Ajattelin huomenna soittaa TAAS lääkärille. Ei tästä tule enää mitään. Ainoat terveet päivät viikossa ovat lauantai ja sunnuntai. Meni torstain treenitkin ihan pipariksi kun oli veto niin pois ettei meinannut millään jaksaa koska niin puolikuntoinen olo. Harrastukseni kärsii oireiluistani.
Olen jatkuvasti ahdistunut, stressaantunut, en saa edes unta kunnolla kun tämä asia pyörii 24/7 päässä. HALUAN TUNTEA OLONI TERVEEKSI!!! Haluan olla terve. Mutta mitä voin tehdä?! Uutta työpaikkaa haen kokoajan jos vaan tulee vastaan. Mutta siinäkin voi mennä puoli vuotta, vuosi ennenkuin löydän uuden työn.
Pitäisikö minun vaan sitten tyytyä olemaan jatkuvasti sairas? Lopettaa harrastukseni ja nukkua joka työpäivän jälkeen että kehoni saisi parannettua itsensä seuraavaa työpäivää varten?
Rehellisesti olin perjantaina vihainen kun pääsin töistä kotiin. Olin niin suunnattoman vihainen. Miksikö olin vihainen? No, kotiin päästyäni vedin naamariin, buranaa, duactia, avamysiä, vitamiineja, kalaöljtabletteja ja vielä aeriusta. Pumppasin itseni täyteen lääkkeitä että jaksan lähteä ovesta ulos. Pitäähän sitä kaupassa ja vähän joskus ulkona käydä tuulettumassa. En siis mennyt ryyppäämään vaan ihan muuten vaan halusin kierrellä kauppoja ym. normaalia toimintaa.
Kiukuttelen jo läheisillenikin. On jatkuvasti pinna kireällä. Vaikea pitää itsensä hallinnassa.
En jaksa enää. En vaan yksinkertaisesti jaksa. Tämä syö minut henkisesti aivan loppuun kun sisulla yritän väkisin harrastaa liikuntaa. Kaikki energiani menee siihen että jaksan olla töissä 8h ja sitten käydä lenkillä/salilla töiden jälkeen. Ja sekin onnistuu ainoastaan lääkkeiden voimalla. Vedän energiajuomia ja pillereitä sikin sokin.
En koe enää eläväni. Ei tämä ole normaalin ihmisen elämää. Olet kipeä ja voimaton MA-PE ja sunnuntaina olet suht terve.
Mitä minun pitää tehdä? Mitä voin tehdä? Lääkärille nyt ainakin menen, mutta voiko lääkäri tehdä mitään? Sain jo yhden sairasloman tuossa muutama viikko sitten. Rehellisesti myönnän että en haluaisi olla sairaslomilla, mutta en jaksa enää tätä jatkuvaa kipeää oloa...parisuhteeni kärsii, harrastukseni kärsii, vapaa-aikani kärsii kun ei jaksa.
Mitä voin tehdä? Ainakin aion rutista että poski- ja otsaonteloistani otettaisiin röntgen ja saisin lähetteen kurkkunenäkorva lääkärille.
Käsittääkseni homeoireilujen takia ei saa palkallista sairaslomaa, siispä ajattelinkin että vedän koko homman masennuksen piikkiin. Masennuslääkkeitä en kuitenkaan aio syödä. Vedän tämän koko homman vakavan masennuksen piikkiin niin pitäisi heltiä ainakin puolisen vuotta sairaslomaa.
Pelkään että murrun pian henkisesti. Olen aivan loppu tämän asian kanssa.
T: 2 vuotta terveytensä kanssa taistellut Homemies5000
Takaisin lääkärille
123
5043
Vastaukset
- Herkkä *21*=ventti
Joku homeherkkä oli ottanut lopputilin työpaikalta missä homeita, sieniä ja myrkyllisiäkin rakennuksen itse itsensä tuottamia mitä lie homeita mitkä toksiineita tuottaa, mutta liian myöhään ne loparit. Siinä yksi varoittava esimerkki. Lueppa sen juttuja . Monta sairautta mutta ei kukaan tiedä mistä ne kaikki on tullut mm. se ODS paskatauti. Eikä vielä taida älytä itsekään. Olisikohan tullut sitten kuitenkin sieltä pihan perältä kompostikasaa penkoessa vuosikaudet se lopullinen niitti nuppiin kun ei voi suomen suvessa ulkona olla ilman "naamareita" lumettomana aikana. Lumellisena kyllä, mutta kovilla pakkasillahan joillakin "tosi allergisilla" on helvetin vaikea hengitellä täysin palkein.
Toksiini =myrkky.
Älähän murru kaveri hyvä. Ainoa lääke mikä tepsii on heti pois siitä rakennuksesta missä vakavasti alkaa sairastelemaan ja oven ulkopuolella kaikki hyvin.
Eipä tässä ole paljoa tehtävissä jos ei ole ylimääräistä rahaa millä selvittäisi monta homeongemaisen asiaa kertaheitolla.
Mutta tuossa tarinoita. (Selviytymistarinoitakin).
http://homepakolaiset.fi/tarinat_10.html- PALJASTUKSIA SUOMEST
Hometalot 1: Lapsiperheen unelmakoti homehtui parissa vuodessa
Hometalot 2: "Kuivaimen käyttö oli riski
Hometalot 3: Uusi talo homeessa myös Savossa
Hometalot 4: Näin tarkastat alapohjan
Hometalot 5: Yli 1 000 talopaketissa vakavia rakennusvirheitä
Hometalot 6: Näin vastaa Älvsbytalot
Hometalot 7: Näin vastaa Finndomo
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,9828.msg154333.html#msg154333 - Juu "home"mies
PALJASTUKSIA SUOMEST kirjoitti:
Hometalot 1: Lapsiperheen unelmakoti homehtui parissa vuodessa
Hometalot 2: "Kuivaimen käyttö oli riski
Hometalot 3: Uusi talo homeessa myös Savossa
Hometalot 4: Näin tarkastat alapohjan
Hometalot 5: Yli 1 000 talopaketissa vakavia rakennusvirheitä
Hometalot 6: Näin vastaa Älvsbytalot
Hometalot 7: Näin vastaa Finndomo
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,9828.msg154333.html#msg154333Eiköhän järkevintä ole lopettaa sen todellisen ongelman kiertely joka ei ole home, vaan täysin erilaiseen asiaan liittyvä juttu.
En nyt ala sitä ongelmaasi tässä mainitsemaan, tiedän jo että siihen ei tule muuta kuin negatiivisia palautteita joita en edes viitsi alkaa lukemaan, se sana kuulostaa vähän samalta kuin home, liittyy siihen että elät väärää elämää, eikä sen tarvi olla sinulle sairaus.
Ei tähän nyt muuta, toivottavasti ongelmasi ratkeaa mikä ikinä se ongelmasi sitten todellisuudessa onkaan. - Kaukoparantaja Martt
Juu "home"mies kirjoitti:
Eiköhän järkevintä ole lopettaa sen todellisen ongelman kiertely joka ei ole home, vaan täysin erilaiseen asiaan liittyvä juttu.
En nyt ala sitä ongelmaasi tässä mainitsemaan, tiedän jo että siihen ei tule muuta kuin negatiivisia palautteita joita en edes viitsi alkaa lukemaan, se sana kuulostaa vähän samalta kuin home, liittyy siihen että elät väärää elämää, eikä sen tarvi olla sinulle sairaus.
Ei tähän nyt muuta, toivottavasti ongelmasi ratkeaa mikä ikinä se ongelmasi sitten todellisuudessa onkaan.Minä sanon sinulle mikä sinua vaivaa . OLET LOPPUNPALANUT ! Mene lääkäriin ja pyydä sairaslomaa . Tarttet lomaa ja rauhaa että tulet terveeksi .
- lattiasienessä
Todennäköisesti keksimäsi vaihtoehto on ainoa. Pidä huoli, ettet joudu psykiatriseen pakkohoitoon. Ne paikat on umpihomeessa.
Kiinnitä huomiota myös pesuaineisiin, hajusteisiin yms kemikaaleihin, voit saada niistä samanlaisia vaivoja kuin homeista. Lykkyä tykö.- Tee jotain ja kahvi
Aivan, ja koita hankkia vaikkapa vapaaajan vakuutus, koska voit vaikka "liukastua" talven tullen, tai jäädä hyvin valvotussa opastuksessa painojen alle, tai muuten vaan loukata itsesi, jopa työmaallakin, johon taas työnantajalla on vahikovakuutus. Älä menetä pinnaasi lopullisesti, sillä terveydellä ei kannata leikkiä, edes fyysisen.
"Käsittääkseni homeoireilujen takia ei saa palkallista sairaslomaa, siispä ajattelinkin että vedän koko homman masennuksen piikkiin. Masennuslääkkeitä en kuitenkaan aio syödä. Vedän tämän koko homman vakavan masennuksen piikkiin niin pitäisi heltiä ainakin puolisen vuotta sairaslomaa.
Pelkään että murrun pian henkisesti. Olen aivan loppu tämän asian kanssa."
- Järjessäsi ei ole ainakaan mitään vikaa, kannattaa toimia niin kuin parhaakseen näkee. Mennessäsi psykiatrille valittamaan, ettet jaksa etkä kestä fyysisiä oireitasi enää, kuka ties saat asiantuntevaakin apua. Minulle venäläinen naispsykiatri neuvoi jumppaohjeita jalkojen laskimo- ja laskeumavaivoihin... Hän nousi varpaisilleen ja näytti, kuinka jumpataan. Siitä on jo monta vuotta, mutta voisin kokeillakin niitä ohjeita. Sama psykiatri oli homeongelmissakin hyvä osoittaen tietämyksensä. Olimme jo silloin sairastuneet homeesta ja tämä naispsykiatri kertoi, kuinka luonnossa homeet käyttäytyvät eri lailla kuin keinotekoisessa ympäristössä, jossa ne tuottavat myrkkyjä. Hänen ensimmäisen lausuntonsa perusteella työkyvyttömyyshakemukseni evättiin, mutta valitin siitä ja se meni Somlassa läpi. Ennen sitä kävin hänen luonaan vielä toistamiseenkin ja hän leimasi minut sairaudentunnottomaksi, joka loukkasi minua ja josta ajattelin valittaa, voimia ei vaan riittänyt.- Myrkkyäkö#
Ei suinkaan##.
"kuinka luonnossa homeet käyttäytyvät eri lailla kuin keinotekoisessa ympäristössä, jossa ne tuottavat myrkkyjä".
Taisi olla yksi harvoista...........myöntävistä. Niitä jotka tietävät on tosi paljon. Jopa läk.opisk ja läk.k. joukossa. Mutta kyllä se "tukka taipuu" vastuuhenkilöillä vielä kun omaan koipeen kunnolla kolahtaa. Kukaan ei ole "nykymyrkyiltä" enään turvassa. Tässä nykyisessä rakennuksessa missä majailen on alkanut silmäoireita esiintymään sellaisillakin joilla on vauhti päällä ja käyvät vain nukkumassa asunnossaan. Isännöitsijän ja terveysmiehen osalta ei liikettä silti synny. Ei edes "evä värähdä". Vuokria nostavat ja vuoden vuokrasopimuksia vaativat. No "desinfioimalla" ei homeongelmat korjaannu vielä.
- *26*
"Homemies5000 5.8.2012 11:14
-Ajattelin huomenna soittaa TAAS lääkärille..
-Olen jatkuvasti ahdistunut, stressaantunut, en saa edes unta kunnolla kun tämä asia pyörii 24/7 päässä...
-Kiukuttelen jo läheisillenikin. On jatkuvasti pinna kireällä. Vaikea pitää itsensä hallinnassa.."
Kun sinulla on noin vaikeita psyykkisiä oireita, niin tt-lääkärisi tulisi ryhtyä välittömästi toimenpiteisiin loppuunpalamisesi estämiseksi.
"Käsittääkseni homeoireilujen takia ei saa palkallista sairaslomaa, ..."
Politutkimuksissa diagnosoitujen, ammattitautilaissamme mainittujen sairauksien PAHENEMISVAIHEEN aiheuttaman työkyvyttömyyden takia KELA EI MAKSA työkyvyttömyysajalta sv-päivärahaa, MIKÄLI työpaikalla on mikrobimittauksissa todettu ns. indikaattorihomeita.
HOMEOIREILUSSA, joka homeoireilu aiheuttaa lääketieteen mukaan pääasiassa silmien kirvelyä, nenän tukkoisuutta, kurkun käheyttä, päänsärkyä, usein toistuvia, huonosti paranevia flunssia, silmien, poskionteloiden ja keuhkoputkien tulehduksia sekä reuma- ja iho-oireilua, ei ole kysymys ammattitautilaissamme mainituista sairauksista, joten tt-lääkärin todistuksella heltiää työehtosopimuksen velvoittama palkanmaksu kuin sv-lain mukaisen omavastuun ylittyessä myös Kela:n sv-päiväraha.
"...siispä ajattelinkin että vedän koko homman masennuksen piikkiin. Masennuslääkkeitä en kuitenkaan aio syödä. Vedän tämän koko homman vakavan masennuksen piikkiin niin pitäisi heltiä ainakin puolisen vuotta sairaslomaa."
Jos noin aiot, niin pyydä tt-lääkäriltäsi lähete psykiatrian polille.
Polin psykiatri selvittää sairastatko vakavatasoista masennusta vai et. Mitä mainitsemaasi puolisen vuotta kestävään sairausloman heltiämiseen tulee, niin Kela puuttuu siihen kuntoutustoimenpitein jo siinä vaiheessa kun masennussairauslomasi alkaa hivottelemaan 60 päivää. - KelaN TYÖTÖN VAI
Kelan entinen työläinen vai mikä tämä *26*.
Lähde lipettiin Homemies5000 myrkyllisestä sisäilmasta niin alkaa hommat pelittään. Ei sulla päässä mitään vikaa ole. Vikaa on niillä jotka homeremontteja eivät ala tekemään persaukisina.
Tällä pastalla kiukuttelee homeherkkiä ja kitisee aivan turhanpäiväisistä asioista.
Sillä selviäisivät kun poistaisivat "homeoireiden" aiheuttajat. Yksinkertaista kun sen osaa. Jalat alle kun sisällä sairas ja ulkopuolella ei.- Homemies5000
Kyllä tässä uusia työpaikkoja on katseltu...mutta ei niitäkään niin vaan sormia napsauttamalla löydä. Toisaiseksi ei auta kuin kestää, mistä ikinä tämä johtuukaan.
- Roppa kunnossa
Homemies5000 kirjoitti:
Kyllä tässä uusia työpaikkoja on katseltu...mutta ei niitäkään niin vaan sormia napsauttamalla löydä. Toisaiseksi ei auta kuin kestää, mistä ikinä tämä johtuukaan.
jos se reagoi homeille ja myrkyille ja tuo oireita esiin varoittaen, että pahempaa on tulossa jollet oikein toimi.
Älä kuitenkaan ala päätä valittamaan liikaa kosteusvauriorakennuksen myrkkyjen takia. Sille tielle ei sun passaa lähteä missään nimessä.
Jos pää kipeä jatkuvasti tai jokin muu niin se kivun aiheuttaaja pitää jättää selän taakse ei siinä muuta vaihtoehtoa ole jos meinaa pysyä vähänkään terveiden kirjoissa. Voihan se olla tilanteesi nyt jo sellainen, että "puhtaan" oleskelutilan löytäminen on kiven takana. Kuka sen vahingon sulle korvaa. Mietihän sitäkin.
Masennus on aivan eri juttunsa kuin "homevitutus" mikä tulee kun syyttömänä sairastuu toisen tekemien virheiden takia kosteusvauriorakennuksen myrkylliseen sisäilmastoon.
Sitähän ne muutamat lääkärit juuri yrittävätkin, että masennus se vaan tai astma ja voivat kaikessa rauhassa pelastaa sen homerakennuksen omistajan korjaus- ja korvausvelvollisuudesta.
Eivät vaan ymmärrä sitä, että vähättelemällä ja vääristelemällä aiheuttavat terveysvaaran toisille jotka myrkkyjen sekaan vielä jälkeesi jäävät.
Yksi homeherkkäkin sairastui pahoin rakennuksen itse itsensä tuottamiin niihin myrkyllisiinkin ja otti lopputilin. Nyt sitä on ruikuttanut vuositolkulla kun ei kestänyt muutamaa vuotta pitempään myrkkyjen seassa.
"Homesairaus heti pois kotoa" on ollut paras lääke mitä lääkäri on minulle määrännyt. Suosittelen kyllä lämpimästi sitä toisillekin jos kovia tulehdus-sairauksia rakennuksessa ja rakennuksen ulkopuolella helpottaa mutta sillä ehdolla, että seuraavassa ei ole hometta, bakteereita, toksiineita, mikrobeita eikä mitään kastuneiden ja homehtuneiden rakennusmateriaalien tuottamia myrkyllisiä kaasuja eikä höyryjä.
Näin se on vaan nähtävä kovien omakohtaisten kokemusten jälkeen. Suosittelen toimimaan sen mukaan miten roppa reagoi myrkyille. Ja vielä aika nopeasti. Vääristelemättä.
- Järkevä lääkärikin
hakee apua muualta, mutta ei toiselta lääkäriltä jolta saa VAIN diagnoosin: Psyykkinen vaiva!
http://www.s8.createphpbb.com/home/viewtopic.php?p=180&highlight=&mforum=home#180 - Homemies5000
Minulla on lääkäri tiistaina 14.8. Ajattelin VAATIA että otettaisiin röntgenit keuhkoistani ja tuolta pään sivuonteloista/poskionteloista.
Jumalaut, eilen olin niin uupunut ja väsynyt että meinasin nukahtaa suihkuun kotona.
Sen verran jaksoin repiä itsestäni mehuja että vedin 30min punttitreeniä. Koska olen päättänyt että en anna tälle "sairaudelle" periksi. Minun ON ehdottomasti pidettävä fyysisestä kunnostani huolta. Jos annan periksi, romahtaa koko terveyteni varmasti nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa.
Mutta tosiaan, reenin jälkeen oli kahta paskempi olo. Oli jo kökkö olo enne reeniäkin. Voimat kadoksissa, pää "puuduksissa", flunssanen olo.
Tämä on jo jokapäiväistä kärsimystä. Nimenoman KÄRSIMYSTÄ.
Lääkärin on pakko laittaa asia eteenpäin. Pakko. Elleivät sitten halua että iso mies alkaa siellä riehumaan. On meinaan välillä pinna niin kireällä tän asian kanssa että lentää pian koko firma nurin niskoin.
Se mikä tässä vielä niin rasittaa että ainoa todiste oireiluistani olen minä itse. Verikokeissa ei näy mitään, poskionteloissa kyllä on turvotusta, se onkin ainoa fyysinen "vika" minussa tällä hetkellä. Mutta testien mukaan olen enemmän kuin terve, olen suorastaan terveyden perikuva, urheilullinen atleetti, leposyke 40-50.
Verenpaine loistava, kolesteroli erinomainen.
Mutta silti vaan aikuinen mies hyytyy niin pahasti että meinaa nukahtaa suihkuun.
Jaksan terveinä päivinä juosta 10km/ 30 minuuttia yhtä soittoa, töissä hyydyn välillä vaikka olisi löysäkin päivä niin pahasti että joudun suorastaan raahautumaan kotiin, kunnes oloni alkaa kohentua 8-10 aikaan illalla.
KESKISORMEA lääkäreille, keskisormea työpaikalle, keskisormea kaikille jotka eivät tähän "tautiin" usko. Oma mittani on niin täysi.
Viikonloppuna naputan parit työhakemukset."KESKISORMEA lääkäreille, keskisormea työpaikalle, keskisormea kaikille jotka eivät tähän 'tautiin' usko. Oma mittani on niin täysi."
- Asennetta ei voi ainakaan moittia... Aika nopeasti tajuaa pelin hengen.
Vihaksihan se kaikki vääryys ja kärsimys pistää.
Voimasia :)Ennyt halua pelotella,mutta minun siskon pojalla oli kaikki nuo mainitsemasi oireet.Se viikonlopun hyvinvointi hetki voi olla henkistä iloa koska olet jo alkanut uskomaan että La-Su helpompaa vaikka ei mikään sairaus tottele kaavoja.Niin se siskon poika sairasti imusolmuke ja veri syöpää yhtä aikaa Kuopion yliopistollisella hän väsyi niin paljon että repi happimaskit ym,vempeleet irti ja sanoi että ei jaksa enää. Nukkui pää rakkaansa sylissä 24v. pois. Toivottavasti sulla on joku muu, minulla on kakkostyypin diabetes ja sekin tekee tuota samaa jos lipsuu elämäntapamuutoksesta.. Sen vaan sanon että älä missään nimessä jätä kertomatta kaikkia tuntemuksia ja pysy totuudessa!! Minulle on moni lääkäri proffat kun lisensiaatit, että kirjoita kotona oma todellinen sairaskertomus paperille koska ei niitä muista eikä kerkeä ,siinä lääkärin jutulla millään saada tiedoksi.Lääkärilta menee iso osa ohi korvien ja sitten et varmasti saa korjattua ihan helpolla. Usko pois minä sain työkyvyttömyys eläkkeestä myöntävän lausunnon omalla käsialalla kirjoitetulla ruutupaperilla kotia kun minun piti olla vielä viikko Ortonissa ja Sörnäisten rantiellä työ kyvyttömyys tutkimusissa,minä muuten vastustin sitä eläkettäni!! IHAN VINKKINÄ kerron hankkineeni kotimaisen ilman puhdistimen (99,8%) kaikki homeet -raadon kaasut-pöly ym,TYPE ELIXSAIR 350 vähän vanha se on mutta jo 15minuuttia riittää asmaatikko huomasi ilman muuttuneen. Googleta tuolla niin sitten löydät uudet ja voit etsiä ilmoituksilla käytettyjä,Esim, hometalossa voi asua jos tuo laite on käytössä remontin ajan, minun laite hieman iso eli antaa home itiölle ensin 4kw tällin ja jos ei riitä uusii 6kw salamalla,on siis sähköinen eikä mikää suodatin romu,suosittelen kotiin ja työmaalle. Pomon kuuluisi mittauttaa työmaan home ja radonkaasu ym,paskat. Koeta jaksaa kyllä löydät vielä konstit,koska ei tuommoista saa olla kenenkään elämä,vointeja.
"Se mikä tässä vielä niin rasittaa että ainoa todiste oireiluistani olen minä itse. Verikokeissa ei näy mitään, poskionteloissa kyllä on turvotusta, se onkin ainoa fyysinen 'vika' minussa tällä hetkellä. Mutta testien mukaan olen enemmän kuin terve, olen suorastaan terveyden perikuva, urheilullinen atleetti, leposyke 40-50.
Verenpaine loistava, kolesteroli erinomainen."
- Jos olet ehtinyt saada hometyöpaikasta jo jonkun sieni-infektion, se ei näy verikokeissa, mutta vie parasiittina energiaasi. Siinä tapauksessa tauti ei jää vanhaan työpaikkaasi, vaan kulkee kaikkialle mukanasi minne tahansa menetkin ja olet aika pirullisten ja kroonisten ongelmien edessä.
Noo, en viitsi maalata piruja seinille, toivon sinulle parempaa tuuria...
Vilkaises kuitenkin tätä:
http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=7586#7586
Parasite In Humans
Lainaus:
Humans are heavily parasitic. You can assume that you are too, possibly by as many as a dozen different parasites. Our bodies make great fast food sites for these freeloaders. We are providing home to the parasites and the silent killer is freeloading, robbing our bodies of energy and vitality.
As Dr Jerry Nsgoda states,
“Parasites travel through our body, invade our tissues, stealing our energy, our nourishment and our health”.
http://www.allaboutparasites.com/parasite-in-humans.html- Homemies5000
Lähetin seuraavanlaisen viestin TTH:lle:
Terve!
Valitettavasti oireluni vaan jatkuu ja jatkuu. Olen koko tämän viikon tuntenut oloni joka päivä sairaaksi kun olen töistä kotiin lähtenyt ja oireet ovat jatkuneet/pahentuneet iltaa kohden, kunnes sitten myöhään illalla oloni alkaa paranemaan.
Oireet ovat samoja kuin aikaisemminkin mitä olen kuvaillut. Keskiviikkona olin niin uupunut että meinasin nukahtaa työpäivän päätteeksi suihkuun.
Varasin itselleni lääkäriajan Kirsille tiistaiseksi (14.8). Jos saataisiin joku ratkaisu tähän. Itse en jaksa enää tätä jatkuvaa oireilua enkä usko että minun on kovinkaan tervettä edes olla täällä. Lintsatakaan töistä en oikein voi vaikka mieli tekisi. Ei vaan ole kovinkaan tervettä että joka päivä olen todella kipeän ja sairaan oloinen kun töistä lähden. Ei tällaista kenenkään kuuluisi sietää. Olen pillereiden avulla töissä ja kun pääsen kotiin saa ottaa lisää pillereitä että jaksaa lähteä ovesta pihalle, jos jaksaa.
Tällä viikolla minulla on jäänyt kahdet treenit välistä kun veto on ollut niin pois ja olo kipeä. Ja tiistaina ollessani lenkillä vinguin taas todella pahan kuuloisesti. Ainoa terve päivä viikossa nykyisin on sunnuntai.
Terveisin,
Juho T- Toimikaakutenpuhutte
Jos ei ala porukat mitenkää reagoimaan niin vie asia poliisille.
"Kosteus- ja hometalkoiden kiperimpiä kysymyksiä on lääkäreiden kouluttaminen." Juhani Pirinen"
http://homegate2011.blogspot.fi/2011/10/homeesta-on-tietoa-mutta-se-on-vaarilla.html
Pirinen sanoo tuossa, että lääkäreitä pitää kouluttaa mutta minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että poliiseja pitää alkaa kouluttamaan sevittelemään homekatasrofeihin joutuvien kusetus ja petollinen toiminta. Tässähän voi alkaa epäilemään olevan hommana "pelissä" mukana jopa osittain "tietoista terveyden vaarantamista" .
Vai miltä se toiminta oikein näyttääkään sun mielestä kaveri jos kukaan ei ota terveysongelmiasi vakavasti kun työpaikkasi sisäilmastossa helvetinmoisia oireita ja oven ulkopuolella ei... tai ainakin alkaa pikkuhiljaa helpottaan.
Eikö se ole poliisin tehtävä ihmisiä jotka ovat terveys- ja kuoleman vaarassa.
Mitä kaikkea home- ja kosteusvauriorakennusten myrkyt sitteen aiheuttavatkin.
Jos ja kun terveysviranomaiset, aluehallintoviranomaise eikä lääkärit meitä halua suojella niin poliisi sitten. Pirinen pistähän asiat kuntoon.
Homerakentaminen ja muut epäkohdat. Juhlapuheet on jo puhuttu.
"Hakkaa päälle Suomen poika ei tässä nyt muukaan auta hei hei ja hei". - Homemies5000
Toimikaakutenpuhutte kirjoitti:
Jos ei ala porukat mitenkää reagoimaan niin vie asia poliisille.
"Kosteus- ja hometalkoiden kiperimpiä kysymyksiä on lääkäreiden kouluttaminen." Juhani Pirinen"
http://homegate2011.blogspot.fi/2011/10/homeesta-on-tietoa-mutta-se-on-vaarilla.html
Pirinen sanoo tuossa, että lääkäreitä pitää kouluttaa mutta minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että poliiseja pitää alkaa kouluttamaan sevittelemään homekatasrofeihin joutuvien kusetus ja petollinen toiminta. Tässähän voi alkaa epäilemään olevan hommana "pelissä" mukana jopa osittain "tietoista terveyden vaarantamista" .
Vai miltä se toiminta oikein näyttääkään sun mielestä kaveri jos kukaan ei ota terveysongelmiasi vakavasti kun työpaikkasi sisäilmastossa helvetinmoisia oireita ja oven ulkopuolella ei... tai ainakin alkaa pikkuhiljaa helpottaan.
Eikö se ole poliisin tehtävä ihmisiä jotka ovat terveys- ja kuoleman vaarassa.
Mitä kaikkea home- ja kosteusvauriorakennusten myrkyt sitteen aiheuttavatkin.
Jos ja kun terveysviranomaiset, aluehallintoviranomaise eikä lääkärit meitä halua suojella niin poliisi sitten. Pirinen pistähän asiat kuntoon.
Homerakentaminen ja muut epäkohdat. Juhlapuheet on jo puhuttu.
"Hakkaa päälle Suomen poika ei tässä nyt muukaan auta hei hei ja hei".TTH soitti minulle äsken. Eilen palaverissa ottivat puheeksi lääkäreiden TT-psykologin ym. kanssa tämän oireiluni ja olivat sitä mieltä että tänne pitää mitä nopeimmiten saada tutkimukset työpaikalle.
Mutta se mikä tässä vituttaa on se, että kun olin varannut työterveydestä lääkäriajan ensi viikon tiistaille niin se PERUTTIIN koska lääkäri ei ole meidän firman työterveyslääkäri, vaan sain vasta torstaille ajan.
Selitin kuinka olen koko viikon oireillut että jos sen verran vaan kävisin että voisin saada sairauslomaa, niin vastaus on: "Ei lääkäri voi sille mitään tehdä. Jos on akuutti tarvi niin mene OMALLE LÄÄKÄRILLE kunnalliselle puolelle".
Voi **tun jeesus ja sanonko vielä mitä. Onneks sentään sain työterveyshoitajalle ajan maanantaiksi ja menen siltä rutisemaan sitten sen MAX 3 päivää saikkua.
Mutta torstaina aion kitistä kyllä lääkäriltä sen loppuviikon seuraavan viikon saikkua sitten.
Mitä tässä oikeasti pitää tehdä? Tappaa joku? Seota totaalisesti? Mitä pitää tehdä ettei mun tarttis kärsiä joka päivä? Joo, työpaikkaa vaihtaa mutta entä sillä välillä?
Koska kunnallisellekaan lääkärille ei niin vaan pääse, jono on yleensä viikkoja.
Ja tämä tapaukseni nyt ei ole kovinkaan "akuutti", koska pääni ei ole kainalossa.
Tulee ihan mieleen viime talven pompotus. "Ei tämä asia kuulu meille, mene kunnalliselle". Kunnalliselta taas tuli vastaus "ei tämä kuulu meille jos oireet ovat työperäisiä, mene työterveyslääkäriin". Ihan yhtä saatanan sumutusta kaikki.
HELVETTI!! - Homekoira
Oletko varma ettet asu myös homeasunnossa.Joka luonnollisesti pahentaa oloasi koska työpaikallasikin on hometta.Ja jo on kotona vielä eri lajin myrkkyhomeita niin ehkä senkin vuoksi oireilet niin rajusti.Tutkihan asuntosi,kylpyhuoneen laattojen völit,onko tummahkoa homekasvustoa,ym.ym.Eräässä asunnossani(vuokra) oli hellantausta aivan mädäntynyt sinne oli päässyt jostain vettä.Jne.Joten voi olla piilossa olevia homepesäkkeitä.Mitä jos ottaisit homekoirat.Ne on 100% :sia. Terveystarkastajat 5 %.
- Homemies5000
Nyt sit pelkään että jos täällä ei olekaan mitään :D Sitten onki noloa. Joskaan en usko et tommonen sisäilmatutkimus haitaks on...
Mut kyllä sit hävettää...- vertti-eetu
Sehän riippuu mitä sieltä "halutaan" löytyvän tai "halutaanko" mitään ja kuka tilaa ja mitä ja keneltä. Homebisnes on maassamme värikästä touhua ja vastuunkantajia vahinkojen ja virheiden suhteen ei ole vastaani vielä tullut.
Mutta jos sinä siellä oireilet ja sairastelet kuten olet kertonut niin aivan varmasti siellä jotain on mikä sisäilmaston pilaa ja saastuttaa ja ne jotka siellä tarpeeksi kauan herkistyvät lisäksesi niin alkavat ehkä ennemmin tai myöhemmin jotenkin oireilemaan ja sairastelemaan. Irtaimisto ja kiinteä irtaimisto voi olla myös vaarassa saastua jollei ole jo. Kuka senkin varmuudella voi sanoa.
Homekoulun irtaimistoa jossain päin maatamme sai yhden koulun pihalta hakea pikkurahalla. En suosittele sitä ainakaan hyvällä omallatunnolla edes täysin terveille enkä heidän läheisilleen.
Kaikki eivät sairastu mutta jokainen voi jos asiat alkavat menemään päin prinkkalaa. Minä ei voi sanoa mitään varmaa suuntaan enkä toiseen mutta ei sitä pysty sanomaan yksikään meidän huippututkijoista eikä huippulääkäreistäkään eikä kukaan heistä voi ottaa siitä mitään vastuuta jos siellä nykyisellä työpaikallasi joku sun jälkeesi / lisäksesi samalla tavalla alkaa oireilemaan ja sairastelemaan.
Jos joku kuivan kuivaaja ottaan näytteitä eikä tiedä mistä niitä pitäisi ottaa niin perseelleenhän se menee koko homma. Siitähän rakennuksen omistaja vasta tykkääkin.
Sisäilmamittauksilla ei saada mitään selville mistä pitää korjata ja mitä ja miten.
Sisäimamittaukset ei pois sulje sitä etteikö siellä voisi olla terveyshaitta (muista tämä).
VOCkipaskaa voi joku innostuu etsimään mutta sekään ei anna mitään takeita sun kannaltasi edes oikeussalissa.
Sisäilman myrkyllisyystestit ei anna sulle yhtään parempia lähtökohtia kuin tuo VOC jos joudut jotain todistelemaan.
Viitearvot VOC on niin korkeat nykyisin, että jos sellaiset jotenkin mitataan, niin "mittavirhe" tai heikoimmat pyörtyy.
Sisäoilman myrkyllisyyttä tai toksisuutta ei kannata edes sun kannaltasi mitata koska sillä ei ole asumisterveysohjeissa edes mitään painoarvoa ja AVI:n tarkstaja ei sitä noteerannut mitenkään tapauksessani. (VIELÄ).
Pitävät jotku viranomaiset jopa melkein WC paperin arvoisena koko hommaa.
Viitearvot ja raja-arvot ovat mitä niissä lähes kaikissa näytteidenotoissa ilmoitetaan on HALLINTOPERUSTEISIA ei TERVEYSPERUSTEISIA.
No nyt tullaan sitten finaaliin, mitä vaihtoehtoja sulle jää sitten enään käpälään.
EI YHTÄÄN MITÄÄN jos rakennuksen omistaja ei halua rakennusta korjattavan "terveelliseksi".
Tuotahan voi aina yrittää "HOMEKOIRA" vaikka AVI:n virkamies ei hyväksynyt edes homekoiratutkimusta meillä.
Hyväksyi vaan otsonoinnin jälkeiset näytteiden otot ja niiden perusteella ilmaisi kantansa, että "ei terveyshaittaa".
Ensin myrkyt laimennettiin ja mikrobit ja homeitiöt tapettiin ja sitteen etsittiin "eläviä mikrobeja" ja "kovia myrkkyjä". Eikö mennytkin mukavasti asunnon omistajan kannalta. Tästä voit päätellä aivan vapaasti mitä on maassamme "homekusetus".
Homekoira esitutkintaan ja sitten joku "näppärä" asiantuntija, mitä nyt ei vaan tässä maassa kovin montaa ole joka osaa, mutta niitä on pirusti jotka luulevat osaavansa.
Mikään tutkimus ei poista mikrobiongelmaa eikä homehaittoja eikä homeoireiluja eikä homesairautta.
Sisäilmanäytteet ei poista vielä mitään ja jos niissä ei mitään näy yhden 15 min. mittaisessa näytteenotossa niin se hyvin kääntyy sinua vastaan. Kuitenkin niitä pitäisi ottaa useampana päivänä ja useasta kohdasta ja erilaisista ilmavirtaksista ja eri kelloaikoina ym. Vain yksi kerta tai kaksi on "homekusetusta" parhaasta päästä.
Kaikista vähemmällä voisit päästä kun lähdet vain lätkimään vähin äänin ja etsit sellaisen työympäristön missä ei oireita eikä sairasteluja tule SINULLE.
Tilanteesi on nyt kuitenkin sellainen, ettei ole vara enää leikkiä kenenkään terveytesi kustannuksella. Ota kaikki puhelut, keskustelut, tapahtumat nauhalle.
Pyydä kaikista päätöksistä ja tekemisistä kirjallinen vahvistus. Pidä päiväkirjaa jotta voit sitten joskus jos tiukka paikka tulee lätkiä dokumentteja pöytään eikä sun tarvi alkaa raapiin päätä, että mitenhän se olikaa huhtikuun 13 perjantaina. 2013
Omasta kokemuksestani kerron ja siitä mitä tässä on "vastaani paskaa" tullu niiltäkin kenen vastuulla on terveytemme ja turvallisuutemme.
Tunnut olevan vielä nuori henkilö joka on epävarma ja arkailet selvien tosiasioiden kanssa. minulla on ikää sen verran, ettei tarvitse enää ujostella eikä pelätä ketään. Sairastuminen homeille ja sisäilmaston myrkyille on kuitenkin sen verran kova juttu ollut kohdallani, että teen kaikkeni sen vuoksi ettei lapset ja nuoret pääse sairastumaan yhtä pahoin koska jos näin käy niin tästä ei parane koskaan.
"Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voi parantaa. lievittää kyllä". Näin sanoi lääkäri kenen työtä tässä maassa arvostan yli kaiken. - kermamoottori
En ehkä ole lukenut kaikkia viestejäsi mutta oletko keskustellut esimiehesi kanssa, työsuojeluvaltuutetun kanssa, kollegojesi kanssa...? Voitaisiinko työsi järjestää tilapäisesti niin, että sinun ei tarvitsisi viettää aikaa niissä tiloissa, joissa sairastut? Sisäilmamittauksen tulos tai yleislääkärin vastaanotolla käyminen eivät muuta sitä tosiasiaa, että sairastut ko. tiloissa. Kävin itse läpi jotain samankaltaista muutama vuosi sitten. Päädyin aika lailla samanlaisten vaiheiden (lääkärirumba, erikoislääkärit, vasta-ainetutkimukset, leikkaus, lääkkeet, sisäilmamittaukset jne..) siihen päätelmään, että lääkäri ei voi minua parantaa ja sisäilmamittauksen lopputuloksella ei ole mitään merkitystä. Vaihdoin siis duunia. Tuossa vaiheessa paraneminen oli ainoa asia, joka oli tärkeää. Diagnoosin saamisella tai sisäilmaongelman toteamisella ei enää ollut mitään merkitystä. Siitä alkoi toipuminen ja liikunta palasi pikkuhiljaa takaisin elämääni. Kehoitan kaikkia lääkäreitä rehellisesti kertomaan potilailleen, jos potilas esittää epäilyksen sisäilmaongelmasta ja on käynyt lyhyen ajan sisään useasti lääkärissä, että ei voi parantaa sairautta ja että ainoa keino parantua sisäilmaongelmien aiheuttamista sairauksista, on eliminoida sisäilmaongelmat, so. joko ottaa hatkat (helpoin tapa) tai korjata ne rakenteelliset ongelmat, jotka sisäilmaongelmia aiheuttavat (isomman vaivan tapa).
- Homemies5000
Olen nyt oireillut viikonloppunakin...miettisin että perjantaina en käynyt suihkussa töiden jälkeen niin onkohan hiuksissani tai jossain sitten ollut jotain(?) joka on siirtynyt tyynyyni kun aamuisin kun olen herännyt niin on kipeä olo ollut...
- Oletsittensairastunu
homeilla ja/tai kosteusvauriorakennuksen myrkyille. Seuraava vaihe voi olla joku "kemikaaliyliherkkyys" ja sen kyllä sitten huomaat kun maleksit rautakauppojen kemikaaliosastoilla ja tavaratalojen kodinpesuaineiden seassa ym. ym.Taisi mennä liian pitkää se oleskelu siellä myrkyllisessä sisäilmastossa sulla.
Tottakai sun olisi pitänyt vaihtaa kaikki vaatteet ja käydä suihkussa joka kerran kun sieltä myrkkyjen seasta kotiisi tulet.
Sori vaan mutta taitaa olla nyt myöhäistä ihmetellä missä meni asiat pieleen.
Tässä yhden lääkärin sanomaa. "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voida parantaa. lievittää kyllä".
Tämä on hyvä ottaa huomioon kun etsit puhtaita oireita aiheuttamattomia tiloja jatkossa. Oireet ja sairastelut voivat alkaa lyhyelläkin aikavälillä mutta tuosta toipuminen on sitten luojassaan ja edellyttää ehdottomasti olosuhteet missä ei oireita aiheuta mikään. - Homeherkkä#
Oletsittensairastunu kirjoitti:
homeilla ja/tai kosteusvauriorakennuksen myrkyille. Seuraava vaihe voi olla joku "kemikaaliyliherkkyys" ja sen kyllä sitten huomaat kun maleksit rautakauppojen kemikaaliosastoilla ja tavaratalojen kodinpesuaineiden seassa ym. ym.Taisi mennä liian pitkää se oleskelu siellä myrkyllisessä sisäilmastossa sulla.
Tottakai sun olisi pitänyt vaihtaa kaikki vaatteet ja käydä suihkussa joka kerran kun sieltä myrkkyjen seasta kotiisi tulet.
Sori vaan mutta taitaa olla nyt myöhäistä ihmetellä missä meni asiat pieleen.
Tässä yhden lääkärin sanomaa. "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voida parantaa. lievittää kyllä".
Tämä on hyvä ottaa huomioon kun etsit puhtaita oireita aiheuttamattomia tiloja jatkossa. Oireet ja sairastelut voivat alkaa lyhyelläkin aikavälillä mutta tuosta toipuminen on sitten luojassaan ja edellyttää ehdottomasti olosuhteet missä ei oireita aiheuta mikään."Oletsittensairastunu12.8.2012 13:57
Tässä yhden lääkärin sanomaa. "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voida parantaa. lievittää kyllä"./"
Kun tuntemasi lääkäri EI KERTONUT minkälaiset kosteusvauriorakennusaltistusoireet palautuvat kosteusvauriorakenusaltistuksen päättymisen jälkeen ja minkätyyppisissä olosuhteissa, EIKÄ KERTONUT myöskään sitä MINKÄ NIMISIÄ maamme lääkärikunnan toteamia kosteusvauriorakennusaltistuksessa "syntyneitä SAIRAUKSIA ei voida parantaa lievittää kyllä", niin kertomasi lääkärijutustelun voi luokitella tietyiltä osin aivopieruiluksi, eli huuhaajutuskeluksi.
Mitä tulee lääketieteen tuntemiin kosteusvauriomikrobiALLERGIAsairauksiin niin totta on, että TIETYLLÄ OSALLA sairastuneista erikoisPOLIlääkäritason työpaikka-altistusaikana toteamat ylä-/alahengitystielimakalvotulehdusSAIRAUDET, tietyt ihotulehdussairaudet ja jotkut autoimmuunisairaudet kroonistuvat jo työpaikka-altistusaikana, joten työpaikka-altistuksen päättymisen jälkeenkin lääkärit jatkavat todetun sairauden kurissapitämiseen tarkoitettua lääkitystä ehkä jopa hamaan hautaan asti.
TTL ei ole JATKOTUTKIMSIN selvittänyt kuinka moni heidän ammattitautitutkimistaan homeallergikoista sairastaa yhä edelleen KROONISTA keuhkoputkitulehdusta, KROONISTA astmaa ja nuhaa, vaikka työpaikka-altistuksen päättymisestä on kulunut VUOSIKAUSIA.
Tosiasia on myös se, että työpaikka-altistusaikana esim. keuhkopolitodettu astma, knk-politodettu krooninen nuha, ihopolitodettu psori, reumapolitodettu reuma, PARANEVAT jopa muutaman kuukauden kuluessa HOMEtyöpaikka-altistuksen päättymisestä. - ei ehkä hometta
musta tuntuu ku sun juttujas lukee sulla on vähän vikaa jossain korvien välisellä alueella.Jo sun tyylis kirjoittaa on täysin poikkeavaa tekstiä.Mee lääkäriin ja pyydä hermoromahduksesta sairaslomaa tai pyydä lähete psykiatriseen sairaalaan saat levätä.
- ODS sitä
paskatautia ei ilmeisesti voi parantaa sitä kosteusvauriomyrkkyjen seassa hankittua mikä sinulla on.
Lievittää kyllä "piereskelemällä".
Homeherkkä# sinähän et ole parantunut ollenkaan joten kerrohan meille mitä muita sairauksia sinulla on mistä et ole parantunut.
Nyt et Homeherkkä parka oikein ymmärrä itsekään mitä kerrot vai meinaatko, että olet itse parantunut home- ja kosteusvauriorakennuksen aiheuttamista sairauksistasi mitstä olet tällä palstalla ruikuttanut vuosikaudet ja loppua ei ole näköpiirissä kitinälltäsi. Valitettavasti.- vertti-eetu
Onko Homeherkkä sinulta "KADONNUT" tuo tauti "Fibroosi" vai vieläkö se roppaasi ja aivojasi raatelee.
"Fibrosoivaa alveoliittia on kahta eri lajia: UIP ja DIP". Sanoo homeherkkä.
Vai oliko sulla se malli VIP minkä saa vain "harvat ja valitut"..
Tuossa joku RIP sanookin, että "fibroosi ei häviä niistä yhdestäkään, fibroosi on peruuttamaton".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3256343
Lääkäri varmaan on tarkoittanut kosteusvauriorakennuksissa homeille ja myrkylliselle sisäilmastolle terveytensä menettäneitä joille on home- ja kosteusvaurio-ongelman seurauksena tullut joku "Autoimmuunisairaus". Varmaan osa tunnetuista sidekudos-sairauksista ja varmaan "tuntemattomistakin" sidekudos-sairauksiata voi kuulua tuohon kastiin.
"Tässä yhden lääkärin sanomaa. "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voida parantaa. lievittää kyllä".
Arvostan tämän lääkärin tekemiset homesairaiden hyväksi korkeammalle kuin yhdenkään toisen joka homepulmien parissa työtänsä tekee.
Homekusettajia maassamme on pilvin pimein mutta oikeaa "homelääkäriä" saa hakea monesta kylästä ja kaupungista eikä välttämättä edes sellaista sieltä löydy.
Pari kolme tunnen ja he ovat auttaneet todella paljon minua selviämään tästä "homekatastrofista". Sinä Homeherkkä et pysty auttamaan ketään selviämään yhtään mistään.
Leiki sinä vaan niitä kynttiläpieruleikkejäsi niin läheisilläsin on hauskaa eikä ole elämä liian yksitoikkoista.
Sjökrenin syndrooma oli yhdellä läheiselläni ja kyllä se oli hänellä vaivana hautaan sakka.
Minulla on ollut samantapaisia oireita kuin hänellä, valkosormisuutta silmien ja suun kuivumista ja nyt varsinkin on oireet väliin olleet erittäin voimakkaita kun näissä home- ja sisäilmamyrkyllisissä asunnoissa olen joutunut asumaan.
Perinnöllistä tai ei mutta homepaskat on pukannut sairauksia pintaan useilla kun näitä juttuja tälläkin palstalla lueskelee.
Palstalla on useat homesairaat valitelleet "Kuivat silmät kuiva suu Sjöökreenin syndrooma eikä mikään muu."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sjögrenin_oireyhtymä
"""Reuma on autoimmuunisairaus, eli sairaus jossa ihmisen immuunijärjestelmä kääntyy omaa elimistöä vastaan""".
http://homepakolaiset.fi/17_myytti.html
Luehan herkkä lisää ajankuluksesi ja kirjoita hevonpaskaa vähempi siitä ei ole hyötyä edes itsellesi.
- Lääkäri 2
Eipä se yleislääkäri voi tehdä oikein muuta kuin määrätä oireita lievittäviä lääkkeitä, toki voidaan tarkastaa otsaontelot ja maxillaariontelot rtg:llä, kuten ajattelit pyytääkin, mutta ei se kuvaaminen niitäkään paranna, mutta saatpa lisää tietoa onko noissa onteloissa jotain ja jos on niin punktio / antibiootti voi Duactin ja tulehduskipulääkkeen ohella toki auttaa. Korva- nenä- kurkkulääkäriltäkään tuskin saat pidempiaikaisesti apua, todennäköisesti kehotuksen välttää homeita saat erikoislääkäriltäkin.
Työterveyden kautta voisit tietysti pyytää että selvitetään onko tiloissa hometta, tai esimiehen yhteydessä olemalla voit pyytää että tehdään sisäilmatutkimukset ja selvitykset siellä työpisteellä. TTL:n kautta esim. näitä selvityksiä saa ja samaten monia yksityisiä firmoja on, jotka työnantaja tai rakennuksista vastuussa oleva taho voi pyytää tutkimaan tilat ja rakennukset ja jos hometta on niin sitten tietysti remontti ja tilojen korjaus tulee kyseeseen.
Huijaamaan ei kannata lähteä tuollaisia psykiatrisilla ongelmilla tai muullakaan tavalla.- Onko luotettavaa vai
"tehdään sisäilmatutkimukset".
Mittatilaustyönä vai.
Kyllähän ne pitää ottaa ensiksi materiaalinäytteet ja sitten viljelyt ja oikeista paikoista. Riskirakenteet tuntien etsiä ja kaivaa myrkkyä sisäilmastoon pukkaavat paskat esiin. Raka peli jos rakennuksen sisällä selvästi on oireita ja sairasteluja mutta oven ulkopuolella ei.
Mitä meinaat tällä sisäilmatutkimuksella selviävän, senkö mistä pitää alkaa korjaamaan ja miten. Sisäilamittaukset on puppua jos ei oteta kuin yhden kerran. Otahan selvää enempi sisäilmatutkimuksista. Andersen keräimellä esim. pitää ottaa 11 kertaa näyte ja näytteitä useana päivänä useista kohdista ja erilaisista ilmavirtauksista. Sisäilman myrkyllisyystestiä ei edes ole missään hyväksytty joten huijaamista on vältettävä näissäkin tapauksissa.
Jos sisäiman tutkimuksissa ei mitään löydy, niin tarkoittaako se sitä, ettei siellä olisi terveyshaittaa eikä korjattavaa.
Onkohan tuo homeasia ollut liian pitkään huijarien käsissä .
Luehan viimeisimmät jutut.
http://homepakolaiset.blogspot.fi/ - Lääkäri 2
Onko luotettavaa vai kirjoitti:
"tehdään sisäilmatutkimukset".
Mittatilaustyönä vai.
Kyllähän ne pitää ottaa ensiksi materiaalinäytteet ja sitten viljelyt ja oikeista paikoista. Riskirakenteet tuntien etsiä ja kaivaa myrkkyä sisäilmastoon pukkaavat paskat esiin. Raka peli jos rakennuksen sisällä selvästi on oireita ja sairasteluja mutta oven ulkopuolella ei.
Mitä meinaat tällä sisäilmatutkimuksella selviävän, senkö mistä pitää alkaa korjaamaan ja miten. Sisäilamittaukset on puppua jos ei oteta kuin yhden kerran. Otahan selvää enempi sisäilmatutkimuksista. Andersen keräimellä esim. pitää ottaa 11 kertaa näyte ja näytteitä useana päivänä useista kohdista ja erilaisista ilmavirtauksista. Sisäilman myrkyllisyystestiä ei edes ole missään hyväksytty joten huijaamista on vältettävä näissäkin tapauksissa.
Jos sisäiman tutkimuksissa ei mitään löydy, niin tarkoittaako se sitä, ettei siellä olisi terveyshaittaa eikä korjattavaa.
Onkohan tuo homeasia ollut liian pitkään huijarien käsissä .
Luehan viimeisimmät jutut.
http://homepakolaiset.blogspot.fi/Joo, no tietenkin myös rakenteista otetaan näytteet, sehän kuuluu "sisäilmatutkimuksiin" eli siis tarkoitin hyvin laajalti sisäilmatutkimuksilla sitä, että jos epäillään sisäilmassa olevan ongelmaa niin ne tutkimukset tehdään laajalti sisäilman selvittelemiseksi: laadukkaasti tehtynä mitataan tietysti sisäilman kaasupitoisuudet, epäorgaaniset ja orgaaniset kaasut ja yhdisteet, sitten lisäksi nuo itiöpitoisuudet yms. ja sitten mitataan paine-erot rakennuksen eri huoneissa ja kerroksissa, selvitetään ilmanvaihdon toiminta, avataan rakenteita sieltä missä on kosteutta havaittu, kosteusmittaukset ja silmämääräinen tarkastelu, otetaan rakenteista näytteet, materiaalinäytteet siis. Lisäksi kannattaa teettää henkilöställä sisäilmakysely / oirekysely, esim. TTL:lla on tyyppiprofiileja minkälaisia vastauksia ilmenee missäkin ongelmissa ja näihin voidaan verrata. Tuo toki vaatii riittävän ison työntekijämäärän.
Näytteet, tutkimukset selvitykset, rakennus syynättävä perin pohjin ja sitten remontti suunniteltava huolellisesti ja tehtävä ammattitaidolla ja henkilöt pois rakennuksesta remontin ajaksi ehdottomasti. Joskus ei kannata edes korjata vaan rakennattava uusi rakennus.
Kyllä ammattitaitoisiakin firmoja alkaa Suomesta löytyä näihin hommiin. Kallistahan tuo usein on. Lisäksi on syytä pitää ennakkokokous ennen mittauksia, sitten kokous remonttia ennen ja sitten vielä loppukokous ja vielä sitten kun tiloihin on palattu niin seurantakokous miten on oireet helpottaneet.
Näin ainakin on toimittu kun itse olen joutunut osalliseksi sisäilmaongelmaepäilyjen kanssa, mutta onneksi meiltä ei löytynyt mitään muuta kuin liikaa alkoholia huoneilmassa, johon oli selityksenä sairaalassa käytettävä denaturoitu etanoli ihon ja välineiden puhdistukseen. Eräas hoitaja epäili homeongelmaa kun tuli vedet katosta työhuoneeseen, ja hänellä olis poskiontelo-ongelmia. Onneksi rakenteet olivat kastuneet vain välikatosta vähäksi aikaa ja saatiin kaikki kuivattua ja laaja remontti sitten vesivahingon korjaamiseksi tulikin ja ilma on priimapuhdasta.
- Otsonniii
No perhana nythän lääkäri pukkaa asiaa.
Meillä vaan vetkuttelivat ja vääristelivät ja valehtelivat välinpitämättömällä tavalla.
Asunto vieläkin tyhjillään ja samoin seinänaapurilla. Yli kaksi vuotta .
EI TERVEYSHAITTAA voi vittu mitä pelletouhua. Todella ammattimaista pelleilyä.
"Ammattitaitoinen" porukka sähläsi ja teki vain sen mitä vittumainen isännöitsijä tilasi. Lopulta AVI:n DI hyväksyi vaan ne näytteet mitkä "ammattitaitoinen" porukka otti petollisen otsonoinnin jälkeen. "Ei terveyshaittaa".
Nyt taistellaan oikeusturvasta ja vähän muustakin.
Lainaus alkaa:
"Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei
suosittele esimerkiksi otsonoinnin käyttöä,
koska ei tiedetä, voiko otsonointi
pilkkoa yhdisteitä uusiksi myrkyllisiksi
yhdisteiksi".
Lainaus loppu.
Kaveri joka otsonoinnin järjesti kahteen asuntooni alkoi valehtelemaan oikein kunnolla, mutta katotaan peli loppuun ei siinä mitään. - Homemies5000
Tänään on sitten aika lääkärille. Tiedä tässä sitten mitä pitäisi tehdä. Flixotidea nyt olen vetänyt hengenahdistukseen, olin MA-KE lomilla kun maanantaina kävin tippatädillä niin tämä totetesi että "et sä tuon kuuloisena töihin voi mennä altistumaan pölylle".
Katsotaan mitä lääkäri tänään sanoo. Pyysin TTH:ta kirjaamaan ylös että haluaisin erikoislääkärille (kurkkunenäkorva), ja varmasti lääkäri myös selittää onko asiat edenneet että tullaanko tänne tekemään ja koska jokin sisäilmatutkimus.
FLixotide helpotti oireitani, en vinkunut lenkin jälkeen ja aikanikin parani 10 sekuntia. Taitaapi olla jotain kroonista keuhkoputkentulehdustakin, mutta sen saa KNK-lääkäri selvittää. Mutta ei normaali ihminen vingu kuin astmaatikko lenkin jälkeen (minulla ei ole astmaa, on tutkittu).
Käsittääkseni Työterveyskeskukseni on ollut yhteydesssä esimieheeni sisäilmatutkimusasiassa.
Olen nyt 2,5h ollut duunipaikalla ja samantien kurkkuni ärtyi :P Mitäköhän perkelettä täs pitäs tehdä. Lopputili? Työpaikka on hakusessa mutta ei sitäkään niin vaan vaihdeta nykypäivänä...- Lääkäri 2
Tuo vinkuminen viittaa keuhkoputkien tulehdukseen, keuhkoputkien seinämä kun turpeutuu ja keuhkoputket ahtautuvat ja ovat pinnaltaan vielä usein ylimääräisen liman peitossa niin ohentunut putki alkaa vinkumaan, sama ilmiö kuin ääntä päästävässä pillissä siis, ilma alkaa värähtelemään ohuessa putkessa voimakkaassa puhalluksessa. Keuhkoja kuunnellessa voi kuullä stetoskoopilla pienemmänkin vinkunan, etenkin voimistetussa uloshengityksessä eli "forseeratussa uloshengityksessä kuuluu expiratoriset vinkunat" voi lääkäri kirjata sairauskertomukseen.
Tulehduksen syyn selvittäminen on sitten oma asiansa. Jos työperäistä syytä epäillään niin lähete myös työterveyslaitokselle voi tulla kyseeseen tai paikallisen sairaalan keuhko-poliklinikalle myös. Työpaikka-PEF -seuranta voi antaa arvokasta lisätietoa mietittäessä onko kyseessä työperäinen keuhkoputkitulehdus tai peräti työperäinen astma. Työpaikka-PEF:n tulosten tulkinta kuuluu erikoislääkärille, keuhkolääkärit näitä tulkisevat ja työterveyslaitoksen lääkärit myös.
Flixotide rauhoittaa tulehdusta keuhkoputkissa ja siksi se helpottaa oireitasikin.
Työpaikalla pitäisi kyllä tehdä tutkimukset onko sisäilmassa jotain ongelmaa. Työterveysasemalta voidaan olla yhteydessä työpisteelle ja kehoittaa tutkimukset tekemään, näitä tutkimuksia tekee työterveyslaitos ja monet yksityisetkin firmat. Tutkimukset sisäilmakyselyineen yms. on syytä kyllä tehdä ja onneksi asiat ovat etenemässä. Työnantaja on velvoitettu osoittamaan puhtaat tilat ja työ ei saa olla terveydelle haitallista, Suomessa on työterveyshuoltolaki ja työsuojelulaki olemassa. Lopputilin ottaminen terveydellisen haitan takia ei ehkä ole järkevää. - Homeherkkä#
"Homemies5000 16.8.2012 10:38 .
FLixotide helpotti oireitani, en vinkunut lenkin jälkeen ja aikanikin parani 10 sekuntia... Mutta ei normaali ihminen vingu kuin astmaatikko lenkin jälkeen (minulla ei ole astmaa, on tutkittu)."
Kun hengityksesi vinkuu rasituksen jälkeen, niin pyydäppä tt-läkäriltäsi lähete rasitusastmatutkimukseen. - Homemies5000
Homeherkkä# kirjoitti:
"Homemies5000 16.8.2012 10:38 .
FLixotide helpotti oireitani, en vinkunut lenkin jälkeen ja aikanikin parani 10 sekuntia... Mutta ei normaali ihminen vingu kuin astmaatikko lenkin jälkeen (minulla ei ole astmaa, on tutkittu)."
Kun hengityksesi vinkuu rasituksen jälkeen, niin pyydäppä tt-läkäriltäsi lähete rasitusastmatutkimukseen.Lääkäri 2 ja Homeherkkä:
Rasitusastmaa tämän en usko olevan. Minulle tehtiin työpaikkaseuranta alkukeväästä, Puhaltelin PEF-mittariin 3 viikkoa 2h välein. Ja tulokset olivat normaalit, jopa noususuuntaan kun aloitin harrastamaan liikuntaa.
Puhallan myös aina PEF-mittariin varsinkin jos vingun pahasti rasituksen jälkeen. Toisstaiseksi arvoni ovat pysyneet suht normaaleina. Pientä laskua on ollut välillä. Puhallan normaalisti n.570-610. Rasituksen ja vinkunan seurauksena voin puhaltaa 540-580. Eli laskua on, mutta ei niin suurta että täyttäisi astman kriteerit.
Avaava lääke Ventoline, auttaa sen verran että saatan puhaltaa rasituksen jälkeen sen 610. Mutta sekään ei täytä astman kriteereitä.
Epäilen lievää keuhkoputkentulehdusta. Mutta toki voisin pyytää sen lähetteen rasitusastmatutkimukseen. Olisi tärkeä selvittää. Mutta en ole kertaakaan saanut mitään astmakohtauksen tapaisia yms. Ja kun urheilen niin vedän itseni välillä todella piippuun. uskoisin vinkumisen johtuvan enemmänkin juuri keuhkoputkien limaisuudesta.
Ehkäpä olisi hyvä päästä myös vaikka keuhkotutkimuksiin. Tai johonkin... - Homemies5000
Homemies5000 kirjoitti:
Lääkäri 2 ja Homeherkkä:
Rasitusastmaa tämän en usko olevan. Minulle tehtiin työpaikkaseuranta alkukeväästä, Puhaltelin PEF-mittariin 3 viikkoa 2h välein. Ja tulokset olivat normaalit, jopa noususuuntaan kun aloitin harrastamaan liikuntaa.
Puhallan myös aina PEF-mittariin varsinkin jos vingun pahasti rasituksen jälkeen. Toisstaiseksi arvoni ovat pysyneet suht normaaleina. Pientä laskua on ollut välillä. Puhallan normaalisti n.570-610. Rasituksen ja vinkunan seurauksena voin puhaltaa 540-580. Eli laskua on, mutta ei niin suurta että täyttäisi astman kriteerit.
Avaava lääke Ventoline, auttaa sen verran että saatan puhaltaa rasituksen jälkeen sen 610. Mutta sekään ei täytä astman kriteereitä.
Epäilen lievää keuhkoputkentulehdusta. Mutta toki voisin pyytää sen lähetteen rasitusastmatutkimukseen. Olisi tärkeä selvittää. Mutta en ole kertaakaan saanut mitään astmakohtauksen tapaisia yms. Ja kun urheilen niin vedän itseni välillä todella piippuun. uskoisin vinkumisen johtuvan enemmänkin juuri keuhkoputkien limaisuudesta.
Ehkäpä olisi hyvä päästä myös vaikka keuhkotutkimuksiin. Tai johonkin...Laitetaan nyt vielä että PEF arvoni oli aluksi 510-540. Sain ne kovalla työllä ja liikunnalla nostettua arvoihin 570-610. Normaaliarvo minun kokoiselle on 640l /min.
Olen 175cm pitkä ja 80kg, ei ylipainoa kuitenkaan. Punttisalilla on tullu käytyä :)
Ja käsittääkseni sekään ei ole astman merkki vaikka PEF-arvo olisikin paljon pienempi kuin viitearvot. Tärkeämpää on vuorokausivaihtelu arvoissa. Että jos aamulla hönkäsee 300 ja illalla 500 niin tod. näk astma. Kyllä omatkin arvot oli aamuisin yleensä pienemmät. Mutta vaihteluväli oli jotain 550 aamulla, 600 illalla. KÄsittääkseni normaalia vaihtelua. - Sillee______________
Lääkäri 2 kirjoitti:
Tuo vinkuminen viittaa keuhkoputkien tulehdukseen, keuhkoputkien seinämä kun turpeutuu ja keuhkoputket ahtautuvat ja ovat pinnaltaan vielä usein ylimääräisen liman peitossa niin ohentunut putki alkaa vinkumaan, sama ilmiö kuin ääntä päästävässä pillissä siis, ilma alkaa värähtelemään ohuessa putkessa voimakkaassa puhalluksessa. Keuhkoja kuunnellessa voi kuullä stetoskoopilla pienemmänkin vinkunan, etenkin voimistetussa uloshengityksessä eli "forseeratussa uloshengityksessä kuuluu expiratoriset vinkunat" voi lääkäri kirjata sairauskertomukseen.
Tulehduksen syyn selvittäminen on sitten oma asiansa. Jos työperäistä syytä epäillään niin lähete myös työterveyslaitokselle voi tulla kyseeseen tai paikallisen sairaalan keuhko-poliklinikalle myös. Työpaikka-PEF -seuranta voi antaa arvokasta lisätietoa mietittäessä onko kyseessä työperäinen keuhkoputkitulehdus tai peräti työperäinen astma. Työpaikka-PEF:n tulosten tulkinta kuuluu erikoislääkärille, keuhkolääkärit näitä tulkisevat ja työterveyslaitoksen lääkärit myös.
Flixotide rauhoittaa tulehdusta keuhkoputkissa ja siksi se helpottaa oireitasikin.
Työpaikalla pitäisi kyllä tehdä tutkimukset onko sisäilmassa jotain ongelmaa. Työterveysasemalta voidaan olla yhteydessä työpisteelle ja kehoittaa tutkimukset tekemään, näitä tutkimuksia tekee työterveyslaitos ja monet yksityisetkin firmat. Tutkimukset sisäilmakyselyineen yms. on syytä kyllä tehdä ja onneksi asiat ovat etenemässä. Työnantaja on velvoitettu osoittamaan puhtaat tilat ja työ ei saa olla terveydelle haitallista, Suomessa on työterveyshuoltolaki ja työsuojelulaki olemassa. Lopputilin ottaminen terveydellisen haitan takia ei ehkä ole järkevää.Tuostakaan ei ole mitään varteen otettavaan,pelkkää olettamusta ,liiku ,nuku nussi,siinä tärkeimmät älä stressaa ,laita puhelin kiinni klo 18-00
- Homemies5000
Noniin. On lääkärillä käyty.
Sain sentään lähetteen keuhkoröntgeniin ja poskionteloröntgeniin.
Ja sain myös lääkemääräyksenä: Nasonexiä. Sitä en olekaan vielä koittanut...*sarkasmi*
Ja sain myös närästyslääkettä. Wuppiduppiduu. OKei, myönnän että mua närästää toisinaan, suht useinkin ja närästyskin voi aiheuttaa PO-vaivoja ym. hengitystieongelmaa.
Joten vedetään nyt sit toi 2 viikon kuuri ja katsotaan paraneeko olo.
Eli.
Käytän tällä hetkellä:
Flixotideä, Ventolinea, Nasonex, Närästyslääke (en muista nimeä), allergialääkettä ja vielä tarvittaessa Duactia.
Kait tää tästä.
Myyn omaisuuteni ja lähden kiinaan. Olen turhautunut, vittuuntunut. Meinasin pomollekin haistattaa pitkät tänään kun ei jaksa YHTÄÄN ylimääräistä ärsykettä.- Homeherkkä#
"Homemies500016.8.2012 16:32
Noniin. On lääkärillä käyty."
Sait siis lääkäriltäsi lähetteen keuhko-, NSO-rtg:iin, Nasonex-reseptin ja jopa närästyslääkereseptinkin.
Kun epäilet itselläsi olevan lievää keuhkoputitulehdusta, niin sinuna asian varmistamiseksi tilaisin ajan keuhkolääkärille. Kuuntelemalla keuhkoja keuhkolääkäri pystyy totemaan minkätyyppisiä rahinoita keuhkoista kuuluu ja onko sinulle määrätty lääkitys OK.
Mikäli NSO:ssa näkyy poskionteloiden limakalvopaksuuntumista, niin sen synnyn selvittämiseksi olisi syytä saada lähete nenän limakalvoilla olevien valkosolujen erittelyyn. Neutrofiilien ylimäärä limakalvoilla näyttää synnyttävän limakalvopaksuuntumista niin poskionteloissa kuin keuhkoputkistossakin.
Ennen nenän limakalvonäytteen ottoa pitäisi olla parisen viikkoa ilman ylä-/alahengitystielimakalvolääkityksiä.
Kun kirjoitit aikovasi myydä omaisuutesi ja lähteä kiinaan, niin suosittelen, että suhtautuisit tämänhetkiseen tilanteesi kuin peliin, jonka pelin pelaamiseen kanssaan elämä haaastoi sinutkin. Tämän pelin pelaamisen tarkoitus on opettaa kärsivällisyyttä, jälleen kerran kärsivällisyyttä,kunnes kärsivällisyys on kypsynyt täyteen mittaansa.
Mitä minun "pomosuhtautumiseeni" tuli, niin kun perusluonteeltani olin ollut aina rauhallinen, niin minut yllätti raivoni niin suuri määrä, että tuntui kuin pysyisin pyörittämään koko maapalloa etusormeni päällä ja mikäli siinä vaiheessa "pomoni" olisi tullut jalkakäytävällä vastaani, niin olisin siirtynyt kadun toisen puolen jalkakäytävälle estääkseni turpaanlyömiseni.
Se, että minäkin pystyin tuntemaan niin suurta raivoa, että olisin pystynyt lyömään toista ihmistä, sai minut ymmärtämään, että raivopäissään ihminen voi tehdä täysin harkitsemattomia tekoja.
Toki totesin "pomo"vihani sammuttavaksi tekijäksi sen, että maamme "pomot" ovat ulalla kosteusvauriorakennusaltistuksen terveysvaaroista siksi, koska maamme sisäilmatutkijaproffatkin (=yliopistot, THL (ex-KTL) ja TTL) ilmoittavat kaiken aikaa olevansa monikymmenvuotisesta tutkimuksistaan huolimatta kosteusvauriorakennustemme TERVEYSVAARAsisäilmatekijöistä olevansa pihalla kuin lumiukko.
Se hyvä puoli adrenaliiryöpytyksessä näyttää olevan, että henkilöt, joilla nousee viha kosteusvauriomikrobialtistuksesta seuranneiden homesairauksien takia, alkavat toimia estääkseen lähimmäistensä sairastumisen ko. sairauksiin, joka viha näyttää suojelevan masennukseenkin johtavalta pelolta.
Sisäilma-altistus"soturina" voit jatkaa altistustasi selvittääksesi mitkä geeniperimästäsi johtuvat homesairaudet/ homesairauksiin liitttyvät tietyt autoimmuunisairaudet tulevat sinua oireilujesi päätteeksi kohtaamaan, vai pysytteleekö oireilusi vain oireilutasolla.
Suosittelen sinua kuitenkin etsimään uutta ammattiasi vastaavaa työpaikkaa terveestä rakennuksesta tai suuntautumaan tt-lääkärisi kanssa mahdolliseen uudelleenkoulutukseen, jonka koulutuksen kustantaa työnantajasi eläkevakuutusyhtiö.
Aikamoinen lääkearsenaali sinulla näyttää olevan ja mene ja tiedä ovatko ne kaikki edes tarpeellisia mikäli epäilet itse keuhkoputkiesi olevan vain lievästi tulehtuneet. - Lääkäri 2
Homeherkkä# kirjoitti:
Sait siis lääkäriltäsi lähetteen keuhko-, NSO-rtg:iin, Nasonex-reseptin ja jopa närästyslääkereseptinkin.
Kun epäilet itselläsi olevan lievää keuhkoputitulehdusta, niin sinuna asian varmistamiseksi tilaisin ajan keuhkolääkärille. Kuuntelemalla keuhkoja keuhkolääkäri pystyy totemaan minkätyyppisiä rahinoita keuhkoista kuuluu ja onko sinulle määrätty lääkitys OK.
Mikäli NSO:ssa näkyy poskionteloiden limakalvopaksuuntumista, niin sen synnyn selvittämiseksi olisi syytä saada lähete nenän limakalvoilla olevien valkosolujen erittelyyn. Neutrofiilien ylimäärä limakalvoilla näyttää synnyttävän limakalvopaksuuntumista niin poskionteloissa kuin keuhkoputkistossakin.
Ennen nenän limakalvonäytteen ottoa pitäisi olla parisen viikkoa ilman ylä-/alahengitystielimakalvolääkityksiä.
Kun kirjoitit aikovasi myydä omaisuutesi ja lähteä kiinaan, niin suosittelen, että suhtautuisit tämänhetkiseen tilanteesi kuin peliin, jonka pelin pelaamiseen kanssaan elämä haaastoi sinutkin. Tämän pelin pelaamisen tarkoitus on opettaa kärsivällisyyttä, jälleen kerran kärsivällisyyttä,kunnes kärsivällisyys on kypsynyt täyteen mittaansa.
Mitä minun "pomosuhtautumiseeni" tuli, niin kun perusluonteeltani olin ollut aina rauhallinen, niin minut yllätti raivoni niin suuri määrä, että tuntui kuin pysyisin pyörittämään koko maapalloa etusormeni päällä ja mikäli siinä vaiheessa "pomoni" olisi tullut jalkakäytävällä vastaani, niin olisin siirtynyt kadun toisen puolen jalkakäytävälle estääkseni turpaanlyömiseni.
Se, että minäkin pystyin tuntemaan niin suurta raivoa, että olisin pystynyt lyömään toista ihmistä, sai minut ymmärtämään, että raivopäissään ihminen voi tehdä täysin harkitsemattomia tekoja.
Toki totesin "pomo"vihani sammuttavaksi tekijäksi sen, että maamme "pomot" ovat ulalla kosteusvauriorakennusaltistuksen terveysvaaroista siksi, koska maamme sisäilmatutkijaproffatkin (=yliopistot, THL (ex-KTL) ja TTL) ilmoittavat kaiken aikaa olevansa monikymmenvuotisesta tutkimuksistaan huolimatta kosteusvauriorakennustemme TERVEYSVAARAsisäilmatekijöistä olevansa pihalla kuin lumiukko.
Se hyvä puoli adrenaliiryöpytyksessä näyttää olevan, että henkilöt, joilla nousee viha kosteusvauriomikrobialtistuksesta seuranneiden homesairauksien takia, alkavat toimia estääkseen lähimmäistensä sairastumisen ko. sairauksiin, joka viha näyttää suojelevan masennukseenkin johtavalta pelolta.
Sisäilma-altistus"soturina" voit jatkaa altistustasi selvittääksesi mitkä geeniperimästäsi johtuvat homesairaudet/ homesairauksiin liitttyvät tietyt autoimmuunisairaudet tulevat sinua oireilujesi päätteeksi kohtaamaan, vai pysytteleekö oireilusi vain oireilutasolla.
Suosittelen sinua kuitenkin etsimään uutta ammattiasi vastaavaa työpaikkaa terveestä rakennuksesta tai suuntautumaan tt-lääkärisi kanssa mahdolliseen uudelleenkoulutukseen, jonka koulutuksen kustantaa työnantajasi eläkevakuutusyhtiö.
Aikamoinen lääkearsenaali sinulla näyttää olevan ja mene ja tiedä ovatko ne kaikki edes tarpeellisia mikäli epäilet itse keuhkoputkiesi olevan vain lievästi tulehtuneet.Tuo mainitsemasi uudelleenkoulutus on siis ammatillista kuntoutusta ja tämä voidaan tosiaan toteuttaa niin että työnantajan työeläkevakuutusyhtiö kustantaa tämän eli potilas saa kuntoutustukea uudelleenkoulutuksen ajalta eli vaikka opiskelee niin saa palkkaa tai tarkemmin sanottuna kuntoutustukea jonka vakuutusyhtiö maksaa.
MUTTA: tällöin pitää olla todettu että potilaalle on aiheutunut ammattitauti tästä kosteusvauriohomealtistuksesta. Tämä on käytännössä siis kosteusvauriohomeiden aiheuttama astma, joka selvitetään työpaikka-PEF -seurannan avulla. Tässä tapauksessahan ei ole voitu todeta ammattitautia tuon työpaikka-PEF-seurannan perusteella, ks. aiemmat viestit. Potilas ei siis saa kuntoutustukea, koska vakuutusyhtiö ei tule toteamaan hänellä tätä sairautta koska näyttöä sairaudesta ei ole.
Työterveyslaitoksella kurssilla ollessani työterveyteen pätevöityessäni kysyin paljonko näistä homeiden aiheuttamista sairausepäilyistä menee läpi ammattitautina ja taisi olla noin 4% eli neljä sadasta epäilystä oli vakuutusyhtiö hyväksynyt todelliseksi sairaudeksi joka antaa sitten mahdollisuudet uudelleenkoulutukseen ja kuntoutustukeen yms. korvauksiin.
Kiinassa on todennäköisesti muuten paljon enemmän homeita kuin Suomessa, kostea lämmin ilmasto ja heikkotasoiset rakennukset. Ei ehkä Kiinaan kannata lähteä homeita pakoon siis. - Homemies5000
Homeherkkä# kirjoitti:
Aikamoinen lääkearsenaali sinulla näyttää olevan ja mene ja tiedä ovatko ne kaikki edes tarpeellisia mikäli epäilet itse keuhkoputkiesi olevan vain lievästi tulehtuneet.Nyt kun viikon olen kiskonut Ventolinea ja Flixotideä...kas kas! Vinkumiseni rasituksessa on vähentynyt huomattavasti ja PEF-tulokseni ovat nousseet n. 40l/min. eli kyllä mulla tuolla hengityssysteemeissä jotain häikkää on ollut.
Ja tänään tosiaan olin keuhkojen ja Poskionteloiden röngenissä. Saas nähdä mitä sieltä löytyy, turvotusta todennäköisesti. Ei ainakaan vielä eilen suostunut lähettämään kurkku/nenä/korva lääkärille, mutta mutta...kyllä se nyt tarttis selvittää että mistä se jatkuva turvotus johtuu. Kun keuhkolääkärillekään ei niin vaan pääse täällä.
"noo jos määrään sulle antibioottikuurin ja lepoa niin katsotaan meneekö ohi" on yleisin vastaus.
Mut on tää kumma, mulla ei ole astmaa mukamas, eikä mitään muutakaan niin miksi sit joudun vetämään flixotideä ja ventolinea... Perskuta. Tosiaan, vihasta on tullut jo eräänlainen "paras kaveri". Välillä pystyy toimimaan nimenomaan sen adrenaliinin voimin kun niin ketuttaa ja ajattelee että "EN ANNA PERIKSI!".
Mutta katsotaan nyt mitä röntgenin tulokset näyttää. KNK-lääkäri varmasti pystyy sellaiset näytteet ottamaan keuhkoputkista ja poskionteloista? - 4 %
Lääkäri 2 kirjoitti:
Tuo mainitsemasi uudelleenkoulutus on siis ammatillista kuntoutusta ja tämä voidaan tosiaan toteuttaa niin että työnantajan työeläkevakuutusyhtiö kustantaa tämän eli potilas saa kuntoutustukea uudelleenkoulutuksen ajalta eli vaikka opiskelee niin saa palkkaa tai tarkemmin sanottuna kuntoutustukea jonka vakuutusyhtiö maksaa.
MUTTA: tällöin pitää olla todettu että potilaalle on aiheutunut ammattitauti tästä kosteusvauriohomealtistuksesta. Tämä on käytännössä siis kosteusvauriohomeiden aiheuttama astma, joka selvitetään työpaikka-PEF -seurannan avulla. Tässä tapauksessahan ei ole voitu todeta ammattitautia tuon työpaikka-PEF-seurannan perusteella, ks. aiemmat viestit. Potilas ei siis saa kuntoutustukea, koska vakuutusyhtiö ei tule toteamaan hänellä tätä sairautta koska näyttöä sairaudesta ei ole.
Työterveyslaitoksella kurssilla ollessani työterveyteen pätevöityessäni kysyin paljonko näistä homeiden aiheuttamista sairausepäilyistä menee läpi ammattitautina ja taisi olla noin 4% eli neljä sadasta epäilystä oli vakuutusyhtiö hyväksynyt todelliseksi sairaudeksi joka antaa sitten mahdollisuudet uudelleenkoulutukseen ja kuntoutustukeen yms. korvauksiin.
Kiinassa on todennäköisesti muuten paljon enemmän homeita kuin Suomessa, kostea lämmin ilmasto ja heikkotasoiset rakennukset. Ei ehkä Kiinaan kannata lähteä homeita pakoon siis.Kuulun tuohon 4 prosenttiin ja siihen ei ole kuulunut silti mahdollisuuksia uudelleen koulutukseen ja kuntoutustukeen yms, korvauksiin. Hylkyä hylyn perään eli mitähän ne siellä työterveyslaitoksella on sinullekin kertoneet, jotain kuvitelmaa, miten asiat sujuu sadussa.
- Lääkäri 2
4 % kirjoitti:
Kuulun tuohon 4 prosenttiin ja siihen ei ole kuulunut silti mahdollisuuksia uudelleen koulutukseen ja kuntoutustukeen yms, korvauksiin. Hylkyä hylyn perään eli mitähän ne siellä työterveyslaitoksella on sinullekin kertoneet, jotain kuvitelmaa, miten asiat sujuu sadussa.
Niin, tosiaan, ei vakuutusyhtiö välttämättä kosteusvauriohomeastmassa korvaa muuta kuin astman hoidon ja tutkimuksen kulut, kuntoutustukea ei nähdä aiheelliseksi maksaa, koska ei ole vakuutusyhtiön velvollisuutena uudelleen kouluttaa korjattavissa olevan syyn takia ja työntekijähän pystyy työskentelemään puhtaissa tiloissa j työnantajan velvollisuus on ne puhtaat tilat osoittaa.
- TARKASTAJA
Lääkäri 2 kirjoitti:
Niin, tosiaan, ei vakuutusyhtiö välttämättä kosteusvauriohomeastmassa korvaa muuta kuin astman hoidon ja tutkimuksen kulut, kuntoutustukea ei nähdä aiheelliseksi maksaa, koska ei ole vakuutusyhtiön velvollisuutena uudelleen kouluttaa korjattavissa olevan syyn takia ja työntekijähän pystyy työskentelemään puhtaissa tiloissa j työnantajan velvollisuus on ne puhtaat tilat osoittaa.
Taloja tehtiin kovaan tahtiin 80-90 välisenä aikana,valvonta oli huonoa ja nyt käräjiä käydään,Taas kerran nähtiin mihin tulos johtaa,jos on liian monta porrasta.
- vertti-eetu
"vittuuntunut".
Tuohan kuulostaa ihan terveen nuoren miehen puheelta. Enpä ole yhtään huolestunut siltä osin tilanteestasi. Mutta paras lääke on kuitenkin
kun pois pääsee tiloista mikä sairauksia ja kovia oireita aiheuttaa.
Mulla näiden sisäilmamyrkkyjen aiheuttamaan närästykseen lääkäri määräsi
Somac 4 mg. helpottaa mutta oireet poistaa kun lähen parvekkeelle tai pois tästä sisäilmasta.
Joku sisäilmamittaaja on tulossa meille ilmoittivat sehän onkin hyvä ottaa nyt syksyllä kun "luonnon homeet" on kiivaimmillaan rettuuttamassa syksyistä kasvillisuutta ;). DDDD. Onkohan tulossa sitä "homekusetusta" asuntoomme. Saapa nähdä.- Homemies5000
Voiko sisäilmamyrkyt todella aiheuttaa närästystä?
Lääkäri sanoi että ei ole moisesta kuullutkaan. - Lääkäri 2
Homemies5000 kirjoitti:
Lääkäri sanoi että ei ole moisesta kuullutkaan.No en ole minäkään kuullut että huonolaatuinen sisäilma aiheuttaisi närästystä suoranaisesti, mutta tietysti epäsuorasti jos huonolaatuinen sisäilma aiheuttaa stressiä niin sehän lisää haponeritystä ja ehkä jopa hapon nousua suuhun lisää stressaaminen.
- HomePakolainen
Homemies5000 kirjoitti:
Lääkäri sanoi että ei ole moisesta kuullutkaan.Kyllä voi.Minulla oireilee ruokatorvi homeesta.Joten lääkäri oli epäpätevä,me homealtistuneet olemme viisaampia.Menehän käymään Homepakolaiset sivulla.Saat tietoa lisää.
- Homemies5000
Itseasiassa toivon että keuhkoistani löytyisi jotain. Sitten ainakin olisi SYY kaikelle tälle. Tai poskionteloista. Mutta kun ei. Turvotus limakalvoilla on ainoa asia mitä sieltä löydetään ja sekin laitetaan aina vaan allergian piikkiin...
Rasitusastmaakaan mulla ei kuulemma voi olla. Eikä tavallista astmaakaan.
Mutta kiitos liikunnan nykyisen lääkityksen mun PEF-arvot on nousseet arvosta 510 --> 640. Sanoisin että melkoinen harppaus...toki liikunnalla tossa on varmasti suurin vaikutus. - OIKEALLE lääkärille
Mene funktionaalisen lääketieteen lääkärille!
- Homemies5000
Huomenna antamaan verikoe ja virtsanäyte koska munuaisarvoni ovat jatkuvasti koholla. Voiko home nostaa munuaisarvoja?
Työpaikka hakusessa... - Homemies5000
Olen huomannut että oireeni alkavat noin 6-8h altistuksesta. Oireet alkavat noin klo 14:00 päivällä, ja pahimmillaan on siinä 18.00-19.00 ja alkaa helpottaa klo 22.00-23.00.
Töissä olen aikavälillä 08.00-16.00.
Pakko olla jotain allergista alveoliittia tai odts:ää. Vaikka minulla ei ole kuumetta, alilämpöä. Argh. No, torstaina lääkäri soittelee tuloksista. Vaikka tiedän jo etukäteen. "ei täällä mitään näy". MURH!- Lääkäri 2
Tuo munuaisarvojen nousu kuulostaa pahalta, jos olet nuori mies vielä. Krea-arvo saattaa olla tosin lievästi koholla lihaksikkaalla nuorella miehellä normaalistikin, esim. luokkaa 110-120 olevat lukemat eivät ole hälyttäviä, etenkin jos virtsassa ei näy poikkeavaa. Sen sijaan jos arvo kohoaa jatkuvasti niin se kielii todellisesta munuaisongelmasta ja niiden kanssa ei ole leikkiminen. Krea -arvo on tärkein munuaisten toimintaa mittaava arvo käytännössä, tarkemmin siitä voidaan johtaa vielä ikä, ruumiinrakenne ja sukupuoli huomiova ns. GFR-arvo eli glomerular filtration rate, joka huomio juuri lihaskudoksen määrän (lihaksesta tulevaa kuona-ainetta tuio kreatiniini on ja munuaiset sitä suodattavat pois ja jos munuaisetb eivät siis toimi niin sitä jää vereen tavallista enemmän ja se kertoo munuaisten vajaatoiminnasta sitten).
GFR voidaan laskea esim. Cockcroftin-Gaultin kaavalla:
1,15 x (140 -ikä) x paino (kg)
Miehet: GFR = --------------------------------------------------
P -Krea (umol/l) - Lääkäri 2
Lääkäri 2 kirjoitti:
Tuo munuaisarvojen nousu kuulostaa pahalta, jos olet nuori mies vielä. Krea-arvo saattaa olla tosin lievästi koholla lihaksikkaalla nuorella miehellä normaalistikin, esim. luokkaa 110-120 olevat lukemat eivät ole hälyttäviä, etenkin jos virtsassa ei näy poikkeavaa. Sen sijaan jos arvo kohoaa jatkuvasti niin se kielii todellisesta munuaisongelmasta ja niiden kanssa ei ole leikkiminen. Krea -arvo on tärkein munuaisten toimintaa mittaava arvo käytännössä, tarkemmin siitä voidaan johtaa vielä ikä, ruumiinrakenne ja sukupuoli huomiova ns. GFR-arvo eli glomerular filtration rate, joka huomio juuri lihaskudoksen määrän (lihaksesta tulevaa kuona-ainetta tuio kreatiniini on ja munuaiset sitä suodattavat pois ja jos munuaisetb eivät siis toimi niin sitä jää vereen tavallista enemmän ja se kertoo munuaisten vajaatoiminnasta sitten).
GFR voidaan laskea esim. Cockcroftin-Gaultin kaavalla:
1,15 x (140 -ikä) x paino (kg)
Miehet: GFR = --------------------------------------------------
P -Krea (umol/l)Ja tulkinta tuosta on seuraava:
terveitten viitealue: yli 90 ml/min
lievä munuaisten vajaatoiminta: 60 - 89 ml/min
kohtalainen munuaisten vajaatoiminta: 30 - 59 ml/min
vaikea munuaisten vajaatoiminta: 15 - 29 ml/min
loppuvaiheen munuaisten vajaatoiminta: alle 15 ml/min
Eli esim. 30-vuotias mies, paino 90kg, P-Krea 100, tulos
113,85 ml/min
eli normaali / terve.
Krea-arvolla 120 olisi tulos 94,875 ml/min, joka olisi sekin vielä normaali siis.
Sen sijaan 60kg painavalla 80-vuotiaalla papparaisella, jolla Krea olisi 90 antaisi kaava tulokseksi 46 ml/min joka tarkoittaisi siis kohtalaista munuaisten vajaatoimintaa jo, vaikka miesten Krean viitearvo onkin siis 60 - 100 niin 120 tuossa esimerkissä tarkoittaisikin silti terveitä munuaisia ja Krea 90 tarkoittaisi jo kohtalaista vajaatoimintaa. - Lääkäri 2
Allerginen alveoliitti eli homepölykeuhko vaatii niin massiivisen homepölyaltistuksen että sitä ei käytännössä tavata laisinkaan kosteusvauriorakennusten yhteydessä vaan Suomessa lähinnä maanviljelijöillä työperäisenä sairautena homeisen viljan käsittelyn aiheuttamana. Kyseessä on Immunologinen reaktio homeiselle kasvismateriaalille (= homepölykeuhko: heinät, pahnat, oljet, sahajauhot, hake, sieniviljelmän kasvualusta), häkkilintujen eritteelle (= linnunpölykeuhko) tai muille ympäristön orgaanisille antigeeneille.
Diagnoosi perustuu tyypilliseen kliiniseen taudinkuvaan.
Tuoreissa epäilyissä on syytä ottaa puhelimitse yhteyttä keuhkosairauksien yksikköön, jotta diagnostiset tutkimukset (spirometria ja diffuusiokapasiteetin määritys) saadaan tehdyiksi viipymättä potilaan vielä oireillessa (jos tutkimukset tehdään vasta sairausloman jälkeen, ovat kaikki löydökset usein normaalit).
Keuhkoista kuuluu auskultoiden hienojakoisia inspiratorisia rahinoita keuhkojen basaalipuolella, keuhkojen rtg-kuvissa on normaali löydös tai diffuusia, hienojakoista (maitolasimaista) varjostusta.
Laboratoriolöydökset: Alkuvaiheessa lasko on usein suurentunut ja veressä on leukosytoosia.
Presipitoivia vasta-aineita homesienten itiöille tai muille antigeeneille. Vasta-aineiden esiintyminen merkitsee altistusta, mutta ei aina tautia.
Bronkoalveolaarihuuhtelussa todetaan voimakas lymfosytoosi.
Keuhkofunktiotutkimukset: Verikaasuanalyysi: aB-pO2 on pienentynyt.
Diffuusiokapasiteetti on pienentynyt.
Spirometriassa näkyy restriktio.
Hoito: Altistusta vältetään.
Potilas on sairauslomalla, kunnes tauti on parantunut.
Kortikosteroidi (prednisoloni 30–40 mg aloitusannoksella) noin 3–4 viikon ajaksi nopeuttaa parantumista mutta ei vaikuta pitkäaikaisennusteeseen.
Residiivit estetään raitisilmakypärällä.
Työperäiseen altistumiseen liittyvä tauti esim. maanviljelijöillä korvataan ammattitautina.
Pitkäaikainen, hoitamaton tauti voi johtaa keuhkofibroosiin.
Yleensä keuhkofunktio palautuu lähelle normaalia, mikäli tauti diagnosoidaan ajoissa. - Homeherkkä#
Lääkäri 2 kirjoitti:
Allerginen alveoliitti eli homepölykeuhko vaatii niin massiivisen homepölyaltistuksen että sitä ei käytännössä tavata laisinkaan kosteusvauriorakennusten yhteydessä vaan Suomessa lähinnä maanviljelijöillä työperäisenä sairautena homeisen viljan käsittelyn aiheuttamana. Kyseessä on Immunologinen reaktio homeiselle kasvismateriaalille (= homepölykeuhko: heinät, pahnat, oljet, sahajauhot, hake, sieniviljelmän kasvualusta), häkkilintujen eritteelle (= linnunpölykeuhko) tai muille ympäristön orgaanisille antigeeneille.
Diagnoosi perustuu tyypilliseen kliiniseen taudinkuvaan.
Tuoreissa epäilyissä on syytä ottaa puhelimitse yhteyttä keuhkosairauksien yksikköön, jotta diagnostiset tutkimukset (spirometria ja diffuusiokapasiteetin määritys) saadaan tehdyiksi viipymättä potilaan vielä oireillessa (jos tutkimukset tehdään vasta sairausloman jälkeen, ovat kaikki löydökset usein normaalit).
Keuhkoista kuuluu auskultoiden hienojakoisia inspiratorisia rahinoita keuhkojen basaalipuolella, keuhkojen rtg-kuvissa on normaali löydös tai diffuusia, hienojakoista (maitolasimaista) varjostusta.
Laboratoriolöydökset: Alkuvaiheessa lasko on usein suurentunut ja veressä on leukosytoosia.
Presipitoivia vasta-aineita homesienten itiöille tai muille antigeeneille. Vasta-aineiden esiintyminen merkitsee altistusta, mutta ei aina tautia.
Bronkoalveolaarihuuhtelussa todetaan voimakas lymfosytoosi.
Keuhkofunktiotutkimukset: Verikaasuanalyysi: aB-pO2 on pienentynyt.
Diffuusiokapasiteetti on pienentynyt.
Spirometriassa näkyy restriktio.
Hoito: Altistusta vältetään.
Potilas on sairauslomalla, kunnes tauti on parantunut.
Kortikosteroidi (prednisoloni 30–40 mg aloitusannoksella) noin 3–4 viikon ajaksi nopeuttaa parantumista mutta ei vaikuta pitkäaikaisennusteeseen.
Residiivit estetään raitisilmakypärällä.
Työperäiseen altistumiseen liittyvä tauti esim. maanviljelijöillä korvataan ammattitautina.
Pitkäaikainen, hoitamaton tauti voi johtaa keuhkofibroosiin.
Yleensä keuhkofunktio palautuu lähelle normaalia, mikäli tauti diagnosoidaan ajoissa."Lääkäri 2 21.8.2012 12:43
Allerginen alveoliitti eli homepölykeuhko vaatii niin massiivisen homepölyaltistuksen että sitä ei käytännössä tavata laisinkaan kosteusvauriorakennusten yhteydessä vaan Suomessa lähinnä maanviljelijöillä työperäisenä sairautena homeisen viljan käsittelyn aiheuttamana. Kyseessä on Immunologinen reaktio homeiselle kasvismateriaalille (= homepölykeuhko: heinät, pahnat, oljet, sahajauhot, hake, sieniviljelmän kasvualusta), häkkilintujen eritteelle (= linnunpölykeuhko) tai muille ympäristön orgaanisille antigeeneille."
Noin siis kirjoittelee TTL:llä työterveyslääkäriksi pätevöitynyt lääkäri.
Kun luonnonhomeALLERGEENIUUTEaltistukset siirrettiin maamme muista sairaaloista STM:n päätöksellä TTL:lle vuonna 1995 vuonna 1938 ammattitautilaissamme mainittujen sairauksien toteennäyttämiseksi LUONNONHOMEallergeeniuutealtistuksilla, niin TTL otti käyttöönsä kolme homeuutetta: Cladosporiummin. A.fumigatuksen ja Acremoniumin.
Vuoden 1938 amattitautilakimme mukaisiin keuhkosairauksiin kuului mm. ammattiastma, työperäinen keuhkoputkitulehdus, allerginen alveoliitti ja vuonna 1986 ammattitautilakiimme liitetty ODTS.
TTL:n ammattitautitilastojen mukaan, koskien vuosia 1995-2004, jonkun heidän käyttämästään kolmesta homeallergeeniuutteesta todettiin tulehduttavan ALTISTUKSEN JÄLKEEN keuhkoputket allergista astmaa koskevan ammattitautilain vaatiman kriteerin verran (=vuorokauden PEFF-lasku väh. 24 %) , jonka laskun perusteella ammattiastmaa todettiin vuosittain noin 20,3 henkilöllä ja HOMEKEUHKOALTISTUKSEN JÄLKEISTÄ KEUHKORAKKULATULEHDUSTA, eli ODTS:sää vuosittain noin 3,3 henkillöllä ja allergista alveoliittia noin 4,9 henkilöllä.
Kun TTL:n kouluttamana tt-lääkärinä esität mielipiteenäsi tällä palstalla, että allerginen alveoliitti (=YLIHERKKYYSkeuhkorakkulaKUUME) vaatii syntyäkseen MASSIIVISEN HOMEPÖLYALTISTUKSEN, niin alan asiantuntijana väität samalla TTL:n KÄYTTÄNEEN ammattitaudiksi kirjaamiensa AKUUTTISAIRAUS-ODTS:säläisten ja AKUUTTISAIRAUS-allerginen alveoliitti-diagnoosin saaneiden kohdalla keuhkoaltistuksessa SUUREMPIA HOMEALLERGEENIuutepitoisuuksia kuin ammattiastmadiagnoosin saaneiden kohdalla.
Oletko kysynyt TTL:ltä onko keuhkoaltistuksissa käytetty ylisuuria homealtistusmääriä joidenkin altistettujen kohdalla?
Kun LÄÄKETIEDE on ainakin jo 1970-luvulta lähtien OLETTANUT 1-3 vuorokautta kestävän ns. ODTS-keuhkorakkulatulehdusKUUMEEN aiheuttajana OLEVAN joko homesienten tuottamat MYKOTOKSIINIT tai bakteereiden tuottamat ENDOTOKSIINIT, niin johan sen jo maalaisjärkikin sanoo, että jomman kumman PÖLYALTISTUKSEN määrän PITÄÄ OLLA NIIN SUURI, että pölyn sisältämä mahdollinen myko- tai endotoksiinipitoisuusMÄÄRÄ pystyy aiheuttamaan HEKTISEN keuhkorakkulatulehduksen.
Lääketieteen mukaan immuunijärjestelmän on todettu tottuvan noihin myrkkyihin, eli ne eivät jatkuvasa altistuksella olevalle ensihuuman jälkeen enää aiheuta UUSINTA- keuhkorakkulatulehdusta.
Kun TTL:kään ei ole käyttänyt keuhkoaltistuksessaan ainutakaan tieteen tuntemaa home- tai bakteerimyrkkyä, niin mitäpä tt-lääkärinä olet mieltä TTL:n toteamista ODTS-ammattitautidignooseista? - Lääkäri 2
Homeherkkä# kirjoitti:
"Lääkäri 2 21.8.2012 12:43
Allerginen alveoliitti eli homepölykeuhko vaatii niin massiivisen homepölyaltistuksen että sitä ei käytännössä tavata laisinkaan kosteusvauriorakennusten yhteydessä vaan Suomessa lähinnä maanviljelijöillä työperäisenä sairautena homeisen viljan käsittelyn aiheuttamana. Kyseessä on Immunologinen reaktio homeiselle kasvismateriaalille (= homepölykeuhko: heinät, pahnat, oljet, sahajauhot, hake, sieniviljelmän kasvualusta), häkkilintujen eritteelle (= linnunpölykeuhko) tai muille ympäristön orgaanisille antigeeneille."
Noin siis kirjoittelee TTL:llä työterveyslääkäriksi pätevöitynyt lääkäri.
Kun luonnonhomeALLERGEENIUUTEaltistukset siirrettiin maamme muista sairaaloista STM:n päätöksellä TTL:lle vuonna 1995 vuonna 1938 ammattitautilaissamme mainittujen sairauksien toteennäyttämiseksi LUONNONHOMEallergeeniuutealtistuksilla, niin TTL otti käyttöönsä kolme homeuutetta: Cladosporiummin. A.fumigatuksen ja Acremoniumin.
Vuoden 1938 amattitautilakimme mukaisiin keuhkosairauksiin kuului mm. ammattiastma, työperäinen keuhkoputkitulehdus, allerginen alveoliitti ja vuonna 1986 ammattitautilakiimme liitetty ODTS.
TTL:n ammattitautitilastojen mukaan, koskien vuosia 1995-2004, jonkun heidän käyttämästään kolmesta homeallergeeniuutteesta todettiin tulehduttavan ALTISTUKSEN JÄLKEEN keuhkoputket allergista astmaa koskevan ammattitautilain vaatiman kriteerin verran (=vuorokauden PEFF-lasku väh. 24 %) , jonka laskun perusteella ammattiastmaa todettiin vuosittain noin 20,3 henkilöllä ja HOMEKEUHKOALTISTUKSEN JÄLKEISTÄ KEUHKORAKKULATULEHDUSTA, eli ODTS:sää vuosittain noin 3,3 henkillöllä ja allergista alveoliittia noin 4,9 henkilöllä.
Kun TTL:n kouluttamana tt-lääkärinä esität mielipiteenäsi tällä palstalla, että allerginen alveoliitti (=YLIHERKKYYSkeuhkorakkulaKUUME) vaatii syntyäkseen MASSIIVISEN HOMEPÖLYALTISTUKSEN, niin alan asiantuntijana väität samalla TTL:n KÄYTTÄNEEN ammattitaudiksi kirjaamiensa AKUUTTISAIRAUS-ODTS:säläisten ja AKUUTTISAIRAUS-allerginen alveoliitti-diagnoosin saaneiden kohdalla keuhkoaltistuksessa SUUREMPIA HOMEALLERGEENIuutepitoisuuksia kuin ammattiastmadiagnoosin saaneiden kohdalla.
Oletko kysynyt TTL:ltä onko keuhkoaltistuksissa käytetty ylisuuria homealtistusmääriä joidenkin altistettujen kohdalla?
Kun LÄÄKETIEDE on ainakin jo 1970-luvulta lähtien OLETTANUT 1-3 vuorokautta kestävän ns. ODTS-keuhkorakkulatulehdusKUUMEEN aiheuttajana OLEVAN joko homesienten tuottamat MYKOTOKSIINIT tai bakteereiden tuottamat ENDOTOKSIINIT, niin johan sen jo maalaisjärkikin sanoo, että jomman kumman PÖLYALTISTUKSEN määrän PITÄÄ OLLA NIIN SUURI, että pölyn sisältämä mahdollinen myko- tai endotoksiinipitoisuusMÄÄRÄ pystyy aiheuttamaan HEKTISEN keuhkorakkulatulehduksen.
Lääketieteen mukaan immuunijärjestelmän on todettu tottuvan noihin myrkkyihin, eli ne eivät jatkuvasa altistuksella olevalle ensihuuman jälkeen enää aiheuta UUSINTA- keuhkorakkulatulehdusta.
Kun TTL:kään ei ole käyttänyt keuhkoaltistuksessaan ainutakaan tieteen tuntemaa home- tai bakteerimyrkkyä, niin mitäpä tt-lääkärinä olet mieltä TTL:n toteamista ODTS-ammattitautidignooseista?Nuo homeiden hengittelyt TTL:lla oli harhapolku, kyseinen tutkimusmenetelmä oli huono ja siitähän onkin luovuttu. Tuollainen kehiteltiin ja sillä yritettiin saada vähän tarkempaa dataa onko henkilöllä astmaattinen reagointi homeille vai ei, mutta homeiden monimuotoisuuden takia jo pelkästään tutkimus ei ollut luotettava. Nythän se astma todetaankin työpaikka-PEF:n avulla, mikä onkin toimiva menetelmä, muutamia ammattitautiastmoja on todettukin, epäilyistä menee ammattitaudiksi n. 4% muistaakseni. Sitten työeläkevakuutusyhtiö korvaa astman tutkimukset ja hoidon jos se todetaan ammattitaudiksi.
Allerginen alveoliittihan korvataan maanviljelijöillä ammattitautina, kuten varmaan tiesitkin. Kyllä nuo TTL:n ammattitauti-ODTS -diagnoosit ovat luotettavia, ei vakuutusyhtiökään korvaa / hyväksy ammattitaudiksi jos asia ei ole luotettava ja selvä ja kunnolla tutkittu. - Sanohan Lääkäri 2
Lääkäri 2 kirjoitti:
Nuo homeiden hengittelyt TTL:lla oli harhapolku, kyseinen tutkimusmenetelmä oli huono ja siitähän onkin luovuttu. Tuollainen kehiteltiin ja sillä yritettiin saada vähän tarkempaa dataa onko henkilöllä astmaattinen reagointi homeille vai ei, mutta homeiden monimuotoisuuden takia jo pelkästään tutkimus ei ollut luotettava. Nythän se astma todetaankin työpaikka-PEF:n avulla, mikä onkin toimiva menetelmä, muutamia ammattitautiastmoja on todettukin, epäilyistä menee ammattitaudiksi n. 4% muistaakseni. Sitten työeläkevakuutusyhtiö korvaa astman tutkimukset ja hoidon jos se todetaan ammattitaudiksi.
Allerginen alveoliittihan korvataan maanviljelijöillä ammattitautina, kuten varmaan tiesitkin. Kyllä nuo TTL:n ammattitauti-ODTS -diagnoosit ovat luotettavia, ei vakuutusyhtiökään korvaa / hyväksy ammattitaudiksi jos asia ei ole luotettava ja selvä ja kunnolla tutkittu.Entä ne ODS diagnoosit kosteusvauriorakennuksen "itse itsensä tuottamien myrkyllisten" kaasujen ja höyryjen hengittämisen jälkeen. Homeherkällä on nimenomaan tuo ODS. Ainakin niin väittää. Paskatauti mikä lie.
Montako prossaa, se kiinnostaisi nyt alkuun.
Miten se on "korvattu" ja kuka. - Lääkäri 2
Sanohan Lääkäri 2 kirjoitti:
Entä ne ODS diagnoosit kosteusvauriorakennuksen "itse itsensä tuottamien myrkyllisten" kaasujen ja höyryjen hengittämisen jälkeen. Homeherkällä on nimenomaan tuo ODS. Ainakin niin väittää. Paskatauti mikä lie.
Montako prossaa, se kiinnostaisi nyt alkuun.
Miten se on "korvattu" ja kuka.ODS siis ilmeisesti ODTS?
ODTS on orgaanisen pölyn aiheuttama toksinen oireyhtymä. Taudista ei tiedetä paljoa, se miten pöly tuossa taudissa oireet aiheuttaa on epäselvää, mekanismia ei tunneta. Kyseessä on arvioitu olevan ei-allerginen keuhkorakkuloiden epäspesifinen tulehdus.
Oireisto on moninainen, oireisiin kuuluvat kuume ja vilunväreet, kuiva yskä, hapennälkä, lihas- ja nivelkivut, yleinen sairaudentunne ja joskus lisääntynyt virtsaamistarve. Usein myös silmä- ja ylähengitystieoireet kuuluvat kuvaan.
Keuhkoista voidaan kuulla pienirakkulaisia rahinoita ja veren valkosolut ovat usein lisääntyneet. Keuhkokuva on yleensä normaali, eikä keuhkojen toimintakokeissa yleensä todeta muutoksia.
Diagnostiikka nojaa pitkälti toistuvan kuumeen toteamiseen yhdessä muiden, vaihtelevassa määrin esiintyvien oireiden kanssa. Keuhkoputkihuuhtelunesteessä neutrofiiliset valkosolut ovat koholla, mutta poikkeavia radiologisia tai pysyviä keuhkojen toimintakoemuutoksia ei todeta.
Hoito on helppoa: tauti paranee itsestään, erityistä hoitoa ei tarvita, sillä altistuksen loputtua ODTS:n oireet jäävät pois. ODTS:sta ei jää myöskään mitään pysyviä haittoja tai muutoksia keuhkoihin tai muuallekaan.
Tuon taudin suhteen korvataan tutkimuksista aiheutuvat kulut ammattitautina jos kyseessä todetaan olevan ammattitauti, kai näitä muutamia on Suomessa vuodessa. Hoitoja ei tarvitse korvata kun hoito on ilmaista ja tauti paranee itsestään, hoidoksi siis riittää se että ei vedä sitä pölyä henkeensä, siinä se. - Ei ei ja ei
Lääkäri 2 kirjoitti:
ODS siis ilmeisesti ODTS?
ODTS on orgaanisen pölyn aiheuttama toksinen oireyhtymä. Taudista ei tiedetä paljoa, se miten pöly tuossa taudissa oireet aiheuttaa on epäselvää, mekanismia ei tunneta. Kyseessä on arvioitu olevan ei-allerginen keuhkorakkuloiden epäspesifinen tulehdus.
Oireisto on moninainen, oireisiin kuuluvat kuume ja vilunväreet, kuiva yskä, hapennälkä, lihas- ja nivelkivut, yleinen sairaudentunne ja joskus lisääntynyt virtsaamistarve. Usein myös silmä- ja ylähengitystieoireet kuuluvat kuvaan.
Keuhkoista voidaan kuulla pienirakkulaisia rahinoita ja veren valkosolut ovat usein lisääntyneet. Keuhkokuva on yleensä normaali, eikä keuhkojen toimintakokeissa yleensä todeta muutoksia.
Diagnostiikka nojaa pitkälti toistuvan kuumeen toteamiseen yhdessä muiden, vaihtelevassa määrin esiintyvien oireiden kanssa. Keuhkoputkihuuhtelunesteessä neutrofiiliset valkosolut ovat koholla, mutta poikkeavia radiologisia tai pysyviä keuhkojen toimintakoemuutoksia ei todeta.
Hoito on helppoa: tauti paranee itsestään, erityistä hoitoa ei tarvita, sillä altistuksen loputtua ODTS:n oireet jäävät pois. ODTS:sta ei jää myöskään mitään pysyviä haittoja tai muutoksia keuhkoihin tai muuallekaan.
Tuon taudin suhteen korvataan tutkimuksista aiheutuvat kulut ammattitautina jos kyseessä todetaan olevan ammattitauti, kai näitä muutamia on Suomessa vuodessa. Hoitoja ei tarvitse korvata kun hoito on ilmaista ja tauti paranee itsestään, hoidoksi siis riittää se että ei vedä sitä pölyä henkeensä, siinä se.Ei Homeherkällä ole enään ODTS vaan ODS. Lue vaikka tuolta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6744075 - JA Vielä viiveeLLÄ
Ei ei ja ei kirjoitti:
Ei Homeherkällä ole enään ODTS vaan ODS. Lue vaikka tuolta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6744075"Maame HOMEgurut eivät ole selvittäneet edes sitä MITÄ JÄLKITAUTEJA ODS AIHEUTTAA ..VIIVEELLÄ.
Aiheuttaahan virusinfektiokin jälkitauteja".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6122471 - Homeherkkä#
Lääkäri 2 kirjoitti:
Nuo homeiden hengittelyt TTL:lla oli harhapolku, kyseinen tutkimusmenetelmä oli huono ja siitähän onkin luovuttu. Tuollainen kehiteltiin ja sillä yritettiin saada vähän tarkempaa dataa onko henkilöllä astmaattinen reagointi homeille vai ei, mutta homeiden monimuotoisuuden takia jo pelkästään tutkimus ei ollut luotettava. Nythän se astma todetaankin työpaikka-PEF:n avulla, mikä onkin toimiva menetelmä, muutamia ammattitautiastmoja on todettukin, epäilyistä menee ammattitaudiksi n. 4% muistaakseni. Sitten työeläkevakuutusyhtiö korvaa astman tutkimukset ja hoidon jos se todetaan ammattitaudiksi.
Allerginen alveoliittihan korvataan maanviljelijöillä ammattitautina, kuten varmaan tiesitkin. Kyllä nuo TTL:n ammattitauti-ODTS -diagnoosit ovat luotettavia, ei vakuutusyhtiökään korvaa / hyväksy ammattitaudiksi jos asia ei ole luotettava ja selvä ja kunnolla tutkittu."Lääkäri 2 24.8.2012 11:31
Nuo homeiden hengittelyt TTL:lla oli harhapolku, kyseinen tutkimusmenetelmä oli huono ja siitähän onkin luovuttu."
Homealtistuksia muutamalla luonnonhomeella alettiin tehdä vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittujen sairauksien (homeallergiapohjaiset silmä-, ylä-/alahengitystielimakalvosairaudet) toteamiseksi maamme eri sairaaloissa 1960-luvulta lähtien.
Jo 1960-luvulla todettiin, että tietyntyyppisesti kosteusvaurirakennusMIKROBIaltistuksessa oireileville HOMEkeuhkoaltistus saattoi aiheuttaa pysyviä keuhkorakkula-aluevaurioita.
Kun tapaturmavakuutusyhtiöiden riskipäälliköt alkoivat juosta STM:n pakeilla 1990-luvun alkupuolella siksi, että HOMEammattitautiepäilyjä/-sairauksia todettiin liikaa, niin homealtistukset siirrettiin STM:n päätöksellä TTL:lle vuonna 1995. Vakuutusyhtiöt olivat mielissään, kun ammattitautitilastot pienenivät.
Vaikka allerginen keuhkoputitulehduskin kuuluu homeallergia-ammattitauteihin, joka puhkesi monelle altistetulle TTL:n tekemän homekeuhkoaltistuksen jälkeen muutaman tunnin kuluttua altistuksesta, niin TTL:n tapaturmavakuutusyhtiöitä suosivista syistä ammattitautitilastoista allergista keuhkoputitulehdusta ei löydy yhtään ainoaa kappaletta.
Ja kun ei löydy, niin altistettu on joutunut lääketieteen valossa oikeusturvaloukkauksen kohteeksi.
TTL:n oikeusturvaloukkausten kohteeksi joutuivat myös allergisesta homenuhasta kärsivät, koska TTL:n mukaan nuhan olisi pitänyt puhjeta altistuksesta tunnin sisällä, vaikka lääketieteen mukaan tiettyntyyppisten immunologisten perimän omaaville, joita on väestöstä noin 70 prosenttia, allerginen nuha puhkeaa altistuksesta VASTA 4-8 tunnin kuluttua.
Tt-lääkärinä esitit mielipiteenäsi, että TTL:n luopui homealtistuksista tutkimusmenetelmän "huonouden takia".
Mitä tulee home-/muu mikrobi-/ruoka-/lääke-, jne-.,altistusten aiheuttamiin allergisiin sairauksiin, niin heidän oikeusturvansa toteutuminen on vaatinut aina allergeeni-/antigeenialtistuksen.
Kun TTL lakkautti homealtistukset vuonna 2007, niin STM:n siunaamana aloitettiin vuosia 2008 - 2018 koskeva Kansallinen allergiaohjelma, jonka YKSI TAVOITE tuona aikana on VÄHENTÄÄ ym. vähennystoimenpiteiden lisäksi ALLERGISTEN AMMATTITAUTIEN TOTEAMISIA 50 prossalla.
" Nythän se astma todetaankin työpaikka-PEF:n avulla, mikä onkin toimiva menetelmä, muutamia ammattitautiastmoja on todettukin, epäilyistä menee ammattitaudiksi n. 4% muistaakseni"
KosteusvauriotyöpaikkaMIKROBIALLERGISOITUMISEN aiheuttamia KEUHKOammattitauteja on muitakin kuin PEFF-astma.
Kertoisitko siis millä lääketieteen mittatikuilla pystytään toteamaan jatkuvassa altistuksessa olevien kohdalla esim. allerginen keuhkoputkitulehdus tai AKUUTTIkeuhkorakkulatulehdus, eli 1-2 vuorokautta kestävä ALLERGINEN ALVEOLIITTI.
"Allerginen alveoliittihan korvataan maanviljelijöillä ammattitautina, kuten varmaan tiesitkin."
Maanviljelijät pääsivät vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittujen ALLERGISTEN sairauksien piiriin vasta vuonna 1982, josta lähtien heidänkin homeallergiasairauksiaan alettiin todeta ammattitaudeiksi homealtistuksilla.
" Kyllä nuo TTL:n ammattitauti-ODTS -diagnoosit ovat luotettavia, ei vakuutusyhtiökään korvaa / hyväksy ammattitaudiksi jos asia ei ole luotettava ja selvä ja kunnolla tutkittu."
Kun TTL:n käytössä olevasta kolmesta luonnonhomeallergeeniuutteesta JOKU heidän käyttämästään homelajista aiheutti keuhkoaltistetulle 4-8 tunnin kuluttua lääketieteen tunteman keuhkorakkuloiden tulehtumisesta johtuvan KUUMEEN, joka KUUMEohittui vuorokaudessa parissa, ja kun TTL on kirjannut tuon kuumeen ammattitautitilastoihin ODTS:sänä, niin TTL on syyllistynyt lääketieteen puoskarointiin mukaanlukien myös tapaturmavakuutusyhtiöden lääkärit.
- Sopimattomat..
..lääkkeet voivat myös aiheuttaa mm. munuaisongelmia.
http://www.proedu.fi/tyokalut/gfr-laskuri - Homemies5000
Päivitystä päivitystä.
Verikoe näytti edelleen munuaisarvojeni olevan koholla. Virtsanäyte oli puhdas.
Sain lähetteen erikoislääkärille joka sitten munuaiseni tarkastaapi...
Mutta hengitystieoireet jatkuu yhä...
Kroppani on varmaan ylirasitustilassa... - Homemies5000
Lääkäri ei suostunut minulta IgE tai IgE arvoja katsomaan...
"Mitä niillä tekee?".
Joten joten. :D
Tosin, ei lääkäri edelleenkään voi minua parantaa mikäli kyseessä on home. Mutta ois se nyt kiva tietää löytyiskö verestä jotain.
Sairastin juuri flunssan ja oli tulehdusarvot koholla ja nyt taitaa olla poskiontelotulehdus...jos ei koht helppaa niin lääkärille hakemaan antibiootteja.- Homeherkkä#
"Homemies5000 10.9.2012 15:02
"Mitä niillä tekee?"/"
Työterveyshuolto lopetti ns. kosteusvauriomikrobivasta-ainetutkimukset (IgE ja IgG) 1990-luvun loppupuolella. Kela:kin lopetti niiden korvaamisen 2000-luvun alkupuolella.
Eli mikäli haluaa saada tiedon siitä, mille kosteusvauriomikrobeille on allergisoitunut, tulee hakeutua sellaisen yksityislääkärin vastaanotolle, jolta saa lähetteen kosteusvauriopaneeli-IgE:hen tai -IgG:hen. Lääkärinpalkkiosta saa Kela-korvauksen, mutta tutkimuskulut joutuu maksamaan itse.
Kun kerroit alkavasi oireilla työpaikkasi sisäilmalle vasta noin klo 14.00 tienoilla, niin allergiatyyppiltäsi näytät kuuluvan meihin IgG-läisiin, joita on väestöstä noin 70 prossaa. IgE-allergiatyyppiä on väestöstä noin 10 prossaa ja vasta-aineita tuottamatonta ns. soluväliteistä allergiatyyppiä (kosketusallergia) noin 20 prossaa.
Itsensä tunnistaa IgE-läiseksi siitä, kun allergeenialtistuksessa syöttösolut alkavat erittää histamiinia, joka histamiinioireyhtymä alkaa turvottaa nenän limakalvoja JO MUUTAMISSA MINUUTEISSA, kutittaa silmiä ja/tai ihoa ja pahimmillaan turvottaa kurkun, jolloin hengitys estyy.
Soluvälitteinen allergiatyyppi alkaa reagoimaan allergeeniin tulehduksella vasta vuorokauden kolmen kuluttua.
Kun Aspergillukset, Cladosporiumit, Penicilliumit, Fusariumit ja Trichodermat ovat yleisimpiä homeita kosteusvauriorakennuksissa, niin voisit tietysti tutkituttaa esim. A. versicolorin, Caldosporium cladosporoiduksen, Penicilliumin, Fusariumin ja Trichoderma viridetin IgG-vasta-ainepitoisuudet.
Kun kosteusvauriorakennusten sisäilmassa hengitellään myös allergisoivia aktinomykeettejä ja hiivoja, niin mikäli allergisoituu niistä yhdelle tai useammalle lajille, oireet ovat samat kuin homeallergisoitumisessa, joten niistäkin yleisimmille kannattaisi ottaa IgG-vasta-ainetestit joko yleiskuvan saamiseksi, tai siinä tapauksessa mikäli IgG-homevasta-aineita ei löydy.
Kun kuitenkin vasta-ainemittaukset pitäisi tehdä kosteusvauriotyöpaikan mikrobilajistoon perustuen, ja kun työpaikaltasi mikrobilajistomääritelmiä ei ole vielä suoritettu, ja kun NYKYoikeusturvan kannalta IgE- tai IgG-vasta-ainetuloksilla ei näytä olevan mitään merkitystä, niin jää omaan harkintaan kuinka paljon haluaa maksaa uteliaisuutensa tyydyttämisestä.
Esimerkkinä sinulle.
Minun hometyöpaikaltani löytyi homeita 13 eri lajia, joista minulta löytyi IgG-vasta-aineita VAIN Aspergillus versicolorille ja Penisicilliumille sekä Rhodotorula-HIIVALLE.
Vaikka olen perimältäni immunokompleksivälitteinen IgG-läinen, reagoin 15 minuutia kestävässä Prick-testauksessa myös kolmelle varastopunkille, joita on myös kosteusvauriorakennuksissa. Minulta löytyi myös IgE-vasta-ainetta niistä yleisimmälle Acarus sirolle. Kokonais-IgE-arvoni oli yli viisisataa.
Kun minulla työpaikka-altistuksessa ei ollut IgE-tyyppiin viittaavaa oireilua, ekä sen jälkeenkään ole ollut, niin varastopunkki- IgE-arvoni tarkoittaa vain IgE-allergiaSAIRASTUMISriskinkin olemassaoloa.
"Sairastin juuri flunssan ja oli tulehdusarvot koholla.."
Paljonko tulehdusarvosi olivat?
Me homeallergikot olemme sairastelleet poskiontelo-, keuhkoputki- ja jopa keuhkokuumeFLUNSSIA kaiken kesää.
"ja nyt taitaa olla poskiontelotulehdus...jos ei koht helppaa niin lääkärille hakemaan antibiootteja."
No toivottavasti ennen antibioottikuurin määräämistä tt-lääkärsi antaa lähetteen bakteeriviljelyyn. - Lääkäri 2
Homeherkkä# kirjoitti:
"Homemies5000 10.9.2012 15:02
"Mitä niillä tekee?"/"
Työterveyshuolto lopetti ns. kosteusvauriomikrobivasta-ainetutkimukset (IgE ja IgG) 1990-luvun loppupuolella. Kela:kin lopetti niiden korvaamisen 2000-luvun alkupuolella.
Eli mikäli haluaa saada tiedon siitä, mille kosteusvauriomikrobeille on allergisoitunut, tulee hakeutua sellaisen yksityislääkärin vastaanotolle, jolta saa lähetteen kosteusvauriopaneeli-IgE:hen tai -IgG:hen. Lääkärinpalkkiosta saa Kela-korvauksen, mutta tutkimuskulut joutuu maksamaan itse.
Kun kerroit alkavasi oireilla työpaikkasi sisäilmalle vasta noin klo 14.00 tienoilla, niin allergiatyyppiltäsi näytät kuuluvan meihin IgG-läisiin, joita on väestöstä noin 70 prossaa. IgE-allergiatyyppiä on väestöstä noin 10 prossaa ja vasta-aineita tuottamatonta ns. soluväliteistä allergiatyyppiä (kosketusallergia) noin 20 prossaa.
Itsensä tunnistaa IgE-läiseksi siitä, kun allergeenialtistuksessa syöttösolut alkavat erittää histamiinia, joka histamiinioireyhtymä alkaa turvottaa nenän limakalvoja JO MUUTAMISSA MINUUTEISSA, kutittaa silmiä ja/tai ihoa ja pahimmillaan turvottaa kurkun, jolloin hengitys estyy.
Soluvälitteinen allergiatyyppi alkaa reagoimaan allergeeniin tulehduksella vasta vuorokauden kolmen kuluttua.
Kun Aspergillukset, Cladosporiumit, Penicilliumit, Fusariumit ja Trichodermat ovat yleisimpiä homeita kosteusvauriorakennuksissa, niin voisit tietysti tutkituttaa esim. A. versicolorin, Caldosporium cladosporoiduksen, Penicilliumin, Fusariumin ja Trichoderma viridetin IgG-vasta-ainepitoisuudet.
Kun kosteusvauriorakennusten sisäilmassa hengitellään myös allergisoivia aktinomykeettejä ja hiivoja, niin mikäli allergisoituu niistä yhdelle tai useammalle lajille, oireet ovat samat kuin homeallergisoitumisessa, joten niistäkin yleisimmille kannattaisi ottaa IgG-vasta-ainetestit joko yleiskuvan saamiseksi, tai siinä tapauksessa mikäli IgG-homevasta-aineita ei löydy.
Kun kuitenkin vasta-ainemittaukset pitäisi tehdä kosteusvauriotyöpaikan mikrobilajistoon perustuen, ja kun työpaikaltasi mikrobilajistomääritelmiä ei ole vielä suoritettu, ja kun NYKYoikeusturvan kannalta IgE- tai IgG-vasta-ainetuloksilla ei näytä olevan mitään merkitystä, niin jää omaan harkintaan kuinka paljon haluaa maksaa uteliaisuutensa tyydyttämisestä.
Esimerkkinä sinulle.
Minun hometyöpaikaltani löytyi homeita 13 eri lajia, joista minulta löytyi IgG-vasta-aineita VAIN Aspergillus versicolorille ja Penisicilliumille sekä Rhodotorula-HIIVALLE.
Vaikka olen perimältäni immunokompleksivälitteinen IgG-läinen, reagoin 15 minuutia kestävässä Prick-testauksessa myös kolmelle varastopunkille, joita on myös kosteusvauriorakennuksissa. Minulta löytyi myös IgE-vasta-ainetta niistä yleisimmälle Acarus sirolle. Kokonais-IgE-arvoni oli yli viisisataa.
Kun minulla työpaikka-altistuksessa ei ollut IgE-tyyppiin viittaavaa oireilua, ekä sen jälkeenkään ole ollut, niin varastopunkki- IgE-arvoni tarkoittaa vain IgE-allergiaSAIRASTUMISriskinkin olemassaoloa.
"Sairastin juuri flunssan ja oli tulehdusarvot koholla.."
Paljonko tulehdusarvosi olivat?
Me homeallergikot olemme sairastelleet poskiontelo-, keuhkoputki- ja jopa keuhkokuumeFLUNSSIA kaiken kesää.
"ja nyt taitaa olla poskiontelotulehdus...jos ei koht helppaa niin lääkärille hakemaan antibiootteja."
No toivottavasti ennen antibioottikuurin määräämistä tt-lääkärsi antaa lähetteen bakteeriviljelyyn.Ei noista home-IgG -vasta-aineista voi päätellä mitään, ei ainakaan sitä että on allergisoitunut niille homeille joita vastaan löytyy IgG-vasta-aineita. Melkein kaikilta ihmisiltä löytyy IgG-vasta-aineita joillekin homeille, mutta vain harvat saavat joitain oireita. IgG-vasta-aineiden esiintyminen kertoo lähinnä siitä että on joskus ollut tekemisissä tuon homeen kanssa ja elimistö on immuunijärjestelmällä reagoinut siihen, jos vasta-aineita ja immuunijärjestelmää ei olisi niin homeethan alkaisivat maaduttaa sitten ihmisen kehoa kuten kuolleelle käy jolta immuunijärjestelmä on lakannut toimimasta. Immuunijärjestelmä estää sen että ihminen ei muutu mullaksi eläessään vielä vaan vasta kuoltuaan.
IgE-vasta-aineista voidaan päätellä välitöntä nopeavälitteistä allergiaa toki kuten mainitsitkin. Esim. koivun siitepölylle IgE koholla kertoo siitä että on heinänuhaa jota aiheuttaa koivu. Koivun IgG:llä ei ole silläkään merkitystyä kliinisesti muuten kuin IgG:n kohoamisesta voidaan päätellä että siedätyshoito on tehonnut, eli jos IgG nousee niin allergiaoireet vähenevät esim. koivulle jos tuo koivun IgG on kohonnut siedätyshoidon myötä. IgE:n sijaan siis reagoi elimistö enemmän IgG:llä, joka ei aiheuita allergiaoireita eli välitöntä IgE-heinänuhaa.
Poskiontelotulehdukseen voidaan määrätä antibioottikuuri ilman punktiota ja punktioeritteen bakteeriviljelyä, valitaan vain antibiootti joka tehoaa yleisimpiin bakteerisinuiitin aiheuttajiin esim. amoksisilliini tai doksisykliini. - "IgG läinen" herkkä
Lääkäri 2 kirjoitti:
Ei noista home-IgG -vasta-aineista voi päätellä mitään, ei ainakaan sitä että on allergisoitunut niille homeille joita vastaan löytyy IgG-vasta-aineita. Melkein kaikilta ihmisiltä löytyy IgG-vasta-aineita joillekin homeille, mutta vain harvat saavat joitain oireita. IgG-vasta-aineiden esiintyminen kertoo lähinnä siitä että on joskus ollut tekemisissä tuon homeen kanssa ja elimistö on immuunijärjestelmällä reagoinut siihen, jos vasta-aineita ja immuunijärjestelmää ei olisi niin homeethan alkaisivat maaduttaa sitten ihmisen kehoa kuten kuolleelle käy jolta immuunijärjestelmä on lakannut toimimasta. Immuunijärjestelmä estää sen että ihminen ei muutu mullaksi eläessään vielä vaan vasta kuoltuaan.
IgE-vasta-aineista voidaan päätellä välitöntä nopeavälitteistä allergiaa toki kuten mainitsitkin. Esim. koivun siitepölylle IgE koholla kertoo siitä että on heinänuhaa jota aiheuttaa koivu. Koivun IgG:llä ei ole silläkään merkitystyä kliinisesti muuten kuin IgG:n kohoamisesta voidaan päätellä että siedätyshoito on tehonnut, eli jos IgG nousee niin allergiaoireet vähenevät esim. koivulle jos tuo koivun IgG on kohonnut siedätyshoidon myötä. IgE:n sijaan siis reagoi elimistö enemmän IgG:llä, joka ei aiheuita allergiaoireita eli välitöntä IgE-heinänuhaa.
Poskiontelotulehdukseen voidaan määrätä antibioottikuuri ilman punktiota ja punktioeritteen bakteeriviljelyä, valitaan vain antibiootti joka tehoaa yleisimpiin bakteerisinuiitin aiheuttajiin esim. amoksisilliini tai doksisykliini."Mikrobien biologista vastetta elimistössä mitataan verinäytteistä määritettävistä IgG ?luokan vasta-aineista. Nämä ns. homevasta-aineet ovat altistumisen mittari, eli ne kuvaavat vain mikrobikontaktia, eivät sairastumistodennäköisyyttä, sairauden ennustetta eivätkä mitään muutakaan sairauteen tai oireeseen liittyvää piirrettä.
Yksittäisen vasta-ainemäärityksen perusteella ei voida sanoa, mistä vasta-aineet ovat peräisin, kotoa, työpaikalta, harrastuksesta jne., tai milloin altistuminen on tapahtunut. Vasta-aineet voivat säilyä veressä jopa useita vuosia. Parhaiten ne heijastavat viimeisen puolen vuoden altistumista".
http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/terveelliset_tilat/ongelmien_tutkiminen/terveydelliset_tutkimukset/altistumisen_tutkiminen/
Lue tuo juttu muutenkin.
Mitäs sitten lääkärimme kun otetaan kolmestakymmenestä henkilöstä tuo IgG jotka ovat altistuneet vuosia kosteusvauriorakennuksen myrkyllisessä sisäilmastossa mitä on yritetty desinfioimalla ja otsonoimalla korjata ja vielä tehty epäonnistuneita homekorjausremontteja. Mitä siihen sanot kun otetaan suuresta ryhmästä tuo IgG ja yli puolella on kovasti kohollaan vasta-aineet ja siellä on myrkyllisiäkin aineita kuten Bacillius cereus, Phialophora olivacea, Chaetomium globosum, Fusarium merismoides, Stachybotrys chartarum, Streptomyces albus, Streptomyces halstadii ja Trichoderma citrinoviride muutama pahimmasta päästä mainiten.
Sädesienet ja toksiineita tuottaavat homeet. Toksiini=myrkky.
Voiko tämä kaikki olla vielä totta tänä päivänä tai jopa huomenna.
Vaikka joku koulu esim. - Lääkäri 2
"IgG läinen" herkkä kirjoitti:
"Mikrobien biologista vastetta elimistössä mitataan verinäytteistä määritettävistä IgG ?luokan vasta-aineista. Nämä ns. homevasta-aineet ovat altistumisen mittari, eli ne kuvaavat vain mikrobikontaktia, eivät sairastumistodennäköisyyttä, sairauden ennustetta eivätkä mitään muutakaan sairauteen tai oireeseen liittyvää piirrettä.
Yksittäisen vasta-ainemäärityksen perusteella ei voida sanoa, mistä vasta-aineet ovat peräisin, kotoa, työpaikalta, harrastuksesta jne., tai milloin altistuminen on tapahtunut. Vasta-aineet voivat säilyä veressä jopa useita vuosia. Parhaiten ne heijastavat viimeisen puolen vuoden altistumista".
http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/terveelliset_tilat/ongelmien_tutkiminen/terveydelliset_tutkimukset/altistumisen_tutkiminen/
Lue tuo juttu muutenkin.
Mitäs sitten lääkärimme kun otetaan kolmestakymmenestä henkilöstä tuo IgG jotka ovat altistuneet vuosia kosteusvauriorakennuksen myrkyllisessä sisäilmastossa mitä on yritetty desinfioimalla ja otsonoimalla korjata ja vielä tehty epäonnistuneita homekorjausremontteja. Mitä siihen sanot kun otetaan suuresta ryhmästä tuo IgG ja yli puolella on kovasti kohollaan vasta-aineet ja siellä on myrkyllisiäkin aineita kuten Bacillius cereus, Phialophora olivacea, Chaetomium globosum, Fusarium merismoides, Stachybotrys chartarum, Streptomyces albus, Streptomyces halstadii ja Trichoderma citrinoviride muutama pahimmasta päästä mainiten.
Sädesienet ja toksiineita tuottaavat homeet. Toksiini=myrkky.
Voiko tämä kaikki olla vielä totta tänä päivänä tai jopa huomenna.
Vaikka joku koulu esim.Järkevämpää on tutkia se rakennus ja katsoa onko siellä hometta vai ei kuin ottaa 30 ihmisestä verikokeet sen selvittämiseksi onko rakennuksessa ehkä kosteusvauriohomeita vai ei, eikö? Miksi tutkia "epäsuorasti" työntekijöiden veren vasta-aineiden perusteella onko työpaikalla homevauriota vai ei kun voidaan tutkia se rakennus saman tien, vähän purkamista ja näytteiden otto ja sisäilmatutkimukset yms., se on se menetelmä eikä työntekijöiden verestä vasta-aineiden mittailu. Toki ne IgG:t voidaan ottaa myös, mutta enpä näkisi niiden ottamista välttämättömäksi tai tarpeelliseksi vaan ennemmin sen rakennuksen tutkimisen. Helposti tulee turhaa työtä ja turhia kustannuksia jos tutkitaan sekä rakennus että laitetaan 30 ihmistä labrakokeisiin. Toki jos 30 ihmiseltä löytyy samoja IgG -vasta-aineita samoille homeille niin se kertoo siitä että ovat altistuneet kaikki samoille homeille. Kaikille ei näitä vasta-aineita samalla lailla muodostu kuitenkaan ja erityisesti on huomattava että kaikki eivät oireile millään lailla ja terveiden ihmisten juoksuttaminen labrakokeisiin voi olla ajan hukkaa heidän mielestään eikä kaikkia voida pakottaa verikokeisiin eli osa voi kieltäytyä menemästä kokeisiin, monet eivät halua että joutuvat piikitettäväksi etenkin jos eivät edes oireile mitenkään. Parasta siis tutkia vain se rakennus ja ottaa näytteet rakennuksesta eikä vaivata ihmisiä turhilla verikokeilla.
- ?????
Lääkäri 2 kirjoitti:
Järkevämpää on tutkia se rakennus ja katsoa onko siellä hometta vai ei kuin ottaa 30 ihmisestä verikokeet sen selvittämiseksi onko rakennuksessa ehkä kosteusvauriohomeita vai ei, eikö? Miksi tutkia "epäsuorasti" työntekijöiden veren vasta-aineiden perusteella onko työpaikalla homevauriota vai ei kun voidaan tutkia se rakennus saman tien, vähän purkamista ja näytteiden otto ja sisäilmatutkimukset yms., se on se menetelmä eikä työntekijöiden verestä vasta-aineiden mittailu. Toki ne IgG:t voidaan ottaa myös, mutta enpä näkisi niiden ottamista välttämättömäksi tai tarpeelliseksi vaan ennemmin sen rakennuksen tutkimisen. Helposti tulee turhaa työtä ja turhia kustannuksia jos tutkitaan sekä rakennus että laitetaan 30 ihmistä labrakokeisiin. Toki jos 30 ihmiseltä löytyy samoja IgG -vasta-aineita samoille homeille niin se kertoo siitä että ovat altistuneet kaikki samoille homeille. Kaikille ei näitä vasta-aineita samalla lailla muodostu kuitenkaan ja erityisesti on huomattava että kaikki eivät oireile millään lailla ja terveiden ihmisten juoksuttaminen labrakokeisiin voi olla ajan hukkaa heidän mielestään eikä kaikkia voida pakottaa verikokeisiin eli osa voi kieltäytyä menemästä kokeisiin, monet eivät halua että joutuvat piikitettäväksi etenkin jos eivät edes oireile mitenkään. Parasta siis tutkia vain se rakennus ja ottaa näytteet rakennuksesta eikä vaivata ihmisiä turhilla verikokeilla.
Pötypuhetta! Ihminen voi olla altistunut homeille vaikka verikokeet ei näyttäisi sitä.mistähän olet oikein viisautesi? ammentanut....huh.
- Oikea naruttaja
Lääkäri 2 kirjoitti:
Järkevämpää on tutkia se rakennus ja katsoa onko siellä hometta vai ei kuin ottaa 30 ihmisestä verikokeet sen selvittämiseksi onko rakennuksessa ehkä kosteusvauriohomeita vai ei, eikö? Miksi tutkia "epäsuorasti" työntekijöiden veren vasta-aineiden perusteella onko työpaikalla homevauriota vai ei kun voidaan tutkia se rakennus saman tien, vähän purkamista ja näytteiden otto ja sisäilmatutkimukset yms., se on se menetelmä eikä työntekijöiden verestä vasta-aineiden mittailu. Toki ne IgG:t voidaan ottaa myös, mutta enpä näkisi niiden ottamista välttämättömäksi tai tarpeelliseksi vaan ennemmin sen rakennuksen tutkimisen. Helposti tulee turhaa työtä ja turhia kustannuksia jos tutkitaan sekä rakennus että laitetaan 30 ihmistä labrakokeisiin. Toki jos 30 ihmiseltä löytyy samoja IgG -vasta-aineita samoille homeille niin se kertoo siitä että ovat altistuneet kaikki samoille homeille. Kaikille ei näitä vasta-aineita samalla lailla muodostu kuitenkaan ja erityisesti on huomattava että kaikki eivät oireile millään lailla ja terveiden ihmisten juoksuttaminen labrakokeisiin voi olla ajan hukkaa heidän mielestään eikä kaikkia voida pakottaa verikokeisiin eli osa voi kieltäytyä menemästä kokeisiin, monet eivät halua että joutuvat piikitettäväksi etenkin jos eivät edes oireile mitenkään. Parasta siis tutkia vain se rakennus ja ottaa näytteet rakennuksesta eikä vaivata ihmisiä turhilla verikokeilla.
Oikea lääkäri sanoi minulle näin. "Rakennuksesta tulee ottaa materiaalinäytteet (porata reikiä) ja sen jälkeen verikokeita ja verrata niitä keskenään". Vaikka kyse oli vain minusta ja vaimostani sillä hetkellä rivariasunnossa.
Myöhemmin selvisi, että oireilevia on useita ja "sairaita asuntoja" enempikin neljässä rivitalossa.
IgG ja IgA sekä IgM ja mitä niitä alaluokkia sitten onkin otetaan "ryhmistä". Viiden hengen perhe on jo RYHMÄ.
Tässä toinen esimerkki mikä on täysin totta.
4 rivitaloa ja 18 asuntoa ja siellä asuvat ihmiset muodostavat jo helekutin ison ryhmän. Näissä rivitaloissa useassa asunnossa on homekoira tehnyt merkintöjä. Omistaja yrittää kaikkensa, ettei enempää tutkita ja että enempää ei tulisi tosiasioita esille. Oireilevia on kymmenkunta ja pari lasta on ollut astmaseurannassa.
Riittääkö se kun tuossa homepommissa on tutkittu vain yksi asunto ja otsonoinnin jälkeen otetun näytteen analysoinnissa virkamiehet tekivät ratkaisun "ei terveyshaittaa". Petollisten tutkimusten jälkeen. Ensin tapettiin homeitiöt ja mikrobit ja myrkyt laimennettiin ja sen jälkeen etsittiin eläviä homeitiöitä ja eläviä mikrobeita sekä ottivat vielä sisäilman myrkyllisyystestin (mikä oli isännöitsijän mukaan NORMAALI).
Tämän perusteella AVI:n DI ja terveydensuojelu ovat sitä mieltä, että ei terveyshaittaa. Ei terveyshaittaa vaikka meinasin sinne asuntoon menehtyä.
Naapuri sairastui melkein samalla tavalla kuin minä puolessatoistavuodessa minulla meni 6 vuotta täydelliseen terveyden menettämiseen.
Pientä toipumista on esiintynyt nyt mutta vieläkin välillä pukkaa verta poskionteloista, kurkusta ja peärseestä.
Ei Lääkäri 2 näiden asioiden kanssa kannata sunkaan enää vähätellä yhtään mitään.
Ymmärrätkö sinä Lääkäri 2 mitä homekusetusta olen oikein joutunut kokemaan ja näkemään ihan aikuisten oikeesti omin silmin.
Desinfiointien ja otsonointien jälkeen terveyteni meni aina vain huonommaksi, silloin en kaikkea vielä tajunnut miksi mutta nyt sen ymmärrän. Jos oireita ja sairasteluja pahoja niin potkikaa "homeentappajia" perseelle ettei tule terveyttänne pilaamaan yhtään enempää tässä vanhan hyvä neuvo.
Taidat olla "vale" lääkäri jollet tätä kaikkea ymmärrä mitä ihmiset joutuvat kokemaan vähättelijöiden ja vääristelijöiden vuoksi.
Jos sairas sisällä ja oven ulkopuolella ei niin kyllä pitää tutkia perusteelliseti rakennus sisältä ja ihmiset myös. Nyt tutkitaan usein pelkästään vain rakennus ja menetelmillä mistä ei aina edes selviä home ja kosteusvauriomikrobit eikä sisäilman myrkyllisyys eikä se miksi siellä sisällä sairastutaan. Ihmisiä ei tutkita vaikka kuolemaa tekevät niiden myrkkyjen seassa. Oletkohan oikein perillä sittenkään tästä ongelmasta mikä sairastuttaa nyt ja tulevaisuudessa suuria joukkoja ihmisiä asunnoissa ja rakennuksissa mitkä ovat "sutta ja sekundaa" eikä vastuuta ota kukaan ei edes oikeat syylliset ne virheiden tekijät.
Rakennusten omistajat yrittävät "pelastaa" mahdollisimman halvalla sen kosteusvaurioituneen ja homehtuneen sekä ihmisiä sairastuttavan rakennuksen ja useat lääkäritkin ovat siinä juonessa ehkä mukana kuten terveytemme suojelijat, vähän näyttää siltä. "Suojelevat" enempi sitä rakennusta kuin ihmisiä kun on kyseessä jonku toisen omistama rakennus kuin sen sairaan.
Turhia verikokeita ei taida edes ollakaan jos oireita on ja sairauksia kosteusvauriorakennuksien myrkyllisessä sisäilmastossa.
Sinähän se oikea vähättelijä oletkin Lääkäri 2.
Tarkoitin, että ne kaikki 30 jos ovat oireilleet. Mutta jos ei oireita niin mitä helvettiä niitä sitten piikittämään. Kolmekymmentä on vielä pieni määrä homekoulusta missä on muutama sata oppilasta.
Ei ne nuita homekouluja kuule pura yhden eikä vielä kahden oireilevan ja sairastelevan takia. Otahan selvää asioista ennenkuin möläyttelet enempää. - Homeherkkä#
Lääkäri 2 kirjoitti:
Ei noista home-IgG -vasta-aineista voi päätellä mitään, ei ainakaan sitä että on allergisoitunut niille homeille joita vastaan löytyy IgG-vasta-aineita. Melkein kaikilta ihmisiltä löytyy IgG-vasta-aineita joillekin homeille, mutta vain harvat saavat joitain oireita. IgG-vasta-aineiden esiintyminen kertoo lähinnä siitä että on joskus ollut tekemisissä tuon homeen kanssa ja elimistö on immuunijärjestelmällä reagoinut siihen, jos vasta-aineita ja immuunijärjestelmää ei olisi niin homeethan alkaisivat maaduttaa sitten ihmisen kehoa kuten kuolleelle käy jolta immuunijärjestelmä on lakannut toimimasta. Immuunijärjestelmä estää sen että ihminen ei muutu mullaksi eläessään vielä vaan vasta kuoltuaan.
Poskiontelotulehdukseen voidaan määrätä antibioottikuuri ilman punktiota ja punktioeritteen bakteeriviljelyä, valitaan vain antibiootti joka tehoaa yleisimpiin bakteerisinuiitin aiheuttajiin esim. amoksisilliini tai doksisykliini."Lääkäri 211.9.2012 13:07
Ei noista home-IgG -vasta-aineista voi päätellä mitään, ei ainakaan sitä että on allergisoitunut niille homeille joita vastaan löytyy IgG-vasta-aineita. Melkein kaikilta ihmisiltä löytyy IgG-vasta-aineita joillekin homeille."
Lääketieteen oppikirjojen mukaan sekä B- että T-lymfosyytit ovat keskeisiä soluja allergisten reaktioiden synnyssä ja säätelyssä.
T-solut jaetaan CD4 positiivisiin auttaja T-soluihin (Th) ja CD8-positiivisiin tappaja T-soluihin (Tk). Allergisen immuunijärjestelmän säätelyssä ovat ratkaisevassa asemassa auttaja-T-solut, jotka voidaan edelleen jakaa Th1- ja Th2-soluihin.
Th1-tyyppiset auttaja- T-solut AKTIVOITUVAT KLASSISESSA VIIIVÄSTYNEISSÄ YLIHERKKYYSREAKTIOISSA ja eräissä autoimmuunisairauksissa.
Kohdussa olemme kaikki Th2:s-tyyppiä, joka muuntuu puolentoista vuoden ikään mennessä Th1:s-tyypiksi. Atoopikoilla jää päälle PERINNÖLLINEN Th2:s-tyyppi, jonka tyypin sairastuttua allergiaan , jota allergiaa kutustaan anafylaktiseksi reaktiotyypiksi, histamiinityypiksi, atopiatyypiksi,B-lymfosyytit muuntuessaan plasmasoluiksi, tuottavat allergeeni-IgE-vasta-ainetta.
Tutkimusten mukaan atoopikolapsia syntyy noin kymmenisen prosenttia.
EI-PERINNÖLLISTEN Th1:s-tyypien allergisoituessa sekä sytolyyttisessä että immunokompleksivälitteisessä reaktiotyypissä valkosolujen aiheuttaman, esim. limakalvotulehduksen takia, B-lymfosyytit tuottavat parin viikon kuluttua tulehduksen alkamiseta allergeeni-IgM-vasta-ainetta, joka muuntuu parin kuukauden kuluttua IgG:ksi.
Joten lääketieteen puitteissä meillä HOME- IgG:läisALLERGIKOILLA HOMETÄSMÄMITTAUSKIN onnistuisi IgM-vasta-ainetestin avulla.
Mitä tulee meidän IgG:läis-ALLERGIKKOJEN kudosvauiomekanismeihin, eli allergisten sairauksien syntymekanismeihin, niin nekin on selvitetty englantilaistutkijoiden Coombs/Gell toimesta jo 1960-luvulla koskien myös soluvälitteistä allergiatyyppiä, joka ei tuota vasta-aineita.
"IgE-vasta-aineista voidaan päätellä välitöntä nopeavälitteistä allergiaa toki kuten mainitsitkin."
Mainitsin omalta kuin myös meidän muiden IgG-allergikkojen kohdalta, että vaikka meillä todella monella on todettu ammattitautituktimuksissa varastopunkkiallergeenireagointi Prick:llä ja jopa IgE:-vasta-aineita, niin meillä ei ole työpaikka-altistusaikana esiintynyt nopeavälitteistä allergiareagointia.
" Esim. koivun siitepölylle IgE koholla kertoo siitä että on heinänuhaa jota aiheuttaa koivu."
?????
No enpä ole tiennytkään, että kevätaikaan tapahtuva koivun siitepölyaltistus aiheuttaisi kesä-heinäkuussa heinänuhan.
Toki koivun siitepölyallergikkoja on olemassa, joilla koivu-Prick ja IgE-vasta-ainetestaus näyttävät plus miinus nollaa. Koskee myös muita siitepölyallergikkoja myös eläinallergikkoja ja ruoka-aineallergikkoja.
"Koivun IgG:llä ei ole silläkään merkitystyä kliinisesti muuten kuin IgG:n kohoamisesta voidaan päätellä että siedätyshoito on tehonnut, eli jos IgG nousee niin allergiaoireet vähenevät esim. koivulle jos tuo koivun IgG on kohonnut siedätyshoidon myötä. IgE:n sijaan siis reagoi elimistö enemmän IgG:llä, joka ei aiheuita allergiaoireita eli välitöntä IgE-heinänuhaa."
???
Allergeeni-IgG-nuhaakin on olemassa ja nähtävästi myös allergeeni-kosketusnuhaakin koskien myös heinien siitepölyä.
"Poskiontelotulehdukseen voidaan määrätä antibioottikuuri ilman punktiota ja punktioeritteen bakteeriviljelyä, valitaan vain antibiootti joka tehoaa yleisimpiin bakteerisinuiitin"
Joopa joo.
Mikäli on kysymys viruksen tai allergeenialtistuksen aiheuttamasta poskiontelotulehduksesta, niin antibioottikuuri ei niihin tepsi. - Lääkäri 2
Homeherkkä# kirjoitti:
"Lääkäri 211.9.2012 13:07
Ei noista home-IgG -vasta-aineista voi päätellä mitään, ei ainakaan sitä että on allergisoitunut niille homeille joita vastaan löytyy IgG-vasta-aineita. Melkein kaikilta ihmisiltä löytyy IgG-vasta-aineita joillekin homeille."
Lääketieteen oppikirjojen mukaan sekä B- että T-lymfosyytit ovat keskeisiä soluja allergisten reaktioiden synnyssä ja säätelyssä.
T-solut jaetaan CD4 positiivisiin auttaja T-soluihin (Th) ja CD8-positiivisiin tappaja T-soluihin (Tk). Allergisen immuunijärjestelmän säätelyssä ovat ratkaisevassa asemassa auttaja-T-solut, jotka voidaan edelleen jakaa Th1- ja Th2-soluihin.
Th1-tyyppiset auttaja- T-solut AKTIVOITUVAT KLASSISESSA VIIIVÄSTYNEISSÄ YLIHERKKYYSREAKTIOISSA ja eräissä autoimmuunisairauksissa.
Kohdussa olemme kaikki Th2:s-tyyppiä, joka muuntuu puolentoista vuoden ikään mennessä Th1:s-tyypiksi. Atoopikoilla jää päälle PERINNÖLLINEN Th2:s-tyyppi, jonka tyypin sairastuttua allergiaan , jota allergiaa kutustaan anafylaktiseksi reaktiotyypiksi, histamiinityypiksi, atopiatyypiksi,B-lymfosyytit muuntuessaan plasmasoluiksi, tuottavat allergeeni-IgE-vasta-ainetta.
Tutkimusten mukaan atoopikolapsia syntyy noin kymmenisen prosenttia.
EI-PERINNÖLLISTEN Th1:s-tyypien allergisoituessa sekä sytolyyttisessä että immunokompleksivälitteisessä reaktiotyypissä valkosolujen aiheuttaman, esim. limakalvotulehduksen takia, B-lymfosyytit tuottavat parin viikon kuluttua tulehduksen alkamiseta allergeeni-IgM-vasta-ainetta, joka muuntuu parin kuukauden kuluttua IgG:ksi.
Joten lääketieteen puitteissä meillä HOME- IgG:läisALLERGIKOILLA HOMETÄSMÄMITTAUSKIN onnistuisi IgM-vasta-ainetestin avulla.
Mitä tulee meidän IgG:läis-ALLERGIKKOJEN kudosvauiomekanismeihin, eli allergisten sairauksien syntymekanismeihin, niin nekin on selvitetty englantilaistutkijoiden Coombs/Gell toimesta jo 1960-luvulla koskien myös soluvälitteistä allergiatyyppiä, joka ei tuota vasta-aineita.
"IgE-vasta-aineista voidaan päätellä välitöntä nopeavälitteistä allergiaa toki kuten mainitsitkin."
Mainitsin omalta kuin myös meidän muiden IgG-allergikkojen kohdalta, että vaikka meillä todella monella on todettu ammattitautituktimuksissa varastopunkkiallergeenireagointi Prick:llä ja jopa IgE:-vasta-aineita, niin meillä ei ole työpaikka-altistusaikana esiintynyt nopeavälitteistä allergiareagointia.
" Esim. koivun siitepölylle IgE koholla kertoo siitä että on heinänuhaa jota aiheuttaa koivu."
?????
No enpä ole tiennytkään, että kevätaikaan tapahtuva koivun siitepölyaltistus aiheuttaisi kesä-heinäkuussa heinänuhan.
Toki koivun siitepölyallergikkoja on olemassa, joilla koivu-Prick ja IgE-vasta-ainetestaus näyttävät plus miinus nollaa. Koskee myös muita siitepölyallergikkoja myös eläinallergikkoja ja ruoka-aineallergikkoja.
"Koivun IgG:llä ei ole silläkään merkitystyä kliinisesti muuten kuin IgG:n kohoamisesta voidaan päätellä että siedätyshoito on tehonnut, eli jos IgG nousee niin allergiaoireet vähenevät esim. koivulle jos tuo koivun IgG on kohonnut siedätyshoidon myötä. IgE:n sijaan siis reagoi elimistö enemmän IgG:llä, joka ei aiheuita allergiaoireita eli välitöntä IgE-heinänuhaa."
???
Allergeeni-IgG-nuhaakin on olemassa ja nähtävästi myös allergeeni-kosketusnuhaakin koskien myös heinien siitepölyä.
"Poskiontelotulehdukseen voidaan määrätä antibioottikuuri ilman punktiota ja punktioeritteen bakteeriviljelyä, valitaan vain antibiootti joka tehoaa yleisimpiin bakteerisinuiitin"
Joopa joo.
Mikäli on kysymys viruksen tai allergeenialtistuksen aiheuttamasta poskiontelotulehduksesta, niin antibioottikuuri ei niihin tepsi.Tietenkään antibiootti ei tepsi allergiaan tai virustautiin. Viruksen aiheuttama sinuiitti paranee itsestään ajastaan ja allergiasta johtuva sinuiitti paranee kun ei altistu allergeenille, vaihtoehtoisesti voi käyttää myös allergialääkettä, antihistamiinia tai kortikosteroidinenäsuihketta. Bakteerin aiheuttama sinuiitti on useimmiten Hemofilus influenzae ja Streptococcus pneumoniae – kumpikin n. 30 % tapauksista Muut bakteerit (mm. Moraxella catarrhalis) n. 10 %
Negatiivinen bakteeriviljelylöydös 30 %:ssa
Viruksen aiheuttaman ylähengitystieinfektion aikana esiintyy usein nenän tukkoisuutta, nuhaa ja oireita poskipäillä. Nämä oireet liittyvät virusinfektioon, eikä mikrobilääkehoitoa tai lisätutkimuksia yleensä tarvita
Poskiontelotulehdus diagnosoidaan ylähengitystieoireisilta aikuisilta ja yli 7-vuotiailta lapsilta tyypillisten oireiden ja kliinisten löydösten lisäksi kaikututkimuksella tai röntgenkuvalla.
Poskiontelon huuhtelu sopii poskiontelotulehduksen diagnosointiin esim. silloin, kun kuvantamistutkimusten tulokset jäävät epäselviksi tai kun potilaalle on tehty poskionteloleikkaus.
Mikrobilääkehoitoa harkitaan potilaille, joilla poskiontelotulehduksen oireet ovat kestäneet yli 10 vrk ja joilla on osoitettu eritettä poskiontelossa.
Yksittäiset oireet tai tutkimuslöydökset eivät auta luotettavasti valikoimaan henkilöitä, jotka hyötyvät mikrobilääkehoidosta. Poskiontelon eriteretentio tulee pyrkiä varmistamaan kuvantamistutkimuksin.
Jos poskiontelon kaikututkimuksessa voidaan toistetusti todeta ns. takaseinäkaiku 4–6 cm:n etäisyydeltä, on tutkimuksen osuvuus tuoreen eriteretention osoittamisessa parhaimmillaan 80–95 %. Limakalvon tilaa (mm. limakalvoturvotusta) ei kaikututkimuslaitteella voida luotettavasti selvittää.
Poskionteloiden röntgenkuvauksessa todettava poskiontelon varjostuminen umpeen tai nestevaakapinta ovat melko luotettavia merkkejä ontelon eriteretentiosta ja siten poskiontelotulehduksesta. Nuhapotilailla todetaan melko usein limakalvoturvotusta poskionteloiden röntgenkuvissa, mutta sen merkitys diagnostiikassa on huomattavasti vähäisempi.
Laboratoriokokeista ei ole hyötyä komplisoitumattoman poskiontelotulehduksen diagnostiikassa.
Yli 10 vrk jatkuneiden oireiden jälkeen voidaan harkita 7 vrk kestävää mikrobilääkehoitoa. Hoidosta päätettäessä on syytä ottaa huomioon, että äkillisen poskiontelotulehduksen hoitoa koskevissa tutkimuksissa mikrobilääkityksen merkitys on todettu vähäiseksi.
Hoitoon kannattaa yhdistää oirekuvan vaatiessa särkylääkitys.
Ensisijaiset antibiootit ovat amoksisilliini, penisilliini, doksisykliini, sulfa-trimetopriimi ja makrolidit, tässä järjestyksessä.
Jos ensisijaislääke ei ole tehonnut, kannattaa harkita poskiontelopunktiota. Tuolloin eritteestä saadaan bakteeriviljelynäyte, ja usein oireet helpottavat melko nopeasti eriteretention poistuttua.
Voimakasoireiselle, toistuvia poskiontelotulehduksia sairastavalle potilaalle voi ehdottaa poskiontelon huuhtelua mikrobilääkehoitoon yhdistettynä.
Mikrobilääkehoidon ohella on käytetty monenlaisia ns. tukihoitoja, kuten nenän limakalvon turvotusta vähentäviä lääkkeitä ja liman viskositeettiin vaikuttavia lääkkeitä. Näiden tehosta ei ole juurikaan näyttöä poskiontelotulehduksen hoidossa, mutta ne voivat tilapäisesti käytettynä helpottaa oireita.
Eräissä kansainvälisissä hoitosuosituksissa kortikosteroidisuihkeita suositellaan akuutin poskiontelotulehduksen tukihoidoksi ja usein toistuvien akuuttien poskiontelotulehdusten ehkäisyyn.
Nenään suihkutettavista kortikosteroideista on apua allergista nuhaa ja/tai nenän polyyppitautia sairastaville poskiontelotulehduspotilaille.
Subjektiivista hyötyä saadaan myös keittosuolahuuhteluista tai -suihkeista.
Sinänsä neljä viidestä sinuiitista paranee itsestäänkin ja n. yksi viidestä tarvitsee antibioottia. Lääkäri 2 kirjoitti:
Tietenkään antibiootti ei tepsi allergiaan tai virustautiin. Viruksen aiheuttama sinuiitti paranee itsestään ajastaan ja allergiasta johtuva sinuiitti paranee kun ei altistu allergeenille, vaihtoehtoisesti voi käyttää myös allergialääkettä, antihistamiinia tai kortikosteroidinenäsuihketta. Bakteerin aiheuttama sinuiitti on useimmiten Hemofilus influenzae ja Streptococcus pneumoniae – kumpikin n. 30 % tapauksista Muut bakteerit (mm. Moraxella catarrhalis) n. 10 %
Negatiivinen bakteeriviljelylöydös 30 %:ssa
Viruksen aiheuttaman ylähengitystieinfektion aikana esiintyy usein nenän tukkoisuutta, nuhaa ja oireita poskipäillä. Nämä oireet liittyvät virusinfektioon, eikä mikrobilääkehoitoa tai lisätutkimuksia yleensä tarvita
Poskiontelotulehdus diagnosoidaan ylähengitystieoireisilta aikuisilta ja yli 7-vuotiailta lapsilta tyypillisten oireiden ja kliinisten löydösten lisäksi kaikututkimuksella tai röntgenkuvalla.
Poskiontelon huuhtelu sopii poskiontelotulehduksen diagnosointiin esim. silloin, kun kuvantamistutkimusten tulokset jäävät epäselviksi tai kun potilaalle on tehty poskionteloleikkaus.
Mikrobilääkehoitoa harkitaan potilaille, joilla poskiontelotulehduksen oireet ovat kestäneet yli 10 vrk ja joilla on osoitettu eritettä poskiontelossa.
Yksittäiset oireet tai tutkimuslöydökset eivät auta luotettavasti valikoimaan henkilöitä, jotka hyötyvät mikrobilääkehoidosta. Poskiontelon eriteretentio tulee pyrkiä varmistamaan kuvantamistutkimuksin.
Jos poskiontelon kaikututkimuksessa voidaan toistetusti todeta ns. takaseinäkaiku 4–6 cm:n etäisyydeltä, on tutkimuksen osuvuus tuoreen eriteretention osoittamisessa parhaimmillaan 80–95 %. Limakalvon tilaa (mm. limakalvoturvotusta) ei kaikututkimuslaitteella voida luotettavasti selvittää.
Poskionteloiden röntgenkuvauksessa todettava poskiontelon varjostuminen umpeen tai nestevaakapinta ovat melko luotettavia merkkejä ontelon eriteretentiosta ja siten poskiontelotulehduksesta. Nuhapotilailla todetaan melko usein limakalvoturvotusta poskionteloiden röntgenkuvissa, mutta sen merkitys diagnostiikassa on huomattavasti vähäisempi.
Laboratoriokokeista ei ole hyötyä komplisoitumattoman poskiontelotulehduksen diagnostiikassa.
Yli 10 vrk jatkuneiden oireiden jälkeen voidaan harkita 7 vrk kestävää mikrobilääkehoitoa. Hoidosta päätettäessä on syytä ottaa huomioon, että äkillisen poskiontelotulehduksen hoitoa koskevissa tutkimuksissa mikrobilääkityksen merkitys on todettu vähäiseksi.
Hoitoon kannattaa yhdistää oirekuvan vaatiessa särkylääkitys.
Ensisijaiset antibiootit ovat amoksisilliini, penisilliini, doksisykliini, sulfa-trimetopriimi ja makrolidit, tässä järjestyksessä.
Jos ensisijaislääke ei ole tehonnut, kannattaa harkita poskiontelopunktiota. Tuolloin eritteestä saadaan bakteeriviljelynäyte, ja usein oireet helpottavat melko nopeasti eriteretention poistuttua.
Voimakasoireiselle, toistuvia poskiontelotulehduksia sairastavalle potilaalle voi ehdottaa poskiontelon huuhtelua mikrobilääkehoitoon yhdistettynä.
Mikrobilääkehoidon ohella on käytetty monenlaisia ns. tukihoitoja, kuten nenän limakalvon turvotusta vähentäviä lääkkeitä ja liman viskositeettiin vaikuttavia lääkkeitä. Näiden tehosta ei ole juurikaan näyttöä poskiontelotulehduksen hoidossa, mutta ne voivat tilapäisesti käytettynä helpottaa oireita.
Eräissä kansainvälisissä hoitosuosituksissa kortikosteroidisuihkeita suositellaan akuutin poskiontelotulehduksen tukihoidoksi ja usein toistuvien akuuttien poskiontelotulehdusten ehkäisyyn.
Nenään suihkutettavista kortikosteroideista on apua allergista nuhaa ja/tai nenän polyyppitautia sairastaville poskiontelotulehduspotilaille.
Subjektiivista hyötyä saadaan myös keittosuolahuuhteluista tai -suihkeista.
Sinänsä neljä viidestä sinuiitista paranee itsestäänkin ja n. yksi viidestä tarvitsee antibioottia.Nukkekodissasi ei ole näköjään montaa huonetta eikä työkalupakkisi ole kattava. Mihin poskionteloiden sieni-infektio unohtui:
Mayo Clinic Study Implicates Fungus As Cause Of Chronic Sinusitis
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8848953#comment-42585723-view
- vertti etu
Olipa paljon toksiineja tuossa jutussasi HH#.
"Fusariumin tuottamia toksiineja ovat mm. deoksinivalenoli, T2-toksiini, HT2-toksiini, zearalenoni ja fumosiini. Näitä on löydetty suomalaisissa tutkmuksissa mm. seinäeristeistä ja rakennuslevyistä (vaneri) (Saarinen ym.2001). Toksiinien osoitukseen on käytetty solutoksisuustestiä kissan keuhkosoluilla sekä massaspekrometrisia menetelmiä (HPLC/MS)".
Home ja terveys kirja sivu 40.
Tuossa ei kyllä puhuta siittiöistä Homeherkkä# mitää vaikka se onkin ollut sun lempiaiheesi näillä palstoilla jo vuosia.
Sama kirja kertoo myös totuuksia "Trichodermat" kerrohan Homeherkkä# näistä myrkyistä sitten lisää kun luulet enempi kuin tiedät.
Muista aina mainita se tosiasia, että toksiini=myrkky.
Tutkikaa jo vihdoinkin "toksiineita" sillä massaspektrometrilla eikä mitään tyhjänpäiväistä pelleilyä enempää. Ihmisiä sairastuu kaiken aikaa sisäilman myrkyllisyyteen. - Kylmät kädet
Ei aina kannata epäillä hometta.
Myös pelkkä stressi voi aiheuttaa jatkuvaa sairastelua. Hulluinta on, että stressi voi olla pahimmillaan pitkäaikaistyöttömällä, jolla ei ole minkäänlaista vastuuta. - Kokemusta on
Hei Homemies!
Niin lopeta siinä työpaikassa HETI !!!
Homeesta jää siis pysyvät vauriot. Itse elin hometalossa v.1999 vuoden ajan, koska se home jota siinä talossa oli ei haissut. Jouduin teho-osastolle 9 päiväksi kun eivät millään meinanneet saada keuhkojani toimimaan.
Nykyään olen allerginen turkiseläimille, jopa siinä määrin, että joudun taas teholle jos oleskelen esim. koiran kanssa samassa huushollissa. Muutenkin keuhkoni ovat huonossa kunnossa sen jälkeen, eivätkä koskaan parane.
Mikään työ ei ole sen väärtti että menettää terveytensä!!! - ..............
Se on sokeritauti.
- HOMEITIÖSAIRAS
Itsellä tulee syksyllä ja talvella juurikin samanlaisia oireita.. Yhden talven tappelin asian kanssa kunnes kävin paremmalla lääkärillä. TT-lääkäri kun ei ymmärtänyt mistään mitään.
Sain seuraavalle talvelle FLIXONASE merkkistä nenäsumutetta joka pitää limakalvot kunnossa. Home ilmeisesti aiheuttaa sen että limakalvot "tulehtuneet" ja silloin pöpöt iskee helpommin. Sit elimistö tappelee koko ajan niitä vastaan ja vie kaiken energian siihen. Itselläni siis FLIXONASE auttoi ja sen jälkeen elämä on ollut hieman helpompaa...
kannattaa kokeilla.. - -matka jatkuu-
HOMEITIÖSAIRAS kirjoitti:
Itsellä tulee syksyllä ja talvella juurikin samanlaisia oireita.. Yhden talven tappelin asian kanssa kunnes kävin paremmalla lääkärillä. TT-lääkäri kun ei ymmärtänyt mistään mitään.
Sain seuraavalle talvelle FLIXONASE merkkistä nenäsumutetta joka pitää limakalvot kunnossa. Home ilmeisesti aiheuttaa sen että limakalvot "tulehtuneet" ja silloin pöpöt iskee helpommin. Sit elimistö tappelee koko ajan niitä vastaan ja vie kaiken energian siihen. Itselläni siis FLIXONASE auttoi ja sen jälkeen elämä on ollut hieman helpompaa...
kannattaa kokeilla..minulla ei auta yhtään nuo flixonaset ei muutkaan allergia lääkkeet. astmapiiput ei auta. homealtistus on niin rankka.jatkuvaa kuumeilua.verta oksennan.näköhäiriöt valtavat.korvakivut kuin puukolla lyötäisiin korvaan viiltävää kipua.hengitysvaikeuksia.rytmihäiriöitä koska ei saa elimistö happea.pahoinvointia.ruokahaluttomuutta.jatkuva väsymys heti kun tulee tähän luolaan.jne.jne. pakko on lähteä--matka jatkuu-
- parkaressukka
tai kuppa.tai tippuri.Voi venäjä mitä juttuja,siis homemies parka kyl sul asiat huonosti.Tässä istuskelee köyhä työtön jolla korkea kuume ja koira hoidettavana ja ainoo ongelma on ku jaksais mennä kauppaan.Toivottavasti olet saanut tarpeeksi sääliä osaksesi niin ehkä pari päivää voit paremmin.Nii mites,närästääkös vielä?Muokin alkoi myötätunnosta närästämään,ja ahistaa...
- Etusivun otsikko...
... Luin suomi24 etusivun otsikon ensikiireessä näin: Homostelu tuhoaa elämäni ! =D
- Voi ei ja säälikää
minua joukolla.
Vähääkään tolkussaan oleva vaihtaisi työmaata tai alkaisi vempuloimaan yhteiskunnan piikkiin,,,mitä varmaan jo teetkin.
Et haluaisi olla sairaslomalla ja kuitenkin meinaat feikata vakavaa masennusta saadaksesi puoli vuotta saikkua:). Pelle mikä pelle, vai vielä homemies,,,homepelle. - ota iisisti
Älä vedä masennuksen piikkiin se jää sairuskertomukseen ikuisiksi ajoiksi ja voi haitata työnsaantiasi.
Ole rehellinen ja sano lekurille että olet hometyöpaikassa ja että olo on senmukainen. Sano että olet tukossa poskistasi ja päätä särkee ja että kurkku on käheä ja että olet lämpöillyt ja että huimaa ja on koko ajan puolikuntoinen tai sairas olo.
Älä dumppaa itseäsi tollasella lääkemäärällä. Koita lähes lääkkeentöntä elämää sit saikulla. Lääkkeissä on sivuvaikutuksia ja paljon vaarallisia tekijöitä. Lääkkeitä' syödään vain tarpåeeseen ja kohtuudella.
Homeen takia voi olla saikulla jos on sellaset oireet. - Hometta
Varaa aika Ville Valtoselle tai Tuula Putukselle - niin asiat alkavat rulettaa... He ovat ainoat tämän valtakunnan home-ekspertit.
- kysyjä ja näkijä2012
Sinun täytyy saada viranomaiset antamaan noottia työantajalle että hänen täytyy korjata homeet . Tai sitten sinun täytyy vaan ettiä uutta työtä
en ymmärrrä miksi nämä home ongelmat ovat niin etttä niihin ei paljon päätä lotkauteta - lkjlkjlkjlkjlkjl
Käy otattamassa homevasta-aineet terkkarissa ilman että kerrot työnantajalle...jos sairastut vaikka astmaan tms voit saada lääkkeet korvattuina eli kokonaan ilman...ja sen jälkeen , lähde sieltä
- "Kaunis mieli"
Itsellä kyseisiä oireiluita ollut jo muutaman vuoden. Tehty työpaikalla ns, sisäilmamittaus (homeista) käsikäyttöisellä mittarilla, (pöydän päällä 5min.) Koko päivän pyörii tuuletus niin että hiukset hulmuaa, vetää katon kautta lattialle ja vie hajut mennessään. Jatkuvaa nuhaa, äänen käheyttä, ym. ym.
Valitin työterv.hoitoon. Lähettivät allegias. Ei muka mitään näkyvää.
Jos homemittaus /testi tehdään, pitäisi se tehdä näytteiden perusteella, ja tuuletus olla pois ainakin pari vuorokautta. Mutta eihän se voi, muuten siitä valittaisivat kaikki.
Vedettiin pari lastulevyä ja uutta maalia. Kattoon pakkelia, missä oli vesikupru, jonka pelättiin puhkeavan niskaan.
Kaupungin kaikki ..tarhat, terveysasemat ym. on varmaan tehnyt sama firma aikoinaan. Hajut ja jäljet ovat olleet tiedossa jo toista vuosikymmentä.
Kenelle valittaa kun kukaan ei ota kantaa. Vakuutusyhtiöstäkin tuli lappu etteivät myönnä tapaturmavakuutuslain mukaista korvausta koska minulla ei ole ammattitautilain mukaista ammattitautia.
Ei voi kun nauraa käheällä äänellä kaikille "porsaanrei`ille" mitä vakuutusyhtiöiden lakeihinkin on laadittu.
Kaupungit/kunnat/vakuutusyhtiöt/työterveys vetävät aina kotiinpäin. Yksi työntekijä ongelmineen on kuin kärpäsen pee paperilla....ja niitähän tulee aina lisää..nimittäin kärpäsiä. Mutta kukaan ei ole yhdestä työntekijästä tosissaan kiinnostunut. Onhan sen verran työttömiä ,ja lisää tulee koko ajan. Tai palkataan alipalkattuja ulkomailta. Siinä tulee säästöjä .......... Kaikki vaivathan johtuvat työterveyslääkäreiden mielestä yläpäästä, eli aivoista, vai olikohan se niin että siellä liikkuvasta tyhjiöstä mikä humisee ja aiheuttaa monenlaista muutakin vaivaa. Eli valitit vaikka kuinka näkyvää syytä, niin kaikki on mielestä kiinni.- "Kaunis mieli"
Jäipä mainitsematta ne pef mittaus tulokset jotka olivat n.300-370 välillä. Hengitys alkaa kulkemaan vähän paremmin la. iltana-su päivän puolella. maanantaikin menee suht koht aamupäivällä hyvin. Mutta sen jälkeen ...no kaikkihan me täältä joskus poistumme. Mutta ennen poistumista, teen valituksen, jos ehdin, hoitovirheestä työterveyshoidossa :D
- jee eeeeee
mun ex mies asuu paska homekämpässä. Minä en enää.
- JK
VAI NIIN
- JK
VAIN N IIN
- ongelmia riittää
sama juttu mutta kotona on joku home ongelma vaikka asun kerrostalossa..
jatkuvaa nuhaa ja kuumeilua jne jne...
pelkkää tuskaa päivästä päivään ,mistään ei saa apua kun kukaan ei halua vuokralaisen tuskaa tälläisessä asiassa ottaa todesta..olen käynyt vaikka missä kokeissa -on testattu kaikenlaista ja mutta kukaan ei testaa onko asunnossa ongelmaa..ja esim: työpaikalla /harrastuksissa /matkoilla ei ole oireita eli asunnossa on ongelma.
kohta palaa multakin pinna ja muutan roskikseen..- mk
Soita kunna terveysviranomaisille niin tulevat tarkistamaan asian ja menee kunnan piikkiin. OSta oma kämppä niin pääset ongelmista, Vaadi vuokran alennusta jos ongelmia asunnon kunnon suhteen niin rupeaa hommat pelittään.
- Homestos
Homemiehelle: Jos on pakko olla työpaikalla, niin ikkunat auki ja hanki työpisteelle hepa- ja aktiivihiilipohjainen ilmanpuhdistin, kannattaa pistää se vaikka puhaltamaan lähes suoraan kasvoille jos oireet ovat pahoja, vähentää sitä hengitettävää itiömäärää huomattavasti. Parilla satasella saa jo melko laadukkaan laitteen. Mutta kyllä sieltä kannattaa lähteä mahdollisimman pian, työkkärinkin kanssa kannattaa neuvotella mitä papereita he tarvitsevat ettei tule karenssia, mikäli lähdet omin neuvoin.
Ongelmia riittää: Samat neuvot oikeastaan. Vaihtoilma mahdollisuuksien mukaan suoraan ulkoa sekä ilmanpuhdistin. Öisin kannattaa antaa käydä koko ajan. Eikä sinne kannata jäädä yhtään kauemmin kuin on pakko, eli etsi toinen kämppä mahdolisimman nopeasti.
Yksi yleisasia tietenkin immuniteetin ylläpidossa on riittävä d-vitamiinin saanti. Itse suosittelisin minimi 30-50mygrammaa/vrk.- Ulkoporras
Hai eihän munaisvikaakaan hoideta raitisilmakypärällä.
- Käpylintu 89
Älä ala syömään mitään masennuslääkkeitä.Lääkärit kyllä yrittävät niitä tarjota.Minulla on meneillään homekiertolais-elämää.Ajaudun kerta toisensa jälkeen homeasuntoihin.Olen menettänyt koko maallisen omaisuuteni moneen kertaan tämän vuoksi.Olen menettänyt terveyteni.Olen menettänyt kaiken.Lähde pois siitä työpaikasta,kyllä sinä saat uuden.Sinun on ajateltava terveyttäsi sanokoot muut mitä huvittaa.Tämä on todellinen maanpäällinen helvetti jota kukaan sellainen ei voi käsittää jolla ei tätä murhetta ole.Eikä kukaan ota vastuuta,kukaan ei maksa korvauksia tms.Mutta meidän on ajateltava itseämme,eikä suostua siihen että home tappaa meidät.Voimia ja rohkeutta sinulle toivon!!!!
- mk
Eikö työpaikkallasi ole tehty sisäilman mittauksia mistä selviää aika nopeasti onko siellä jotain vikaa ja homekoiralla kaikkein nopeimmin. Jos olet kipe todella niin joka toinen viikko sailomalla niin helpottaa ja työnantajakin rupeaa toimimaan kun porukka kokoajan sairaana.
- Ei onnistu
Yhdellä sisäilmamittauksella 10-15 min. "Andersseen" tai mikä se nyt onkin ei vielä saada juuri mitään selville kun sattuu aikaan milloin ei ole edes "itiöintiä".
Entä sitten sisäilman voc vielä epäselvempää mihin olet sairastunut ja mitä pitää korjata ja mistä.
Meillä yhden sisäilmanäytteen Anderseen tuloksen hylkäsi AVI.n DI vaikka sieltä asunnosta löytyi toksiineita ja homeita petollisen desinfioinnin jälkeisestä näytteestä. Viranomainen ei hyväksy näköjään "vain yhtä sisäilmanäytettä" pitää olla useampia ja eri päivinä ja eri ilmavirtauksista kai.
Mutta kun isännöitsijä ei ollut raaskinut enempää tilata kuin yhden. mitäs siinä sitten teet. Tilaajan vastuu.
- Ilmastointi kuntoon!
Jos kerrostalossa joku "säätelee" oman asunnon poistoilma venttiiliä niin se sotkee koko kerrostalon muun ilmanvaihdon. Isännöitsijältä voi kysyä koska viimeksi ilmanvaito on säädetty. Jos A4 paperi pysyy kiinni venttiilissä on poistoilma venttiilin imu riittävä.
Tämän joidenkin "säätämisen" takia tulee toisten asuntoihin hometta kostesiin tiloihin. Omia venttiili tuulettimia tai moottorikäyttöisiä liesikupuja ei saa ominluvin asentaa.
Huonnon sisäilman oireita on...
Aamulla särkee päätä ja väsyttää. Sisäilman on huonoa koska hiilidioksiidi ei ole poistunut huoneistosta.
http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/perustietoa/ilmanvaihdon_perusteet/
http://www.vallox.com/kerrostalon-ilmanvaihto
https://www.google.fi/#hl=fi&gs_nf=1&cp=17&gs_id=az&xhr=t&q=kerrostalon ilmanvaihto&pf=p&sclient=psy-ab&oq=kerrostalon ilman&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=facc951e3890c4d7&biw=1658&bih=1031
Puhdas ja happirikas ilma on toimistotyössä ja kotona aivan välttämätön!- Asiat kuntoon
Huonnon viinan oireita on...
Aamulla särkee päätä ja väsyttää.
- aäfvkbk
Hengitysliiton sivuilta poimittua:
"Työpaikan sisäilmaongelmiin liittyvissä asioissa asiasta keskustellaan ensin esimiehen kanssa, joka välittää tiedon isännöitsijälle tai muulle kiinteistöstä vastaavalle henkilöstölle. Myös työterveyshuollon puoleen voi kääntyä. Hankalissa tilanteissa yhteyttä voi ottaa työsuojelupiiriin tai Työterveyslaitoksen aluetoimipisteisiin."- vastuussa ollaan
Ensimmäinen selkeä täsmäohje löytyi viimeisestä kirjoituksesta (HELIn siuilta).
Tämä olisi se lain mukainen reitti. Kyllä työterveyslain pykälistä löytyy se maininbta, että " työnantaja on velvollinen huolettimaan siitä, että työntekinä ei työssään joudu alttikiksi loukkaantumiselle tai sairaudelle ...."
LIsäisin vielä, että alussa myös työturvallisuustoimikunta voisi ottaa kantaa asiaan ja kartoittaa ongelman laajuutta. Tuskin kysyjän tapauksessa vain yksi henkilö on sairastunut. Kyllä runsaiden sairaspoissaolojen syyn luulisi kiinnostavan myös työnantajaa ja sen myötä rakennuksen omistajaa (olipa se kuka hyvänsä)
Täällä kauhisteltiin sienien ja bakteerien suurta määrää joissakin tutkimuksissa.
Pitää muistaa että niitä on jo runsaasti ihan tavallisessa ulkoilmassa.
Voin esimerkkinä luetella seuraavassa todistetusti kastuneen kerrostalon eristevillasta sisäilmaan pyrkiviä sieniä ja bakteereita. Koe on tehty impaktorilla eli huoneilmaa on imetty kojeeseen niin että on saatu kertymää alustalle ja sen jälkeen näytettä on idätetty näyterasiassa mm. agar-hyytelössä
Löytyi mm. seraavia sieniä:
Aspergillus sydowii, Aureobasidium, Beauveria, Cladosporium, Geomyces, Geothrichum, Penisillium, Trichoderma, Verticicladium sekä kasvatusalusta 2:
Acrodontium, Aureobasidium, Cladosporium, punainen sekä vaalea hiiva ja Penicillium
Edelleen löytyi runsaasti bakteereita, kuten Streptomyces sekä runsaasti muita tarkemmin nimeämättömiä.
Määrät ovat huikaisevia, mutta nähdäkseni olennaista on se, että
1. ylittävätkö ne sujositeltuja raja-arvoja
2. aiheutuuko niistä terveydellistä haittaa / onko tiedossa ?
Nimittäin jos nämä aiheuttavat isoja toimenpitetä tarkoittaa se, että talon seinä puretaan, villat poistetaan ja pohja myrkytetään/desifioidaan ja sitten seinä eristeineen rakennetaan uudestaan, jolloin puhutaan 400-500.000 euron kustannujserästä. Siihen projektiin ei kukaan lähde heppoisi perustein.
Näitä asioita ei voi hoitaa tunteenpurkausten perustella, vaan kylmällä järjellä. - Kylymää kyytiä vielä
vastuussa ollaan kirjoitti:
Ensimmäinen selkeä täsmäohje löytyi viimeisestä kirjoituksesta (HELIn siuilta).
Tämä olisi se lain mukainen reitti. Kyllä työterveyslain pykälistä löytyy se maininbta, että " työnantaja on velvollinen huolettimaan siitä, että työntekinä ei työssään joudu alttikiksi loukkaantumiselle tai sairaudelle ...."
LIsäisin vielä, että alussa myös työturvallisuustoimikunta voisi ottaa kantaa asiaan ja kartoittaa ongelman laajuutta. Tuskin kysyjän tapauksessa vain yksi henkilö on sairastunut. Kyllä runsaiden sairaspoissaolojen syyn luulisi kiinnostavan myös työnantajaa ja sen myötä rakennuksen omistajaa (olipa se kuka hyvänsä)
Täällä kauhisteltiin sienien ja bakteerien suurta määrää joissakin tutkimuksissa.
Pitää muistaa että niitä on jo runsaasti ihan tavallisessa ulkoilmassa.
Voin esimerkkinä luetella seuraavassa todistetusti kastuneen kerrostalon eristevillasta sisäilmaan pyrkiviä sieniä ja bakteereita. Koe on tehty impaktorilla eli huoneilmaa on imetty kojeeseen niin että on saatu kertymää alustalle ja sen jälkeen näytettä on idätetty näyterasiassa mm. agar-hyytelössä
Löytyi mm. seraavia sieniä:
Aspergillus sydowii, Aureobasidium, Beauveria, Cladosporium, Geomyces, Geothrichum, Penisillium, Trichoderma, Verticicladium sekä kasvatusalusta 2:
Acrodontium, Aureobasidium, Cladosporium, punainen sekä vaalea hiiva ja Penicillium
Edelleen löytyi runsaasti bakteereita, kuten Streptomyces sekä runsaasti muita tarkemmin nimeämättömiä.
Määrät ovat huikaisevia, mutta nähdäkseni olennaista on se, että
1. ylittävätkö ne sujositeltuja raja-arvoja
2. aiheutuuko niistä terveydellistä haittaa / onko tiedossa ?
Nimittäin jos nämä aiheuttavat isoja toimenpitetä tarkoittaa se, että talon seinä puretaan, villat poistetaan ja pohja myrkytetään/desifioidaan ja sitten seinä eristeineen rakennetaan uudestaan, jolloin puhutaan 400-500.000 euron kustannujserästä. Siihen projektiin ei kukaan lähde heppoisi perustein.
Näitä asioita ei voi hoitaa tunteenpurkausten perustella, vaan kylmällä järjellä.Tulee jossain muodossa jokaiselle.
"Näitä asioita ei voi hoitaa tunteenpurkausten perustella, vaan kylmällä järjellä".
Joo ei ennen kuin omaan koipeen kolahtaa. Sitten kysytään, et missä se järki olikaan.
Raja-arvot ovat hallintoperusteisia ei terveysperusteisia.
Jos sisällä sairas ulkopuolella ei niin jätä vittumaiset raja-arvojen laskijat pyörittelemään peukaloitaan ja etsi uusi puhdas rakennus missä voit olla. Ei siinä sen kummempaa. Helppoa kuin heinänteko.
"Homeentappajista" pysy kaukana.
- Hai narkkis
Vain oikein ja säännöllisesti otetut lääkkeet auttavat.
- hometta on
ollut aina mutta tukiasemasäteily/kännykkäsäteily tekee sen, ettei ihminen kestä juuri mitään kun elimistö on jatkuvassa stressitilassa.
- tantte
ei homealtistus helpota noin nopeasti. et ehdi viikonloppuna palautua.
jos sinulla allergeenit ovat jyllänneet niin antihistmiini auttaa tai sitten ei
.http://www.solunetti.fi/fi/histologia/eosinofiili/ - 50%+50%=100%
Ymmärrän kärsimyksesi täysin, koska olen vastikään kokenut aivan saman kohtalon. Olen työssä isomman firman palveluksessa, joten siirto toiseen toimipisteeseen onnistui minun kohdallani, mutta vuoden ehdin näiden oireiden kanssa elää ja voin sanoa että elämä oli yhtä helvettiä. Sinulla on sentään aika hyvä tilanne vielä kun oireet menevät vielä parissa päivässä ohi, minun tilanne oli huonompi ja kyllä lääkkeillä minäkin jaksoin. Koko kesälomani meni helvetillisten oireiden parissa ja loman jälkeen menin vielä pariksi päiväksi tähän paikkaan töihin ja sitten totesin että nyt saa luvan riittää ja marssin lääkärin pakeille, ja paikka määrättiin korjattavaksi tutkimusten jälkeen. lääkäri voi tehdä paljonkin, jos siis on työterveydestä kysymys ja meillä ainakin on oma lääkäri.
Löytyi pitkään jatkunut poskiontelon tulehdus ja lisäksi niveliä särki, päätä särki korvia kutitti ja särki sekä uskokaa tai älkää selluliittia joka oli tullut tässä paikassa särki aivan vietävästi ja se oli tulehtunut!!!
Töissä oli aina tuskan hiki ja hengittäminen kamalan vaikeaa. Sekä vuoden aikana oli monta tulehdusta selässä ja olin kamalan väsynyt ja lopussa ajattelin että nyt on minun aikani lähteä, tuntui ettei jaksa enää. Onneksi minulla on ihana mies sekä lapset jotka jaksoivat tukea minua.
Kerkesin lihoa tässä paikassa jopa 7 kg vuoden aikana ja reilu 1kk paikasta lähdön jälkeen olen laihtunut 3kg. Mutta oireet eivät ole vieläkään täysin menneet ohi, välillä niveliä tuikkii mutta uskon että kyllä minä vielä paranen, se ottaa vain oman aikansa.
Neuvoni on sinulle että ota lääkäriin yhteyttä ja kerro home-epäilyistäsi niin asiat lähtevät kyllä rullaamaan siitä omalla painollaan...- Lääkäri 2
Tuo on totta että jos paikka on homehtunut, se pitää korjata, se on se hoito. Jos siihen tarvitaan lääkärin sana että jos hometta on se poistettakoon, niin olkoon sitten niin.
Jo pelkästään kuiva sisäilmakin voi aiheuttaa talvella hengitystieoireita ja olen itsekin sanonut muutaman kerran että liian kuiva sisäilma pitää korjata eli ilmankosteus pitää laittaa normaalille tasolle jos kuiva ilma aiheuttaa haittoja. Aina tuota neuvoani ei ole kuitenkaan toteutettu, mutta olenpahan ainakin omalta osaltani työni tehnyt: työterveyshuollon tehtävä on antaa arvio terveydellisestä merkityksestä ja suositus korjauksesta, toteutus jää sitten muiden tahojen vastuulle. - Homemies5000
Lääkäri 2 kirjoitti:
Tuo on totta että jos paikka on homehtunut, se pitää korjata, se on se hoito. Jos siihen tarvitaan lääkärin sana että jos hometta on se poistettakoon, niin olkoon sitten niin.
Jo pelkästään kuiva sisäilmakin voi aiheuttaa talvella hengitystieoireita ja olen itsekin sanonut muutaman kerran että liian kuiva sisäilma pitää korjata eli ilmankosteus pitää laittaa normaalille tasolle jos kuiva ilma aiheuttaa haittoja. Aina tuota neuvoani ei ole kuitenkaan toteutettu, mutta olenpahan ainakin omalta osaltani työni tehnyt: työterveyshuollon tehtävä on antaa arvio terveydellisestä merkityksestä ja suositus korjauksesta, toteutus jää sitten muiden tahojen vastuulle.Onhan se totta että vaikka minusta otettaisiin mitä veriarvoja ja tehtäisiin kokeita, ei ne testit sitä hometta työpaikalta poista vaikka sieltä verestä löytyisi mitä. Sehän on päivänselvää. Lääkäri voi korkeintaan lääkkeitä määrätä ja suositella työpaikan tutkimista.
Mutta lähinnä sitä olen ihmetellyt että miksi lääkärit päästävät ihmiset homeisiin tiloihin? Eihän se ole kovinkaan terveellistä...Toistaiseksi olen saanut vielä aina sairaslomaa kun olen pyytänyt. Mutta on tämä surkeaa.
Olin viime viikolla flunssassa. Koko viikko 38,5 astetta kuumetta. Jaksoin silti valvoa aamu kuudesta yömyöhään vaikka olin kuumeessa. Nyt kun olen taas töissä niin väsyttää niin paljon että voisin 5 aikaan iltapäivällä sammua sänkyyni samantein. Niin paljon täällä työpaikalla oleminen vie voimia.
Mutta onneksi oma työterveyshoitajani palasi töihin, tämän pitäisi käsittääkseni olla yhteydessä minuun. Tai ainakin minä olen yhteydessä sinnepäin jos saataisiin se työpaikkakäynti aikaiseksi.
Ja kiitos ihmisille tuesta. Toisille ihmisille ei niin paljoa kiitosta (raukat lyö lyötyä), mutta sehän on perisuomalainen tapa.
Itseasiassa olen täällä toimiston/varaston puolella ainut joka oireilee. Muut työntekijät ovat tuolla tuotannon puolella enkä tiedä onko siellä mitään. Tuosta viereisestä kopista tulee ainakin sellainen maakellarin haju.
Uusi työpaikkakin on haussa.
- kannabis parantaa
kokeile kannabista,itsellä ainakin auttoi ja sairaudet hävis jopa ne luulosairaudet mistä aloittaja kärsii.
- helleborus
Miksi sitten olet siirtynyt kovempien hallusinogeenien käyttäjäksi?
- pian homepakolainen
Todella huolestuttavaa, kun jo pienet lapset altistuvat päiväkodeissa ja kouluissa homeelle... mikä on heidän tulevaisuutensa? Kouluissa opettajat suunnittelevat lähtöä muualle kun heidän oireiluaan ei oteta vakavasti.
- KaikkiTasaarvoisia
Toki lapset ja nuoret on tärkeitä, mutta entäs me työssäkävijät? Lapsen kun ei sentään vielä tarvi laskuja maksaa eikä ole omaisuutta. Mutta kun työssäkäyvä voi joutua täysin tyhjän päälle. Työpaikalle ei voi mennä oireiden takia, sitten ahdistuksissa otetaan loparit ym. ja jos vaikka oma asunto homeessa?
Kuka auttaisi aikuista? Lapsi on helppo viedä toiseen tarhaan. Aikuisen ei ole niin helppo löytää uutta työpaikkaa / asuntoa.
- Ellaa
Kokeilkaa vaikuttamista tuolta kautta. Jutelkaa jollekin ehdokkaalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10818965#comment-56974239- Armastus
"Totesimme Reijulan kanssa yhteisymmärryksessä, että TTL ei tosiasiassa palvele sisäilmasta sairastuneita, vaan toimii lähinnä vakuutusyhtiöiden ehdoilla. Tämän seurauksena moni TTL:n lakisääteisistä velvotteista jää toteutumatta.
Em. tekstin takana Homepakolaiset. "
Edellisestä linkistä tämä oli. Poliisit asialle, syntisiä löytyy varmasti.
- ....
Älä nyt herranjumala masennuksen piikkiin laita.
Mulla on masennustaustaa ja koska oon ollut toimeentulotuella ei oo varaa ollu käydä lääkärissä joka sairastumisen yhteydessä, että saisivat dokumenttia nyt oon väsynyt sairasteluun.. Oon ollu n. 3vk kuumeessa, nyt 3vk yskässä ettei mikään meinaa pysyä sisällä.. Pitää ruokavalio miettii uusiksi en halua, että menkat jää väliin, kun en oo syöny tarpeeksi proteiinia eli varmaan tän sairastelun ajan pakko syödä päivän proteiinit vaan eikä muuta.
Tkssa määräs lääkäri psykiatrille, koska hänestä ois kauheet kantaa tälläistä sairastelun taakkaa yksin ja en kehdannut sanoa etten mene, koska mä en jaksa pienistä asioista ala tunteelliseksi etten taas masennu.. On se kivaa, kun saatana vaikka ei ollu homekämppää kaikkeen oli vedettävä se masis mukaan. Myös joudun astmapuhallus kontrolliin, röntgeniin ja verinäytteisiin.. uskompa ettei lääkäri muka löydä mitään vikaa, koska puhuin äänensävyyn että olen muka tahallaan jättänyt jatko kouluttautumisen väliin, koska oon jatkuvasti kipeenä. Jos mietitään pahimpia kiipenä olo hetkiä mä saatan maata melkeen kuukauden kuumeessa sängyn pohjalla ja miettikään paljon se olisi poissaoloja per sairastuminen aina, kun opiskelisi. Todennäköisesti jäisin luokalleni ja jälkeen kaikista.
Lääkäri oli sitä mieltä, että sisäilma ongelmat on ratkaistava vuokranantajan kanssa. Milläs ratkaiset, kun vika sana on isännöitsijällä jonka mielestä asunnot eivät kaipaa korjausta.
Asunnoissa nousee kokoajan hoitovuokra ja mitään ei korjata joten on pakko ilman hakemusta laittaa uuden asunnon haku käyntiin ja odottaa maailman tappiin asti uutta. Uskompa etten saa mitään lekurin todistusta masennustaustani kanssa. Siksi en lääkärissäkään enää käy, kun vain jos epäilen murtamaa.. aina se masennus otetaan kaikkeen mukaan.. Sairaalassa jos käy päivystyksessä asia käsitellään nykytietojen mukaan ei vanhojen joten jos labratulosten jälkeen en saa antibioottia se on kait haettava sairaalasta.. Mä oon ollu niin pitkään taas syömättä, että keho vieroksuu kohta kiinteetä ruokaa.. Lääkäri oli sitä mieltä, että koulutus ehdottomasti auttaa niin pääsen tuulettumaan kotoani kouluun.. Lääkäri ei tajua sitä, että kotona vietettäisiin koulupäivän jälkeen kaikki aika, joten se on yksi ja sama vietänkö koulupäivän pituisen ajan kaupungilla, kavereilla tai muualla ja tulen kotiin silti olen sairas. Myöskin auraus on lopetettu meillä päin niin ei ole herkkua kävellä 1-1,5km suuntaansa sairastumatta, kun vaatteet kastuu lumesta ennen kun pääsee kotiin ja pois sieltä.
Se on vaan niin tuuria ketä lääkäriauttaa ja ketä ei. Koko eilinen lääkärin tarkistus meni päihteistä puhumiseen ja siitä onko mulla ääniä/hallusinaatioita päässäni..
Älkää herranjumala muuttako EspoonKruunun Peuramäentie 9:ään. Näitä ei ole ees peruskorjattu. Vesi tuli vuosi sitten katosta läpi ja siellä se muhii edelleen.. Suihku ja pyykinpesua vältettävä, koska se pahentaa oloa kun homeet tykkää siitä lisäkosteudesta. Me ei voida pyytää huoltoyhtiötä mittaamaan koska huoneistossa ei haise home, kun eteisessä ja muuten sitä ei näy kun ikkunalasissa. Ikkunalaseihin ne antavat vaan homeenpoisto aineen.. - Homemies5000
En minä masennukseen piikkiin tätä aio laittaa. Koska siinä on sitten pahimmassa tapauksessa loppuelämä piloilla ja sen jälkeen kaikki oireet lyödään suoraan masennuksen piikkiin.
Asiat etenevät...mutta hitaasti. Huomasin juuri että en pysy enää töissä hereillä ilman tätä Duact lääkettä joka pseudoefedriiniä sisältää. Aika huonona siis tilanne jos tarvii lääkettä että pysyy hereillä...Meinaan meinasin eilen nukkua koko päivän töissä kun pääsin kotiin niin otinkin tunnin nokoset. Yöllä 8h ja illalla 1h, pitäisi riittävän aikuiselle miehelle mutta ei.
Olen edelleen väsynyt. Mun silmänalusetkin on nykyään niin tummat että näyttää kuin olisin kuolemaa tekemässä. Katsoin piruuttani kuvia parin vuoden takaakun olin ollut vasta 2kk töissä täällä. Silmänaluset eivät olleet lähellekään näin tummat ja muutenkin koko mies jotenkin energisemmän ja iloisemman näköinen.
Nyt on jatkuvasti väsynyt, eilenki jäi trreenit välistä väsymyksen takia.
Tänään taas pumppaan itseni niin täyteen lääkettä että jaksan mennä salille.
Onko tämä nyt hei oikeasti enää ihan normaalia elämää?
Ihan oikeasti. Onko? Lopputiliä en voi ottaa. Työpaikkoja ei ole, ei sellaisia joilla eläisi. Onko tämä nyt se loukku josta niin monet puhuvat? EI ulospääsyä, olo pahenee jatkuvasti. Kohta en pysy enää edes lääkkeiden voimilla hereillä...Ei, en halua edes ajatella niin pitkälle.
If my life is a battle, it's a battle i shall win or take everyone else with me. - Homemies5000
Ja päivitys! Nyt on sisäilmakyselyt tehty.
Vastasin tietenkin TODELLA negatiivisesti niihin.
Mutta olipa kiva tänään olla syömässä kun vedet tuli taukohuoneen lattialle :D
Sieltä lattialistojen välistä tuli vedet. Eikä varmasti ollut eka kerta.
Otan yhteyttä työsuojelupiiriin ja kysyn että miten lähdetään asian kanssa toimimaan.
On selvää että tämä työpaikka ei ole enää kenellekään oleskelukelpoinen.
Lekan alle joutais koko paska.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212178Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1861777Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561422Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661205- 551198
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751006Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62902Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56831