TOP 5 Indiebändit

W_S

Jotta saatais vähän elämää tällekin palstalle miten olisi TOP 5 listat suosikkibandeistä. Jos vaikka kirvoittaisi keskustelua ja ajatuksiakin.

Listatkaa asenteeltaan oikeat indie/alternative -bändit.

Minun lista:
Cure
Pixies
Wire
Sonic Youth
Wedding Present

28

7664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rudie

      Indie on määritelmänä vähän hankala, mutta nämä ehkä ovat jotain sinnepäin:

      1. Pixies
      2. Weezer
      3. Levellers
      4. Leatherface
      5. New Model Army (varhaistuotanto)

    • John Wayne

      Elbow
      Cure
      Doves
      Kashmir
      My vitriol

      • teya

        tykkäsin tuosta sun listasta, olit valinnut kaikkia mun suosikkejani :) tsekkaa vielä nämä bändit: I AM KLOOT (mun suosikki, loistavia sanoituksia), Madrugada (norjalainen, kuulostaa Nick Cavelta) ja Barfly. Viimeksi mainittu ei ole vielä varsinaisesti levyttänyt, mutta musiikki on loistavaa....puhu bändin pojille mukavia ja saat ehkä ruinattua niiltä ilmaissinglen :)


      • John Wayne
        teya kirjoitti:

        tykkäsin tuosta sun listasta, olit valinnut kaikkia mun suosikkejani :) tsekkaa vielä nämä bändit: I AM KLOOT (mun suosikki, loistavia sanoituksia), Madrugada (norjalainen, kuulostaa Nick Cavelta) ja Barfly. Viimeksi mainittu ei ole vielä varsinaisesti levyttänyt, mutta musiikki on loistavaa....puhu bändin pojille mukavia ja saat ehkä ruinattua niiltä ilmaissinglen :)

        Kiitos vaan kommentista. Mulla löytyy tuota I am kloottia ja Madrugadaa. I am kloot on helvetin hyvää, on vaan niin vaikee mahduttaa top5:teen kaikkee hyvää. Jos tykkäät Nick Cave meiningistä tsekkaa Morphine, se toimii.


    • John Wayne

      Toisaalta tuo indie käsite on aika vaikee juttu, mutta ei noita bändejä ny mihinkään peruspaskalistakamaan voi laittaa.

      • charles

        Pixies,frank black & catholics franz ferndinand cooper temple clause pj harvey downbound


    • west

      the smiths
      pixies
      joy division
      interpol
      the cure

      • indie queen

        Tosi vaikea nimetä vain viittä suosikkia, hyviä bändejä on liikaa. Tällä hetkellä vaikka Hope of The States lämmittää mieltä. Jenkeistä tulee paljon hyviä pikku emo- ja rock bändejä, niitä pidän silmällä ja kaikkien indie- ja alternative fanien ykkösmusakanava on tietenkin MTV2, tavalliseen MTV:hen en edes sylkäise päin.


      • Todellinen indie-kuuntelia;)

        Vitsi vie... Nyt voisi raivostuttaa ihmisiä kertomalla kuuntelevansa indiee. Kukkaan ei taida tuppukylässä tietävän, mitä indie on. Ja indiepuolelta tykkään Curesta ja Divisionista.

        Tuli mieleen, että voisiko periaatteessa goottimusan laittaa indie-genreen? Tai osan bändeistä, koska Cure ja Joy Division ovat myös goottia.


      • indie queen
        indie queen kirjoitti:

        Tosi vaikea nimetä vain viittä suosikkia, hyviä bändejä on liikaa. Tällä hetkellä vaikka Hope of The States lämmittää mieltä. Jenkeistä tulee paljon hyviä pikku emo- ja rock bändejä, niitä pidän silmällä ja kaikkien indie- ja alternative fanien ykkösmusakanava on tietenkin MTV2, tavalliseen MTV:hen en edes sylkäise päin.

        Teki mieli kehitellä jonkinlaista listaa, mutta valitettavasti tämä turpoaa yli äyräidensä, koska indie on lähellä sydäntä ja bändejä paljon, joten....Edelleen mua häiritsee toi "indie"-sana, joten sanotaanko nyt vaikka hyvää marginaali-musaa ovat:

        Mansun, Hot Hot Heat, Mars Volta, Interpol, At the drive-in, Nada Surf, Funeral for a friend, Flaming Lips, Idlewild, Snow Patrol, Biffy Clyro, jne...


      • indiegirl
        indie queen kirjoitti:

        Tosi vaikea nimetä vain viittä suosikkia, hyviä bändejä on liikaa. Tällä hetkellä vaikka Hope of The States lämmittää mieltä. Jenkeistä tulee paljon hyviä pikku emo- ja rock bändejä, niitä pidän silmällä ja kaikkien indie- ja alternative fanien ykkösmusakanava on tietenkin MTV2, tavalliseen MTV:hen en edes sylkäise päin.

        ja minä kun petyin suuresti muutettuani englannista saksaan. siellä ah niin ihana mtv2 kyllä oli, mutta järkytyksekseni huomasin sen oleven mtv2=mtv pop! nyyh... onneksi täällä sentään on muita pieniä eikaupallisia musiikkitv:tä joita voi sentään katsoa


      • indie queen
        indiegirl kirjoitti:

        ja minä kun petyin suuresti muutettuani englannista saksaan. siellä ah niin ihana mtv2 kyllä oli, mutta järkytyksekseni huomasin sen oleven mtv2=mtv pop! nyyh... onneksi täällä sentään on muita pieniä eikaupallisia musiikkitv:tä joita voi sentään katsoa

        MTV2 on ihan erilainen riippuen maasta, esim. amerikassa MTV2:lta tulee kaikkea paskaakin kuten bling bling hip hoppia, yms. Ja tuo UK/Europe MTV2 taas on 24h/vrk rokkia.


      • signe

        Westille kiitos listasta > sen mukana tulleesta tiedosta: tuo Interpol uutena tuttavuutena vaikuttaa hyvältä.

        Oma listani? Ruotsinmaalta tulee paljon hyvää (paitsi ei niin hyviä jääkiekkoilijoita kuin suomesta X )

        Indietäkö, noh... The Knife ja perus- Broder Daniel, muutoin paremminkin biisi- kuin bändikohtaista. Pixies ja Bauhaus. Ja sanokaa, mitä sanotte, niin myös Pulp.

        Vaikka esimes Fad Gadget: Collapsing New People, sen kaltaiset 80- luvun tuotokset (jotka näyttäytyvät tuolloin lapsena olleelle uusina löytöinä jossain määrin) jaksavat viehättää, siksi kai nuo mainitsemani ns. uudemmat nostalgiabändit. As usual.

        Lisää listoja, kiva lukea!!


      • Milk!
        signe kirjoitti:

        Westille kiitos listasta > sen mukana tulleesta tiedosta: tuo Interpol uutena tuttavuutena vaikuttaa hyvältä.

        Oma listani? Ruotsinmaalta tulee paljon hyvää (paitsi ei niin hyviä jääkiekkoilijoita kuin suomesta X )

        Indietäkö, noh... The Knife ja perus- Broder Daniel, muutoin paremminkin biisi- kuin bändikohtaista. Pixies ja Bauhaus. Ja sanokaa, mitä sanotte, niin myös Pulp.

        Vaikka esimes Fad Gadget: Collapsing New People, sen kaltaiset 80- luvun tuotokset (jotka näyttäytyvät tuolloin lapsena olleelle uusina löytöinä jossain määrin) jaksavat viehättää, siksi kai nuo mainitsemani ns. uudemmat nostalgiabändit. As usual.

        Lisää listoja, kiva lukea!!

        ..etenkin tuon Interpol-jutun. jumittunut soittimeen,en pääse siitä irti. haluaisin myös mainostaa paria löytämääni aivan mahtavaa biisiä (koko levyt toimivat mutta nämä erityisesti juuri nyt), jotka ovat

        Mars Voltan Televators
        Kings of Leonin Milk sekä
        The Killersin Andy, You´re a Star.

        Siitä voi tietty olla montaa mieltä, että mikä nyt sit on indietä ja mikä ei.Loistavia biisejä, joka tapauksessa. Ruotsin telkkarilla pyörii semmoinen ohjelma kuin Musikbyrån, niiden nettisivuilta löytyy erittäin mielenkiintoinen top60lista vuoden2004 levyistä. (joukossa paskaakin mutta monia jänniä tuttavuuksia, kannattaa tsekata)


    • jurpo

      my vitriol
      my bloody valentine
      pixies
      at the drive-in
      pretty girls make graves

    • Algesia

      Lapko
      The Cure
      Division of Laura Lee
      Rollstons
      Mummypowder

      Lapkoa haluan oikein mainostaa. Se on Suomen indietä kultaisimmillaan. Kyllä.

    • hullu

      Dinosaur Jr.
      The Jesus & Mary Chain
      The Velvet Underground
      Sonic Youth
      My Bloody Valentine

      Siin on muutamia hyviä (ei top-järjestyksessä). Onkohan The Velvet Underground muuten indietä? *jää miettimään asiaa*

      • Henryk

        Kuka hullu lieneekään osannut ottaa indie-bändien top-5 listaan nerokkaan The Jesus and Mary Chainin.

        Minun vaihtoehtoinen syyskuun listani on tässä:

        -Swans * M.Gira on Suuren Elämän rakastaja.
        -Cranes *Idyllistä ja vain kaunista
        -New Model Army *Lohtua ja Tulta Sydämille.
        -Ride *Suloista melankoliaa.
        -Black Rebel Motorcycle Club *velkaa JAMC:lle.


    • -T-

      Vaikea nimetä, mut ehkä viisi parasta mun mielestä on

      Pixies
      Pavement
      Guided by Voices
      Rollstons
      Stephen Malkmus & The Jicks

      Ja sitten on vielä paaaaljon muita lähes yhtä mainioita bändejä.

    • Gibby

      Kyllähän Sonic Youth on asenteeltaan täysin omaa luokkaansa. Myös Denveriläinen 16 Horsepower sekä Woven Hand ovat varsinkin Nick Caven ystäville korvakarkkia, näin uskallan epäillä.

      • qiara

        Mielenkiintoista törmätä näinkin moneen ihmiseen jotka ovat löytäneet My bloody valentinen, Dinosaur Jr:n ja Sonic youthin...
        Enää sitten Prefab sprout ja the microphones. :o


      • triki!
        qiara kirjoitti:

        Mielenkiintoista törmätä näinkin moneen ihmiseen jotka ovat löytäneet My bloody valentinen, Dinosaur Jr:n ja Sonic youthin...
        Enää sitten Prefab sprout ja the microphones. :o

        ... on elämän tähtihetkiä, voisin väittää :)
        Ja ilo on myös löytää vielä muitakin sen löytäneitä!

        Haluaisin nostaa kissana pöydälle vielä !!!n, Snowponyn ja Ratatatin.

        Mistä te löydätte indielevynne? Aika prkleen vaikeaa ainakin uusio-turkulaisena ja opiskelijana...


      • ashcroft
        triki! kirjoitti:

        ... on elämän tähtihetkiä, voisin väittää :)
        Ja ilo on myös löytää vielä muitakin sen löytäneitä!

        Haluaisin nostaa kissana pöydälle vielä !!!n, Snowponyn ja Ratatatin.

        Mistä te löydätte indielevynne? Aika prkleen vaikeaa ainakin uusio-turkulaisena ja opiskelijana...

        Suomesta on aika vaikee löytää mitään harvinaista, mutta kokeile Turusta kanea tai iki-poppia. Happy mondays on muuten parempaa.


    • pentagramix

      Stone Roses
      Joy Division
      Marion (UK)
      Charlatans (UK)
      Pixies

    • Katri

      the smiths
      pixies
      swans
      cocteau twins
      sonic youth

      ei paremmuusjärjestyksessä!

    • SamPoP

      Tässähän nämä: 1. Pixies 2. My Bloody Valentine 3. Television Personalities 4. Belly (Echobelly myös)5. Madder Rose (Darling Buds, Ehkäpä jopa Saints ja Stranglers, Husker Du. jne. Näitähän riittää, Punkkia (Punk Poppia) ja Indietä ei ehkä saa sekoittaa keskenään ainakaan liiaksi asti.

    • Tommi

      MC-5, Patti Smith, New York Dolls, Ramones, Iggy Pop, Velvet Undeground, The Cult, Sioixie & banshees, Dead Boys....

    • the man with sand in he's

      ainut mistä tykkään on hazzards(the ukes of ...) ja varsinkin biisistä gayboyfriend

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe