Nenäleikkaus Virossa

Bronto

Hei! Olen 29-vuotias duunari mies ja nyt jo lähes 10 vuotta paininut ajatuksen kanssa, että pitäisi käydä korjauttamassa nenäni. Nyt vihdoin päätökseni tehnyt ja olen ajatellut suorittaa operaation Virossa joko Cityklinikan tai Laatukirurgian kautta, joilla molemmilla ilmainen konsultaatio Helsingissä. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisten firmojen suorittamista tai leikkauksista tai mahdollisesti jotain muita vaihtoehtoisia paikkoja operaation suorittamiseen? Arvostan suuresti hommasta enemmän tietävien vastauksia asiasta :)

15

4316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullakin

      olis saman laisisa ajatuksia ollu mielessä mut en oikee oo saanu selvää minne kannattais mennä. eikö tosiaa löydy ketää kellä tietoa asiasta?

    • Eräs kokemus

      En käyttäisi Laatukirurgiaa - nimimerkillä huonoja kokemuksia.
      Onneksi ei ollut kasvoissa, mutta lopputulos ei ollut luvattua.
      Kadunko kauneusleikkaustani - en vaikka korjausleikkauksessa kävinkin.

      Nenä on kyl niin herkkä alue, että ennemmin kävisin suomalaisella vaikka hieman enemmän maksaisikin. En sano ettei Virossa voisi saada aivan asianmukaisen leikkauksen, mutta erilainen lainsäädäntö ja vieras kieli tekee kaiksita asioista ja erityisesti ongelmien käsittelystä hankalampaa.

    • 16+9

      Mee eri paikkoihin konsultaatioon. Jos oon ymmärtäny oikein, ne on lähes aina ilmasia. Eiköhän siellä asiat selkene :) Konsultaatioissa käynti varmasti myös auttaa valitsemaan sinulle oikean klinikan.

    • nainen23

      Nenän kanssa liikkeellä olen ollut itsekkin ja monissa paikoissa käynyt konsultaatiossa (jotka ei muuten ole ilmaisia ainakaan suomessa). Itse päädyin Nordströmin klinikalle leikattavaksi, koska siellä tehtiin tietokoneella nenäsuunnittelua ja käytiin asiaa tarkasti läpi niin, että minäkin sen ymmärsin. Kaikki vaiheet kerrottiin ja läpikäytiin minulle valmiiksi ennen toimenpidettä.
      Hoitajat olivat todella ihania ja kaikki meni hyvin, nenä on sellainen mitä suunniteltiinkin. 1 yön olin siellä ja sitten pääsin kotiin.
      Nyt ei tarvitse enää kärsiä pottunenästä vaan voin hymyillen kävellä kadulla ilman että muut katsovat kamalaa nenääni :D

    • ruma nokka edelleen

      Mä kävin virossa just muutama viikko sitten leikkaamassa nenäni ja voin sanoo etten oo tyytyväinen. Mun nenä jäi edelleenkin liian isoksi, monta milliä pidemmäksi kuin mikä oli kirurgin kuvamuokkauksessa. On kuulemma vielä turvotusta yms.. Jotenkaan en usko et tää tästä lyhenee >:(

      kannattaa mennä suomeen! Ei nenäleikkaus täällä maksa kuin reilun tonnin enemmän kuin virossa, mut hoito on ihan eri luokkaa. Tuttu kävi Klinikka 22:ssa Kaarlo Stählbergilla ja tulos oli aivan täydellinen. (juuri sellainen kuin kuvamuokkauksessa).

      "hieman" potuttaa siis. :(

      • exkyömy

        Jos nenäleikkauksestasi on vasta noin lyhyt aika niin se on turvoksissa. Kerroppa muuten mistä lähtien Kaarlo Ståhlberg on alkanut leikkaamaan niin halvalla ???? Ítse kävin nenäleikkauskessa 5 vuotta sitten ja nenä näyutti lastan poiston jälkeen oudolta ja vieraalta.Varsinkin nenänpää .Vähitellen turvotukset laskivat ja nenästä tuli hieno. Mielestäni olet nyt ylihätäinen.Lisäksi et voi verrata tulostasi kaverin tulokseen.Jokainen on erilainen lähtökohdiltaan ja myös paranee omaa tahtiinsa.


      • ruma nokka edelleen
        exkyömy kirjoitti:

        Jos nenäleikkauksestasi on vasta noin lyhyt aika niin se on turvoksissa. Kerroppa muuten mistä lähtien Kaarlo Ståhlberg on alkanut leikkaamaan niin halvalla ???? Ítse kävin nenäleikkauskessa 5 vuotta sitten ja nenä näyutti lastan poiston jälkeen oudolta ja vieraalta.Varsinkin nenänpää .Vähitellen turvotukset laskivat ja nenästä tuli hieno. Mielestäni olet nyt ylihätäinen.Lisäksi et voi verrata tulostasi kaverin tulokseen.Jokainen on erilainen lähtökohdiltaan ja myös paranee omaa tahtiinsa.

        No ei tarvitse vetää hernettä nenään. ;D eli siis leikkauksestani on 3 vkoa aikaa ja ymmärrän että se on turvoksissa mutta nenä on edelleenkin pitkä. Kärjestä pitäisi lähteä 2-3mm että olisi lähelläkään kuvanmuokkausta. Ymmärrän että olen hätäinen mutta jotenkin tuntuu että nyt ei lähtenyt riittävästi kyllä pois nenästä.. Kuinka radikaalia se turvotuksen lasku nenästä enää tässä vaiheessa on?

        Ja siitä en tiedä mistä lähtien Ståhlberg on leikannut halvalla, mutta kaveri kävi kaksi viikkoa sitten hänellä leikkauksessa ja nenä on nyt jo upea ja pieni. Ja hintaa oli ollut 7100€.


      • maikki
        ruma nokka edelleen kirjoitti:

        No ei tarvitse vetää hernettä nenään. ;D eli siis leikkauksestani on 3 vkoa aikaa ja ymmärrän että se on turvoksissa mutta nenä on edelleenkin pitkä. Kärjestä pitäisi lähteä 2-3mm että olisi lähelläkään kuvanmuokkausta. Ymmärrän että olen hätäinen mutta jotenkin tuntuu että nyt ei lähtenyt riittävästi kyllä pois nenästä.. Kuinka radikaalia se turvotuksen lasku nenästä enää tässä vaiheessa on?

        Ja siitä en tiedä mistä lähtien Ståhlberg on leikannut halvalla, mutta kaveri kävi kaksi viikkoa sitten hänellä leikkauksessa ja nenä on nyt jo upea ja pieni. Ja hintaa oli ollut 7100€.

        3 viikkoa sitten ! Kävin Ståhlbergilla konsultaatiossa ja hänen mukaansa nenän turvotuksen sulamiseen menee vuosi. Samoin tuli selväksi että hinta on nenäkohtainen. Minun nenäni korjaus olisi tullut hintaan 8200e. Luulenpa että nenäsi on vielä paljonkin turvoksissa ja lopullinen muoto tulee esille ajan kanssa. Samoin uuden, erilaisen nenän peilaaminen tässä vaiheessa ei ole hyväksi. Vanha nenä on vielä niin tuoreessa muistissa, ettet osaa suhteuttaa näkemääsi. Oma ystäväni kavennutti nenänsä kärkeä aikoinaan Antti Ryynäsellä. Kun nenä sitten kuorittiin paketista, niin hän oli kauhuissaan. Nenänpää sojotti ylöspäin ja oli hänen mielestään huono vitsi. Seurasin sivusta toipumista...hän juoksi vähän väliä katsomassa peilistä nenäänsä ja vaikeroi miten kauhea se on...nenä kuitenkin haki muotoaan ja turvotusten laskettua hänellä oli juuri toivomansa kaltainen nenä. Eli paljon mielipahaa ja hätäännystä aivan turhaan.


      • ruma nokka edelleen
        maikki kirjoitti:

        3 viikkoa sitten ! Kävin Ståhlbergilla konsultaatiossa ja hänen mukaansa nenän turvotuksen sulamiseen menee vuosi. Samoin tuli selväksi että hinta on nenäkohtainen. Minun nenäni korjaus olisi tullut hintaan 8200e. Luulenpa että nenäsi on vielä paljonkin turvoksissa ja lopullinen muoto tulee esille ajan kanssa. Samoin uuden, erilaisen nenän peilaaminen tässä vaiheessa ei ole hyväksi. Vanha nenä on vielä niin tuoreessa muistissa, ettet osaa suhteuttaa näkemääsi. Oma ystäväni kavennutti nenänsä kärkeä aikoinaan Antti Ryynäsellä. Kun nenä sitten kuorittiin paketista, niin hän oli kauhuissaan. Nenänpää sojotti ylöspäin ja oli hänen mielestään huono vitsi. Seurasin sivusta toipumista...hän juoksi vähän väliä katsomassa peilistä nenäänsä ja vaikeroi miten kauhea se on...nenä kuitenkin haki muotoaan ja turvotusten laskettua hänellä oli juuri toivomansa kaltainen nenä. Eli paljon mielipahaa ja hätäännystä aivan turhaan.

        Kiitos Maikki! Ehkä mullakin on vielä jotain toivoa. oon tänäänkin juossut vain peilin eessä ja oikeesti välillä itkeny sitä miten toi mun nenänpää sojottaa noin pitkällä... Olen skeptinen mutta ehkä parempi olis yrittää rauhoittua, vaikka tunne on kauhea kun on satsannut paljon rahaa johonkin ja näyttää siltä että tulos ei ollut edes lähelläkään mitä piti..


      • maikki
        ruma nokka edelleen kirjoitti:

        Kiitos Maikki! Ehkä mullakin on vielä jotain toivoa. oon tänäänkin juossut vain peilin eessä ja oikeesti välillä itkeny sitä miten toi mun nenänpää sojottaa noin pitkällä... Olen skeptinen mutta ehkä parempi olis yrittää rauhoittua, vaikka tunne on kauhea kun on satsannut paljon rahaa johonkin ja näyttää siltä että tulos ei ollut edes lähelläkään mitä piti..

        No juu, kyllä mun kaverinkin nenä oli outo alussa. Mutta se suli vähitellen ja siitä tuli tosi nätti. Sekin hämäsi kun sierainten välissä näkyi alussa se arpi ja sekin oli turvoksissa. Siihen kun lisää itkettyneet silmät ja pettyneen ilmeen niin peilistä katsoo semihirviö. Yritä ottaa rennosti. Ja muista että sinulla on vielä se vanha nenä mielessäsi ja vaikka uusi olisi parempi, se näyttää vieraalta, jolloin pienikin turvotus tekee siitä oudon näköisen silmissäsi. Yritä vähentää sitä lähituntumasta peilailua ja millien mittailua. Katso esim. kuukauden kuluttua vähän kauempaa itseäsi ja huomaat että sinulla onkin piirteisiisi sopiva kaunis nenä nenä . Parasta paranemista sinulle ja malttia.


    • rhino

      Mäkin kävin virossa Margus Luhtilla, lopputulos juuri sellainen kuin kuvanmuokkauksessa. Olen älyttömän tyytyväinen. Hintaakin leikkauksella oli vain murto-osa siitä mitä se olisi ollut Ståhlbergilla. Leikkaus kustansi minulle loppujen lopuksi 4300e (3300 leikkauksesta ja 1000e vapaaehtoisesta takuusta) - Kallella olisi kertynyt hintaa sairaalasta riippuen 6300 tai 7200.
      Olen sitä mieltä, että kannattaa valita huippukirurgi, kun kyse on nenäleikkauksesta. Sitä en osaa sanoa, onko Suomen paras leikkaaja Viron parasta parempi. Jos hinta ratkaisee, kannattaa suunnata Viroon.

      • Hanna N

        Jos joku vielä lukee tätä keskustelua: olen suomalainen toimittaja ja etsin henkilöä, joka olisi menossa Viroon leikkaukseen. Olisi pari ihan peruskysymystä, anonyymisti tietysti :)


      • wake up
        Hanna N kirjoitti:

        Jos joku vielä lukee tätä keskustelua: olen suomalainen toimittaja ja etsin henkilöä, joka olisi menossa Viroon leikkaukseen. Olisi pari ihan peruskysymystä, anonyymisti tietysti :)

        Arrvon toimittajalle tiedoksi että plastiikkakirurgia keskustelupalstoilla kirjoitetaan uskomaton määrä roskaa ja propagandaa. Keskustelut ovat täynnä valheita ja perättömien huhujen levittämistä sekä kunnianloukkauksia. Voisit kirjoittaa siitä miten ihmiset uskovat mitä näillä palstoilla lukee vaikka tänne voi kirjoittaa miten henkisesti sairas ihminen tahansa. Siinä sulle ois kunnon jutun aihe. Mutta taidat taas kirjoittaa siitä miten halvemman hinnan perässä matkustetaan Viroon. Boring, sata kertaa luettu ja kuultu.


      • Anonyymi

        Moi, jos vielä luet tätä keskustelua, niin voitko kertoa teki Margus Luht leikkauksen suljetusti (nenän sisältä) vai avoimesti (avasi nenän)


    • jessegaron76

      Otatko toimittaja yhteyttä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe