoitus asultaan ja tyyliltään nämä tusina aloitukset, mutta siitä huolimatta, kommentoin minäkin...
- Pirre*
Pahoittaisin mieleni ainakin, en osaa..halua riidellä aikuisten lasteni kanssa, olisi todella vaikeaa sanoa heille pahasti...vältän sitä viimeiseen asti.
Joskus nuorimmainen untuvikkona pyrki huomauttelemaan joistain asioista, mutta olen huomannut että elämä on opettanut häntäkin, ei ole enää pitkiin aikoihin kuulunut yhtään negatiivistä kommenttia mistään. - Tobias*
Eikös tässäkin päde vanha hyvä lausahdus: Talo elää tavallaan, vieraat -ne omat lapsetkin - tulee ajallaan...
- bessie*
Niin missä olet onneton ja neuvoton, kodinhoito- ja ruoka-asioissako?
Voisi kuvitella lapsen tarkoittavan hyvää, ajattelevan sinun terveyttäsi ja hyvinvointiasi. Kenties lapsesi yrittää asetella sanomisensa sinun persoonallisuutesi huomioiden, eli sanoo aivan asiasta, mutta kevyesti ja huumoria tavoitellen? Ehkä hän sinut tuntien tietää kuinka herkästi saatat loukkaantua?
En anna poikani sanomisten mennä ohi korvien, enkä niistä loukkaannu vaan arvostan suuresti sitä, että hän välittää. Vähän hän koskaan sanookaan, mutta aina asiasta.
Myös minä voin ja uskallan hänelle sanoa asioita suoraan, mutta siinä tietenkin otan huomioon sen että olen myös anoppi. No ehkä en aina "uskalla" hössöttää ihan niin paljon kuin luontojani tekisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61910
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla261777- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k92559Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45556- 22546
- 76543